Trek Fuel EX 7 2014 x SCOTT Spark 950 2015

19 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Dobrý den,

    prosím o radu, které kolo koupit.

    Nemám v plánu jezdit závody, či extrémní sjezdy.

    Mám v plánu ho používat na delší trasy po cyklo a lesních cestách.

    U Scottu se mi líbí ovládání tlumení, Trek mi připadá více propracovaný (zadní tlumič, vedení lanek, ale chybí mi to ovládání, nevím jestli je to jen takový hloupý pocit).

    Takže jsem na vážkách které kolo koupit.

    Cena kola není rozhodující.(Sa­mozdřejmě dražší už kupovat nebudu)

    Já 95kg, 180cm..

    Díky za případné reakce..

    http://atombike.cz/…-p-2933.html

    http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

    0 0
    • Smazaný účet  

      Nikdo nemá žádnou radu?

      0 0
    • saxanajam  

      No, těžká rada. Pokud se a to podíváš čistě jen z pohledu systému zadního zavěšení kol, tak Scott má celkem běžně používaný, tzv. „linkage driven single pivot“, v češtině nazývaný „přepákovaný jednočep“. Naproti tomu jde Trek dost specifickou cestou vlastního patentovaného sytému, tzv. Split-Pivot. O výhodách a nevýhodách jednotlivých (nejenom dvou výše zmíněných) systémů zadního pružení už toho bylo napsáno dost a asi nemá cenu to zde opisovat, stačí klidně zabrouzdat do historie tohoto fóra. Obecně se asi nedá říct, který je nelepší, každý má svá pro a proti a vždy hodně záleží na celkové konstrukci celého kola, včetně pružící jednotky (tlumiče).

      Jinak já jsem už rok hrdým majitelem Sparka 930. Systém ovládání obou pružících jednotek z řídítek, byl jedním z důležitých parametrů při výběru nového kola. Osobně můžu říct, že twinlock naprosto splňuje moje požadavky a plně mi vyhovuje. Dost často přepínám mezi jednotlivými režimy. Na druhou stranu Treka jsem nikdy nezkoušel, takže nemám srovnání.

      U obou kol si taky připlatíš za značku, minimálně s přihlédnutím na katalogové ceny. Nicméně u Treka mi připadá, že se za tu značku připlatí trochu víc.

      Jak píši, nemám srovnání s Trekem, ale pokud se rozhodneš pro Scotta, tak určitě zklamaný nebudeš.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Děkuji za názor.

        Myslím si, že na to moje „klasické“ ježdění bude dostačující

        jak jedno tak druhé. Jde mi hlavně o pohodlí při jízdě. Rád bych na něm tak dvakrát do týdne jezdil do práce 50km tam a 50 zpět.

        Cesta je z velké části cyklostezka (Valašské Meziříčí – Horní Bečva)a pak přes Martiňák (lesní cesta) na Čeladnou, poté zase cyklostezka směr Frýdlant n/O.

        0 0
        • saxanajam  

          Spark je svojí geometrií a 100mm zdvihem víceméně XC/Marathon full, budeš v práci rychleji :-). Fuel EX je spíš AM, geometrií a 12mm zdvihem bude pohodlnější.

          Na té cestě do práce, kde se s nějakým náročnějším terénem nepotkáš, rozdíl v pohodlí moc nepoznáš, ale Spark bude přece jen víc uhánět.

          AM je svým zaměřením o pohodovým ježdění a užívání si jízdy (i) náročnějším terénem, kdy se „nehoníš“ za rekordy.

          Kdyby šlo čistě jen o tu cestu do práce, tak bych asi volil Sparka, přece jen až šéf zavolá kde to váze, tak se méně nadřeš :-).

          Zas ale když budeš chtít o víkendu vyrazit taky na nějakej ten celodenní trail do hor, tak na Fuel EXu si to víc užiješ a záda asi taky budou bolet trochu méně.

          0 0
    • racerRUZA  

      Výbovou jsou přibližně stejná. Bral bych Treka, podle mě má lepší systém pružení. V neposlední řadě je o mnoho hezčí:-).

      0 0
      • Smazaný účet  

        Taky se mi více líbí :D

        A nejspíš to asi vyhraje ;-)

        Záleží jestli se mi podaří ještě uhádat lepší cenu :)

        Pokud ano, tak si ho zítra přivezu domů..

        Paráda, těším se jak malý kluk :D

        0 0
        • saxanajam  

          Jo a taky koukám, že ten Spark má ve verzi 950 vzadu pořád klasický rychloupínák s 5mm osou, kdežto Trek má už z podstaty zadního odpružení pevnou osu 142×12. Tohle by pro mě bylo velké plus pro Treka…

          0 0
      • saxanajam  

        Tady je zajímavé srovnání několika systémů zadního zavěšení kol z pohledu přitahování řetězu při šlapání a zavírání při brždění: http://www.youtube.com/watch…

        Trek tam vypadá hodně dobře. Sparka jsem zkoušel doma a podle tohoto testu, bych mu za 1 asi nedal, diplomaticky řečeno :-). No, holt ani sebepropracovanější jednočep toho sám, bez dobrého tlumiče, moc nezmůže.

        Zase při jízdě jsem třeba žádné zavírání nepozoroval, i když jsem se na to přímo zaměřil.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Jsem spokojen, díky za Vaše reakce a pomoc při výběru..

      0 0
      • nitraq  

        Jsem myslel, že pahýly na řidítkách jsou už úplně retro:)) Ale super barva, líbí se mi. Ještě přehoď hadici přední brzdy na vnitřní stranu vidlice, stačí sundat třmen a dát hadici na správnou stranu a pak zas uchytit zpátky třmen.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.