• ViktorCZ

    Dostal jsem nabidku na kolo RB, mam na to 30k, ale nechavam si rezervu 3–5 tisic, tady je nabidka od stavitele;

    • rám: RB vlastní s osou a hlav složením (cca 9.000,–)
    • vidlice: Suntour Axon RL 15mm tapered 6.000,–
    • počet rychlostí: 2×10
    • kliky: Shimano Deore FC-M625 175mm 38z/24z 1.700,–
    • řazení: Shimano Deore SL-M610 2×10 850,–
    • přehazovačka: Shimano SLX RD-M675 SGS 1.000,–
    • přesmykač: Shimano Deore RD-M618 400,–
    • kazeta: Shimano SLX CS – HG500 11–36z 600,–
    • řetěz: KMC X10 400,–
    • brzdy: Shimano Deore BR-M615 Hydraulic 2.400,–
    • brzdové kotouče: Shimano RT56160Z/180Pmm 500,–
    • přední náboj: Fulcrum
    • zadní náboj: Fulcrum
    • ráfky: Fulcrum Red Power 4.000,–
    • duše: Rubena light 220,–
    • pláště: ??? 800 – 1600,–
    • pedály: nášlapné MTB 700,–
    • gripy: dle výběru 150 – 400,–
    • řidítka: Force/Profil dle výběru 250 – 440,–
    • představec: Force/Profil 90mm 250 – 400,–
    • hlavové složení: u rámu RB
    • sedlovka: Force / Profil 30,9/400 mm 250 – 400,–
    • sedlo: 300 – 700,–
    • ostatní (adaptery, podložky,bowdeny, objímka, …): 500,–
    • práce: 3.000,–
    • Orientační cena 33.000,– až 34.000,– Kč

    Chci se zeptat zda je tato nabidka v poradku, popripade co by se dalo zmenit abychom se do rozpoctu vesli co nejlepe a mohli tak vybrat treba lepsi pneu nebo neco jineho.

    Nestalo by za to koupit nektere komponenty z druhe ruky? Myslim ze ram, vidlice a brzdy by urcite mely byt nove? A co zbytek, nebo by jste si urcite priplatili a meli vse nove?

    Jeste je tam nabidka usetreni penez prechodem na MRX ktere vyjde na 4500 vcetne hlavoveho slozeni.

    0 0
    • mr.antik  

      ceny asi těžko soudit, ale porovnal bych to s tím by to stálo (resp. co bys dostal) přímo od RB za tuhle cenu

      0 0
    • kocers  

      no nevim, když porovnávám tu tvou skladbu a originál od RB, tak je to v podstatě to samé https://www.rb-bike.cz/…crr-290-base. Jeden z rozdílů je lepší vidle u stavitele, ale zas je tam bižuterie od Force/profil kdežto od RB je tam Race Face. Osobně bych vzal zrovna přes RB, když už bereš jejich rám (pokud už ho teda nemáš koupený zvlášť)

      0 0
    • mkzvk  

      Za 32.000 ,– jsme postavili (za použití bazarových komponent) IQ …

      byla to teda 26", využili jsme zvýhodněnou cenu rámu IQ.. nová byla řidítka, představec, sedlovka (vše Race Face Ride bráno od RB), dvoupřevodníkové kliky SLX, řazení SLX a SLX přesmyk, nějaké Gripy, řetěz od Sramu, SPD, ..

      Z druhé ruky byl Epicon, XT kotoučovky, CrossRide od Mavicu, XT přehazka, SLX prakticky nejetá kazeta, Sedlo Specialized Phenom bo jak se to jmenuje…, pláště v kevlaru..

      a vešli jsem se těsně nad 30.000,– …

      ..takže za mě…pokud je omezený rozpočet a netlačí čas, vyplatí se sledovat inzerci…dá se pak postavit za málo peněz hodně solidní bike

      0 0
    • l-e-t-o  

      Kdyby jsi měl zájem, prodávám své staré IQ za 20 000, komplet na XT, s vidlicí FOX.

      Viz bazar.

      0 0
    • menex  

      čau ,stavěl jsem kolo RB CRR290 s vidlicí SR Epixon XC elite, 2×11 SLX brzdy Deore, komponenty PRO,bez pláštů a sedla za stejný peníze.

      Tak kdybys chtěl ozvi se.

      0 0
    • Strakááč  

      Ja bych to nechal postavit nejakym stavitelem.. a sam by sis treba nasel na bazaru par veci co by se ti libili, treba jen sundany veci z novyho kola nebo,veci v peknym.stavu za hezkou cenu.. a zbytek by posefil stavitel. Timhle.způsob m mas pekny osazení za malou cenu

      0 0
    • maajkee  

      Moc nechápu proc je u každyho komponentu cena a ještě cena prace. To přeci koncového uživatele nezajímá. Stačí rozpis co dostane a finální cenu, kalkulace a marže je přeci věc obchodnika a stavitele. Jinak 3000,– za práci na jedno kolo, to dělám asi něco spatne :)

      0 0
      • ViktorCZ  

        To se mi prave libi, pokud bych shanel komponenty z bazaru tak vim kolik presne usetrim. A podle tech cen to vypada ze tam asi nebude mit moc velke marze, i kdyz neznam nakupni ceny tak jako treba Vy :)

        0 0
        • scalar  

          A platit někomu 3 tisíce za 3 hodinky práce se Ti také líbí?

          0 0
          • ladias  

            Sem zrovna nedávno tak přemejšlel, kdyby někdo přines krabici věcí za co bych mu to seskládal a řikal jsem si jestli si říct o litr by nebylo přestřelený…natož u činosti která mě vyloženě baví.

            0 0
            • maajkee  

              Jasan, tak na druhou stranu když si to takhle udělá doma bokem tak OK, ale když třeba platíš pronájem prostor k podnikání, platíš nějakou daň, energie, nakupuješ spoustu nářadí a pomůcek, tak to nemůžeš dělat za litr.

              Ty jako stavitel musíš mít nějakou alespoň malou marži na komponentech a pak něco za práci. Ale tři litry jso ufakt hodně. Když k tomu připočítám marži na komponetech, který bdue minimálně 10% aby to mělo smysl, tak na kole za 30 to jso udalší 3 tisíce. Takže kdybych měl na jednom kole co postavím zisk 6 tisíc, tak bych byl fakt vysmátej a dělal bych si v pohodičce 6,8 kol za měsíc :)

              0 0
              • ladias  

                Souhlas. Proto sem si taky nechal zaplést u tebe, protože když já nakoupim za běžný ceny tak mě to v součtu vyšlo za ± stejný peníze jak od tebe a nemusel jsem se s tim ***** ;-)

                0 0
              • Čipera  

                Nehledě na to, že 3 hodky trvá pouze skládání. Pak ještě zabere něco vybrat díly, udělat nabídku, díly obědnat, nějaké konzultace se zákazníkem atd…

                0 0
                • ladias  

                  A nedejbože když natrefíš na nějakýho kokota z BF ;-)

                  0 0
                • maajkee  

                  Přesně tak. No a nejhroší když si pak zákazník vymyslí, že chce na kolo nosič, blatníky, světýlka, stojánek atd. a člověk nakonec montáží tohodle marastu stráví další dvě hodiny, protože něco na to není uzpůsobený uplně dobře :)

                  0 0
                  • Čipera  

                    Právě, že celkem často nejhorší bejvá ta konzultace se zákazníkem jak píšete. :-D

                    Tohle nechci to se mi nelíbí, člověk udělá jinou nabídku a pak se to zas vrací zpátky. Teď mu kamarád poradí toto a on to chce takže se zase hledá a předělává, pak se zas nelíbí cena atd...... Nakonec si kolo nekoupí a já suším doma půl roku-rok nové kolo, které stejně pak musím prodat pod cenou, protože ten čas strávený nad tím mi nikdo nezaplatí. :-D Ale todle je asi fakt ten nejhorší scénář.

                    0 0
                • scalar  

                  Tak to ostatní snad pokryje marží na dílech, ne?

                  0 0
                  • Čipera  

                    Tak pokud chci to kolo udělat za dobrou cenu tak ty marže moc velké nejsou.

                    0 0
              • alinceb  

                Tak zisk fakticky nebude 6k, že? Od těch 6k musíš nejdřív odečíst ostatní náklady, které jsi jmenoval výše a pak ti teprv vypadne ten zisk…

                0 0
                • maajkee  

                  No jasný, tak dejme tomu kolem 5ti podle mnozstvi udelanych kol.

                  0 0
              • Edwin  

                Omluva Viktoroj, ze zasiram jeho vlakno, ale mam jednu filozofickou:

                Obecne mam problem s tim, ze si nekdo dava marzi na dily. Netyka se to jen kol.

                Pro me je logicky vzit cenu za dily + cenu za praci. Jaka je pridana hodnota, ze koupis dily za levno a pri montazi si na ne das marzi?

                Tohle se pak jevi jako problem pri montazi z donesenych dilu (opet neplati jen pro kola). Jediny protiargument, ktery plne akceptuji je, ze za donesene dily nemuze stavitel rucit a je to vylucne odpovednost zakaznika.

                Neni to nic osobniho, jen me zajima vas pohled na vec.

                0 0
                • kubad  

                  ty díly musí někdo objednat, zaplatit poštovné atd…, samozřejmě že ta marže tam být může, ale je to jen o principu kam veškeré náklady napsat.

                  0 0
                  • Edwin  

                    Jo to beru, tyhle spojene naklady jsem si neuvedomil. I kdyz i toto se da vykazat jako cena prace.

                    0 0
                • Kire  

                  Kalkulace jsou různé. Vždy jde ale o celkový rozdíl mezi náklady a výnosy. Takže bych ti třeba mohl, abys byl jako spokojený, účtovat díly za nákup plus obstaravaci náklady a zisk tvořit jen na práci. A cena celková by byla třeba stejná jako u kalkulace s marží na dílech a levnější prací.

                  0 0
                  • Edwin  

                    Tohle mi prijde ale fer. Tzn. skutecne naklady + prace nebo fee. Nerikam, ze je to spravne, ale takhle si ja predstavuju fer obchod. Jen tak na okraj, ve sve praci delam obchody v radech milionu, takze nejsem uplna naivka. Jen me zajima jiny pohled na vec.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      moc nechapu s cim mas problem. kdyz si objednam díly sám, tak je nikdy nekoupim za cenu profika, kterej ma smlouvu. ten si muze nebo nemusi dorovnat cenu na klasiku z e-shopu a k tomu si vykalkuluje praci. vysledna cena musi byt v realu konkurenceschopna. nekdo si priplati za sluzbu jinej na ni kasle a jde jen po ceně nebo terminu. V realu ber nebo nech byt…

                      0 0
                      • Edwin  

                        No hele, pokud nechapes, tak nevim, co k tomu dodat. Jde mi jen o pohled na cenotvorbu.

                        0 0
                        • Kire  

                          Hodně našich zákazníků odmítá položkové cenové nabídky, dohadovat se pak s vrtákama nad cenou jednotlivých položek a spotřebou při realizaci je nebaví. Jinak základ je pokrýt PN a pak už nastupují i faktory jako třeba čím pan přijel a na co nachytat jeho partnerku :-).

                          0 0
                        • mastihuba  

                          to jako servis nema pravo obchodovat? opravdu nechapu tvuj pohled na cenotvorbu. hlavne nechapu tvoji potrebu nekomu urcovat jak by tu cenu mel stanovovat. :) vzdyt to kazdej nakoupi za jiny penize. kdyz budu vozit papir do kanclu a jako malej obchodnicek ho nakoupim za 60 tak jej prodam za 60 + cenu prepravy? kdyz budu mega firma tak jej koupim za 30 a prodam znovu jen za nakup + cenu prepravy? opravdu mi unika kam smerujes. porad je to obchod se sluzbou a tyto dve veci nejde rozdelit. a nebo jde a jen prelivam z jedne nadoby do druhe. na fakture budu mit zase vsechno dohromady.

                          0 0
                          • Edwin  

                            Prosim, cituj kde se snazim nekomu urcovat, jak ma stanovovat cenu. Priste si na to dam pozor, protoze to bych opravdu nerad. Vyjadruju jen a pouze svuj nazor a zajima me pohled jiny + argumenty.

                            Muj pohled:

                            1. jsem osvc a chci si mesicne vydelat 30k. Vim, ze chci pracovat 150 hodin tydne, tzn. 200 za hodinu. At delam, co delam. K tomu DPH, coz znamena dan z pridane hodnoty. Pridanou hodnotu chapu montaz, tzn. cenu za praci, ne marzi na dily.
                            2. jsem zamestnanec a chci si mesicne vydelat XY kc. Je mi jedni, jake mi da zsmestnavatel nastroje, protoze on si plati muj cas, ktery venuju praci.
                            0 0
                            • mastihuba  

                              Pro me je logicky vzit cenu za dily + cenu za praci. Jaka je pridana hodnota, ze koupis dily za levno a pri montazi si na ne das marzi?

                              me prijde divny predevsim to ze se todle snazis rozdelit a jeste tomu rikas ferovej obchod. to je snad podstata obchodu levne nakoupit a draho prodat. Vetsinou si kazdej svoje nakupky hlida.

                              pravdu mas v tom ze jako proc praci dotovat marzi na dilech, teda jestli te dobre chapu.

                              0 0
                              • Edwin  

                                Snazim, protoze nevidim pridanou hodnotu. Tou je pro me az samotna montaz (nakup, nabidka), tedy prace.

                                Podstatu obchodu vidim jen a pouze v preprodeji, coz si myslim neni podstata stavitelu. Zaroven lepsi ceny maji jen a pouze diky zakazkam svych klientu.

                                Takze chci-li od stavitele koupit prehazku, chapu, ze si na dil da marzi, ktera pokryje logistiku a primereny zisk.

                                Chci-li postavit kolo, ocekavam, ze mi rekne, ze je komponenty schopny sehnat za XY a cena je EF.

                                Trosku mi z toho vychazi, ze se clovek stydi rict za praci odpovidajici castku a pokrivuje to vnimani ceny prace. Kdyz totiz nekdo pokryje svou praci z marze, kterou nevycisli, tak to vypada, ze pracuje zadarmo. Takze si sve prace nevazi?

                                Ja, kdyz jdu hledat praci, tak prodavam svych 40 hodin tydne.

                                Jinak souhlasim, ze rozhodujici je vzdy konecna cena. Nicmene tu lze vyjadrit nekololika zpusoby.

                                A to, ze vyjadruji svuj nazor, neznamena, ze je jediny spravny. Tak jsem to i rekl a opravdu to nechci nikomu vnucovat.

                                0 0
                                • mastihuba  

                                  tak dobře :) ten muj pohled na vec je takovej že dobrou cenu mnohdy neziskas jen odebranym objemem, ale i docela bolavym vyjednavanim a vyberem vhodnyho dodavatele. ta marze tam furt je a nikomu ji do sveta nikdo troubit nebude protoze je to obchodni tajemstvi na kterym je obchod prakticky zalozenej. nekdo vydela na dilech protoze otoci velky mnozstvi a postavi rychle hromadu levnejch kol v ofiko obchodě a nekdo si tyden hraje po praci s jednou zavodni raketou. kazdej tu pridanou hodnotu ma trochu nekde jinde. podle me ta marze tam patri u obou a troubit do sveta ji nebude ani jeden.

                                  0 0
                                • team_daddy  

                                  Řekl bych že je to tak proto, že by se zákazník cukal, kdyby viděl, že třeba na tom biku není práce za 2.000,–, ale třeba za 5.000,–. Všichni znalí ví, že to tak je a ta hra jim vyhovuje. Navíc pro dodavatele možnost si přivydělat kačku navíc, když se mu něco povede sehnat levněji. A nic proti tomu, ve firmě to děláme stejně. Má to jeden pozitivní efekt, ta marže na materiálu motivuje hledat levnější dodavatele a dlouhodobě pak produkt zlevňuje.

                                  0 0
                                • Pavell007  

                                  Tak pro me je třeba tou pridanou hodnotou i to, ze za me ty dily někdo vybere, tak aby to fungovalo a objedna, ze se s tim nemusim zabývat. je to win-win, on ma lepsi ceny na dily, cili ve vysledku ja mam dily za stejnou cenu, jako bych si je koupil v obchode, a stavitel na tom diky svým nasmlouvaným cenám neco vydelá. Ono pokud ciste slozeni kola zabere třeba 4 hodiny, tak zase tak odborna práce to není, aby to ospravedlňovalo hodinovou sazbu 1000kc/hod za praci.

                                  0 0
                                • DragON  

                                  Můžeš to brát tak že cena za práci je platba za opravdu odvedenou práci na kole (oprava, seskládání), marže na dílech pokrývá čas strávený objednáváním, jednáním s dodavateli, apod. Si každej myslí že nabídka pro zákazníka je hotová lusknutím prstu. Taky bych někdy večer šel radši na pivo než popátý předělávat poptávku pro zákazníka. Ale to většina zaměstnanců s přístupem „svých 40 hodiny týdně a pak mi dejte pokoj“ nepochopí.

                                  0 0
                            • DragON  

                              Pokud nechceš nikomu určovat cenu proč ti vadí marže na dílech? Zaprvé ti nikdo svou velkoobchodní cenu neřekne, tak jako málokdo přizná svého dodavatele (logicky), prostě dostaneš díly naúčtované za cenu obvyklou pro maloobchod, zadruhé pokud by si nikdo nedával marži na dílech, tak bys nedostal hodinovou sazbu např. 200,–, ale 500,–. On nikdo nechce být na konci měsíce na nule.

                              0 0
                • Kire  

                  A uvědom si, že prodat ti díly za nakupku znamená na nich prodělat.

                  0 0
          • bikemike  

            +1

            0 0
          • mastihuba  

            kdyz odectes socialni a zdravotni plus nejaky naklady na najem elektriku vytapeni a sluzebni auto, tak je to tak akorat abys udelal dve az tri kola za den a mel rozumnou vejplatu lehce nad prumernym platem v republice. :) to jsem zapomel na 20–30% rezervu na atyp pozadavky, dodelavky a změny. kdyz neco skladam na zakazku tak preci neprodavam rohlíky. Lidi si sve prace nevazi a proto si tady zaslouzime vychodoevropsky vejplaty.

            0 0
            • Edwin  

              Jestli je to reakce na me, tak vubec nemsm problem s tim, kolik si kdo vydela. Opakuju, ze mi jde o nazor na cenotvorbu. Neresim, jestli je finalni cena nizka nebo vysoka.

              0 0
            • scalar  

              Tak něco asi počítám špatně – dvě až tři kola za den s marží 3000,– na jednom, to je nějakých 125 – 180 tisíc měsíčně (když si necháš volné víkendy). To musí pak mít člověk dílnu na Václaváku a jezdit Rollsem, aby srazil náklady na průměrný plat, ne?

              0 0
              • scalar  

                A to jsme zapomněl, že ty 3 tisíce je poplatek za montáž, ne marže na celém kole (je k tomu ještě marže na dílech).

                0 0
                • Erknold  

                  Evidentně děláš něco špatně :) …a nebo toho Rollse dobře schováváš :)

                  0 0
                  • scalar  

                    Asi j :-) Ono si člověk může účtovat 3 tisíce jen za montáž kola, ale problém může nastat v tom, že nenajde dostatečný počet lidí ochotných takovou částku zaplatit :-)

                    0 0
                    • TJK  

                      presne.. uz vidim jak u kola za 17k nasadis 3k marzi na praci atd. a nekdo ti bude rvat ruce po stovkach kusu :-D.. to jsou imho jen utopicke predstavy lidi …

                      0 0
                      • mastihuba  

                        hele já žádný utopický představy nemám, jen mne pernamentně sere, jak by tady každej za svoji práci chtěl balík a když má zaplatit tomu druhýmu, tak najednou přesně ví kolik by to správně mělo stát a jak rychle se to má udělat. Dlouhodobě sem si vytyčil cíl pro takový lidi prostě nedělat. Ber nebo nech byt bejt nejlevnější je trvalá cesta do pekla, protože ostatní ovečky tě následují.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Přesně, když sem dělal v servise, tak to bylo furt a když někdo přišel, vybral v ceníku jaký úkony chce udělat a ty si mu je u dělal, to byl docela zázrak. Všichni smlouvali atd. Jednou mi nějaká ženská neskutečně vynadala, že tam máme duši za 70,– a že ji viděla na internetu levněji.

                          Teď když něco prodávám na bazáči, tak každej druhej napíše, jestli mu nezaplatim poštovný na dobírku a jestli nedám slevu… eště že se neplánuju živit maloobchodem, asi bych střílel lidi už ve dveřích.

                          0 0
                          • mastihuba  

                            u kol si cenu montáže v procentech úplně predstavit neumim ale u kancelarskyho nabytku kde s cenou rostl adekvátně objem prace jsme to tak měli. ted mi kamarad skladal kolo a popravdě za 4tis bych si ten cas nasel a slozil si to sam. nicméně co si rekl jsem mu rad zaplatil.

                            0 0
                        • TJK  

                          to ja nemyslel na tebe :-D

                          0 0
                      • tomxxx  

                        Třeba má marži na seskládání dle ceny kola – 10%

                        0 0
                        • Murphy-HC  

                          Vyjadreni v % je rozumne, jestli tomu stavitel venuje i odpovidajici peci. U kola za 100 kKc bych ocekaval, ze stavitel nedoda strzeny zavit zalepeny zavitovym lepidlem, nebo voskem opraveny skrabanec na laku, ktery vytvoril, kdyz spechal. Jen je otazka, jestli kazdy tomu drazsimu kolu pak venuje peci odpovidajici marzi.

                          Treba Snowdoor tehdy za 85 kKc mi prisel s odprysklym lakem u patky na vidlici… Jenze to uz byl snih a bylo to v miste, kde to neni videt a stejne se to odre pri postavni vidle na zem po vyndani predniho, tak jsem nad tim mavl rukou. Ale je to taky duvod, proc bych se uz do Duratecu priste nehrnul…

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Tak to ze to nekdo doprasi je vec jina, ale ja samozrejme predpokladam, ze prace odpovida cene a pokud vim, ze neodpovida, vyhledavam jinej servis. Coz je taky docela problem, kdyz prijdes a reknes jim, dam vam klidne 2× tolik za centrovani zapletu, kdyz je promerite tenzometrem, protoze me zajima jak na tom jsou a udelate to poradne…v praxi ti to stejne neudelaj.

                            A co se tyce duratecu, mam na ne svuj nazor a ne moc kladnej.

                            0 0
                            • Murphy-HC  

                              Jo, taky bych to toho byval nesel, ale na jare jsem prodal Surly a na podzim najednou nikdo nic nedovazel do EU. Takze cokoliv bych si byval musel nechat dovezt a vsechno by tehdy vyslo na cca stejne penize. A Duratec mel pridanou hodnotu v moznosi se ucastnit Honzovych snowbikovych campu.

                              A nasledujici jaro uz ty byl Spesl se svoji verzi za 46 kKc… 8-(

                              Ale co, jsme tu jen jednou a kol neni nikdy dost, ne? 8-)

                              0 0
                    • mastihuba  

                      tak samozřejmě každej ajťák přece ví že za poskládání kola by sis neměl účtovat víc než 150 na hodinu a on musí dostat 1500. :)

                      0 0
              • tomxxx  

                Hm, a dane bys nezaplatil, shop by byl pripojenej na cernej odber elektriny a vody, najem bys neplatil…vid ;) jo, mastihuba to trochu prestrelil, ale proc ***** vsichni videj 3000 jako cely 3000. To si muze dovolit nejakej skladal v garazi jako melouch.

                0 0
              • mastihuba  

                možná si uplně nerozumíme. marži beru jako hrubej výdělek. Počítej 120 – 150 tis měsíčně hrubej zisk. Daně, auto, zdravotní sociální…+ ostatní náklady. Něco ti zbude, ale proč ne? všichni voláme po vejplatách jako mají vedle.

                0 0
                • scalar  

                  Já jsem se jenom podivil na tím, že někdo dá do kalkulace 3000,– za montáž jako položku a zákazník s tím nemá problém.

                  Já třeba dělám kalkulace tak, že dám jen celkovou cenu za kolo. Ta je dělaná tak, aby byla konkurenceschopná, zajímavá pro zákazníka. Toho moje marže na dílech nebo cena za montáž nemá proč zajímat, zajímá ho cena za kolo, tu si může porovnat s koly na trhu, s nabídkami jiných stavitelů. Proto používám jen rámy, které koupím za velkoobchodní cenu, marže na rámu pokrývá většinou velkou část maže na celém kola.

                  Tady konkrétně stavitel nemá marži na rámu žádnou (RB nemá velkoobchod), když si k tomu narazí 3 tis. za montáž + marži na dílech, tak se může stát, že ta celková cena za kolo nebude oproti jiným možnostem zajímavá (Radon, Canyon, nějaký výprodeje…). Když hliníkáč s Axonem začíná atakovast 40 tis., tak je to k zamyšlení, jestli nejít raději do karbonu apod.

                  0 0
    • Jakobo  

      Zajimalo by me na jakou hmotnost se dostanes. Odhaduju, ze budes nekde mezi 11 a 12 kg. Treba u plastu to muze litat hodne. Je to tak nejak spravne?

      0 0
      • ViktorCZ  

        To by me taky zajimalo, pokud bych se dostal pod 12 kg tak by to bylo super, ale pochybuju, to kolo od primo RB(link od nekoho vyse) ma pres 13 kg.

        0 0
      • palo7  

        váha bude spíš tak okolo . Ty Profil věci jsou těžítka a kola taky nejsou lehké

        0 0
        • Jakobo  

          Ja jsem nad tim zrovna posledni dobu premyslel, pac bych si chtel udelat radost a postavit nove kolo na kazdodenni jezdeni do prace, po sotoline, obcas zavod na ramu RB, jen s trochu lepsim osazenim a pevnou vilici. Ale jak jsem tak pocital, tak bych byl nejak na 11 kg, coz mi proti soucasnemu krosovemu kolu moc nic neprinese.

          Opravdu casto nechapu hmotnosti kol tady na BF, co nekteri udavaji. Clovek pokud by je mel brat vazne tak z nich bude mit trauma. To myslim hmotnosti jako 9 kilo s SLX a nejakou Rebou.

          0 0
    • palo7  

      za 33 je to moc, tohle by mělo být do 30 i s lepšíma komponentami než jsou Profil/Force a pokud budeš brát rám od RB, tak tam takový šunt nedávej :-)

      Za 34 by se ti pak vyplatilo vzít kolo od RB a k tomu Scyla a máš dobrou váhu a kolo bez problémů.

      Pokud chceš šetřit, tak vem RB rám a k tomu nové osazení Deore, novou (nebo nejetou) vidlici a kola (i když Fulcrum za 4.000 je ok) a bižuterii pořeš přes bazar a mohl by jsi být v pohodě do 30 a to s pěknýma komponentama

      0 0
      • maajkee  

        Zajímalo by co je konkrétně špatnýho třeba na hliníkových řidítkách nebo představci Force nebo Profil? Já to vozím klidně na kole za 40 a je mi to celkem buřt, protože na tom to kolo rozhodně nestojí. To je vždycky až to poslední co je na kole důležitý a je dobrý to řešit už jen pro radost, když ostatní funkční věci na kole jsou OK.

        RB před nedávnem celkem zlevnilo, ale třeba model base na úkor toho, že tam dali celkem hodně těžký remerx wer ráfky a rubena ocelot 2.1 pláště. To je ve výsledku celkem špatenka co se pak akcelerace týče, takže to je rovnou na výměnu nebo příplatek.

        0 0
        • palo7  

          ten Ocelot je mazec, ale ty WER jestli fakt mají 1990g až takový těžítka nejsou? To ten Fulcrum RP na tom nebude asi lépe?

          Jen se mně zdá že ty Fulcrumy jsou vrtaný (aspoň moje jsou) a nejdou předělat na bezduše?

          0 0
          • maajkee  

            Nepíšu o kolech celých ale o ráfcích. Hmotnost pak doháněj lehkýma nábojema s alu ořechem a malým počtem drátů. Což se mi vzhledem k tak odolným ráfkům nejeví jako šťastná volba.

            Jeden ráfek WER v 29" má reálně skoro 600g což je na XC bajk dle mýho názoru poměrně hodně.

            0 0
        • ladias  

          Naprostej souhlas, měl jsem na CRR představec Force team light a mám přes metrák a úplně v pohodě. Navíc u 80mm byla váha někde do 120g, což běžně váží karbonový představce za trojnásobnou cenu.

          0 0
          • palo7  

            tak dost lidí tady na kvalitu Force nadává. Já jeden měl jen jeden (stavitelný, na zkoušku úhlu) a třeba šroubky se mně vůbec nelíbily. Ale je to každého věc, za mně za stejnou cenu jako Force beru radši jiné značky.

            Rozhodně bych nebral jako plus to že je váha 120g, když oni píšou cca 80g :-(

            120g má v 80mm kde co, a vůbec to nemusí být karbon

            0 0
            • maajkee  

              No třeba Ritchey komponenty jsou těžší a stojí minimálně dvojnásob.

              A sorry, ale napsat, že Force je šmejd protože si na nějakým stavitelným představci (kterej sám o sobě je nesmysl) nelíbily šroubky, tím si zaděláváš akorát pro posměch :)

              0 0
              • palo7  

                představec byl za 600, takže ne úplně levná záležitost. Také jasně píši že tyhle díly (kde tomu nemusí rozumět a neměl by se spálit) bych klidně řešil na bazaru. Zrovna Ritchey WCS sedlovku 260g jsem koupil za 500. Klidně pošli odkaz na lehčí sedlovku od Force za 250,–

                RBčko si tady dost lidí vybírá kvůli něčemu jinému než výhodné ceně, tak za mně bych si tam prostě potom nedal Force nebo Profil díly. Pro mně je RB něco jako Ducati, Triumph apod. a tam si také nedám nejlevnější doplňky. Ale nehádám se, jen píši svůj názor a chápu že pro někoho je RB nic moc značka

                0 0
                • ladias  

                  Koukni mi do profilu jestli na tom RB mám levný díly… ale prostě připlácet si na představci pětikilo kvůli logu se mi nechce. A jestli vydržel mě tak už vydrží kdekomu. Měnil jsem jen kvůli změně posedu a 100mm jsem kupoval narychlo v kameňáku jinak bych si tam dal force klidně znovu.

                  Jinak za mě RB vyšlo jen z požadavků pevná osa, taper hlava, NEpressfit a rozumná cena. RB se tady myslim trochu glorifikuje.

                  0 0
                  • Martin  

                    RB je jako drškovka, buď ho miluješ nebo nenávidíš :)

                    0 0
            • ladias  

              Hele dobře, s tou váhou sem ulít, 120g má současnej FSA 100mm . Ale pamatuju si, že rozdíl proti udávané byl v jednotkách gramů a že když jsem ho tenkrát hledal tak poměr váha kvalita byl opravdu bezkonkurenční. Teď jsem třeba objednával kámošovi z axitu Ritchey a byl o víc jak 20g těžší oproti udávané váze. Jestli máš chvilku čas tak sem hoď nějakej váhově srovnatelnej za stejný peníze, fakt mě to zajímá. Řešil jsem to nedávno a nepředpokládám, že se situace nějak dramaticky měnila.

              0 0
              • palo7  

                Máš pravdu že do 900,– cca 80g asi nic neseženeš, možná něco z Číny, ale vono je to všechno z Číny, takže jestli Force nebo něco objednaný z Číny vyjde asi na stejno :-(.

                Neživím se skládáním kol, ani nemám na dílech Force nebo Profil marži (což stavitelé mají a proto chápu že to tak dávají). Na kolo pro radost bych si to nedal. Už jsem uváděl i proč, je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji.

                Pokud budu chtít kolo do 20.000 s nejlepším poměrem cena výkon, tak bych se tomu nebránil. Ale to by zakladatel radši volil ten MRX rám a k tomu už s Force věcmi nemám ani osobní problém :-)

                0 0
                • maajkee  

                  Ty komponety se tam volí, kvůli tomu aby se důležitý věci mohli dát lepší, to pořád nechápeš? Samozřejmě, že mám marži zrovna tak na Ritchey, FSA a další.

                  0 0
          • scalar  

            Přidávám se, mám karbon sedlovku, light představec, karbon řidítka, na tréninkovém kole i Basic díly a bez problémů. Už i toho prošlo rukama stovky na stavby a ani jedna reklamace.

            0 0
      • ViktorCZ  

        Co je Scyla?

        No prave to Deore jsem myslel vzit pres bazar. A pak by mohlo byt vic penez na ten zbytek napr. riditka, predstavec, pneu. Vidlici a kola jsem chtel urcite vzit nova.

        0 0
        • palo7  

          pokud to Deore bude nejetý, tak to vezmi klidně z bazaru. Ale spíš narazíš na nejetou vidlici a kola a taky na tom víc ušetříš. Na kolech to můžou být tisíce, na vidlici taky, ale řazení Deore jsem pod cenu moc neviděl a když tak sleva třeba 2000 a už byla z jetého kola. Kokpit se na bazaru (a občas nejetý nebo málo jetý) dá za cenu Profilu a Force koupit značkový, ano je to jen pro radost (a taky trochu na váhu), ale tady si myslím že nejsou potřeba velké znalosti a kupuji podle stavu a vzhledu. Dát za řídítka, představec, sedlovku třeba od Ritchey WCS 1500,– by se mně nechtělo, ale za 500,– proč ne :-)

          0 0
      • Strakááč  

        přesně tak, líp bych to neřekl..

        force rodla a představec neřešit, jak píše níž majkee.. dá se vždycky, když se nějaký penízky našetří, nahodit novej kokpit nebo jiný podobný věci :D hlavní je mít funkční základ – kola, rám, vidle, brzdy, pohon a pro někoho pohodlný sedlo, zbytek stačí vzít jen rozměrově a časem se koupí něco co se mu bude líbit.. jinak samozřejmě má každej jiný představy o tom, co by se mu na kole hodilo víc nebo míň, nebo čemu dává přednost.. :)

        skombinoval bych to s bazarem jako třeba sundaný z novýho kola nebo pár km jetý atd…

        0 0
    • vpa007  

      No mě to přijde smysluplný… teda vycházím z toho, že aniž by to tady bylo psáno, ale všici to berou za samozřejmost, že je to pevňák 29", jen pro pořádek ;-)

      Tím pádem souhlasím s tím vzít aspoň novou vidlu a kola. Fulcrum prostě nemůže být špatný, k duším Rubena bych bez váhání klidně dal pláště Mitas (Rubena) Scylla… jsou bez problémů připravený na konverzi na bezduše a jsou za slušnou cenu (což byl i jeden z důvodů, proč je na svým RB taky mám, byť v rozměru 27,5"). Force komponentů bych se nebál, sadě Deore 2×10 budou zdatně sekundovat.

      Ale jak řekl zbytek osazenstva, pokud to není, že to musí být postavený hned, tak bych provětral bazary, i tady… třeba kotouče mám doma (nový SM-RT56, ø 180mm, 6 děr, včetně šroubů – 199,– a jetý SM-RT60, ø 160mm, 6 děr, včetně šroubů ( tl.:1,6mm) – 99,–) a i třeba na tom se dá trochu pošetřit, aniž by to bylo na úkor výsledné kvality ;-)

      0 0
      • ladias  

        K těm kotoučům mám takovou veselou zajímavost. Známej kupoval manželce kolo a to co už měl vybraný musel zrušit protože ona si našla v popisu že brzdový kotouče SM-RT a že z pověrčivosti by na tom nejezdila. ;-)

        0 0
        • vpa007  

          :D ale jo, dokážu si představit, že se to fakt může stát ;-)

          0 0
      • Atilla  

        Dle me neni problem koupit na 29" vidli z bazaru. Kolikrát jsou sundané z nového kola za par. Sam přemyslím, že si z bazaru 29" postavím.

        0 0
        • vpa007  

          souhlas, já koupil sundanou Rebu s velikou slevou jen proto, že neměla remote ovládání, který jsem já nechtěl, takže jo… když má člověk čas, tak je to nejlepší cesta…

          0 0
        • ladias  

          To podle mě platí u XCT – XCM. Vzduchovku jsem zrovna nedávno scháněl a nakonec se kupovala nová. Dovnitř nevidíš a pokud není za půlku tak ten risk za to podle mě nestojí. Viz teď SIDa kámoše která po rozebrání měla vevnitř zoxidovaný vnitřní nohy a tak tak že se to ještě dalo zachránit vyleštěním ale 100% už to neni.

          0 0
          • Atilla  

            Od RS jsem viděl několik kusu. Osobně když jdu koupit jetou vidlici, tak stáhnu vnější nohy. Zatim s tim problem nikdo nemel. Prace na 3min a vis na čem jsi

            0 0
    • michomin  

      Nevíte někdo, jestli je RB ochotné udělat na rámu závit na pevnou osu s jiným stoupáním závitu než 1,75? Třeba kvůli DT Swiss RWS.

      0 0
      • orm  

        Verim ze to zvladnou, ale nejjednodusi jim bude rovnou napsat :-). RB si za kazdou zmenu oproti standardu uctuje min. 4000Kc. To uz bude levnejsi si koupit napr. RS osu.

        0 0
    • Jakobo  

      Vyuziju vlakno. Rad bych si postavit nove kolo, celopevnaka na ramu RB na bezne jezdeni, do prace atd. Osazeni podle zkusenosti. Na jakou hmotnost bych se mohl realne dostat?

      Ram RB 29" velikost 2XL

      Razeni Gripshift X0 3×9

      Kliky Shimano XTR FC-M980 24/32/42

      Kazeta XT 11–32

      Naby bych chtel zaplest Shimano XT (78? nebo nove 8000), vepredu 15 mm, vzadu 12 mm pevna, zaplet 3×32 s draty 2/1.8/2 mm, rafky nevim, ZTR, DT Swiss… Pocitam, ze kola budou mit 1.9 kg

      Vidlice pevna bud ve stylu Ritchey WCS, Force ma odhadem 850 g vcetne osy pripadne vidlice ve stylu Niner

      Brzdy XT 785

      Odhaduju, ze ram 2XL vcetne hlavka bude mit 2 kg, zaplety 2 kila, kliky a pedaly neco nad 1 kg, plaste a nejaka UL duse 1.5 kg, retaz a kazeta 700 g a uz jsem nad 7 kg.

      Sedlo a sedlovka 700 g, predstavec a karbon rodla 400 g, brzdy a kotouce mozna 1 kilo, 9.5 kilo celkem a to chybi hazka (XT nebo X0), smyk (Deore, jiny na 3× tam udajne nedostanu), bowdeny, nejake drobnosti.

      Myslite, ze je realne se dostat nejak tesne na 10 kilo nebo to bude hodne nad? Dik moc.

      0 0
      • orm  

        Podle me tak 11.5 – 12kg.

        0 0
        • Jakobo  

          No ty kravo to snad ne, ale asi by me to moc neudivilo. Neco by se dalo srazit na kolech, ale zas ty Shimano s ocelovym orechem jsou celkem bezproblemove a cenove dostupne. Stejne by to bylo jen 200 g dolu. Dale pak ram, kdy RB je asi fakt tezitko. Kolik vubec muze mit v te velikosti 2XL?

          Pohon 1× neco urcite ne, uz jsem to na jednom kole zkousel 1 rok/6000 km a nevyhovovalo mi to, 42/13 a 11 po ceste z kopce obcas zaradim, nejmensi 24/32 jsem snad jeste nezaradil, ale u 29" v horsim terenu bych jej asi vyuzil vic.

          Jinak moc kde usetrit na hmotnosti me nenapada. Samozrejme mohl bych dat nejake lehke brzdy a kotouce, skorepinove sedlo, UL dily, ale to uz se neslucuje s tim napadem jednoducheho a spolehliveho kola.

          0 0
          • ladias  

            Mrkni ke mě do profilu a porovnávej. XL vs. XXL bude tak cca +150g. Na vidli seš zhruba –800g. Sedlo tam mám WTB pohodlný ale těžítko (400–450g?) tady můžeš min. 100g ušetřit. Podle mě se můžeš dostat někam kolem 11–11,5kg. Zvážil bych ti to napřesno, ale mám teď vidli na servisu. U mýho CRR je jednoznačně rezerva na kolech, ale vzhledem k tomu, že sem knedlík tak jsem se rozhodl kola úplně nehrotit.

            0 0
            • Martin  

              mě váha mého CRR taky docela překvapila. cca 13,5 kilo, pokud jsem správně odečítal. Supa jsem měl o kilo lehčího

              0 0
      • magion  

        tesne nad 10kg u RB CRR 29 ve vel.XL? no nevim zda se zrovna RBecko hodi na gramareni ..sam ho mam v XL a pripadne mi, ze dostat se na Tebou pozadovanou vahu bude tak trochu „neekonomicke“ :-)

        0 0
        • Jakobo  

          No ono je to tezke. Vyrobci asi dnes uz do hliniku moc neinvestuji a vyvoj se ubira smerem karbonu. Karbon je na to moje jezdeni zbytecny luxus. Vyssi sance kradeze, ram bych driv nebo pozdeji nekde prorazil nebo dat na zimu blatniky to bych uplne zabil.

          Klidne bych vzal MRX. Ted mam od nich krosovy ram a nemam vytky. Zpracovani super, ze zacatku se sice loupal lak, ale po nejake dobe se vytvrdil nebo co. Hlavne mi vyhovuji ty jejich 23" velikosti. Jenze jak tu nedavno padlo doba pokrocila a v roce 2017 bych uz cekal pevnou osu a tapered krk. Teda netvrdim, ze bych poznal rozdil.

          Ty ramy od RB jsou jednoduche, osvedceny BSA stred, az na tu hmotnost no. Pokud se nedostanu aspon pod 11 kilo, tak ta stavba moc nema smysl. Ted mam kolo neco nad 10 kg a na tu vahu jsem si zvykl. Asi si to budu muset poradne promyslet.

          0 0
          • MlokCZ  

            A co si vlastně slibuješ od toho, že kolo bude mít 10kg a ne např. 11kg?

            Já třeba při prohazování pevná vs odpružená na tom stejném kole (konkrétně to mám 10,5kg vs 11,5kg) ten rozdíl 1kg nedokážu ani objektivně změřit. Tedy je to tak malý rozdíl, že jsem s pevnou neměřitelně rychlejší (na trase, kde odpružená nepřinese žádnou výhodu, abych do toho netahal funkci odpružení).

            A to mám 72kg. Budeš mít při tom výběru velikosti rámu určitě o něco více než já. Tzn. pak ten 1kg je ještě menší část z celkového hmotnosti a projeví se ještě méně.

            A pak mi není, jak by to mohlo být o 1kg těžší. I když RB nemá rámy superlehké, tak nejsou zase na druhou stranu ani nějak supertěžké a v hliníku nemůžeš reálně mít zase tak o moc lehčí rám. Tedy při srovnatelném osazení se to může lišit maximálně tak o 200–300g oproti lehčímu hliníkovému rámu.

            Já bych tedy nějaký 1kg vůbec neřešil a soustředil se na geometrii, dostatečnou tuhost pro tvojí hmotnost a styl jízdy, odolnost a další důležité vlastnosti.

            0 0
            • maajkee  

              Přesně tak, krásně shrnuto. Tady je to taková všeobecná obliba honit se za každým gramem, přitom ve výsledku to tady opravdu pozná málokdo. Mnohy udělá víc geometrie a pláště než 1 kg rozdíl a především je to v nohách jak je všeobecně známo :)

              0 0
            • Jakobo  

              Ja jsem spis uvadel hmotnost nad 10 kilo, protoze vim, ze nakonec to bude 11 kg. A hlavne ta hmotnost casem stoupne. Pokud bych byl uz po stavbe na nejakych 12–13 kg, tak to je dost. Po stavbe uz nic nevylepsim, vzdycky je to spis k horsimu jako tezsi plaste, kazeta s vetsim rozsahem, ted mam na kole dokonce obyc kazetu Alivio a prevodniky SLX/Deore ci co misto XT, dokonce blatniky na zimu atd. A tech 14 kg, coz klidne muze byt i pres tu pevnou vidlici s tezkyma zimnima plastema vs 10 kg poznam minimalne pri vynaseni do schodu.

              V kazdem pripade dik za nazor. Zkusim pohledat na netu realnou vahu dilu a udelat realny odhad. Jinak krome plastu (a toho ramu, kde je rekneme 200 g navrch oproti jinemu lehkemu), kde muze byt velky rozptyl taky moc nevidim, kde usetrit nebo naopak ztratit vahu.

              RB by bylo nejjednodussi reseni. Geometrii vim presne jakou, posed nastavim podle stavajiciho kola. Tam je myslim efektivni delka nejakych 620–630, ale mam sedlovku s offsetem a predstavec 120 mm. Takze realne by ta velikost 2XL s predstavcem 100 mm mela byt vyhovujici.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak 10kg vs 14kg už je rozdíl velký. Rámem ale můžeš ušetřit jen těch 200–300g pokud to bude na hliníku. A pokud by to tedy vylezlo v nějaké konfiguraci (třeba ty těžké zimní pláště) na 14kg, tak to na jiném rámu nebude mít o moc méně.

                A na současném kole přeci také nemáš 10kg v konfiguraci těžké zimní pláště.

                A pak si moc nedokážu představit, jak by se to k těm 14kg dostalo. S pevnou mám HTčko 10,5kg. Rám mám cca o 450g lehčí (lehčí rám i menší velikost než to RBčko). A je to se 1700g koly a 650g plášti bez duší. Osazení pak dost podobné jako vybíráš (mám tam 3×10 na X9/XT a SLX brzdy). K tomu těžké sedlo (300g), těžká řídítka (240g i přes jen 32cm) a Ergony s růžky (300g). Pevná byla karbonka, ale těžší tuhá On-One (800g).

                0 0
                • maajkee  

                  Já třeba osobně rozdíl HT 11,3kg a 140mm full 14kg pocitově poznal, ale čísla mluvila uplně jinak, stejný okruhy jsem na tom fullu jezdil v průměru o pár vtěřin maximálně pár minut pomaleji. Záleží taky dost na terénu. Ale vždycky stokrát cíc poznám do kopců když mám zrovna 100 nebo 90kg :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    11,5kg HT vs 13,2kg 130mm full také poznám. Tam už jsem právě těsně za hranicí, kde to dokážu aspoň ve stoupání, kde výrazně nevyužiji výhody fulla (kde je největší rozdíl) už i reálně změřit. Na rovině je rozdíl téměř nulový, tam už změřím kulové (v případě, že mám nahozené ne příliš rozdílné pláště, což mám).

                    Ono to změřit na celém okruhu (kde už rozdíl bude daleko menší než jen čistě do kopce na pěkném povrchu) je bez wattmetru už velmi problematické. Ani tepák + dobrá znalost svého těla nezaručí srovnatelný výkon pro obě jízdy. Trochu to eliminuje, pokud někdo jezdí opakovaně na obou kolech pořád stejný okruh.

                    Aktuální forma (a i výkyvy výkonnosti pro daný den třeba jen oproti předchozímu) udělá mnohem více.

                    Pak mám trvalé srovnání dle ostatních v partě. Skoro všichni v partě mají jen jeden bike, takže když já pak střídám HT a full, tak krásně můžu srovnávat jak se mi oproti ostatním jede na daném kole a dle situace je to lepší na jednom nebo druhém. Samozřejmě je potřeba zase dlouhodobé srovnání pro eliminaci aktuálního stavu organismu.

                    0 0
                  • ladias  

                    1+

                    0 0
              • orm  

                Ve zdejsi galerii je hodne rbcek. Podivej se na ne, na jejich osazeni a na jejich vahu a budes moudrejsi.

                Mozna to nebude uplne presne srovnani, ale treba moje 26" rb crx ma 11.5kg a nejsou na tom uplne hrozne komponenty. Ve 29" je za stejne penize dost veci tezsi, uz z principu.

                Update: Prehledl jsem, ze chces pevnou vidlici. V tom pripade si odecti 800g z meho odhadu.

                0 0
          • palo7  

            Napiš P.Hejnikovi, on to asi bude schopen celkem spočítat nebo odhadnout. Myslím že máš celkem rezervu v pláštích a dalších komponentech. Ale jak se píše výše, aby to bylo za rozumný peníze

            0 0
            • Jakobo  

              Jo uz mi to doslo, ten je z RB. Jsem prvne premyslel, kdo to je. To bych mohl udelat, dik.

              0 0
    • ViktorCZ  

      Tak diky za tipy, stale jsem se pevne nerozhodl jestli stavba nebo primo od RB, ale pokud od RB tak bych urcite nechtel ty WER rafky co jsou v zakladu a s priplatkem na vyssi Kom i23 se dostanu na 37 tisic coz uz presahuje muj budget, nicmene jsem pripraven se placnout pres kapsu pokud to bude lepsi.

      U stavby vymenim kola Fulcrum Red Power za sirsi rafky vzhledem k jednodussimu prechodu na bezdus. Aktualne mam nabidku na Remerx Hurry(rafek 512g) za 4000. Je to dobra volba v teto cenove kategorii nebo si mam jeste priplatit na lehci?

      Takze aktualni moznosti:

      1. RB – BASE(od vyrobce) + kola Kom i23 – 37.000

      2.a

      RB stavba – Axon – Remerx Hurry vyplety – cca 31.000 + prace

      2.b

      RB stavba – Raidon – Remerx Hurry vyplety – cca 28.500 + prace

      Zatim se priklanim k 2a, ale nevim jestli 2b a udelat nejake upgrady vybavy.

      0 0
      • palo7  

        bych řekl že ani WER není horší než Hurry. Ty KOMy jsou jiná liga než Hurry a zaplétají se v jiné cenové relaci

        0 0
        • ViktorCZ  

          WER – 600g, Hurry – 512g, takze asi velky rozdil ve vaze.

          Ano ty Komy jsou zrejme vyssi trida, ale tam jsem limitovany v tom co RB nabizi, bud WER nebo Kom i23.

          U stavby si muzu vybrat, takze mam aktualne nabidnuty ten rafek Remerx Hurry, ale zajima me jestli by se tam nedalo dat neco jeste zajimavejsiho za pekne penize.

          0 0
          • palo7  

            WERy jsou širší, a celé kola jsou dokonce lehčí než Hurry. Řekl bych že jsou teda na XC až zbytečně široké, ale budou asi celkově lepší než Hurry. Nevím za kolik je můžeš mít, ale při stavbě bych šel jinou cestou než Remerx

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • ViktorCZ  

              A duvod? Proc zalezi na znacce, neni dulezitejsi respektovat urcite parametry? Tedy nar. na XC by to mohl byt lehci rafek tak jak Ti vyse odepisuje majkee.

              Jakou znacku tedy kdyz ne Remerx a proc?

              0 0
          • vpa007  

            tak hlavně rozdíl je ten, že v RB vemou ráfek (KOM / WER), náby Novatec a nějaký dráty a zapletou to… takže s není WER jako WER, od RB je to zapletené kolo s WERem, z Remerxa dostaneš jiný kola… a teď nediskutuji kvalitu Remerxu.. to jen pro pořádek ;-)

            0 0
      • Strakááč  

        a co budeš jezdit s tím XCčkem ?

        kola mi svojí pevností přijdou na XC až overkill dal bych klidně ještě něco lehčího kolem 450g, pokud chceš jezdit klasiku XC, prostě se někam dopravit přes les a tak..

        pokud si chceš zablbnout tak kola jsou v pohodě ale vidlu bych dal aion a snížit na 100mm a rovnou předělat na olej.. atd atd.....

        0 0
        • ViktorCZ  

          Budu jezdit lesni cesty a traily. Kola budou bezdus a nizsi tlaky. Co se blbnuti tyce, tak v mem veku (pres 40 let) uz to nebude tak horke, ale pokud se trosku rozjezdim tak bych si urcite minimalne v Jedovnici nejaky ten skok mohl uzit.

          Kola bych chtel lehci, ale zase za rozumnout cenu, idelane kolem 7 tisic, max. 10, ale to uz bych musel z Axona udelat Raidona.

          0 0
          • palo7  

            Raidon nebrat. Za 7.000 už budeš mít lepší a lehčí kola než jsou komplety od Remerx (klidně si tu počti a moc chválu na ně nenajdeš). Ale pokud bys bral komplet kolo od RB, tak se nevyplatí (pokud chceš lehčí a lepší kola) vzít ty KOM i23, ty ti nikdo za tu cenu nezaplete. Pokud bys byl ochotný dát za kola okolo 10.000 tak už si můžeš už celkem vybírat. Ale to pak nebudeš určitě cenově okolo 30.000 s celým kolem na dobré vidlici :-(

            Pokud budeš brát všechny díly nové a nic si nepohledáš na bazaru, tak se moc (jestli vůbec) proti osazení od RB neušetří. Ale třeba zrovna na těch kolech se dá na inzerát dost ušetřit …

            0 0
            • Strakááč  

              já bych to zaplet na force 4v1 a remerx hurry a vyjsou tě oba výplety kolem 4–5k :) což je super cena a ty force náby jsou dobrý.. remerx hurry je bych řekl pevneej a zároveň celkem lehkej a fakt levnej… zaplect to na nerez drátech a mosaz niplích a jsou to dost slušný kola za tu cenu…

              0 0
              • matbiker  

                Náboje Force Team disc ( Novatec), ráfky buď DT X392, nebo AC, špice Dt a al niple a má kola jak lupeň za pár kaček. Ta zadní nába čtyři v jednom je těžká jak cyp…

                0 0
                • ViktorCZ  

                  DT Swiss X 392 se mi libi, ale nevim jestli to nebude prilis krehky rafek? Taky potrebuju aby to neco vydrzelo, i kdyz z cenou pod 1000Kc by to nemel byt velky problem vymenit, krome toho ze se to teda musi preplest coz asi taky neco stoji.

                  0 0
                  • matbiker  

                    Viktore, kolik vážíš?

                    Já vážím 85kg a mám za sebou DH minulost a bez problému jsem jezdil ráfky xr331, bez jakéhokoliv úrazu.

                    Jinak, nevím jaký přesně má pro tebe význam RB, ale když si to postavíš na nějakém Force rámu, tak kvalitativně si moc nepohoršíš a zůstanou ti prašule na lepší vidli apod…

                    0 0
                    • Al Stra  

                      a nechceš mu sám svařit nějaký pěkný rám?-)

                      0 0
                    • ViktorCZ  

                      taky 85kg, 180cm, jestli budu letos jezdit alespon to co loni tak vaha pujde zhruba na 82kg.

                      Force Grannus je pry skaredej, nazivo jsem jeste nemel tu prilezitost, spis me presvedcovali jit do MRX, ale ten uz jsem zavrhnul.

                      0 0
                      • matbiker  

                        S těmi parametry se neboj žádného ráfku…

                        Grannus až tak hnusný není. Skládal jsem na něm jedno kolo, ale nemohu najít fotku.

                        0 0
                        • ViktorCZ  

                          Fotku jsem videl taky, podle te nevypada az tak hnusne, ale v realu to pry neni nic moc. No ja se tedy nebranim nicemu, RB se mi vzhledove taky az zase tak moc nelibi, ale radsi uprednostnim kvalitu. Na druhou stranu nikdo nechce jezdit na kole ktere jim pripada skarede.

                          Musim to videt v realu a pak se muzu rozhodnout. Rozhodnout se pro jiny ram se da vzdycky, ja zatim pocitam ze zustanu u toho RB :)

                          0 0
          • Erknold  

            A nebylo by lepší místo neustálých diskuzích napsat kubadovi, hnojovi, nebo maajkeemu a zeptat se jich, co by uměli na Tvé potřeby a rozpočet zaplést za kola. Oni ví, co je aktuálně k mání a za jakou cenu.

            A když už u toho budeš, tak se zeptat na nacenění celé stavby pro Tvé potřeby a rozpočet.

            Výběr dílů nechat co nejvíce na nich. Teda pokud se nezalekli zdejších vláken a nedají od toho ruce pryč :)

            0 0
            • ViktorCZ  

              Asi ano, ale ja se take necham rad poucit od ostatnich :)

              0 0
            • Strakááč  

              Ne asi.. a jeste bude mit hotovy vyplety na rafkach nabach atd za nizsi cenu nez kdyby to poridil sam nekde v shopu.. a pak jeste platit za vypleteni atd atd.. teda takhle posizuju dle cen u majkeeho.. nemuzu si stěžovat… naopak vyjde to levnejs nez si tu delat sam… a jeste na tom ma ten nekdo nakej vydelek.. což je taky parada ne ? :))

              0 0
              • ViktorCZ  

                Uz jsem s nekym v kontaktu, urcite se nejake lepsi vyplety nez Remerx Hurry a za rozumnou cenu najdou :)

                0 0
    • ViktorCZ  

      Tak jsem nakonec koupil Giant Fathom 1, za ty penize (32200,– vcetne PD-M520) bych tezko postavil tak dobre kolo. Tedy trosku me to mrzi, planovani me stalo hodne casu a tesil jsem se na skladacku, ale buh vi jak by to vlastne dopadlo, musel bych cekat dele a nakonec bych byl mozna zklamany.

      Takhle jsem si mohl vyzkouset ruzne velikosti primo u prodejce a terpve potom si vybrat si to spravne kolo ktere mi opravu sedne.

      Do budoucna mozna vymenim kola za nejaka lepsi, ale to zatim resit nemusim.

      0 0
      • scota  

        zatímco ostatní to nestálo nic, ani žádný čas a úsilí..

        0 0
        • ViktorCZ  

          Jasne ze stalo, to snad ale neni duvod k tomu ze by se mel nekdo zlobit, ve finale je to jedno jestli stavim nebo kupuju znacku.

          Na druhou stranu v tomhle vlakne se resila spousta dalsich veci, hlavne fylozofovani stavitelu nad spravnym postupem vytvarenim nabidek a v tom muzou dal vesele poktracovat :)

          0 0
          • Strakááč  

            z vlastní stavby bys byl vždycky nadšenější než z nějaký sériovky… jen jsi tomu sám nevěřil..

            já jsem si stavěl taky z toho, z čeho jsem chtěl… sice jsem to stavěl přes rok :)) ale to je fuk.. bylo to v plánu, to stavět dýl. Mám z toho radost a ze záriovky bych nebyl tak nadšenej jako z toho co si sám vyberu a složím.. :D

            0 0
            • Jakobo  

              Kur*a chlapi co resite. Kolo je koupene, jezdit se na nem da a osazeni je vice nez slusne. Pokud mu bude vyhovovat geometrie, neni co resit. Navic je to tezky spotrebak, za 3 roky je zpet a pak bude skladat :-)

              0 0
              • mr.antik  

                přesně tak, až se člověk vyjezdí k tomu aby si vytvoří nějakou tu modlu ve formě oblíbené značky nebo speciálních požadavcích na funkci, tak si to podle toho postaví

                Funkčně to bude dost podobné, nevim kolik by byl rozpočet na RB s Axonem na SLX a na použitelných kolech.

                0 0
      • palo7  

        někdo ty sériovky kupovat musí :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.