• wbiker

    Zdravím. Původně jsem založil toto téma , nicméně věci se pohnuly dopředu, tak v rámci zpřehlednění zakládám nové.

    V současné době je situace taková, že mám rám s vidlicí (Trek Sl) a sadu (Campagnolo Mirage), a řeším následující problémy:

    1.Kola

    V sadě jsou náboje Mirage (36 děr). Nabízí se dvě varianty. Buď se pokusit náboje prodat a koupit zapletené kola (např. Mavic Aksium ), nebo něco zaplést na těchto nábojích. Našel jsem ráfky Remerx Alcyon, alu niple a dráty DT revolution. V tomhle složení by váha obou kol mohla být 1750 g (podle katalogových vah) s cenou 2600. Chci se zeptat zkušenějších, má smysl na těchto nábojích něco zaplétat, nebo jít raději do kompletu zapetených kol? Popřípadě, kdybych to zaplétal já, jaký výplet zvolit (dráty, dvou- nebo troj-křížený výplet)?

    2.Doplňky

    Další co řeším jsou doplňky, sedlovku mám vybranou, ale tápu co se týče řidítek. Je lepší připlatit, nebo stejnous službu udělají i levné modely? Konkrétně jsem vybral tyto . No a co se týče tvaru, tam jsem zmatený úplně.

    Zatím díky za názory.

    0 0
    • Obi-wan  

      No zaplétat smysl má,záleží co preferuješ vzhledově na tom budou lépe asi Aksia ale ze zápletem to bude levnější, takže je to otázka.Ideálně zaplést a číhat na nějakou nabítku třeba na Ksyria Elite kolem 4,5tis.

      S oblouky je problém dělají se různě hluboké a tvarované ideálně si u někoho na žiletce osahej co by ti sedlo nebo nesedlo poslouží samozřejmě i levné jen budou těžší.

      0 0
    • Pedro RB  

      K těm kolům: cokoli zapleteš na těch nábojích Mirage bude bytelný, těžký a pohodlnější než koupené sety. Už jen ten poměr počtu drátů (36 proti 18 – 28). Tak si ujasni jestli preferuješ pohodlí, malou pravděpodobnost prasknutí drátu (a když, tak bez jednoho, dvou snadno dojedeš) nebo akceleraci a efekt. Já bych pro začátek něco zaplet, ty Revolutiony by mohli udržet rozumnou váhu. Za ty prachy..

      Řidítka si jedině osahej na ustrojené silničce a nejlíp se projeď s různými úchopy. Nejčastějc se asi budeš držet jako na biku, tak jestli sneseš rovnou trubku nebo potřebuješ plochá (otestuj na kostkách)a pak za páky, jestli jsi ochotný se k nim víc natáhnout nebo potřebuješ mělkej oblouk. Jak je to naprofilovaný dole bych v týhle kategorii neřešil a jezdil..

      0 0
    • Marskatin  

      Tu cenu za kola počítáš bez nábojů ?

      0 0
      • Pedro RB  

        tipuju, že jo. jednak má náby Mirage v sadě a druhak Revolutiony nejsou za hubičku (i v stříbrné) a potřebuje jich 72!

        0 0
        • wbiker  

          Přesně tak. Kdybych dal klasickej výplet z nerez drátů 2mm, tak to vyjde levněji, ale zas se dost zvedne hmotnost kol. To už by asi vyšlo líp koupit něco z bazaru a ty náboje prodat.

          0 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Lister  

      Ty vybrané oblouky jsou takové neutrální – běžný tvar, nejsou ani výrazně předsazené, ani moc hluboké. Klidně bych je pro začátek koupil a když tě to chytne, tak řešil případnou výměnu později dle už přesných požadavků – hlubší úchop, delší úchop, větší pohodlí… Sice si můžeš na jiném kola oblouky ošahat, ale už nepořešíš, jestli se budou přesně hodit pro posed na tvém konkrétním kole.

      Kola bych klidně zapletl běžným 3× kříženým způsobem. Designově sice nic moc a počet drátů bohatě naddimenzovaný, ale zase se ti hned nerozsypou a v případě havárky je náprava jednoduchá.

      0 0
    • muppet  

      Kdybys chtěl FSA představec a řidítka v bílé (100 / 44) co mám v profilu na Spešlu,jsou za dobrou cenu k mání. ;-)

      0 0
    • vladaza  

      jistá věc je /a srovnávací testy to potvrzují/, že klasický výplet zdaleka nejlépe přenáší kroutící moment, já bych se rozhodně těch nábojů nezbavoval, ono je dneska už docela problém sehnat je samostatně, nevím, jaká jsi váha, ale na zadní kolo bych DT revo. nedával, nemůžu si pomoct, ale mě se nejlíp osvědčují plné dvojky DT a klasický nipl, vpředu bez problému cokoliv

      0 0
    • wbiker  

      Měl bych další dotaz, ohledně montáže brzd. K jedné čelisti byl přiloženy tři podložky, mají ozubené okraje, které jakoby přesahují okraj podložky. Chápu dobře, že tahle podložka slouží k udržení správné polohy čelisti po utažení na rámu? Má se tedy použít jedna podložka pod šestihranou matici?

      0 0
      • wbiker  

        Poradí někdo?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Záleží jaké máš brzdy. Pod matici ne ale pod ten šroub co drží brzdu, aby se čelisti nehýbaly.

          0 0
          • wbiker  

            Takže jakoby z druhé strany, než je samotná čelist? Brzdy jsou Campa Mirage, excentrické. (btw. v silničkách se moc neorientuju, tak mě neukamenujte, jestli říkám kraviny:-) )

            0 0
    • wbiker  

      Přicházím s dalším dotazem. Mám řidítka bez žlábků pro bowdeny, řazení campagnolo. Jak je njlepší vést bowdeny pod omotávkou? Řadící jakoby zezadu dolů a brzdový popředu a taky dolů? Nebo je nějaká jiná ověřená technika? Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.