• saintjv

    Mam dotaz na majitele brzd. Hele mam na nich najeto pres 200km a prijde mi ze na to ze to je 200 kotouc tak proste to nebrzdi jak ma. Kolo jsem nekolikrat myl. Pak to prestalo brzdit v podstate to neslo ani postavit na predni protoze kolo se i pres plny stisk nezablokovalo. Po te jsem tam dal takovy ten cistic na brzdy a male zlepseni tam je ale porad to podle me nemuze byt spravne… Nevim jestli by osmirkovani povrchu desticek bylo reseni…

    Nekdo nejaky napad?

    0 0
    • kubad  

      myslím že už si na foru dost dlouho abys dokázal v historii dohledat potřebné informace :D

      ve skratce:

      • pořádně odmastit kotouč tím sprejem.

      desky máš na 99,9% zamaštěné nevím z jakého důvodu, možností je spousta.

      můžeš je odmastit, osmirkovat vypálit, ale nikdy to už asi nebude na 100% takže koupit nové

      0 0
      • saintjv  

        hele takhle. obcas nejaky sjezdik dam:) myslim ze se ty brzdy uz nekolikrat spis prehraly:) Takze Sterba pekny ale myslim si ze tady to nebud uplne todle… Kotouc jsem uz samo odmastil odmastovadlem…

        0 0
        • logoman  

          Ja vzdycky rozjel brzdy opalenim desek nebo i kotoucu nad sporakem :-)

          0 0
    • kadett  

      Mám specifický problém s touto brzdou. U přední brzdy se mi začlo dít to,že když kolo stojí na slunku(občas v práci když ho jinam opřu), tak najednou se mi přední brzdová páčka začne hůř vracet,nebo jakoby měla odpor.nevím,jestli je problém v páčce nebo jestli se pístky špatně vrací. Jakmile dám kolo na nějákou dobu do stínu nebo se na něm projedu(půl km) tak se páčka vrací tak jak má. Setkal se s tím už někdo? jak zjistit kde je chyba? Díky

      0 0
      • john34  

        Ahoj, mám to samé, verze RS… netuším čim by to mohlo bejt, zatim sem nějak nezkoumal, v každym případku za každé info díky…

        0 0
      • PENE  

        Měl jsem taky tento problém na Rkách, po výměně destiček se to spravilo samo. Zkus restartovat pístky jestli to nepomůže.

        0 0
        • kadett  

          pravda je,že desky v zadu mam skoro pred smrti a tak se snazim ted bzdit co nejvic prední,abych to vymenil zaroven. Snad se to vyřeší deskama. Každopádně je to divný

          0 0
          • Mr.Duck  

            Boha proc? :) Vymen jedny, pak vymenis druhy ne, o co jde? Zadni se budou vzdy sjizdet rychleji uz proto, jak jsou vystavene mnohem vice bordelu.

            0 0
          • Tina  

            ten je dobrý :D

            0 0
        • john34  

          Zeptám se určitě jako tulo, ale co tím myslíš?

          0 0
          • PENE  

            Zatlačit pístky, jako když měníš desky. Ale pozor, jednou se mi povedlo je zaseknout, destičky byly to pořád daleko od kotouče, tak jsem to musel opakovat a tentokrát pečlivě.

            0 0
      • kovar  

        Mám ten samý problém s novýma Guide R. Za chladu brzdy fungují normálně, při větších letních teplotách nebo na slunku nastává zmiňovaný probrém – nevrací se páka, resp pomalu se vrací, záleží na teplotě. Že je to způsobené pákama a ne pístama ve třmenu jsem si ověřil jednoduše: V chladném sklepě brzdy fungovaly. Nahřál jsem páku mírně fénem a bylo vymalováno, přestala se vracet, po vychladnutí zase vše fungovalo normálně. Jistě že jsem v jiném pokusu zkoušel nahřívat i třmen ale nemělo to vůbec žádný vliv. Výměna destiček samozřejmě taky vliv nemá.

        Takže páky a to konkrétně píst v páce, který je z nějakého polymeru – asi polyamidu, a jak je známo tyto materiály mají mnohem větší teplotní roztažnost než Al slitina, ze kterého je udělaný válec páky. Píst je ve válci docela natěsno bez dostatečně potřebné mírné vůle (těsnost zajištují těsnění na pístu), stačí malá teplota a píst se roztáhne a začne ve válci drhnout.

        U úžasného dovozce Sramu samozřejmě náhradní písty nemají, ale stejně nevím, zda už jsou upravené a pomohla by výměna nebo ne.

        Na kole mám dvě páky, že jo, jedna páka tento telotní problém má výrazný, druhá méně, ale taky jej má, takže taky záleží kus od kusu

        Takže uvažuju o Shimano, ale když čtu téma o XT brzdách, tak by to bylo z bláta do hodně velké louže. A další nemalé náklady na adaptéry pro uchycení Sram řazení, které mám.

        Na obr šipkama místa, kde ten bílý plast může drhnout.

        0 0
        • jonti  

          Taky se mi na Guide RS pomaleji vraci paka, ale neni to nic zasadniho, v podstate bych to ani neresil necist tento prispevek.

          0 0
          • Vencik  

            Jo tohle pozoruju u přední Guide R, když je velký teplo, ale brzdí to normálně, takže to neřeším, možná by stačilo jen nějak pístek promazat, na funknci to nemá vliv.

            0 0
        • DaD  

          Zkus Magury.Brzdí jak kráva,mají olej,dobře se odvzdušňují a zatím jsem u nich žádný nedostatek neshledal.Navíc jsou lehké a mají pětiletou záruku.Objímky s úchyty na Sram jsou běžně k dostání.

          0 0
          • kubad  

            brzdí spíš podprůměrně, odzvdušňují se na figu, a zaruka no :D teoreticky máš pravdu

            0 0
            • DaD  

              Ale ***** :)

              Narozdíl od nových XT a Sram Guide fungují modely 2015–2016 naprosto bezproblémově a brzdí z nich určitě nejlépe..

              0 0
        • john34  

          Pro „kovare“ palec nahoru…píšeš že náhradní pístky nemaj, nicméně kdybyste se někdo náhodou nějakým zázrakem dověděl, jestli Sram něco vymyslel, dejte vědět, i když moc velký iluze si nedělám. Zajímavý co tak čtu, že je to na přední brzdě, ale to může bejt jenom náhoda…

          0 0
        • frela  

          Hoj! Prosím tě, kde se daji sehnat nový pístky do páky? Díky

          0 0
        • eukalipt  

          Ahoj, mám stejný problém, na youtubu jsem našel video ve kterém chlapík páku rozebere a smirkovým papírem zmenší obvod pístu takže by měla v páce chodit volněji, na pístu jsou ve videu patrné známky opotřebení pravděpodobně vlivem tření o vnitřní povrch.

          Postup jsem vyzkoušel , jen místo smirkového papíru jsem zolil šetrnější metodu a pravděpodobně jsem zmenšil píst málo takže v páce chodí stále velmi ztuha.

          Vzhledem k tomu že utěsnění systému zajišťují těsníci kroužky doufám nebude problém když píst obrousím více.

          Výsledek dám vědět.

          odkaz na zmiňované video – https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
        • kovar  

          Tak u zástupce Sramu už písty mají, v rámci reklamace vyměněny ty písty v pákách a zdá se, že je po problému.

          0 0
        • Neta76  

          Ahoj, prosím o informace… Taky mám přidřené písty na Guide R. Loni na podzim jsem proto vyměnil desky + olej a situace se trochu zlepšila. Ale letos jak se oteplilo tak je to zpět. Písty se už skoro nevrací a brzda tím pádem trochu brzdí stále. Navíc to začala dělat i na přední brzdě.

          Proto mne zajímá, jestli ty písty z Guide R někdo už držel v ruce a nebo je nejlépe vyfotil. Je to ta prodloužená verze pístů? Děkuji

          To by asi měly být písty přesně na Guide R:

          kit Sram LEVER INTRNALS V2 GUIDE R/RE

          Po výměně jste měli už pokoj a nebo se to zase časem opotřebí a bude třeba výměna?

          Dále mne zajímá co byste řekli na toto, mám pokušení to vyzkoušet:

          AliExpress

          0 0
          • kovar  

            Po výměně pístů u Žitného mám pokoj, od r. 2017 už fungují bez problémů. Na ostatní dotazy neznám odpověď.

            0 0
          • novas752  

            Nový píst je výrazně spolehljvější, ale i tak jsem se setkal s několika přidřenými kusy.

            On toziž sram doporučuje celé brzdy jednou ročně komplet přetěsnit = tuto sadu na páku a i sadu na třmen. A to jseš v tom za 2000 za obě jen na dílech. Takže bych osobně doporučoval vyléčit to Shimanem, učinil jsem tak a už mám rok a půl klid.

            0 0
            • theedge  

              Strašit tady lidi že celý Sram brzdy musíš každou sezónu za 2k přetesňovat :-D To je samozřejmě blbost. Ty prodáváš Shimano že ? :-)

              Pokud se ještě někomu začnou přidírat pístky, tak je stačí trošku obrousit.

              https://www.youtube.com/watch?…

              0 0
              • novas752  

                Ano je to blbost ale sram to tak doporučuje. Když máš rok starou brzdu tak je těsnění mimo záruku…

                Ano mám radši Shimabo, prodám klidně i Sram, když to člověk mermo mocí chce.

                0 0
            • Neta76  

              Děkuji za informace.

              Gude R dám ještě šanci, mne celkem bavily, až teď na ty písty. Takže nechám vyměnit jen ty písty a uvidím. Problém je, že u nás teď servis na 3–4 týdny.

              Při výměně těch pístů je třeba odvzdušnit že? To neumím, tak musím počkat na servis.

              Jo a ty Alibaba pístky koupím dokud je to bez poplatků poště. Budou v rezervě na příště.

              0 0
              • theedge  

                Ano musíš rodělat páku, tudíž potom znovu naplnit a odvzdušnit.

                0 0
                • Neta76  

                  Děkuji moc, to jsem potřeboval vědět. Na odvzdušnění a doplnění brzdovky nejsem vybaven, takže musím svěřit servisu.

                  0 0
              • novas752  

                Rka jsem pravě měl. RSC nebo RSka budiž ale Rka fakt ne. Brzdí to jak dvoupíst, ****** s tim je… Podle mě za to ty brzdy nestojí.

                A bacha na to že neorigo náhradni díl ti v servisu můžou odmítnout namontovat, to si k tomu rovnou kup z Ali odvzdušňovací sadu a ve výsledku ušetříš.

                0 0
      • kovar  

        No vidím, že jsem objevil ameriku. Zatím jsem to přelouskal po toto řešení – viz obr.

        0 0
        • DaD  

          Když hoří brzdy,tak musí hořet i hovno.Otázka je konečně zodpovězena !! :-D

          0 0
    • Radus  

      Taky jsem pozoroval pomalejší vrácení páky . Tak jsem provedl výměnu kapaliny a odvzdušňení a je po problému.

      0 0
    • Breakpain  

      Mám takový dotaz – kolo viz profil (Anthem 2016).

      Mylně jsem se domníval, že tam mám kotouče 180 a 160. Díval jsem se na kolo a co to nevidím, vpředu mám 170mm kotouč?

      No asi ho sjedu a pak tam hodím normální rozměr, bo 170mm asi běžně neseženu. Můj dotaz zní jaký „adaptér“ tam mám dát, abych mohl použít 180mm kotouč a musím řešit šrouby?

      Díky moc.

      0 0
      • jonti  

        Podivej se jeste jednou, mozna mas 185mm, ale 170 asi ne.

        0 0
        • LM  

          170 to klidně být může viz https://www.sram.com/…erline-rotor:

          Available in 140/160/170/1­80/200mm.

          0 0
        • Breakpain  

          Já to právě nejdřív měřil metrem a říkám si, to je divný, tomu docela chybí mm do 180. A pak to pootočím a je tam nápis…

          Opravdu 170, můžu Ti udělat foto … Také mne to udivilo …

          0 0
          • jonti  

            Srouby dostanes nejspis s novym adapterem. Urcite bych nenechal prilis kratke, uz se mi povedlo kvuli prilis kratkemu sroubu strhnout zavit ve vidlici.

            0 0
            • Breakpain  

              Jestli to chápu dobře, potřebuju tohle:

              http://www.koloshop.cz/…--zadni.html ?:)

              0 0
              • jonti  

                Ty mas na guidech ty 3D nastavovaci podlozky? Ja je nemam a bez nich mi ti prislo jednodussi na nastaveni nez na Elixirech, kde byly. Ten adapter mel byt ok.

                0 0
                • Breakpain  

                  Mno, abych se přiznal … z hlavy nevím co tam je, ale není to klasický adaptér spojený můstkem, vypadá to jako jednotlivé podložky – když jsem koukal na nabídku, přišlo mi to jako tohle O:-).

                  Zítra mrknu na kolo a případně to cvaknu ;-).

                  0 0
    • Breakpain  

      Pánové, taková věcná – SRAM Guide RS (najeto asi 500km).

      Přední 180mm kotouč – ok

      Zadní 160mm kotouč – brzdný projev stačí, ale …

      Dělá mi to jen zadní brzda – při delším sjezdu, kdy držím v delším úseku zadní brzdu mi začne tvrdnout páka (ať se naučím brzdit je věc krásná, ale brzdím dle možností … nestojím na tom pořád, ale nejsem ani DH střelec). Nezdá se mi, že by kolo přibržďovalo samo … Ale při opakovaném zmáčknutí brzdové páky je chod kratší – brzdí to, ale páku už nedomáčknu tolik k řidítkům.

      Pokud brzdu pustím a dám ji pár vteřin, je to OK. Zkoušel jsem během delšího sjezdu brzdu pustit, aby se chod „spravil“. Nicméně pak jsem párkrát pumpnul pákou a už to začalo zase tvrdnout.

      V brzdách jsem se ještě nikdy nehrabal – nebylo třeba. Návod si vygooglím na YT, každopádně by mne zajímalo – protože názory se různí, zda je tohle tipycký projev příliš velkého množství kapaliny v oběhu, anebo vzduchu (což si myslím, že by spíš mělo dělat pravý opak – propadat se páka k řidítkům a nebrzdit …).

      Díky za „nakopnutí“ správným směrem ;-).

      0 0
    • Breakpain  

      Pánové, taková věcná – SRAM Guide RS (najeto asi 500km).

      Přední 180mm kotouč – ok

      Zadní 160mm kotouč – brzdný projev stačí, ale …

      Dělá mi to jen zadní brzda – při delším sjezdu, kdy držím v delším úseku zadní brzdu mi začne tvrdnout páka (ať se naučím brzdit je věc krásná, ale brzdím dle možností … nestojím na tom pořád, ale nejsem ani DH střelec). Nezdá se mi, že by kolo přibržďovalo samo … Ale při opakovaném zmáčknutí brzdové páky je chod kratší – brzdí to, ale páku už nedomáčknu tolik k řidítkům.

      Pokud brzdu pustím a dám ji pár vteřin, je to OK. Zkoušel jsem během delšího sjezdu brzdu pustit, aby se chod „spravil“. Nicméně pak jsem párkrát pumpnul pákou a už to začalo zase tvrdnout.

      V brzdách jsem se ještě nikdy nehrabal – nebylo třeba. Návod si vygooglím na YT, každopádně by mne zajímalo – protože názory se různí, zda je tohle tipycký projev příliš velkého množství kapaliny v oběhu, anebo vzduchu (což si myslím, že by spíš mělo dělat pravý opak – propadat se páka k řidítkům a nebrzdit …).

      Díky za „nakopnutí“ správným směrem ;-).

      0 0
      • Mr.Duck  

        To zni skoro urcite jako zavzdusnena brzda :)

        0 0
        • Breakpain  

          Ok, díky – takže 2 stříkačky a dotka :-) …

          0 0
        • wladeq  

          Jo, to je vlhký sen každého sjezdaře, mít z dotky šampus, ať má ta páka pěkně kraťoučký chod. Ne, tohle není zavzdušněná brzda, ta by měla, jak psal tazatel, opačný projev. Ztvrde, protože dotka při určité teplotě zvětší objem. Nicméně vzduch tam bude taky, protože je ta teplota docela blízko teplotě varu ;-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            při opakovaném zmáčknutí brzdové páky je chod kratší

            Dalsi odstavec po tom si precti hlavne!

            0 0
            • wladeq  

              Hlavně…a který že teda fyzikální zákon popisuje nestlačitelnost vzduchu, ba naopak, jeho zvětšování objemu? xD

              0 0
              • Mr.Duck  

                Podle me blbe chapes jeho problem.

                0 0
                • wladeq  

                  Je to možné, je 6 ráno, žejo. Prostě mi nejde do hlavy, jak by tohle zapřičinil vzduch. Ale je možné, že se pletu, i když hodně nepravdepodobné :D

                  Edit: ale je fakt, že to, s tím puštěním brzdy mi do te teorie moc nezapadá, to by měla teoreticky vyrovnat expanzka xD

                  0 0
            • Breakpain  

              Kuci, nemyslím tím to, že se páka přiblíží blíže řidítkům – ale kratší chod = opět ztvrdne a jde zmáčknout jen trošku a už to brzdí. Né, že se páka propadne k řidítkům. Asi jsem to špatně formuloval, omluva.

              Měl jsem na mysli, že to lze nasimulovat i „napumpováním“ v tom sjezdu (ale nejdříve ta brzdu musí ztvrdnout tím delší bržděním – pak pustím brzdu, situace se vyřeší, ale stačí krátce párkrát zapumpovat a páka je opět tvrdá a zabírá skoro hned po zmáčknutí).

              Tedy je to stále jeden a ten samý problém – páka vždy ztvrdne a stačí zmáčknout jen trošku a brzdí – nedostanu ji k řidítkům tolik, jako za normálního stavu.

              0 0
    • janovec8  

      Také bych měl jeden dotaz ohledně brzd Sram Guide RSC. Když mám kolo ve stojanu nebo na zádech, tak není problém. Ale jakmile na kolo sednu, tak dřou kotouče o destičky. Zkoušel jsem už všechno od roztáhnutí pístů, centrování třmenů, výměny kapaliny… Nic není povolený, jsou tam pevné osy.

      Nesetkal se někdo s tím, brzdy jsou nové nejeté.

      0 0
      • LM  

        Tohle by mohlo pomoci:

        • Sežeň si někoho na pomoc, sedni na kolo a poštelujte polohu třmenů když sedíš na kole.
        0 0
        • janovec8  

          To jsem zkusil a v pohodě, ale jakmile se nadzvednu, tak začne zase drhnout a skoro to zastaví kolo. Měl jsem už víc celopér a nikdy jsem se s timhle teda nesetkal.

          0 0
          • TheJD  

            Moc kapaliny v obehu – desticky se neroztahnou dostatecne?

            0 0
      • Vencik  

        Je to naplněný správně? podle toho co popisuješ to vypadá že máš někde v oběhu vzduch, kterej ti tam dělá bordel..

        0 0
    • kadett  

      Dá se vůbec reklamovat to, že ten pístek drhne? Kolo sem kupoval před necelýma dvouma rokama na konci září. Dost mě to štve. Už stačí jen jen na slunku a páka se pomalu vůbec nevrací a je dost tuhá. Fakt děs.

      0 0
    • Ondrejst  

      Problém s piestom vyriešený, odskúšaný na prudkom slnku a super sa vracia :)

      0 0
      • kadett  

        Můžeš mi prosim tě označit část, kterou jsi zbousil? Díky

        0 0
    • Ondrejst  

      Tú najširšiu plochu, na nej bolo vidieť že sa ošuchovala a škrábol som pre istotu aj obe plochy medzi tesneniami. Nie som pri pc preto slovne ;)

      0 0
      • kadett  

        Jo dnes vyzkouším, tady je dokonce video https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • kadett  

          Tak tento postup opravdu funguje. Sice jsem to dělal na 3×,ptž jsem to nechtěl přehnat s broušením, ale naposled už jsem upl pístek do aku a bylo to. Dokud se nebude pístek volně pohybovat díky pružině, tak ani nevracejte segrovku a nezkoušejte to,jinak to budete dělat na 3× jak já. Aspoň, že to funguje,ptž to bylo nejezditelný fakt.

          0 0
          • MatS  

            Je sice fajn, že co Čech to kutil, ale nebylo jednodušší to reklamovat? Vždyť v jiném vlákně to někdo reklamoval a dostal nové pístky s inovované série, která to má již pořešený. Toto bych řešil leda po záruce.

            0 0
            • kadett  

              A být třeba měsíc bez kola? Raději jsem obětoval hodinu a půl svýho času. Sice je to v záruce,ale rychlejší řešení.

              0 0
              • MatS  

                Tak záleží na přístupu servisu. Nahlásíš reklamaci, oni to uznají, protože o tom už vědí (i podle S/N) a objednají pístky. Jezdíš dál do té doby než jim díly dorazí. Pak na počkání nebo do druhého dne opraví. Takže v tom nevidím problém. O záruku nepřicházíš.

                Samozřejmě jestli pošleš brzdy dovozci, ten to tam ze zákona „suší“ měsíc a poté ti pošle opravené těsně před uplynutím zákonné lhůty zpět. tak to jsi pak měsíc bez brzd.

                0 0
          • mischel  

            Sundaval jsi ty gumky? Aby se neponicily

            0 0
    • Ondrejst  

      Nezaznamenal si po tej úprave trošička dlhší chod páky?

      Možno sa mi to len zdá ale akoby sa o nejaký milimeter nadĺžil jech chod.Odvzdušnoval som niekoľkokrát bublinka tam nieje koniec chodu je tvrdý iba akoby kúsok dlhší. Možno som netrafil presnú polohu ako som mal páku predtým a zvyk je sviňa ;)

      Nejaký nápad ako skrátiť jej chod? Napadlo ma vyhodiť kotúč, jemne zmačkuť páčku aby sa prasiatka trochu priblížili ale myslím že si to zasa nájde tú istú polohu. Vďaka za info.

      0 0
      • kadett  

        Právě, že chodí teď jak má. Předtím byl chod páky malej.

        0 0
      • LM  

        Nejaký nápad ako skrátiť jej chod? Napadlo ma vyhodiť kotúč, jemne zmačkuť páčku aby sa prasiatka trochu priblížili ale myslím že si to zasa nájde tú istú polohu. Vďaka za info.

        Jo, tohle je správný postup. V návodu na straně 6 je to trochu podrobněji rozepsáno. Taky mne to dneska čeká…

        0 0
        • kadett  

          Tak pokud se ti tam povede natlačit víc kapaliny, tak jo.

          0 0
        • Ondrejst  

          Prosím Vás dakto anglicky zdatný o preklad bodu 4 z toho návodu na strane 6.

          Translator mi z toho urobil guláš :) vďaka

          0 0
          • novas752  

            V bodu 3 dostaneš desky skoro k sobě, v bodu 4 mezi ně narveš „roztahovač destiček“ (takový to plastový s hranou na jedný straně) abys je od sebe roztáhl do plný šíře (narveš tam ten kus plastu co to půjde).

            Celej ten postup je k rozhejbání pístků ve třmenu.

            0 0
          • LM  

            Tu máš rychlý překlad:

            1. Upni kolo do montážního stojanu.
            2. Sundej kolo u třmene který potřebuješ pořešit.
            3. Zmáčkni několikát brzdovou páku dokud se brzdové destičky témeř nedotýkají.
            4. Vlož takový ten plastový bazmek co dáváš mezi brzdové destičky pokud máš sundané kolo (Guide Pad Spreader – viz obrázek níže v návodu) a roztáhni brzdové destičky od sebe. Lze použít i nějaký plochý klíč nebo kus dřeva :-)
            5. Odstraň plastový bazmek z brzdy.
            6. Zopakuj kroky 3–5.
            7. Nainstaluj kolo zpět.
            8. Zmáčkni několikát brzdovou páku abys zarovnal brzdové destičky ve správné vzdálenosti od disku.
            9. Vycentruj třmen pokud je to potřeba.
            10. Roztoč kolo a oveř funkci brzdy. Pístky by se měly pohybovat volně a neměl bys mít moc dlouhý chod páky.

            Tadá.

            0 0
            • novas752  

              Fígl je v tom, že se přes bod 6. nejde dostat. :D

              0 0
              • Smazaný účet  

                :))))

                0 0
                • Ondrejst  

                  Takže toto rieši iba rozhýbanie piestu? Ja som chcel skrátiť chod páky.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Pokud paka nedisponuje nastavovani delky mrtveho chodu paky, tak je tato delka dana pomerama v hydraulickem systemu a konstrukci trmenu. Tedy trvale nemenitelna…

                    k postu vyse, musis se na to divat jako clovek postizeny vzdelanim v IT…

                    0 0
                  • LM  

                    Podle toho návodu by to mělo i zkrátit chod páky. Já to bohužel nepotvrdím protože moje zadní brzda je buď zavzdušněná nebo je tam málo kapaliny a tak pístky už víc nevylezou ani bez kotouče :-/

                    0 0
                    • Ondrejst  

                      Tak poriešené, po stlačení piestov bez kotúča a následné jemné roztiahnutie mi vrátilo tú správnu dĺžku na akú som bol zvyknutý.

                      Vďaka všetkým za postrehy.

                      0 0
                      • Jezdim rad  

                        Dám to sem.

                        Zdravím všechny bikery.

                        CHtěl bych se zeptat na funkci Contact point adjust u Sram Guide RSC (takové to zubaté kolečko).

                        Měl by se s tím nastavovat kontaktní bod destiček na kotouči. Jenom otázečka čemu to v praxi je?

                        Nastavím si jednou bod kdy se mi mají destičky dotknout kotouče a potom když mi časem destičky ubývají a krok se prodlužuje, tak si to můžu zase utáhnout a kontaktní bod zase zkrátit?

                        Krok páky bych chtěl co nejkratší, jsem tak zvyklý.

                        Pokoušel jsem se to vyčíst ze stránek Sramu, ale nejak mi to není jasný. Jde mi o to jestli si mám připlatit za RSC oproti RS.

                        Děkuji moc za vysvětlění

                        0 0
                        • kubad  

                          Posouvá to místo záběru páky blíž k riditkum

                          Takže k ničemu pro tebe

                          0 0
                        • LM  

                          Já mám Guide RSC nastavený aby páka začla zabírat až kousek od gripu + i celkově polohu páčky mám blízko k řidítkům.

                          Jakmile se z důvodu sjetí destiček začnou brzdy přibližovat až moc blízko gripu, tak tím zubatým kolečkem posunu Contact point aby to zabíralo zase dál. Poloha páčky ve výchozí pozici se tím (skoro) nemění, je pořád pěkně blízko.

                          Je to dobrý i na drobný štělování pokud chceš aby přední a zadní brzda zabírala přesně ve stejném místě zmáčknutí.

                          U Guide R jsem to musel kompenzovat buď změnou polohy páčky (čím víc sjeté destičky tím dál páka od řidítek) nebo sundáním kola, namačkáním a opětovným roztažením pístků.

                          0 0
    • Arty22  

      Zdravím, měl bych dotaz k sram guide, mám problém, že se mi nedostatečně vrací pístky, tedy destičky se dotýkají kotouče ( destičky nejsou ani zdaleka nové, jsou sjeté tak na 1/3 tloušťky). Při vyndaných deskách lze volně pístky zcela zatlačit, ale po plném zmáčknutí brzdy (se spacerme, nebo nandaným kolem) se vysunou a vrátí jen trochu ..

      poradí někdo proč to dělá a co stím ?

      Díky

      0 0
      • kubad  

        reklamovat, přidírá pístek v páce a proto ten problém, nejsi první komu to dělá

        0 0
        • Arty22  

          hm, kolo bude pomalu 2 roky staré, ale tedy ještě v záruce (pokud i na toto jsou 2 roky)

          každopádně, servisně to lze vyřešit ?? nějak rozumně

          0 0
          • novas752  

            Jo stávalo se to právě starší revizím brzd, nové už to mají vyřešené. Normálně ti vymění páku kus za kus, možná i celý brzdy.

            Servisně je potřeba rozebrat páku, vytáhnout bílej plastovej pístek, upnout do vrtačky a na pár místech odbrousit několik pár desetin mm. Ve vlákně o Guidech na to byl detailnějšípostup.

            0 0
            • kyl  

              Spíš setin mm…

              0 0
              • novas752  

                Jsem kdesi četl že někdo ubíral 0,2 na průměru. Možná to bylo 0,02, už si nepamatuju. :)

                0 0
            • Arty22  

              může se o tenhle problém jednat, ikdyž jdou páky lehce a plynule ? v celém rozsahu

              popř. mohlo by se tedy jednat o zadrhávání samotných pístků ve třmenu ? (ale zatlačit šli v celé délce)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.