• ferda14

    Ahojte co říkáte na novinku od TREK?

    https://youtu.be/Z4-ReiKWQJw

    Mě ta myšlenka připadá super. U SVORADY v Brně to mají na prodejně a mají už i testovací kolo k vyzkoušení.

    https://www.kolasvorada.cz/…/search.aspx?…

    • poki.z  

      Jako ne, že by se mi to nelíbilo. Sám jezdím na procaliberu. Asi to fungovat bude,ale vidím spíše negativa.

      Cena je úplně mimo, tlumič nevyzkoušený atyp. Aby to nebyl další začátek slepé uličky. Škoda, že zařízli top fuel, tam jsem spíše mířil.

    • novas752  

      Původní Topfuel bylo tak dobré jednoduché xc kolo. Ale ne, po vzoru Cannondale a Spešlu museli vymyslet vlastní atypickou blbost. Včera jsem z toho cvičně vyndaval a nasazoval tlumič.

      • Pikaču  

        Nevím no. Lux je levnější, lehčí a má 100/100 zdvih.

        Takze proč proboha by si tohle nekdo mel dělat. Navic servisovat tohle…

        • nzg  

          Proc? Tak inzenyri v Treku nejak musi obhajit svuj plat, tak neco vymysleli. Za tri roky zase prijdou s jinym systemem, ktery bude o 52% pevnejsi a lehci :-)

        • novas752  

          Velký problém vidim v tom můstku spodních vzpěr zadní stavby, to je vyloženě louskáček na klacky, kameny (a prsty :) ), tam jak se dostane něco většího tak se to vmáčkne do rámu. Okolo karbonovýho pouzdra na tlumič taky neni moc místa, ale tak vysoko na rámu už by to velký problém být nemusel. Ale blbě se to tam bude čistit. Jinak z rámu L jde tlumič tak tak vyndat bez demontáže hlavního čepu, nasadit zpět se mi ho bez demontáže čepu ale už nepodařilo. Ta montáž vůbec je hrozně debilní, v rámu jsou po stranách tlumiče 2 molitanové bloky s olejem (něco jako molitanový kroužky ve vidlici, moc nechápu proč nepoužili ty) a hrozně blbě se dostávají do správné polohy aby se mezi ně dal zasunout ten tlumič a neskřípl je. Spojený to je k zadní stavbě přes dutej čep opatřenej plastovejma hranatejma „jezdcema“, tam by se to mohlo vyvaklávat nebo praskat si myslim. Jak bude fungovat tlumič samotnej těžko říct, fouká se na dost malý tlaky – nějakých 110psi na 60kg, 170psi na 90kg.

          No a ještě je to těžký. :)

      • snas89  

        :)

        „Predestinujeme masy k odporu vůči přírodě,“ uzavřel ředitel, „avšak zároveň je uzpůsobíme tak, aby našly zalíbení ve všech sportech v přírodě. Přitom dbáme, aby každý takový sport nutně vyžadoval složité nářadí. Takže teď nejen používají dopravních prostředků, ale jsou také spotřebiteli průmyslového zboží.

    • petyn  

      A hodit na to NX je brutal :(

    • Pikaču  

      Zcela nova kategorie horskeho kola se nazývá: paskvil! Hehehehhehe

    • ZdeNECK1  

      Podle mě budou hovada závoďáci, kteří to dostanou do ruky, a řeknou, takovou tuhost a rychlost rozhodně full 100/100 nemá a bude se to prodávat jako rychlá závodní mašina. někde mezi HT a fullem 100/100… pro hobíky, kteří spekulují, jestli 100/100 není málo a nechtělo by to aspoň 120, to nebude. Ale vyčkejme na první dojmy..... Na druhou stranu si dovolím tvrdit, že spousta lidí už otáčí, a vrací se ze zdvihů 120,130 zpět ke 100/100, protože je to hlavně o skills, třeba já, terén, co nesjedu na 100/100, tak i kdybych měl 130/130 tak to tam nepustím :))), tozn. na zdvihu 120,130 víc nesjedu, ano bude to pohodlnější než 100/100, ale bude to taky vážit o 1,5–2kg navíc…

      • gemini  

        Shodou okolností jsem to dnes okukoval v jednom brněnským shopu a majitel, který měl na tomto rámu postavený kolo to chválí ( kupodivu:-)). Na obchodě měl rozestavený snad 3 biky na tomto rámu a říkal, že takový zájem o toto kolo ani nečekal, takže kupce si to evidentně najde…

    • tomxxx  

      Já vůbec nepochopil pro koho to kolo je, když pohodlí je horší než 100/100 XC full.

      Je to těžší než běžný XC 100/100 rakety (spark rc, Lux) a epic s brainem vyjde podobně.

      Jen to má o 4 ložiska a 2 čepy méně, než běžný XC full, což ale z hlediska servisu je mi asi úplně jedno a zhlediska jízdních vlastností bude nevýhoda. Otyp tlumič je asi fuk, jestli budou mít nějakej funkční servis podobnej spešlu – 2500 za roční servis tlumiče a je jedno jak je nebo neni vydrbanej. škoda, top fuela 2019 bych bral, 2020 už ne a tohle taky ne.

    • obda  

      The Supercaliber … has clearance for up to 2.2" tires.

      • ZdeNECK1  

        zajímavé, dívám se, že ten nejvyšší model má vnitřní šířku ráfku 29–30mm, a pneu 2,20, čekal bych možnost širší pneu na takový ráfek, ale asi jsem staromodní

    • Petr Broža  

      Není nad vlastní zkušenost. Na kole jsem dal 130 km, celkem tři jízdy, terén, silnice… Chová se to jak full, je to ale tuhý a pevný jako HT. Při šlapání se nic nehýbe pod zadkem, dokonce ani ve stoje, tlumič jsem vůbec nezamykal. Dá se s tím skákat na trailech, zvládá to v po půlmetrový dropy, aniž bych byl vyklepanej jako ratlík. Dostal jsem do toho dokonce 27,5"+ kola na 2,8" pneu (Maxxis Rekon+). Za mne je to pecka: ideální stroj pro ty, co si nechtějí natřásat zadek v terénu, ale současně chtěji raketu na silnici. Hmotnost na bezduších i s pedály 11,6 kg (verze 9.7). Za mne palec nahoru, jen ta cena.

    • RomSva  

      Zdravím,

      Nevíte náhodou jaký největší kotouč se vleze do zadní stavby?

      Když na to tak koukám tak si nejsem jistý ani 180kou.

      Díky

    • MadMaf  

      jezdí tu na tom někdo? jaké sou vaše zkušenosti?

      • RomSva  

        Jo, jezdím

        Jen nevím co napsat. Je prostě boží.

        Do kopce raketa. Hodně rychlý. Tuhý. Sedí mě velikost o číslo větší než udávají tabulky Treku.

        Foto mám v profilu. Jestli máš konkrétní dotaz tak jsem k dispozici.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse