Sotky, sterk a lesni cesty - gravel

221 nepřečtených
  • jecnak

    Je tu už CX vlákno ať už co do techniky, tak do závodů a akcí. Co se podělit o zkušenosti a zážitky z ježdění po šotkách a štěrových cestách na silničkách a nebo k tomu určených strojích?

    Mimochodem máte někdo tip na 33+ hladké galusky s vysokým tpi?

    • p@X  

      Takováhle vyhlazená šotka je u nás snad jen v Jedovnicích;)

      • Karma  

        jojo, pro cx jak dělaná. Taky nechápu proč se tam lidi tahaj s 15-kilovýma fullama :)

      • jecnak  

        Prvni foto je ze strade bianchi, kousek od Sieny (jezdi se tam zavod Strade Bianchi a parkrat tamtudy natahli i Giro). Druha a ctvrta je kousek sotky u jezera Bolsena. Treti fotka je u nas v Polabi mezi Starou Lysou a Benateckou Vrutici.

      • jIrI___  

        Prý že v Brdech jsou pěkné šotoliny. Ale nevím, nebyl jsem tam ani neviděl fotky, jen „jedna paní povídala“ :))

    • MrtweyUbrus  

      Zkusim si přihřát tady polívčičku, jezdí někdo nebo je někde v čechách k dostání Schwalbe G-One 700×35c? Zdá se mi to jako ideální plášť pro moje potřeby.

    • jecnak  

      Jinak pridavam tematicke cteni z ceskych luhu a haju od Roba Trnky a pak neco od meho oblibeneho znameho Jana Heineho

    • gargamel  

      Není to dlouhý, ale hezký údolí. Koňský důl, poblíž Bělé p. B.

      • peky  

        Není to dlouhý, ale vede z MB až do Doks. :-) ..... ne v této podobě, ale na Vašich strojích sjízdny…btw tento kus je zrovna dost blbě utažený a propadají se kola.

    • Singlespeed  

      Pohodový pojezd na terénní silničce do Jeseníků:

      http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

      • Singlespeed  

        Gravel pojezd pro náročné ve východních Orlických horách a Králickém Sněžníku:

        http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

        Lahůdka – 10 km dlouhý nádherný panoramatický traverz nad Dolní Moravou ve výšce 1100 m.n.m.

        • kalimero  

          Vypadá to super, ale nemáš tam něco pro normální lidi? ;-)

        • Kire  

          Díky za tip, projeto před třemi týdny, náročná trasa nahoru dolů, ale cesta kolem Králického Sněžníku stála za to.

      • Singlespeed  

        Opět něco pro fyzicky (místy i technicky) zdatné gravelbikery a eduroadisty, tentokrát na Valašsku:

        http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

      • Singlespeed  

        Gravelnakládačka v Jeseníkách:

        http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

        Zajímavosti: Výjezd až na vrchol Velkého Klínovce, nádherná slepá cesta k lovecké chatě Vilibaldka.

      • Singlespeed  

        Rychlebskými horami a kolem Králického Sněžníku na gravelu:

        http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

        Zajímavosti: výjezd na Smrk, štětované lesní cesty postavené princeznou Marianou Oranžskou, Schronisko Na Śnieżniku, malebná šotolinka Droga nad lejami, skvělý traverz kolem Sušiny a Podbělky.

        • gargamel  

          Super! Pěkné tipy.

        • jIrI___  

          Jak řešíš návraty, když jedeš z místa A do místa B? Stejnou cestou zpět nebo se svezeš třeba vlakem?

          • Singlespeed  

            Zjednodušeně řečeno, jezdím trochu oklikou z jedné železniční stanice do jiné železniční stanice ;-).

            • kalimero  

              To jezdíš na 2l vody? Nebo nabíráš ve studánkách?

              • Singlespeed  

                Pokud není extra teplo, tak mi 2l vody většinou stačí. Pro případ krize mám v batůžku ještě dvě plechovky koly nebo nějaké podobné srajdy :-). Když je nějaký pěkný pramen (nesmí to být, samozřejmě, povrchová voda), tak dle potřeby vodu doplním.

      • Singlespeed  

        Do třetice „gravelbajkové“ Jeseníky:

        http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

        Zajímavosti: Obří skály, výjezd na Šerák, vyhlídkový skalní výchoz na Šumárníku (Šumný), traverz Jeleních louček, stará „poštovní“ cesta přes Anenský vrch.

        • satch  

          Ahoj. Jak řešíš lehčí převody, když na kole ala cx jsi limitovan velikostí silnicni dvojplacky? A potřeboval bys už skoro bikovy převody… Mtb kliky a nejakej bastl? Díky

          • kalimero  

            Já jsem to vyřešil použitím roadlinku s kazetou 11–40. Kliky 46–34. Funguje to bez problémů.

            Druhou možností jsou kliky 46–30 a kazeta 11–34(36).

            Singlespeed má ještě jinou variantu, ale z hlavy nevím.

          • Singlespeed  

            Nic extra zvláštního tam nemám. Na starém gravelu maxbike jsem měl nejlehčí 34×30, později po výměně Campa Veloce přehazovačky za Shimano Tiagra 34×32:

            http://www.bike-forum.cz/…xbike-hybrid

            Na novém černém mám 34×36:

            http://www.bike-forum.cz/…x4000-gravel

            • jIrI___  

              Dá se ta 34z kazeta nějak nabastlit i na dualy Tiagra 2×10? Co jsem se díval, tak hazka Tiagra je dle webu max na 32z pastorek a to musí být s dlouhým raménkem.

              • plzakj  

                Mam to tak u 4600 na Allezovi. Jen jsem o dilek prodlouzil retez.

              • Singlespeed  

                Záleží na tom, jakou Tiagru máš a jakou máš kombinaci převodníků. Já vozím menší velký převodník, tedy i kratší řetěz. Pak se excentr. kladka přehazovačky u Tiagry 4700 při převodu malá x velká odkloní dostatečně i na 34 zubů, možná i 36 zubů. Se standardní kombinací převodníků 50/34 jsem max. pastorek nezkoušel. Pokud máš starší typ Tiagry, stačí použít bajkovou 9sp. přehazku, ideálně Shadow a sežere ti to i 36 zubů vzadu.

                • jIrI___  

                  Mám 50/34 a starší Tiagru, ještě tu s opratěma. Takže do budoucna můžu s chutí jít shánět 9 sp MTB hazku. Díky za tip :)

                  • plzakj  

                    Zalezi na ramu. Koukni ke mne na fotky. Mam tiagru s opratema (4600), 50/34 a dal jsem kazetu 12–34 na kratky viditko. Funguje to super.

                    • Jezevec70  

                      Mám ty stejné páky a přehazku a nefunguje ani na 32z. Převodníky 46/34.

                      Tedy ne, že by to nešlo zařadit, ale zuby kazety už jsou v kontaktu a kladkou přehazovačky. Asi fakt záleží na patce rámu.

                    • jIrI___  

                      Inspirován právě těmi tvými fotkami jsem kdysi zkusil nahodit starou 34z kazetu a nefungovalo mi to, kladka už hrčela po kazetě. Možná jsem dělal něco blbě nebo fakt bude takový rozdíl mezi patkama.

                      • plzakj  

                        Muze bejt. A kouzelnej sroubek jsi mel vytocenej na max?

                        • deleteduser  

                          Občas nepomůže ani kouzelný šroubek, u mě na ultegře 6600 a kazetě končící 30z pastorkem vrchní kladka leží po pastorku. A to jsem dával šroubek delší.

    • kokoska.rokoska  

      Ničím smysluplným přispět nemohu, ale myslím, že to je ideální vlákno, abych se vzdělal :-)

      Můžete mi prosím poradit, jaké úzké (23 mm ideálně, max 25 mm) rychlé a drživé silniční pláště alespoň jakž-takž zvládají šotolinu?

      Chápu, že to bude vždy kompromis, ale aspoň jakási základní odolnost by snad k nalezení být mohla. Ideálně bezdušové, ale není podmínkou.

      Já mohu že zkušenosti říci, že Schwalbe Ironman a Vittoria Open Triathlon nevydrží nic a sebekratší úsek po šotce je pro ně konečná. Schwalbe One a Vittoria Open Corsa jsou na tom o malinko lépe, ale stále nepoužitelné. Continental GP 4000s naopak vydrží kde-co, ale na asfaltu IMO kloužou i na suchu a na mokru strašně…

      Za jakoukoliv radu budu vděčný :-)

      • tromboonen  

        Ja jezdim nejen sotky, ale i ostry sterk a totalne rozbite byvale asfaltky v Brdech na Challenge Strada Open 25 (na Ksyrkach v reale 27 mm, ale i na jednici jedou paradne)..

        Jsou tluste, myslim tloustka steny (relativne tezke), mekka smes/nevulkani­zovany kaucuk, vysoke TPI, uvezou nizke tlaky, kolem kamenu nebo prekazky se tak nejak obali… nevyhody: rucne delane, nekteri lidi tady meli problemy s tolerancema/roz­merama, pripadne s rozlepenim patek (u jinych Challenge modelu), me se to zatim nestalo… urcite nevydrzi tolik km jako nejake obyc. plaste, ale za me na tyhle povrchy neuveritelne pohodlne.. za mokra, mokry listi atd. ovsem davat bacha, zadny vzorek..

        23 mm je kravina, ty musej bejt nabusene a z toho plynou jen problemy..

        • kokoska.rokoska  

          Díky za radu, popřemýšlím o nich! Jen se obávám, že 27 mm nenacpu ani do rámu, ani do brzd.

          Ad nabušené třiadvacítky – u bezdušových to tak není, ty vozím kolem 5 bar a snesou i méně…

          • tromboonen  

            No nemusi to byt ani tyhle konkretni, proste co nejmekci, co nejtlustsi, co nejvyssi TPI (v tom ale kolikrat dost kecaj)..

            Bezduse jsem eliminoval protoze mam 3× zaplety a nejezdim furt, takze by mi v dobe odstavky zatuhli mravenci… s latexkama to jede pekne i tak..

            Na Roubaixovi je mista vsude dost, jestli jsi nekde kolem Prahy muzes vyzkouset

            • kokoska.rokoska  

              Ale mě jde právě o dobré zkušenosti s konkrétním modelem :-)

              Navíc „…proste co nejmekci…“ jde proti logice věci i emprickému pozorování. Mnou zmiňované pláště zjevně patří do této kategorie, ty časovkové obzvláště, a nevydrží na horším povrchu nic.

              Naposledy ověřeno o víkendu kdy jsem jel na Zlaťák na Vittorkách Triathlon a od parkoviště na HM k Jilemnické boudě byla souvislá vrstva posypového materiálu, který nešlo objet. Celkem tak asi 300 m. I to stačilo na totální rozsekání zadního pláště. Jeho životnost byla tak-jako-tak u konce a s jeho smrtí jsem počítal, ale rychlost a intensita devastace mě překvapila a byl jsme rád, že jsem vůbec dojel :-)

              Čili mě zajímají pláště jakž-takž použitelné na silnici (čím víc, tím lépe), ale obstojně snášející šotku, alespoň v řádu kilometrů, lépe i pár málo desítek km. A to ne jako pláště univerzální, ale určené právě na italské strade bianche a obdobné několikadenní cyklovýlety. Jako doplňkové použití bych viděl u nás v místech s neodklizeným zimním posypem, zejména na jaře v Krkonoších.

              • Johnnyxjr  

                Můžeš sem dát fotku toho zničenýho pláště já jezdím tyhle viktorky https://www.roadbikeshop.cz/…cerny-kevlar

                několik let dostávaj kotel a držej po 5 litrů neměním.

                • kokoska.rokoska  

                  Koza je u mechanika, ale až se vrátí, mohu vyfotit.

                  Jinak pokud se jedná o Rubina, tak ty jsou každopádně z kategorie nezničitelných. Měl jsem je, protože jsem je dostal ke kolu a rozhodl se je sjet v zimě. Váží metrák, vůbec nejedou, vůbec nedrží, ale opravdu se vůbec nesjíždí; ostatně jako většina plášťů této kategorie.

                  Najel bych na nich určitě mnohem víc než 5tkm, ale neměl jsem na to mentálně a šly pryč :-)

              • Singlespeed  

                Na horší povrchy, strade bianche, vícedenní náročné cyklovýlety je přímo určen Schalbe Maraton nebo Maraton plus:

                http://www.koloshop.cz/…st-drat.html

                http://www.koloshop.cz/…st-drat.html

                • kokoska.rokoska  

                  Díky za tip! Věřím, že přežije kde-co. Ale váží víc než zbytek kola :-) Nebyl by nějaký kompromisní plášť?

                  Možná jsem se nevyjádřil správně – vícedenní cyklovýlet pro mě znamená:

                  1. „Vícedenní“ = pojedu několik dní po sobě, ale bydlet budu normálně v hotelu, pensionu a na kole povezu jen bidony, pár gelů a pláštěnku.
                  2. „Cyklo“ = hodlám jezdit na kole, tj. ne tlačit, protože mi došly knoty, duše, flastry atp.
                  3. „Výlet“ = neřeším watty a jedu pro radost, ale i tak bych rád, aby to aspoň trochu odsýpalo :-)
                  • Singlespeed  

                    Z klasických silničních mají nadprůměrný poměr odolnost/hmotnost třeba Tufo Calibra. Obecně je to na silničních pláštích bez vzorku mimo hladký asfalt tak trochu o hubu, s tím se nedá nic dělat. Že by existoval nějaký zázračný nezničitelný superrychlý lehký a všudedržící silniční plášť pochybuju :-).

                    • kokoska.rokoska  

                      V zázračný plášť nedoufám, to by ho už měli všichni :-)

                      Za tip na Tufo Calibru moc děkuji! Skoro mi připadá, že už jsem pochvalu na její odolnost někde slyšel, ale možná jsem si to jen vsugeroval. Každopádně i zde přítomný pan kolega Krab dlouhodobě používá plášťovky od Tufa na jeho okolní tankodrom a moc si je pochvaluje.

                      Stoprocentně vyzkouším!

                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Tak jestli ti jde konkretne o Strade Bianche… letos cca 120km po trase Strade Bianche/ Eroicy, (a mel jsem toho plny nozicky) z toho tak 30–40km strada bianca. Povrch ruzny, od skoro dokonale utemovaneho jilu az po bikovy teren, meni se pry rok od roku. Trasa Eroicy je slusne znacena ukazateli, a spatne useky jsou na ni. Profi zavod se misty jede trochu jinudy, gpx jsme meli ze stravy Vakoce, ale nejak mu to misty dost nesedelo, zvlast ze zacatku u Sienny, a na nej zda se cestu opravujou. Par foto povrchu najdes zde

                        Gumy, ja C4000s 23, pak jedny One tubeless, jedny Rubina, jedny levne galdy z Decathlonu, a challenge nevim jake- 1 defekt na nich. Ostatni zcela v pohode a bez nasledku. Ale tam myslim pouzivaji vapenec a ten nema ostre hrany. Jsem ti moc nepomoh, tyhle vsecky jsi uz vyloucil :-)

                        Libilo se mi tam moc, doporucuji zaradit tohle -tedy neni li zrovna 35 ve stinu, voda je tepla.

                        IMHO je sotka na silnicnich gumach o stesti, resp. o smule. Ja se sotkam uplne nevyhybam, a riznul jsem tak plast (jezdim dlouho prakticky jen ty conti) akorat dvakrat, a to v rozmezi dvou dnu (na Brdech). Nekde evidentne pouzivaji ostry posyp (Modranska cyklostezka?), zalezi jake jsou mistni zdroje kameniva.

                        • jecnak  

                          Ten Challenge byl cvakanac, takze chyba jezdce, ktery se rozvasnil na 40+kph.

                        • kokoska.rokoska  

                          Děkuju moc za povzbudivé zprávy, Hrochu! Třeba jsem zbytečná hysterka a One Tubeless budou na Itálii dostatečně odolné. Na „české“ šotky si to ale úplně nemyslím.

                          Každopádně děkuju za odkazy, prozkoumám to a třeba z Vás ještě budu páčit rozumy. Nejde mi v tuhle chvíli o konkrétní trasu, ale o odlné gumy na jaro do ČR a zadruhé o principiální změnu pravidelných letních cyklovýletů, protože vyasfaltované dolomitské kopce už máme snad projeté všechny několikrát, takže je načase změnit působiště :-)

                          • tromboonen  

                            Tak ono měkký a kulatý vápenec v Toskánsku je jiný kafe než drcenej štěrk, tankodromy a ostré posypy v Česku…

                              • tromboonen  

                                Tak jo, to prvni je asi tak podobny jako bejvala asfaltka na Hrebenech, akorat ze ten nasyp pod ni je z nejakeho sakra tvrdeho sutru z mistnich uranovych dolu a drcenej, u vapence bych cekal ne tak ostre hrany… ale tim nechci ubirat na eroickosti vaseho vykonu, samozrejme..

                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Tak kdybych vedel ze to bude vypadat takhle, tak si to rozmyslim, byl to tak km, dva. Vetsina je ale lepsi, viz ostani fotky.

                                  Na vojenskych Brdech vetsina exasfaltek vypada taky podobne, tak si to clovek musi holt nejak naplanovat aby ty rozmr.. useky jel do kopce.

                              • tromboonen  

                                BTW az/jestli tam priste pojedete muzu dat tip na dve fantasticke trattorie – jednu v zamku uprostred vinic na ceste z Piombina do Sieny, kterou vede Ceska a maji tam fantasticky jidla ze zveriny za 10–15 EUR a druhou na Elbe na kopci nad Marinou uz nevim kterou, trochu drazsi, alespon v sezone byla, ale zradlo famozni a bez jidelaku, jen prijde pinglice a prerika Ti vsechno co maji a co doporucuje, jak se na spravny podnik slusi..

                        • oberleutnant Weiss  

                          Abych nebyl úplně OT, tak na kombinaci „asfalt-hnusnej asfalt-brdskej vojenskej rozbitej asfalt-šotka-brdská červená šotka-jakýkoliv kostky-cokoli v Toskánsku“ používám v současné době na silničním těžítku Viktorky Rubina, které ale tazatel už stejně zamítl, případně na silniční sadě kol na cyklokrosce Continental Grand Prix GT. Co mě ale hlavně přimělo vmísiti se do debaty, je to Hroší album – kdy jste tam byli? Při prohlížení jsem potají zamáčkl slzu v oku, neb dieci giorni a primavera in Toscana (ubytování Marina di Grosseto) pro mne bylo už podruhé v řadě tou nejlepší dekádou v roce – a doufám, že se tam ještě nesčetněkráte vrátím… Pekelnou sírou smrdící vodu v Saturnii mohu též vřele doporučit – loňský propršený i letošní průměrný jarní den volna jsme zčásti strávili právě tam…;-)

              • look_as1  

                Tak vozit triatlonovane plaste urcene na smooth tarmac je v CR blbost!

                To uz Open Corsa CX – lip jedou a jsou odolnejsi.

                • kokoska.rokoska  

                  Odolnejší jsou určitě, že jedou líp si nemyslím.

                  A ty Vittorky Triatlon mám jako závodní pláště a odjel jsem na nich loni všechny závody a předloni většinu. Mnoho z nich v ČR. A holt, když na nich chci závodit, musím na nich občas i trénovat. Jinak nevyužiju jejich vlastností, zejména užasné přilnavosti při brzdění a v zatáčkách. Proti Corsám je to opravdu velký rozdíl o kolik později můžeš brzdit a o co víc klopit. A na 50km sjezdu tohle dá rozdíl v minutách…

                  • look_as1  

                    50 km sjezdu, to je snad jen dlouhý Krušnoton.

                    A tam když nejedeš sám, tak tuto výhodu neuplatnis.

                    Podle testu je Open Corsa Cx jeden z nejrychlejších plastu…a taky nejdražších.

                    • kokoska.rokoska  

                      Ironman Nice. A ano, pojedu sám, takže tu výhodu sakramentsky uplatním :-)

                      Corsu znám a vážně uvažuju, že ji časem dám dozadu kvůli odolnosti. Ale dle mého opravdu jede a drží hůř, než Triathlon. Což u srovnání časovkový kontra běžný plášť není divné. Totéž jsem empiricky ověřil u Schwalbe Ironman kontra Schwalbe One, a ač je Ironman přilnavější a rychlejší, požívám One (tuším, že Treat by první kdo ho doporučil, ještě jednou děkuji!). Kvůli odolnosti.

                      Ale já bych se rád vrátil k tématu. Seznam plášťů nevhodných na šotku umíme jistě sepsat každý. Užitečnější by ale byl seznam plášťů vhodných…

                      • tromboonen  

                        Hele ja nejsem takovej teoretik, ale ten mekkej kaucuk na tech Challenge fakt funguje, tim, ze to neni vulkanizovany se to chova jinak, co je mam jsem jeste nedefektil a to jezdim fakt prasarny, co si uz rikaj o CX, ale zas nechci aby me to brzdilo na asfaltu,,, doporucuju vyzkouset, bud Strada, nebo Parigi Roubaix, ale ten je jeste tlustsi..

                        Tufa bych rek ze ne, mozna vydrzi, ale jsou hodne tvrde..

                        • jIrI___  

                          Jakou životnost ty nevulkanizované Challenge mají?

                          • tromboonen  

                            Asi nižší než většina odolnejch běžnejch plášťů.. já je mám jako sváteční, kromě nich ještě dvoje záplety, nemám přehled kolik najeto, ale letos druhou sezonu..

                          • Pán z Dubu  

                            Mám na zadním http://www.supshop.cz/…o-27-700x27/

                            Cca 2t km trvá sjetí středu na slick. Na kvalitním asfaltu je cítit, jak to „lepí“ a nejede. Hrubý asfalt nevýhodu stírá a mimo asfalt je adheze účinná i s tlakem vyšším než terénním.

                        • kokoska.rokoska  

                          Ok, vyzkouším. Vyležím rýmičku a pak se – s dovolením – pokusím využít Tvé nabídky abych zjistil, zda se mi Tvá kola s Challenge Strada vejdou do rámu/brzd.

                      • treatt  

                        Rádo se stalo :) pro mě je zase zajímavá informace, že Šváby Ironman líp jedou i líp drží, kdyby mělo hrozit, že bych na větší akci mohl prodat aspoň trochu solidnější formu, tak je to na zamyšlení..

                        • kokoska.rokoska  

                          Na suchu jsem o tom pevně přesvědčen. Na mokru nemám najeto dost km pro rezolutní hodnocení. Ale během propršeného soustředění mě One Tubeless na mokru hodně mile překvapily, takže rozdíl nemusí být velký, pokud vůbec nějaký…

              • krabica  

                Mám dobré zkušenosti s Schwalbe S-ONE, ale reálná šířka 32 ti asi nebude vyhovovat. :-) Jezdím v jakémkoliv bordelu, včetně hrubého štěrku, a jsou bez ztráty kytičky.

                • kokoska.rokoska  

                  Děkuju za radu, ale opravdu je pro mě maximem 25 mm.

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Hale a co zkusit ty novy pro-one bezduse? Mely by jet, lehke, a nekde visi recenze s obrazkem pry po 400milich casto na sotoline.

                    • kokoska.rokoska  

                      Proč ne? :-) Na silničce mám aktuálně původní One Tubeless a jedou a drží. Na šotce jsem s nimi ujel opravdu jen pár metrů (celkem do 100–200) a narozdíl od Ironmanů bez známky smrtelných zranění. Kvůli celkem měkké směsi (jedou a drží) o ně mám obavy, ale možná zbytečné.

                      Každopádně děkuji za tip, zkusím trochu potrápit tyhle One a až zemřou (na šotku, nebo kilometráž) stejně hodlám pořizovat Pro-One. Tak jim dopřeji též něco kamení :-)

                      Poreferuji!

                      • orm  

                        Ahoj,

                        v dubnu jsme byli v toskansku a dojezd k domu byl takovy klasicky, asi 1km po sotoline s kamenama. Jezdil jsem to 2× denne cely tyden. One Tubeless uplne v pohode, bez znamek jakehokoliv opotrebeni. Mel jsem z toho obavu, protoze ta smes se napr. pri smyku rychle obrousi, ale prezilo to dobre. Pro-One vazi 2/3 One Tubeless, tak by me zajimala jejich odolnost.

                      • platypus  

                        Něco od Kendy už jsi zkoušel? Loňskou sezonu jsem měl vzadu 23mm kendu Kontender, kevlar.

                        • kokoska.rokoska  

                          Nezkoušel. Obecně to mám se zkoušením těžké – nemám na to čas a ročně najedu moc málo, abych mohl zkoušet tak-nějak automaticky.

                          • platypus  

                            Jasně, byl to jenom tip, mně ta jejich guma přijde celkem odolná…

    • nooski  

      Nějaké fotky z nedělního pojezdu u Žďánického lesa. Galdy jsou na takové ježdění opravdu parádní. Člověk se nemusí bát o defekt ani když vlítne přímo do hromady kamení.

      • kyl  

        To jsou nádherné cesty.Tu taky vylepšovali,jedna cesta je opravená kameny z pískovny,některé velké jak pěst.Normálně si je lidi dávaj kolem zdí a na okrasu.Druhá cesta je zas vylepšena lomovým štěrkem stejné velikosti a kusy cihel.Ani po jedné se nedá rozumně chodit pěšky,natož na kole a jsou to cyklostezky.

    • deleteduser  

      časosběrný filmeček z mého oblíbeného okruhu kolem Olomouce: https://www.youtube.com/watch?…

      je tam všechno – šotolina, polní cesty, lesní chodníky, lesní asfaltky… točené je to teda z MTB, protože na CX nemám zatím vyřešené uchycení kamery

    • jecnak  

      Tenhle Compass by mohl byt zajimavy univerzal na suche traily a jakekoli sotky + silnice. Siroka bezduse s minimalnim vzorkem a vysokym tpi.

      • treatt  

        V Evropě tak možná z Anglie, co?

      • look_as1  

        A nebude to na morkem asfaltu sebevrazda?

        • tromboonen  

          Na mokrym asfaltu OK, jestli je to jako jine podobne vypadajici plaste, naopak diky objemu, nizsimu tlaku a mekke smesi lepsi nez cokoli silnicniho, na asfaltu spunty nepotrebujes..

          Problem nastane, kdyz je na tom mokrym asfaltu mokry listi, nebo kdyz jsou na lesni ceste mokry sutry, ale s tim je treba pocitat a jakykoli jiny podobny plast to ma stejne..

    • MrtweyUbrus  

      Konečně došlo na nová kola, konfigurace už je určená ráfky ZTR Grail, náby DT350, dráty DT Aerocomp.

      Chtěl jsem se zeptat zda-li je lepší zvolit klasické náboje s 32 dráty nebo Straightpull s 28? Se SP bych ušetřil něco málo na váze i na ceně, ale nechci to dělat na úkor pevnosti-mám metráček, nebo dozadu dát klasiku a 32 drátů? Díky

      • Singlespeed  

        Jsem pro klasiku 32 drátů a špice Champion nebo třeba Pillar P14, Mach apod. S Aerocompy sice ušetříš cca 35–38 gr na každé kolo, ale za 2000 Kč navíc.

      • krabica  

        Pro sebe bych šel do 28 SP, ale mám o 10kg míň.

      • Breakpain  

        Grail? :-( … Jsi si vědom toho limitu 45 psi pro pláště nad 32mm …

        Já už ano … bohužel pozdě.

        • p@X  

          Taky jsem si pi*us, zaslepen gramařinou, nechal zaplést ráfky s 21 mm vnitřní šířkou: 3,5 baru a buch, mlíko všude…

          • Breakpain  

            Já se na tom zkusil projet … 45 psi jsem zvednul na 50 … záhy jsem zul zadní kolo.

            To nebylo ani gramařinou, spíš … jsem to „přehlednul“ … nenapadlo mě tyhle hodnoty zkontrolovat …

    • Jezevec70  

      Nějak nám to zapadlo.

      Dnešní podvečerní pojezd „okolo komína“.

      Šotolina u nás (foto 1 a 2) a v Rakousku (foto 3).

      • Mysee  

        Furt v pohodě šotolina. :)

        Cyklostezka u nás (1) – dokonce Velkopavlovická a v Rakousku (2).

        S Grade jde ale vše v pohodě.

    • kalimero  

      Proč se gravel biky osazují klikami 50/34? Nebylo by logické tam dát třeba 46/30 nebo 44/30?

      • p@X  

        Zřejmě jezdíš terén, na který to není určený, navíc stejně ve stojkách na štěrku apod. ztrácíš trakci na užším, často skoro hladkým plášti…

      • jecnak  

        Protoze tam ty prevody v pohode vyuzijes. Taky jsem na cx kole presel z 46/36 na 52/36, protoze jezdim prevazne rovinky a jezdivy teren bez kopcu. Na asfalt to pak staci kamkoli a svezu se i v baliku.

      • jIrI___  

        Osobně mi při 50/34 lehké převody nechybí, ale při 50 z převodníku opravdu výjimečně využiju druhou (těžší) polovinu kazety. To ale spíš ukazuje na špatný motor než na špatnou skladbu kazety :))

      • Pán z Dubu  

        Dávají se silniční kliky a jejich B. C. D. menší převodník než 34 neumožňuje. Taky bych uvítal menší placky.

        2 p@x a další. Kdo jezdí delší dobu než nějakých 70 min jako v CX a nemá soutěžní kondici, tak se ve svých intenzitách pohybuje v rychlostech MTB převodníků.

      • Singlespeed  

        Na psudogravelu vozím 46/34, neboť jsem došel k podobnému závěru jako ty. Bohužel menší malý převodník než 34 zubů na silniční kliky nedostanu a větší kazetu než 30 zubů mi nesežere šaltr. Člověk, který jezdí po šotolinkách a prašných cestách v horách určitě převody postrádá. Když jsem šlapal na Dlouhé Stráně po šotru přes sedlo Branka, tak jsem se v jednom místě na 34×30 málem pokakal :-). Běžně prodávané gravely zřejmě nejsou určeny do hor, ale jen na takové popojíždění po polňačkách kolem baráku.

        • jecnak  

          Gebhardt dela 33z coz je miimum, co jde.

        • kalimero  

          A proč nepoužívat MTB kliky?

          • Pán z Dubu  

            Mají širší řetězovou linku, ale proti kotoučovým nábám, odhaduju, problém nebude. MTB kliky mají širší Q-faktor, ten ne každému vyhovuje.

            • Jezevec70  

              Zvažuji krosové kliky 48/36/26. Na normální ježdění by mi stačilo 48 a 36, a 26 bych měl jako vyprošťovák v hodně prudkých kopcích nebo když pojedu s brašnama. Jenom nevím, jak by chodil krosový přesmykač a silniční dualy.

              • weekend warrior  

                jezdim, sice ne na cx(netusim tedy ty dualy), ale je proste fakt, ze vyladit to tak, aby to na ani jedne z extremnich=kraj­nich poloh neskrtalo (presmyk, retez) je dost velke laborovani(shimano xt). vlastne spis nemozne, tak to nechavam radsi lehce skrtat na velka pila nejmensi pastorek, nez naopak, pac kdyz jedu do kopce krev a mliko, desne me sere jakejkoli nezadouci zvuk z kola.

              • t29  

                Nechodil. Teda jde to bastlit, ale není to nic moc.

                http://www.bike-forum.cz/…jplacka.html

          • Mehacek  

            A proc mtb. Ultegra dela I silnicni trojprevodnik.

            • kalimero  

              To jo. Ale když mám řazenï 2×10?

            • Jezevec70  

              To sice ano, ale převodníky jsou 50/39/30. Chtěl bych ještě lehčí převody.

              • Singlespeed  

                Tak, pak jedině osadit bajkové kliky převodníky dle tvého přání. Mám zkušenosti s použitím trojplacky Deore XT 770 na silnici, kdy se na místo velké placky neosazovalo nic, na místo prostřední se dala velká 48 zubů a na místo malé se dalo 32 zubů (na společné dlouhé šrouby s velkou plackou).

                • Jezevec70  

                  To není vůbec špatný nápad. Pokud bych jel s brašnama, stači dopředu 42/28 a dozadu 11–34.

              • look_as1  

                SRAM dozadu 11s 11–36 s Mtb hezkou a 3 placku dopředu s Ultegra řazením. Na soutez krásy to ale není.

            • kalimero  

              A nebo se dá použít řazení ST4700 s trojplackou?

              http://productinfo.shimano.com/#…

        • look_as1  

          Koupit 3-prevodnik a největší sundat.

    • kalimero  

      Zvládne přesmykač RD-4700-GS kazetu 11/36?

    • jIrI___  

      Vozíte někdo na gravelu nášlapy Shimano PD-A600 nebo podobné? Současné M540 už mají nesnesitelný vakl a uvažuju, jestli koupit klasické M780 nebo právě ty A600. Na kole jezdím z větší části po zpevněném povrchu, do bahna nezabrousím v podstatě vůbec. Jde na těch A600 nějak citelně poznat větší styčná plocha s pedálem?

      • Johnnyxjr  

        Dal bych tam 780 ty 600 jsem vozil chvilku ale přestalo mě bavit při každém zastavení koukat jetli je pedál v dobré pozici pro nacvaknutí a styčná plocha mi příjde podobná.

      • jecnak  

        Ten vakl jde mimochodem behem par minut seridit. Potrebujes jen naradi.

        • jIrI___  

          To je dobrá zpráva. Pokud nářadí nebude dražší než nové pedály, tak je dilema vyřešeno :)

          • jecnak  

            Nekolik stranovych klicu ruzne velikosti, a vymenil bych vazelinu, nic vic.

      • liskin  

        Vozím PD-A520, to má asi podobnou klícku jak A600. S tretrama Specialized Tahoe ta styčná plocha poznat nebyla, s Pearl Izumi X-Project 2.0 to poznat je dost — jde to hůř nacvaknout a ta bota je o klícku opřená, takže jde dost ztuha hýbat patou doleva/doprava. Jestli to jde poznat i nějak co se rozložení váhy týče, to nedokážu posoudit, ty Pearl Izumi mám jen chvíli a na M520 jsem s nima zatím moc nenajezdil, takže nemám srovnání.

      • DaD  

        Já vozím ty starší jednostranné silniční pedály na bikový kufr a nijak mě to nelimituje.Dá se s tím v pohodě žít…

    • Kire  

      Tuze hezké poježdění je v lese rozkládajícím se mezi Sloupem, Holštejnem, Baldovcem, Molenburkem, Nivou a Protivanovem, les je rozhlehlý a dají se tam natočit desítky km. Lze tam pojezdit lesní šotolinové dálnice, hrabanku, klasické lesní cesty, kamenné cesty, mtb traily atd. Les je rozlehlý, takže není problém se někde ztratit z dosahu civilizace. Hospoda je tam v každé dědině pro ty, co jezdí jaké na pivo a tyčku jako já, najíst se dá třeba v kempu v Baldovci a ve Sloupě. Příjezd třeba spektakulárním Pustým žlebem do Sloupu a pak dále dle libosti, Výhodou je, že že se člověk pohybuje v 500 – 700 m n. m. a terén není příliš členitý, stoupání jsou spíše mírná, ale i zde se dají najít zalamováky. Více foto.

      • DaD  

        Vypadá to tam dobře,díky za tip :)

        Já dnes lítal opět kolem Adamova po šotkách a hlavně hledal nové trasy.Dost cest jsem našel a hodně se mi to líbilo. Kopcovatý terén (na 67km/1120m nahoru)

        Tady jsem něco blejsknul, ale vůbec nevím kde to je.Bohužel dnes opět cvakanec zadního kola.Jsem zblblý z biku a moc to pouštím.Pak přijde stádo šutrů co nejde skočit a jsem v řiti:(

        Včera jsem pojezdil na singlech v Jedovnici a i tam se kroska neztratí.Pár lidí jsem už na tom dojel a když mě pouštěli,tak se tvářili celkem zaskočeně :)

        • Vilém  

          Co ty tady, v mem okoli, kdy mas psano stredni cechy?

          • DaD  

            Jsem tady pracovně už něco přes rok.Hodně jezdím s klukama z Blanska (silnice) Jinak švihám na biku a nebo na krosce tady po okolí.A na ty šotky je to tady hodně dobré…

            • Vilém  

              Tak to jo, dik za vysvetleni, at se ti tu pekne jezdi.

              • DaD  

                Díky,určitě bude.Zatím veliká spokojenost.Je tady opravdu krásně…

                • Kire  

                  Jj, dá se tady dobře pojezdit silnice, mtb i cx :-).

              • p@X  

                Můžem udělat vyjížďku :)

                • DaD  

                  To bych uvítal.Potřebuji si rozšířit obzory…

                  Ty už máš kolo poskládané,když nabízíš komponenty na bazaru?

                  • DaD  

                    Tak co Moravo? Dáme nějaký ten švih?

                    • p@X  

                      Budu kompletní nejdřív během příštího týdne…

                      • DaD  

                        OK,tak potom něco vymyslíme.Já se tady zase dneska motal.Něco jsem našel,ale i jsem dost bloudil a dojížděl na točny dřeva lesáků a musel mazat zpátky :(

                        • orm  

                          V okoli mas spoustu znacenych cest od mendelky, to jsou takove ty zelene cedule se jmenem, urcite jsou i na mapy.cz, jezdi po nich, ty jsou na krosku jak delane. V principu se na krosce da jezdit totez co na biku, jen to obcas neni pohodlne. Mit lepsi fyzicku, tak ti to ukazu, ale nemam, takze by te to se mnou nebavilo :-).

                          • DaD  

                            Máš pravdu.Tyhle cesty v lese (dálnice) jsou na krosku nejlepší.Já to blbec dnes vzal z Vranova na Brno po modré a když jsem sjížděl rozbitý sjezd do Kuřimi,tak jsem poprvé uvařil brzdy. Musel jsem zastavit a nechat je popadnout dech.Smrděli jak kráva,ale asi se dokonale vypálil bordel,protože teď brzdí ještě lépe než předtím :) Na výkon v nohách nehleď.Nepojedeme závod a tak nemá cenu to hrotit,,,

                          • Kire  

                            V neděli jedu z BK do Obžran na oběd, Do Adamova to vezmu kolem vody a z Adamova hodlám pojezdit tyhle lesní dálnice: https://mapy.cz/s/YMfx. Nevíte někdo, dá se ze Soběšic do Mokrá jet na CX i jinak než po té asfaltce (cyklostezka 5005)?

                            Edit: oprava odkazu.

    • NesmrtelnýKostěj  

      Teď v neděli jsem s kámošem absolvoval takovou příjemnou trasu. Vzhledem k tomu, že má už půl rok přeraženou vidli na silnici, tak jel na celopéru a já na Supici. Hledali jsme teda nějaký terén, na kterým bychom se shodli oba. Nakonec z toho bylo asi 85km, kombinující šotky, pár lesních hliněnek a lokálni silničky. Vyráželi jsme z Doksan (u Terezína) prohlídli klášter a po červené valili na Libochovice, tady je moc hezkej zámeček, pak po silnici na Peruc, Oldřichův dub a Panenský Týnec s návštěvou rozestavěné gotické katedrály, pak jsme valili k menhiru Pastýř u Klobuk, následovala návštěva hradiště Stradonice u Pátku po modré a po žluté (to už bylo na gravela trochu dost, ale pomalu se dalo) a pak po lokálních silničkách mezikravínovkách podél Malé Ohře zpět do Doksan přes Budyni. Byť je to plackokraj, výhledy na Středohoří jsou bezva a trasa byla krajnově, národopisně i technicky pestrá.

    • NesmrtelnýKostěj  

      Dneska jsem si taky pěkně zagravelil. Z Aussiku po cyklostezce do Děčína trochu nuda, ale pak po cyklotrase číslo 15 proti proudu Ploučnice. Štěrk střídá zámkovka, sem tam kousek horšího asfaltu. Dorazil jsem až do Benešova n. P. a odtud směr Lípa a pak zatočil nahoru do Verneřického středohoří. Trochu vrchařská prémie, ale krásné výhledy a klouzání po lokálních silničkách směr Buková hora, Víťova rozhledna a Lovečkovice a desetikilometrovej sjezd do Malýho Března už byl jenom bombónek za osmdesátikilo­metrovým švihem.

      • Cryzyy  

        Kolem Bukovky to trochu znam, z Maleho Brezna nahoru, to je docela slusnej vyjezd :) Letos jsem se jeste neodvazil to poslat od Bukovky tou zadni k vode dolu, protože bych potom nevyjel zase nahoru a pak ještě domu :o)

    • R-A-D-I-U-S  

      Docela sjízdné na silničce je údolí Rakovnického potoka. A pak docela hodně pěkných cest je kolem Máchova jezera. Akorát ten písek už leckde na silničku není ;-) Na fotce je cyklotrasa 3054 z Pod Borným do Skalní Brána.

      • Cryzyy  

        Tohle je na cistou silnicku, jenom to nekde vic drnca. Na konci toho stoupani co je na fotce pokracuje cyklotrasa zatackou doprava, doleva to vypada, že je cesta jenom k tem barakum, ale pokracuje dal a prijedes do Provodina, odkud se da kolem Novozameckeho rybníku, pokracovat do Zahradek a z nich do Pekla, je tam asfaltkecka co pokračuje na Kvitkov a pak už to je kousek na dříve zminenou Bukovku – trasa kde je bud zakaz vjezdu aut, nebo prujezd zakazan, takže minimum aut.

        • jecnak  

          Jo, tam je to ode zdi ke zdi. Cyklostezky vetsinou pekne, ale asfaltky zasto silene. Tady je jeden priklad rozmrdavky za vsechny. Tady zase zajimave zpestreni – dobry asfalt a beton, jen asi 50m piskohlinite spojky na konci letiste.

        • milan.v  

          Přesně, z tohoto důvodu jsem od začátku kupoval žiletku typu rubéčko, ne čistokrevnou raketu …

    • NesmrtelnýKostěj  

      Dneska jsem udělal další výpad za průzkumem štěrkovek. Navázal jsem tam kde jsem minule otočil k domovu. Z Benešova n. Ploučnicí se dá po velmi pěkným gravílku pokračovat až do Žandova. Tady mi začlo trochu cedit (no trochu dost a s kroupama), tak jsem pokračoval po asfaltu přes Lípu, Zákupy a Mimoň. Podařilo se mi trefit cyklotrasu 3046 přes bývalý vojenský prostor. Po zpočátku slušném, později už horším asfaltu a místy i štěrku jsem se promotal do Osečné. Myslel jsem, že pak už to bude trochu nuda, protože mě čekalo jenom nastoupat Ještědsko-Kozákovskej hřebet, sešup do Jablonce a vydupat do Janova, ale díky úžasný péči Libereckýho kraje o lokální silničky bylo pořád nutný i na asfaltu volit optimální stopu. Řekl bych, že na rigidní silničce s třiadvacítkama užovkama bych si těch dnešních 130kilásků určitě tolik neužíval.

    • robb  

      Někdo tip na podobné cesty na plzeňsku? Znám maximálně úsek mezi Hlubokou a Černou Hatí. Ale tam tu asfaltku spíš vygumovaly traktory :-D

      • m4rty  

        Nebylo by něco pěkného na Křivoklátsku? Ze silnice mi to přišlo, že se tam odpojují pěkně utažené lesní cesty, ale zatím jsem nic nevyzkoušel.

        • jIrI___  

          Tyhle cesty je nejlepší prozkoumat sám. Tady u nás v okolí to jsou z většiny obslužné „stezky“ pro zemědělskou techniku, které člověk nenajde zaznačené v žádných mapách, a mnohdy člověka vyplivnou v naprosto nečekaných místech (myšleno v dobrém). Navíc už z principu věci jsou svým povrchem a charakterem pro štěrkolet jak dělané :)

        • Johnnyxjr  

          trasy si připravuju dlouhodobě na mapy.cz stačí si s tím trochu pohrát něco si naklikám kouknu na profil export do gpx a hotovo žádná velká věda to není

        • AV  

          To ti nestačí?

          http://www.bike-forum.cz/…klatsko.html

    • Kadel x road  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • krabica  

      Máte nějaké tipy na Ostravsku? Přijde mi, že tu toho moc není a když, tak spíše kratší úseky tak do 1km. Pár pěkných cest jsem našel na Prajzské. Hladké polňačky z obrázku by byly ideální. :-)

    • NesmrtelnýKostěj  

      Hodil by se mě parťák pro objevování šotek, zapadlejch silniček a lesáckejch cestiček tady kolem Aussigu. Nějak mě to poslední dobou nemotivuje samotnýho, na plánu jsou podvečerní švihy 1–3 hoďky, semo támo sobotní vejleti, pozdějc třebás i nějakej bikepacking.

      Žádný prudký chrtění, raděj kulturně-přídodovědně-socializační loudačky ve smyslu: „na kole je hezky i když padaj hovna s hákama“.

    • NesmrtelnýKostěj  

      Včera jsem si príma zagravelil jižně od Milady, dvě hodinky v mírném deštíčku, objevil spoustu štěrkových pěšinek a na závěr koupnul v Miladě, nasbíral hrušky a mazal domů.

      Dneska jsem náhodně narazil na projekt EU – polní cesty v okolí Arnultovic, úzké silničky s výhledem na Sněžník se sametovým povrchem. Doladil jsem to ještě nějakými hliněnkami a lesními pěšinami, který mě svedly dolů do Děčína. Z5 po cyklostezce kol Labe.

      • Johnnyxjr  

        Čus bydlim v Děčíně, motám se kolem komína. Klidně můžem něco prubnout.

    • Spartacus  

      Tady na jižní Moravě toho je… mrtě ;) Až se divím, že je tady gravel vzácný druh. Sice jich pomalu přibývá, ale spíš potkávám na stejných cestách stejné lidi, co se po hladkých šotolinkách dobrovolně lopotí na fullech :-)

      • p@X  

        To je zvláštní, najednou jsou všude šotky. Já když jedu do hokny na jih od Brna po polňačkách, tak stačí malý deštík nebo ranní rosa/hmla a kolo je za chvíli zacpaný.

        • Spartacus  

          Na tom není nic zvláštního, stačí si neplést poušť na jihu Brna s jižní Moravou ;) Resp. konkrétně jsem myslel Slovácko, Podluží, LVA. A nejsou to jen šotky, střídají se všechny povrchy, když je mokro, tak na to seru, nebaví mě umývat kolo od sraček.

          • Jezevec70  

            Ono se dá i víc na jih. Třeba dojet z Břeclavi podél Moravy rakouskou stranou až k mostu Svobody do Děvínské Nové Vsi a pak slovenskem zpět. V Rakousku kombinace šotolina/asfalt, na Slovensku většinou rozbitá asfaltka, místy už bez asfaltu. :-) Na cyklokrosku nebo gravela ideál.

            • Spartacus  

              Jasne, ale spis se tomu snazim vyhybat, te souvisle ceste podel Moravy, vyuzivam ten novy most pod Mikulcicema, ze cast jedu ceskou stranou jinudy. Ono to leze na mozek jet podel zmrzaceneho kanalu porad stejnou krajinou.

      • Jezevec70  

        Přikoupil jsi nový stroj? Vypadá to moc pěkně.

      • jecnak  

        Tam mi to prislo na gravel/cz vzdy idealni teren. Ostatne jako u nas v Polabi.

    • NesmrtelnýKostěj  

      Objevoval jsem lesní silničky a šotky ve svahu Krušek. Krása, až na tu kyselinovou sprchu ve stoje na 36X34.

    • NesmrtelnýKostěj  

      Večerní gravelení.

      • TK75  

        Bahno je ale pořádné, co?Včera jsem vjel na nějakou podmáčenou louku a měl jsem co dělat abych to ušlápnul:-)

        • NesmrtelnýKostěj  

          Zrovna jsem na to při mytí kola myslel:-), že budu muset volit nějaký sušší varianty. Doma se nějak nepotkává moje blátování s nadšením – když nesu kolo přes ložnici:-)

          • TK75  

            Já ho mám v obýváku a tak musím hezky před barák. Kbelík a jedu:-)

            • Zdendyš  

              A co ve vane ? Pekne tepla voda, samponek, kartacky na zuby a zada. Vse pekne pri ruce, vcetne fenu :).

              • deleteduser  

                Nebo aspoň ve sprcháči :D

                • TK75  

                  No to leda starý mládenci si můžou dovolit:-)Ale je pravda, že má žena je skvělá (Má svatozář) a určitě by mi to dovolila.

                  • Zdendyš  

                    Kdyz jsem byl bytař, tak jsem vanu pred ocistou kola vylozil prosteradlem abych ji neposkrabal. Prakticky reseni, vyzkousej ;)

              • NesmrtelnýKostěj  

                Když jsem byl single, zkoušel jsem to, ale moc si nepomůžeš, větvičky, sláma a kamínky ucpávaj odtok ze sprcháče.

                Teď už to nedělám, ženská by se na měl sice líbezně usmála, ale v noci by mě zmlátila mejdlem v ručníku.

    • NesmrtelnýKostěj  

      Gravel vložka v rámci rapha 500 festive.

    • NesmrtelnýKostěj  

      Dneska to bylo zrádný, navrch roztátý blátíčko, pod tím zmrzlo. Hodil jsem betálního tygra. A taky pěkně zagravelil za Milešovkou

      • milan.v  

        Jo, zrovna jsem si dnes na fullu říkal, kdo na gravelu bude jezdit v terénu, bylo to dost o hubu…

        • plzakj  

          Jojo. Full v ternu nebo grevl na asfalt. Dneska to slo :-)

        • TK75  

          Ale bylo krásně, opravdu parádní a do bahna se mi dneska nechtělo:-)

          • milan.v  

            Zrovna jsem si říkal, jestli jsme tě dnes nepotkali v Prokopském údolí, odkud jsme směřovali dál… :o)

    • NesmrtelnýKostěj  

      Nazul jsem nové ultrasporty a tak jsem se rozhod jim dát trochu za uši. Nakonec z toho vylezlo moc pěkný pomotání po stezkách za Děčínským Sněžníkem. Novým plášťům chutnal asfalt, šotka, lesní pěšiny, akorát hlubokej písek a mokrou trávu moc neberou – logicky.

      Ještě se tam musím někdy vypravit na průzkumy s věcma na spaní, než to tam bude totálně odlesněný.

      • odik  

        Taky o nich uvažuju, jakou šířku jezdíš??

        • NesmrtelnýKostěj  

          dvacet osm – z mýho pohledu dobrý řešení, pokud chci ze šotky odbočit na hladký asfalt, tak mi to tak nehučí z pod kol:-)

    • NesmrtelnýKostěj  

      Šotky a blátivky pod Kruškama. Dneska to připomínalo jachting, sednout na půl prdele, záda do větru a hodně vyvažovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.