• Ragus

    Dobrý den, chtěl bych vás požádat o radu s výběrem kola. Chtěl bych zůstat u Specialized a rozhoduji se přejít z HT Stumjumper a pořídit nové kolo zde:

    https://www.rockpoint.cz/…p-carbon-017?…

    Vyloženě v terénu nejezdím, k cyklostezkám přidávám více silnice a rád jezdím rychle. Má smysl investovat peníze do tohoto kola?

    Díky moc,

    Radek

    0 0
    • milan.v  

      Hodně lidí ti tu řekne, že ne, ale já ho vzhledem ke slevě a skvělé geometrii naopak doporučím, s tou slevou už to je stravitelné a kvalita provedení tam zkrátka je… Existuje tu až panická nenávist vůči značce, já s ní mám naopak jen ty nejlepší zkušenosti a pár kol od nich mi už rukama prošlo…

      Někomu by nemusela vyhovovat ta sedlovka, já ji asi rok a půl vozil, pak vyměnil za klasickou, ale to bylo primárně na silniční ježdění.

      Ideální zamluvit a vyzkoušet.

      0 0
    • tompca  

      Ne, za ty peníze, model roku 2017, malá průchodnost plášťů, od roku 2918 má Diverge trochu jiný rám,když už chceš dát 70t za kolo, tak se dá najít mnohem lepší, i když asi ne „S“ v karbonu.

      0 0
      • milan.v  

        Průchodnost ho ale trápit nebude, nechce z toho dělat něco, co to kolo není…

        I když samozřejmě někomu může vadit minulá generace rámu, spousty lidí na tom ale ani nesedělo, už v té generaci to byla velmi pohodlná a účelná geometrie…

        0 0
      • milan.v  

        P. S.: Nevidím „70.000,– Kč“, ale cca 62.000,– Kč a třeba dostane další slevu…

        0 0
    • Chlebovnik  

      Já bych šel rovnou do silničky.

      0 0
      • milan.v  

        Pokud by to nemělo být toto kolo z různých důvodů, pak bych se porozhlédl po Specialized Diverge Sport 2020, event. Roubaix.

        0 0
        • milan.v  

          Bavíme se samozřejmě o tom, že si člověk vyjedná nějakou slevu, za plnou ne…

          0 0
    • Hator  

      Ten ram je podle mne Roubaix jen vidlice je sirsi pro vetsi plaste. Ja mam Expert karbon a spokojenost.

      0 0
      • Petr L2  

        Diverge je od začátku samostatná řada, druhá generace je tedy víc gravel, má pevné osy a větší průchodnost plášťu. Pokud bych tedy hledal kolo víc do terénu, než na cesty, první generaci bych nebral, pokud ale bych hledal kolo na ježdění mimo terén, je ta první generace OK. Já mám druhou eneraci v hlíně na Ultegče RX a za mě super kolo.

        0 0
    • TK75  

      To je starý model, spíš silnička než gravel.Nejhorší je že si každý řekne že to stačí.Jenže jde o to mít tu možnost zajet kamkoliv, objevovat nové cesty u kterých nevíš v jakém stavu jsou.To je na grejvlech to nejlepší, a ne se omezovat.Když Gravel tak aspoň na 40 mm prostupnost pro pláště a i to není nic moc.

      Nový Diverge od roku 2018 je skvělé kolo

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak vzhledem k zadání je to úplnej nesmysl. Proč by si měl kupovat kolo co nepotřebuje. Je to doplňkem k HT. Nechápu, že se tady každému cpe pořád dokola něco co nechce. A upřímně, nic proti gusti, ale než bych nasazoval nesmyslný gumy na gravel, tak to radši vezmu HT. Každej to hold máme jinak.

        0 0
        • TK75  

          Píše že chce místo hátéčka Gravel.Ne doplněk, ale místo něj.A gravel je super náhrada za hátéčko ale až s gumou 40 mm a více.Já mám 47 mm a pořád to upaluje rychleji než hátečko po silnici a v terénu je to úplně v pohodě funkční

          0 0
        • tompca  

          Čti pořádně, chce nahradit HT, a ta možnost nasadit šiřší gumy ho dříve nebo pozdeji bude zajímat.

          0 0
          • TK75  

            Přesně

            A nikomu se tu nic necpe, jen se dělím o své zkušenosti.Je na něm ať si z toho vybere:-)

            0 0
          • Alojs01  

            Nepise nahradit, ale prejit z ht… to je rozdil..

            0 0
            • tompca  

              Sice nevím jaký, ale ze synonym a významech slov v kontextu věty v ČJ jsem moc neexceloval.

              0 0
          • milan.v  

            Píše „Vyloženě v terénu nejezdím, k cyklostezkám přidávám více silnice a rád jezdím rychle.“

            Tzn. toto není o čistém gravelování, spíše na odolnější pláště k pohodlnějšímu silničnímu kolu nebo geometrii.

            Takže když zůstat u Specialized – Diverge / Roubaix, a to už tu padlo.

            0 0
            • tompca  

              Tak jak to napsal to tak vypadá+dal odkaz na určité kolo, ale nevíš co ho do budoucna bude bavit a jestli se neposune více ke „gravelování“ a tam je možnost osadit širších pneu do rámu výhodou, vždycky je lepší se rozhodovat a znát většinu alternativ a podle toho se rozhodnout. Takže jak si psal u Specialized má 2 možnosti Diverge nebo Roubaix.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Když má HT na kterém jezdí v podstatě to, co by mohlo na cyklokrosce, tak se na gravelu určitě posune víc k tomu „gravelování“, to je logický :D

                0 0
                • TK75  

                  Hele tady si trochu nerozumíme.Ty si prostě myslíš, že když dám na gravel široké kola tak to vlastně je jak ht.Neni, pořád je to na silnici rychlejší a díky beranům máš pohodlnější úchop.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Rozumíme, jen na to máme jiný pohled. Já jsem moc té módě nepodlehl a vidim víc výhod v HT ty v gravelu. Ale tazatel hledá něco úplně jinýho, než gravel se 40mm gumama. Podle toho co píše si vybral dobře a spíš by se mohl ještě podívat na víc silniční kolo.

                    0 0
            • TK75  

              Taky jezdím rád rychle, proto mám skoro-slicky

              :-)

              0 0
          • Smazaný účet  

            Kde píše nahradit? Asi jsi četl špatně ty. I kdyby ale nahrazoval, tak podle toho co píše, by mu stačila silnička a 28 gumy. Takže cpát někomu kolo se 40mm gumama je, podle mě, nesmysl. Ale klasicky BF, když chce někoho XC, hned se mu cpe enduro. Takže vlastně cajk

            0 0
            • Fran-tic  

              A co kdyby si na to kolo se 40 mm gumama dal užší a věděl, ze je tam ta možnost? :) a potom bude mít třeba dva páry jako já. Přirovnání s endurem je kravina

              A opravdu si to přečti znovu, protože on chce opravdu nahradit

              0 0
              • Smazaný účet  

                BF klasika, tazatel se nedozvěděl nic a tady se bude dozblba rozebírat definice gravelu :)

                0 0
                • TK75  

                  Dozvěděl se, že ten starej Spešl je určitě fajn kolo, ale má velký mínus a to, že kdyby jednou chtěl zkusit větší gumu tak má smůlu.

                  Ale co, stejně si na to musí přijít každý sám

                  0 0
                • Fran-tic  

                  Přijde mi mnohem lepší někomu nastínit výhodu a nevýhody kol, než podle toho, ze má ht stumpa věštit jak asi jezdi a co mu sedne. A úplně vidím, jak se každý před koupi informuje o tom, co je to gravel, endurance slinicka a podobně…

                  Ale každý to asi vidíme jinak :)

                  0 0
        • Petr L2  

          Zdá se, že jsi to zadání moc pečlivě nečetl, takže se čílíš zbytečně :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já si ho přečetl dobře, takže tvůj komentář je zbytečný. Přečti si to znovu, vč. reakcí tazatele :), když už teda chceš reagovat

            0 0
            • Petr L2  

              Do úrovně mojí reakce tazatel nereagoval jeho první reakce byla až pod mojí, takže ani ty když si reagoval jsi o ní nemohl vědět :-)

              0 0
    • Tom-T45  

      Měl jsem možnost krátce vyzkoušet základní hliníkový Diverge s Clarisem („starou“ verzi). Moc příjemné kolo, až jsem se divil, jak dobře se mi na něm jede. V nějaké vyšší výbavě bych si ho klidně pořídil. Pokud Ti sedne velikost a opravdu nemáš potřebu širších plášťů, tak neuděláš chybu..

      0 0
    • Ragus  

      Moc díky všem za reakce! Potřebu širších plášťů nemám a silniční kolo taky nechci, je to složitý no :-)

      A co přes bazar?

      https://www.cyklobazar.cz/…ized-diverge

      0 0
    • jfk  

      Měl jsem ten samý rám a ročník (i velikost), jen model Expert, takže Ultegra namísto 105. Na mix cyklostezek a silnice je to dobrá volba, důležitá je volba plášťů, já jsem osazované Roubaix dal hned pryč, na hrubší šotolinu a sem tam kámen málo odolné a nekomfortní. Pak jsem střídal Schwalbe S-one 30mm a Hutchinson Override 35mm, s těmi druhými se dalo i do těžšího terénu. Víc jak 35–36mm to nepojmulo, minimálně vzadu.

      Pokud jezdíš sám a netrápí tě jízda ve skupině, pak je to vellice schopné a univerzální kolo, i při (nebo pro?) absenci pružících fičur z aktuální generace. Na švihu se skupinou, kde se jede na limitu, Diverge ztrácí, tam by bylo vhodnější Roubaix nebo jiná endurance silnička.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.