• I-shift

    Zdravím,

    uvažuju o koupi tréninkových válců, chtěl bych se zeptat na vaše doporučení jestli jsou lepší třeba válce s kovovým povrchem nebo s plastem a taky jestli je lepší mít bržděný válce nebo stačí mítbez brzdy.

    Kdyžtak hoďte nějaký odkazy. Dík.

    • Dalas  

      taky o nich přemýšlím, že bych na nich jezdil hlavně v zimě. Takže jestli máte někdo zkušenosti s válcema na mtb nebo spíš cyklotrenažer?  Výhody-nevýhody…

      Kdysi jsem měl starší válce a jízda na nich je hlučnější, ale to jsem ještě bydlel v paneláku a sousedi pod nama asi štastní z toho nebyli :o) Ted jsem ale na baráčku, takže je to vpohodě.

    • marhi  

      Jo u válců je celkem jedno z čeho jsou.  I když sám mám elite ty červený a nestěžuji si.  Co se týká bržděných válců tak nevím.  Smysl válců je totiž vypilovat techniku jízdy.  A vlastní žátěž není až tak důležitá.  Na to je trenažer.   Ideálně je mít doma dvě kola a jedno mít nastálo v trenažeru.  Jenže to bys musel mít doma na to garáž.  Ne opravdu válce jsou na techniku.  Na fizičku je lepší chodit v zimě plavat, běhat a do posilky.  Válce jsou jen takové povyražení.

       
      • progressivec  

        kovové válce jsou trochu hlučnější než plastové ale to se dá vyřešit tím, že pod ně dáte třeba karimatku. já mám doma jedny starší válce s kovovým povrchem na kterých přes zimu dost trénuju. zlepší se na nich technika šlapání ale jde na nich i dost natrénovat. hlavně není ta jízda tak nudná jako na trenažéru, na kterém pouze sedíš a šlapeš a nemusíš dávat pozor aby jsi nespadl.

      • Zerocool  

        a na to jsi přišel kde??:) jako trénink základní vytrvalosti není trénink fyzičky??? právě v období, kdy využiješ válce je to přesně vhodné na tento trénink…

        • MlokCZ  

          Ale vydrž na válcích několik hodin základní vytrvalosti.

          A nemáš problém s tím, že bys potřeboval i na základní vytrvalost bržděné? Mně se takový problém netýká, já na nebržděných na silničce dokázal bez problémů překročit i ANP, když jsem chtěl, ale pro trénované to stačit nemusí (co si vzpomínám jecnak psal, že mu nebržděné nestačí).

          A pak je otázka jak komu moc sedne nutnost o něco většího soustředění než třeba na trenažeru.

          Mně to přišlo pro kratší dobu jízdy na válcích (tím myslím 1–1,5h) spíše jako výhoda, bylo to tím o něco zajímavější. Na druhou stranu nikdy jsem se nedopracoval do stádia, že jsem mohl plně soustředěně na válcích koukat na film. Chvilku ano, ale jakmile jsem se trošku zakoukal, tak jsem začal mít problémy.

          Na větší objemy by mi to spíše vadilo.

          Ale jinak aspoň super kombinace v tom, že současně můžeš jezdit základní vytrvalost + trénovat techniku (a ne si ji naopak kurvit na trenažeru).

          Mně jedna zima na válcích hodně s technikou šlapání pomohla a do dnes jsem za to na fullu rád.

          Ale druhou zimu už bych psychicky na válcích nedal (taky jsem je pak prodal).

          • Zerocool  

            Není to jako hlavní prostředek, je to doplněk přes zimu a v dešti k běhu a běžkám v zimě, tedy netočíš na tom 5× týdně trénink základní vytrvalosti 4 hodiny. Jako nouzovka 1–2 do týdne po 2 hodinách to naprosto splní svůj účel, protože 2 hodiny na válcích máš jako 2,5–2,75 hodiny venku na kole… jo a na základní vyrvalost nebržděné bohatě stačí, ječnák by si měl koupit novou kazetu s 11 zuby:) co Tome??

          • lindas  

            A jak se kurví technika na trenažéru?

            • MlokCZ  

              Trenažer je to nejhorší na kruhové šlapání (narozdíl od válců, které naopak jsou výborné pro techniku šlapání).

              • lindas  

                Ale proč? Šlapeš na něm úplně stejně nebo ne? Sorry, nechápu to:))

                • MlokCZ  

                  Nešlapeš. Zátěž je zcela neplynulá, odpor trhaný protože chybí setrvačnost jezdce s kolem (ozvlášť při nižší kadenci a větší zátěži), kolo fixované, že se nemůže pohnout do strany.

                  Se šlapáním na kole v reálu to nemá naprosto nic společného.

                  I takový spinner je slušné kurvítko slušné techniky šlapání, ale aspoň zátěžový odpor tam může být vcelku plynulý (i když na druhou stranu zase na spinneru lze jít ze sedla a kurvit si ještě i techniku jízdy ze sedla).

                  Nejlepší je si to ověřit v praxi. Zkus si např. někdy těsně po sobě zajezdit na válcích a trenažeru.

                  • Biker jak Pes  

                    Ten spinner je dobrý hnus. Když jsem to zkoušel poprvé, dostal jsem za hodinu několikrát zdupané od instruktora, že neumím na tom šlapat. :-D

    • Wojtek  

      taky o nich přemýšlím:-), ale nevím jestli válce nebo trenažér, bral bych aji starší, nenabídne někdo?

    • jIrI___  

      Doporučuju si je nejdřív od někoho půjčit. Minulou zimu jsem o nich taky uvažoval, půjčil si je na 2 týdny od kamaráda a pak mu je mile rád a šťastný vracel. Celkem dlouho mi trvalo se na nich naučit udržet a nuda je to jako prase. Někoho to třeba může bavit, ale já jsem byl rád, že jsem si je nekoupil :)

      • camillio  

        Jo, to je presne duvod, proc jsem se k jejich koupi jeste neodhodlal. Stale mam doma koleckove lyze, u kterych jsem si take myslel, ze to bude bomba odvaz a trenink na bezky a realita je takova, ze je vytahnu 2× za pul roku a v horsim pripade si na nich dam jeste pekne na hubu. Dneska bych do nich uz nesel ale prodat je mi je lito, neb klasicke ‚a kurna co kdyz me to jednou chytne‘.

      • Zerocool  

        je to vě přístupu a na co je chceš, ale jen tak na trávení volného času s tím, že na nich zažiješ kopec srandy opravdu nejsou a to byl asi tvůj případ:)

        • jIrI___  

          Máš pravdu. Ale nenapadá mě jediný důvod, proč bych měl sportovat na něčem, co mě vůbec nebaví :). Nicméně nepopírám, že pro profíky a lidi s vysokými cyklistickými ambicemi, kteří jsou na mučení (omezování životosprávy, podřizování všemu cyklistice, atd.) zvyklí, můžou mít svoje kouzlo a pomoct jim k lepším výsledkům příští sezónu.

          • Zerocool  

            věř tomu, že kouzlo to pro ně nemá vůbec žádné…je to nutnost

    • kajis  

      Taky přidám otázku. Máte někdo válce v paneláku? Bojím se, že by nás časem lidi pod náma vynesli v zubech i s válcema kvůli hluku.

      • marhi  

        No a kde si myslíš že to provozuji. Ale snažím se mít hotovo do osmi hod.  A o víkendu nejdřív v devět ráno začít.

         
        • Zerocool  

          v pohodě jezdíme do 22:00 a nikdy nic, je dobré pod to dát ještě něco na odhlučnění a pláště nabouchat na max…

          • MlokCZ  

            Ale tak aspoň prvních pár hodin se dá kopec srandy typu lehce propálený koberec po vyjetí z válců zažít dobře :-)

            Ještě doplním, že je dobré si pořídit také pořádný větrák, ať je aspoň nějaké proudění vzduchu.

            • Zerocool  

              koberec nemáme, tak nevím, otevřené okno stačí…

            • vsn  

              větrák je důležitej … jinak je člověk hned mokrej a po sundaní z kraťasů padaj kapky :-! s větrákem je to docela OK.

              • ddan  

                o tom mi povídej… ;), ale větřák nepoužívám. Sice to po hodině vypadá jak na plovárně, ale co praktikuju takovýto tréninky, prokládám to saunou a zakončuji pivem, tak x-tý rok nevím co to je nemoc ;)

      • Wojtek  

        já bych to vyřešil tím, že bych trénoval  v dílně, kdybych měl na čem :-)

    • Horyna  

      Použiju tohle vlákno. Rád bych letos v zimě místo přibírání nějaké to kilo shodil a taky se mi jedná o fizičku a vytrvalost. Jezdím na kole i venku ale pouze víkend a to ještě ne každej a to je sakra málo. V týdnu to nestíhám za světla a po tmě se mi jezdit nechce. Nestíhám ani bazén, posilovnu apod proto potřebuju trénovat doma. Mám v hlavě i spinningové kolo, trenažér, dokonce i boxovací totem :-) ale radši bych to točení nohou a zdá se mi jako nejlepší volba válce. I z důvodu toho že pokud to nebude to pravé tak na tom při prodeji nebudu až zas tolik tratit. Nějakej Kettler Race je za 24.000,– drahej věšák na hadry. Problém je že při redukci váhy je potřeba na tom chvilku vydržet a mám z fitka zkušenost že na tom cyklotrenažéru od kettleru hodku a půl vydržím ale na válcích si nejsem jistej. Zatím nevím o možnosti si je půjčit, takže bych je objednal naslepo. Můžete mi poradit jestli budou válce tou pravou volbou pro to co od toho chci, tedy redukce váhy a fyzičku.

      • Zerocool  

        budou, ale chce to velice pevnou vůli a morál, protože na tom budeš muset vydržet mezi 1–2hodinami, kolem dvou hodin už se to dost zajídá, ale zase to máš jako 2,5hodiny venku

        • Horyna  

          No jsem na to zvědavej. Asi to prubnu. Ta pevná vůle bude potřeba. Utrácet za spinningový kolo se mi nechce. Občas to snad s něčím prostřídám. 3× do týdne bych na tom ale hoďku a půl chtěl vydržet.

          • Zerocool  

            bez jasného cíle někde v dáli to bude těžké 2× do týdne je tak tak na hraně

            • Horyna  

              Cíl mám. 10 – 12 kilo dolů a posunout se na maratonech z poloviny až 3/4 do první čtvrtiny. Bojuju s časem a na kole stihnu za rok tak 2000km tak bych tomu chtěl pomoct něčím takovým.

              • Zerocool  

                chce to ale taky upravit stravu a to tvé měřítko výsledku v závodech je zavádějící, protože každý závod je jiný s jinou skladbou závodníků

                • Horyna  

                  Strava to je problém. Hrozně mi chutná a hlavně v 8 večer. Mám ale za léta vyzkoušený že s pohybem se i lépe stravuju. Takže přes léto mám o 10kilo míň než v zimě a tak mám váhu jako na houpačce. Bohužel za poslední 2 roky jsem už přes léto moc neschodil a 15 kilo bylo nahoře. Teď jsem asi 5 zhubnul ale zima na krku a já chci pokračovat. A jak jsem psal tak v týdnu se už nikam nedostanu kvůli práci apod. takže potřebuju makat na něčem doma. To umístění na maratonech beru s nadhledem. Nejde mi vyloženě o výsledky. Jenom aby mi to lépe jelo. Sice se mi stane že předjedu nějakýho lejtkaře na karbonovým epiku co to přepálil ale taky si mě dali holky na trekingu a to nejde takhle :-)

                  • Horyna  

                    sakra daly holky.

                  • rasto  

                    asi jsi jiz nad tim uvazoval, ale: nemuzes jezdit do prace na kole? ted to je tedy passe, ale pristi rok?

                    mne to HODNE pomohlo. vaha dolu, fyzicka nahoru, good nalada.

                    pro upresneni, pracuji v kanclu, mam to 30 km (kladno-praha), v rachote bez sprchy.

                    • Horyna  

                      To bohužel nemůžu. Mám to cca 15 schodů dolů, 10metrů přes dvůr a 15 schodů nahoru a jsem v kanceláři kde po většinu dne sedím za stolem a když nesedím tak sednu do auta a cestuju po kraji.

              • Cryzyy  

                No co si budeme povidat 2000 km za rok neni moc, tam bych bral valce jenom jako doplnek k ostatnim aktivitam a zpestreni zimnich veceru, protoze jak psal 0cool, je celkem vopruz na to vydrzet vic jak 2h, vyhoda ze ze se na nich da jezdit kdy to cloveka napadne a urcite to bude lepsi nez nic nedelat.

                • Horyna  

                  Přesně jak píšeš – urcite to bude lepsi nez nic nedelat. Tak to beru že to asi dopadne. Předsevzetí si ale dám větší. Těch kilometrů bych chtěl za rok taky víc najet ale musel bych se vykašlat na rekonstrukci baráku, utratit psa, koně a manželku ale je mi jich líto a mám je rád. A nebo bych musel seknout s prací a žena by si musela najít druhý zaměstnání. To by bylo vůbec nejlepší ale mám strach jí to navrhnout :-)

                  • Zerocool  

                    při tom všem co píšeš se dá jezdit mnohem víc než 2000 za rok

                    • Horyna  

                      Asi by se dalo ale jinak ti můžu říct že jsem poměrně zaměstnanej člověk a svůj volný čas zdaleka nemůžu věnovat jenom kolu.

                      • camlost  

                        jsem na tom podobne (s tim casem, nastesti ne s vahou a ne s fyzickou – pozustatek z mladi).

                        nic si z podobnych kecu typu „muzes najet rocne mnohem vic“ nedelej. to si jen nekdo musi zvednout ego.

      • karliner  

        Fyzička není odvozená od slova fi´zi:k

        • Horyna  

          Jsem vocas. Měl bych se asi vrátit do školy jinak nevím jak budu děckám kontrolovat úkoly. Zas ale v poslední větě už jsem to trefil.:-)

      • destr  

        Já na tom dal v zimě tak 30 hodin, ale je to fakt porod. Naučil sem se na tom asi po deseti minutách a pak sem vždycky čučel na film. Co se týče sjetí, tak se mi to stalo jenom jednou, a to když mě přítelkyně schodila dveřma :-), ale u mě byl problém jinej, a to, že tak po hodince mě začala šíleně bolet prcka a vydržet na tom před hodinu a pul sem asi ani jednou nedokázal, a to už sem na tom potom jezdil chvílema i ve stoje.

        • grafik  

          kecáš

          1. gumovat na válcíh se nedá naučit za 10 minut
          2. jízdu ve stoje bych chtěl vidět
          3. film jako „kulisa“ ok ale soustředit se nedá
          4. to že tě šíleně bolí pr. není válcema …
          • nemeto  

            Proč by kecal? Já si je půjčil, abych zjistil, jestli jsem vůbec schopen se to naučit a nekupoval zajíce v pytli. Dal jsem je podle doporučení mezi futra. Chvíli jsem si „drcal“ lokty, ale myslím, že to netrvalo ani pět minut a jezdil jsem úplně v pohodě. Takže asi tak…

            • juli  

              :-) tak ono je něco jiného z válců při šlapání nespadnout a šlapat tak, že si schopný se napít, pustit rodla, zvednout prdel ze sedla a točit vysokou kadencí. Potom můžeš povědět, že na válcích umíš. Zaručeně se tohle naučit bude trvat o dost déle.

              • kámen úrazu1  

                :-))

              • nemeto  

                Sypu si popel na hlavu, že jsem nepochopil, že výraz „gumovat na válcích“ znamená šlapat tak, že si schopný se napít, pustit rodla, zvednout prdel ze sedla a točit vysokou kadencí. To bych si nedovolil mistrovi oponovat!

            • Frankie  

              Souhlas, pred tydnem mi je pujcil na zkousku kamarad, mel jsem z toho obavy, ale po 5min jsem uz bez problemu jel… prca byla, ze na pude, kde jsem na nich jezdil, jsem byl i v 10°C za chvili splavenej jak v lete a to jsem jel komplet v kratkym jen s navlekama na kolenou… F

          • MLangr  

            Tady se můžeš podívat jak se jede na válcích ze sedla

            http://www.youtube.com/watch…

          • deyv  

            nic není nemožné. Asi po třech hodinách (samozřejmě že ne v kuse,ale dohromady) jsem dokázal jezdit bez toho, abych se držel, jízdu ve stoje zvládám taky (jinak bych tu prdel už asi nikdy necítil) soustředění je snad zapotřebí akorát, když se to učíš, jinak je to rutina.Prostě kdo chce, tak se naučí. Zkoušel jsi to vlastně někdy?? Asi ne!!!

          • destr  
            1. nevím co má znamenat gumovat
            2. jet ve stoje není problém, až v lednu budu možná zase jezdit, tak ti

            to klidně natočím (umí to i moje mladá ;-))

            1. když jedeš někde venku na kole, tak se taky furt soustředíš, abys

            jel rovně?

            1. venku dám na silničce bez problémů 4 hodky a zadek je ok, navíc sem

            zkoušel víc sedel a vždycky po cca 60 minutách to přišlo :-)

            Jel jsi na tom vůbec někdy? Těžko co?

          • Biker jak Pes  

            Aha, yes ?

          • Standa  

            Jezdit ve stoje jde normálně,stejně jako bez držení.Na film se dívám vžycky,problém s vnímáním nepozoruji.Občas někoho požádám,aby mi (když šlapu)namydlil pláště.Dřív se mýdlo často používalo k ošetření řemenu v autě,když kvičel.Funguje to,pláště jsou tichoučký a já se v klidu můžu dívat na něakou kravinu.Bydlím na horách,takže přez léto je na prvním místě kolo a pak běh.Přez zimu jsou to lyže a běh.Válce beru jako nutné zlo,abych na jaře nemusel nohy zvykat na točení.Co se týče vůle,abych vůbec na válce šel a vydržel na nich-to neřeším.Prostě nepřemýšlím.Když se něaká záporná myšlenka vyskytne,tak ji prostě pustím a dál se ji nevěnuju.Dá se to celkem rychle naučit.

            • Horyna  

              Tak už mám zase o něco menší strach že se na válcích neudržím. Filmy beru jako vyšší level. Pro začátek mi bude stačit když se budu moct napít a otřít si čelo.

            • Biker jak Pes  

              Toho mýdla bych se asi bál. Naštěstí mám válce ve sklepě, takže hluk neřeším. S filmama to máme horší, televizi máme jednu a těžko bych dostal druhou, i kdybychom nějakou měli, dolů do sklepa. :-D

    • Lowrider  

      Taky přidám jeden dotázeček :-).

      Jak jistě všichni víme, cyklistika je sport, který zatěžuje především nohy. Proto uvažuji o zakoupení veslařského trenažeru, který procvičí snad vše, kromě šikmých břišních svalů. Vyznáte se v tom někdo? Který byste doporučili?

      Nejspíše se u těchto strojů šetřit nevyplatí, že? Co tedy říkáte na tento? http://www.fitness.cz/…sem-s3554704 Nebo by stačil levnější? Díky.

      • treatt  

        Covece tak po tom, co jsem odvesloval na trenazeru minulou zimu, teda rozhodne nemam pocit, ze by se bricho uplne flakalo :)

        Mit finance, mam ho doma taky, takze jedine doporucuji ;)

        Nicmene nakolik je funkcni ten, na ktery jsi dal odkaz, nemam tuseni, ja jezdil (a brzy zase zacnu) na strojich jine kategorie v klubu..

        • Lowrider  

          Treatt: Jj, já vím, ale šikmý břišní by se neměly aktivovat co sem tak čet :-). Jen ty přímý.

          Horyna: Prý je ten 2009, ale stojí o 10000 víc.

          V paneláku nebydlíme, tak by větší hlučnost neměla vadit. Takže říkáte že levnější určitě ne nebo jak? Nebo si vyplatí připlatit za ještě lepší? Přecijen to není věc na půl roku…

          • Lowrider  

            Oprava: Prý je ten 2009 tišší

            • Horyna  

              Tím jenom dobře. Já nemám s levnější variantou zkušenosti. Jak jsem psal tak myslím že nebudeš mít s tímhle co jsi vybral problém. Myslím že to není určeno na takovou zátěž jako jsou fitcentra a já vím že to dostávalo solidní zátěž i od pořádnejch cvalíků a šlapalo to bez problémů ve fitku kam jsem chodil.

              • Lowrider  

                Jasně, že tím jenom dobře, ale stojí o 10 000 víc než ten co jsem ukazoval prvně, tak to kvůli hlučnosti nemá cenu připlácet :-). A co ten systém? Který doporučujete?

      • Horyna  

        Dva roky zpátky jsem přesně toto huntoval ve fitku 3× týdně půl hoďky než jsem šel šlapat na ergoraceru. Bylo to dost oblíbený zařízení. Věčně na tom někdo dřel. Na to co to dostávalo tak bych řekl že to je držák. Jenom nevím jak případně do paneláku. Ty pojezdy úplně tichý zrovna nejsou. Je pravda že najednou zapojuješ skoro všechny svaly. Dal bych ale pozor na správnou techniku kvůli zádům.

    • Skama  

      Na minulou zimu jsem si poridil cervene elite http://www.kupkolo.cz/…er_1697.html na bika jsem nasadil slicky http://plaste.heureka.cz/…lin-xc-road/. Moje zkusenost je pozitivni v tom smeru, ze je to perfektni na nacvik techniky. Fyzicka se tim take da pres zimu udrzovat. Jezdil jsem 2* – 3* tydne po zhruba 1.5 hodine. Jediny problem byl ze mi vzdy po cca hodine zacaly brnet ruce. Vyresil jsem to omotanim gripu molitanem. Za mne valce jako doplnek urcite ano.

    • Vlady  

      chci si letos pořídit tohle: http://www.youtube.com/watch…

      v trochu jednodušší verzi – Tacx T1680 Flow. Ten má tu výhodu, že na něm jde jezdit i bez napojeného počítače…- pro napojení jde dodatečně dovyzbrojit.

      Po „dovyzbrojení“ na úroveň typu i-Magic je potom príma hračkou na zimní večery – alespoň si to od něj slibuju. Brzda simuluje stoupání podle profilu promítané trati, takže si můžu např. v obýváku vyjet na Grossglockner. Přes konvertor jdou simulovat i původní GPX-soubory, takže jde „projíždět“ libovolné, přes GPS uložené tratě… V internetu také běží pod: http://www.indoor-bike-league.de/

      liga.

      • tuleník  

        Flow je práve na ceste z Drážďan. IMHO asi najlepšie riešenie bahnistých období. Teraz ale mrzne a ja sa práve chystám vyblázniť Zesťáka.

        Tiež plánujem upgrade na i-magic, v podstate ide o to že prechodne som nútený bývať po rokoch u rodičov a neviem nakoľko mi aktivity na trenažéri prejdú (nakoľko je príbuzenstvo nervné a nakoľko bude panelák vibrovať). Tak mi tých 250 € za Flow prišlo ako minimalizácia prípadnej straty z núteného nepoužívania, príp. núteného predaja.

        Na tie RLV trate pozor, čo som mal možnosť skúšať, tak naj boli: Hell of the North, Alpine Clasic, San Sebastian, Milan-San Remo… dobré su aj Flandry a MTB WC ale tam už moc nepotrénuješ… to je samá strecha.

    • Zerocool  

      zdar nemá někdo zbytečné válce na prodej?

      • nemeto  

        Se s dovolením připojím :-). Spousta lidí na ně nadává a už je to nebaví – tak bych jim od nich za rozumnou cenu pomohl.

        • Richi  

          Mám bržděný válec, samovýroba, co jsem kdysi koupil asi za 200 Kčs.

          Kolo (staré) drží za přední vidlici a když jezdím hodku na plnou zátěž, sotva potom vylezu schody.

          Nevím jak výdrž, ale trénuji na tom sílu v nohou a takové pravidelné tempo s takovou zátěží mi nenabízí žádný kopec v okolí. Nemluvím už o tom, že tu v zimě máme sníh a je celkem o štěstí najezdit v zimě 1000 – 1500 km.

          Co se týká hlučnosti, podložte to několika dřevěnými laťkami a pod laťky ještě kousek gumy.

          Žádné vibrace ani hluk se nepřenáší a sousedi mají klid.

          Já se sice teď asi osm let vůbec nehýbal a znovu začínám, ale poslední válcová sezóna potom v létě byla neskutečná, byla radost jezdit do kopce.

        • Horyna  

          Hlásím se jako další v pořadí. Nikdo v okolí je nemá abych je mohl vyzkoušet. Vydržím do vánoc, pak je kupuju nové. Snad to na nich půjde v rámci možností.

      • Bender382  

        Mám tyhle válce, poslední zimu jsem na nich najel tak 10 hodin, letos nic. Kdyby byl zájem tak mail v profilu, foto můžu poslat.

    • Jardaadraj  

      Ahoj, jsem biker začátečník proto omluvte takový hloupý dotaz – co myslíte tím, že na válcích zlepšíte techniku šlapání? co to v praxi znamená? Jaký je rozdíl jet na válcích a v terénu? Díky předem.

    • čakovák  

      Jezdím na válcích už v zimě už sakra dlouho,ale letos jsem změnil kolo.Potřebuji poradit jak seřídit válce.Nové kolo je o 80 mm kratší.Jaká rozteč má správně být mezi prostředním a zadním válcem ? dík.

      • Pebe  

        mezi zadním a prostředním válcem bude stejná vzdálenost, pořád máš stejné zadní kolo. A přední válec by jsi měl mít pod přední osou náboje

    • Horyna  

      Tak jsem zhruba před týdnem pořídil válce tacx 1000. Postavil jsem je ke stěně abych se mohl v případě potřeby opřít a z druhý strany stoličku. Prvních pět až deset minut jsem myslel že si výrobce dělá prču. Lítal jsem ze strany na stranu a nebyl schopnej se na tom udržet. Pak se to zlomilo a já šlapal jako bůh :-). Mám za sebou 3× hodinu. Na pití zastavuju a v klidu se napiju, ale čelo si už otřu i za jízdy :-) Teď řeším jenom nějakou zábavu k tomu. Je to hrozná nudle koukat hodinu do blba. Dám do kupy asi starej počítač a budu koukat na filmy. Dá se to úplně v klidu. Když si představím že ze strachu že se na tom neudržím málem koupil kettlera za 20tisíc tak bych si dal přes držku. Doporučuju všem.

      • Pebe  

        já si zesílím televizi a šlapu před ní. Už jsem vychytal i nástup bez opory, jízdu bez držení, vestoje a podobné blbiny ;-)

        válcům zdar :-)

    • Mig_all  

      Využiji téma, k čemu tam jsou tyhle bazmeky? viz foto.

      • MlokCZ  

        Tipuju, že by to mohlo sloužit jako ochrana před vyjetím z válců směrem dopředu (třeba při ostřejším nástupu ze sedla).

        • Mig_all  

          O tom jsem vživotě neslyšel že by se to nekomu stalo…

          Stalo se to tady nekomu?

          • MlokCZ  

            Stát se to může poměrně snadno v závislosti na nastavení válců. Když se ty dva válce pod zaním kolem dají moc k sobě, tak je to pak hned. A když se dají zase výrazně dále od sebe, kdy to pak vůbec nehrozí, tak tím zase je kolo více šikmo (pokud tedy není kompenzováno podložením válců na straně zadního kola).

            • Mig_all  

              takže blbuvzdorná pojistka pro ty, kteří si neumí válce nastavit :-) Já je mám od sebe akorat, kdyz se dají od sebe ještě více než je standard, simuluje to jizdu do kopce, zvýší se sklon a více to brzdí :-P to jenom takova rada pro ty co nadavaji ze na valcich se neda trenovat síla :-D

              • mr.ricardo  

                na to je nejlepsi si predek valcu podlozit, treba knizkou, je to pak fakt znat, o dost vetsi drina

      • Tina  

        „Bazmeky“ slúžia to na to, aby si mohol simulovať rýchly nástup a šprint v pedáloch. Proste rovnako ako vonku na silnici zaradíš niekoľko stupňov ťažší prevod, vyskočíš zo sedla a špurtuješ „na tabuľku“ a nemusíš sa báť, že vybahneš z valcov.

      • Mig_all  

        Další dotaz, co může být tohle za bazmek? (ta plošina uprostřed mezi válci)

        http://trutrainer.com/…es2/john.jpg

        • Lada,s  

          Řekl bych že kvůli lepšímu nasedání. Můžeš sedět na sedle a špičkou dosáhneš na tu plošinu, na zem bys nedosáhnul

          • Mig_all  

            Kvuli takove blbosti takhle velká a nespíš i těžká konstrukce? To se mi nezdá…

            • blaf  

              myslim si to stejny jako lada

              cemu vadi, ze je to tezky? ty valce casto stehujes?

              • Mig_all  

                Mno já třeba ne, ale minimalne vyuzivam toho ze ty moje jsou skládací a po kazde jizde je v bytě uklizím do skříně. Kazdopadně spousta zavodniku je vozi na rozjeti pred zavodama nebo na nich trenuji dráhaři, nevim no, čekal jsem ze to má nějáký sofistikovanejší učel než plošinka pro lamy co na to neumí nasedat/sesedat :-)

                • blaf  

                  ja to mam porad na stejnym miste takze me by to nevadilo, jinak tvy argumenty davaj smysl…

    • Hlina60  

      Chci si zeptat co by se stalo s válci kdybych na nich lítal na klasických pláštích MTB ? hlučnost mi nevadí.

    • Mig_all  

      A tohle je tyvole co? Slepa vyvojova vetev? :-O

      http://www.youtube.com/watch…

    • Pajasob  

      Ahoj,

      pročetl jsem spousty vláken zde ohledně válců. Na kole ročně najedu cca 4 000 km (také provozuji jiné aerobní aktivity, především procházky a celodenní túry v našich horách), studuji na VŠ a kolem zimy jednak nemám dostatek času pro ježdění venku, druhak nemám kolo „zimák“ a nechci si ničit silničku na osolených silnicích. Mě osobně zajímá, co všechno se dá ještě s válcema dělat (ideálně s praktickou zkušeností). Předpokládám, že kromě techniky šlapání se dá trénovat základní vytrvalost (to by bylo moje největší využití). Dále, trénuje někdo na válcích intervaly pro rozvoj vytrvalostní síly, tj. intervaly s vyšší intenzitou? Dá se to vůbec? Pokud ano, musí být na takový trénink válce bržděné? Jezdí někdo pravidelně s válci na Zwiftu? Tady se mi jedná o to, zda si mám pořídit levné nebržděné válce nebo drahé „smart“ válce či něco mezi tím – válce s ručním nastavením odporu.

      Proč to všechno? Jezdím během sezóny amatérské závody, končím většinou na konci a chci se alespoň trochu zlepšit. Chci z nedostatku času na trénink „vykřesat“ víc i když vím, že nikdy nevyhraju. Závodění mě baví, ale chtěl bych se malinko zlepšit. Chci začít trénovat systematicky a ne nahodile, jako jsem to dělal doposud a jelikož v zimě se mi velmi těžko jezdí venku, tak to chci nahradit tak, abych mohl být doma a použít válce. Trenažér (zatím) nechci, peněz nemám tolik a myslím, že válce jsou větším přínosem než trenažér, když si zatím musím vybrat jen jedno z toho.

      • mrozu  

        Shrnu to do pár bodů:

        1. na základní vytrvalost bych se na indooru zvysoka vy…kašlal.
        2. nebržděné válce jsou úplně k ničemu, pokud nemáš FTP 150 W. Ideální je koupit hliníkové a vyrobit si na ně magnetickou brzdu. Pak se použitím mohou vyrovnat i trenažeru, takže s intervaly víceméně no problem.
        3. k válcům na Zwift potřebuješ wattmetr, takže pokud jej nemáš, cenově vyjde nejlevněji nějaký trenažer se známou odporovou křivkou.
        • kokoska.rokoska  

          Mám obyčejné plastové brzděné Elite a na nejvyšší odpor (jsou tam tři stupně) je maximum možného výkonu zjevně hodně vysoko, aspoň pro mě. Nepamatuji si detaily, ale 600 W zjevně není problém…

        • Pajasob  

          U válců Elite Arion, které stojí nějakých 4 200 Kč je i výkonová křivka, je třeba zde ve fotogalerii dole na stránce: http://www.elite-it.com/…ollers/arion . Otázkou pro mě je, jestli se na to dá spolehnout.

          • mrozu  

            Nedá, nebere to vůbec v potaz hmotnost jezdce, tlak v pláštích atd. U trenažeru je tohle zanedbatelné. Nejdůležitější ale je, aby to bylo podporováno ze strany Zwiftu a ten uměl u konkrétního zařízení ze senzoru rychlosti odhadnout výkon (zPower), to ale umí jen u vybraných trenažerů: https://zwift.com/hardware.

      • tomxxx  

        Kup si ty nejlevnejsi valce, odjezdi na tom zimu, pak uvidis, pripadne je strel. Me valce treba strasne nebavej a hodne lidi to nezvladne psychicky. Neinvestuj do drahejch. I nebrzdeny se daj „brzdit“ odpor se strasne meni jak mas nahusteno.

        Jinak jsou valce super na vyjizdeni, rozjizdeni, na techniku slapani. Trenink je taky fajn, ale kolo venku to nenahradi a neni dobry na nich byt extremne dlouho kvuli dehydrataci. Kazdej je jinej, ale mne valce posunuly v technice slapani, ale ve vykonu spis jarni soustredeni.

        • platypus  

          S tebou souhlasím, ale proč ubírat tlak a ničit pláště, 50 12 je slušná prasárna, nechápu ještě přibržďovat…

          • tomxxx  

            když ti 50×12 nestačí…

            Na pláště sere pes, ty se na válcích stejně docela oboblujou a kdo neřeší hluk, tak koupí klidně pášť za 200kus a vydrží mu celou zimu, nebo dojede nějaký už ojetý.

            • platypus  

              Jo, váha jezdce může dělat svý, jsem se rukama přitáhl na válcích za trám nade mnou a žádnej převod nebyl dost těžkej :-)

              • tomxxx  

                No váha svý dělá hodně, protože těžší víc rozplácne plášť … A dostali jsme se zpět k tlaku v plášti.

      • MavasH  

        Jestli chceš zwiftovat, tak je zrovna v bazaru „hloupej“ trenažér za 1500. K tomu stačí ANT+ čidlo na rychlost (sada i s kadencí za litr v Decathonu) a ANT+ USB přijímač (za pár stovek z Ali). Ale pak ještě musíš počítat s placením zwiftu…

        • Pajasob  

          Zrovna dneska jsem byl shodou okolností v Decathlonu a měli tam vystavený jejich trenažér. Zkusil jsem to a musím říct, že na první pohled je jízda na trenažéru dost nepřirozená, když jsem šel ze sedla, tak jsem to málem převrátil :D. V tu chvíli mě to utvrdilo v tom, že trenažér je opravdu jen na sílu. Nicméně za tu cenu je ten Elite hodně dobrý… S použitím hladkých plášťů k tomu určených bych si mohl i na koleji v buňce zajezdit, když bych tu byl sám. V tom Decathlonu to tak měli a bylo to dost tiché.

          • tomxxx  

            Na válcích hodně lidí neumí jezdit ze sedla taky.

          • plzakj  

            Valce jsou vetsi zabava. Ale vydrzet na obojim aspon hodinu je dost na psychiku. Lepsi se zimakem venku nebo bezky. Pocitej taky s tim, ze z tene bude dost chcat pot.

            • Delkim  

              Záleží na úhlu pohledu. Válce jsou pro mnohé mnohem větší opruz než trenažér.

              A psychiku bych do toho úplně netahal, pusť si seriál/film a nebo si dej skupinovou jízdu/trénink/závod třeba se sousedem na ZWIFTu a absolutně nepochopíš jak ten čas rychle utíká.

              A pot taky nemusí být problém, stačí kvalitní větrání (tím nemyslím mini větráček z kanceláře).

    • Pajasob  

      Tak děkuji za rady, objednal jsem si základní nebržděné Elite Arion. Tak snad mi pomůžou se zlepšit. V případě, že bych chtěl trénovat v zimě silové intervaly, tak bych si pořídil nějaký základní trenažér za dva až tři tisíce. Vyjde to zhruba na stejně peněz jako kdybych si pořízoval bržděné válce…

      • tomxxx  

        Dobrej výběr, Základní ariony mám taky a na takový to domácí žvejkání to stačí.

      • jan.pernik  

        No doporučil bych válce hliníkové (např. https://www.kupkolo.cz/…lers_z97596/ nebo http://www.global-sport.cz/…lack-rollers nebo http://www.velox-sport.cz/…oto-alu.html – ty mám já a spokojenost) Brždění pak snadno dodáš sám – magnety k válci.

        Jinak brzdit se válce dají i podhuštěním.

        • mrozu  

          Přesně tak, kupovat plastové válce, když za podobnou cenu jsou hliníkové je solidní fail, ale kdo chce kam… :)

          • Pajasob  

            Jasný :-). Uvidím, jaký to bude. Víc lidí se však shodlo, že na nejtější převod už to je docela záhul a já nechtěl platit mnoho. Ty druhé hliníkové válce vidím poprvé, ale už je objednáno, tak s tím nic neudělám. Zítra válce mají přijít. Ještě se chci zeptat, dokud není pozdě, mám si na první vyzkoušení brát nášlapy nebo to mám zkoušet bez nich? Normálně venku si jsem v nášlapech hodně jistej, když už, tak mám problém jezdit bez nich, jak jsem na ně zvyklý.

            • jakub_kencl  

              Spíš si postav válce někam ke zdi, ať se můžeš přidržovat, popřípadě udržovat balanc loktem o zeď :-)

            • tomo_111  

              pokial je to online kde je problem to vratit, nemusis to ani rozbalit ne?:)

              • Pajasob  

                Nojo, ale já ty Arion vybral, protože mi přišly pro mě nejlepší volba. Zase to vracet jenom kvůli tomu, abych pak dobastlil brzdu na jiný hliníkový se mi nechce. Ariony už mám doma a jdu je vyzkoušet…

            • plzakj  

              Jestli jsi zvykly na naslapy, tak jdi v nich. Bude ti to prirozeny. Zed je vhodna na zacatku, idealne z obou stran (futra dveri :-) ) Ja se ucil v garazi mezi zdi a autem.

              Dobry je koukat pred sebe, ne pod sebe nebo na predni kolo. A hned to rozjet. Cim rychlejc tocis, tim lip to drzi smer a balanc.

              • satch  

                Souhlas. Na to koukání před sebe je dobré mít tam nějaký bod v ideální pozici a uprostřed :) A rozjet to taky, ale v začátku, kdy nevíš, co od toho čekat, na to musíš mít mentálně…

              • Pajasob  

                Tak mám za sebou úspěšných 25 minut mezi futry :-). Když jsem se držel řídítek normálně, tak to šlo parádně, když jsem zkoušel se třeba napít nebo něco, musel jsem se někdy přidržet, protože jsem začal kolísat. Já jsem velmi spokojen :-).

            • jan.pernik  

              Mezi futra, nebo k něčemu čeho se můžeš chytit. Tak za 4 hodiny to bude bez problému.

      • Delkim  

        Udělal jsi dobře.

        Mám je taky a absolutně nechápu, v čem by jako měl být s plastem problém…

        Na zahraničních eshopech to jsou nejprodávanější válce a recenze na spolehlivost jsou pouze pozitivní.

        • Pajasob  

          Jo, já jsem spokojen, nelituju toho, že jsem šel do základních Arionů. Odpor mají akorát, pěkně se zvyšuje s rostoucí rychlostí. Já jsem chtěl vidět názory z různých úhlů pohledu a podle toho jsem si poskládal svůj vlastní názor přesně tak, jak se to bude hodit mně. Samozřejmě jsem nečerpal jen z bike-fóra, ale i z např. youtube, kamarádů apod.

    • Mark-H14  

      Ahoj,

      prosím o radu.....

      máme doma válce Elite Arion (základní model) . Když je protočím rukou naprázdno, tak se točí hladce. Poté co na nich jedu na kole, tak začnou vydávat divné zvuky, takové drncavé (jakoby byl jeden válec lehce hranatý – přehnaně řečeno) Dělá to na podložce i na tvrdé podlaze.

      Čím to může být?

      Díky

      • jan.pernik  

        Ložiska?

        • Mark-H14  

          No nic jiného to asi být nemůže :-) Zaskočilo mne, že tzv. na prázdno je chod hladký.

          • waters  

            Na prázdno není žádný odpor.. Když to pak rozjedeš na kole plus váha jezdce, tak je to jiné.

          • bodlak2  

            Taky se pod vahou jezdce muze trochu prohnout osa a loziska jsou namahany jinak nez pri rucnim otaceni.

          • Mark-H14  

            OK – díky kluci. Dělají to dva válce ze tří. Ještě jednou díky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse