• kukin

    Chci si pořídit na svou novou silničku tretry a potřebuji poradit. Je mi jasné, že si mám vybrat ty, které mi padnou, ale mám pár dotazů ohledně detailů. Je lepší jen suchej zip a nebo i přezka? Všimnul jsem si, že některé tretry mají zespodu šroubky na kufry na pevno a některé se dají vyhnot do boku. Je to k něčemu? Co se týče podrážky je lepší karbon nebo stačí plast? A některé tretry mají vyměnitelný podpatek/SIDI/­.U svých starých tretar shimano, jak stále dávám jednu nohu u semaforu na zem, je podrážka více ošlapané. tak je asi dobré že se to dá vyměnit,ne? A co špička? Ta jde taky někdy vyměnit?

    Budu rád když mi poradíte na co si při výběru dát pozor.Nikdy jsem takové tretry nejezdil.

    • HKs  

      To je na toho Ghosta, kterého máš v profilu, nebo kupuješ něco nového?

    • Pikaču  

      Mas fakt amaterske dotazy a nikdo ti tu asi neodpovi jelikoz si hodil vse do jednoho.

      Suchy zip na silnicku fakt ne. To radsi tkaničky.

      Nejlespi je BOA kolecko ci dve a suchy zip pouze jako doplnek. BOA kolecko dozivotni zaruka a lze navic vymenit. Ovladani paradni.

      No a pak karbon je lepsi samozřejmě. Ale zalezi na financích. Takove tretry jsou za 7+ tisic. Karbonove jsou tužší. Nekdo to chce nekomu to vadi.

      O těch sroubech nevim co myslis. Proste zespodu v podrazce lze vymenit kovove plato pokud se kousne šroub nebo závit.

      Pata lze menit. Spicku nevim. Mas to u kazdeho výrobce napsane.

      Vyber si co se ti líbi. Na netu si vyberes tretry ale v realu na noze nemusi sedet. Vyber takove ktere sedi.

      Vic bych asi neřešil.

      • madik  

        Top karbon tretry se dají pořídit už od 4–5k. Za 7k+ kupují jen magoři ve Spešlu s vytetovaným S-WORKS nad zadkem.

        • biker john  

          S-Works jsou pro „hobity“ zbytečný… třeba Lake jsou docela v pohodě tretry za přijatelnou cenu…

          Ja S-Works jezdím, jelikož na ně máme v teamu slevu, jinak bych jezdil něco jiného :)

        • Pikaču  

          Oj ty čecháčku, komplex z dob minulých.

        • klobrch  

          Na Aliexpressu seženeš silniční tretry s karbonovou podrážkou a s utahováním na kolečka a strunu již za 2.500,– Kč. Mám jedny takové a naprostá spokojenost.

    • zarkow  

      Tretry jsem řešil nedávno, jsou to také mé první silniční. Chtěl jsem něco spíše levnějšího kolem 3000 tis, decentní, kombinace přezka+suchý zip nebo holt podlehnout době s utahovacími kolečky. Na silničku se toho bojím méně než na MTB, kde boty dostanou víc zabrat. Čistě na suchý zip bych nechtěl, hůře se ladí utažení. Rozhodně to chce zkoušet a zkoušet nebo holt riskovat net a případné vrácení. Jako hoby silničář bez závodních ambicí jsem na karbonu v této cenovce netrval, stávající MTB tretry se sklolaminátem jsou tuhé dostatečně, a posun děr taky nevidím jako podmínku. Jezdím SPD-SL a možnost posunu kufru mi přijde dostatečný.

      Možnost výměny podpatku či jiných dilů jako má třeba Sidi bude určitě výhoda, pokud na to prijde dřív než bude opotřebovaný svršek.

      Z toho, co se mi líbilo, vešlo do rozpočtu (3300 Kč) a hlavně dobře sedlo na nohu jsem nakonec vybral Luck Pilot, Zatím spokojenost, ale dlouhodobá zkušenost se teprve ukáže.

      Jinak Luck může být zajímavý pro lidi s problematickými nohami, u vyšších modelů nabízí možnost různých korekcí včetně jiné velikosti pro L a P nohohu.

    • biker john  

      Pokud kupuješ nový boty, jedině s kolečkem BOA… v dnešní době to je snad na každé tretře za pár tisícovek :) navíc to kolečko vydrží na silničních tretrách tak minimálně 1000 let… pokud tomu samozřejmě nedáváš nějakou velkou sodu :D což v tvém případě asi nehrozí…nebo boty od Giro s tkaničkama…

      Na silnici bych nic jiného než karbon. podrážku nevzal… :)

      • zarkow  

        Boa je pohodlná, ideálně 2 kolečka pro možnost rozdílného utažení ve špičce a nártu. Ale zničit lze i při slušném zacházení, neopravitelně se mi ukroutilo Boa L6 na inlajnech K2, naštěstí v záruce a dostal jde druhé brusle. Z tohoto pohledu mi prezka přijde blbuvzdornější. Jenže nabídka zejména lepších modelů už je strašně malá.

        Na svých tretrách mám 2× Atop, jedním směrem přitáhneš, opačným uvolníš. Nemusí se vytahovat jak u Boa, což mi přijde nakonec jako menší kurvitko. Náhradní díly k tomu jsou taky dostupné.

        Karbonové podrážky se dají najít i v nižší cenové hladině, to je fakt, mám ji taky.

        • biker john  

          BOA má doživotní záruku, což je super :) mě se zatím rozbilo jen jednou… ale ani jsem se nedivil, jelikož jsem jel závod v totálním brdelu a brutálně chcalo vnitřek byl tak na kaši, že jsem musel měnit, jinak bych ho ani po intenzivní závodní sezóně měnit nemusel :)

        • Pikaču  

          Boa kolecko dozivotni zaruka. Nevim co resit.

          A hlavne bacha. Neni kolecko jako kolecko.

          Jsou tu co brečí ze maji kolecko a po záruce odeslo a nejde ani vymenit. Proto a jedine BOA.

          • zarkow  

            Po zákonné záruce to je ale pak mezi spotřebitelem a přímo Boa ne? Jinak by asi dost záleželo na vstřícnosti prodejce. Pokud to lze řešit náhradním dílem, asi uspěješ, jenže když je to neopravitelné (viz moje K2, kdy by se spodní díl musel nově přidělat k botě), budeš mít podle mě stejně smůlu. Těžko ti Boa zařídí nové tretry nebo vrátí peníze zpět a výrobce či dovozce dá od taky ruce pryč.

            • biker john  

              No pokud urveš spodní díl, do kterého se to samotné kolečko dává tak to ti Boa asi bohužel nevymění :) kort když jo to už po záruce…ale celekm de divím, že se tohle vůbec povedlo :)) ja se setkal jenom s vytrženým kolečkem z boty… to šlo samozřejmě zacvaknout zpátky… v horším případě to bylo na výměnu celého kolečka, jelikož bylo to kolečko totálně na šrot :D

              • zarkow  

                Spodní díl v botě zůstal ale vrchní kolečko se ukroutilo tak, ze nové nešlo na spodek nasadit, proto výměna celé boty. Rozhodně jsem jej nepřetáhl, od nového byl jeho chod pocitově jiný než na druhé bruslí.

            • Pikaču  

              Pokud jde o samotne boa tak primo s vyrobcem.

        • milan.v  

          Ne každé BOA kolečko se tak povoluje, na posledních S-Worksech se to hliníkové povoluje přesně, jak popisuješ u Atopu…

          • zarkow  

            To jsem nevěděl, ani ze je hliníkové. V Životnosti by to měla být výhoda.

          • gemini  

            Takto to fungovalo i na mých cca 8 let starých s-worksech. Je to poměrně návykové, utažení se i pod návlekem dalo pěkně upravovat dle potřeby – bohužel všechny moje další tretry – Gaerne/Lake už se povolují vytažením ( což je zase dobrý při vyzouvání, že člověk nemusí tolik kroutit:-))…

    • studenak  

      Vybírám nové silniční tretry na silničku a vzhledem k tomu, že mám větší nohu tak jsem docela omezen výběrem. Zatím jsem narazil na dvoje tretry a můžete mi říct, která by byla lepší a nebo nepoznam rozdil ?

      https://www.spectrumbike.cz/…rt-road-blk/

      https://www.triexpert.cz/…2-plus-wide/

      • biker john  

        Za mě specialized… krásně tuhý, ale zároveň příjemně pohodlný… vydrží toho hondě :) sám jezdím specialized tretry, jen tu nejvyšší řadu… v mém případě jsou to boty na sezónu, ale tobě vydrží o poznání déle :D

      • visna  

        cekni napriklad pearl izumi, maju pomerne siroku spicu

      • Chlebovnik  

        48 je stále běžná velikost. Takže třeba Spešly + BG vložku do nich. Já vozím Torche dvojky protože mi sedí a mají vycvakávací BOA kolečko. Trojky se nedělají v půlčíslech a kolečka nejsou vycvakávací.

    • czechfixie  

      Mám Shimano SH-RP501 a jsem spokojený, navíc nejsou ani tak moc drahý…

      https://bike.shimano.com/…H-RP501.html

    • Feďa  

      Je to individuální, hlavně by ti měla bota sedět – já mám vysoký nárt a sehnat adekvátní botu je velký problém.

      Nesedí mi systém s jedním kolečkem, protože utahuju jinak nahoře a jinak přes nárt (takže přezka + 2 pásky, nebo 2 kolečka).

      To samý podrážka – nesnesu tvrdou karbonovou podrážku (chodidlo mě začne za chvíli „pálit“).

      • Pikaču  

        Zařídím se na tvůj příspěvek. Pro me zase aby bota byla široká. Buď tedy nesedne každá nebo wide aby byla

        A pak velikost velká 31 cm.

        Můžeš si něco vybrat na netu, tvar, barvu apod. A nebude vůbec sedět. Vyzkoušíš jiný model, starší model a ten sedne.

        • studenak  

          mam taky 31 a asi i sirokou nohu. tak to bude zajímavé no.

          • Pikaču  

            Tak me sedí spešly vel. 48 ( 30,9 cm na 30,3 cm nohy). Ne každý model ale.

            Shimano, Lake me vychází velikostne blbě. Ostatni zase moc úzké. DMT dělá max 47.

            Kam vlezes do krámu tak tyto velikosti nemají.

            V česku wide modely nemají.

            Na bike24.de je toho dost ale neměl jsem odvahu objednávat 10× a vracet.

        • Feďa  

          Poslední MTB tretry jsem kupoval na třikrát… Dvoje boty vyzkoušeny a zakoupeny na krámě, vše OK. Po první vyjížďce jsem oboje s třetinovou slevou prodal… Třetí jsem kupoval WIDE verzi z Holandska přes net a s přimhouřením oka sedí…

          Na vysoký a široký nárt mi vždy seděly tretry Shimano, ale osvědčený model už nevyrábějí… Na silnici mám Shimano, na bajka Lake.

    • Cavendish  

      Zdravím,

      Po 7 letech mě opouští silniční tretry a já potřebuji nové. Mám nohu 42 ale širší. I nárt mám celkem vysoký. Pedály vozím SPD-SL od Shimana a chtěl bych 2 sucháče a přezku. Žádný kolečka a struny. Cenově do 2500.

      Zatím se mi líbí toto https://www.kupkolo.cz/…bila_z96187/?…

      Nějaké návrhy? Radši pohodlné boty. Nezávodím…

      • milan.v  

        Tak pak sis vybral ty bačkory Shimano správně a ještě za pusu k tomu…

        • Cavendish  

          Díky, nemám zkušenosti v levnými Shimano. 5 let mě asi vydrží ne? Nájezd do 4000Km ročně :)

          • zarkow  

            To vydrží v pohodě, ale hlavně aby ti sedly. Mě totiž základní Shimana přišly takové moc „umělohmotné“ a tvrdé bez většího přizpůsobení na noze, ale chce to vyzkoušet, každý to vnímáme jinak.

          • milan.v  

            No, záleží také, jestli je občas nějak omyješ, dezinfikuješ, ale přiznávám, že já se značkou Shimano dlouhodobou zkušenost nemám…

      • milan.v  

        Tady máš Bonty ve velikosti 43, jsou obecně širší v přední části, takže možná by nebylo od věci je zkusit, navíc se dají za pomocí tepla dotvarovat,

        takže by možná mohly sednout ještě lépe než standardní tvary…

        https://shop.bontcycling.cz/…black-white/

        • Milwa  

          Nevíš, zda mají Bonty stejná kopyta napříč řadami? Když by mi sedla tato základní 48, moh bych pak v klidu shánět vyšší model ve 48 z ciziny.

          Edit: moje chyba, na externím skladu mají 48 i ty vyšší řady.

      • Feďa  

        Podobné tretry Shimano jsem před lety kupoval pro svou širokou nohu s vysokým nártem a zatím drží (7 let?).

        Pohodlné, nikde se nepářou.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.