Skutečný průměr pevné osy 15mm

16 nepřečtených
  • Carlos 9

    Ahoj všichni. Vím, že jsem otravný se svými dotazy, ale kde jinde se fundovaně zeptat. Stále zápasím s klepáním z oblasti předního kola (kostky, panelka). Vše vepředu i vzadu zkontrolováno a případně vyměněno vč.předního kola, vidlice atd. Vše bez úspěchu. Dnes jsem objevil vůli mezi pevnou osou 15mm Suntour a nábojem. Náboj i nohy vidle mají průměr 15,00mm a osa 14,85mm. Myslíte, že to může i při dotažení osy klepat, a hlavně by mne zajímalo, jaký skutečný průměr osy máte vy. Z mého strojařského hlediska by to mělo být 15H7/15h6 = vůle cca 0,02mm.

    Děkuji předem.

    0 0
    • TJK  

      a nemas jen blbe utazenou osu? Ja jen ze Suntour ma ten svuj Q-loc system s kuzelovym stykem a pokud se to neudela poradne, vsechno se tvari dotazeny na krev a je tam vule a kolo rachta… zaklad je mit rozepnuty ten 4kusovy segment uplne na volno aby slo s osou hybat kdyz je provlecena az pak utahovat packou a vymezi se tim vule… uz sem jich videl nekolik „utazenych“ na krev a kolo vaklalo prave diky tomu ze ta osa nebyla uplne povolena a pri utazeni se rozeprel kuzel do diry a neutahoval jak mel.. btw me se to na duroluxu podarilo taky :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Průměr osy bez ohledu na výrobce (značku) už z principu není rozhodující. Pořád je to varianta klasického upínáku, tzn. že pouze stahuje, nevymezuje (vymezuje nába, vybrání vidlice…). Kdyby ano, musela by být osa v náboji a vidli nalisovaná… Nebo se mýlím? Rád se případně dovím něco nového:-).

      0 0
      • Carlos 9  

        Asi, nebo spíše určitě máš pravdu, ale já se chytám už kde čeho. Na tom kole jsem vyměnil a vyzkoušel co šlo a stále cvaká, stále cvaká.

        0 0
        • Franta  

          Co prijet nekam na servis a nechat je na to kouknout? Nicmene tohle muze byt bud uplna blbost a nebo neco, co nejde od predniho kola, jen ty mas ten pocit. Jen namatkou z me vlastni zkusenosti: jezdeni s uplne prasklou zadni stavbou, ale v miste kde byla stazena u hlavniho cepu, takze to clovek ani nevedel. A nebo kdyz se me povolovala Maxle osa / delala vule na zadnim kole u sjezdaka od zahrateho trmene brzdy :)

          Nicmene postup bych asi zvolil klasiku – hlava, draty, osa, trmen, desticky – pohyb na miste, pohyb za jizdy.

          No good luck ;)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.