• hanz

    jak jsou na tom s tuhostí?..fsr všeobecně není zrovna skála ale zajímalo by mě jestli se to už zlepšilo.

    0 0
    • panaczek  

      Cerstve (mam zatim prd najeto a vetsinu na silnici…hnusnej snih) jsem presel z 04 SJ (100 mm) na Turnera a tohle je spolu s odpruzenim nejvetsi rozdil. Konecne mam zase ten pocit, co jsem mel naposledy na HT – ze zadni stavba je soucasti biku. Na Specialu v rychlosti citis jak ten zadek trosku ujizdi. v rozbitym terenu se zase zadek snadno vychyli pri podelnem najezdu na prekazku. Stred se mi zda taky mekkej, ale to muze souviset s odpruzenim. Na druhou stranu je tuhost ramu takova tresnicka na dortu. Nikdy mi to na SJ nevadilo, proste si na to zvyknes, i se to da v zatackach trosku vyuzit, takovej malej drift to tomu zadku da. To jsou moje pocity…

      0 0
    • coffield  

      Epic tuhý, u SJ je třeba pohrát si s tlakem nebo připlatit za Brain. Epic je ALE nesympatické kolo. Celoodpružené, tuhé, těžké.

      0 0
      • goofy  

        Tady je myslena spise bocni tuhost ramu…

        0 0
        • coffield  

          :-/ Jel's je? To se dost těžko posuzuje. ádný dojem = ujde to, myslím… Jinak je to ale hromada tyček spojených čepy :-(( Teoreticky. SJ je dobrá hračka, nehledě na tuhost. Bike for fun. Kdyby si nárokoval boční tuhost, nemohl by ani existovat. A těžko je můžou den co den prověřovat kurýři, vzhledem k ceně. Je fajn porovnat to třeba se špatně udržovaným jednočepem.

          0 0
          • Gorgov  

            …nechápu. On se evidentně ptá na porovnání boční tuhosti, to nemá se zdvihem nebo tvrdosti odpružení vůbec nic společnýho.

            0 0
          • hanz  

            tuhost nárokuju a existuju..jezdil jsem super tuhý rámy aj měký..prostě se ptám jestli je třeba SJ blato jako VT nebo jestli to ujde a je to skoro jako reign.

            0 0
            • vratan  

              doporucujem pozriet stranky www.mountainbike-magazin.de. uz nejaky cas uvadzaju merania tuhosti v krku, pri slapani a SGI index co je pomer tuhosti ku hmotnosti ramu. moze to pomoct. pravdupovediac take pocitove porovnania tuhosti moc nemam rad. panaczek porovnava s turnerom a tvrdi ze spesl nie je moc tuhy. ja by som mohol tvrdit ze je tuhy az moc – porovnavam zase so Scottom G-Zero. pre kazdeho je totiz dobra tuhost pocitovo niekde inde. preto si myslim ze tieto pocitove porovnania nemaju pre ostatnych velku cenu a mozu zbytocne odradzat od kupi ci uz takeho alebo onakeho biku. Vacsiu cenu maju laboratorne merania a najlepsie je asi pozicat testovacieho stumpyho aj epica a pojazdit a porovnat individualne s tym co som mal predtym…

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud chce nějaký čísla z měření tuhosti, tak tady data.mlok.net/a­llmountainfullys2500e­uro_0706.pdf je Stupm. porovnaný s dalšími. A tam dopad Stump velmi dobře, nejlépe současně s těžším Canyonem ES.

                0 0
                • cabbage  

                  jestli to správně chápu, tak naopak dopadl velmi špatně – až 6. v absolutní tuhosti, ten červenej sloupeček je tuhost/váha..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Omlouvám se za dezinformaci, máš pravdu. Já na to jen mrknul a už jsem zvyklý z těch dvou hodnot u vidlic, kde jsou taky stejně barevný sloupečky a jedno je tuhost v ohybu a druhá v krutu a ten popisek u rámů jsem ani nepřečet. Takže opravdu dopad spíš skoro nejhůře v absolutní tuhosti. Podle absolutních čísel ty rozdíly ale nejsou ještě tak velký. Akorát ten Cube (u Sterea je to ale známá věc, že tohle řešení je méně tuhé) a Stevens je už dost bídný. A Canyon je tedy na tom hodně dobře oproti konkurenci.

                    0 0
                    • vratan  

                      omyl – pise sa tam ze cim vyssia hodnota tym lepsia tuhost (cierny stlpec – pomer hmotnost/tuhost). cervene cislo je absolutna tuhost. takze stumpy je druhy najlepsi.

                      0 0
                      • cabbage  

                        no právě – v absolutní tuhosti je až 6. :-) hodnotou 67. akorát sem nahoře poplet basrvy;-)

                        0 0
                        • vratan  

                          este raz – cim je vyssi stlpec, tym je pomer tuhost/hmotnost lepsi. to znamena ze canyon a specl su najtuhsie a cube je najmenej tuhy. jasne?

                          0 0
                          • cabbage  
                            1. větu chápu a vždy sem s ní souhlasil.
                            2. věta už je špatně, protože nejtužší je Storck, pak canyon a haibike…
                            0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Vubec ne.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Nám to jasný je, ale ty nás asi nechápeš. Cabbage to píše zcela jasně, že je v absolutní tuhosti až 6. a tedy skoro nejhorší. Aby měl někdo představu, jak je rám tuhý, zajímá ho absolutní hodnota, která to udává.

                            Tuhost/hmotnost je jen doplňkové číslo, které nic moc neříká. K čemu mi bude 3× lepší tohle číslo, když rám bude tak málo tuhej, že se na něm nebude dát jezdit.

                            A Canyon a Spešl nejtužší nejsou, to prostě není pravda. Spešl je méně tuhý než Canyon a to je fakt a žádná hmotnost rámů s tím nic neudělá.

                            0 0
                            • vratan  

                              sypem si popol na hlavu :-). mate pravdu.

                              0 0
                            • vratan  

                              nesuhlasim vsak s tym udaj o pomere hmotnost/tuhost nie je vyznamny. rozdiely v celkovej tuhosti nie su velke. najtuhsi storck vs povedzme stumpy je okolo 10%. ram storck je vsak o 600 g tazsi. preto aj v hodnoteni biku skoncil stumpy na druhom mieste a storck az na stvrtom. stumpy je proste lepsie vybalancovany a neda sa vobec povedat, ze by bol nejako citelne menej tuhy ako ten storck. nie je asi az taky problem vyrobit tazky a tuhy ram. problem je skor vyrobit lahky a primerane tuhy ram…

                              0 0
                            • filipes  

                              Jak byla ta tuhost merena? Tuhost zadni stavby SJ ma rezervy, ale tuhost hlavniho trojuhelniku v provedeni z M5 mi prijde velmi dobra…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Máš tam odkaz na celý test, tak si to z té hatmatilky můžeš vyčíst… Já to z té Němčiny luštit nebudu :-) Ale bylo to podle mě určitě měření zadní stavby (a kdo to chce potvrdit nebo vyvrátit ať to přelouská celý).

                                0 0
    • panaczek  

      pokud bych jeste mel 04 SJ (100 mm) zhodnotit celkove, tak:

      negativa:

      1. mekka zadni stavba (viz vyse)
      2. nizkej stred (pokud vim, tak to uz zvedli)
      3. kacelo se to dozadu (vyreseno rovnou sedlovkou, puvodne hokejka)
      4. mekky odpruzeni. to se mi nejdriv libilo, ale trosku jsem se zmenil a zaclo mi to vadit. slapnes a nejede to. Myslim si ale, ze dost by to zmenil tlumic. Triad je divnej – Lock Out je k nicemu, Open pouzivas v technickym sjezdu a ProPedal byl pro me malo tuhej. S RP23 by to mohlo byt uplne jiny kolo. Nebo to Pushnout…
      0 0
      • Redman  

        Jsem do dnešního dne měl pocit, že si svého červeného Stumpjumpera měl rád, ale teď si myslím, že si ho jen trpěl a celou dobu si čekal až budeš mít na nového Turnera!:-) Pokud hodnotíš Stumpjumpera FSR celkově, mohl by si sem napsat také nějaká pozitiva? Měl jsem v plánu si to kolo příští měsíc koupit, ale teď jsem zase na vážkách:-) Dost mě totiž děsí věta „Šlápneš a nejede to!“ Díky.

        0 0
        • panaczek  

          To se omlouvam, tak jsem to samozrejme nemyslel. Je to skvely kolo! vsechno to zavisi na tom, co od toho kola chces. kdyz jsem ho koupil, ani jsem nepouzival propedal, porad jsem jezdil na open. zacal jsem jezdit trochu zvostra a do kopce jsem zacal pouzivat propedal. pak jsem sel ze 135 psi na 145. potom propedal do kopce i z kopce (krome veci jako je Moab, tam open). a nakonec jsem skoncil se 150 psi a propedal a porad jsem citil, ze to neni ono. zmenil jsem se ja – ne kolo. proste jsem chtel neco, co jsem si pracovne nazval „nezavodni XC raketa“. ale nejvetsi impuls pro zmenu kola, byl fakt, ze v USA koncim a chtel jsem si, vzhledem k cenam v evrope, odvizt novy kolo. chtel jsem nezavodni kolo s 10 cm zdvihu. takovy specialized momentalne nenabizi. navic s cenama to special uz prehani – momentalne vyjde levneji postavit si „neco hezkyho“ nez koupit specialized (aspon ve statech).

          Na SJ mam rad:

          zadni stavba krasne zehli schopne kolo v hodne technickem terenu rychly kolo ze strany na stranu, rozhejbat ho neni problem, takovejhle trailu tu mame spoustu, a na tom se stumpy vyziva: www.bike-forum.cz/…foto_big.php?…) tenhle sem vlozil Andrzej…jen pro poradek geometrie, na ktery jsem se citil hodne doma. kompromis mezi vylozene XC a pohodou. bezproblemove razeni. jezdil jsem hodne s holkou, co ma RM ETSX, a to je hruza, nepamatuju, ze by ji jednou neskakal retez. SJ doladis 2× zasezonu a radi jako vino. neni tady ale zadny bahno. to by se v bahne diky lankum na spodku mohlo zmenit. bezudrzbovy kolo (cepy). jediny co odejde rychle je lozisko na spodnim oku tlumice. udela se tam vule. neni problem vymenit. kdyz jsem po 2 sezonach sundal tlumic, zadni stavba sla jak po masle a zadna vule.

          sumasumarum: pokud hledas kolo na pohodove jezdeni, ktery by melo zvladnout i hodne narocnej teren, a pritom jet dobre do kopce – Stumpy je skvela volba. Nesmis ale mit zavodni ambice (ja je taky nemam, ale chci mit ten ostrej XC pocit na pedalech.). KAzdopadne bych se toho kola nezbavoval, kdyby nebyly dalsi okolnosti, a nechal bych si ho jeste 2 roky.

          0 0
          • speedy gonzales  

            tak uz to chapu!! to jak nam hanis cokoliv co ma vic nez 100mm. jsi chrt jak vysity. nabouchat tlumic, zavrit propedal…uz nic nerikej :-)))))

            0 0
          • kesu  

            ahoj,hele kdyz si jezdil jak FSR a ted mas prepakovanej jednocem,mohl by si se pokusit srovnat chovani ramu v rozbitim terenu pod brzdou?zavira se to hodne nebo je to jen malinko znatelny?vim ze FSR je pod brzdama nejaktivnejsi ale zajimalo by me,zdali prepakovanej jednocep je na tom stejne jako obycejnej jednocep nebo VPP.Jdemi jen ciste o chovani pri brzdeni.diky moc

            0 0
            • panaczek  

              tak na tohle ti neodpovim, na tom „prepakovanym jednocepu“ nemam v tezkym terenu nic najeto. ale celou dobu, co jsem jezdil na FSR, jsem premyslel, co maj lidi s tim, ze je FSR aktivni pri brzdeni. muj pocit je, ze tuhne. jak by take ne, kdyz do neceho vlitnes, jdes na brzdu a 80 procent vahy je na prednim kole. asi je to jine u vyssich zdvihu, ale u 10 cm bych tohle neresil.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ve chvíli kdy brzdíš na krev, tak máš pravdu. Ale aspoň u mě to je minimum případů, takovým situacím se snažím vyhýbat. A když celý sjezd jen přibržďuješ, tak už je to důležité, jak se chová zadní stavba.

                0 0
                • kesu  

                  spis mi jde o to kdyz jedes rekneme tak dvacet az tricet km/hod a s tim bikem si hrajes v rozbitym terenu tak ze prekazky do rekneme pul metru proskakujes nebo projizdis po zadnim.jenze cas od casu kdyz si chci pribrzdit se to na jednocepu zamklo a najednou to chodilo i na mensich kamenech hur a byl z toho takovej divnej pocit…tak mi jde o to jestli se prepakovanej jednocep v tomdle chova stejne jako jednocep

                  0 0
          • Archer  

            chtel jsem nezavodni kolo s 10 cm zdvihu. takovy specialized momentalne nenabizi

            FSR XC :)

            0 0
          • Redman  

            Díky moc. Tak se mi zdá, že ho půjdu příští měsíc koupit s jasnou hlavou. Mimochodem ten tvůj Turner je moc pěknej.

            0 0
          • Stendy  

            ......nejvetsi impuls pro zmenu kola, byl fakt, ze v USA koncim a chtel jsem si, vzhledem k cenam v evrope, odvizt novy kolo. chtel jsem nezavodni kolo s 10 cm zdvihu. takovy specialized momentalne nenabizi. navic s cenama to special uz prehani – momentalne vyjde levneji postavit si „neco hezkyho“ nez koupit specialized (aspon ve statech).

            To Paneczek: A já jsem si říkal, jak skvělé!!! ty ceny Spešlů v USA máte – na www. specialized.com SJ FSR Comp 2.200,–$ (47.300,– Kč)oproti www.specialized.cz SJ FSR Comp 63.999,– Kč. :-))) (to není mířeno proti CZ prodejcům – chápu: daň, clo,.....). Ale jak říkáš:„vzhledem k cenám v Evropě…“

            0 0
    • Tesak  

      Stampy 07 by měly být tužší než jejich předchůdci.Letošní modely jsou už z materiálu M5 a zadní přepákování tlumiče je na průmyslových ložiscích.Rozdíl ovšem posoudit nemůžu,starší jsem nejezdil.

      0 0
      • Stendy  

        To Tesak: Na kolik Tě přišel Tvůj nádherný SJ z říše, je skvělý:-) Jde mi hlavně o cenu, můžeš mi doporučit nějaké stránky a prodejce? Díky

        0 0
        • Tesak  

          SJ comp 2,099 euro www.cyclesport.de, respektive www.fahrradonlineshop.de/CartArticle.asp?…

          0 0
          • hanz  

            a mohl by jsi ten svuj prosím porovnat s tuhostí čehokoliv jiného?..a nebo aspon subjektivní pocit?

            0 0
            • Tesak  

              těžká otázka.nezpozoroval jsem nic,co by mě zaráželo,doposud jsem vozil HT,stumpa mám pár tejdnů,v podstatě se mu dostávám na kobilku.jestliže máš obavy ze snížené tuhosti,tak já ten pocit určitě namám,ale dávám mu zabrat,uvidíme ča­sem.

              0 0
              • hanz  

                jestli ti to nedělá problem při přechodu z ht tak to bude asi v pohodě..kdyby byl měkej tak obzvlášt po htčku bys to poznal…

                0 0
                • Tesak  

                  no jezdim asfalt a kopce na propedal,ostatni full,v okamžitém nástupu asi ztráta bude,nicméně to doženeš díky lepší trakci zadního kola

                  0 0
    • MartinXC  

      Hele, ty máš zkušenost s Endurem, Stj je na tom maličko líp, ale i když se zamkne, chodí bočně skoro stejně jako Enduro. U Endura se tomu dá pomoct pevnou osou, u Stj taková pomoc nedává smysl. Proto jsem si koupil Enduro a ne Stupma :-) Pepíka neznám, na jeho tuhost bych ale taky nevsadil.

      0 0
      • hanz  

        no todle jsem zrovna nechtěl moc slyšet..uvažuju SJ expert 07 ale tuhý kolo bych celkem rád…no uvidíme…láká mě aj pepic expert 07, ten podle mě bude tužší ale i víc chrt, na mě možná moc

        0 0
        • MlokCZ  

          Kam to všichni směřujete? Tink jezdí Rebu, ty uvažuješ o Epicu :-)

          0 0
          • kubad  

            :-)

            0 0
            • hanz  

              čekám rodinu a za endurem se mi na cykloztezce a po okolí tahat vozík nechce, za silničkou taky ne tak hledám něco místo silničky na čem by se dalo aj honit trochu fyzička ale přitom to bylo dobrý zevl-kolo

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak pro tenhle případ to je jasný. Tak vyzkoušej, který full je pro vozík akorát. Mě to taky časem čeká a už to asi nebude za moc dlouho.

                0 0
              • MartinXC  

                Ach so – na vozík si kup HT nebo celopevňáka, potřebuješ kontakt s povrchem, abys z dítěte nevytřepal duši a taky každý watt od nohou se do kopce hodí. Proto ještě držím Princeznu, jinak by šla do světa. Navíc dávat vozík za závěs, který visí na ložiskách, mi přijde jako zvěrstvo – na tohle zadí stavbu konstruktéři nenavrhovali …

                0 0
              • vratan  

                hmm. prechadzat z endura na chrti bike. no neviem :-) ten stumpy sa mi zda ako lepsia volba.

                0 0
          • TinkTink  

            No ale ja jsem si dnes dovezl este boxxera, abych si to vykompenzoval :))

            0 0
    • mastihuba  

      jestli to dobře chápu tak FSR XC je troškuku překopanej stump 04. Co jsem měl možnost se chvilku svézt na Storck Adrenalin je na tom podélná tuhost u FSR tak o cca 20% horší. Jak je psaný výš. Záleží dost na tlaku v tlumiči, ale tím se zas člověk připravuje o komfort.

      0 0
      • mastihuba  

        Osobně to moc nedokážu posoudit, ale známej co sedl z HT na FSR s otevřeným tlumičem si pochvaloval že i do kopce to jede velmi dobře. (měl cca o 8kg míň než já, takže se mu tlumič v prudkým kopci tolik nezanořil jako mě)

        0 0
    • homat  

      Od pátku projíždím Epic, přesedl jsem z HT a je to skvělý. Když to nedrncá, tak Epic jede jako HT a když to drncá tak mi je to jedno :-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Koukám, že ses toho moc nedozvěděl. Většina lidí ani nechápe na co se ptáš :-) U Spešlů nemůžu posoudit, Stumpyho jsem jel jen pár metrů a za tu chvíli poznal kulový, aby to bylo objektivní.

      Pokud bych měl zhodnotit moje kolo, tak oproti HT to samozřejmě má boční tuhost horší. Při mojem jízdním stylu a váze se to ale projevuje minimálně a navíc se těžko hodnotí za co může zadní stavba a za co Crossridy (protože srovnávám oproti klasice s 32 dráty a to ještě 2,0mm, které byly výrazně tužší). Ale i přes součet zadní stavba + Crossridy mi nepřijde, že by ta tuhost byla nějak tragická. Mě to nevadí vůbec. Oproti Reignu, kterýho jsem taky chvilku zkoušel je ta tuhost o něco horší, ale zase z mojeho pohledu a jízdního stylu rozdíl v praxi téměř zanedbatelný (taky když mi to nepřijde problematické ani oproti HT, kde rozdíl je větší).

      0 0
      • hanz  

        no zatím vím že pepic je tuhej a stumpy je na tom hůř..otázkou o kolik…tvoje pdfko je super..kdybych rozuměl ještě němčině bylo by to ještě fajnovější…a navíc pokud se nepletu je to 06tka a 07čky maj jinou zadní stavbu a snad dokonce i o třídu lepší matroš ale to si nejsem jistej…celkově tam stumpy vyšel dobře…až na tu tuhost, to je jeho jediná slabina..těžko říct o kolik ta 07 bude lepší.

        0 0
    • alfons007  

      Epic 06, najeto cca 2500, boční tuhost jako HT.

      0 0
    • PePu  

      Na Epicu 06 mám najeto asi 3500 km, SJ120 jsem vyzkoušel jen krátce (cca 70 km). Subjektivně byla boční tuhost na obou kolech srovnatelná (čti nedokázal jsem ji odlišit). Při mé hmotnosti se (podobně jako u Mloka) tato tuhost moc neprojevuje. Být tebou, radši bych si Epica hodně rozmyslel – poznáš u něj spíš (ne)činnost tlumiče a rozdílnou geometrii oproti SJ.

      0 0
    • BB  

      Asi vyvolám polemiku, ale myslím si, že horst link z hlediska boční tuhosti nemůže být nikdy špička. Takže jak epic, tak sumpy budou na tom stejně a to hůže, než jednočepy, přepákované jednočepy a dokonce i hůře než VPP. Protože mám VPP tak můžu porovnat. VPP a horst link mají stejně ložisek a to 8, z toho jsou 4 z hlediska boční tuhosti zcela zásadní. Jde o ložiska na zadní vidlici. Protože VPP je má všechny 4 na krátkém vahadle těsně za středovým složením, tak jsou vždy na ose, která jde skrz vahadlo. Na rozdíl od horst linku, kde zadní ložiska nemohou být na jedné ose. To je podle mého názoru důvod, proč je horst link bočně měkčí. Ale samozřejmě to nemá nic společného s celkovou funkčností konstrukce, která patří k naprostým špičkám. Ale když si na kolo s horst linkem sednu, mám oproti VPP takový jiný, subtilní pocit a je stejný na Giantu NRS a FSR XC, které jsem zkoušel.

      0 0
      • MlokCZ  

        Osobních zkušeností na tohle mám příliš málo, ale když vemu výsledku testu data.mlok.net/en­duros_2500euro_0806­.pdf (je tedy otázka jak moc dobrá byla metodika testu a jak moc je to věrohodné), tak ty s tím, co píšeš nesouhlasí.

        Např. Canyon a Ghost jsou podle testu výrazně tužší než Reign (takže tady dle testu je na tom horst link jasně lépe, dokonce u Canyon nejlépe i přes nejmenší váhu rámu). Pouze opět Spešl zaostává ještě daleko za Reignem. A přitom Canyon je současně i nejlehčí rám v testu. A pak třeba moje kolo v profilu bylo v testu zde data.mlok.net/a­llroundbikes_0906­.pdf kde má tuhost taky pořád ještě o chlup větší než Reign.

        Takže já bych to vůbec obecně neviděl, že jeden systém je lepší, ale vždy hodnotil konkrétní rámy. A vypadá to, že zrovna Spešl dělá prostě méně tuhé rámy.

        0 0
        • BB  

          já myslím, že Canyon je mimo všechny kategorie, s tím jsem opravdu nepočítal :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Klidně vyřaďme z porovnání mýtický Canyon :-) Těch kol s horstlinkem, které mají lepší tuhost než Reign (což by měl být při systému a váze velmi tuhý rám) je dle měření poměrně hodně.

            0 0
          • MlokCZ  

            A pak jsem ještě hledal pár konkurentů s tuhostí k horstlinku/FSR a tady data.mlok.net/en­duros_3300_400­0euro_0606.pdf je na tom BMC a Lapierre srovnatelně s těmi tužšími horstlinky/FSR (ale opět na tom nejsou nějak lépe). A Spešl dopadl výrazně hůře pouze v tom jednom testu. V tom druhém, kde je Stump. je na tom stejně jako Reign.

            Závěrem bych tedy řekl, že je to u kvalitních rámů hodně vyrovnané a rozdíly nejsou velké. Možná že typ zadní stavby tomu pak v praxi může dát jiný pocit projevu tuhosti, který bude způsobený nikoliv špatnou tuhostí, ale projevem odpružení.

            0 0
            • MlokCZ  

              A pak ještě všechny ty měření budou na nových kolech s čepy v perfektním stavu a je otázka, jak moc se začne projevovat zhoršování stavu čepů i jednotlivých systémů.

              0 0
              • MlokCZ  

                *čepů u jednotlivých systémů

                0 0
                • Tesak  

                  Myslím, že je třeba brát v ůvahu to,že ty testy, které máš v pdf jsou na modely 06. Specialized pro rok 07 inovoval žadu SJ zejména tím, že používá kvalitnější materiál M5 a přepákování zadní stavby je na průmyslových ložiscích. Nevím jak velký je posun v tuhosti,ale změna v grafech zřejmě proběhne.

                  0 0
            • goofy  

              Co to tam pisou o tom lapierrku? Co se jim tam nelibilo?

              0 0
              • MlokCZ  

                Nevim co přesně píšou, ty německý texty neluštim celý (na tom nemam nervy), ale nelíbí se jim průběh zadní stavby. Který se mě taky nelíbí. V linkage vychází stejně a je to tam lépe vidět, zvlášť s porovnáním s dalšími koly. První část zdvihu je křivka hrozně položená, takže jde do zdvihu hrozně snadno a pak až konec je progresivní a to celkem dost. Pro mě osobně zcela nevhodný průběh, ale i jim se nelíbil a to většinou mají rádi progresivnější konec zdvihu než já.

                0 0
        • vratan  

          no sranda je ze v konkurencom casaku vysiel reign ako dost velke blato…

          0 0
          • vratan  

            …a tabulky

            0 0
          • vratan  

            …a tabulky

            0 0
          • vratan  

            …a tabulky

            0 0
          • vratan  

            …a tabulky

            0 0
          • vratan  

            …a tabulky

            0 0
          • Peslezedirou  

            Docela by mě to zajímalo jak přesně měří tuhost zadní stavby do boku, krutu.

            Třeba když jen tak laicky zkuším tuhost svýho jednočepu podobně jako u HT šlapnu z boku na středovou spojku, nebo pořádně na kliku, tak je tuhost rámu eno nuno na fulla, ale v terénu když člověk jede točku kde je hluboká šotolina nebo hodně velkých kamenů, tak už to tak slavné není.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jak to měří si tam můžeš přečíst, něco tam v té hatmatilce napsáno je. Ale to co píšeš z praxe mi přijde, že se tam projevuje už i propružení, které ti přijde, že je jako menší tuhost.

              0 0
          • MlokCZ  

            On ani v jednom z těch testů nedopadl Reign zrovna dobře, tady ještě hůř.

            0 0
            • BB  

              vůbec v německých časopisech ty testy vycházejí zvláštně. V MBA zase vyhrávají SC, Titus, Turner a kupodivu Giant. Já jsem si dovolil říci, že ze systémového hlediska musí být dobře udělaný VPP, nebo jednočep tužší, než dobře udělaný horst link, protože mají obě ložiska na jedné pevné ose. Netvrdím, že to palatí pro blbě udělané VPP a dobrý horst link.

              0 0
          • hanz  

            jak teda nakonec ten spešl dopadl?..nějak se v těch půlkách německých obrázků moc nevyznám

            0 0
            • vratan  

              viac ako dvojnasobna tuhost pri slapani ako reign. tuhsi krk ako reign. z coho vyplyva posledny udaj a to ovela lepsi pomer tuhosti/hmotnosti u spesla. neviem cela ta tema tuhosti sa mi zda nejaka precenovana. samozrejme to moze byt aj nejaka chyba v udajoch. tieto testy zacali robit len nedavno a nestudoval som to cele. v skratke si myslim ze ten turner je proste systemovo menej citlivy, co moze navodzovat pocit vacsej tuhosti.

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky si myslim, že se ta tuhost trošku přeceňuje. I když někomu to třeba na drsnější zacházení může pak u některých rámů trošku vadit. Já to mám jednoduchý, pro mě jsou dostatečně tuhé všechny z těch slušných rámů, takže to nemusim vůbec řešit.

                A taky si myslim, že při jízde v terénu se hodně těžko odděluje co je na způsobeno tuhostí rámu a co vlastně aktivní prací odpružení.

                0 0
                • hanz  

                  no pro mě to není až tak zanedbatelné ale bude to i jízdním stylem a použitím…třeba ted jezdím spešl enduro a jeho tuhost je řekněme slabší, při jízdě poznám i jen to že mám o něco mín dotaženej upínák v zadu(už si nechávám dělat 10mm osu) a to většinou na traverzech, při bunny hopech a situacích kdy opravdu chci aby kolo jelo přesně kam namířím…při šlapání to až tak neregistruju a je mi to relativně fuk…jezdil jsem vt to bylo velký blato ale lehký a stále říkám že to bylo supr kolo, reign 05 se mi právě líbil tím že dobře vedl stopu a nekroutil se, zase se mi nelíbil chodem odpružení, ted enduro je super chodem ale zase špatně vede stopu…ta 10mm osa tomu hodně pomůže tak jsem zvědav jakej pocit bude potom. U toho stumpyho sem se ptal hlavně kuli tomu že vím že fsrka bejvaj slabší a nerad bych uplnou žvejku i když vím že to co na enduru na něm jezdit nebudu.

                  0 0
                  • MartinXC  

                    … k tomu nedržení stopy – jakou jezdíš vzadu gumu a na kolik hustíš ?

                    0 0
                    • hanz  

                      hustím tak na palec..když jedu víc tak přitvrdím když se bavíme za barákem tak mam celkem měký..ale gumou to není..vím jak se projevuje zadní plášt..jde třeba o todle že na traverzu se člověk chce odrazit ze zadního kola a uplně cítí jak se cele kolo pod ním žvějkne..nebo při výjezdu ze zatáčky si člověk chce z ní vyšlapnout a to samé…pak ho napadne překontrolovat upínák že se to nějak žuje a on je povolenej.

                      0 0
                    • hanz  

                      jo a gumy všechny možný..spešl enduro pro, schwalbe jimmy, highroller atd

                      0 0
                      • MartinXC  

                        Já vyzkoušel kde co: Vertical, SpecEnduro, Mosquito, Scorpion, Deathgrip, atd. a hustil jsem od 25 do 50psi a přišlo mi, že užší rozměr se širším dezénem do boku a víc nabouchaný plášť (Scorpion) se chová v zatáčce korektněji než žvejkací podhuštěný balón (SpecEnduro, Mosquito 2.30).

                        Ale na pevnou osu se chystám taky – aby mi kotouč pořád neškrtal při šlapání :-)

                        0 0
              • hanz  

                toto ma potešilo

                0 0
                • Stendy  

                  Není to úplně k zakládající otázce, ale ať nezakládám nový příspěvek, ikdyž k tuhosti to vlastně je: Bez ohledu na cenu – co si myslíte o Brainu na SJ FSR (PRO)2007? Nemáte s tím někdo zkušenost? Není to spíše na překážku a nedělá to z něj tvrdého chrťáka (takového Epica s větším zdvihem)?

                  0 0
                  • rich  

                    zacnem obklukou – ked vysiel spesl v jednom roku s modelom enduro s-works, ktory disponoval brainom vacsina ludi, vratane mna, sa zhodla, ze to na tento typ biku nepatri, nebude to citlive atd. A ono to vlastne bol celkom prezieravy pocin (IQ tlmice), ktory sa v roku nasledujucom zacal etablovat ako idealne riesenie pre rozne dlhozdvihe XC/AM. Nuz a o pol roka som zacal jazdit na endure s brainom, ktory bol prepracovany v porovnani s epicom co do citlivosti, typu zadnej stavby a nastavenia. Pri najcitlivejsom nastaveni je citit drobnu hranku, ale mna to nijak neobtazovalo a pohupovanie bolo takmer 0. Pri „najpevnejsom“ nastaveni sa zadna stavba pri slapani nepohne a v terene dostanes mensiu ranu pri prvej prekazke. Nepoberie to napriklad ani ostre a nahle nerovnosti ako jama na asfaltke. Je to vsak kazdopadne otazka preferencii. Preto si myslim (nicim nepodlozene), ze na STJ FSR sa Brain hodi ak je k tomu prisposobeny a da sa nastavit citlivost. Potom si trufnem povedat, ze je to velmi prijemny spolocnik na biku a vobec by som sa toho nebal.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ale jaká je výhoda třeba oprot RP23 s propedalem s možností jeho vypnutí a nastavení úrovně při jeho aktivaci? Mě přijde, že na pohodový ježdění žádná a já ocením, že tam při plně aktivním režimu žádnou ani malou hranku mít nebudu. A s pohupováním nemám žádný zásadní problém ani při jízde s otevřeným tlumičem.

                      Tím netvrdím, že to někomu s brainem nemůže sedět, ale mě by se to nelíbilo. Já jsem zastáncem názoru, že dobrý systém zadního odpružení není potřeba v terénu jakkoliv omezovat, maximálně na asfaltu nebo super pěkné cestě a tohle je RP23 ideální.

                      0 0
                      • rich  

                        presne tak, suhlasim vo vsetkych bodoch. tiez si myslim, ze FOX RP23 zastane rovnaku funkciu, ale rovnako treba opatovne zdoraznit, ze niekomu bude vyhovovať tá hranka. na rovine sa mi stary STJ pohupoval 1–2mm a bolo mi to tiez fuk, ale ked som mal potom brain vyhovovalo mi viac, ze sa to nehybe vobec a vacsinu casu som mal „necitlivost“ asi 80% maxima.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já jsem teď v opačný fázi. Jezdmí hodně pohodlné nastavení (větší sag na tlumiči), takže v plně aktivním režimu se mi houpe už malinko víc (odhadem to bude už tak 4–5 mm na tlumiči) a naopak když přepnu na floodgate (kde se hýbe tak 1mm), tak jsem celej nervózní, že se to nepohupuje :-)

                          0 0
    • Pavlos  

      Takze dneska sem prodal reigna a a byl se projet na stumpjumperovi 07 sice jenou u sirera na te silene testovaci draze ale ten rozdil chodu zadni stavby me dostal SJ FSR je oproti reignovi uplna perinka:)

      Tak me zaclo nahlodavat ze misto endura koupim Stumpyho Ze by mi to na to moje cestou necestou lesem mohlo stacit no uvidime . Snad sem tam nejaky ten skocek SJ vydrzi

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.