Ahoj, čeká mě STK a mám na autě příčníky a nosiče na kola. Můžu je tam nechat, nebudou prudit? Jedu z dovolené hned na STK, tak nebude moc času…
A jo, jsem i línej to sundávat a nandávat :-D
Ahoj, čeká mě STK a mám na autě příčníky a nosiče na kola. Můžu je tam nechat, nebudou prudit? Jedu z dovolené hned na STK, tak nebude moc času…
A jo, jsem i línej to sundávat a nandávat :-D
Sundat i poklice pokud tam jsou, sundat držák na mobil kameru z palubky/skla
s autokamerou zadnej problem. Mam ji napravo od zrcatka a nikdo nikdy neprudil.
mě ji donutili sundat, mám ji nad středovým zrcátkem
Budou prudit, sundej to radši doma než se s tím drbat před vratama na STK.
Dík za ne úplně příjemný odpovědi :-D Sundám to.
Mám tam jen ty nosiče, žádný další věci.
Měl jsem příčníky a nosiče. Ptal jsem se jestli to nevadí, jen zavtipkovali jestli tam mám i kolo :-)
Vůbec to neřešili
Taky není důvod, proč by to měli řešit.
Tak. Pokud maj nosice homologaci tak neni duvod sundavat.
V dobe kdy ti lobotomove dokazou vyhodit cloveka co prijede S-maxem co ma pet sedacek, ale v technicaku 2–7 mist protoze jde o montazni body a je to tak od vyroby i honologovane, se uz nedivim nicemu.
?
K tomu jsem kdesi četl i odůvodnění proč tomu tak je (už si ho ale nepamatuju :) ), řešilo se to nějakým oficiálním papírem od Fordu a s ním pak už nebyl problém.
Jo jasne jen jde o ten opruz, kdy technik nezna a nevi, coz neni muj problem a pak odjizdis s tim ze musim zase neco resit. A logicky pokud je v TP zapsano 2–7 tak muzes mit tuto konfiguraci. Jsou to diletanti.
Proto posílám auto na stk samotné, ať si to vyřídí samo :)
No presne tak. V tyhle zemi to jinak nejde. Auto v topu po dedovi se snazili vyhodi,t no zafungovalo nakonec privolani majitele. Tak sem mu pak rek ze odevzdej klice na nic se neptej a druhy den mas auto zpet :D
Tak nějaké procento vyhozených mít musí, auta nasmlouvaných spřátelených servisů se nevyhazují, tak vyhazujou ty, co přijdou z ulice :)
Jsou i STK, kde, když je fronta nebo chybí čárky za vyhozené, neprojde auto s dětskou sedačkou….
A jak je to vlastne s odvolanim kdyz je auto v cajku, ale oni si musi udelat carku do statistiky nevyhovujicich?
Tak on ti tam musí dát do protokolu tu konkrétní závadu. Takže když ji na opakovačku odstraníš, tak je to OK.
Ale že když je auto v cajku a on potřebuje mít čárku, tak tě vyhodí, to si myslím že asi ne. Právě proto, že musí uvést do protokolu tu závadu.
Spíš sem se setkal s tím, že mi to třeba u ruční brzdy udělal, aby to byla mírnější závada a mohl sem odjet a do 30ti dnů přijet na opakovačku po svých a nemusel shánět podval.
Jako je to pro ně kšeft, takže když bude prudit a vyhazovat kuli blbostem, tak je mu snad jasný, že příště jedeš jinam a on přišel o zákazníka. Asi se nějaký takový exoti najdou, ale osobně sem se s tím nesetkal.
Jenze nez pujdes priste jinam tak to musis opakovat zase tam nez projdes a za dva roky maj dalsi ksefty :)
Přesně!
Hele, já mám šestimístné auto původně určené mimo evropský trh. Když jsem si prošel martyriem přihlašování, nasekali mi do techničáku dvě chyby, jedna z nich je zapsaných 5 míst. Už jsem neměl sílu to řešit, vidina igelitku s RZ byla silnější. Tak jsem zvědavý na první STK. :-)
Good luck, ja mam 307 z FR a mam v TP 7 mist, ale sedaček je 5 fyzicky… no, vzdycky se … pretahujem …
No a nechal si pod rádiem pro technika alespoň 2 kilíčka (všimný)? Jestli nee, tak jsme doma :-D.
Ja zapominat penize na sedacce nemusim. Ja uz je rovnou odevzdam, pri predavani klicu a pak uz jen cekam az se mi auto vrati, ale jasne pokud bych jel sam, skleroza je jasna :D
Já myslel, že si někdy neprošel kvůli těm sedačkách. Odevzdat klíče s penězma je nejjednodušší :-).
Ja ne ale par kolegu z klubu se stejnym autem :)
Jinak k těm místům, pokud je ještě někde problém, lze si vytisknout příslušný věstník MD – č.3/2018 :)
1.5. Kontrola sedadel fyzicky přítomných ve vozidle
Při kontrole počtu míst k sezení musí kontrolní technik vzít v úvahu, že v rámci harmonizace typového
schválení vozidel může být dán počet míst k sezení počtem kotevních úchytů, nikoliv počtem dodaných
sedadel výrobcem, tak při evidenční kontrole je postupováno obdobně jako při kontrole podle kontrolního
úkonu pod kódem 6.2.6.2. Kontrolní technik postupuje tak, že se kontrolní úkony spojené s kontrolou sedadla
použijí pouze na sedadla fyzicky přítomná při kontrole, kdy jsou minimálně vyžadována sedadla v první řadě.
Pokud bude v souladu s výše uvedeným provedena kontrola pouze části sedadel zapsaných v dokumentaci
z důvodu jejich nepřítomnosti ve vozidle, do poznámky protokolu se zapíše věta: „Kontrola sedadel
provedena pouze na x sedadlech, a to …. (stručně se specifikuje kterých).“. Nepřítomnost sedadel, vyjma první
řady, se nepovažuje za závadu, a to bez ohledu na způsob zápisu míst do technického průkazu (7, 7–5,7/5
atd.).
Diky, jestli nekdy pudu osobne tak je tim proplesknu :)
záleží na konkrétní STK,u nás bys prošel i s kolama na střeše.Kudy z dovči pojedeš,mohl bys to u nás dát při cestě :-)
S kolama na střeše by neprošel vratama :D
musíš vjezdem pro nákladáky:-)
No jak kde. U nás mají náklaďáky svoje zkušební linky mimo.
4× na STK nosice, 4× o to nezavadil ani pohledem… takze asi tak :)
souhlas, jediné co může je zkontrolovat stav a zda mají homologaci , jinak je to schválené příslušenství
Budu to dávat v Jihlavě, zatím byli se vším v pohodě, tak asi tam zavolám, jestli to tam můžu nechat
Diky
Na STK budeš stejně tak hodinu čekat, takže bych to v klidu sundal tam, než bych šel na řadu. A než ti vrátí doklady, máš čas to opět nasadit zpět.
Tak ono s tím čekáním asi záleží jak kde.
Dobře. Tak, ale pár minut tam vždy je.
Jako ze auto s pricnikama by bylo technicky nezpusobile? :-) To je blbost, ze…
Normalne to tam nech, i kdybys tam mel stresni box, tak je to sumak…
Pokud sis nevyrabel pricniky nebo nosice v dilne sam, tak s tim nemuze byt problem…
Zalezi jak. Ja vyrabel celou zahradku se stanem(ten byl koupenej) na Patrola plus oba dva offroad narazniky a auto proslo „legalne“ bez problemu. Nosice na kola fakt nebudou problem:)
Stk jde udelat i s nosicem na taznym a na nem dve kola. Vubec ani slovo, ze by bylo neco spatne.
Příčníky + rakev a ani neměl blbý řeči, natož aby to byl problém.
Jak je tu už několikrát, je to schválené příslušenství, tak proč by mělo. A kameru mi jen odpojil od napájení.
Ale poklice musej dolů…
tak to jedine dava vyznam nemyslis :)
Proto to uvádím, na poslední technický jsem byl svědkem, jak to borec sundaval před vratama a moc se divil…
Mně se to netýká, mám elektrony :-))
Blbý je, když máš jako jeden můj kolega šrouby skrz poklice :-)
Nebo ty plastový upínací pásky, ty se taky blbě přeřezávaj :-)
Bzz pásky na poklicích v ceně nižších stovek je jen o trochu menší demence než víčko od šlekačky na kouli, textilní šprcky na zrcátka když je fotbal či hokej a x let starej svadební fáborek na anténě.
Proč to dává význam? Nikdy mi na STK geometrii nepřeměřovali a uvolněné kolo by poznali při kontrole vůlí nápravy. Navíc přece není problém, aby technik na tu chvíli poklice sundal, pokud se mu něco nezdá. Co třeba spodní nebo horní kryty motorového prostoru? Ty jako nevadí, i když mnohdy zakrývají fůru důležitých věcí ke kontrole?
zaprve si nebude spinit ruce zajebanyma krytama kol ono se to foti tak nechcou, aby jim pak nekdo rikal ze se zakryva poskozeni disku :). Spodni kryty ani horni se nefoti jestli si dobre pamatuju.
No ale když mu přistaví auto kámoš, tak ty poklice najednou nevadí nebo je velice rád a ochotně sundavá, to špinavé ruce najednou nevadí. Je to prostě jen další z buzeračních nařízení, které sice samo osobě má teoreticky logiku, ale v kontextu s jinými nesundanými kryty je hodně zvláštní.
Poklice obvykle zakrývají šrouby a na fotkách by pak nebylo vidět, že žádný z nich nechybí. Aspoň takto mi ta nutnost sundávání poklic byla technikem odůvodněna :)
Ale když máš poklice pod šrouby – tzn. hlavy šroubů jsou nad poklicema, stejně je sundat musíš. A na otázku proč ti technik řekne, že proto, že je to tak napsané v pokynech. Prostě úřední osel.
Pres poklice neni videt vyrazeny rozmer co je na plechacich a musi byt stejny jako ve velkym technicaku
Přes některé dekly motoru také nevidíš typ. Navíc pokud technik není úplná lama, tak pozná, jestli má auto plus mínus odpovídající ráfky (podle třmenů ET, podle tvaru gum šířku).
Cisla motoru byvaji vetsinou mimo kryt nebo staci zrcatko na tycce.
Pod poklici oznaceni plechacu neuvidis.
Na plus/minus se nehraje. Bud je nebo neni shodne s TP.
V pripade nehody to casto pojistovna zjistuje, zda jsou spravna kola a pneu.
Jestli on nebude problém spíš v tom, jestli je smyslem STK odhalit špatný technický stav (snížit riziko havárie, potom okem nerozpoznatelná odchylka od předepsaného rozměru nemá na havárii praktický vliv) nebo bazírovat na detailech a formalitách, které mohou být problém pro majitele, ale nikoliv pro společnost..
P.S. na všechna vozidla dávám jen to, co je v TP. To abych nebyl nařčen, že jsem nějaký tuzingář s půl metru širokými slicky.
Číslo motoru se nikde neuvádí. Musí ti sedět pouze typ motoru. Jestli je výměnný nikdo neřeší, je to náhradní díl. Fotí si akorát štítek a VINko.
Jak to souvisí s dotazem? Ale obecně je to požadavek oprávněný