Specialized ( prosim o vysvetleni v ramech )

46 nepřečtených
  • ZdenekPha

    chci poridit Epika 100mm nebo Camber 120mm poradite mi v cem se lisi ramy oznaceni M5 nebo M4 pro Camber. dekuju za zkusenosti :) http://eshop.kola-radotin.cz/…1-red-black/ http://eshop.kola-radotin.cz/…1-red-black/

    0 0
    • ToBla  

      Vem si radši to HIFI co jsi chtěl původně, je lepší…

      0 0
      • ZdenekPha  

        cau, dnes jsem si projizdel Paragona 29, pripadalo mi to jako traktor ! nejak me ta 29 nedostala!

        0 0
        • ToBla  

          Hmm, takze 26… a full??

          0 0
          • ZdenekPha  

            ano :-) jeste se mi libi Trek FUEL EX 8. http://www.trek-bikes.cz/…el-ex-8–2011

            0 0
            • ToBla  

              EX8 je pěkný kolo za dobrý prachy, ABP prý opravdu funguje, líbí se mě i dvoukomorovej tlumič, Spec je funkčně ok, jen v naší partě ho má půlka lidí…

              0 0
              • McBlacky  

                pravda, tohle je hodně povedený. Hned po SJ pro mě volba č2

                0 0
    • Lister  

      Proč řešíš v nepodstatné drobné rozdíly ve složení sloučenin rámů, když zatím nejsi rozhodnutý, jestli chceš sportovní XC nebo trailbike?

      0 0
      • ZdenekPha  

        jestli neni rozdi ve vaze

        0 0
        • Lister  

          Jako v čem – mezi rámem se 100mm a rámem se 120mm – no, co myslíš? U stejného rámu mezi M5 a M4 rozdíl bude, ale malý. Tady jde o rozdílné rámy – ale to sis snad všiml?

          Až teď jsem si všiml toho půlstránkového seznamu témat na stále stejné téma :-(

          0 0
        • ToBla  

          Na vahu se vykasli. Jestli chces fulla, tak si nejprve vyber, zda má mít zdvih 100, 120, 140mm nebo i víc… Je jasný, že nejlehčí budou XC kola se 100mm, ale nemusí to bejt pro každýho výhra. Ale kola v ceně 70tis na tom budou po Top značek Spec, Giant, Trek Scott podobně (pokud budeš srovnávat stejný kategorie kol). Takže váhu bych zas až tak moc neřešil.

          0 0
          • ToBla  

            Já ti se Specializedem neporadím, moc je nemusím, prijde mě ze je má kazdej…

            0 0
          • ZdenekPha  

            mam pekne zamotanou hlavu :)

            0 0
            • mr.antik  

              Buď chceš závodit, vytahnout maximální šlapací výkon ze sebe a z kola, valit to nejkratší a nejrychlejší stopou.

              A nebo chceš jezdit víc na svoje pocity, užít si to, pohrát si z kolem při sjezdu nebo v terénu.

              To je rozdíl v těch kolech, slitinu nepoznáš, ale posed, živost a citlivost pružení ano.

              0 0
      • marapara  

        Tipl bych, že rozdíl bude v tuhosti. M4 nebdue tak tuhý jako M5, viz test Cambera.

        Ale hlavně se musí rozhodnout, jak velký zdvih preferuje.

        0 0
    • potápěč  

      specialized camber 120mm zdvih váha 12,5 až 13 kg

      specialized epic 100mm zdvih váha 10,5 až 12,5 kg epic je v karbonu a v hliníku.

      Váha je fakt jen orientační opsaná z kol na tomto fóru.

      Epic XC tlumič s Brainem

      Camber XC Trail bez Brainu jestli teda dobře koukám

      0 0
    • McBlacky  

      já bych do M4 slitiny nešel. Už je to nějaký pátek co ji specialized nahradil M5, která nabízí vyšší tuhost zároveň při menší váze.

      mezi epikem a camberem je sakra rozdíl. Obě si projeď a pak se rozhodni.

      Já ted jezdím epika i SJ09, což je 120 FSR jako camber a vybírám si kolo podle toho co chci jet.

      Epika je rychlý kolo, jde super za pedálem a nutí tě jet často ze sedla a tempo. Naproti tomu na SJ jezdím na pohodovější akce do těžšího terénu, kde si to super užiju a na epiku bych se už trochu trápil.

      0 0
      • esti  

        Co se týče samotných slitin M4/M5

        "M4: Aluminum alloyed with silicon, copper, magnesium, vanadium

        M5: Aluminum alloyted with silicon, copper, manganese, magnesium, zinc

        M5 has a higher tensile strength (both ultimate and yield) and retains more of that strength and hardness after welding, so less material can be used."

        0 0
        • Raada  

          Jen s tou vahou abys nebyl prekvapenej. Ja mam Epic 2010 comp 29" v XL ramu a na prodejne bez pedalu vazil 13,6kg. Je pravda, ze je to 29er, XL ram, ale rozhodne bych necekal nejaky vahy kolem 10kg. Dojdi si do Specialized concept storu a podivej se na spodek tech kol co tam maji. V Praze ve Vrsovicich maji kazde kolo zvazene a na kazdem je samolepka s vahou nalepena na spodni trubce.

          0 0
          • roud  

            jj epik v hlíně je těžkej jak prase :O(

            0 0
            • potápěč  

              já mám epica 2010 v hliníku velikost M a když jsem ho vážil tak byla váha pod 12 kg. To si myslím že není nic tak strašně těžkého. A to je s pedálama tak jak je na fotkách v mém profilu.

              0 0
              • roud  

                mám pocit že epik v hlíně váží něco těsně pod tři kila zatímco třeba spark má 2,5 což je rozdíl půl kila jen na rámu mě se to zdá hodně…

                0 0
                • potápěč  

                  http://www.bike-forum.cz/…l-29201.html

                  tady uvádí kolega že má 2,8 kg já jsem ho nevážil.

                  0 0
                  • roud  

                    pěkné nejspíš šli mezi jednotlivejma modelama s váhou dolů zas nadruhou stranu model 2011 má novou mohutnější zadní stavbu a pochybuju že bude lehčí než u 2010

                    0 0
                    • potápěč  

                      tam ještě uvádí že je to velikost XL. 2011 má zase kratší tu trubku co je mezi nohama je to ten trojúhelník. Je tam jen zesílení. Ale nevím musel by to někdo zvážit.

                      0 0
                • McBlacky  

                  Ale víš jak se scottem :/ těch pár gr za to nestojí, radši o 200víc a bez praskání.

                  0 0
                  • roud  

                    mno co skotům praskaj rámy spešlům se zase serou tlumiče ono si nepomůžeš :O(

                    0 0
                    • McBlacky  

                      spešl se s tím srovnal tím, že začal dělat jinou řadu opět s foxem. Scott vyrábí stále stejné rámy /spark/ ze stejné slitiny.

                      za mě radši tlumič za svoje na repas než převařit zlomeninu :)

                      0 0
                      • roud  

                        vím o tom kamarád už má na 2011 taky foxe ale u všech starších ej to pořád ******* nemluvě o tom že na vyšších modelech má brain na vidlici zas od RS a bůhví jak to s nima bude…

                        0 0
                        • potápěč  

                          já mám 2010 a mám také foxe :o)

                          0 0
                          • roud  

                            tak jsem asi já o rok pozadu ale neni to zas moc dlouho co je tam maj :O)

                            0 0
                            • McBlacky  

                              vysírací tlumiče dělali 08–09. Vidle prvních future shock na Endurech drží.

                              0 0
                              • potápěč  

                                nechci se mýlit, ale myslím si, že jsem četl že na 08–09 tlumiče byla 5 let prodloužená záruka. McBlaky to bude nejspíš vědět přesněji :o)

                                0 0
                                • roud  

                                  zas je dobrý že u těhle problémovejch kousků řešej reklamaci kus za kus že nemusíš jak debil čekat měsíc na tlumák ale i tak to prostě naštve když se ti to vysere :O(

                                  0 0
                                • McBlacky  

                                  O tomhle nevím přesný informace.

                                  0 0
    • potápěč  

      na spešla máš doživotní záruku na rám. Na tlumič je normalní 2 roky.

      0 0
      • Al Stra  

        na hlavní rámový trojúhelník

        0 0
        • potápěč  

          jj, máš pravdu blbě jsem to napsal.

          0 0
          • Vilém  

            A ted jeste co je „dozivotni“ :)

            0 0
            • roud  

              5 let ?

              0 0
              • McBlacky  

                je to s přihlédnutím ke stavu a oprávněnosti reklamace.

                Teoreticky by to mohlo být i víc. Je jasný, že když jim po 4 letech doneseš totálně dosápanej rám, tak s tebou vyrazí dveře. Pokud přineseš po 6 letech rám bez větších oděrek, děr apod, máš velkou šanci na novej.

                Podobně to má řešené cannondale a nejdelší uplatněná záruka v ČR je aktuálně 20 let…

                To je spíš kuriozita ale.

                0 0
    • potápěč  

      ještě ti sem přidám test 2011 epica 29tky. Uvedená váha 29 kola je 13,5 kg ve velikosti XL

      http://cykl.cz/…zed-epic-x12

      0 0
      • Raada  

        Jo presne tak. Vaha sedi.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce