Teorie - zmena uchyceni zadniho tlumice

15 nepřečtených
  • jerrry

    Mel bych dotaz na mistni odborniky. Takovej teoretickej dotaz. Pri kazdym myti koukam na zadni stavbu svyho kola. Viz fotka (je z mobilu, horsi kvalita, ale snad poznate co myslim).

    Nalevo od cepu, kde je uchycenej zadni tlumic je jeste jeden cep – volnej. Vypada to, ze by se tlumic dal uchytit i sem. NO a ja pokazdy mudruju co by se s tim kolem potom stalo.

    No a pokud to tam uchytit nejde, k cemu to tam potom je ? Napadlo me jedine ze stejnej dil se pouziva na jinym kole (treba Epic ???).Jak rikam, cisty teoretizovani, ale nazory by me zajimaly.

    0 0
    • Pi†el  

      co treba na spevneni ?

      0 0
    • kubad  

      buď zpevnění, nebo druhý úchyt tlumiče na změnu zdvihu rámu

      pročti si návod třeba tam objevíš k čemu to je – pokud ne je to zpevnění :-)

      0 0
      • jerrry  

        v navodu sem to nenasel. Teda spon ne v tom co k tomu mam.

        0 0
    • gemini  

      Já mám pocit, že na Epicovi ( ročník 08 ) mám to vahadlo jako jeden kus…večer na to doma kouknu. Osobně si ale myslím, že je to jen zpevňovací prvek a na pevno to není přidělaný proto, aby se to líp dalo rozdělat:-) Ani mi nepřipadá, že by ten otvor v rámu, kterým prochází tlumič, byl tak velkej, že by tím tlumič prolezl v obou případných polohách. Ale možná se pletu…

      0 0
      • gemini  

        …navíc mám pocit, že pokud by šel změnit zdvyh změnou polohy tlumiče, tak by u těch čepů byla uvedena hodno­ta zdvyhu  ( tak to myslím je u rámu, kde lze zdvyh měnit ukotvením tlumiče ). A navíc by asi Spešl pro danej rám uvedl, že rám disponuje více možnostma nastavení zdvyhu ( třeba 120 / 140 mm ). Takže ať na to koukám ze všech stran, mám pocit, že se jedná o pouhý zpevňovací prvek:-)

        0 0
    • fluider  

      Ja by som tipol, že sa tam dá presunúť ten tlmič. Potom by sa tá vzpera presunula na pozíciu, kde je tlmič uchytený momentálne. Ale ak to nie je iná pozícia pre tlmič, potom je to naozaj asi len vzpera. Vahadlo sa skladá z dvoch symetrických častí, preto sú spojené tou vzperou.

      0 0
    • mar_tin1  

      v tomto prípade je to s najväčšou pravdepodobnosťou na spevnenie. ale napríklad BETD vyrába linky s dvomi otvormi na tlmič práve na zmenu zdvihu.

      0 0
    • Romco  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat znalejších v těchto věcech… rám Sekim Wind II umožňuje změnu zdvihu zadní stavby 9,10 a 11 cm. Věděl by někdo v kterých otvorech pro uchycení šroubu oka tlumiče se projeví jednotlivé hodnoty zdvihu ? Předpokládám, že ve středním otvoru je 10 cm ?

      0 0
      • novas752  

        Spodní díra je větší zdvih.

        0 0
        • Romco  

          Takže mělo by to být takto ?

          0 0
          • novas752  

            Ano. Je to jednocepova zadni stavba takze menis pomery delek mezi zadnim kolem a cepem a mezi uchycenim tlumice a cepem. Cim blize je uchyceni tlumice, tim vetsi ma zadni stavba zdvih.

            Jeste je nekaka dirka pod druhym okem tlumice.

            0 0
            • Romco  

              Díky za vysvětlení. Ta druhá dirka má už jiný průměr ( je větší ) než ty kde jsou šrouby. Zřejmě nemá už žádnou funkci, jen je asi pro odlehčení …

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.