Správné funkce pružení - nafoukání

31 nepřečtených
  • Losky83

    Ahoj, jelikož jsem cyklista amatér, tak bych potřeboval poradit se správnými tlaky ve vidlici a v tlumiči.

    Vlastním kolo Canyon Nerve 8.0, kde je vidlice Fox Float 32 se zdvihem 120 mm a zadní tlumič Fox DPS.

    Pro upřesnění vážím oblečený okolo 85 kg.

    Vidlice:

    při mé hmotnosti dle výrobce a doporučení bych měl mít tlak 100psi, SAG 18–24 mm.

    Pokud si na kolo sednu, tak SAG 24 mm (měkčí nastavení) dosáhnu při tlaku 70psi.

    Podle čeho se mám tedy řídit? Těch předepsaných 100psi platí pro tvrdší SAG 18 mm?

    Nejspíš jsem si na to sám odpověděl, ale rád bych v tom měl jasno, protože pokud dám 100psi,

    tak kolo při dopadu z cca 50 cm odskočí a nespadne jako těsto. Při 70 psi dopadne jako těsto.

    Tlumič:

    Mám nafoukaný na 120psi. Bohužel jaký zdvih má netuším, všude uvádí jen Fox DPS, ale SAG je asi už dost velký, viz foto.

    Zadek při dopadu z cca 50 cm odskočí…

    Děkuji za případné rady.

    Parametry kola:

    https://www.bikezona.com/…l-8-0/25328/

    0 0
    • mirorek2  

      Jaký máš tedy problém?

      0 0
    • Mereck  

      Řiď se skutečnou hodnotou SAGu tak, jak ji naměříš ty. Klidně ať odpovídá těm 70 psi – hodnoty udané výrobcem jsou spíš orientační.

      Osobně ve vidli vozím SAG 20% – 25% podle terénu a nálady. Kolik je to psi není tak důležité.

      PS třeba na Rebě 120 mm jsem měl „doporučeno“ cca. 100 psi, ale foukal tak na 65 psi (20% SAG)

      0 0
    • ladias  

      SAG nastavuj podle reálného zanoření při nasednutí na kolo tedy cca kolem těch 20–30% (tabulky ber orientačně). „Těsto“ se nenastavuje SAGem ale nastavením odskoku (tlumení) Na tlumiči je to to červený kolečko pod modrou páčkou. Já osobně vždy nastavím do střední hodnoty a pak podle chování buď přitlumuju nebo „otvírám“.

      0 0
      • Losky83  

        bohužel přední červené kolečko na vidlici jsem strhl hned asi třetí den. Je to dost častý problém u Foxe, že se tam dostane prach a pak se to žvejkne, ale kombinačkama jsem to tak nějak nastavil na střed.

        Takže zadek nastavím na svůj SAG co požaduji a pak budu zkoušet dopad z výšky a budu štelovat červeným kroužekm odskok. Až kolo dopadne jako těsto, bude to nejspíš ok…

        Jezdím většinou lesní cesty, žádný extrém, občas nějaký skok ze 30 cm.

        0 0
        • Morchella  

          Po tom, co se mi kouslo kolečko nastavení odskoku na vidlici to dělám tak, že ho občas sundám, vymeju a celý vnitřek vyplním vazelínou, aby se tam nemohlo dostávat bahno.

          0 0
          • Losky83  

            toto jsem se bohužel dozvěděl až když jsem to urval:(

            Jen z jízdy mám tedy jeden poznatek, pokud jedu rychleji po louce, kde jsou občas nerovnosti, zadek začne nepříjemně kopat, jakoby se rozvibruje, myslím, že na odskoku mám nastaveno hodnotu 10, tedy jestli správně chápu rychlý návrat zpět.

            0 0
            • novas752  

              Tak si nastav pomalejší no. Když to kope je odskok moc otevřený. Když se to zatlouká do zdvihu, je odskok moc přivřený.

              A na muj vkus jsou sagy pod 25% na trailbike málo.

              0 0
              • Losky83  

                To je ono, přijde více výmolů a prostě zadek kope jako prase, tak to dám cca na střed.

                Sag doladím tedy na otevřeném nastavení. Má smysl vůbec používat tu střední medium hodnotu a nebo jen open a close?

                0 0
                • mirorek2  

                  No to přece záleží kde právě jedeš, ne? Do kopce asfalt close, terén trail, dolů open. Když ti zadek při sjezdu skáče, máš to v jaké poloze?

                  0 0
                • novas752  

                  Close jen když dupeš dlouho asfalt nebo jedeš dlouhej kopec mimo terén. Medium většinou a open na sjezdy a neznámý terén.

                  Pak jsou taky někteří včetně mě co maj otevřeno furt a prostě jedou.

                  0 0
                  • Losky83  

                    Zadek mám furt na střední hodnotě a vidlici si dávám podle potřeby. Když jedu asfalt tak buď většinou medium či close a polňačky apod jen medium. Jak jsem psal, žádné velké skoky apod nejezdím, ale pokud někam zavítám, kde jsou třeba nějaké 30 cm seskoky apod, tak zadek vždy plně otevřu

                    0 0
                    • novas752  

                      S vidlicí nemusíš dělat nic pokud nešlapeš časzo i ve stoje. Přední kolo je zatížený míň než zadní, hlavně ve výjezdu. A když si vidlici zamkneš (což je vlastně silné utlumení nebo úplné zavření komprese) tak vidlice bude mít menší sag což ve výjezdu neni moc žádoucí (proto se dělaj vidlice jako Fox Talas se snižovatelnym zdvihem za jízdy).

                      Vidlici je rozmný nechávat „o jednu polohu za tlumičem“. Open-open, medium-open, close-medium.

                      0 0
                      • Losky83  

                        Díky, takže většinu tedy vidlice open. Tlumič terén open, asfalt medium:)

                        0 0
              • Smazaný účet  

                Ono je hlavne potreba ten sag natsavovat vzhledem k pouziti kola, pozici pri jizde. Kdyz sedim, tak mam sag vetsi, ale to proto, ze kdyz stojim a chci vyuzivat zdvich, tak se teziste posune. Proto treba pro presuny v sede mam na vidlici trochu nizsi sag, nez je ten „idealni“. Uz to tu mozna padlo. Tech 20–30% je tak cislo, kde se da rozumne zacit a pak to doladit podle potreb pri jizde.

                0 0
    • allrose  

      tlumák do 15mm v sagu (udávaná pístnice 51mm,skutečnost se liší 49–51 jak který)-měřit při otevřeném tlumiči!!

      odskok dle podmínek 3–5 od otevřeno na 120psi,tak jsem to měl při 75kg + vložka 0,8

      0 0
      • Losky83  

        Takže pokud jezdím pouze na střední nastavení tlumiče (medium), tak SAG měřit při plném otevření, ikdyž na něj nejezdím?

        Odskok tedy poupravím a jsem zvědav.

        Díky

        0 0
        • allrose  

          sag vždy měřit při otevřených jednotkách

          odskok řeším jen když se mi něco nelíbí-podle toho co jedu,jak jsou nafučený gumy..ale hýbám minimálně,do sucha 4/5

          s větším tlakem pomalejší odskok

          0 0
          • ceo  

            otevřené jednotky, ale taky v plné výbavě! Většina ladí SAG v sedě, Charvát doporučuje v attacking position https://www.youtube.com/watch?…

            0 0
            • Mereck  

              Asi záleží, co se chystáš jet. Pokud pojedeš výlet, kde budeš hlavně sedět a točit nohama, nastav sag v sedě. Pokud jedeš na traily, kde většinu času strávíš ve stoje, udělej to podle Charváta.

              0 0
            • novas752  

              To je ale normalni, na jezdeni kde je prioritou zabava z kopce se sagy ladi ve stoje a spis ke 30% s vetsi progresivitou, na spise slapave jezdeni v sede s trochu mensima sagama okolo 20–25% ale vetsi linearitou.

              0 0
    •  

      Hlavně že nic necvaká

      0 0
      • Mereck  

        Romane…

        Losky chce info, tak to tu zase neza*** kidy alá Onuce, prosím tě :-(

        0 0
    • Losky83  

      Děkuji všem za čas a rady, aspoň je člověk zase o něco chytřejší:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.