• sterated

    Ahoj, chtěl jsem se zeptat, co vás vede k tomu koupit si nějaký dražší GPS tachometr na kolo, místo použití mobilního telefonu. Na baterii nic moc nevydrží, funkce a odezva podstatně horší než u mobilu, vodotěsnost už je u mobilů taky. Několik let používám mobil místo tachometru s držákem quadlock a aplikaci Cyclemeter a vše funguje perfektně, ani při vybourání telefon nikdy nespadl. Stejně telefon všichni sebou vozí, tak nechápu důvod, kupovat si třeba za 10k další zařízení, které je funkčně mnohem horší a stejně to většina lidí dělá.

    • plzakj  

      Ti to reknu a koupis si ho taky, vid?

      • sterated  

        Jako pokud budou pádné argumenty, tak klidně koupím :) Ale fakt nevím jaké, jen mě překvapuje, že lidí s mobilem na řidítkách potkávám opravdu minimum. Zatím asi jediný argument, že si většina lidí myslí, že mám elktrokolo a nechápou, proč jsem do kopce tak udýchaný :)

        • Alojs01  

          Jako skutečně ti mobil vydrží 20hodin záznamu?

          Tohle byl právě důvod pro mě. Mobil se zapnutým záznamem na endomondo mi 200km švih sice vydržel, ale pokud jsem v průběhu dne, někam volal, psal, hledal na netu, fotil, tak ani náhodou. Garmin mi vydrží s rezervou 2 takový švihy.

          • Arminius  

            Njn, tam záleží na tom, jestli aj ta tvá GPS umí volat (jestli ano, tak ji prosím napište) Jinak to nelze v tomhle ohledu porovnávat s GPS.

            • Alojs01  

              Přiznám se, že té tvé otázce vůbec nerozumím.

              • Arminius  

                „Jako skutečně ti mobil vydrží 20hodin záznamu?“

                Ne nevydrží.

                „Tohle byl právě důvod pro mě. Mobil se zapnutým záznamem na endomondo mi 200km švih sice vydržel, ale pokud jsem v průběhu dne, někam volal, psal, hledal na netu, fotil, tak ani náhodou. Garmin mi vydrží s rezervou 2 takový švihy.“

                Tak když porovnáváš GPS s mobilem a vložíš do toho aj telefonování, web surfing… tak to pokud je mi známo GPS neumí, tak proto jsem psal, že tohle není vhodná argumentace proti smartphonu.⇒ Ano, GPS vydrží rozhodně déle než phone.

                Pokud se mílím, že GPS neumí telefonovat, surfovat.. tak mi na tu GPS prosím dej odkaz.

                • Pikaču  

                  Ale to je sakra argument. To ze jsem cely den v práci, telefonuju, mailuju, případně navigace nekam v aute a prijdu domu a baterka telefonu je na 50%.

                  Chci jet na kolo potom rychle nez bude tma. To argument neni? Tak co to je kdyz ne argument. Letadlo.

                  Jako ty rozhodne GPS tachometr nepotrebujes kdyz takhle uvazujes.

                  Jo a btw. Gps tachometr neumi.sice telefonovat ale umi notifikace z telefonu a i odmitnout hovor. Je totiz celou dobu propojený s telefonem přes BT.

                  Spíš si polož otázku na co bys GPS navigaci za 10k potřeboval? Odpověď už asi znáš. Mobil ti stačí.

                  • Arminius  

                    „Tohle byl právě důvod pro mě. Mobil se zapnutým záznamem na endomondo mi 200km švih sice vydržel, ale pokud jsem v průběhu dne, někam volal, psal, hledal na netu, fotil, tak ani náhodou. Garmin mi vydrží s rezervou 2 takový švihy.“

                    Jj, i tak se to dá pochopit. Má první dedukce byla, že při jízdě když telefonuje… tak mu to na švih nestačilo(měl plně nabit telefon). Pokud pak řešíme fakt, že smartphone používáme nonstop a může nastat chvíle, že smartphone bude před švihem vybit, tak pak samozřejmě je nepoužitelný :D

                    Je to o rozvrhu (u elektroaut bude potřeba taky přemýšlet dopředu)

                    Nijak smartphony v tomto nezastávám. Smartphone je hold ve většině funkcí vhodných pro sport „poloviční“ ale má zas jiný pozitiva (takže je to o osobních preferencích)

                    Ano, mě mobil stačí ;)

                    • Pikaču  

                      Ja nechci nijak znít arogantně. Ale tak to je. Ja taky nemam zrcadlovku a pouzivam telefon pro focení.

                      Proste pokud nemas vyuziti pro gos navi tak neni duvod resit.

                • Espen  

                  Strava je tedy mnohem méně energeticky náročná. Mám pocit, že ani není znát, že je zapnuta.

    • Pikaču  

      Ve zkratce: ant+, radar, kadence, wattmetr, HR…

      Dale navigace a to vse s lepší vydrží baterie nez mobil. A mobil me zustane pro nouzi az budu potřebovat.

      Cuss

    • Kubiczech  

      Ve větší zkratce: nechci na řídítkách vozit telefon

    • Pikaču  

      Akorat mi řekni kde jsi prisel na to ze zařízení za 10k ma horsi výdrž, horší odezvu GPS nez telefón? Pokud to tak je tak jdu vyhodit edge 830 do škarpy.

    • Pikaču  

      Akorat mi řekni kde jsi prisel na to ze zařízení za 10k ma horsi výdrž, horší odezvu GPS nez telefón? Pokud to tak je tak jdu vyhodit edge 830 do škarpy.

    • Pikaču  

      Akorat mi řekni kde jsi prisel na to ze zařízení za 10k ma horsi výdrž, horší odezvu GPS nez telefón? Pokud to tak je tak jdu vyhodit edge 830 do škarpy.

    • Arminius  

      Hojte,

      Tento problém řeším již delší dobu. Co se týče baterie, tak nemůžete říci, že má delší výdrž outdoor GPS než phone, protože každý phone má jiny power managment a jiné kapacity akumulátorů.

      Co se týče ant+, radar, kadence, wattmetr, HR a dalších těchto doplňků, tak to je jediné plus, co přidávají. (S vysoce malou přesností to appky na smartphone odhadují-někomu může stačit)

      Ale myslím si, že se najde více lidí, co nechtějí utrácet další tisíce jen na jednoúčelové zařízení a bude jim stačit GPS na mobilu.

      Avšak jsem nenašel kvalitní držák, který by vydržel enduro jízdu…. Již Druhým rokem testuji svoji konstrukci držáku mobilu na kolo (Jelikož se mě na závodech na držák lidé ptali, tak ho asi za neurčitou dobu asi aj ukážu, avšak musím ještě udělat videa…). Držák je zaměřený na to aby vydržel Enduro jízdu, dokázal udržet více velikostí mobilů,….

      Budu rád když napíšete proč vozit nebo nevozit mobil na kole. Díky za konstruktivní připomínky!

      Sterated: Jezdíš tvrdší terén? Zajímali by mě informace o quadlocku, jestli vydrží i trail popřípadě Enduro.

      • Pikaču  

        Zapni stravu běžet na mobilu pro zaznam trasy a ze ti mobil vydrží 20hodin?

        Nebo jeste k tomu navigování.

        • Arminius  

          No, tak to záleží jak říkám na baterce. Ale průměrně phone vyydrží kolem 5 hod s GPS a celou dobu zapnutým displejem. Pak kolem 10hod s vyplým displeje. Btw, neříkal jsem že vydrží 20hod ;)(spíš jsem zapoměl konstatovat, že výdrž GPS je mezi výhodama-pak bych neměl zapomenout a negativa ;)-cena, více zařízení, nemáš na tom esim(takže musíš mít stejně phone)

          Psal jsem to jen z osobní zvědavosti, jestli se někdo takový najde, který by držák do těžkého terénu uvítal. Pikaču je jasný že pro tebe tento držák není a je dobře že jsi se svoji GPS spokojený :D

          Pro mě je držák smartphonu důležitý kvůli minimalismu (méně zařízení, méně starostí a jednodušší práce-vše na jednom místě a cena)

      • sterated  

        Ahoj, vyzkoušel jsem hodně držáků na mobil, ale až u quadlocku jsem naprosto spokojený. Ze začátku jsem se bál, že to nevydrží, ale ten systém je opravdu perfektní, ale chce to opravdu obal na telefon, ne jen tu nálepku. Problém je, že obaly jsou jen na Iphone a Samsung, na další myslím jen s tou nálepkou. Jak se telefon zacvakne, tak za něj pak klidně zvednete celé kolo. Nejezdím DH, ale traily hodně, Enduro vyjmečně a několikrát jsem se i dost ošklivě rozsekal a telefon to ustál přidělaný v držáku. Používám sklo na displeji a také to chce vodotěsný telefon, pak není problém. Prodávají sice takovou šprcku na telefon proti vodě přímo od quadlocku, ale přes to se to špatně ovládá.

        • Arminius  

          Souhlasím, že quadlock je uživatelsky nejpřívetivější (jednoduchý na sundání, nandání) problém je s těmi omezenými kryty :( A pak je dražší, ale za kvalitu se platí :D (předpokládám, že používáš verzi držáku, co je našroubovaná na řidítka ne ta co drží na gumičkách.)

          Jinak mají naprosto geniální konstrukci.

          Díky za informaci, že i Quadlock vydrží tvrdší terén!

    • Pikaču  

      Tahle diskuze je jako z Marsu. Ještě ze se neptam známého proč si koupil sworkse za 280 tisic když mu stačí kellys za 30 :)))

      • mikš  

        tak teprve tvým příspěvkem jsme přistálí na rudé planetě.

        používám malej smartfon na představci jako tacho,na volání a mp3 s BT špuntama a mapy.cz

    • Youda  

      Jak velký mobil vozíš na řídítkách?

      • Arminius  

        Vozím Xiaomi miA2 Lite.Takže je to phone s větší baterkou… Pro moje potřeby Mapy.cz mi to stačí. Dává mi to 8hod s rozsvíceným displejem a GPS. Lepší fotky momentálně nemám :(

    • Markony  

      Já osobně vozím galaxy S10E předtím S7 žádný problém.

      • Arminius  

        Co používáš za držák a vadí ti na něm něco? Jezdíš terénem?

        • Markony  

          Vozím tento z aliku GUB G85/G-85 a používám ještě tyto gumy https://www.aliexpress.com/…9857602.html?… terny ano jezdím a bez problému .

          • kralikovo  

            Já nakonec vyřešil pouzdro na tel DIY ze starýho pouzdra.. drží tam tel jak přibitý a ještě si s ním můžu svítit a tak.. už nikdy jinak, náklad asi 20 Kč…

            • Polka  

              To brzo urveš.

              • kralikovo  

                Jo, je to možný, ale posledních pár měsíců to drží… a pokud se to urve, tak za 1,5 dolarů koupim nový pouzdro a jedeme dál :)

                je to spíš lowcost řešení na cestu do práce, hobby kolo, do trailu to asi nebude

    • sterated  

      Díky za odpovědi, nechci rozpoutávat flame, ale zatím jste mě opravdu nepřesvědčili. Výdrž to beru. Můj setup momentálně je, že telefon s GPS a zapnutým displejem s nastavením úspory baterie vydrží cca 8 hodin, pokud na něm nic moc dalšího nedělám. K tomu mám výkonné přední světlo, které slouží zároveň jako powerbanka a dokáže jednou nabít telefon a pak ještě 6 hodin svítít na maximální výkon, takže na jeden den uplně v pohodě vydrží. Tepovku používám z hodinek, kde to ukazuje v telefonu přímo v appce. Ostatní senzory snad taky není problém přes telefon připojit, ne? Co se týká odezvy, tak jsem myslel celkovou odezvu systému, telefon je hardwarově mnohem výkonější než tachometr s gps a hlavně na telefonu můžete používat v podstatě jakýkoliv sw na sběr dat a jakékoliv mapy chcete. A ten telefon stejně musíte sebou tahat v batohu nebo v dresu, tak proč přidávat váhu dalším zařízením. Jako chápu klasický tachometr na knoflíkovou baterii, který vydrží několik let fungovat, to je supr. Ale GPS navigace vydrží max tak 30 hodin a pak stejně musíte nabíjet, ne? Takové dotazy musí být asi často, ale opravdu jsem nikde nenašel takovou výhodu, co by mě převědčila vozit specializované zařízení. Rád bych třeba zkušenost někoho, kdo používal nějaký lepší telefon s nějakým dobrým sw na zobrazování a sběr dat a taky zároveň zkoušel nějakou top navigaci. A co se týká odezvy GPS, tak ta je snad stejná v telefonu i třeba v tom Garminu co jsem zkoušel, tak fakt nevím.

      Takhle si můžete kdykoliv pustit internetové rádio, hudbu ze Spotify, vyřidit hovory i při jízdě na kole, přečíst si sms, používat navigaci, vidět všechny aktuální data z kola co vás napadnou.

      Tak mi fakt řeknětě, proč si někdo koupí třeba Garmin Edge 830 za 12k ???? A ty peníze nedá radší do lepšího telefonu.

      • studenak  

        Proč si to někdo koupí? Protože si to chce koupit. Já si koupil garmin 1030 a nelituji vůbec-Jezdím na kole hodně a tak si na to chci koupit přístroj na to určený, který si mohu nastavit tak, jak mi to vyhovuje.

        • sterated  

          Ale právě ten telefon si můžeš přizpůsobit ještě mnohem víc :)

      • Radovan84  

        Telefon mám drahej a bojím se o něj :-). Navíc mě vadí ta velikost.Tebou zmíněné argumenty samozřejmě chápu. Každého věc.

        Nicméně není potřeba utrácet velké peníze…

        https://www.kolokram.cz/…-friday.html?…

      • onuce  

        Přesně tak, vše v jednom po ruce na řidítkách. Tachometr, mapy, navigace, telefon, rádio internetové i fm, YouTube, bf, fotoaparát, kamera…

      • blue.sun  

        Protože k lepšímu telefonu třeba nepřipojíš radar od Garminu. Protože třeba na silničce je mobil fakt divný a ještě zcela mimo zorné pole. Nebo protože někoho zajímá víc věcí, než jen vzdálenost a čas, tak chce připojit senzory, které fungují přes ANT+ (a to dnes už mobily nemají, udržuje to snad jen Sony, a kdo ví jestli). Nebo třeba proto, že nechce riskovat vybitý telefon někde na trase, když ho zrovna bude potřebovat.

        A přesně ty píčoviny jako hovory, SMS a hudbu při jízdě na kole nechci ani vidět. Proto odpočívá vzadu v kapse dresu a je mu tam dobře. Ale jsi otrok, který bez páníčka telefonu neumí žít, pak žádný Garmin neřeš. Nic tě totiž nepřesvědčí.

        • marttoni  

          Mimo zorné pole být vůbec nemusí, na Zwift mám normálně telefon píchnutý do předsazeného držáku Wahoo/Garmin. Jinak samozřejmě souhlas.

          • blue.sun  

            Na Zwift… Dobrý Bože, ochraňuj nás!

            A teď si to zkus venku, na silnici. Není na tom nic vidět, jak se to klepe, zejména s větším a těžším mobilem.

            • marttoni  

              Ale já neobhajuji používání mobilu na silničce, tam mám Bolta, jen rozporuji tvé tvrzení, že je mobil zcela mimo zorné pole. Pokud si koupíš vhodný doplněk, můžeš ho mít na úplně stejném místě jako máš cyklopočítač.

        • atty  

          Garmin radar připojíš, stejně tak všechna ANT+ čidla (HR, power, rychlost, kadenci, Di2 i ANT+ světla…), pokud chceš předsazenej držák, taky žádnej problém. ANT+ udržuje Sony, Samsung a třeba i Xiaomi a další číňani (musí se trochu hledat ve fórech, případně před koupí nainstalovat jednoduchej tester, kterej ti to zobrazí, zda telefon ANT+ umí, či ne). Výhoda je ta, že můžeš koupit starší bazarovej telefon za pár švestek, kterýho ti nemusí být líto, ani kdyby si ho roztřískal (třeba Xperia Z1, Z3, Z5 mini)

          Telefon nebudeš mít vybitý, pokud budeš mít telefon (druhej) jen jako cyklopočítač a budeš ho pravidelně nabíjet (stejně jako se to musí dělat s cyklopočítačem).

          Co tam máš dál…? :))

          • blue.sun  

            Jasně… takže koupím druhý telefon s pochybnou minulostí a nejistou životností baterky namísto funkčního zařízení, které je přímo určené k tomu, abych ho používal tak, jak se má. Abych to zjistil, budu se koukat, hledat, omezovat se…

            Jo, proč ne, drbat se levou rukou za pravým uchem…

            Děkuji, koupím si Garmin.

            • atty  

              Ale vždyť jo – já Ti telefon nenutím (a budu se 100× opakovat, ale moc dobře chápu, proč si lidé kupují specializované cyklopočítače).

              Jen ty argumenty ohledně toho, co telefon „neumí“ to chce dřív tříbit a zjišťovat, než je začít psát jako dogma :)

              K tomu bych řekl, že se nějak neomezuju, nehledám, přehled telefonů s ANT+ se dá v pohodlném seznamu najít třeba na This is ANT a i jinde. A tak propracované navigace, jako se dají najít pro Android asi nenajdeš v žádném cyklopočítači – o tom se asi nemusíme hádat :)

              Mimochodem – bateka do téhle starší xperie stojí nová kolem 300 i s krytem a zvládne jí vyměnit skoro každý, kdo má doma alespoň fén. Takže klidně po sezóně baterku mohu vyměnit.

              Ale opakuji po stoprvní – chápu důvody pořízení cyklopočítače, pokud bych cíleně trénoval nebo jezdil závody, řeším také počítač, ne telefon.

              Telefon (samostatný, správného typu, velikosti, ve správném držáku, případně s ANT+ pro spárování s čidly) je vhodná volba pro turisty a dojížděče, případně pro lidi s orientačním smyslem slepého, hluchého a čichu zbaveného krtka (to jsem bohužel já).

              • blue.sun  

                Ani v tom seznamu není uvedeno vše, z dřívější zkušenosti vím, že některé modely chyběly. A co když chci značku, která tam není? Umí to telefon nebo ne? Aha… a ono nic, ale kde to zjistit?

                • atty  

                  Fóra, případně jednoduchá aplikace ti to ukáže (ANT tester). Což je samozřejmě o tom, fyzicky telefon držet. Na This Is ANT jsou uvedeny (pokud vím) jen přístroje s oficiální certifikací ANT – výrobce jí uvádí u přístroje, číňani používají chipsety, které ANT+ umí, ale zaplatit si certifikát nechtějí, takže na to nemají „papír“. Ale ANT+ tam je a funguje.

                  Znáš to – kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody :)

                  Ostatně ohledně funkcionality a nastavení funkcí a chování některých specializovaných cyklopočítačů, se hledají řešení na fórech a těch informací není málo.

      • lumyr  

        A proč by tě měl někdo přesvědčovat? Buď to chceš nebo ne

    • onuce  

      Přesně to jsem si konečně také uvědomil, totiž s nákupem svého pátého kola a tedy pátého tachometru… Vše teď šmahem jedním mobilem. Pěkný tachometr na Androidu je Bikeometer.

      • onuce  

        Pěkně pak graficky stoupá červený sloupec dle rychlosti. Přehledné, intuitivní. Dlouho jsem něco takového hledal.

        • Tom-T45  

          Čéče jsem si říkal, že Ty budeš poslední, koho zajímá rychlost :-)

    • doubeq  

      A teď pohled dlouhodobý a praktický…baterie v mobilu, stejně jako v GPS tachu nevydrží věčně, technologie Lipol nebo Lion, ač poměrně slušná, stejně vydrží jen limitovaný počet nabití a pokud vybíjíte mobily do mrtě často, tak baterka je klidně i za rok hotová. I proto vozím GPS.

      • doubeq  

        Ještě navážu…taky je elektronika vyráběná podle určení a pájení součástek v telefonu může a pravděpodobně bude méně odolné, než v přístrojích určených přímo na kolo, kde se s otřesy počítá už od začátku, kdežto telefony, kromě odolných, tam asi bude lepší, můžou trpět a odejít dřív kvůli otřesům, než kvůli baterce…

    • Chlebovnik  

      Mám Wahoo Elemnt Bolt. Shrnul bych to následovně:

      1. Form factor. Nechci na řidítkách/před­stavci tahat pádlo
      2. Napárování senzorů – tepák a powermeter
      3. Čitelnost na slunci
      4. Odolnost a pevnost uchycení na kole
      5. BATERIE. Není to jen o výdrži, ale i o tom, že cyklistickou GPSku prostě používám pouze na cyklistiku. Bez navigace vydrží klidně 20 hodin a je rychle nabitá. Když se chystáš na švih a tvůj telefon má 10 % baterie, protože jsi ho zapomněl hodit na nabíječku, jsi fpyči
      6. Ovládání – tlačítka jsou na kole 1000× lepší než dotyk
      7. Teploměr – ten, pokud vím, moc telefonů nemá
      • Arminius  

        +1

        P.S.: I phone může být na řidítkách jak přibitý :D

      • atty  

        Mám SE Xperia Z3 Compact

        1. Velikost stejná, možná menší, než 1030 Garmin
        2. Mám napárované přes ANT+ čidla HR, rychlost, kadenci, wattmetr, výstup z Di2…
        3. Čitelnost na slunci je uspokojivá
        4. Mám telefon v bumper obalu s kvalitním držákem, navíc je telefon sám o sobě voděodolný
        5. Telefon mám vždy nabitý na 100% (před vyjížďkou), protože ho mám jen jako cyklopočítač a automaticky ho doma vypínám a dám dobít. Pravda, při navigaci vydrží jen cca. 5–7 hodin (ale víc zase nevydržím já :) ), tak je to celkem plichta. V módu cyklopočítače se záznamem trasy GPS a všech údajú z čidel přes IpBike klidně 15 a více hodin provozu.
        6. Ovládání je na diskuzi – sportovec a na závody určitě tlačítka (to uznávám), pro „turistu“ (skrolování v mapě atd.) lepší dotyk.
        7. Teploměr mi funguje (- je absence barometrického výškoměru, ale třeba některé Samsungy maj i ten)

        :))

        Já dobře chápu, proč někdo chce a využije specializovaný cyklopočítač (pro cílený tréning, závody, celkovou odolnost a ergonomii, jednoduchost ovládání…)

        Jen mne vždy pobaví, když někdo argumentuje stylem, co všechno telefon neumí, oproti specializovanému cyklopočítači :)

        • Arminius  

          Jsem ani netušil, že že některá appka umí toto všechno dohromady :D Co používáš za applikaci? Jaký máš prosím tě držák?

          • atty  

            Cyklopočítač řeší IpBike (jak píšu vejš), navigaci mapy.cz, Osmand či cokoliv jiného. O IpBike jsem mnohokrát psal (a fakt mu reklamu nedělám :) ), že je to nastavením porod (hlavně pro někoho, kdo na to kouká poprvé – ta logika zadávání jednotlivých políček je specifická), na druhou stranu po nastavení a vyladění to umí jakákoliv čidla z ANT+ i BT, má to dokonce podporu Di2 i Garmin Varia světel a radarů a nadefinovat si můžeš jakkoliv vypadající obrazovku po stránce počtu okýnek s údaji, jejich barvami atp. Celkem nekonečné možnosti nastavení, import do velkého množství trackerů a tréninkových deníků, online i offline mapy atd. Jediné, co to neumí (k úplné dokonalosti), je navigace z bodu do bodu.

            Já ten „cyklopočítač“ používám jen na kontrolu dajů na řídítkách, protože primárně mi to zachycujou hodinky, které jen zmáčknu a mám záznam z jízdy.

            • Pikaču  

              Takze ty mas jak hodinky tak druhy mobil misto cyklopocitace. Tazatel se ale ptal na co cyklopocitac kdyz tohle vse umi mobil ( 1 mobil na vse, ne 10 mobilů kdyz přeženu). Muj mobil teda neumi ant+. Je příliš velký, casto ho nemam na 100% jelikoz ho pouzivam i k praci atd. ( viz výše jak uz jsem psal).

              • atty  

                OK, beru. Ale padla tady argumentace, co všechno mobil neumí a proč je nutno řešit tedy cyklopočítač.

                Jak po mnohokráte opakuji – je to specifické řešení, které z mnoha důvodů, mnoha lidem vyhovovat nemusí (a jak taky opakuju – plně to chápu).

                Jen prostě některé argumenty co mobil „neumí“ dávno neplatí. Tečka.

                • Pikaču  

                  Ok. To taky beru. Ant+ jsem nevedel. Nicmene spousta mobilu ant+ stale neumi a levne mobily to nejsou.

                  Tak jak ty zapnes hodinky pro zaznam a mas klid ja zapnu egde830 a mam klid.

                  Pro spoustu lidi vsak staci mobil.

                  • Arminius  

                    „Ok. To taky beru. Ant+ jsem nevedel. Nicmene spousta mobilu ant+ stale neumi a levne mobily to nejsou.“

                    Ano neumí to všechny smartphony, asi polovina od Samungu a Sony (https://www.thisisant.com/…nt-in-phones)-nejsou levné, ale člověk co si koupí Garmin 830 tak asi cenu neřeší. Pořád vyjde levněji smartphone. Popřípadě jsou sensory s bluetooth.

                    • Pikaču  

                      Tak to jsem nevedel. Mam sluzebni A8 2018. Nicmene resim spoustu veci na telefonu jako zrovna ted z nej pisu a uz jsem na 80% s baterkou.

                      Nicmene koukam ze tam je i Note4 ktery jsem nebyl schopen propojit s trenazerem/zwif­tem pres ant+.

                      Proste mam telefon a ten pptrebuji k jinym vecem. Navic dat telefon na silnicku je fakt No Go.

                      A ten kdo si koupi telefon za 30 litru aby si dal ten samý telefon na riditka.

                      *Taky jsem mohl hrat fotbal v basket botech ale koupil jsem si na fotbal salovky.

            • jirkous3  

              Zkoušel jsi už to zobrazení varia radaru? Docela by mě zajímalo jak to funguje. Chápu, že namapovat třeba hrudní pás je snadné, ale radar posílá těch dat víc, počet aut, jejich vzdálenost, stav baterie, ovládání blikání atp. Jak si s ním ta appka poradí?

              • atty  

                Nemám radar a ani nikoho po ruce, kdo ho má a jak bych to mohl vyzkoušet. Takže na detailní info by bylo ideální, kdyby někdo, kdo radar vlastní a má telefon s ANT+ to vyzkoušel a popsal, neboť informací k tomu vím málo.

                Co jsem vyčetl a z nějakých italských videí zkouknul, tak funkcionalita je asi omezena rozhraním displeje IpBike, respektive dá se nadefinovat okénko s radarem a dá se nastavit zvuková signalizace. Ale jak přesně a co to je schopno přes IpBike hlásit nevím. U osatatních čidel jdou nadefinovat funkce zobrazení a zvuků skoro do bezvědomí, tak mne právě mrzí, že u radaru je to prý takové „ořezané“.

                Pokud má někdo z Prahy (kdo radar vlastní) zájem to vyzkoušet, klidně po domluvě mohu na víkend zapůjčit nakonfigurovaný telefon. Taky mne to zajímá, protože o radaru občasně uvažuju, ale cyklopočítač, co radar umí, pořizovat nemíním.

                • jirkous3  

                  No já vlastně jen kvůli radaru koupil Edge 130. V mobilu používám Locus, ten by sice Ant+ asi taky uměl, ale data z radaru určitě nezpracuje. Jinak 130ku mohu pochválit, na slunci je vše oproti mobilu úžasně čitelné a teď oceňuji i ovládání v teplých rukavicích. . Na druhé straně se musím starat o jeden krám navíc.

        • sterated  

          Přesně, tu ergonomii taky beru, vlastně jsem právě přemýšlel, že výměním mobil za nějaký levnější GPS cyklopočítač nejspíše Bryton, nebo něco podobného. Právě kvůli té ergonomii, ten telefon mi zabere celý představec. Ale čím více jsem o tom přemýšlel, tak kromě té ergonomie jsem nenašel žádný další důvod :( V podstatě to má spoustu mínusu proti telefonu a jak si jednou zvykente na ten komfort, tak už se těžko mění.

        • Chlebovnik  
          1. Tvůj malý telefon je stále větší než Garmin 1030, který je opět zásadním způsobem větší než BOLT. Ještě na něj plácneš obal a je z něj, ano, pádlo. Děkuji, nechci.
          2. Jak již bylo řečeno ANT+ není u telefonů zdaleka tolik rozšířené
          3. Tak pokud ti „uspokojivá čitelnost“ stačí…
          4. Viz bod 2. Neveřím, že telefon v obalu ani s kvalitním držákem drží tak přibitě jako BOLT.
          5. Takže telefon vlastně nevyužíváš jako telefon
          6. OK
          7. Teploměr to samé co ANT+
          • Arminius  

            „Viz bod 2. Neveřím, že telefon v obalu ani s kvalitním držákem drží tak přibitě jako BOLT.“

            Co se týče toho přichycení mobilu na kolo, tak ano, 180g phone nebude tak přibitý jako 50g Bolt ;) Ale to je záležitost pružnosti…

            Jsou držáky, který spolehlivě mobil drží a nemusí mít biker strach, že v terénu aj při jumpech se mu uklepe ;)- takže bych tohle jako mínus u smartphonu na kole nebral.

    • doubeq  

      A dokonce jsem dospěl až k tomu, že mám objednaný Garmin Instinct a držák na kolo, jelikož i běhám, a to bez mobilu, a budu mít tréninky v jedné aplikaci a GPS na kolo asi prodám.

      Tahle diskuse asi nebude moc plodná, jelikož to je jako se bavit, která barva je hezčí nebo komu je kdy zima. Je to o preferencích a ty se i mění.

    • xtonda  

      Když už je tady tohle vlákno, jak mají ty mapové počítače vyřešeno zobrazování jízdních metrik a zároveň navigování? Mám malý levný GPS cyklopočítač Bryton 310, který mě stál z Číny 1300 a mám tam zobrazeno 8 údajů (Rychlost, nadmořskou výšku, čas jízdy, ujetou vzdálenost, tep, kadenci, nastoupané metry a aktuální čas a využil bych i další, kdyby to uměl, třeba teplotu už mám na další obrazovce. Lze mít toto a ještě mapu?

      Na navigaci používám mobil v držáku (a letos sem zkoušel i jízdu jen podle čáry na starém nemapovém Garminu), ale úplně mi to nevyhovuje, je velkej krám a na delší jízdy potřebuju powerbanku nebo to musím rozsvěcet a zhasínat. A váhám mezi Garmin Etrex, Garmin Edge Explore (kdybych třeba chtěl i radar, škoda, že eTrexy s ANT+ neumí radar) a vhodnějším mobilem a střídavě se přikláním na jednu, druhou či třetí stranu.

      • BB  

        Mapové počítače mají mapu na samostatné obrazovce a jízdní metriky na několika dalších obrazovkách. Obrazovky si přehazuješ podle potřeby, na co chceš koukat. Počítače Garmin umožňují k mapě přidat až dva údaje přímo na spodek mapy. Pokud jsi na jiné obrazovce než je mapa a máš puštěnou navigaci, tak si lze u Garminu nastavit, že ti automaticky hodí na obrazovku mapu s příslušným navigačním upozorněním.

        • xtonda  

          Toho sem se tak trochu obával, takže pokud nechci stále něco přepínat, tak stejně potřebuju dvě zařízení.

          Ještě jedna věc, podle obrázků mi přijde navigace na Garmin počítačích bližší automobilové. Já ale většinou funguju tak, že si předem naplánuju trasu na pc v mapy.cz, brouter apod. a vyrobím GPX a čáru si pak zobrazím na displej a podle toho jedu nebo si udělám jen rámcovou představu v hlavě a nechám si jen zobrazovat mapu se svojí polohou. Dá se cyklistický Garmin pohodlně používat i v tomto režimu?

          • milan.v  

            Nechceš si k tomu tady něco přečíst? Všude to tu je, asi stokrát… Samozřejmě, že se dá naimportovat trasa z Mapy.cz do Garmina například…

            https://www.garmin.cz/…e-garmin/479

            • xtonda  

              Čtu si, ale zajímají mě postřehy z praxe, jak se to reálně chová, jaká je ta jejich cyklomapa jestli je to blíž mapě v autonavigacích kde jsou v podstatě jen silnice nebo blíž turistické mapě kde je „všechno“

              • milan.v  

                Když si dáš do Garmina správné mapy a vrstvy turistických značek, bude to hodně podobné, to už je tu také rozebráno ze všech stran.

              • BB  

                má to stejný základ jako mapy.cz, to znamená openstreetmaps, můžeš používat buď originály od Garminu, nebo si stáhnout kupu jiných. Naviguje buď na cíl, jako v autě, nebo mu připravíš trasu v počítači a naviguje podle této trasy. Když někde sjedeš (například neprůjezdné), tak tě naviguje zpět na trasu.Takže to funguje jak je potřeba.

    • team_daddy  

      Nemám GPS tacho a přemýšlím jestli ho chci nebo ne. Jezdím XC v lemplovské výkonnosti. Jako GPS záznam používám iPhone SE se zamklou obrazovskou hozenej v zadní kapse dresu. Spotřeba čistě GPS záznamu se Stravou je cca 10% za 2 hodiny. Čili úplně cajk. Když chci fotit, sáhnu pravou rukou, vytáhnu, vyfotím a dávám zpět. Ergonomie paráda. U iOS nemám obavy, že by focení či jiné aktivity zasekly záznam. U Lumie s WP se to bohužel stávalo. Navigaci řeším úplně nejradši vytištěnou trasou na papíru. Líbí se mi to, je to takový fajn old school. Mám zkušenost ze dvou dekád v military airsoftu, že nadužívání GPS snižuje takovej ten “cit pro terén”. Člověk nad tím má tendence míň přemýšlet. Samozřejmě občas zakufruju a zapnu Mapy.cz abych se našel. Takže za mě je resumé takové, že dokud mám dostatečně skladný, opravdu spolehlivě fungující smartphone, pak GPS tacho nepotřebuji. Ale…občas zauvažuju :-)

      • doubeq  

        A co vlhkost, to mu nevadí? To byla i jedna z příčin, proč jsem od telefonu upustil, hlavně při běhu.

        • team_daddy  

          Myslíš jako zpocenej dres? Ano, to mi vadilo. Asi spíš jen pocitově. Phone nevypadal, že mu to vadí. Nicméně jsem mu pořídil silikon obal z Aláče. Kopii Aplího.

    • jirkous3  

      Osobně mám víc kol a na každém něco jiného, takže mám srovnání.

      1. klasický drátový tachometr Sigma 14.16
      • jako hlavní výhodu vidím, že nemusím nic zapínat, pauzovat či vypínat. Prostě sednu na kolo a ono to hned funguje. Data se dají načíst přes NFC do appky Sigma, takže různé přehledy jsou pak tam. Taky se nemusím starat o nabíjení, baterka vydrží celou sezonu.
      • nevýhoda je zřejmá, nemá mapy
      1. mobil (v mém případě docela malý Samsung A3) + Locus.
      • výhodou rozhodně je, že si mohu vytáhnout jakákoli data na obrazovku společně s mapou, navigací
      • nevýhodou je slabší čitelnost na přímém slunci. Taky bych řekl, že v letních dnech se mobil docela zahřívá což mu určitě neprospívá. Další nevýhoda je nemožnost ovládat mobil v rukavicích, taky v terénu se dotyková obrazovky ovládá velmi špatně.
      1. Garmin Edge 130
      • výhodou je jednoznačně skvělá čitelnost na slunci, je maličký a dá se ovládat v rukavicích.
      • nevýhodou je, že se nehodí k navigaci
    • milan.v  

      Stejná písnička zde asi tisíckrát řešená…

    • Kalic  

      Mám Lezyne Mega XL a nepoužívám k záznamu/navigaci telefon, protože:

      • telefon nevydrží 3 dny od rána do večera když jsem na bikepacking tripu, lezyne jo, powerbanku ušetřím na nabíjení jiných zařízení
      • čitelnost/přeh­lednost displeje i na slunci
      • jednoduchost ovládání při jízdě
    • bezdratova.sprcha  

      Když si vezmu takový Xiaomi Mi A3, tak ten v pohodě vydrží více než 7 hodin kontinuální navigace se zapnutým displayem, což by asi většině lidí stačilo. A máš pravdu v tom, že i takový telefon za 4,5 má lepší odezvu a pohodlí při vytváření trasy než jakýkoli computer na trhu. Což je i důvod proč já osobně telefon využívám pro vytváření tras.

      Jednoduše řečeno, pokud necítíš potřebu si něco lepšího kupovat, tak si to nekupuj.

      GPS cyklo computer dá těch hodin kontinuální navigace klidně 20, mezitím máš telefon pořád nabitý a můžeš na něm vytvářet trasy, volat, psát SMS, přijímat maily, atd. Cyklocomputer bude mnohem kompaktnější než telefon, jeho uchycení na řidítkách bude jistější, odolnost vůči poškození při pádu nesrovnatelně vět­ší.

      No a pak si můžeš ještě koupit nějaké GPS hodinky. Běžná výdrž 14–20 hodin, standardní doba nabíjení cca hodina, a kromě funkcí cyklocomputeru ti zastane notifikace, časomíru, budík, a sportovní pomůcku i pro další sporty. Hlavní výhoda je v tom, že nemusíš řešit zařízení na řidítkách. Před výjezdem zmáčkneš jedno tlačítko dvakrát, po nasednutí ho stiskneš potřetí a hotovo, jedeš.

      Co mají jak hodinky, tak cyklocomputery (apoň ty co jsem měl) společného, tak:

      • Běžná výdrž 12+hodin při menší baterii
      • Mohou mít ANT+, přesnější GPS, výškoměr
      • Nižší váha, menší velikost, vyšší odolnost, rychlejší nabíjení
      • Zpravidla lepší čitelnost na přímém slunci.
      • Fungují i v mínusových teplotách (telefon během hodiny umře)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse