• Včelda

    Tu máte :-)

    http://www.sram.com/en/XX/

    0 0
    • kubad  

      SRAM XX rear derailleur 181g US$265
      SRAM XX front derailleur 118g US$106–119
      SRAM XX trigger shifters (pair) 183g (low mount) US$276
      SRAM XX cassette 208g (11–36T); 185g (11–32T) US$328
      Truvativ XX crankset 754g (GXP); 694g (BB30) US$430 (GXP); US$470 (BB30)
      Truvativ XX bottom bracket US$195–205
      SRAM PC-1090R chain 255g US$84
      Avid XX brake (w/ rotor) 288g US$373–377 (per wheel)
      Avid MatchMaker X (pair) US$45
      RockShox SID XX World Cup 1436g US$1120
      RockShox SID XX 1546g US$789
      RockShox Reba XX 1651g (9mm); 1781g (20mm) US$724–754
      RockShox Revelation XX 1695g (9mm); 1825g (20mm) US$724–741

       

      Tu taky + nějaké ofiko ceny :-(

      0 0
      • roud  

        nemáš někde i OEM ceny  ? ;O]

        0 0
        • Hnoj  

          Myslím, že zrovna tyhle hračky budou OEM dostupný jen dost blbě… Nebo v to spíš doufám :-)

          0 0
          • roud  

            Možná ze začátku to bude horší ale řek bych že časem toho zas bude plnej net…

            0 0
      • mates555  

        Tak kdy bude u Kubadů na kole…???? :-)

        0 0
        • kubad  

          je to sice zajímavé, ale při těch cenách nereálné, uvidí se až se to dostane na trh ale neplánuju

          0 0
      • chodec  

        mám z toho XX smíšené pocity.

        přehazka se mi nelíbí vzhledově – zmizela elegance a lehkost „klecového“ CNC vzhledu X.0/X.9 a vrací se to vzhledově zas o 7 let zpět, kdy byly přehazky vymáčknuté z plného plechu.

        brzda se mi opět nelíbí stejně jako Avidy doposud – ale to je jen subjektivní estetická záležitost.

        Co je ale nehezké je, že zhusta používají torxy/hvězdičky místo standardních imbusů – doteď jsem byl schopen se sadou imbusů opravit celé kolo – tyhle výmysly to IMHO úplně zbytečně komplikují. Půl kola na imbusech půl na torxech, zbytečné řešení jaké nářadí na cestu a pod. Navíc třeba ten torx na hlavním úchytu přehazky do rámu je zapuštěný, což u torxků, které se dělají obvykle ve formě různých bitů stavěných na různé nářadí bude možná problém, protože ne každý tam asi půjde :-/

        Jediná doposud kompatabilní část – shimano/sram – přesmykač je pryč – ostatně tady je kompatabilita úplně pryč u všeho – s tím by se člověk musel smířit – kliky mají zase jiný průměr osy, jiné domečky, jiná ložiska než doposud Truvativy, …

        Je to zajímavé a po technické stránce snad to bude i funkční – ale nějak mi u toho chybí vtipnost řešení  - prostě si to vymysleli z gruntu na zelené louce, jak by se jim to líbilo nejvíc – s nějakými výhodami, ale i hromadou nevýhod.

         
        0 0
        • Genarito  

          hodně prodává i to, že to člověk vnímá jako „úplně jiný“ :)

          0 0
        • Darius  

          pro nas konzervativce stale drtici vzadu 8micku je XX tak trochu mimo zorne pole, ale za torxy bych tez strilel…

          0 0
        • black.horse  

          k těm Torxům, třeba se pletu, ale měl jsem za to, že Inbus je více rozšířen po evropě a Torx v USA (jakožto americkej technickej výmysl) a jelikož Sram jsou amíci, viděl bych příčinu zde… takže mě to tak moc nepřekvapuje, ale souhlasím, že většina je na inbus a nářadíčka taky jsou na inbus a je to nepraktické:-(

          0 0
          • Darius  

            hodne off.. me treba rozciluji torxy u sroubu v prevodnicich, u predstavcu, rohu atd… prijde mi to naprosto zbytecne, kdyz do ted tam imbusy odvadely doboru praci

            0 0
            • raceman  

              presne tak… :-/

              0 0
            • jIrI___  

              Není nic jednoduššího než je vyměnit za šrouby s imbusem. Ve většině pčípadů by neměl být žádný problém :)

              0 0
            • Pi†el  

              Taky to nemam rad, za chvili to bude na vsem :-/

              Akorat nechapu, proc na prevodnikach nechali klasicke srouby na inbusy, kdyz uz vsude narvali ty skurveny hvezdicky..

              0 0
          • autor_trek  

            U amerických výrobků (nejen na kolo) mě štvou mimo další zhůvěřilosti : witworth závity a palcové rozměry klíčů včetně imbusů, měření tlaku v PSI, objem (např. lednice) v kubických stopách, letecké výškoměry ve feetech atd. Kdo to má pořád přepočítávat ????

            0 0
            • jIrI___  

              Hlavně to PSI je lahůdka – libra síly na čtverečný palec :-))

              0 0
        • ememem  

          ja teda sram tiez moc nemusim, nemam od nich nic ani neplanujem(tada vlastne uz mam, rebu…) ale toto sa mi ako idea celkom paci. esteticku stranku neriesim vobec, nie som chrt ale kludne si viem predstavit jazdit vpredu 28–42, vzadu 11–36 a mas celkovo asi rovnake moznosti ako pri 3×9 klasike. a to integrovane riesenie brzdy saltra a locku ma tiez nieco do seba. v kompatibilite bych problem nevidel, co uz je dnes kompatibilne…inac tie troxy ma seru tiez, skutocne nechapem naco to tam pchaju ked je to primarne urcene na utahovenie extra velkymi krutiacimi momentami (obzvlast napadite mi to pripada napr. v mobiloch, )

          btw nedavno som zistil ze autobateria v sluzobnej octavii je chytena polydrivom(na prvy pohlad vyzera jak torx), tiez velmi vtipne.

          0 0
          • MlokCZ  

            Srovnatelné ty převody nebudou. Nejtěžší převod se bude lišit, ale ještě to nebude o tolik, 44/11 × 42/11 není až takový rozdíl. Nejlehčí převod bude ale o dost těžší:

            • 22/34=0,65
            • 22/32=0,69

            - 28/36=0,78

            • 22/30=0,73

            - 22/28=0,79 Tedy oproti klasice 22/32/44, tak ti s kazetou 11/32 přijdou o jeden celý nejlehčí převod, ti s 11/34 přijdou o 1,5 převodu.

            Někomu to vadit nebude, někomu hodně.

            0 0
            • Blade  

              Mně by vadilo spíš těch 42z :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tam to je ale aspoň jen cca půl převodu (tedy cca jako vzadu kdybys měl 11,5 pastorek místo 11).

                0 0
            • ememem  

              ok, jasne ze je to chrtarina, ved som napisal ze „asi rovnake“. inac som vychadzal z toho ze 34 som nikdy nemal ani to ako potrebu nejak nepocitujem, 32 mam a pouzivam  – no v domacom terene velmi malo, na strednej vobec nie, na malej obcas vo vacsich kopcoch ale dokazem si predstavit ze bych to prezil aj bez. hlavne z toho pohladu ze na prvom biku pred x rokmi som mal 3×8 (shimano 300 ??) s maximom tusimze 24–24, neskor 24–28 a jazdil som +/- to iste co teraz. (je fakt ze som mal o 10kg a 15rokov menej a hooooodne viac sa hybal). ale jak pises, je to o tom jak to komu sadne.

              0 0
            • Flinker  

              Pozor tu netreba zabudat na rozne kombinacie prevodnikov a to:

              22 / 34 ma prevodovy pomer 0.647

              26/39T a prevodovy pomer s 36 vzadu je: 0.72

              28/42T a prevodovy pomer s 36 vzadu je: 0.78

              30/45T a prevodovy pomer s 36 vzadu je: 0.83

              Pre ilustraciu na 22/34 prejdem na jedno tocenie pedalov (obvod kolesa cca 2050mm)

              zhruba 1326mm a na 26/36 to cini 1476mm.

              Rozdiel je teda 150mm alebo 7.3 percenta.

              Je otazne ci tento rozdiel bude citelny pri tej uzasne nizkej hmotnosti :-)

               
              0 0
              • MlokCZ  

                Pro ty ostastní kombinace převodníků to bude jinak, to je jasné, ale když se to zlepší na jedné straně (lehké převody), tak se to o to zhorší na straně druhé a obráceně.

                A to srovnání se stávajícími převody, to si každý rovnou může dobře přestavit, že by jezdil např. bez nejlehčího převodu, to přepočtení na těch 7,3% už se představuje hůře.

                Pro tu variantu 26/39 převodníky je to oproti 11/34 kazetě s klasikou (22/32/44) pořád ztráta celého jednoho převodu pro nejlehčí převody a už to současně bude výrazně znatelné i u těžkých převodů, kde to bude v tu chvíli už také celý převod.

                Ale jak už jsem psal, tak někomu to vadit nebude. Dnes už také někteří jezdí dvojplacky a stačí jim to, ti si tím řešením nepatrně pomohou zvětšením rozsahu.

                0 0
          • chodec  

            no právě že já normálně SRAM můžu a musím, ale tohle mi nějak nesedí k tomu, proč mám sram rád. Mimochodem čím víc koukám na ty šroubym, tím víc kroutím hlavou. Buď náhodně losovgali, kam přijde torx a kam imbus, nebo to vymejšlel nějakej pošahanec největší. Chápal bych (i když nesouhlasil), kdyby se nějak snažili oddělit „uživatelské“ šrouby od těch určených pro odborníky (servis). Takhle se někdy torxy používaly a používají třeba na těch mobilech – kde je torx tam obvykle výrobce nechtěl, aby se mu běžný uživatels  nožíkem uživatel hrabal :-). Ale tady je to na palici – část šroubů v převodnících je torx, část imbus, hlavní šroub držící kliky, kde je potřeba největší krouťák je ale imbus – na řazení zase úchyt je na torx, ale uchycení úchytu na těle řazení je imbus. Dorazy na přehazce a smyku – uživatelsky nejčastěji obsluhovaná část je už zase torx. To mi přijde jako slušné lety mimo, když to srovnám s X.0, které obsloužím odzhora dolů se dvěma - třema imbusama a ještě se mi nestalo, že bych někdy strhnul imbus v hlavičce a pod.

            Buď vymyslí nějakou evropskou verzi s imbusama, nebo alespoň tenhle trend nerozšíří na X.0, kterou bych rád měl i na dalším kole.

            0 0
            • karelH  

              někde jsem četl, že ty torxy tam byly zařazeny hlavně kvůli úspoře hmotnosti

              0 0
              • chodec  

                to musel bejt snad vtip ne ? – nepřijde mi, že by se na torxu nějaký materiál spořil – třeba proti imbusu co ušetřím na potenciálně/možná slabší stěne hlavy nebo její výšce, to tam přibude na těch zoubcích – ne tohle se mi nezdá. A i kdyby ano, kolik tak se dá ušetřit na hlavičce imbusu velikosti 2–3, nebo hlavičce na tox vs. hlavičce na křižák, které jsou standardně na seřizování dorazů? Pokud se bavíme o 0,05g tak je to hodně – na všech šroubech na celém řazení a hazkách dohromady by byla úspora kolik? 1g? 2g?

                To vše za cenu toho, že s sebou bude běžněj zodpovědnej jezdec muset tahat o několik klíčů navíc (na těch bude jistě víc materiálu než toho, co uspořili. Pokud by tam i nakrásně nějaká úspora pár gramů byla a někdo ji považoval za zajímavou – byla by to výhoda jen pro závodníky, kteří jedou bez nářadí stylem, když se neco poďásne, tak končím – ale 99% uživatelů, co si vezou nářadí by naopak ve finále kvůli nářadí táhlo pár gramů navrch.

                to musel bejt fór nebo někomu hráblo :-)

                0 0
                • Zdyn  

                  No tak uplne mimo to neni, ale jde o to, ze vaha se setri tim, ze vetsina sroubku je z AL slitin a torx je daleko mene nahcylny na strzeni a omackani oproti klasickemu imbusu. I proto se pouziva treba v tech mobilech na malinke sroubky.

                  0 0
                  • raceman  

                    i torx jde strhnout :-)

                    0 0
                    • Zdyn  

                      Nepsal jsem, ze nejde strhnout, ale  ze je proti tomu odolnejsi nez imbus. Zejmena u mensich rozmeru a mekcich materialu je u vnitrniho sestihranu, pro zamezeni strhnuti, treba mit presne vyrobeny klic i sestihran v hlave. Torx nemusi byt zdaleka tak presne vyrobeny. U nej totiz nedochazi k prenosu sily pres hranu, ale pres vice malych plosek.

                      0 0
                      • raceman  

                        jasně… výhody to určitě má.. ale když už tak všechny šrouby na kole v torxu… at  je v tom poradek :-)

                        0 0
                      • autor_trek  

                        Souhlas s přesností imbusů, bacha na to, existují imbusy v palcových rozměrech !!!! Použitím nekompatibilního klíče je stržení velice pravděpodobné.

                        0 0
                    • Blade  

                      áno :)

                      0 0
        • trew.x  

          No mam sece jen prumernou meridu, ale vsiml sem si, že pokud je tam sroub, kterym se da neco nastavit (poloha trmenu brzdy, potrebna sila k vycvaknuti se z pedalu) tak tam je imbus, no a pokud je tam sroub, na kterej se nema sahat tak je tam torx(prichyceny kotouce) ale to mozna plati jen na mym kole :)

          0 0
        • wladeq  

          Jde asi o to ze torx sroub ma vetsi stycnou plochu s torx klicem, oproti normal imbusaku, cili by mel vydrzet dyl i pri hrubsim utahovani, proste ho nestrhnes…coz u takhle luxusnich komponentu vitam, kdyz top tak top, me osobne by nevadilo kdybych mel torxy na celem kole, pac neni sance ho strhnout

          0 0
          • Blade  

            neni sance ho strhnou

            S tím nemohu souhlasit :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zrovna včera jsme sundával kotouč a použil jsem „kvalitní“ torx bit, ktery se protočil a vzal s sebou i šroub. Poučen předchozími podobnými případy jsem vyřáznul drážku do šroubu a vyžrouboval ho šroubovákem. Důvod demontáže byla výmena za nerez imbusy, takže to nevadilo:)

               

              Narazil jsem však na další torx-inovaci. Torx s kolíkem uprostřed. Preventivně měním vše na imbusy.

              0 0
              • roud  

                tady sem měl ale jinej problém a to že imbus má o kousek větší hlavu a u pevný vidle se mi to tam s těma šroubama nevešlo musel sem mít torxy :O( jinak torx se strhne hnedka stalo se mi to už Xkrát :O( zlatej imbus…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jsou i imbusy s nízkou hlavou. Ale než na šroubu, závisí na kvalitě nářadí. nekvalitní tox nebo imbus bit(jeden sme mel o 0.15mm užší a výsledek na sebe nenchal dlouho čekat) šroub zničí rychle a spolehlivě.

                  0 0
                  • roud  

                    mám kvalitní nářadní ale torx se prostě strhne mnohem snadnějc  :O( s imbusama sem nikdy takový problémy neměl :O(

                    0 0
                    • mates555  

                      imbus už z principů nevydrží tolik…navíc jak píšeš musí být vyšší…proč myslíš že třeba u kotoučů se používá spíš torx…

                      Nářadí co hodně používám mám od firmy Wera stane se,že i ten imbus(hlava šroubu…) se strhne…ale spíš bych to přičítal „kvalitě“ šroubů…

                      0 0
                      • mates555  

                        to že lidi ničí hvězdičky je hlavně tím,že na to nejsou zvyklí a použijí třeba o něco menší bit…ono to s ním(narozdíl od imbusu) povolit jde…ale ne vždy to ten šroub vydrží…

                        0 0
      • goboloco  

        Ty kombinace barev atd. :-( Asi je to otázkou zvyku, ale design je jak z motorek. Víc mi padl do oka černý design Avid Ultimate v kombinaci s X.O komponenty.

        0 0
    • Sgt.Marek  

      Ty hmotnosti/pokuď jsou skutečné/ tak myslím že XTR půjde do kytek. Vypadá to opradu zajímavě a SRAM ukázal že narozdíl od Shimana se nebojí dělat radikální změny- Např 10stupňů a 2 tácy v předu. Moc se mi líbí , až  na cenu.

      0 0
      • qasko  

        No zabúdaš že aktuálna sada XTR je tu od 2007 a na budúci rok tu máme fungl nové XTR. Shimano v novom XTR nepôjde cestou 10speed.

        0 0
        • ememem  

          ale pojde . vyzera ze si na to pomaly budeme musiet zvyknut, za dva tri roky bude devina rovnaky exot ako dnes osmicka. leda ze by niekto dovtedy vymyslel nejaky pouzitelny(t.j. nie 3 kilovy) „hub“, sak by uz aj bolo nacase.

          0 0
      • jonti  

        Mne sa to paci aj nepaci, velke plus su kluky s 2 prevodnikom a kazeta 11–36 so super hmotnostou.

        Nepaci sa mi 10speed.

        Ceny SRAMu su tradicne vyssie nez shimano, napriklad staci porovnat Red a Dura ace. Ja si napriklad stale radsej kupm bezne veci od shimana, na SRAM nemam..

        0 0
    • antuch  

      já se zamiloval do kazety…vypadá hodně luxusně

      0 0
    • easyrider  

      Na www.cyclingnews.com už je i test…

      0 0
    • Pavel100  

      XX gripshift ???

      0 0
    • cabbage  

      Hm :-/

      Je to jen pro 2 skupiny lidí – XC chrty a parkové snoby – těm 2pila vadit nebude nikdy;)

      Líbí se mi jen Revelation na 150mm jen by se mohle jmenovat Pike – zní to líp;)  a pak Brzdy – zbytek je nekompatibilní a pro mne naprosto na nic…

      0 0
    • tom_777  

      Mě se to celkem líbí

      Na trojtácu taky není použitelných celých 27 převodů – jen je pravda, že zrovna ten nejlehčí a ten nejtěžší jsou dost důležitý – i pro zaryté závodníky.

      0 0
      • jonti  

        Prave pro mne je ten nejlehsi a nejtezsi nejmin potrebny, nevozim je temer vubec. Treba je takovych jako ja vic.

        0 0
        • Dav...1  

          Mozna je to tim ze v Praze nemate kopce :D.

          0 0
          • tom_777  

            Když se jedu projet za barák do krušnejch hor, tak nejlehčí převod šlapu lesem do kopce několik kilometrů (kolikrát si ale říkám, že pěšky bych byl stejně rychlej:)

            0 0
          • Pebe  

            odvážné tvrzení, zjevně jsi tu s kolem ještě nebyl :-P

            0 0
            • PietroUL  

              Jezdim v Praze 3 roky a souhlasim s Davem :) Žádnej pořádnej kopec tady neni.

              0 0
              • Pebe  

                no tak jo, asi toho znáš tady víc než třeba já ;-)

                0 0
                • PietroUL  

                  Asi si pod tim představujeme každej něco jinýho. Určitě se v Praze najde pár nejetelnejch stojek, ale že bych tady jel někdy do kopce víc než 20 minut, to si nepamatuju. A nemyslim to teď jako machrování, žádnej nabušenec rozhodně nejsem.

                  0 0
              • tmax  

                Jazdil som v Prahe len 2× počas leta, no poriadne kopce nebol problém nájsť. Len treba opustiť asfalt a široké lesné cesty. ;o)

                0 0
    • coffield  

      Další způsob jak vytahat z hloupých lidí ještě o trochu víc peněz…

      0 0
    • Team6  

      asi nema cenu to az zas tak moc resit. primarni urceni bych videl pro zavodni nasazeni a za tu cenu to vubec zadna masovka nebude. jinak ohledne tech torxu. ja jsem nikdy v terenu saltr nebo razeni nerozebiral, natozpak sundavat prevodniky nebo kliky. sem zvedavej s cim prijde XTR 2010

      0 0
      • kubad  

        no masovka :-) to nebude ale podivej kolik lidi ma na kole X0 a XTR a ofiko ceny zase tak vzdalene nejsou

        0 0
        • Team6  

          cena XTR mi vuci cene X0 prijde docela „prizniva“. mluvim o cenach co znam z CZ obchodu. XTR bude jezdit asi vic…

          0 0
          • kubad  

            jenže sem nemůžeš plést OEM ceny, protože nikdo neví za co pude XX sehnat.

            ofiko doporučené ceny jsou srovnatelné!!!

            0 0
      • kesu  

        noo pokud vim tak

        XTR (95×) bylo 09,00,01 a 02

        XTR (96×) bylo 2003–04,05,06

        tzn tohle XTR (97×) bude 07,08,09 a 10

        takze nove XTR bude podle meho az koncem roku 2010

         

        nicmene tim 95× si nejsem uplne jistej protoze nejak v roce 1999 se menily XTR kliky ze 4hranu na oktalink a pritom XTR saltr 1998 vypadal stejne jak 09. Nicmene Kubad mi to urcite objasni:))

        0 0
    • kali222  

      asi sem divnej,ale me se tam nelibi nic:D

      0 0
      • Smazaný účet  

        nejsi :) mě se taky nelíbí, chybí mi tam takový ten industriální design XTR nebo X0, ale nápad 2×10 nemusí být špatnej…

        0 0
      • tmax  

        Podivné… Taký „matchmaker X“ je v pohode :o)

        0 0
    • tom_777  

      tak tohle se mě líbí: brzda, páka, lockout dohromady

      jinak na mtbs je fotek víc

      0 0
      • XC-biker1  

        „A jak to bude s cenou? Za kompletní sadu a to včetně vidlice Rock Shox SID XX World Cup dá zákazník v kamenném obchodě přibližně 75 tisíc Kč.“

        Trošku málo no… uvidíme jak se to nakonec vyklube

        0 0
        • tom_777  

          to je jako  že vidle za 30, kliky za 15, brzdy za 12 atd atd…

          určitě to půjde levnějc

          (i když pro mě to stejně nebude – to by mě žena nikdy nepovolila :)

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Kromě toho kotouče, děkuji......ale nechci :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.