Tarmac SL4 - názor na velikost rámu

42 nepřečtených
  • Toci

    Zdar, prosím o názor na velikost rámu. Měřím 181 cm, rozkrok cca 90 cm, výška sedla cca 78 cm. Vyzkoušel jsem vel.54, sedlovka je dost vytažená a tím přestavec u výšky hlavové trubky 140 mm dost nízko. Délka posedu ale celkem dobrá. U velikosti 56 je poměr výšky sedla a představce celkem dobrý a při základním nastavení se nemusím tak ohýbat. Délka hlavové trubky je u vel.56 160 mm, tak to bude asi tím. Při prvním pocitu je kolo o trochu delší, ale když se sedlo dá zcela dopředu, je to skoro dobré. Obě kola měla seriový představec 100 mm. Názory lidí z mého okolí se liší, jeden názor je poladit tu 54 a jít cestou menšího kola, delší sedlovka a podložky pod představec. Druhý názor je zvolit pohodlnější větší rám, druhem sedlovky posunout sedlo více dopředu a popř. dát kratší představec cca 80–90 mm. Jen dodám, že už nejsem dost ohebný a závodit určitě nebudu.

    Díky za názory.

    0 0
    • Mug  

      Nevím jestli ti to pomůže. 183cm a sedlo stejně vytažené, trochu delší ruce. Měsíc jsem jezdil SL3 letošní a jeden den i SL4 obojí 56 a sedlo mi to parádně i se 110mm představcem. Stejně vysoký kamarád měl nastavenou 54ku a taky se na to poskládal, ale mě se to moc nelíbilo opticky (zdvižený představec a hodně vysunutá sedlovka + sedlo na konci lyžin).

      0 0
    • Lister  

      Na tvou výšku bych asi vzal tu 56. Mám 176cm a velikost kola 54 (ale je to Rubéčko). Na silničce se dá naštěstí hodně poladit kokpitem – změnou délky představce, použitím řidítek s menším předsazením nebo posunutím pák se dá posed zkrátit až o několik cm aniž bys musel sahat na polohu sedla.

      A navíc kdyby to měla být první silnička, tak dost dělá nezvyk na silniční posed.

      0 0
      • Toci  

        Rubéčko jsem vyzkoušel, tam 54 zcela zavrhuji. Musím uznat, že posed na RB 56 je díky delší hlavové trubce pohodlnější než na Tarmacu 56. Pro mé využití by bylo asi i vhodnější a to je další moje dilema, na které si budu muset odpovědět sám. Rozum, kondice a využití je Rubéčko, srdce je Tarmac a design je Venge.

        0 0
    • Toci  

      Našel jsem kolo, které ve velikosti 55 by mělo být akorát a navíc s el. Ultegrou v černo bílé kombinaci se mně hodně líbí. Pokud by někdo věděl, kde by se na toto dalo sednout, tak díky za tip.

      http://www.bmc-racing.com/…gra_di2.html

      0 0
      • Mug  

        Nejlíp asi v Kosmonosech u Mladé Boleslavi. Pokud nemáš někoho v okolí kdo ho má.

        0 0
        • Toci  

          Díky za info, zítra tam zavolám a zjistím, co tam vlastně mají.

          0 0
      • Zdenda CUBE  

        Kdybys měl v profilu vyplněno alespoň z jakého jsi kraje, tak bys možná dostal i rozumnou odpověď. Ale takto nikdo neví odkud jsi, tak co ti asi mají lidi napsat?

        0 0
        • Toci  

          Bydlím v Lounech, pokud to něčemu pomůže. Dost času trávím na Plzeňsku a v Praze. Jinak je mně úplně jedno, kam si kolo pojedu vyzkoušet a popř. koupit. Vždyť je to věc za statisice / vybrané BMC jsem viděl u prodejce z Německa za 8500 EUR /, tak nebudu přece řešit, zda je to 50 nebo 450 km od baráku. Toto je v tuto chvíli až na posledním místě.

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Tady v Ústí n.L. má na Masar. třídě známý, Vladimír Kříž, obchod a BMC prodává. Pokud bys měl zájem, je to sem kousek. Jedná se o Bicykl servis Kříž, Masarykova 59, a telefon tam má: 739 858 000, meil: info@bicyklkriz.com

            0 0
            • Toci  

              Díky, už mu píši o informace.

              0 0
            • Toci  

              Tak včera jsem prodejce z Ústí oslovil, zatím žádná odezva, tak jsem v očekávání. Dnes jsem oslovil prodejce v Kosmonosech, byl velice vstřícný a flexibilní. Pokud by to někoho zajímalo, tak poptané kolo má cenu 225 000,– Kč, doba dodání 3–4 měsíce, na prodejně kolo není. Dostupnější jsou modely o třídu níže, tam to je 1–2 týdny.

              0 0
              • mastihuba  

                no ja nevim, ale dyž bych bral todle kolo, tak proč si to nevyzkoušet rovnou v 69ce včetně BG kde tě posadí rovnou na tu správnou velikost. Takhle působíš dojmem že potřebuješ utratit čtvrt melcku a nevíš si s tím rady. Ja mam silnicu číňana, která má podobný rozměry horní trubky jako spešl měřim 180 a vzal jsem vel. 54 a představec 110mm. Celkem je to skutečně dost na hraně, takže napodruhý bych asi vzal 56 i přes to že bych měl sedlovku hodně zasunutou. První dojem byl že je to v prdeli a že je to malý. Teď na tom mám najeto asi 800km. a zjišťuju že je to OK. I přes to bych, ale příště vzal tu 56

                0 0
                • Zdenda CUBE  

                  Píše o BMC a né o Spešlu …

                  0 0
                • Toci  

                  Díky za názor i já se kloním k velikosti 56. Ideální pro mě je 55, proto jsem se dotazoval na BMC, které se mně líbí a oproti Spešlu tento rozměr má v nabídce.

                  Jinak si rady určitě vím, jen jsem s dovolení požádal o názor a zkušenost lidí, kteří o tom něco ví nebo mají vlastní zkušenost. Jak jsme v debatě již konstatovali, na 54 bych se poskládal, ale jelikož nejsem závodník, není k tomu důvod. Hodně vysunuté sedlo a možná otočený představec by před hospodou nevypadal dobře.

                  0 0
                  • mastihuba  

                    já právě ten posed taky ještě ladím, přijde mi že při spodním úchopu jsem strašně dole. Asi by to chtělo kompakty rodla, místo klasiky. Zhlidnul jsem se v levnym anatomickým karbonu a o možnosti kratčích řiditek jsem ani netušil. Nadruhou stranu sedlo zas tak vysoko nemám, spíš se mi to zdá kratší. Celkově jsem z toho debil. :D

                    0 0
                    • Pebe  

                      já myslím, že velikost máš tak akorát. Možná by jsi si mohl řidítka víc pootočit nahoru, dostaneš se tak ve spodním úchopu výš. Jen to bude chtít sundat omotávku a posunout páky níž, ideálně do toho oblouku. I budeš mít lepší dosah na páky ve spodním úchopu.

                      Obecně si myslím, že se kupují silničky spíš delší a větší, celkem nelogicky. Menší je lepší, rám je tužší a lehčí a pokud si při jízdě vestoje do kopce nekopeš kolenama do řidítek, tak není moc co řešit.

                      Na silničce by jsi měl beztak měl mít ruce pokrčené, vlastně při jakémkoli úchopu.

                      Byl jsem na BG fitu a při mých 180cm mám rám vel.54 s efektivní délkou 544mm a s 10cm představcem je to úplně přesně…

                      0 0
                      • mastihuba  

                        tak to máme skoro stejný, já tam původně měl 120mm představec a dal jsem 110mm, při úchopu za páky je to akorát, při úchopu u představce je to taky super. Otočit rodla zkusím ale už tam neni moc prostor, jsou to ty placatý a už by to bylo nahoře dost našikmo.

                        0 0
                        • Pebe  

                          aha, tak to potom jo

                          jinak kolo pěkný, na to že to má být kopie Pinarella tak je to mnohem hezčí :-) i když ta vidle taky mohla být rovná :-)

                          0 0
                          • mastihuba  

                            mě se to v první chvíli líbilo, dnes už bych vzal rám s integrovanou sedlovkou a rovnou vidlou, když přičtu sedlovku tak cenovej rozdíl by byl minimální :D

                            0 0
                  • Mug  

                    55ka od BMC je rozměrově a úhly 56ka ostatních výrobců (Specialized, Scott, Trek, …).

                    0 0
                    • Toci  

                      To právě tak zcela není pravda. Scott a Trek mě nezajímá, tak to nemohu posoudit, ale právě u Specialized / Tarmac / to vůbec není pravda. Bavíme se o velikosti kola ve vztahu k délce. Když srovnám délku Top – Tube horizontal, tak jsem vyčetl, že BMC 55ka – 560, Tarmac 56ka – 565, Tarmac 54ka – 548. Délka hlavové trubky BMC 55ka – 171 nebo 191, Tarmac 56ka – 160, Tarmac 54ka – 140. Rozdíly jsou do 2 cm, ale to je právě to, co se dolaďuje sedlem a řídítky. Samozřejmě takto podobné rozdíly jsou u všech značek, možná je vyjímka Autor, jak jsem se zde dočetl, který je prý o něco větší než je průměr.

                      0 0
                      • Mug  

                        No jestli poznáš půl stupně a půl cm rozdílu, tak si raději nech udělat rám na míru a pak to máš přesně jak chceš. ;)

                        Size s tt ht stack reach ha sa rc drop

                        55 555 560 17­1 571 396 72.5 74 405 69 BMC Impec R

                        56 530 565 16­0 564 395 73.5 73.25 405 69 SL4

                        s Seat tube

                        tt Top tube

                        ht Head tube

                        ha Head tube angle

                        sa Seat angle

                        rc Chain tube

                        0 0
                      • Mug  

                        Jinak 56ce SL4 je podobnější geometrií 55ka BMC SLR1 Teammaschine.

                        0 0
              • Zdenda CUBE  

                Mluvil jsem s ním a říkal, že ta odpověď je od něho a že to uvede do pořádku, očekávej další odpověď :-)

                0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1

      0 0
    • Trainman  

      Ahoj. Rešíme pro kolegu novou silnici. Se svými 175–176 cm jsme téměř „najisto“ šli pro Tarmac SL4 vel. 54. Opticky mi na něj přišel tenhle rám při jízdě jaksi menší, i pocitově říkal, že má při šlapání ve stoje kolena nebezpečně blízko řídítkům (představec 100 mm). Proto se svezl na 56 a jak mně, tak jemu to připadalo o dost lepší. Samozřejmě při jízdě po chodníku kolem bloku těžko něco soudit… Současně mi u té menší velikosti přišel i s podložkami poměrně agresivní posed s velkým seat/bar dropem, což sám nemám moc rád. Tak se chci zeptat, jestli nemá někdo zkušenost s relativně menší postavou a větší velikostí rámu, ideálně Tarmacu/Roubaix ? Díky za postřehy

      0 0
      • tromboonen  

        Nemá cenu se ptát na výšku/velikost rámu.. každý máme jiné poměry různých částí těla a na silnici na tom dost záleží, hlavně poměr délka nohou a trupu+rukou.. z toho vyplývá pro někoho potřeba krátkého rámu, pro někoho naopak dlouhého, výška je u slopingových geometrií šuma fuk, jediný co řešíš je výška hlavy a z toho plynoucí drop u menších rámů, ale rán co je moc dlouhý bude na prd i když drop bude menší, sám to mám vyzkoušeno

        (Mám 183, dlouhé nohy krátké ruce a na 56tce mi to bylo dlouhý, jezdím 54 Roubaix a i tak mám velký drop)

        At se pořádně změří a udělá tohle, pak se mrkněte do sekce silniční na milion témat re velikost, tam najdete návody jak na to, vpodstate je dobré vyjít z toho, co Ti Eddie fit vyhodí pro délku horní rámovky a nakreslit si v měřítku dvě sousední velikosti (dejme tomu těch 54 a 56 pokud fit neřekne jinak) a zkoumat kam se dostaneš s dropem u různých představců a kombinací podložek.. pro zkrácení jsou kromě představce výborné ultra compact rodla, c nejmenší reach a drop.. příklad FSA Omega nebo Vero..

        Obecně o nastavení užitečné info tady a tady

        Nevěřit moc tomu co říkaj kluci v obchodě, u Spešlu sice maj body fit, pokud to zaplatí a absolvuje asi to nebude úplně mimo, ale jen tak co řekne prodavač nebrat… stejně tak bacha na zvyky a názory z MTB, na silnici záleží na skoro každém cm..

        0 0
        • kubad  

          souhlas přesně tak

          jen doplním, paradox, mám 183cm kratší nohy delší trup a ruce a vozím rámy s efektivní délkou ca 56cm

          0 0
        • Trainman  

          Díky za rozsáhlý názor, nějak tak jsem si to i myslel. Bohužel z té kalkulačky jsme ještě méně moudří, než jsme byli před tím :D Podle čísel to vychází tak max. na 52–54 ?

          0 0
          • rdx  

            Mam sl4 52 pri 174cm , zkousel jsem i 54, ale to uz bylo divny svezeni.

            0 0
            • mrozu  

              Potvrzuju, stejná výška a váhal jsem mezi 52 a 54, ale ihned po svezení na 52 jsem už ani 54 nezkoušel, sedlo perfektně. Ale nutno říct, že sedlovka byla kvůli slopingu vytažená skoro na max, mít delší nohy, byl by problém.

              0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nezdá se mi pravděpodobný saddle setback >8cm, zkuste znovu přeměřit. Jinak, pokud nechce větší drop, tak ať rovnou odpovídající (malé) velikosti Tarmacu vynechá a podívá se po rámech s delší hlavovou trubkou, resp. ve vel. 54 s nějakou hodně klasickou geometrií.

            Spešlí rámy mám nějaké rozkreslené doma, ale volil bych spíš Roubaix, pro malý drop kolega potřebuje hodně vysokou hlavu, aby mu vyšla aspoň minimálně vysunutá sedlovka.

            0 0
          • tromboonen  

            Jak rika Krab, podle vysledku, jestli jsou spravne (neskodi to zmerit znovu) by byla idealni delka horni trouby 53, takze lze 52 i 54 (vpodstate ±2 cm se vzdycky daj dohnat predstavcem a rodlama, tady treba 54+8–9 cm predstavec)..

            Nakreslit si ty dve velikost v meritku, zjistit jak to bude s dropem a pak treba zkusit jiny ram, vyssi hlava se vzdycky hodi kdyz mas vysoko sedlo..

            0 0
    • blackseal  

      Nazdar, ja mam 181 cm, inseam ak si dobre pamatam 86 cm, velkost ramu tarmac 58. Len som dal kratsi predstavec 90 mm. Samozrejme, je tam viac premenych, ale point; jazdim bez poznatelnych pocitov diskomfortu :-).

      0 0
    • Pebe  

      nemám teda Spešla, ale při výšce 180cm mi nejlépe sedí rámy s efektivní horní rámovkou kolem 545mm. I Stejně mi to vyšlo i na BG fitu a tuším to odpovídá u Spešlu vel.54.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.