• Chimm

    Zdravím, Koupil jsem si tento tlumič Manitou Metel RP http://www.koloshop.cz/…etel-rp.html, konečně přišlo jaro do údolí tak sem ho namontoval na bike a nestačím se divit. Z celopéra mám v podstatě HT. Tlumič v podstatě nereaguje, je šíleně tuhlej, trochu se zhoupne jen při největších nárazech (tím nemyslím DH ale obyčejnou jízdu). Mám na něm pružinu 350 LBS, vážím teda jen cca 60kg. Když nasednu na kolo tak se skoro vůbec nezhoupne. Nastavování předpětí pružiny a vratnýho tlumiče v podstatě nic neřeší. V zadních tlumičích se teda moc nevyznám ale na tomto už nic jiného nastavit nejde. Opravdu nevím co si o tom mám myslet i tlumič který byl na kole od výroby, jakýsi NoName

    Kind Shock 290 pružil lépe. Pochybuju že dokoupení ještě slabší pružiny pomůže. Také bych se chtěl zeptat jak je možné že tlumič který mi dodali vůbec nemá ten červený kohoutek co je na obr (nejspíš nastaení SPV či co). Prosím o jakoukoliv radu.

    0 0
    • Vilém  

      Resenim je mekci pruzina.

      0 0
    • Jenda  

      no a jakou jsi mel pruzinu na tom KS?

      0 0
      • Chimm  

        Na KS jsem měl 450LBS pružina měla menší průměr, ale rozhodně ten tlumič fungoval mnohem lépe.

        0 0
        • Vilém  

          Tak potom jedine, ze by komprese tlumice byla tak silna, ze jej nepusti do zdvihu.

          0 0
        • Jenda  

          nemuzes tu pruzinu z KS zkusit dat na ten Metel? Nebo zkus jestli nekdo nema mekci na vyzkouseni.

          Ze by to komprese zabila az tolik se mi zda divny.

          0 0
          • Jenda  

            resp, ted na to koukam, vzhledem k tomu ze to ma vlastne stejny tlumeni jak Radium tak odhaduju ze je tlumic zbytecne natlakovanej. Me na Radium hodne pomohlo kdyz Milan snizil tlak ze standardnich 300 PSI na cca 200, lock pak byl spis jako PP u foxu ale citlivost se zvedla a musel jsem foukat na stejnej sag skoro o 1/3 vetsi tlak.

            Kazdopadne aby to rozumne chodilo s tou platformou a pritom si nedaval casto dorazy to bude trochu porod si s tim pohrat – cena za to ze je to sice tlumic s expanzkou ale nemas jak ji nastavit :-(

            0 0
          • Chimm  

            No nezkoušel jsem to ale bude mít určitě menší pruměr a nasasit nepůjde. Btw neznáte nějaký e-shop kde by prodávali Manitou pružiny?

            0 0
            • kOmE  

              Ale jakou tam chces dat pruzinu. Tezko sezenes mekci. Ten tlumic je potreba upravit ,pruzina nepomuze.

              0 0
              • Jenda  

                jestli pak neni lepsi poslat ho dal do sveta tak jak je a koupit neco jinyho, aby s upravama do toho nezahucel za tolik ze se to u tlumaku za 4 litry nevyplati :-/

                0 0
    • Baba-Ji  

      Tak jsem dneska namontoval novy Swinger 3-Way coil a bude to podobná hrůza, co máš ty. Pružina – 550, skoro nemá sílu vrátit tlumič ze zdvihu. Zkusím to trochu projet, třeba je jen hodně ztuhlý „novotou“. SPV komoru nemůžu pumpičkou vůbec nafouknout ani upustit, pumpička je Rock Shox dodávaná k Totemu a myslím, že by chtěla víc došroubovat na ventilek, jenže tomu brání tělo tlumiče.

      Kolo jsem zatím jen rozhoupával v pokoji, zítra ho vytáhnu ven a uvidím. Pokud to nebude lepší, tak ten tlumák půjdu někomu omlátit o hlavu.

      0 0
      • Lišák  

        Pokud nemá pružina sílu vrátit tlumič ze zdvihu, tak máš hodně přiškrcené tlumení expanze. Zkus ho otevřít na max.

        0 0
        • Baba-Ji  

          jako ono se to vrací ze zdvihu, ale strašně pomalu a to mám odskok na nejmenším. Když nastavím opak, zůstane tlumák zabitý ve zdvihu, stačí ale trochu povolit a začne se vracet, ale stejně dost pomalu.

          0 0
        • Vilém  

          Zkusil bych to otevrit na min:)

          0 0
          • Baba-Ji  

            jakoze nenastavovat odskok na nejvetsi, ale lehounce priskrtit?

            0 0
          • Baba-Ji  

            …protoze ted mam otevreny odskok na max., tzn na nejrychlejsi ..a rychlost je tragická, jak popisuju výš

            0 0
            • Vilém  

              To neres, to byl jen takovy vtipek.

              0 0
            • Lišák  

              Jenže SPV je tlumení komprese. Na vracení ze zdvihu by nemělo mít vliv. Pokud je to jinak, doufám, že mě Mlok opaví.

              0 0
              • MlokCZ  

                Je to tak. To co popisuje není v pořádku, i když netuším jak je to u tohoto tlumiče s interním nastavemím expanze (tedy nedokážu posoudit jestli je ten tlumič vadný nebo má jen tak šíleně nastavený rozsah expanze a je potřeba s tím něco udělat).

                0 0
          • Lišák  

            Jsem to bral jako dveře-když je otevřeš na max, tak jsou fakt rozglábnutý, ne ;-)

            0 0
      • Jenda  

        hele tam musi byt neco spatne, jezdil jsem swinger 3way vzduchovej a ze by to tlumeni fungovalo tragicky to nemuzu rict. Jako melo to svoje mouchy, diky SPV se ten tlumic v dlouhejch sjezdech silene prehrejval a pak tuhnul ale takovyhle patologicky chovani to fakt ne. Spis mi to prijde ze neni vzduch v SPV komore – ta pusobi vlastne jako druha pruzina (jestli jsem to dobre pochopil).

        0 0
        • Baba-Ji  

          Já si spíš myslím to samé, co o SPV píše výš Lišák, tedy že SPV pracuje s tlumením komprese …což by vysvětlovalo, že se SPV často kuchalo pro větší citlivost tlumiče.

          Vzduch jsem se tam snažil pumpičkou napustit, posléze i vypustit, ale marně. Pumpovaný vzduch vždy zůstává v hadičce pumpy a do tlumiče nejde. Zkoušel jsem poklepat na tu tyčinku ve ventilku a nějaký vzduch unikal. Nakonec jsem s tím laboroval tak dlouho, že v SPV už asi moc vzduchu nebude. Každopádně ještě před nasazením pružiny mně zarazilo už to, že když jsem stlačil pístnici, tak ta zůstala zaražená, místo toho, aby se pomalu, nebo aspoň snahou o vytahování, vysouvala zpět. Nakonec, když jsem konec tlumiče chytil kombinačkama za spacery a táhnul, tak se to posouvalo, ale byl to boj. Zkoušel jsem pístnicí různě točit a tahat jen rukou, až se nakonec, asi po půlhodině boje, vrátila ze zdvihu zpět až na začátek.

          0 0
          • Jenda  

            to jo, je to kompresni ficura ale pres tu SPV komoru je tlumic natlakovanej – ten tlak tlaci na nejaky planzety v SPV ktery blokujou prutok oleje pri kompresi. Tedy mensi tlak SPV – driv se otevrou, tlumic je citlivejsi. Ten minimalni tlak je tam proto ze jinak by jednak olej napenil a nefungovalo by spravne tlumeni – v posledni fazi se ten zasouvajici pist pretlacuje prave s tim vzduchme v SPV (resp ho stlacuje). To co popisujes ze zustal zajetej je fakt divny, bud byl tlak v SPV skoro nulovej nebo je tam napenenej olej nebo nejaky vadny tesneni. Kazdopadne pokud je to novy tak bych to reklamoval.

            P.S. mozny je ze ten tlumic taky funguje uplne jinak nez jsem to pochopil a pak vyse napsane je z vetsi casti uplnej blabol :-)

            0 0
            • Baba-Ji  

              Kdyby byl napěněný olej, myslím, že by šlo slyšet takové to „šuchání“, kdo ví, jak to opravdu funguje. Tlumák je úplně nový, dneska s ním zaskočím do shopu, ze kterého jsem ho bral(oni ho čerstvě dovezli z Progresscycle), co si o tom myslí.

              0 0
            • Baba-Ji  

              ..celkový projev tlumáku bych popsal asi tak, že je ztuhlý díky „novotě“, ještě nezajetý, ale až přespříliš

              0 0
              • Jenda  

                u novyho tlumaku bych nic nepokousel a reklamoval, pripadne muzes zavolat do progresu a popsat jim to a uvidis co ti reknou.

                0 0
                • Baba-Ji  

                  Jen tak jsem ho zkusil po praci projet, jak se to doopravdy chova v praxi a ne jen v pokoji. Na nejrychlejsi odskok mne prijde tlumak jako ostatni jsou na tom v rychlosti nekde kolem 1/4 z druheho konce rozsahu nastaveni. Takove standardni nerovnosti jako diry v asfaltu nebo na chodniku spis nepobiral, na vetsich nerovnostech byl hodne tupy, ale delsi lety a podobna pristani se na kole zvladaly dobre.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.