• mooncalf78

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit s výběrem kola, jsem více méně laik v téhle oblasti. Mám silničku, ale chtěl bych mít možnost jezdit i na stěrku a polních cestách, přesto že z nadpoloviční většiny budu jezdit po silnici. Horské kolo je sice univerzální, ale težké terény určite jezdit nebudu a na silnici nechci zbytečně dřít :) Tzn. vyplývá mi z toho trek nebo kross. Nevím přesně jaký je rozdíl. Co jsem vyčetl, tak trek je v podstatě cross s blatníkama, nosičem, světlem atd. I když prý má kross i trochu jiný rám.

    Otázka je i jestli se koukat po bazaru, ale vzhledem k mojím rozměrům to asi bude těžké :) – 184 cm, 100 kg. Tzn. rám asi 21" a těch jsem moc neviděl.

    Pokud nové, tak nemám příliš velkou představu, do čeho jít. Jsem z Brna a tady je hodně prodejců jako Merida, Author, Kellys, Pell's, atd. Také jsem slyšel myšlenku kolo si nechat postavit. Ale tady by chtělo mít asi nějakého známeho nebo prověřeného člověka.

    Můžete mi prosím poradit, co bych asi do 15–20k měl hledat, třeba konkrétní model? Popřípadě jestli je lepší kolo složit a někoho mi doporučit? Co je podle vás takové kolo mělo určitě mít?

    A mimochodem jako trochu offtopic vybírám i sedačku na 3 leté dítě. Zatím je můj favorit Hamax Siesta, nic lepšího jsem zatím nenašel. Potřebuju něco na delší výlety.

    Děkuju předem za rady.

    0 0
    • winter78  

      Nechcem zbytočne mútiť vodu, ale ak máš cesťák tak najideálnejšie by bolo kúpiť MTB, klasický hardtail. Tým pojazdíš aj asfalt a aj prejazd ľahším terénom bude oveľa komfortnejší než na crosse. Píšem z vlastnej skúsenosti, mám aj cesťák aj MTB a pred dvoma rokmi som mal aj cross. Crossa by som bral jedine ako „odolnejší“ cesťák napr. na jesenné alebo jarné výjazdy keď sú ešte cesty po zime rozmlátené a posypané štrkom.

      Na MTB tiež jazdím len horší asfalt, lesné a poľné cesty,ale keď si to porovnám s crossom , s ktorým som jazdil tie isté trasy, tak crossa do terénu nikdy viac. Tam ma to proste vyklepalo ako ratlíka a zážitok z jazdy nulový.

      Môj názor ;-)…

      0 0

        Výběr z produktů

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 15 099 Kč -4% MOC 24 999 Kč

        Lapierre XR 5.9 29 kolo, zelené Skladem 1 kus

        Lapierre XR 5.9 29 kolo, zelené

        od 86 399 Kč MOC 107 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • scalar  

        Možná bys měl v rámci objektivity doplnit, že jsi měl crossové kolo s mizernou vidlicí, levnou pružinovkou Suntour NCX, která nebyla vhodná na Tvoji hmotnost.

        Něco úplně jiného je crossové kolo s vidlicí Suntour NRX E RL, která je vzduchová, má silnější nohy, zvih až 75 mm a nastavitelné tlumení.

        0 0
        • winter78  

          Ja neviem, no…crossíky sa mi stále páčia, môj bikepark sa pomaličky rozrastá, mám už 4 bicykle a piaty je na spadnutie, ale cross stále chýba. Keď si predstavím ten luxus na rozbitom asfalte, tak by som ho začal skladať hoci aj dnes, ale čo sa týka terénu tak čosi mi hovorí „neber to už viac“ ;-). Fakt , v teréne ma to dosť sklamalo a to som nejazdil nijako zúrivo, práve naopak, dosť šetrne,takže tam aj tá lacná vidlica postačovala , ale celkový dojem z jazdy v teréne by podľa môjho názoru a pohľadu nezachránila ani lepšia vidla.

          0 0
    • Vilém  

      Mozna by nebylo od veci pouvazovat o nejake 29ce a pripadne ji osadit nejakyma jezdivejsima pneu.

      0 0
    • nooski  

      Mrkni na cyklokrosové kolo – posed podobný silničnímu, polňačky zvládne a po silnici pofičí. Navíc může časem dědit komponenty po silničce.

      0 0
    • Hedus  

      Podobný problém jsem řešil dlouhou dobu. Léta jsem jezdil MTB, teď dva roky silničku, no a po jejím prodeji minulý týden, objednal u Scalara treka na míru. Už je ve výrobě, a hned jak přijde lupnu sem fotky. Letošní trekový rám MRX na LX a pevná karbon vidla. Na silnici, do lesa prostě ideální kompromis.

      0 0
    • mooncalf78  

      No silničku budu mít pořád jako primární kolo, dal jsem do ní i o dost víc než teď chci dát do treka. Je pravda, že co zvládla žena s trekem jsem zvládl z 90% se silničkou, problém byl jen s pískem, štěrkem a bahnem, kde jsem se prostě „zapíchl“ :)

      Druhé kolo chci jako rodinné univerzální kolo, abych mohl dát dozadu sedačku pro dcerku a nějakou tašku na nosič a abych projel i relativně těžší terény (ikdyž bydou v menšině), bez toho, abych dcerku vyklopil :) a kam bych se se silničkou nedostal.

      Horák s uzkýma pneu místo treka? To je zajímavá úvaha. Ale pořád mě děsí zkušenost, kdy jsem si jednoho horáka půjčil od kamaráda (i když v asi třetinové čeně mojí silničky) a bylo to (na silnici) fakt hrozný, jako bych vážil tak o 100 kg víc a jel pořád do kopce :) Ale to se asi nedá porovnat s nečím lepším a novějším.

      Když jsem vybíral silničku, tak jsem předtím asi půl roku strávil čtením fór a recenzí než jsem vybral, ale teď už se mi do toho nechce. Asi zkusím obejít krámy… ale co jim mám říct? Chci něco, co jede jako silnička a zvládne terény jako horák… :) Nesnáším kompromisy :/ Ono s dcerkou a ženou to stejně nebudou žádné tisíce km, možná že pohodlí horáku bude lepší než kompromis treka. Ale to už je možná lepší teda pořádný celopéro… Ach jo :)

      0 0
      • Hedus  

        To bude asi problém, já obešel desítky obchodů a na treka, který by vyhovoval alespoň trochu výbavou, rámem a cenou prostě nenarazíš. Je to velký prolém, to je také důvod ke skládání kola, dostaneš přesně co chceš, za rozumné peníze.

        0 0
      • Hedus  

        To bude asi problém, já obešel desítky obchodů a na treka, který by vyhovoval alespoň trochu výbavou, rámem a cenou prostě nenarazíš. Je to velký prolém, to je také důvod ke skládání kola, dostaneš přesně co chceš, za rozumné peníze.

        0 0
      • James.Sniper  

        Problém je, že trek není o nic rychlejší než HT. Proč by taky měl… má snad lepší aerodynamiku než HT? -nemá Nebo je lehčí než HT? -není

        Jediný rozdíl je v použitých pláštích. Pokud nasadíš stejně široké pláště, tak bude trek stejně rychlý jako HT.

        Výhoda HT je, když nasadíš 5cm slick/silniční plášť. Dostaneš mnohem více pohodlí za cenu mírného zpomalení. Navíc u HT máš mnohem větší výběr plášťů.

        Vlastně otázka spíš je, jak široké pláště chceš vozit. Pokud okolo 3cm, tak bude asi lepší trek (větší obvod kola). Pokud bys chtěl ale víc pohodlí tzn. 5cm široký plášť, pak určitě HT.

        0 0
        • maajkee  

          Přesně tak, dodnes uplně nechápu význam crossových kol. Ono taky to odvětví je už nějakou dobu na bodu mrazu co se vývoje týče.

          0 0
          • scalar  

            Možná u Tebe, jinak Suntour letos inovuje řadu vidlic NRX s lehčí patronou podle Axonu, třeba MRX má nové rámy s zabroušenými svá­ry…

            Vývoj je tady podobný jako u 26" HT nebo 29er ve stejné cenové relaci :-)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Obvod kola můžeš mít na HT stejný jako na crosu :)

          0 0
          • James.Sniper  

            Pokud použije na HT 28" ráfky, tak ano. Ale to už je takový prasopes. :-) Navíc u nového HT by jeho požadavek výměnu ráfků za 28" byl trošku divný. A opět výběr plášťů na 28" je o poznání horší oproti 26".

            0 0
        • DaSnail  

          a čo si vy predstavujete pod takým slovom HT, kefalýn?

          bicyklov s neodpruženým zadkom je niekolko druhov.

          20, 24, 26, 27.5, 28, 29, 36..?

          MTB, kros, treking, citybike, bmx…?

          0 0
      • DaSnail  

        //Chci něco, co jede jako silnička a zvládne terény jako horák… //

        prej RBIQ ;o)

        0 0
    • Datel Stepní  

      Zvážil bych cyklokrosku,kterou pak můžeš použít jako zimáka. Pokud ti vyhovujou berany. Já prchnul od crossovýho kola k cyklokrosu a neměnil bych. Cyklokrosku (byť se jedná o cyklokrosový speciál)považuju za univerzální kolo pro sportovněji založeného cyklistu, který nejezdí v těžkém terénu. Při kombinaci 2 sad kol máš v podstatě silničku i kvalitní a lehké crossové kolo.

      0 0
      • maajkee  

        Jj, cyklokroska podle mě smysl má, přesně jak píšeš, poslouží dost dobře i jako silnice. Což crossový kolo se svou většinou prasopsí geometrí moc ne i když by tam člověk chtěl dát berany.

        0 0
      • scalar  

        Píše něco o dětské sedačce, takže spíš klasický cross – lepší ovládání díky širším řidítkům, větší rozvor, tedy stabilnější kolo, možnost použití širších plášťů, lepší brzdy (kvalitní véčka nebo hydraulické kotoučovky). Navíc silničku má, opravdu nevidím jediný důvod k cyklokrosové­mu kolu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.