SPOLEHLIVÁ vidlice do 5tis. kč, jde to?

71 nepřečtených
  • Adam1985

    Abych vysvětlil nadpis – na kole mám vidlici RST First Air platinum 100mm. Má najeto cca 1500km a neudrží tlak – což je docela na nic…je sice v záruce, ale kdo zaručí, že to po nějaké opravě neudělá znova? Dle slov více servisáků ještě není nikde nepsáno, že záruku uznají – pokud je prej proražená patrona, tak je to smůla…abych řekl pravdu, tak bych si nejradši koupil pružinovku, co jsem měl doteď a hotovo. Myslíte, že jde koupit vzduchovka, která je prověřená do 5tis. kč? Spoléhám na to, že to projde přes záruku – i když nevím, nevím…a nerad bych zas koupil nějakou vidlici na chvilku. V obchodě mně směřovali na Fox atd. , ale 10+ tis.kč za vidlu investovat nemůžu. Díky za eventuelní tipy na vidlice. Adam

    0 0
    • Rubi  

      Odkaz:http://www.kupkolo.cz/…11_2271.html

      ta by mela byt v pohode…

      0 0
    • thesecond96  

      Suntour Epicon TT se nazývá řešení tvého problému.

      0 0
    • M13  

      Epicon TT

      0 0
    • Martyss  

      Zde je nutno odělit dva jevy. Pokles tlaku při přechodu z tepla do zimy a skutečné úniky.

      Poklesy tlaku ve vzduchové komoře ukazují na poškozené těsnění, píst nebo povrch vnitřních nohou. Pokud by byla proražená patrona, tak vidlice netlumí.

      Foxe ti samozřejmě doporučují, protože na něm nejvíce vydělají.

      Kamarádka i spolužák First mají a funguje normálně. Pouze spolužák měl problém s vůlí v pouzdrech.

      0 0
      • Adam1985  

        Vypadá to na poškození těsnění – povrch nohou poškozený není. Jen mám strach, že po opravě to udělá znova…a to ta vidlice není zrovna nejlevnější – stojí 6500kč.

        0 0
        • kubad  

          To ti muze udelat kazda vidlice!!!

          U pruzinove ti zase nemusi sedet tvrdost pruziny a muze se klidne ****** tlumeni takze si nevyberes,

          0 0
          • Adam1985  

            Nevím proč, ale ta pružinovka mně dojde spolehlivější…je to asi krok zpátky oproti vzduchovce, ale nějak ztrácím důvěru k těch modernějším – poprvé se mně to stalo v půlce vyjížďky, kdy šla vidle v klidu skoro k dorazům a pružení bylo víš kde…tudíž jsem se akorát nasral a vyjížďka zkažená. Třeba se to přetěsněním opraví a bude šlapat dál.

            0 0
            • Martyss  

              Je sice pravda, že vidlice se vzduchovou komoru je citivější na údržbu, ale zase je to vyváženo možnostmi nastavení…V přu­žinovce ti může prasknout pružina.

              0 0
    • Bafoon  

      http://tuning-test.cz/index.php… a budeš spokojený.

      0 0
    • PatrikL  

      na ten bike by sa hodil aj recon u-turn :D

      0 0
    • mr.antik  

      Stara marzoccha

      0 0
    • Adam1985  

      Jedná se přímo o tento model: http://tuning-test.cz/index.php…

      0 0
      • Bafoon  

        z tuningtestu bych ji vzal klidně znovu (kvůli váze) ale jako seriovku určitě ne. TT z těch vidlic vytříská fakt funkční maximu a co můžu soudit podle těch TTvidlic co jezdí kolem tak to rozhodně není na úkor životnosti ;-)

        0 0
        • Adam1985  

          To TT mně kamarád taky doporučoval – pokud se rozhodnu pro novou vidlu, tak asi od nich!

          0 0
        • Lister  

          čím dál tím víc toho Epicona nesnáším, včera se mi jeden hezky zajetý dostal zase do ruky a vedle něj můj Lišák vypadá jako naprosto trapný držák předního kola – asi už nastal čas ho šamanovi taky poslat.

          0 0
          • kubad  

            :D

            0 0
          • Bafoon  

            jj :-D když jsem si koupil první rebu tehdy ještě za 10500kč a pak se mi dostal do ruk epi za 5tis tak jsem taky trošku vrzal zubama :-)

            0 0
    • scalar  

      Pokud chceš spolehlivou vidlici, tak jedině pevná. U odpružených Ti spolehlivost nezaručí investice ani dvojnásobná než plánovaných 5 tis.

      0 0
    • jachymk  

      epicon nic moc, mám ho. Po předělání na olej funguje jakš takš, ale je to příšerný bláto, celý to lítá dopředu dozadu…počkej si měsíc litr přitlač a kup Rebu funguje mnohem lépe a je kvalitnější, lehčí, pevnější…

      0 0
      • Lišák  

        Z loňského testování vidlic jsou záběry jak chodí předozadně Epicon a RVL. Rozdíl je okem neměřitelný, proto nelze určit, která vidlice je na tom lépe. Pokud ty videa najdu, tak je někam pověsím a dám sem odkaz.

        0 0
        • Lišák  

          Pro porovnání- Testy Epicona a RVL

          Není tohle lepší, než výkřiky o blátovitosti a supertuhosti

          vidlic?

          Rychlost 30km/h, jezdec nepracuje s těžištěm, aby se projevilo samotné kolo.

          0 0
          • Vilém  

            Moc pekne, podle toho videa vypada, ze naopak RVL se zakrouti mnohem vic.

            Nemas tam nekde to video s pevnou vidli?

            0 0
            • Lišák  

              Fotky s pevnou přidány. Pro zajímavost i fotky z výjezdu s pevnou a RVL. Aby zase nebyla hlásána moudra, jak odpružení při výjezdu v terénu ubírá na výkonu.

              0 0
          • PatrikL  

            aká to bola verzia rvl? Nejaká staršia?

            0 0
      • kubad  

        Kdyz to neumis upravit tak to nedelej. Pak tu pises bludy a nesmysly. Seriovy ani upraveny nema vakl a tuhost je srovnatelna s Rebou.

        0 0
        • jachymk  

          a píšu tu snad že jsem si to předělal sám a že je tam někde vakl, placebo efektem TT se tu hemží…tak říkám jak to mám

          0 0
          • kubad  

            nepíšeš tu vůbec nic, takže informace k prdu, pokud máš problém tak laskavě uveď konkretně o co se jedná,

            0 0
            • jachymk  

              popíšu ti svůj problém: koupil jsem si epicon, jezdil jsem a šlo to. Pak jsem se projel na rebě a bylo to jednoznačně znát že je reba lepší. Pravda od žádnýho Milana to nemám, je to normální epicon, teď tam mám místo vazelíny olej. Citlivost mnohem lepší, ale na rebu to nemá. Nechápu proč jsou něaký tuněný vidlice lepší než ty sériovky. To by byl suntour sám proti sobě kdyby dělal horší vidlice než jdou. Mě to přijde trochu komunistický, tenhle váš přístup :-)

              0 0
              • pepino  

                Věk sedí.

                0 0
              • roud  

                Když uděláš super vidlici za 5000,– kdo pak od tebe koupí vidli co bude chodit stejně za 15–20 000,– ???

                0 0
              • Bafoon  

                auuu :-)

                0 0
              • kubad  

                :D to časem pochopíš, stačí číst na BF a vnímat co se píše, i v tomto vlákně máš názory lidí co měli Rebu i Epicona TT

                možná se ti Mlok víc rozepíše, ale mě se fakt nechce, skus pohedat v historii o úpravách a tunigu vidlic je tu toho kopec

                0 0
          • mr.antik  

            TT fakt nemá nic společnýho s předozadní tuhostí vidlice…

            0 0
          • kubad  

            jen pro tvou informaci tohle naměřili soudruzi v laboratoři, Epicon je tužší jak v předozadním směru, tak v krutu

            0 0
            • Vilém  

              starej epikon. Nekdo tu vkladal i test nevejsiho a ten byl o neco malo min tuhy jak Reba.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tady Rebě hodně pomohla 20mm osa. Otázkou zůstává, jestli je to na XC ideální řešení.

                20mm osa je tužší a pár gramů navíc by se dalo překousnout.

                Problém ale je u spousty zajímavých kol, že jsou jen na 15mm osu.

                0 0
                • mr.antik  

                  njn, tenhle krok s 15mm osou mě dodnes štve. Ale výrobci kol/nábojů/vidlic si mnou ruce :-))

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Kdyby byla rovnou všude jen 20mm osa, bylo to lepší. Ale když už je situace jaká je, tak na XC bych volil 15mm osu.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Ta Reba je na tom naopak znatelně hůře, ani bych tedy nepsal, že jsou na tom stejně.

              0 0
          • MlokCZ  

            Píšeš akorát naprosté nesmysly. Nevím kdo a jak předělával tvojeho Epicona a v jakém je stavu.

            Upravený Epicon od Milana je oproti Rebě v originále:

            • tužší
            • citlivější (o hodně)
            • méně progresivní
            • o pár gramů těžší (i když třeba oproti u-turn Rebě už těžšíani není)

            Reby už jsem jezdil 3 různé z toho jednu s HS expanzí. Vše u-turn verze, takže nebyl v originále problém s průběhem.

            Všechny šly dříve nebo později na úpravu.

            A až po úpravě chodily srovnatelně. Ta jedna díky HS expanzi měla mírně navrh, ale opravdu jen mírně. U těch 120mm je už HS expanze znát, ale ještě ne tolik.

            A třeba Talas 2010, tak i po úpravě mírně zaostává citlivostí ze upraveným Epiconem. Nemám tedy na tom Talasu ještě pořešené ty 2kg kurvítka od komprese.

            0 0
            • krokus  

              Mloku, nevíš, jestli by byl Milan schopen u Sida dodělat HS expanzi? Už jsem se na to zhruba před rokem ptal a odpověď byla negativní – třeba se ale něco změnilo. Otázka je, jestli by to u zdvihu 100 mm vůbec mělo smysl.

              A ještě jeden dotaz: ovlivní snížení progresivity míru zanořování zamčené vidlice?

              0 0
              • MlokCZ  

                Motion control = HS expanze nelze

                Když bude méně progresivní a o to více ji nafoukáš (aby chodila na doraz při stejné síle), tak to mírně ovlivní i při zamčené vidlici. Pokud ji více foukat nebudeš, tak to neovlivní vůbec.

                0 0
          • jIrI___  

            Fandím ti! Říct na B-F křivé slovo na adresu upraveného Epiconu, to už člověk musí mít koule :)

            0 0
            • roud  

              právě jsem ho taky zdrbnul u kubadova santy xD xD

              0 0
            • Lister  

              Ono je to těžký – samozřejmě má pro některé velké nedostatky, protože to není Fox a prostě nikdy nebude, ale když se ti dostane poprvé do ruky, tak to většinou skončí pouze hluboce upadlou sanicí, jako se to stalo třeba včera mně – on byl dobrý i na začátku, ale po jízdě se zajetým kouskem jsem si o ten můj americký šmejd málem hlavu umlátil :-)

              0 0
              • kubad  

                on si jirka dělá srandu :) on to moc dobře ví jak to je

                0 0
              • MlokCZ  

                Njn, u Foxe je to těžké, co občas předvádí.

                I tak u něj stále zůstávám a jsem spokojený, ale jen díky tomu, že většinu problémů mám vyřešených opět úpravou u Milana.

                A pak tu byla už výhoda od začátku, že vždy Foxky měly HS expanzi (a to už hodně let zpátky).

                Když se ale ohlédnu zpět, tak vlastně nic moc:

                Talas 2007

                • přepracovaný Talas systém a ovládání změny zdvihu prvněvelmi dobré
                • HS expanze; tím to ovšem končí a začíná spousta nedostatků
                • příliš progresivní průběh pro lehké jezdce (konstrukce je s třetíkomorou, která má v originále daný tlak, který je pro každého stejný,přitom by byl třeba rozdílný pro různé váhy jezdců) a to až s takovýmdůsledkem, že bylo nutné vozit supernízké tlaky při kterých předstávalofungovat vracení zdvihu zpět na vyšší zdvih
                • citlivost bídná, už se objevilo kurvítko od komprese (a ona by tacitlivost nebyla žádné terno ani bez toho kurvítka)
                • příliš krátká negativka na max zdvihu, divné chovánípočátku zdvi­hu
                • ne příliš doladěný přechod mezi komorami (tím myslím okamžik, kdyzačala ve zdvihu pracovat 3. komora), v originále to pěkně klepalo(časem)

                úpravou šlo vyřešit skoro vše až na tu negativku a pak citlivost šla dostat jen na průměrnou úroveň (i po úpravě cca 7–8kg)

                Talas 2008

                • přepracovaný Talas systém, pořád zachována 3. komora
                • průběh v originále o něco lepší i pro lehčího jezdce, pořád toale nebylo ono (tohle ale šlo poladit dobře změnou tlaku ve 3. komoře)
                • zlepšena negativka, ale pořád to nebylo zcela ideální

                úpravou šlo vyřešit vše, citlivost lepší než u 2007, někde kolem 6kg a zůstala jen ta ne úplně ideální negativka (ale už to bylo celkem ok, narozdíl od 2007)

                Talas 2009

                • opět přepracovaný Talas systém, opuštěna 3. komora
                • citlivost větší na nižším zdvihu, jako vždy ale v originálemizerná
                • tak dobře ho neznám, protože jsem ho nejezdil dlouhodobě

                Talas 2010

                • pro změnu přepracovaný Talas systém, citlivost tentokrát nejlepší promax zdvih
                • parádní průběh i v originálním stavu a bez třetí komorynezávislý na váze jezdce
                • nejlépe fungující změna zdvihu
                • přepracovaný i tlumící systém – FIT patrona
                • citlivost v originále opět mizerná, možná nejhorší z těchročníků a to díky těsnějším stírům (to se ale časem samo zlepší) azase kurvítko od komprese už menší (záleželo na sérii, mohlo být prostejný ročník 5–15kg nebo už lepších 2–10kg)

                Tady po úpravě (pokud je i upravená komprese) a delším zajetí (klidně 1000–2000km) ok úplně vše.

                Talas 2011

                • opět předělaný Talas systém a to prvně jen dvoupolohový 120–150mm(pro 150mm verzi), což třeba mě přijde jako velký krok zpět a kvůli tomuje to zabité

                A oproti tomu je teď k mání upravený Epicon ve speciální dražší verzi, který má snižování zdvihu, lock i HS expanzi.

                A má jediný drobný nedostatek a tou trošku divnější provedení 15mm osy (projeví se pouze při sundavání předního kola, za jízdy ok).

                0 0
            • MlokCZ  

              Proč? Upravený Epicon taky má nějaké nedostatky. Třeba doteď chyběla HS expanze, což pro mě by bylo třeba zásadní.

              Teď už dostupná je, ale zase jen na té speciální nejdražší verzi. Já bych třeba ocenil vše z té nejdražší verze a vzal ji, někdo ale třeba snižování zdvihu vůbec nechce.

              Ovšem jedna věc je rozumně kritizovat na základě skutečných vlastností/pro­blémů/atd. a druhá psát úplné nesmysly a to ještě bez toho, aby někdy měl upraveného Epicona vůbec v ruce.

              0 0
              • jIrI___  

                Já jsem si jen rýpnul :). Konečně jsem nedávno měl čest se na upraveném Epiconu (základní verze, žádná HS expanze apod.) pár km svézt a byla to paráda. Až se mi do hlavy vloudila myšlenka, že po sezóně pošlu Milanovi svoji vidlu, jestli se na ní dokáže aspoň trochu přiblížit chování Epiconu.

                0 0
              • jachymk  

                Možná když už se tu oháníš pořád HS expanzí tak by nebylo od věci sem popsat co to znamená a napsat to něak jednoduše, rád bych to pochopil, když už to do mě hustíš. To že je epicon (jako takovej) shit je můj názor, mám ho rok…

                0 0
                • kubad  

                  I cvicena opice dokaze pouzit vyhledavac pripadne se podivat do historie.

                  Jinak tu nikdo Epicona co mas nikdo nechvali to je lehce podprumetna vidle za dobrou cenu. Tady se pise o upravenem Epiconu v TT a v tom je prave ten rozdil.

                  0 0
                  • jachymk  

                    ano to si špatně rozumíme, je pravda že TT jsem nikdy nejel.

                    0 0
                • Lišák  

                  Díval ses na ta videa? Co na to říkáš?

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Přesně tak, já bych snižování zdvihu nechtěl, ale HSexpanzi ano… třeba by to u milana šlo ukecat…

                0 0
      • Lister  

        V rámci své kategorie je na tom s tuhostí naprosto standardně, Rebou si určitě nepomůže a pokud jde o průběh pružení tak už vůbec – právě naopak. Jel jsem jedinou vidlici, která se v neupraveném stavu mohla v citlivosti srovnávat s upraveným Epiconem a to byla Vanila.

        0 0
        • kubad  

          Tak tak nebo Fox z prvnich roku jeste bez kurvitek tusim do 2007

          0 0
          • Lister  

            Mám Foxe 2007 a výsledek viz výše :-)

            Ale možná prostě jen potřebuje servis, protože je pravda, že na ten jsem tak nějak pozapomněl. Půjde k Milanovi, už jsme to plánoval dlouho, ale včerejší přímém srovnání s Epi mě už nakoplo.

            0 0
        • MlokCZ  

          Bohužel jak napsal už kubad, tak i ta Vanilla pouze starší ročníky.

          Třeba co jsem zkoušel Vanillu 2009 a 2010, tak v originále nic moc (citlivost).

          Průběh, tam je to lepší, tam by se našlo více vidlic v originále, kde je ok. Třeba Talas 2010 má na můj vkus průběh zcela perfektní i v originálním stavu (škoda, že to samé se nedá říct o citlivosti). u-turn verze u RS jsou také ok. A neměl jsem v ruce 2011 RS, prý progresivita je nižší už i u verzí bez u-turnu.

          0 0
      • MlokCZ  

        Co jsi hulil?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.