http://www.eurobike.pl/…ednie/epicon tak se dívám že SR už ukázalo cenu nových modelů co na ně říkáte ?Plánuju tu SF12-EPICON-X1 TA-LO-RC a cena se mi nezdá zas o tolik jiná než 2012 i při tě změně na dve komory.
http://www.eurobike.pl/…ednie/epicon tak se dívám že SR už ukázalo cenu nových modelů co na ně říkáte ?Plánuju tu SF12-EPICON-X1 TA-LO-RC a cena se mi nezdá zas o tolik jiná než 2012 i při tě změně na dve komory.
No nevim, ale asi bych 10tKc za epicona v seriove podobe nedal.
I ten nejlevnější stojí 5500, to už se mi zdá trochu hodně, tím už se postupně dostávají na úroven Reby a podobných, zase na druhou stranu má epicon plní lidí co už ho mají, tak třeba s tím suntour počítá, že se ho koupí i jako další vidlu :) Ale když vezmu v potaž, že já epicona RLD kupoval za 3000, tak to je rozdíl jako prase.
Pravdu mas.
Mam ted toho nejdrazsiho Epikona 2012 (snizovani zdvihu, pevna osa) a je to teda pekelnej shit.
Chodi ztuha, mizerne funguje tlumeni (spise to tlumi podle venkovni teploty) :(
Nadavam si, ze jsem si nekoupil toho RS Sektora za obdobny prasule.
Jo a argument, ze jsem si mel koupit tunenyho od Milana neberu. Vidle za skoro 10tku by mela fungovat tak nejak sama od sebe ne?
Musíš tam dát olej. Práce na půl hodiny. Tak se seber jdi do dílny rozdělej, vyčisti, nalej olej a přestaň brečet.
Ja vim, ale nejsou lidi :)
Nechtel jsem se v tom hrabat dokud je to tak nejak v zaruce.
Docela by me zajimalo, jak by se dovozce zachoval, kdyz by mu tam k reklamaci prisla vidlice s olejem namisto vazeliny. Asi dost neodborna udrzba ne?
Jsem spise zvedavej na to tlumeni.
Jinak presne takhle se mi zachovala cca 2009 RLD a po olejovym upgrejdu chodi jako vino. Ale tu jsem koupil z Kupkola asi za 2200,– a nejake zarucni opravy bych s ni stejne nikdy neresil.
Tak tam nakydáš vazelínu než to pošleš zpět. Ta vazelína jak tuhne, tak se vidlice nechce vracet, takže ti přijde, že tlumení stojí za prd. Kámoš to měl taky tak. Uděláš kroužky z molitanu, vytáhneš ty filcové, vyčistíš lihem a dáš tam olej. Zvládne to úplně každý.
Ty kroužky molitanu tam uřízneš z nějaký molitanový trubky nebo z čeho? Chtěl bych teď jednoho staršího Epicona zkusit předělat na olej.
Jo ještě jsi zapomněl na to dole obalit šrouby teflonovu páskou aby to těsnilo.
Našel jsem v práci kus molitanu v dobré výšce, tak jsem to vyseknul děrovačem na rozměr vidle. Napatlal v oleji a dal to tam.
nebo uřízneš proužek a slepíš alkaprenem, jak jednoduché
hlavne i kdyz to nebude cistit ale jen tam naleje olej tak je to v pohode, neni to tak super jako kdyz to clovek udela poradne ale porad lepsi nez nic. A v tu chvili je to prace na 5 min.
Výrobce ve svým manuálu předělání na olejové mazání uvádí jako tip.
Jasně. Koupil jsem si boty za 5 litrů, ale maj blbou podrážku. Nebrečim, odpářu ji a našiju si tam jinou:) jako za komančů.
ale ono to tak dneska je :)
Akorat ty veci jsou drazsi :D
Marne vzpominam, kdy jsem si koupil dkonalou vec na ktery bych nechtel nic menit/predelvat :D
ahoj. já měl před tím vidlici suntoura na kelysovy magnus a chosila podle počasí, ted mám na treku 6700 rock shock rebu vzduchovou a neeeebeee a duuudyyy ta chodí jak švýcarský rolexky. když jsem si treka koupil byl jsem z ní fakt unešen – si ce před tím rokem stála samotná skoro 10, ale byla již součástí kola, tak to bylo v poho. olejová v ziměchodí hůř je to prostě fyzika no
hehe :) Tak to ti ta Reba v zimě moc nechodí, co?
jj, fundovaný názor, to se pozná :)
:-D
No mě to zas až na takový extrém v ceně nepříjde.Podobnou novou vidlici s fungující změnou zdvihu za tu cenu asi nekoupíš, ikdyž no vybočuje už to z té původní filozofie levné, dobré vidlice za rozumnou cenu no.Ale počkám asi na ceny v čr, ale orientačně aspon člověk ví jak to teda z novou řadou bude no.
no durolux v plny palbe za 12500 zadna lace :-/
A jaká vidlice s LSC a HSC je láce? X-fusion už je taky za 19tis, Lyrik 20tis, MZ 55 a fox 36 ani nemluvím. Takže je to ještě furt láce.
no me ty komprese tak netankujou stejne vozim obe povoleny, ja bych radsi HSE a tu durolux porad nema a Milan pokud se nepletu to do tech novejch neumi :-/
Lyrik se da sehnat kolem 15.
Tak pokud nepoužíváš komprese, tak je ti expanze stejně nejspíš k prdu. Protože když z vidle nedokážeš dostat maximum nastavením, tak je to stejně nevyužiješ.
A durolux taky za 7tis, takže co tím chtěl básník říct?
neni, myslim ze nejsem sam kdo na 160 vidli vozi HS i LS kompresi uplne povolenou abych mel maximalni citlivost – bezny to pozadavek na AM jezdeni. To jak se vidle chova v expanzi si dovolim tvrdit ze aspon castecne poznam, resp. treba skok oproti epiconu TT byl obrovskej.
Kdybys ubral tlak a přidal HSC, tak bude vidlice citlivější…
no nevim nevim :-)
tak jsem si precetl tvoji charakteristiku v profilu a pak mi dava tvuj prispevek i celkem smysl :-)
cece..nevim nevim…
Pokud ufoukne, zvýší sag, tak vidle bude chodit v první fazi víc do zdvihu. V druhé fázi to omezí HSC aby se vidlice nepropadala.
a co ma chozeni do zdvihu spolecnyho s citlivosti?
btw mam pruzinovku :-)
Tak třeba HSC u mé vidlice nemá vliv na citlivost vůbec žádnou.
fajn ale porad to ze by ti mensi tlak zvysil citlivost je blbost.
špatně jsem se vyjádřil. Mělo to být, že bude líp brát menší překážky. Narážel jsem na to, že HSC neovlivňuje citlivost. Aspoň ne v prvních cm zdvihu, takže není důvod jí mít pořád povolenou.
Tak mne napada. Kdyz budu mit LSC povolenou, dostane se HSC nekdy ke slovu? Utahovat LSC se mi nechce kvuli citlivosti…a nizsi tlak povede k vssimu sagu ve sjezdu…:(
uvazujes spravnym smerem, pokud nepritahnes LS tak omezis rozsah kde se bude zapojovat HS. Jestli tohle nastaveni povede ke snizeni sagu v nekterych specifickych situacich si netroufam odhadnout.
Z praxe ti u své vidlice Totem RC2DH coil můžu říct tohle: Do Špindlu vozím LSC úplně povolenou a HSC skoro na plno a využívám celý zdvih bez dorazů. Pokud HSC povolím vidlice je aktivnější v poslední třetině zdvihu, ale občas bouchnu doraz. Takže ano HSC se aspoň u mého tlumení ke slovu dostane i bez LSC.
no…jenomze to je pruzinovka (skoro linearni?) vs. rada o upusteni vzduchu(neresi progresivitu…)…nerikam ze to nemuze nejak fungovat, ale obecne bych neprenasel poznatky z nastaveni pruzinovky na nastaveni vzduchovky…
Zalezi asi jak u ktere vidle. Kazda ma jine rozsahy nastaveni.
Kdyz to vemu u me RC2, tak kdyz jsem vozil obe komprese uplne povolene, tak to bylo pomalu jak na R-kove verzi. Citlivost velika, ale v technictejsich pasazich zbytecne propadani do zdvihu. S povolenou LS, ale trochu pritazenou HS (asi pet kliku z 15) je vliv HS tlumeni citit. Ve vetsim chodu do zdvihu uz LS okruh nestiha propoustet a zapojuje se HS, ktery kdyz je pritlumenejsi, tak nedovoli vidli se tak borit. zaroven pri vetsi rane se otevre a ranu potlumi. Na XC se mi to jevi jako idealni varianta, a nebojim se pri sjezdiku i poskocit, aniz bych chodil po dorazech. Zdvih pritom vyuzivam v plnem rozsahu.
Vidis, timhle smerem jsem o tom nepremyslel. Proti propadani moje uvaha byla zcela opacna..pritahnout LS, ktera utlumi reakce na „pomale“ podmeny jako je treba brzdeni, ale pri vetsim (prejezd sutru) se otevre HS a vidle bude zrat-za cenu male hranky). = necitliva a jde do zdvihu hladce
Naopak kdyz necham LS otevrenou a privru HS, tak vidle bude citliva, ale nepujde tam moc do zdvihu. Kua to je slozite ja mechanicke hodiny!
A 5tis za nejvyššího raidona to je slušná darda
Nevím co se divíte, furt se tady každej ohání trhem.
Prostě je po těch vidlích velká poptávka, tudíž si můžou dovolit zvednout cenu.
A všichni výrobci zdražili od GT až po Giant. Konec krize, takže všechno jde zase výše.
Spíš bych koumal zvyšování existujících daní a nebo zavádění nových skrytých daní související třeba s „ekologií“. Sice nevím, jak je to na Taiwanu, ale Evropští producenti to budou dost pociťovat, zvlášť při uměle vyvolaném růstu cen energií, které by bez FVE a podobných nesmyslů měly dlouhodobě naopak klesat. Konkurenceschopnost se pomalu ale jistě blíží nule. A tak si i Taiwan může pomalu zvedat ceny.
nevim proc tu resite ofiko ceny, na e-shopech to bude vypadat jinak
a kdyz uz tak srovnavat s maloobchodnima cenama jinych vidlic
Český obchodník si k tomu ještě přirazí dalších 30–50%. Je ale třeba srovnávat s Žitným nebo Švecem. E-shopy to tahají bůhví odkud a mají naprosto odlišné ceny od těch oficiálních.
to je zlý pohľad na vec, vždy treba brať cenu nejakej veci buď ako nejaký cca priemer, alebo ako najnižšiu cenu. Ja vždy keď sa bavím o cene niečoho, tak vychádzam z najnižšej možnej ceny. Samozrejme, že tá vec musí byť aj reálne dostupná. Ale nebudem hovoriť, že mám teleskop za 170€(za koľko sa asi predáva u nás), keď som ho kúpil za 125+ poštu.
Marže pro obchodníka 30–50% se mi zdá naprosto v pořádku. Proč by ne? S provozem obchodu jsou spojený obří náklady.
Když si jdeš koupit Levi´s-ky, tak cáluješ marži 500%, to se mi zdá jako prasárna, ale 30–50% na cyklodílech v kamenným krámě, kde si tím pádem k tomu pořizuješ i servis je IMHO v pořádku.
Stejnej problém jako všude, ehopy zprasily ceny a zákazníci v ČR pro to maj jediný vysvětlení: obchodníci v kamenných obchodech jsou zloději a berou nás na hůl.
Já měsíčně zacáluju kolem 20tis jen za to, že můžu v tomhle státě podnikat (soc + zdárvko, nájem obchodu, net + telefony, energie). Ergo, abych tohle zatáhnul, musím prodat díly za cca 200litrů každej měsíc a pak teprve můžu začít vydělávat, abych zacáloval energie doma a další věci a tedy nemusel žrát listí ze stromů…
Já netvrdím, že je to špatně. Jen konstatuju, že cena nemusí být konečná. Jinak nebýt e-shopů chodil bych asi pěšky :-(
nájem je peklo, je tajný kolik platíš za m2? by mě docela zajímalo…
Mam v pronajmu 62m2 za 13500. Energie si platim sam kolem 2.5K/mes.
jj, mas naprostej recht… To je k zbliti jaka je u nas podpora maleho a stredniho podnikani…
Chápu,že podnikání v obchodě je stále složitější. Ale nevím jak si tu podporu představuješ? Omezit konkurenci a výrazně zvýšit kupní sílu je asi zcela nereálné. A všechno ostatní jsou jen drobné kosmetické úpravy,které můžou lecos ulehčit a zjednodušit,ale výrazně větší zisk nepřinesou.
Třeba to abys za zaměstnance neplatil jak šílený.
Je to presne ako si napísal. Ale je zaujímavé, že to čo si tu napísal ešte nikto nenapadol. Ja som toto kedysi riešila a vo fóre mi nejaký chytráci napísali, že to je zákon trhovej ekonomiky a keď sa nedokážem prispôsobiť tak skrachujem. A v očiach tých chytrolínov v značkovom oblečení a teniskách Nike a Adidas som bola zlodejkou s neúmerne vysokými maržami a spasiteľmi boli kupkolo, kolokram a spol.
Zákon trhovej ekonomiky a keď sa nedokážem prispôsobiť tak skrachujem.
Podnikat bych si dneska netroufl a vůbec vám podnikání nezávidím.
Taky skoro všechno kupuji po netu a to asi i většina studentů ,které znám – zákon v praxi.
Službu -rozuměj práci, si na netu nekoupíš. A pokud nebude dotovaná marží z prodaných dílů(materiálu), tak počítej s tím, že bude ******** drahá.
ale prd, servis se muze uzivit na zaklade dvou predpokladu – jednak ze dela odbornou praci na kterou clovek nestaci a tak mu to sveri (pro kazdeho je ta uroven jinde) a hlavne tim ze je to pro servisaka rutina tak to udela vyrazne rychleji. pro me klasickej priklad – vypletani a centrovani kola – ja se s tim budu drbat min 2 hodiny prtoze to neumim a delam to jednou za uherak, sikovnej servisak to musi mit do 30 min hotovy.
Problem ale taky trochu je (ted kopnu do vosiho hnizda) kolik si servisaci predstavujou ze bude jejich vyplata? Bohuzel jejich kvalifikace je cca prumerna a tak tezko muzou ocekavat mzdu nad medianem.
Hlavně se zaměřit na stále se rozrůstající většinu,těch,kteří si nedokáží poradit ani s výměnou píchlé duše. To jsou nejlepší zákazníci. Nic neumí a navíc se v oboru neorientují.
Řešením je větší kupní síla. Pak lidé budou víc utrácet za služby, přijdou jim levné a tak se spousta lidí nebude obtěžovat servisem kola, žehlením košil, vařením doma… Vzniknou pracovní místa v terciální svéře, zvýší se kupní síla a pořád dokola. Otázkou je, jak toho zvýšení kupní síly dosáhnout. Pokud někdo přijde na to, jak zavřít příjmové nůžky, nobelovka za ekonomii ho nemine.
Podnikání sis vybral sám,asi tě do toho nikdo nenutil. Pokud jsi nespokojenej,jdi pracovat do fabriky . Jestli budeš makat v třísměném provozu v úkole,nebo u pásu, pochopíš proč spouta z nás řeší každou korunu a nakupují,tam kde je nejlevněji.
Je to tak, ale bohužel, tak sis to vybral a trh je proměnlivý prostředí a přežije jen ten, kdo se mu přizpůsobí…To je základ toho, aby to celý fungovalo..
Zdarec sic vím že nikdo ji zatím nezkoušel, ale technicky zdatných lidí bych se chtěl zeptat, jaký je váš názor na ten nový model, očekávaní, a možnost Tunigu X1.Zda-li to bude tak markantní rozdíl ten tuněný 2013 z těma dvěma komorama než 2012, a nebo cenově a výkonově bude vycházet ten model 2013 hůř než 2012… jaké koli technické domněky, dohady jsou vítané jelikož zatím nikde na netu krom tech.spec. nejsou žádné jiné poznatky, zajímá mě váš názor jelikož jde vidět, že vážně těma cenama jde SR hore.A čekat na vyjádření P.Milana semi moc čekat nechce , ale rozhodnutí jestli si u něho pořídit tu 2012, anebo počkat na 2013.
proc se ti nechce cekat na vyjadreni jedinne osoby, ktera ti muze zodpovedne povedet jak to s tunenin X1 bude? To tu jako mame vestit v logru nebo posrane hajzlpapiru?
Tak ne věštit jen se ptám na momentální názory jako to vidíte, nic víc, asi technicky zdatnější můžou mít názor už jen z tech specs. … no a P .Milan robi X1, ale zatím novy model nikde asi nebude, když to tady dotlačí asi až někdy koncem února
Hehe… Pokud se nekdo nepodiva na streva, tak jsou ti specifikace k hovnu, a predpoved moznosti lazeni se rovna rocni vyhledove predpovedi pocasi ve Vietnamu…
…pokud se nestane zadny pruser, tak Vietnam bude existovat i dalsi rok..:))
A nedela uz je milan nahodou? Nekdo tu psal ze ma X1 od Milana.
Myslím, že já mám.
Ty máš toho epicona po tuningu? Jak pak chodí – jestli jo.Právě chci X1.
Tak 2013 nemám.
jestli to nebude tím že nikde ještě nejsou :)
mluví o 2013, ten na webu nemá
2013 model bude mít dost změn ten ještě v CZ není
jsem zvědavej jestli ceny Sr2013 budou alespoň tak přívětivý jako letošní Reby:-) (kdyby někoho zajímalo tak na kupkolo)
Ahojte, přemýšlím čím osadit nové kolo a tak nějak jsem se dostal k rozhodnutí že si buď vezmu Epicon z TT a brzdy(M445) nebo dát Brzdy(M675) a sériový Epicon. Nechci investovat do obojího… co byste preferovali?
Nějaké názory nápady?
Zvolil bych Epicona z TT v kombinaci s brzdami Shimano Deore BR-M596.
Na koloshopu teď mají jednu BR-M596 okolo 800,–, což je super cena, to se už určitě M445 nevyplatí. Se studentskou slevou to bude ještě o trochu míň.
Já po registraci dokonce vidím 784, což je bomba cena.
No ale to mluvíš o jedné páce a třemenu, já bych to chtěl spíš dvakrát.
"Shimano Deore BR-M596 kotoučová brzda zadní "
Nebo se pletu?
Vsak pise, ze maji jednu. predni maji taky.
Ale proti o par korun levnejsim 445kam je to super kup.
Jo jasne… no a ted otazka je v M596 oproti M445 nějaký zásadní rozdíl? :-)
Taky bych se rád zeptal na výhody M596?
Nezvolil bych žádnýho Epikóna a brzdy aspoň SLX :D
Proč?
Mé náboženství to nepovoluje…
No tak hlavně, že ti nezakazuje obyč Recona :)
hehe:)
Taky plečka ale i tak je to lepší…
Ani náhodou :)
1+
Myslim to tak že se hned nerozpadne!
No právě Epicon je hodně tuhá vidlice, poctivej matroš, ten se rozhodně jentak nerozpadne. Ono ne nadarmo se dá nastavit až na 140mm, o tom si Reba nebo Recon můžu nechat zdát.
boha jeho :D :D Už kuš :D mě je fuk co si kdo myslí :D já mluvim a vycházim jen ze svejch osobních zkušeností…mám/měl sem okolo dost Epikonů a i RS a tak vim co říkam…je to jen moje zkušenost…epikon kdyby šlapal tak je super ale je to šit :D jeden má vakl druhej zas támhleto…
To bude spíš asi tím, že jsi levej, nebo že je kupuješ jetý, nevim. Já jsem vyměnil Rebu 2012 za Epicona X1 a jsem naprosto spokojen. Větši tuhost, líp využívá zdvih, není co řešit.
Levej nejsem a jetý ty Suntoury taky nejsou…ale žádná nebyla 2013…
Na rychloupinak, nebo 15mm?
obyč na rychloupínák
Proc, neda se striknout na cervenou?:)))
stříknout se dá šecko… :D
dik :P
Epicon TT a SLX brzdy:)
Na to nemá rozpočet… Je to buď a nebo.. Já jsem za vidli, čert vem brzdy..
Záleží kde jezdí,jak vytrvaly má ruce a jakej má pud sebezáchovy z kopců :) Vidle jede nonstop,brzdy občas.Taky sem pro lepší vidlici a slabší brzdy.
Taky bych to tak řešil.