• pajinek

    Ahoj, mám dotaz, pokud se to tu řešilo, tak se omlouvám. Nedávno jsem si koupil střešní nosič na kolo na auto. Chtěl jsem se zeptat zda a hlavně o kolik se zvýší spotřeba benzínu. Máme fabii. Díky za odpověď

    • jecnak  

      Resilo a nedavno.

    • jIrI___  

      Už se to tu řešilo, ale v z vlastní zkušenosti ti řeknu, že se ti určitě zvýší spotřeba míň, než kdybys měl nosič na kouli :-)

      • Radek Broz  

        Ač díky za fotky:o), tak tohle je imho blbost (vyzkoušeno).

      • jecnak  

        Urcite? Urcite ne. Vyzkouseno, ze ani pri 130 neni s nosicem na kouli + 3 kola bez pocitace meritelne vyssi spotreba. S 3 na strese minimalne o litr pri 100–110. Ale je to tady uz hodnekrat popsano.

        • jIrI___  

          Tak já mám přesně opačnou zkušenost. S 2 kolama na střeše byla (podle počítače) spotřeba nižší než s 2 kolama na kouli. Měřeno na Fordu Mondeo Combi. Pokaždé se jela stejná trasa, pokaždé stejný řidič. Ale je to dost subjektivní, pravdu můžeš mít klidně i ty, ale já po téhle zkušenosti jsem zastáncem opačného názoru než většina :-).

          • jecnak  

            Zrovna u kombika je to hodne divne. U sedana by to bylo i pochopitelne, ale tohle je opravdu divne. Ja mam Escorta combi a po zkusenostech s Feldou a kolama na strese uz bych nic jineho nez prave nosic na kouli nechtel – spotreba, ovladatelnost auta, nakladani kol atd.

            • kajulka2  

              JJ, felda se 4 kolama na střeše je v zatáčkách docela nestabilní autí, a o nějakým zrychlení se nedá ani mluvit, spotřeba s motorem 1,3 50KW o 1–1,5 litru nahoru jak nic mimo dálnici

            • jIrI___  

              Tak s tou ovladatelností atd. sohlasím. Jen ta spotřeba mi vrtá hlavou :-). Když jsou kola na střeše (max. 2) tak proudění vzduchu kolem karoserie to zas tak neovlivní. Vzduch bude téměř bez překážky obtékat, protože 2 kola mají poměrně úzký čelní profil. Když ale budou vzadu na kouli, tak to obtékání podle mě ovlivní mnohem víc. Přece jen karoserie jsou konstruovany tak, aby vzduch hned za nimi zas splynul v jeden proud. A když jsou za karoserií ještě kola, tak vznikne turbulentní proudění, které brzdí auto ⇒ zvyšuje spotřebu. Je to jen moje představa, chtělo by to udělat nějaké měření v laboratorních podmínkách :-).

              • jecnak  

                Asi hodne zavisi na poctu kol. 1–2 se chovaji jako samostatne prekazky, ale 3–4 uz asi jako jeden celek = plachta nad autem.

              • fluider  

                Práve karoséria typu COMBI má zlú aerodynamiku v zadnej časti, pretože tam dochádza k turbulencii. Preto niektoré combi a minivany majú zadnú odtrhovú lištu ( býva v nej integrované aj 3. brzdové svetlo). Dokonca Audi TT, hoci je roadster, malo s aerodynamikou za zadkom taký problém, že vo vysokej rýchlosti sa v zákrute prevrátilo, tak tam museli dať spojler.

                Aerodynamický odpor rastie 2. mocninou plochy, takže kým vzadu sú biky uložené za sebou (v smere prúdenia) navzájom sa zakrývajú, na streche sú vedľa seba. K tomu pridaj členitosť takej plochy na streche auta.

                • fluider  

                  Veľká omluva ! Aerodynamický odpor rastie 2. mocninou rýchlosti, nie plochy.

                  • jIrI___  

                    A to je celkem rozdíl ;-)

                    • fluider  

                      Je to rozdiel, ale čím viac bikov bude na streche, tým väčší odpor bude vznikať v porovnaní s rovnakým množstvom bikov za autom.

                      • jIrI___  

                        No to je jasné. Proto jsem ve své úvaze zmiňoval max. 2 biky na střeše.

    • boboe  

      Tak za sebe mohu rici, ze to idealne snizuje spotrebu…s kolem se bojim, ze ho nekde orvu, atd…, ve finale o litr min nez bez kola…:-)

      • Kinetic  

        Souhlas – tolik nebrzdím ani neakceleruji a po každý zatáčce místo abych šlapal na plyn, tak koukám na kolo střešním okýnkem..a pak přijde další zatáčka… ⇒ spotřeba je nižší :-D

        • Treker  

          Přesně tak, když mám svoje drahý kolečko na střeše (ač dobrý nosiče Thule) prostě vyjedu o něco dřív a nejedu 150 po dálnici ale 110 a je klid. Na cestě do krkonoš to udělá +15 minut.

          Jinak Fabia Combi 1,9 Tdi a s kolama na střeše spořeba 4,5 l…Kdybych jel těch 150 s kolama na střeše, určitě to bude víc, ale nevidím důvod proč jí valit a riskovat že ztratím kolo kuli 15 minutám…kdybych jel do Itálie tak je to jiná…ale 150 km…

    • yoggi  

      ono este zalezi aku fabiu mas s akym motorom ? len netreba zabudnut ze bude vyssia spotreba ale co bude horsie tak aj dynamika auta cize ( mala alebo ziadna vykonova rezerva ), v stupaniach na dialnici plny plyn :)

      p.s.: neviem co si za tym sofera ale ak jazdis 80–90km/h tak je ti to jedno.

      • Meduza  

        No to co jsi napsal, je jiste pravda, akorat nevidim duvod, proc by mel s kolama na strese litat kilopade s plynem na podlaze…???

        • yoggi  

          na dialnici je 130 cize 140 tacho a ako myslis ze mu fabia s bajkami na streche v stupani pojde tolko ak ano tak jedine pri plnom plyne ale ak ma napr. len 1,2 HTP tak sa obavam ze to tolko ani nepojde, 1,4 dokazu na doraz drzat 130–140, ale pokial ma zase 1,9 TDI tak to bude tahat vospoda :)))

          • McBlacky  

            1,4 můžeš mít od 44–74kw takže bych to tak nezobecnoval

            • yoggi  

              tak dobre vynecham vw motory 1,4 16V 55, 59 a 74kW. ale neboj mame doma fabiu combi 1,4 16V 55kW.

        • chodec  

          já se zase ptám proč nelítat, když to nevadí :-))) jen pravda jsem neřešil ten plyn na podlaze ;-)

    • fluider  

      A k tomu si ešte pridaj obrovské množstvo hmyzu (hlavne večer), ktoré sa zachytí na náveterných plochách, smrdí ako skapatá ryba a zaserie a zalepí sa tak, že to vodou drhnem 15min. Bléé :-( A druhá vec, niektorí šoféri sú alergický na aerodynamický hluk, ktorý spôsobuje bike na streche. Tak ako moj „sofér“, po 2 hodinách sa s mnou nerozpráva :-D.

    • Sobi  

      cca 10–15% spotřeby záleží na stylu jízdy a jestli máš ochranný návlek na řidítkách tam můžeš jít až na cca 20% a pokud máš nosič bez předního kola ( na vidli ) tak tam se dá dostat i na cca 5%

    • tiru  

      nevím nevím proč to vůbec řešíte, pokud ty kola musíte vzít tak je vemete – a počítat jestli mě to zvedne spotřebu je zbytečné

      • jecnak  

        POkud stojis pred koupi noveho nosice, pak rozhodne ne.

        • tiru  

          a není vůbec lepší nosiče vynechat a hodit kola do auta?

          • zubatec  

            Ano, to jistě je, ale ne vždy to jde. Zatím taky vozím kola vevnitř (Opel Astra 3 dveř.), ale zanedlouho přijde na zadní sedadlo dětská sedačka a kolo tím pádem chca nechca bude muset na střechu. Tož tak.

             
            • chodec  

              aleeeee ;-)

              tak hodně štěstí s tou sedačkou. ten čas ale letí – mám pocit že to bylo před chvílí, kdys tu házel fotky ze svatby. J.

               

              P.S. k tématu – já kolo dovnitř moc rád nedávám. Sice teď se mi do auta vejdou i dvě kola aniž bych musel cokoliv vyndavat montovat nebo zasouvat (tedy pokud sklopím zadní sedadla pochopitelně), ale jednak dětská sedačka co většinou vozíme tenhle postup často vylučuje a druhak to má zase jiné nevýhody (potřeba nějak vystýlat kvůli bordelu a odření kol i interiéru, blbě rozfrkaný prostor na zavazadla (která nechi pokládat na kola)… Takže střechu preferuji.

               
          • hribik A1  

            pokial mas k dispozicii velku poloprazdnu dodavku, ako som raz mal ja, tak celkom bezpochyby :-D

    • dancing dog  

      Na střeše mam lyžiny,  příčníky jsem dostal k autu, střecha je jasná volba, pokud teda jedem na kola oba na delší dobu a máme toho sebou víc..což je zřídka kdy :-(

      pokud vezu jen svoje kolo, překlopím zadní sedačky na přední a mam z toho pick-up, kam se jedno kolo vejde bez problému / Hyundai Matrix /

      Co se spotřeby týče- s kolama na střeše jezdim pomalejš, takže spotřeba je skoro stejná + část kola /kopkit/ obalím igelitem, tolik ho hmyz nezadělá…

    • Foose  

      spotrebu prave ted merime, nemame palubni pocitac, ale zatim muzu rict ze se 4ma kolam auto moc nejede ale kdyz jsou vzadu na kouli tak neni temer poznat ztrata vykonu…

      • kosto  

        Nemam skusenosti s nosicom na kouli, ale na streche sa zvysi cca. o 2 litre (pri plnom vytazeni auta :P) 4 bicykle. Pri rychlosti asi 140, vykon sa takmer nezmeni. Normalnu spotrebu mame cez desat litrov, takze tie dva litre naviac nas nezabyju :D. Na streche nosime aj lyze (sotreba asi 11 litrov) aj kajaky, kde je spotreba asi taka ista ako pri bikoch a taktiez raft :P. Vykon sa pri 2-voj litrovom benzinaku az tak rapidne nemeni :D, ale pri menej vykonnych autach to bude asi velky rozdiel. Stacilo za pozicane roomstra 1.9 TDI dat prives a uz isiel len 140 pri 3000 otackach (max. bolo 4500, potom uz cervene), ale sotreba zas bola ovela mensia nez pri nasom benzine, ked mal plny vozik a na streche kajaky :D.

    • smith22  

      Jojo, to my nic takovýho neřešíme – LPG FOREVER :-)))

      • jIrI___  

        Dej pokoj, vozit v kufru nějakou přídavnou nádrž a okrádat se o místo :-P.

        • smith22  

          My nic v kufru nevozíme,máme to zabudovaný místo rezervy a rezervu taky šikovně umístěnou takže zavazadlový prostor je absolutně neporušen.

          • jIrI___  

            Tu rezervu vozíte kde? Jestli máte džípa, tak věřím že je šíkovně umístěna na zadních dveřích a z kufru místo neukusuje :-D

            • smith22  

              Nene džípa nemáme :-)) Dali sme tam takovou tu malou rezervu a na tu je tam vyčleněný místo v blatníku tak že vůbec nezasahuje do zavazadlovýho prostoru.U před­chozího modelu auta to tak bylo řešeny a u tohoto novějšího byla normální velikosti naspod v kufru ale to místo v blatníku je tam stejně řešeny takže sme ho využili.

              • zdenek  

                Hele nepleteš se? Ty kola, pro který jsou vyčleněný místa v blatnících, nejsou rezervy. :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.