Trek Slash 8 29 vs Mondraker Foxy 29R(bazar)

45 nepřečtených
  • Levit

    Dobrý večer, prosím o nakopnutí správným směrem. Vybýrám enduro/AM kolo s 29" koly a XL rámem s cenovkou 60000 – 80000,– možná lehce přes. Do oka mi padl Trek Slash 8 nový a nebo mám možnost koupit rok ježděný Mondraker Foxy 29R za 66000,– na kterém jsou brzdy Shimano Saint, ale je měněný i tlumič z Fox Float DPX2 LV EVOL Performance na RockShox Deluxe RT Debonair. Co jsem tak nějak vygooglil tak cenově jsou to celkem podobné tlumiče, takže asi budou podobné i výkonově. Které z těch kol by bylo lepší vzhledem k ceně/výbavě?

    Děkuji

    Anketa: Trek Slash 8 vs Mondraker Foxy 29R(bazar)

    0 0
    • JakeF  

      Mondrakerů bude plnej bazar teď… Rozdali to za nákupku každýmu, kdo to ukáže na závodě a ti se toho všichni teď budou zbavovat, protože ty rámy nemaj zrovna hvězdnou pověst, co se týče životnosti…

      Slash má problém, že Yari není extra dobrá vidle a Guide R jsou naprosto nedostatečný brzdy na EN kolo, takže pokud to plánuješ trochu víc krmit, počítej s výměnou.

      0 0
      • Mr.Duck  

        A ze by Slash byl zarukou spolehlivosti bych taky nerek :)

        0 0
        • JakeF  

          Já zatím o žádným prasknutým nevím… Přecijen tady dostávaj zabrat míň, než ve Whistleru v půjčovně…

          0 0
          • Mr.Duck  

            I ve Whistleru v nepůjčovně, třeba i klukovi co má 60 kilo dvakrát za rok :P

            0 0
            • JakeF  

              Novej Slash v hlíně? Jsi zatím jedinej, od koho jsem něco takovýho slyšel… Já mu celkem dal zabrat, byl na mě moc linerání tlumič a plánoval jsem to řešit až přes zimu, takže dostával celkem do dorazů… Jezdec cca 75 kg a víceméně jen bikeparky a závody.

              0 0
              • Mr.Duck  

                V plastu, neumím číst sorry :)

                0 0
                • JakeF  

                  Jo, o plastovým vím taky… Bude krásný, až výrobcům dojde, že na EN ježdění už nikdo gramy neřeší a že maj radši ty karbon rámy dělat stejně těžký a odolnější… Akorát by pak výletním jezdcům asi nevysvětlili, proč ten rám stojí 2× tolik nebo víc…

                  0 0
                  • mirorek2  

                    proto se mi líbí Evil, není to pírko :-)

                    0 0
                    • suslos  

                      To dnes už moc moderních en rámu není :)) až na Ransoma :D

                      0 0
                      • embi  

                        Zrovna Sentinel je dobra kovadlina, ne? :D

                        0 0
                        • suslos  

                          Strašná :-D v hline včetně dpx2 je to tusim 4,4kg… v karbonu 3,3kg

                          0 0
                    • JakeF  

                      Zrovna Evil měl docela brutální problémy s kvalitou, ne? Už to vyřešili?

                      0 0
                      • mirorek2  

                        a to? nevím o tom… znám jeden co napraskl v záruce, jinak celá cz dle zastoupení drží

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jedna z těchhle značek měla na začátku obrovskej problém, že si to super navrhli, prototypy skvělý, ale pak masová výroba jim v číně ulítaly tolerance a praskalo to jak na běžícím pásu, že to skoro zavřeli… Ale nejsem si teď jistej, že to byl Evil.

                          0 0
      • lubosalbi  

        Tak vyměnit tlumič v Yari za tlumič z Lyrika a upgrade brzd s tím, že ty nový Guidy prodáš není tak finančně náročný.

        0 0
        • JakeF  

          Zhruba desítka… Starej tlumič z Yari nikdo nechce a Guide R za pár korun. Ve výsledku je podle mě lepší koupit celýho Lyrika (z DE se daj chytit akce kolem 16–18) a prodat nejetou Yari za 10–12.

          0 0
          • lubosalbi  

            Tlumič cca 5000,– a u brzd záleží jak je člověk náročnej, ale čtyř pístky Shimano brm520 se dají koupit za 3000,– a 2000,– za nový Guidy dostaneš, nedávno jsem jedny prodával.

            0 0
            • JakeF  

              Tlumič je přes 6 a low-end Shimana na tohle kolo nepatří. Já tam dával nový XT, což je s kotoučema cca 9.

              0 0
              • lubosalbi  

                Vždyť říkám, záleží, jak je člověk náročný, protože brzdný výkon bude hodně podobný. Kotouče může nechat Sram.

                0 0
                • JakeF  

                  Nechávat Sram centerline kotouče je šetření na nesprávným místě.

                  Já přesně tohle kolo měl a říkám, co mě to stálo, aby splnilo moje očekávání… Teoretizovat o jinejch alternativách tady můžeme donekonečna.

                  0 0
                  • novas752  

                    Tak ale brzdy i kotouče sis nechal vyměnit najednou. Já bych centerliny taky neměnil, neni racionální důvod. Ani s těma Guidama R se v dlouhých sjezdech nepřehřívají a s lepšíma brzdama brzdí dobře.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Měl jsi bejt se mnou v Leogangu a pověděli bychom si něco o tom, jak se nepřehřívají… Pár týdnů potom s komplet XT a bez jedinýho náznaku přehřívání. Leogang je pravda na EN bajk už dost, ale v závodním tempu nestačily ani na český tratě.

                      Centerline jsou vyříznutej kus plechu, ve 200 se dost kroutí a rychle se přehřejou. Když na ně dáš výkonný brzdy, tak navíc umí dělat dost hrozivý zvuky. Shimana s unašečem a hliníkovým jádrem jsou úplně jiná liga.

                      0 0
                      • novas752  

                        No ale nezkoušel si XT + Centerline, nebo ano?

                        Vyříznutej kus plechu, přebroušenej, zabroušená hrana, tvrdýho plechu. Já mám na nich naklesáno asi 120km výškových na sram sintrovanejch deskách a jsou jako nový, nezkroucený, bez citelné hrany mezi obržděnou a neobržděnou plochou. Hrozivý zvuky, a co jako? :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nezkoušel, ale kámoš to takhle přesně udělal z důvodu úspory a byl spokojenej… Když je sjel, tak dal Shimana s hliníkovým jádrem a byl nadšenej.

                          Takže pokud shrneš svojí zkušenost, tak hlavní výhoda má být životnost? S tím se dá souhlasit, Shimana nevydrží extra moc… Ale tak nekupuju si kolo za x desítek tisíc, abych šetřil zrovna na brzdách.

                          0 0
                      • mirorek2  

                        jj to slavné hliníkové jádro jsem viděl vystříknout, jak se to roztavilo :-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          A určitě sis to vyfotil, že…

                          0 0
                          • mirorek2  

                            kámoš… možná to vyhrabu

                            edit: foto z netu

                            0 0
                            • JakeF  

                              Vyhrab, to bych celkem chtěl vidět… Slyšel jsem že na začátku výroby pár kousků prasklo, viděl jsem svoje probroušený až na hliník, ale že by se roztek hliník, to je podle mě výrazně nad teplotou, co jsou bajkový brzdy schopný přežít.

                              0 0
              • Breakpain  

                .

                0 0
              • lubosalbi  

                Jen pro zajímavost cena tlumiče

                https://www.bike24.com/p2330842.html

                0 0
              • Mr.Duck  

                Já se musím těch low end Shimano m520 trochu zastat, se sintr deskám mi přijde že brzdí dost podobně jako moje Saint, jen pocit na páce je trochu měkčí ale kdybych řešil $ tak si je na kolo klidně dám. Z Guide rozhodně velkej upgrade. Ale jasně že XT vypadá i dost líp, mám teď M8100 páky na Saint třmeny a je to boží :) Ačkoliv teda když na tom pak jedu tak oproti Saint páce rozdíl nepoznám, ale na parkovišti je to lepší :P

                0 0
                • JakeF  

                  Je to možný, já je nezkoušel… Jen říkám svojí zkušenost, když jsem Slashe ladil. XT jsem měl předtím na Spešlovi a byl jsem s nima maximálně spokojenej (dvojpístky a přehřívaly se pozdějš, než čtyřpístky Guide R), tak jsem sáhnul znovu po XT, jenom ve čtyřpístku… A byly skvělý.

                  Teď na novým biku budou Code RSC, tak jsem na ně zvědavej… Prej jsou použitelný :).

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Jo kluci tu maj rsc docela v oblibě, dokud se jim nedojebou páky jak všem současným sram brzdám :) To byla v létě asi jedna z nejčastějších věcí co jsem v shopu opravoval a je to hroznej job :(

                    0 0
                    • Goob  

                      Co se děje s pákami? Přidírání jako u Guide?

                      0 0
                    • mirorek2  

                      však co, vyhodíš páku a dáš novou, cena jako dva Shimano komplety :-)))

                      0 0
    • logoman  

      Ja byl spokojeny s reignem 650B tak bych vzal reigna 29. Nebo YT Capra.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Slash 8 mám. Tady počítej s výměnou plášťů, hlavně teď když je chladno je to tragedie. Brzdy jsou hned další věc na výměnu – teď jsme bral z kupkola ZEE (akce). Někomu nemusí stačit zdvih sedlovky jen 125mm. Vidlice i tlumič nějak fungujou – podle mě se na tom jezdi dá.

      0 0
      • JakeF  

        Sedlovka by mela byt 150, ne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          velikost M/L je 125, na větších rámech asi delší

          0 0
          • JakeF  

            Na L urcite nebyla 125, ale 150.

            0 0
            • Smazaný účet  

              M/L je 18,5" a tam je 125mm

              0 0
              • JakeF  

                Jo aha, sorry, ja myslel ze myslis M nebo L, nedoslo mi, ze tam je jeste ta mezivelikost na 18,5. Tam jestli je 125, tak souhlas, ze to je spis mene.

                0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce