• vaku04

    Potřebuji kontrolu tepu při jízdě na kole je třeba hrudní pás nebo stačí sportovní hodinky rád bych aby signalizovala na computru a muže i na chytrý telefon jaké kdo ma zkušenosti díky za odkazy na zařízení které mate odzkoušené

    • novas752  

      Hrudní pás lepší.

      Odzkoušeno dlouhodobě mám Sigmu se zobrazenim na tachometr. Tedka pouzivam Decathloni tepak ANT+/BT se zaznamem do mobilu na Stravu.

      • Carpathia  

        Taktéž používám Sigmu + ant+/bt tepák z Decathlonu + čidlo kadence a rychlosti z Ali za pár kaček. Mám docela komfortní zobrazení všech údajů na řídítkách + jednoduchý export celého záznamu do Stravy.

      • Prazak0  

        Se sigmou mám dost mizerné zkušenosti, jak se zobrazením na hodinky, tak se zobrazením na tachometr. Kupodivu lepší je měřič tf z lidlu, to jsem koupil náhodou, měli za polovinu ceny. Jako velmi spolehlivé mi přijde ten přenos přes BT/ANT. Zajímalo by mě, jak ten mobil máš upevněný, někde v batůžku ap., tj. jen záznam, nebo nějaký držák na řidítka? Zatím hrudní pás používám jen k tabletu k trenažerové aplikaci. Mobil/tablet by navíc umožnil záznam trasy přes GPS. Potíž ovšem je, jak ten mobil mít přichycený. A taky, jak to vydrží, když začne liják.

    • Alojs01  

      kup si obyčejnej tepak od sigmy to ti bude stačit nebo taky můžeš i něco lepšího zaleží kolik na to máš peněz taky co od toho chceš jestli jen hlídat aktuální tep nebo nějaký záznam odzkoušené mám všechno jen s hodinkama na ruce to není úplně komfortní na sledování

      snažil jsem se to napsat tak abys tomu rozuměl…:-)))

    • Dargos  

      Používám hodinky od Garminu s optickým snímačem. Na moje hobby ježdění a běhání jsem s měřením tepu plně spokojen.

    • popokatepetl  

      zobrazení je třeba na řídítkách, takže pás. Záznam je užitečný.

      • tsunami  

        a pas lze poridit s podporou bluetooth a pripojit ho k mobilu, ktery na riditkach stejne spousta lidi vozi…

        • hrota  

          A umí strava zobrazit aktuální tep?

          Já už dlouho uvažuju, že si koupim garmina, ale zase mobil sebou mám vždy a nevím, jestli jednoúčelové zařízení má s mým nájezdem smysl.

          Jedná se mi hlavně o silnici. Do lesa mobil na představec cpát nechci.

          • Carpathia  

            Strava asi jen placená, alespoň to tak cca před dvěma lety bylo.

            • hrota  

              Mhm, tak asi zkusím a uvidím. V nejhorším případě si měsíc zaplatím. Díky za info.

              • Carpathia  

                Ještě doplním, aby nedošlo k omylu, že tím nezobrazováním tepů myslím jen obrazovku aplikace v mobilu, která ti přímo zaznamenává aktivitu. Pokud do stravy naimportuješ gpx záznam např. z cyklocomputeru, který odsahuje tepy, v záznamu aktivity údaje o tepu uvidíš.

                • hrota  

                  Mně jde o to, aby se na to člověk mohl podívat, když probudí telefon. Nechci lézt s tepy zbytečně vysoko, respektive chci to hlavně na pokusy

                  • atty  

                    Máš spousty aplikací, které umí zaznamenávat všechny data z jízdy a přes ANT+ nebo BT i údaje z čidel HR, kadence, rychlosti, výkonu atd. A mnoho z těchto aplikací umí transport do Stravy a dalších záznamových deníků (suplují na Androidu GPS cyklopočítače).

                  • novas752  

                    Free Strava za jizdy zobrazuje jen prumerny tep. Konkretni hodnoty jsou videt az v placene verzi, neni to v analysis packu ale myslim v training packu.

                    Ale i free Strava zase umi nekdy s pomoci dalsich free aplikaci 3. stran spousty dalsich veci.

                • vaku04  

                  co to je stravy

                • vaku04  

                  stravy ?

              • Alojs01  

                Endomondo to ma ve free verzi.

          • Prazak0  

            Dnes jsem si na tablet nainstaloval apl. Sports Tracker. Jelikož mé zařízení nemá GPS (v popisu je ale fakticky není, za to se omlouvali prodejci více zákazníkům), tak pro chůzi či běh to použitelné nebylo. Po připojení hrudního pásu přes BT mi to ale ukazovalo tepovku, stejně tak by šlo připojit třeba snímač kadence a rychlosti na zadní stavbě. Tep to ukazuje ještě před stiskem tlačítka start v aplikaci. Podobných aplikací je asi více. Na Stravu by z toho asi to exportovat šlo, i když právě v ní jsem TF zatím neviděl, což neznamená, že tam není.

            Ano, v lese bych taky mobil nevozil na představci nebo řidítkách, ale třeba v kapse by být mohl. K průběžnému sledování ne, ale ke zjištění průměrné a nebo maximální hodnoty by to asi stačilo

        • Prazak0  

          Jak mají mobil na řidítkách uchycený? Prodávají se nějaká držáky?

            • Prazak0  

              Díky, já jsem pak taky sám objevil, že takové držáky existují. Mobil přijde výhodnější z více důvodů než si kupovat speciální cyklocomputer.

              • hrota  

                Záleží na nájezdu. Jezdit více, jezdit závody XC, enduro apod, tak mám cyklokomp, protože mobil muže být hluboko v batohu a nebo v autě. Přeci jen, většinou stojí víc, než třeba garmin 520. Ale tohle máme každý jinak.

                Edit: mobil hlavně nevydrží tak dlouho se sviticim displejem a nebo se blbě probouzí v rukavicich přes obal.

                • atty  

                  100 x opakovaná „zkušenosti“, které nejsou reálně vyzkoušené – už to sem psát raději nebudu a odkážu do jiné diskuze

                  https://www.bike-forum.cz/…achometr-gps#…

                  https://www.bike-forum.cz/…led-displeji#…

                  Dlouhé na čtení, ale reálné zkušenosti s mobilem aka cyklopočítačem a navigací.

                  Ohledně probouzení – spousta telefonů se dnes dá probudit „dvouklepem“ na displej, není nutno ani ve specializovaném držáku či pouzdře hledat po straně zapínací tlačítko.

                  • hrota  

                    Ad svítící displej, můj telefon žere víc, než těch 5% za hodinu když vypálim jas na 100% na sluníčku.

                    Ad probouzení – jabka jsou na tohle trochu pitomá, buď boční tlačítko a nebo homebutton, v obou případech patlám pin, v rukavici občas problém.

                    Neříkám to jako dogma, pro tebe může být lepší něco jiného než pro mne :) Protože každý máme ty “zkušenosti” jiné.

                    • atty  

                      Já to tam taky mnohokrát opakuju – telefon je specifické řešení, které nebude vyhovovat všem. Základ je mít nějakej telefon jen jako cyklopočítač, pak je to o něčem úplně jiném, než se snažit si svůj „hlavní“ a pracovní telefon „nějak“ přizpůsobit.

                      Když si mluvil o telefonu, tak jsem netušil, že myslíš jabko, které na to není vhodné asi vůbec :)

                      • hrota  

                        No právě, proto se kloním víc k separátnímu zařízení.

                        I když popravdě, prozatím telefon v dresu není problem, jen sem tam najedu o pár kilometrů navíc, když špatně odbočím :D

    • DeathNick  

      Kdyby jsi mel zajem, tak prodavam hodinky sigma vcetne hrudniho pásu. Hodinky das na predstavec a mas přehled ;)

      • hrota  

        Mas ještě inzerát na bazaru? Popřípadě hoď SZ, nemám ještě koupený tepák, takže by to asi bylo taky řešení :)

    • THORX  

      Jakou tepovku jezdíte nebo běháte a za jakým účelem.

      Já chci spalovat tuk

      Max tepovka 220–29=191

      Pro spalování tuku se doporučuje 60–75% max tepu nebo 65–75%?

      • Chlebovnik  
        1. Kolik na to máš týdně času? Aspoň 20 hodin doufám. Lépe 30. Jinak se plácat pár hodin týdně na 135 tepech nemá smysl.
        2. Tepovku si neumíš změřit, ale řešíš tu blbých 5 %?
        3. Pokud na trénink nemáš neomezený čas, zařaď intervaly. Zadej si do Googlu např. „EPOC“ a studuj.
        • THORX  

          Jak si tedy změřit tepovku?

          75% z 191 = 143

          • Chlebovnik  

            A těch 191 jsi vzal kde? =)

            • THORX  

              220–29(věk)= 191 je to základní vzorec pro muže

              • Chlebovnik  

                To je sice krásné, ale jakou máš jistotu, že to sedí?

                Protože moje maximální tepovka je třeba vyšší, než podle tohoto vzorce.

                A pak máš zóny posunuté, takže je ti to k ničemu.

              • novas752  

                Výpočet je pouze hrubě orientační, obvykle se to pohybuje někde o kolo ale taky nemusí, mám kamaráda, který by měl mít 195, ale skutečný má skoro o 20 míň.

                Daleko lepší je udělat si test.

        • Mikikuba  

          20–30 h vůbec nepotřebuje…Stačí max 15 a k pohybu přizpůsobit stravu.

      • plzakj  

        .

      • ceo  

        To jsou doporučení těch, co nepochopili systém, nebo neumí matematiku.

        Je rozdíl když v zóně tělo spaluje pár hodin převážně z tuků a v celkovým spáleným tuku za den.

        Takže jak ti tady radili ostatní -intervaly a na max svých možností

      • robb  

        Tělesný tuk je o tom jak jíš a hlavně co jíš. Na druhu cvičení nezáleží. Důležitý je vydat víc kalorií, než přijmeš. Všechno je to o selském rozumu.

        • THORX  

          Mám dole přes 30kg neboj kalorie si hlídám minulý týden 2900kcal na váze –300g tento týden 2875kcal v pondělí se vážím

          • robb  

            To tělo pracuje napříč všema zónama. To není že tepeš 139 a pálíš tuk a při 140 už ne. Pokud se ti podařilo tohle shodit, tak super a gratuluji. Muselo to dát sakra práci. Pokud chceš hlavně jezdit na kole a nezávodit, tak bych tepy vůbec neřešil a prostě jezdil.

            • THORX  

              Rok mi to trvalo ale je pravda že poslední měsíce už jsem moc netlačil na pilu takže se to dalo zvládnout i za 10 měsíců a ani jsem se nenadřel byla to hračka teď už chci jen vyrysovat. Na kole chci jezdit co nejvíc efektivně. Chtěl bych se vyhýbat tepům kdy se do svalu dostává kyselina mléčná. Anaerobní zóna.

    • THORX  

      EPOC je o hovně :)

    • THORX  

      Intervalový EPOC je o hovně ;-) raději budu střídat chůzi a běh v těch od 115–164(86%) po dobu 60–80minut než na 164 tělech po dobu 30minut.

      • ceo  

        A co třeba 60 min na 140–180

        • KAITEN  

          60 min je podle me malo, prvnich 20 min je zahrivani, protazeni nebo jak kazdej pojmenuje, pak je potreba tomu nalozit aspon na tu hodku, tam staci prumernej tep tech 140 i kdyz ja ale vic hubnu kdyz jedu na kyslikovej dluh, pak je potreba aspon 15 minut se vyjet vyklusat proste v nizkym tepu jeste pokracovat ve cviceni,

          nicmene hubnuti neni jenom o pohybu, asi tak

          • ceo  

            Na hubnutí a spalování je nejlepší silové cvičení v tepech, takže HIIT a crossfit. V těchle tepech blízko maxima se dýl než hodinu jet nedá, nebo to člověk fláká a hrozí zranění.

            Aerobní aktivity v aerobní zóně mají smysl jen kvůli celkovému energetickému výdaji, ale efektivita nic moc.

            Aerobní aktivity s intervaly do anaerobní zóny bych chtěl vidět jak člověk vydrží 40min v režimu 40+60s, kdy těch 40 s pojede opravdu na max možností. Po 10. intervalu bude vyřízený, po 20. bude zvracet a to je na 30min.

    • Marekstrni  

      Já používám tento, koupil jsem ho na bazaru i s držákem na řídítka a jsem spokojený.

      https://www.sportisimo.cz/…6.14/102679/?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.