• makak

    Kupuju nové auto a kola chci vozit v nosiči na „kouli“. U forda stojí tažné zařízení v rámci příplatkové výbavy kolem 15 000,–. U Neumaxu stojí 6000. www.neumax.cz/…na-zarizeni/?… Nemáte někdo zkušenost jestli dodatečná montáž neoriginálního zařízení nezruší záruku na vůz . To zařízení se tam vaří nebo jenom přišroubuje?
    Borec v Neumaxu nevěděl přesně (prý to má každá automobilka jinak??), u Fordů se samozřejmě zeptám, ale chtěl bych být o informaci napřed. Díky.

    Za rozdíl v ceně mám od Thuleho nosiš na tři kola.

    0 0
    • tomfree  

      Co se týče fordu,nemám zkušenosti,ale u ostatních automobilů se tažné šroubuje do unifikovaných otvorů v karosérii,ma­ximálně se vyřízne kousek plastu v narazníku,v tom by neměl být problém,jediné co může dělat problémy,je elektroinstala­ce,jelikož podle fota soudím že se připojuje na sběrnici can-bus a při použití nekvalitní elektroniky to může zlobit.

      0 0
      • makak  

        Díky za rychlou odpověď, v popisu píšou, že se nárazník neřeže. Pokud se to tedy montuje šrouby do děr, tak by to na záruku nemělo mít vliv. Ta elektrika (sběrnice) je tam taky nějak pro montáž připravena? Nekvalitní elektronikou myslíš ty kabely k tažnému zařízení?

        0 0
        • tomfree  

          Elektrika se jen přepojí paticemi,které jsou na obrázku vidět,elektronikou jsem myslel tu černou krabičku,která je u té instalace,pokud ti ta firma zajistí zápis do TP tak bych se toho nebál,namontoval jsem kupu neznačkových tažných do octavií2,kde je systém připojení podobný a žádný problém,jen některé vozy vyžadují navolení tažného do řídící jednotky osvětlení,takže by zo mněl dělat někdo kdo tomu rozumí,ale jak jsem již psal fordy neznám,takže nemůžu sloužit.

          0 0
          • martt  

            My mame z fabriky namontovane original tazne na oktavii II. Ked pripnem vozik a zapnm svetla, tak napriek tomu, ze vsetky ziarovky su take ake maju byt a svietia, rozsvieti sa kontrolka, ze je chyba v osvetleni auta.

            Kde je problem? To auto je este v zaruke, takze by to mohli odstranit zdarma.

            0 0
            • Honza729  

              Z 99% to tazne neni montovano ve fabrice, ale u prodejce, kde to montovali podle manualu schvalenych skodovkou. Protoze ale v dnesnich servisech nepracuji servisaci, ale menici a monteri, pak se mohlo stat, ze nekde doslo ke spatnemu zaizolovani nebo ukostreni. Celkem bezna vec.....zacal bych tedy reklamaci tam, kde jsi auto koupil.

              0 0
              • martt  

                vlastne som sa pytal tomfree-ho ako reakciu na jeho

                některé vozy vyžadují navolení tažného do řídící jednotky osvětlení

                Myslim si, ze v tom aute sa meria spotreba ziaroviek a ak je mimo tolerancie, rozsvieti sa kontrolka. A ak namiesto jednej ziarovky na aute svieti aj rovnaka ziarovka na voziku a teda spotreba je dvojnasobna. Asi treba povedat riadiacej jednotke, ze toto auto vozieva aj vozik a tolerancia ma byt sirsia.

                Mozno to zariadenie montoval predajca (je to skodovacky servis), v kazdom pripade bolo nove auto objednane s taznym (a este kopou inych blbosti ako vyhrievane sedadla atd) a to tazne bolo aj zapisane v technickom preukaze este pred prihlasenim auta.

                0 0
                • tomfree  

                  Jak píše honza většinou tažné montuje koncový prodejce a to i z toho důvodu,že vyůčtuje originální díl a namontuje,nebo nechá namontovat co uzná za vhodné,já tady nepíšu nějaké výmysly,ale praxí podložené věci.A k jednotce světel,opravdu sleduje zatížení výstupů,takže neodborná montáž způsobí vykazani chyby na panelu přístrojů.

                  0 0
                  • Honza729  

                    Jak rikas. :-)

                    0 0
                  • martt  

                    Takze servis nepreprogramoval jednotku svetiel? Az tam niekedy pojdeme, musim sa na to spytat. Predpokladam, ze ta kontrolka nema svietit len preto, ze je zaveseny prives.

                    Funguje to aj s tym starym konektorom svetiel? Ten nas vozik ma asi 20 rokov.

                    Je to originalna skodovacka gula.

                    V tomto cenniku ta za 17500,–, vtedy stala okolo 20 tisic. www.skoda-auto.sk/…a_cennik.pdf

                    Pichne sa zdola do naraznika do takej styrhrannej diery, potom sa otoci pakou, vytiahne kluc a gula drzi. V elektrike je taky pravouhly medzikus co sa vopcha do konektora v aute a na druhom koci to ma konektor na kabel vozika.

                    Preto sme objednavali original rovno s objednavkou auta, lebo predajca tvrdil, ze s dodatocne namontovanou moze byt problem so zarukou.

                    0 0
    • Vevoda  

      www.taznazarizeni.cz ja za něj platil 2600,– i s prací, ale ne na forda. Bajonet stál pres 3 litry. Nikam se nic nevaří, jen přišroubuje.

      0 0
    • jaroh  

      Spýtaj sa priamo vo Forde. Ja osobne som neriskoval a dal som ťažné zariadenie namontovať priamo vo Forde a dokonca som ho od nich aj kupil (nejaké maďarské). Podľa mňa je to niečo ako zásah do konštrukcie vozidla, preto sa to zapisuje do techničáku, musí (mala by) o tom vedieť aj tvoja lízingovka (ak lízuješ) a podľa mňa to ohrozuje záruku. Našiel som cez google: www.elsagroup.sk/…s/otazky.php 3. Otázka: Môžem mať problémy kvôli ťažnému zariadeniu?

      0 0
      • makak  

        Ten bod 3 mě ale nepotěšil. Ale toto je od zmiňované Westfalie: www.neumax.cz/…-2005-tz755/

        0 0
        • jaroh  

          Zrejme je jedno, od koho to je (teda ak je to pre dane auto certifikovane), ze sa to sroubuje a ze sa nereze naraznik. Dolezite je, ze v pripade narazu to ovplyvnuje vsetky tie programovane deformacne zony. Ale zrejme to tu zbytocne rozoberame, treba brnknut do Fordu a hotovo. Mimochodom, to madarske tazne zariadenie mi montovali este na stareho Focusa a skoro ma trafil slak, ked som prisiel k autu a videl som odrezany kus z naraznika… ani ma nenapadlo, ze sa to robit az takto masiarsky, a ich nenapadlo, ze to neviem :-) Teraz mam tiez noveho Focusa combi a tak ma tema celkom zaujima. Ta cena nie je az taka zla…

          0 0
          • makak  

            Během dvou dnů to budu vědět, tak pokud máš zájem tak ti to sem napíšu …

            0 0
      • martt  

        3. Otázka: Môžem mať problémy kvôli ťažnému zariadeniu?

        Ak myslis „problemom“ pokutu za jazdu bez vozika s namontovanou gulou, tak mojho otca to uz stalo dvetisic.

        0 0
        • Lance  

          u nas pokud mas tazne primontovane napevno, nikoli to sundavaci,tak pokutu dostat nemuzes

          0 0
          • martt  

            ono bolo sundavaci.

            Ale 75 rocnemu panovi v obleku sa nechcelo liezt pod auto a odmontovat ho. Tak radsej zaplatil pokutu.

            0 0
    • homat  

      vyšší cena tažného zařízení z prvovýroby je zpravidla dána změnou konfigurace vozu (zesílená spojka, výkonnější chladící soustava, atd). Při dodatečné montáži je nutné vzít v úvahu, že zapojení elektriky musí jít přes speciální ECU aby nedošlo k narušení multiplexní sítě (počítej, že jednotka pro tažné zařízení něco stojí). Pokud máš zadní parkovací asistent ověř zda zapojení tažného zařízení bude tento asistent deaktivovat.

      0 0
      • makak  

        Na mě se musí v tomto polopatě:

        • tzn. že když ve volitelné výbavě zaškrtnu tažné zařízení dostanu auto se zesílenou spojkou a chladičem ?
        • nevím co je ECU- nějaká svorkovnice ??
        • jednotka pro tažné zařízení – nějak se mi nezdá že by si Neumax nechával tuto položku jako překvapení po objednávce, jakou související zboží tam mají kabely za 400 kč.

        Co by si teda radil? Ty ceny od Forda mi příjdou jako z jiného světa. 15 500 za pevné, 20 900 za odnímatelné. díky

        0 0
        • homat  
          1. musí specifikovat prodejce – pokud je tažné zařízení objednáno přímo z výroby tak jsou většinou upraveny zmíněné součásti (nemusí to být u všech aut a u všech výrobců). Tato inforamce je někdy v ceníku, někdy jí prodejce ani neví, ale měla by být specifikována v produktové dokumentaci.
          2. ECU je obecný název pro řídící jednotku. Dnešní auta používají architekturu sítí CAN (multiplexing). Pokud by došlo k zapojení přímo na vodiče napájející zadní svítilny )tak se to většinou dělalo dříve) narostou odpory a zatížení vodičů okruhu což vede ke generování chyb systému.
          3. Většina výrobců podmiňuje dodatečnou montáž tažného zařízení zapojením přes jednotku tažného zařízení – musí se dokoupit. Tohle neuman neřeší ani nedodává, ten ti prodá jenom „železo“.

          Ověř si nutnost zapojení přes jednotku a její cenu, pokud bude souhrn cen tažného zařízení a jednotky a instalace podobný ceně z továrny volil bych tovární verzi. pak ještě záleží co budeš za autem tahat. jestli jenom kola na kouli, je to jedno, jestli loď, karavan nebo koně, volil bych taky tovární verzi za předpokladu, že je vozidlo vybaveno zesílenou spojkou a chaldícím systémem s vyšší kapacitou.

          0 0
          • Honza729  

            No, s tou zesilenou spojkou to je, alespon u koncernu VW, jinak. Pokud dodrzis hmotnosti brzdeneho/nebrzde­neho privesu udavane ve TP, tak zadne upravy spojky nepotrebujes, protoze je jednoduse navrzena na udavane hmotnosti.

            0 0
            • homat  

              právě třeba VW to tak mělo, dodnes stojí tažné na passata 25.000 CZK, tak předpokládám, že je tomu tak i dodnes. Co se týká hmotností pro bržděný/nebržděný přívěs to je něco jiného, auto většinou nebrzdíš spojkou, ale brzdama. zesílená spojka a chladící okruh s větším chladičem je kvůli zvětšené zátěži při tažení těžkého přívěsu do kopce a rozjezdy.

              0 0
              • Honza729  

                No to mi nemusis vysvetlovat, ja jen pouzil doslovny prepis te kolonky v TP. A zbovu opakuju, ze ty hodnoty jsou nastaveny tak, aby je zvladlo auto tak jak je.

                Petadvacet koliku za tazne na Passata je, myslim, porad v nabidce, neobsahuje vsak nic nez skutecne jen „zelezo“ a elektroinstalaci. O cene originalnich dilu v koncernu by se dalo psat dlouho a nebylo by to hezke cteni. Pokud by v te cene byla uprava spojky, atd., takver, ze by cena tazneho byla dvojnasobna… Podivej se treba na ceny navigaci. VW navi, ktera umi asi tak 60% toho, co prenosna a jedine, co ma navic je odecet ujete vzdalenosti pri ztrate signalu z cidel ABS, stoji 70–120.000Kc. Je to proste ORIGINAL :-))))

                0 0
                • homat  

                  asi 5 let jsem VW prodával, měl jsem problém s argumentací zákazníkům na otázky jestli je to tažné ze zlata, když je tak drahé. Tak jsem se o to trochu zajímal.

                  Co se týká navigace tak pár rozdílů bych tam viděl. Kromě většího displeje, integrovaného telefonu, rádia s TMC, přehrávání CD, pevného disku na uložení muziky, emergency call a lokalozování vozidla po aktivaci airbagů, TV tuneru nebo AUX vstupu, připojení kamery pro couvání, atd. je to opravdu skoro stejné.

                  0 0
                  • Honza729  

                    Displej je plus minus stejny, prenosne maji 16:9, radio je soucasti, ale o kvalite se mluvit rozhodne, ale rozhodne neda, navic je , co se tyce funkci, nevybavene. Prenosne samozrejme pamet na mp3 maji, emergency call, hadsfree take, pripojitelnost TV stejna.

                    Aby bylo jasno, v Passatu mam orig. navigaci taky a v druhem aute pouzivam stridave Mio C720 a Garmin. Takze srovnani mam.

                    Ktera orig. VW navigace, ktera je v prodeji, ma pripojitelnost k PC, spravu POI, moznost nahrani jinych hlasu, aktualizace map on.line, atd.,atd.....

                    Srovnavas nesrovnatelne…

                    0 0
                    • homat  

                      Mě příjde, že když porovnám Dynavix nebo TomTom, které mám v PDA s originální navigací Peugeotu RT4, tak samozřejmně na první pohled to vypadá že softwarové verze toho zvládnou víc nebo jsou lépe vybavené. Ale uživatelsky se mi líp jede se zabudovanou. Účelem nebylo se hádat, každá varianta má své pro i proti, akorát u originálních se často nedostatečné vysvětlení nebo popsání funkce schová za formulaci je to originální, drahý a blbý. Zkus se schválně dopátrat třeba na to tažné zařízení, uvidíš že nemáš jenom kus blbýho drahýho železa.

                      0 0
                      • Honza729  

                        Tak ja nevim, psali jsme o originalech VW, Peugeot neznam. Ale pomer vykon/cena pevnych versus prenosnych je jasny a to je to , oc tu bezi.

                        Na spojku a chlazeni se jeste pro jistotu preptam, ale uvazuj:

                        Auto ma v TP specifikaci pro tazeni privesu v podobe max. vah. Tim padem je jinymi slovy receno, ze auto dokaze utahnout TAK JAK JE VYROBENO prives danych vah. Ukolem STK je po namontovani tazneho tzv. otipovat a zapsat tazne do TP. Co tim STK rika ? Ze tazne zarizeni je namontovano v souladu s predpisy, zakonem a .....prave Technickym prukazem vozidla. O tom byla debata.

                        Pokud je tazne montovano v tovarne, pak je mozne, ze se urcite dily lisi. Spis bych to ale videl jako prostredek k vydelku, nez funkcni zalezitost, protoze i auto BEZ TAZNEHO MUZE MIT NAMONTOVANO TAZNE, a v nem zesilena spojka neni. Snad jsem to napsal jasne…

                        0 0
                        • homat  

                          na hmotnost přívěsu ta úprava nemá vliv, ta je závislá od celkové hmotnosti, poháněných náprav a brzdového okruhu. Ty úpravy znamenají větší komfort a jistotu používání a to třeba v tom, když jedeš s karavanem přes Alpy že to neuvaříš.

                          0 0
    • ptak1000  

      www.tbauto.cz/…h/frames.htm Nechával jsem si dělat vždy tažný tady. Nejen proto, že zde bydlím. Maj několik výrobců a různých cenových relací a po domluvě to dělaj i na počkání.

      0 0
    • adamlll  

      Dobrý den, my jsem tažné zařízení u Fordu montovali a záruku to to neruší, teda aspoň si to myslím. Byl bych velice překvapen, kdyby ano. Nevím zda pomůžu, ale kupobal jsem si pro náš Ford toto http://www.amsa.cz/…-FOCUS-C-Max a zdaleka nestojí 6000kč :-)

      0 0
      • kali222  

        vzdycky me zahreje u srdce, kdyz se nekdo kuli rade podobneho razeni nevaha i registrovat.

        0 0
        • pocestny  

          Btw. Mohl by někdo orientačně spočítat sílu, jaká působí na ten druhý šroub u takto řešeného tažného zařízení?

          Už od prvního pohledu to musí být opravdu extrémní tlak na ten šroub a podle mě se jedná o nejdementnější řešení tažného zařízení.

          Při dynamickém zatížení při jízdě po nerovnostech může ta síla být ještě několikanásobně vyšší a ten šroub brzy praskne…

          0 0
          • Smazaný účet  

            chybi ti tam vzdalenost tech dvou sroubu..mezi ne se podeli sily…jinak to dopoctes snadno z rovnovahy momentu sil na pace: na jedne strane momenty kol pri dane vzdalenosti…a to se musi rovnat momentu sily na sroubu…

            0 0
            • Tomínos  

              Něco sebere ještě tření, jak je to stažený.

              0 0
              • Smazaný účet  

                jo, to je jasny, ze stazenim to drzi diky treni..mozna to bdue i rpofilovane na nejake drazky…kdyvy se to vaklalo, tak sroubum vyleti maticky z dulku:)

                0 0
          • Smazaný účet  

            tak od oka to bude kurvadost:)

            0 0
          • pepek  

            3 bicygly? To uveze v pohodě. Si představ, že stavebník na to naloží ± 400–500 kg stavebního bordelu a pak to někde musí zašlápnout-to bude asi tak řádově horší případ a taky to vydrží. (ten šroub je asi lícovaný)

            0 0
            • Smazaný účet  

              na tomhle typu tažnýho se normálně tahá plaťák, nebo vlek na 2 koně. Moc problém bych tam neviděl.

              0 0
              • pocestny  

                Chlapi, ale ten vlek s dvěma koňmi nebo přívěs s cihlama asi bude mít vlastní nápravu, že?

                0 0
                • pavlik6022  

                  na stejně řešeným tažným tahám nosič se 4 kolama už třetí rok a žádný problém

                  0 0
                • pepek  

                  Ale při brždění ti ta váha jde na tu kulu. S koněm máš tedy nájezdovou brzdu, ale stavebník nic takového nevozí.

                  0 0
          • Smazaný účet  

            No tak povolí ten šroub. Tak to drží ještě jeden ne?

            0 0
          • db  
            1. Ten který toto navrhl provedl určitě přesný výpočet, takže bych se

            toho nebál.

            1. Nedostatečně provedené zadání příkladu :) chybí jednotlivé

            vzdálenosti zatížení/šroubů, velikost šroubů

            1. Orientačně jsem to počítal na prostý střih – jsem ze školy 22let

            :(, uvažované vzdálenosti 0,2–0,2–0,4[m], mezi šrouby 0,08[m], šrouby M12?,

            vyšlo mi Fr=4kN; Ts=18MPa

            což je podle mně v pohodě.

            0 0
    • Mr.Dawe  

      OBNOVUJI TĚMA:

      Zdravím,

      mám OII combi a potřeboval bych na něj udělat tažný. Nezabývá se tady tím někdo nebo nemáte někdo dobrý tip kde ho levně nechat udělat?

      Ideálně střední Čechy (Mělnicko, ale dojedu i dál) či Praha a okolí.

      Díky

      0 0
      • Kysky  

        Nedávno jsem se na montáž ptal v autorizované Škodovce, akorát na FII combi a řekli mi že práce i montáž pevného 12k a odnímatelného 15. Což je docela vtip, když to tažný mají na svým eshopu za 3 tisíce :D takže určitě se vyhnout přímo autorizovanému servisu :-)

        0 0
        • Mr.Dawe  

          O autorizáku neuvažuji. Tam maji nesmyslné ceny za tažný. Zatim mám nabídku za 6 komplet, asi do toho půjdu.

          0 0
          • zdenal8  

            No možná ani levněji neseženeš. Já teda Oktávku nemám, ale má jí kamarád. Taky zjišťoval tažné a prej tam u tý ceny neni ani tak problém s tim samotnym tažnym, jako s tou elektroinstalací k němu. Že tam prý nejde dát ta obyč. univerzální elektroinstalace za tři kilča. Že musí být spešl přímo na oktávku.

            0 0
            • Mr.Dawe  

              Přesně tak. Problém je elektronika v těchto autech. Elektronika je dražší jak celý tažný.

              0 0
              • tromboonen  

                Tu elektroniku ale muzes koupit dohromady s tim taznym… nejakou krabicku na konkretni typ a rocnik auta co si rozumi s CAN busem… v tech eshopech na tazne to zas takova palka neni..

                0 0
                • notobi  

                  A hlavně mu to musí někdo nakódovat aby auto vědělo že mu přibylo tažný jinak mu to fungovat moc dobře nebude

                  0 0
        • Smazaný účet  

          Sem si ho v roce 2013 nechal na Fll combi davat na novy auto za 8000.

          0 0
        • jIrI___  

          .

          0 0
      • oddie  

        tazny.cz , jestli je nejlevnější ale nevím.

        0 0
      • libisenuj  

        Taky mám Oktu II, tažný sem nechal dodělávat předloni.

        Mám tohle: http://www.nahradnidily1.cz/…-803/581566/

        Je to sice drahý, ale nechtěl sem mít tažné furt na autě. S montáží je to cca 8 litrů. Je to stejné jako Westfalia.

        Jsem z Brna, takže místo neporadím…

        0 0
        • Mr.Dawe  

          Díky. Podívám se. Osobně uvažuji pouze o neodjímatelném. Nevidím přínos v tom tu kouli oddělávat, ba naopak.

          0 0
          • tromboonen  

            tazne.cz, tam Ti rovnou poradi jimi doporucovaneho montaznika ve Tvem okoli… a bacha, nektera auta potrebujou specialni udelatka aby si to rozumelo s elektrikou, nevim jak Skodivka, asi zalezi na roce..

            A oddelavaci je rozhodne plus, mit rezavou kouli na aute je hnus… na Skodivky se delaly bajonetove s takovou zamykatelnou pakou, docela levny, casem ten zamek nefungoval idealne… nejlip zpracovane jsou Westfalia s koleckem, ale jsou drahy..

            0 0
            • libisenuj  

              To byl přesně důvod, proč sem nakonec vzal ten bajonet od Bosal/Westfalia, protože např. Hook je sice o cca 15kil levnější, ale rozmlouvali mi to, že víc rezne a časem se špatně vytahuje.

              0 0
      • speedair  

        Kupoval jsem zde: http://www.hook-tz.cz/…koda-superb/ a namontoval sám. Práce cca. 2 hodiny. Kolega co má servis mi jen orazil montážní list, aby při přihlášování na DI nebyl problém. Mají tam i odnímatelná, ale to už je dražší.

        0 0
        • Tomínos  

          Problém není, když to děláš sám musíš jen s tažným na technickou, tam ti ho zkontrolují a dostaneš potvrzení na DI. Nevím už přesně kolik to stálo, možná 200kč.

          0 0
      • BabbaJagga  

        Zeleneč, hned vedle Prahy na východ: koulenaauto.cz. V listopadu mi montovali TZ na Corollu, i s montáži jsem byl do 5k.

        0 0
      • K2  

        Ahoj, mám O2 hatchback, tažné Autohak, nosnost 100 kg vyšlo mě to před lety do 5 tis Kč i s jednotkou (neodpojuje pípáky při couvání, ale snesu to, vozík používám pouze občas)

        Koule není sundávací, za mě spokojenost, šel bych do toho zas…

        Montováno zde (pro info, ne jako reklama):

        U Rudolfa IV – servis pro Vaše auto

        737 101 214

        0 0
        • Mr.Dawe  

          BabbaJagga a K2: Děkuji za odpověď, ale je to již téměř 3 roky stará záležitost a už víc jak 2 roky OII nemám. Nakonec jsem ani tažný neudělal a šla z baráku.

          0 0
    • tomfree  

      Dám to sem,zajímavé čím vším se dá komplikovat život majitele vozů Škoda.

      http://www.auto.cz/…edovi-128002

      0 0
      • kubad  

        to se pleteš, tohle se bude týkat všech aut postupně, a bude ještě hůř, dík EU

        0 0
      • Smazaný účet  

        Co mame na fabii dodelane tazne, tak nam nebuci bzucak pri zapomenutych zaplych svetlech/blinkrech a nefunguje rozsviceni palubniho svetla pri otevreni dveri. Je to podle tebe na jednoduchy zasah do palubniho pocitace, nebo je to dane zprasenim kablu v servise a reseni je na dlouho?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.