Jak je to s uváděným TPI (např. 60 TPI nebo 120 TPI) u plášťů? Jaký je v tom rozdíl?
Jak je to s uváděným TPI (např. 60 TPI nebo 120 TPI) u plášťů? Jaký je v tom rozdíl?
Děkuji, vyčerpávající odpověď. Jirka
je to hustota vnitřní konstrukce pláště, která je pletená
z nějakých vláken. TPI = Threads Per Inch
čím je TPI vyšší, tím je větší hustota vláken a plášť je
odolnější, snese vyšší tlak a taky je dražší
Ať máš TPI takový nebo makový, nejčastější je stejně zmyjovka a před tím TPI nepomůže.
jo, tam pomuze treba UST :-), samozrejme s vysokym tpi :-)
Pokud nevozíš nějaké uzounké pláště a nebo nejezdíš současné hodně podhuštěné a jako prase, tak proražení rozhodně není nejčastější defekt, naopak bych řekl zcela ojedinělý.
Já 2,25 Schwalbe za poslední dva roky prorazil pouze jednou a to byla vyloženě moje chyba. Kdežto píchnout jsem píchnul za 5,5tis. km s NN/RR více než 10× (to se zlepšilo až teď co jezdím Albert/SS alpencross, už přes 3tis. km bez defektu), téměř všechno trny.
S tím proražením to zase není tak jednoduché,záleží totiž i na lokalitách kde jezdíš,jaký tam je povrch.Třeba v Beskydech je tento defekt častý ,to ti určitě potvrdí každý kdo se tam často pohybuje a nemusí zrovna jezdit jako prase ani jezdit na podhuštěných pláštích…může to sice proti průrazu částečně pomoci ale pořád je četnost defektu zejména u XC plášťů vysoká.
Pokud někdo často a dlouhodobě třeba u vás v Beskydech proráží pláště, tak je to z mojeho pohledu pouze proto, že jezdí na neadekvátních pláštích danému terénu a jeho stylu jízdy a je to jeho chyba při výběru plášťů.
Pokud tam máte hodně šutrů s ostrými hranami, což předpokládám že máte (Beskydy jsou jediné naše hory, které mi na kole chybí projet, takže netuším, jak to tam přesně z bikového pohledu vypadá, letos konečně napravím), tak je třeba dle toho vybrat pláště a ne to jezdit na nějakých XC šlupkách.
Nebo ty máš snad problém s častějším prorážením i na těch Maxxis Minionech DH 2.35?
s tím neadekvátním výběrem plášťů máš pravdu ale zkus přesvědčit XC chrta ať si nazuje pláš šíře alespoň 2.2" s pořádným vzorkem a ještě s výztuhou proti proražení…to někteří raději budou „snejky“ lepit i 30× za sezonu:)
Navíc už i jen na trochu ostřejší ježdění po horách se tady hodí používat pláště na FR/DH a i ty zejména bez výztuh dostávají docela zabrat .
Já výraznější problémy nemám ale v nejbližší době půjde dozadu minion s výztuhou,přece jenom jezdím na pláštích docela podhuštěných a občas se defektu nevyhnu(zadek 2–7 za rok,vše snake,předek 1–2 prurazy)
já třeba jiné defekty než zmijovky nevedu:-D
Tak to mas stesti.. Ja letos behem prvnich 300km 2× pichnul. Nasazeny mam na najizdeni kilometru sjetejsi plaste 1,9 a 2,1 (na pohled stejne siroky :-/)..
S Albert/SS alpencross to rozhodně není o štěstí, ty pláště prostě jsou výrazně odolnější proti defektům (také jsou proto o něco těžší). To samozřejmě neznamená, že s nima nemůžu mít nikdy defekt, ale rozhodně to bude jen ojediněle (i když už možná vůbec, když jsem na kolo včera dal NN/NN UST a tam doufám, že to bude také v pohodě). Také předtím když jsem vozil RR vzadu, tak to bylo úplně o něčem jiném, defektů spousta a jezdil jsem stejné terény a stejným stylem.
A to ještě zhruba polovinu z těch 3tis. km bez defektu tam vozím lehčí tenčí duše (tam je hezdky vidět, že pokud to není nějak přehnané s tou duší typu váha pod 100g, tak že je stejně rozhodující jaký tam je plášť a ta duše už to téměř neovlivní).
Ja pichnul jednou ignitora od maxxisu a jednou ritchey alfa-bite ..
btw ten SS vypada dobre..
Já si píchnul v sobotu…
A joo, vona je vlastně řeč u pláštích a duší :-))
:-D
cvaknuti ti teda dusa ovlivni docela dost, ne ze ne.
jasně že ovlivní ale nějaký výraznější přínos mají podle mě až duše na FR a DH které mají tloušťku stěny od 1,2–1,5mm,váha u takových duší se pohybuje mezi 300–500g.
Já třeba vozím vzadu FR od maxxisu,1,2mm,295g .
To máš pravdu, duše je tu zcela zásadní. Když už tam teď od pátku mám 0 gramovou, tak už žádné cvakání nebude :-)
jj. i takhle jsem to myslel ;-)
Tož quli jednomu defektu za 3000 km bych to být Tebou tak nehrotil. To ten jeden flek za 3 kč mně přijde jako přijatelný řešení.
Poslední defekt před těmi 3tis. km a něco mě stál nový ráfek (4.2d). A ten by se bez duší nestal.
Ale bez defektů jsem od toho zničeného ráfku byl proto, že jsem tam měl hodně odolné pláště těžší pláště. Přechod na UST měl jiné důvody než ty defekty.
Jednak chci jezdit občas ještě nižší tlaky než jsem běžně vozil s dušemi (a tam už jsem nížš jít nemohl, to bych začal cvakat i s těmi 2,25kami) a pak mám ty NN o něco raději, ale s dušovými v kombinaci s RR jsem měl defektů předtím hafo (skoro samé trny) a kdybych vzal verzi NN double defense, tak jsem na tom zase váhově už výrazně hůře.
Měl jsem v plánu se zbavit duší už před rokem a rok už jsem měl doma NoTubes sadu, jenže předtím na 4.2d ráfcích když jsem to doma ani po třech hodinách boje nenafouknul a na výkoném kompresoru jsem závislý být nechtěl, tak proto jsem se na to loni vykašlal. A loni se mi NN v UST verzi ještě moc nelíbily, to ještě byly skoro o 100g těžší než jsou teď.
Takže ta varianta Albert/SS alpencross co jsem teď 3,5tis. km jezdil byla především kvůli špatné odolnosti kombinace NN/RR. No a také ten RR se mi na zadním moc nelíbil. Taky u UST jsem ho na zadní nedal a dal jsem NN/NN.
Amen. Už mlčím…
proti snake se používají trochu jiné vychytávky jako zesílení boků pláště.
Cim vetsi TPI, tim tim ma plast lepsi jizdni vlastnosti a je i lehci. Ale je vic nachylny na propichnuti, ma totiz vetsinou tenci steny.
prakticky mášm pravdu :-)
ale za to nemůže TPI