Snímač kadencie Sigma 16.16 STS

11 nepřečtených
  • engineer

    Viete mi niekto poradiť ako vyriešiť problém inštalácie snímaču (magnetu) kadencie pri tachometri Sigma 16.16 STS CAD? Pretože v balení bol iba malý magnet, ktorý sa vkladal do umelohmotnej skrutky, ktorá sa mala zasunúť do kľuky – z opačnej strany pedálu. Situácia je však taká, že môj pedál z druhej strany je zaslepený a tak nie je možné magnet namontovať. Pozeral som aj iný modely Sigmy a tie mávajú magnet uložený v umelohmotnom púzdre, ktorý sa prichytí o kľuku so sťahovacími páskami. Mali ste aj vy podobný problém a ako ste ho vyriešili? Ďakujem za rady.

    Pre predstavu (ak by niekto nevedel čo myslím – 2:06 min): https://www.youtube.com/watch?…

    0 0
    • petyn  

      Normalne ho priloz na tu kliku. Udrzi se v pohode. Taky to tak vozim.

      0 0
    • atty  

      Když si koupíš nějaký neodymový magnet (maj je prakticky v jakýchkoliv rozměrech, od milimetrových válečků a kostiček po průměry například 20mm x 2mm) tak věř, že ho stačí prostě připlácnout a neřešit – samovolně nespadne, musel by dostat přesně mířenou ránu třeba od nějaké větve atd. Ty magnetické síly jsou u těch trošku větších verzí bestiální – oddělit od sebe například 2 magnety s průměrem 20mm je celkem fuška, ty ještě trošku větší mají „nosnost“ třeba 50–100kg. Vzhledem k ceně si podobných magnetů můžeš koupit třeba 5 (stojí od 2–3 korun do několika desítek) a máš vystaráno na 20 let (minimálně po reálnou nebo morální funkčnost čidla/systému).

      Kdo má problémy s čidly rychlosti/kadence v tom smyslu, že čidlo vyžaduje opravdu minimální vzdálenost od původního magnetu, aby se impuls zaznamenal, stačí opět na původní magnet ve výpletu/na klice přilípnout ještě jeden neodymový magnet a díky jeho síle pak můžeš mít čidlo od magnetu třeba i několik centimetrů (místo původních milimetrů) a načítá to v pohodě. Sám mám neodymový magnetky cca 6×1 mm přilípnutý na původních magnetech rychlosti i kadence a funguje to spolehlivě – od té doby se mi nestalo, že třeba po prudší ráně, kdy se čidlo „protočí“ nebo posune o nějaký milimetr „jinam“ než by mělo být ideálně by to nefungovalo = bezúdržbový systém (když pominu výměnu baterek :) )

      Výběr vhodných magnetů třeba zde unimagnet.cz – ty kulaté, s průměry od cca. 5–6mm jsou ideální, některé verze tam mají i jednostranně samolepící, takže se dají uchytit i na nemagnetické materiály.

      0 0
      • engineer  

        Super, ďakujem Atty za nápad, myslím, že je to celkom rozumné riešenia, aj čo sa týka praktického tak aj finančného hľadiska :)

        0 0
    • atty  

      Já vcelku nechápu, proč ty silnější neodymové magnety nepoužívají výrobci cyklopočítačů rovnou do sad – cena je pro výrobu asi ± stejná a poměrně často lidé bojují s nutností mít magnet třeba ve výpletu opravdu milimetr daleko od čidla, aby to fungovalo – s neodymovým magnetem je magnetická síla násobně vyšší a tím pádem by odpadlo tohle nastavování na milimetr (ono jednou to nastavit problém není, ale může stačit nějaká krkolomnější vyjížďka a čidlo/magnet se kousek posune a opět se to musí „ladit“).

      0 0
      • engineer  

        Ešte preverím ako silno drží ten pôvodný, pretože náhradný sa predáva za cenu cca 120 CZK čo nie je málo za taký malý magnet (priemer asi 5 mm). A drží celkom silno, ale určite si zoženiem nejaký väčší a silnejší do zásoby.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jsem si jistý, že u nějakého cyklopočítače už jsem se s neodymovým (nebo podobně nadstandardně silným) magnetem potkal. Tuším zrovna u Sigmy nebo Cateye.

        0 0
    • atty  

      Jo jo, neříkám, že se nepotkají již z výroby, ale v převaze jsou asi standardní magnety (mám Ciclosport CM 4.2 – normální magnet, Garmin GSC-10 kombo – taky normální magnety, jak do výpletu, tak na kliku) a pár předchozích tachometrů (obyčejných) co jsem vždy prodával s kolem taky nic.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.