Specialized Epic Disc Int x Specialized FSR XC pro CE

56 nepřečtených
  • Stendy

    Vím,že podobné téma tady již zaznělo, ale nedá mi to se zeptat konkrétněji – doposud jsem jezdil na hardtailu.Nejezdím závody, ale vyhovovuje mi švihovější jízda (takové to polykání kilometrů v terénu). Asi bych tuhle otázku neřešil, ale nějaký šmejd mi „šlohnul“ mého miláčka.Takže se rozhoduji jestli zůstat u pevňáku, nebo jestli již doba „dospěla“ a XC Full mi nabídne to pravé. Je pravda, že z hardtailu je z kopce člověk občas pěkně vyklepaný(vidle 100mm), ale ta lehkost výjezdu do kopce a „zasprintování si“ se zamknutou vidlí taky stojí za to.Takže stojí XC Full se svými cca 2kg navíc za ty „požitky“? Vybírám mezi:Specialized FSR XC pro CE, Specialized Epic Disc Int (snil jsem o něm, ale stojí za něj dát ty peníze?,ikdyž je ve slevě), HT Merida Carbon Race-D, HT KTM Carbon, popř. jiný lehoučký pevňák?

    0 0
    • MlokCZ  

      Proč hned 2kg navíc? Kdybych měl HT, tak ho budu mít osazený úplně stejně jako full v profilu a rámem a absencí tlumiče bych ušetřil cca max 1kg. Minulý HT Author Egoist (komplet na XT s lehkým Skarebem) neměl ani o to celý 1kg méně.

      Zasprintovat si můžeš téměř stejně jako na HT, pro mě subjektivně úplně stejně (když zamknu tlumič i vidlici), píšu raději stejně, protože zamčený tlumič má tak cca 3mm chod zadní stavby a je tam to kilo navíc, takže nepatrný rozdíl tam být musí. Já ho ovšem subjektivně nepoznám vůbec.

      Přínos XC fullu není ale jen z kopce, ale i ve výjezdu a po rovině. Naopak se na něm dát v lehčím až středním terénu švihat daleko lépe, protože po těch překážkách můžeš letět v tempu.

      U XC fullu vídím jen jeden zásadní nedostatek, že za adekvátní výbavu a srovnatelnou kategorii kola jako bys měl HT musíš značně připlatit – tak odhadem cca 20–30k.

      0 0
      • MlokCZ  

        mělo být: píšu raději téměř stejně

        0 0
      • Stendy  

        Takže říkáš, že full je jasná volba:-)Koukal jsem na tvůj bike a musím říct:„Fakt skvost!“. S tou hmotností jsem vycházel z běžných, mě dostupných, průměrů: HT 11–12kg a full (FSR XC Pro)13,5kg (30–40.000,–),Epic 12,6kg (50–60.000,–). Oba Spešly jsou z obchodu a ještě s lákavou slevou.Proto jsem vycházel z 2kg rozdílu mezi HT a Fullem. Ten Epic mi spojuje váhu HT a vlastnosti XC Fulla. Teda až na tu cenu (a to je skvělá, protože 70.000,– a + by bylo pro mě nedosažitelné). Proto říkám, jestli to stojí za to. Díky, jsem fakt vděčný za každou radu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Dík za pochvalu kola. Já osobně bych do HT už nešel. Těch lehčíh kol by se našlo více a to ještě o dost než to moje. Určitě bych uvažoval i o www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… pokud ho tedy ještě mají. Je tam poslední kus psáno. Lapierry se mi zdají normálně poměrně drahý, ale v té slevě už je velice zajímavý. A jsi pod 12kg.

          0 0
          • MlokCZ  

            A samozřejmě jestli sedne velikost.

            0 0
          • MlokCZ  

            Nebo ještě ten levnější, ten je pro změnu v menší velikosti. www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

            0 0
            • Stendy  

              Měřím 193cm, takže XL, 56cm, 21–22" jsou velikosti pro mě. Z toho vyplývá také moje špatná zkušenost s možností výběru nákupu ve slevě.Přiznám se, že Lapierry neznám, ikdyž ta hmotnost je fakt skvělá. Bohužel nemají mou velikost. Zaujaly mě také Canyony viz www.canyon.com/…uipment.html?b=47 (Nerve XC5)za přibližně 39.000,– váhou 12,6kg.Otázka je, jestli s mojí hmotností +/- 88kg (a to jsem hubeňour)se mám pouštět do co nejnižších vah. Ale to je s dnešnímy materiály spíše otázka peněz než pevnosti:-(

              0 0
              • MlokCZ  

                Canyon určitě taky zkus, jestli ještě jsou. Nejdřív bych zkusil v Bikeexpertu, jestli náhodou ještě nemají nějaký kus a pak přímo v Německu. Ovšem u Canyonu z Německa počítej, že ho jen tak mít nebudeš, pár měsíců to potrvá. Pokud ti stačí kolo do jara a u Canyonu nebudou mít už letošní modely, tak klidně můžeš uvažovat o modelu 2007, cenově na tom budeš stejně pořád o chlup lépe než tady letošní modely jiných kol ve slevě.

                0 0
                • Stendy  

                  No vidíš, ani jsem netušil, že Bikeexpert na Karláku prodává Canyony. Zítra tam běžím. Myslíš, že model 2007 bude se stejným vybavením o něco levnější než výprodejové modely 2006 některých kol tady?(namyslím zrovna Cannondala). A srovnání Canyona Nerve XC x FSR XC? Vychází mi momentálně podobná cenová hladina.Díky

                  0 0
                  • TheIF  

                    Je to možné :-) Canyon je levnější o přirážku prodejce (20–30%) proto nemá žádne distributory a prodává jen přímo.

                    0 0
          • JJ  

            MlokCZ: Muzu se zeptat, jak ses spokojenej s tim tlumicem(chod, seriditelnost, problemy)? A jak funguje Dualpoplock?

            0 0
            • MlokCZ  

              Jsem s ním spokojenej. Problémy žádný. Kolo je s ním citlivé dost, fouká se pouze jedna komora, což ale bohatě stěčí. Pak se nastavuje velikost tlumení a floodgate. Rozsah nastavení floodgate ale není tak velký jako na vidlici nebo na MC 3.3 tlumiči, který nemá Remote. Mě ale nastavení v rozsahu vyhovuje, bere v režimu floodgate pouze větší rány a při šlapání nehoupe. Jediná malá výtka je, že by zadní odpružení mohlo být úplně ke konci zdvihu o chlup míň progresivní (s čímž se nedá nic dělat), ale fakt jen o malinku, takže i tak jsem spokojen. Ale tady nemůžu říct, kolik na tom má podíl tlumič a kolik přepákování zadní stavby.

              Dual poplock je super, už jsem tu párkrát popisoval: tlumič nastavaje páčka poplocku plynule, takže teoreticky lze jemným nastavením páčky ještě zvětšit rozsah floodgate nastavení na tlumiči. Já ale používám jen 3 polohy, stejně se nedá moc trefit přesně ještě nějaká poloha mezi aby to bylo pokaždý stejný a to následující:

              • tlumič i vidlice plně aktivní – tak jezdím nejčastěji, v terénu takhle téměř pořád
              • tlumič na floodgate + vidlice současně plně aktivní – tak jezdím po silnici a v terénu při dlouhých výjezdech, pokud nejsou v těžkém terénu (tam nechávám plně aktivní režim), na ty výjezdy to má navíc výhodu, že v tomhle režimu má tlumič menší sag, takže se to chová podobně, jako bys snížil zdvih vidlice o něco málo a navíc se při větším zatížení zadního kola ten sag stále drží menší
              • tlumič zamčený + vidlice na floodgate – to používám pouze na silnici na delší úseky ze sedla (takže jen občas)
              0 0
    • Archer  

      Mezi Epic a FSR XC cenovy rozdil skoro dvounasobny.

      Mel bych si porovnavat Epica s Stumpjumperem FSR.

      Osobne mam FSR XC, a libi se mi.

      0 0
      • Stendy  

        Stumpjumper FSR je na mě asi už moc Enduro(nebo do jaké kategorie patří:-).Mě po případném přechodu z HT (teda jestli se tady nenajde dost přívrženců:-) bude stačit zdvih 100/100mm.Přemýšlel jsem o Meridě (kvůli zajímavé ceně) a pak o FSR XC(kvůli nabídce). U FSR XC nevím ta váha, ale 13,5kg (na velikost XL)u fullů asi není moc.Ty máš jaký typ FSR XC ? Můžeš popsat jeho vlastnosti a pocity? Díky.

        0 0
        • Archer  

          Mel jsem puvodne „FSR XC“, model 2006, s rafkovymi brzdami. Ale prestavil jsem ho na kotouce, vymenil vidlu… v podstate – puvodny zustal jen ram a riditka :)

          Ale na originalu jsem projel cca 100km. Vlastnosti popsat asi nemuzu, protoze je to muj prvni full, pred tim jsem mel hardtail. A zkusenost z jiny fully taky nemam. Proste nemam co porovnat.

          Pocity… je tezsi, ale mnohem pohodlnejsi. Nejvic to citit na polny ceste nebo rozbitem asfaltu – nemusis zvedat prdel. Proste slapas a jedes. Koren ne koren, dira ne dira… jede to.

          Mimochodem, ktery model FSR XC mas zahlednuty? 2006 nebo 2007? U 2007 je obrovsky rozdil podle specifikace – material ramy M4 misto A1 (asi to bude na vahu), komponenty a vidle je lepsi.

          Mat penize – bral bych jsem Stumpjumper FSR. FSR XC jeho mladsi bracha, a treba dnesni FSR XC bude lepsi nez Stumpjumper FSR nekdy z roku 2001–2002, kdy jeste meli 100mm zdvih.

          Jsem taky stal pred rozhodnuti, co brat – Epica nebo neco jineho. A stejne jako ty jsem uvazoval „Epic je skoro hardtail, a muzu i nechat tasku v ramu…“ :) Ale podle mne Epic hodi spis na zavody, nez na co, to potrebujes ty.

          Zhrnem to: kdyz mas prachy na Stumpjumpera – vem ho. Kdyz ne – FSR XC je dobra volba.

          0 0
          • Dannik  

            Ahoj, tak ja taky trochu…Vahal jsem taky mezi EPIC a SJ a vysel z toho SJ Expert 120 2005. Musim rict, ze to kolo cloveka nauci jezdit. Pohodli je UPLNE jinde nez EPIC. Urcite doporucuju FULLA pred Epicem, pokud nejezdi clovek maratony. Ja presel z HT a od ty doby me prestalo bolet za krkem a v zadech :o)) je mi 30…:o))Jak uz bylo napsano…koreny a kameny a ty jen sedis a jedes, proste parada…uz bych nemenil!! Pokud mas penize tak SJ, protoze A1 je o necem jinem..uz proto, ze se z ni delaji Endura…

            0 0
            • filipes  

              Kdyz od Speslu pro nezavodni jezdeni, tak SJ. Uz maji brain jako epic, me vic vyhovuje klasicky tlumic s lockem. Jo, a i tech 120 je mi ted malo, takze urcite nic min nebrat :-)

              0 0
              • Stendy  

                To mě právě odrazuje od FSR XC. Sice je dobrou cenu, ale zdvihy 100/100 a 13,6kg. SJ FSR ačkoliv má větší zdvihy je o kilo lehčí. Takže spíše: Má větší zdvihy a je ještě o kilo lehčí:-) Prostě asi ta správná volba, jen ta skoro dvojnásobná cena.

                0 0
                • filipes  

                  Navic SJ bude i tuzsi.

                  0 0
                • Archer  

                  Koukni jsem na review FSR XC 07. forums.mtbr­.com/showthre­ad.php?t=223924

                  Co se tyka XC vs SJ – uz jsem povidal: kdyz muzes si dovolit SJ – kupuj bez zavahani :)

                  0 0
                  • Stendy  

                    Prošel jsem si i domovské stránky Specializedu a musím říci, že modely 07 se mi fakt líbí. U FSR XC použití materiálu rámu M4, takže předpokládám váhu dolů. Neznáte někdo Avidy Juicy 3? Nic jsem o nich nenašel. No a pak nové SJ, nádhera (váha, zdvih – i možnost na předku 90–130mm,…). Fakt mi učarovaly.Máte někdo zkušenost s koupí kola v USA? Ceny udávané u jednotlivých modelů jsou více než lákavé. Známý pojede do USA, takže by mi ho mohl přivézt. Jen nevím, jestli je to konečná cena (s daní,..). Samozřejmě by mělo dojít v ČR na letišti k proclení..Ale oproti cenám v ČR je to dost podstatný rozdíl!

                    0 0
                    • Archer  

                      Avid Jucy 3 – je to OEM verzie Jucy 5. Mozno na necem usetrili, ale mela bych byt v pohode.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud bereš z USA, tak cena musí být opravdu super, protože pokud nemáš možnost věc přivést/poslat bez proclení (a to u kola půjdo opravdu dost těžko), tak zaplatíš ještě 19% DPH a clo (což bývá tak kolem 10%). A jsi s cenou hned sakra vysoku + problém se zárukou.

                      0 0
                      • Stendy  

                        Musím si ještě porovnat jestli typ a osazení kola se shoduje s tím samým kolem v distribuci v ČR. Nechci spekulovat, ale při letmém pohledu to vycházelo např. 2.200$ v porovnání se 74.000,– Kč. A to by byl už podstatný rozdíl. Porovnám to.

                        0 0
            • Stendy  

              Pro mě je Epic takový „jednorožec“ spolu se Scalpelem, ale to pro svojí vyjímečnost technologie a lehkosti (do teďka jsem jezdi HT a říkal jsem si, že nejsem žádnej „daunhilák“, abyh potřeboval celopéro. A když už, tak něco na způsob těch dvou ).Nikdy jsem na nich neseděl, takže ani vlastně nemám možnost porovnání opravdových jízdních vlastností a pocitů.Jó a také mě občas bolely ramena z toho super nataženého posedu (prostě chrt:-)No, jestli budu chtít mat.rámu M4 , musel bych si počkat na výprodeje 2007 a to je fakt celý rok bez MTB (děsná představa), nebo bazar. Ale jedině s jasným původem, protože já ty hajzlíky, co mi vybrali sklep, podporovat nebudu.

              0 0
          • Stendy  

            Takže je to: FSR XC Pro CE, vidlice RS Recon 351 Air lock-out,tlumič Fox Triad for FSR XC, brzdy Avid Juicy 5 180/160, přesmyk Deorko, přehazka XT. Jinak viz: www.specialized.cz (FSR XC Pro CE).Je to rok 2006 a proto i ta sleva. Stumpjumper FSR je dalších min.15.000,– 20.000,– výše, takže asi mimo hru. Ale díky za zkušenost.

            0 0
    • alfons007  

      Pořídil jsem si Epica a po půl roce jsem jeho nadšeným uživatelem. Váží stejně jako můj starý HT, ale jízdní vlastnosti jsou nesrovnatelné. Největší rozdíl necítím ve sjezdech – samozřejmě že jsem jistější a rychlejší, ale kolik těch těžších člověk při maratonu nebo vyjížďce potká. Pro mě je nejdůležitější možnost jet svižně přes kořeny, kameny, po polňačkách, panelkách. Jak už bylo napsáno, sedíš, šlapeš, nenadskakuješ.

      0 0
      • Stendy  

        Tak k Epicu ti gratuluji! Takže když bych to shrnul: Kdo je chrt a má na to, Epic je skvělá volba. Díky.

        0 0
    • emkaa  

      Jak pise MlokCZ, prinos fullu je nejen z kopce. Sam jsem byl prekvapenej, kdyz jsem si to overil na vlastni kuzi, kdy i po zdanlive rovne ceste se to pruzeni vyplati, a co teprv na rozbitejch cestach. Po Epicovi jsem hodne dlouho pokukoval, ale nakonec jsem ve sleve v srpnu koupil Meridu Mission Lite. A jsem spokojenej, jezdi se mi lip, vic si to uzivam. Zatim jsem zavodne jel jen Sudety, a bylo znat, jak to cloveku ulehci praci. U takovyho chrtiho fullu sice musim obcas zvednout zadek, vsechno to nepobere, ale nevadi mi to. S pedalama 12.9kg je myslim slusny a pujde to jeste vytunit.

      0 0
    • Andrzej  

      no nevim, na xc fullu sice nejezdim, ale abys fakt neprisel o moznost poradne si zaspurtovat, tak si radsi nejdriv nejakeho fulla pujc a projed se na tom (podle mne vzdycky aspon trochu rozdil proti ht bude – mozna u epica ne- , ja mam na takove veci k tezkemu kolu este silnicku)

      0 0
      • filipes  

        Bez obav, zaspurtujes si treba i na korenech ;-)

        0 0
        • Andrzej  

          no, to jo, ale ja sem myslel spis „zasprintovani si se zamknutou vidlici“ . takze mysli asi na hladkem povrchu a tam pocitove ht asi bude lepsi(ale jak rikam, na necem jako je epic sem v zivote nesedel)

          0 0
          • filipes  

            kdyz to ma zamky vepredu a vzadu, tak uz se vic projevi tuhost ramu + klik + kol nez jestli to je obyc HT nebo Full (Zadnou chrti HT raketu jsem nezkousel)

            0 0
          • MlokCZ  

            Možná závodníci jezdíci na bednu poznaj rozdíl. Já tedy ne, když vše zamknu. Na silnici pak dělají hlavní rozdíl pláště. A ty jsou nezávislé na tom, jestli to je XC full nebo HT.

            0 0
    • wroum  

      XC s 10/10 te o nic neochudi, spis naopak – ukaze ti uplne jinou dimenzi jezdeni oproti HT.

      treba Giant Anthem nebo i ten Trance nebo podobnej light ful s nejakym lepsim systemem odpruzeni. Postavit se to da lehky, ale jak uz nekdo psal vyse, i to kilo az 2 se ztrati. nahoru dolu i porovine je full lepsi. HT patri na silnici nebo do muzea :-D

      0 0
    • smallbrother  

      když už jsme u toho spurtu. :) Třeba xc fully Diamond od FUJI se při jízdě ze sedla i s otevřeným tlumičem ani nehnou. Při usilovnějším šlapání v sedle se to trochu houpe, ale to ti bude trochu dělat i Epic.

      0 0
      • JMT  

        epic podle nastaveni fade p.s. taky koukam po epicu a po pochopeni FADE jsem systemem naprosto nadsen

        0 0
      • alfons007  

        Epic mi to nedělá

        0 0
      • emkaa  

        Pri jizde ze sedla se mi houpe spis vidle. Tu zamykam. Zadek jsem parkrat zkusil zamknout taky a nic to neprineslo, neni to potreba. V sedle uz vubec ne.

        0 0
    • Redman  

      Mam obdobny problem. Mam HT Specialized a chtel bych fulla. Premyslel jsem o stumpjumperovi FSR a epicovi, ze specialized mam rad. Jenze mam takovej pocit, ze se mi vubec nelibi jejich ramy v adekvatni velikosti k me vysce 188 cm. Ty maly jsou hezky ale ty vyssi…? Koukal jsem take na fully Trek 2007. Ty se mi libi moc, ale je jejich cena opravdu spojena s takovou kvalitou nebo je to o znacce?Canyon i Lapierre se mi taky dost libi, ale v jejich pripade se trochu obavam, ze tyto znacky v zahranici fungujou obdobne jako v Cechach Author. Levnejsi a dostupnejsi.

      0 0
      • JMT  

        zrovna teda od epica v elku ocekavam ze bude este hezkej…

        0 0
        • smallbrother  

          v L velikosti vypadá daleko líp než než M. :) XL už je docela monstrum… Lidi s výškou nad 190 cm by už neměli jezdit na 26" kolech, vypadá to divně. :D

          0 0
          • Redman  

            Nemate nekdo fotku eLkovyho epica nebo stumpjumpera FSR? Myslim, ze v propagacnich materialech firmy jsou ramy nizsi nez L.

            0 0
          • Stendy  

            Tak to bylo od tebe fakt krutý:-( Já měřím 193! A do nějakých 29" „lokomotiv“ rozhodně nepůjdu:-) Jinak ten tvůj Epic je luxus. Teď otázka od někoho, kdo teprve vybírá: Není 10cm zdvihu málo? Na závody určitě super, ale na tykové ty celodenní výlety. Pár známých co přešli z HT na Fully 100/100 (protože jim to bylo až, až) teď naříkají, že je to málo.Díky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Je i není, letos jsem odjezdil na Cubu v profilu a spokojenost maximální, ale občas to by to vyšší zdvih sneslo. Na druhou stranu jsem se párkrát projel na vyšším zdvihu a zase občas je to na něco malinko horší. A už vybírám druhé kolo na příští rok se 130/130.

              0 0
            • smallbrother  

              Nejsem expert, ale podle mě na závody 80/100 je až dost. S celodenními výlety taky nemám problém, dropy na tom nedávám. Podle mě 100/100 na takovou tu „all terrain“ jízdu stačí. Předtím jsem měl taky HT a nelituju. :)

              0 0
            • JMT  

              mam 130,105 a pride mi to moc, chci snizit na epica

              0 0
              • MlokCZ  

                No vidíš, já mám zase 115/100 a přijde mi to málo, i když současný kolo si nechávám a poladim ho více do rychlosti a budu je střídat. Ten větší zdvih je taky v něčem horší, každý má svoje.

                0 0
              • filipes  

                vzadu vysssi zdvih IMHO vubec nevadi, kdyz se to nehoupe, da se to zamknout. Spis ti vadi vysoka vidle, stelovani zdvihu by to melo poresit, 90–130 nebo 100–140…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jenže právě i když na páčku dosáhnu (což byl požadavek) u toho AMS 125, tak stejně, když už to není na řídítkách, tak už to nebudu používat tak často a jezdim rád s plně aktivním pružením, takže se to houpat trochu bude (u současnýho se to taky trochu houpe, takže čekám o něco více).

                  A ve výjezdu vadí obojí, to je jedno s druhym. Zadek se zatíží více a při větším zdvihu se více zvětší sag, vidlice se odlehčí a čím má vyšší zdvih, tím to je taky horší. Takže doufám, že to štelování zdvihu bude aspoň trošku použitelné.

                  Ale i přesto by se možná opravdu ten vyšší zdvih dal, koukal jsem i na jiný kola s vyšším zdvihem. A už mě zase tak žádný kolo nezaujalo, které má aspoň 140.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tady se omlouvám, úplně jsem přehlíd, že je to reakce na JMT a v jiném threadu, nedával jsem pozor.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.