• Crempa

    Ahoj, kdyz otocim kolo tak prosakuje otvor v krytce expanzky u juicyn. Netusim k cemu tam ta dira je , ale pochybuju, ze tohle je jeji prava funkce…bych ji zamaznul barvou, ale to asi nebude nejlepsi reseni :-) Neni tam nejake tesneni co muze odstavat nebo tak neco, jsou to nove brzdy a jeste sem je nemel otevrene… diky

    0 0
    • maxtor  

      Tu dírku mají i Shimana. Jestli jsem pochopil její účel, tak je tam k tomu, aby když se ti vysounou pístky (po sjetí desek) a do systému se dostane víc oleje z expanzky, tak aby v expanzce nevznikl podtlak který by narušoval funkci brzdy. U Shiman je to ale tak, že pod tou dírou je ještě gumová membrána, která slouží k vyrovnání tlaků a zároveň zabraňuje úniku oleje přes ten otvor.

      Jestli jsem vedle, tak mě klidně někdo poučte.

      0 0
    • bohyn  

      Neotacej kolo na znak – muze dojit k zavzdusneni brzd

      0 0
      • Lister  

        Kolo otáčím naznak poměrně často. Brzda, která by se takovým manévrem zavzdušnila, mi nesmí na kolo.

        0 0
        • jIrI___  

          A požíváš jaké brzdy? Chci si koupit hydry a nad tím zavzdušňování na znaku jsem taky přemýšlel, že by to byla pro mě velká nevýhoda.

          0 0
          • MlokCZ  

            XT, J7 ani K24 se otočením kola nezavzdušní. U všech tří jsem měl aspoň jednou kolo 24 hodin nebo více otočené. Ale stejně není moc dobrý nápad kolo takhle na delší dobu otáčet, třeba vidlice většinou nijak extra dobře netěsní když jsou delší dobu otočené vzhůru nohama.

            Na všech jsem si i jednou (na K24 dvakrát) zmáčknul páku s vyndaným kolem a také bez problémů. Ale nikdy to nebylo moc, tedy jen jedno zmáčknutí a ne na doraz, tedy pístky nikdy nestačily úplně vylézt.

            0 0
            • jIrI___  

              Tak to je dobře, nad XT 08 nebo J7 uvažuju. Měl jsem jenom strach, aby se mi někde na projížďce nezavzdušnily třeba při lepení duše když bude kolo vzhůru nohama.

              0 0
              • MlokCZ  

                XT jsem zkoušel ty starší do 07, ale nepředpokládám, že to u nových bude jinak. Při defektu jsem vždy se všemi brzdami kolo otáčel.

                0 0
    • Crempa  

      tak snad vyreseno…

      sem vzal paku, otocil ji aby byla expanzka obracene, prikurtoval paskama k riditkum a rozdelal, vyndal ten tesnici balonek nebo co to je, vycistil, zasel do servisu pro trosku brzdovky (aj strikacku me pujcili), dolil sem brzdovku zadelal, utahnul a nic netece a jako bonus mam kratsi chod paky :-)

      sem zvedavej jak dlouho to vydrzi…

      0 0
    • chodec  

      Pokud není prasklá membrána a brzdy byly dobře odvzdušněné (tj. nejenže nebyla bublina přímo v okruhu, ale že někdo nenechal zásadní bublinu pod membránou, tak se převrácením kola z principu na těhle brzdách okruh zavzdušnit nemůže. Jediná kombinace, kdy by šlo brzdy v souvislosti s otočením kola zavzdušnit by vyžadovala:

      1. bublinu pod membránou (to už samo o sobě je trochu chyba); a zároveň
      2. otočení kola na záda (ale ani to ještě nestačí – bublina bez pohybu pístu do okruhu z expanzky nevnikne a při vrácení kola do svislé polohy se vrátí nahoru pod membránu, kde je běžnému užívání skoro neškodná); a zároveň
      3. zmáčknutí a hlavně uvolnění brzdy tak, že bublinu, co se v důsledku otočení dostala k pístu tento píst nasaje do okruhu. – pak teprve je to v háji ;-)
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.