• maroslav91

    Zdravím všechny,

    většinou tady na foru jen pasivně pročítám diskuze, ale rozhodl jsem se požádat o pomoc. Mám možnost mít za dobrý peníz tento silniční rám. Nikdy jsem silnici nejezdil tak absolutně nevím jakou vybrat velikost a ta jejich tabulka, kde je výška postavy, mi přijde poněkud divná. Měřím 185cm (nohy mám dlouhé cca 86cm). Podle bike fit calculator mi vyšel rám 54. Jezdím na bajku terénní triatlony a MTB. Chtěl bych začít jezdit i silniční závody a hlavně i silniční triatlony. Moje otázka tedy zní – Jak velký rám koupit? Dík

    0 0
    • 777rada  

      Podle geometrie z toho obrázku odpovídá velikost 54 – sloping! – skutečné vodorovné délce 578 mm a to se mi nezdá na tebou udané hodnoty nijak zásadně mimo mísu. Podstatná je u silničního rámu délka.

      0 0
      • maroslav91  

        vím že je nejdůležitější délka, ale nevím jestli není lepší kratší či delší rám, proto tady píšu.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Proto sem píšeš.

          Je dobré, když představec vychází kolem cca 100 mm (ale záleží i na kategorii rámu), na menších rámech kratší, na velkých klidně i delší. Záleží, jak a co budeš jezdit a co preferuješ. Ideální je nakreslit si celý rám vč. polohy sedla (výšky i předozadní) a udělat si z jeho špičky kružnici s poloměrem saddle-hndlebar, na jejímž obvodu bude ležet hrana řídítek. Představec si k tomu pak snadno dopasuješ a zjistíš i to, jak budou se kterou délkou představce řídítka oproti sedlu vysoko. Toto učiníš pro obě velikosti rámu a vybereš si.

          Pro delší rám: vyšší hlavové složení, větší rozvor, klidnější chování, váha mezi koly, snadnější jízda ze sedla (sloupek je o kousek dál od středu – reach) …

          Pro kratší rám: lehčí, tužší, více vysunutá sedlovka víc pruží, obratnější s menším rozvorem, více prostoru nad horní rámovou trubkou …

          0 0
          • maroslav91  

            díky za odpověd…zaráží mě jen, že dělají ten rám jen ve 3 velikostech, protože když vemu větší nebo menší tak pokaždé budu mít docela fest vysunutou sedlovku. Přikláním se k rámu 50 ale podle bike fit bych měl mít délku rámové trubky 55 což přesně sedí na rám velikosti 50, ale výška rámu mi vyšla na cca 57 což je uplně mimo obě výšky rámu.

            0 0
            • tromboonen  

              Vyska je pri dnesnich slopingovych geometriich uz nerozhodujici udaj.. vysunuta sedlovka skoro cim vice tim lepe = pohodli, jen si ohlidat, ze nebude vysunuta nad max (nebo pak poridit delsi) a ze nebudes mit prilis velky drop sedlo-riditka

              0 0
              • maroslav91  

                to jsem potřeboval vědět, že výška už dneska není moc podstatná. Případný drop pořeším podložkama což by neměl být problém.

                0 0
                • tromboonen  

                  Radsi si to dobre nakresli, nez koupis… podlozkama uplne vsechno nevyresis, neb je jich tam maximalne 3–4 cm…

                  0 0
                  • maroslav91  

                    nakreslím si to,ale… kolik tak má být max drop?

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Podle potřeby. Roli hraje ohebnost a délka končetin/paží. Lidé s dlouhými končetinami snáší obvykle lépe větší drop, jsou při něm stejně předklonění, jako lidé s kratšíma rukama s menším dropem. Ber to tak, že 14 cm je už opravdu hodně, kolem 12 je za určitých okolností (viz výše) běžně jezditelných, 8 cm je celkem normálních. Ale co kus, to originál.

                      0 0
                    • tromboonen  

                      Jak pise Krab, ale pokud zatim moc nejezdis a nevis, je lepsi sy ty obtrazky nakreslit a pak vybrat takovou velikost/geometrii abys mel moznost dropu rekneme 4–6 cm minimalni s podlozkama a predstavcem nahoru a treba tech 14 cm maximalni (ne podlozky a forbec dolu)… pro vetsinu hobiku je ale dulezitejsi ta minimalni hodnota, rek bych..

                      Az budes jezdit muzes experimentovat, nic to nestoji, narozdil od vymeny ramu kdyz zjistis, ze se nezvohnes, nebo zvohnes, ale uz nemuzes dychat…

                      0 0
                    • maroslav91  

                      tak jsem to zkreslil a když jsem změřil posed z horaka ( střed klik a vrch sedla =80cm) tak na te silnici by byla sedlovka vysunutá cca 25cm a drop výchází okolo 16cm což je fest.

                      0 0
                      • marius  

                        Ja jsem na to ramu jezdil. Merim 178–180 cm a mel jsem velikost ramu 50 cm. Geometrie byla dobra. Byl jsem s tim kolem spokojeny.

                        0 0
                        • maroslav91  

                          Je to ten který máš ve fotkách? Jak máš dlouhé nohy, protoze posed vypadá ideálně

                          0 0
                      • Singlespeed  

                        Tak vem ten větší rám (540mm), tam bude drop, pokud otočíš představec nahoru a dáš pár podložek, pod 10 cm a sedlovku budeš mít vysunutou pod 20 cm, což je u slopingových rámů normální.

                        0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Jakou Ti vypočítal kalkulátor vzdálenost saddle-handlebar? Když mi napíšeš ještě vypočtenou výšku sedla a jeho posunutí dozadu, tak se na to pro kontrolu podívám :-)

                        Vysunutí sedlovky 25 cm máš čistou sedlovku nebo i se zhruba 5 cm vysokým sedlem (ližiny-horní plocha sedla)?

                        Počítej s tím, že TRI je v podstatě časovka, takže potřebuješ maximálně aero nastavení. Počítej tak s případnou montáží hrazdy nebo nástavců (pokud budou na konkrétní závod povoleny), pro což se také spíš hodí řídítka níž. I kilometry budeš muset (kvůli zvyku) z části najíždět na hrazdě/nástavcích.

                        Vůbec si nejsem jist, že zvolený rám je geometricky (TTh 578/HT 170 resp. menší 550/150mm) ten úplně pravý na to, co od něho budeš časem chtít. Podívej se čistě pro ilustraci třeba na geo Maxbiku CRX8500 540mm, tam je TT 565, což by Ti mohlo sednout víc, HT k tomu ale komfortních 180 mm. Nebo třeba RB RR vel. 56 & 58 s délkami rámů 565 resp. 575 mm a HT 150/165 mm.

                        Vzhledem k účelu a času, který na kole strávíš při tréninku i závodě, věnuj výběru maximální pozornost, nejde Ti o potěchu (jako většině), ale o výkon – a tomu musíš vše podřídit.

                        0 0
                        • maroslav91  

                          saddle-handlebar vypočetl 53,2–53,8 cm. Výšku sedla vypočetl na 80,6–82,6 cm a v reálu to odpovídá na tech 80,6, když jsem to měřil na bajku. vysunutí jsem počítal čiste sedlovku bez sedla a lyžin. Možná mi ale o něco blbě vyšel ten drop, protože jsem nemohl chytit úplně přesně tu geometrii v inventoru, i když netuším proč.

                          A k tomu jak budu trávit čas na kole. Chci ho i hlavně na delší vyjížďky po silnici, abych nemusel furt po cestě jezdit na horaku, takže chci pohodlnější posed. Ty triatlony budou až druhořadé v tomto případě. Samozřejmě bych chtěl zkusit i čistě nějaké silniční závody. Takže taková univerzální silnice.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Ještě uveřejni hodnotu saddle_setback, bez ní se nic dobře nasimulovat nedá (podle vypočtené výšky sedla bude nejspíš mezi 60 a 65 mm).

                            Rám 540 mi vychází ve výkresu dlouhý TTh= 584 mm, takže některý z údajů je asi trochu mimo.

                            Když bys měl BB_saddle_setback dejme tomu 60 mm (odhaduji), tak při výšce sedla 806 mm a při představci 100 mm/+6° osou ve výšce 55 mm vychází drop 103 mm/s_h=537 mm, 90 mm/-6° ve výšce 55 mm drop 125 mm/538 mm.

                            Jestli to bude pro Tebe pohodlné, posuď sám, porovnej třeba s dropem na MTB. Kdyby byl rám o něco kratší (tedy skutečně těch 578 mm z tabulky), měl bys větší variabilitu ve volbě představců a tím i v poloze řídítek. Ale když vezmu za komfortní drop třeba ± 80 mm, tak toho dosáhneš na tomto rámu jen velmi těžko, aby to vypadalo přijatelně (buď hodně podložek pod hodně dlouhý představec v pozitivu nebo představec s velkým úhlem).

                            0 0
    • Cavendish  

      Zdarec. Potřebuju poradit s velikostí rámu Maxbike CX4000 Měřím 176cm, vnitřní déka nohy je 81cm. Řidítka dávám kompaktní a představec mám na výběr buď 90 nebo 100mm. Osobně bych šel do velikosti 50cm. Co vy na to? Díky

      0 0
      • Singlespeed  

        V profilu máš Cube Agree velikosti 56 cm, z čehož vyplývá, že ti bude Maxbajk malý. Skládal jsem dva Maxíky 50 cm, je to pocitově malé kolo. 176 cm člověk se na něj poskládá, ale proti Kubíkovi 56 cm je to prcek.

        0 0
        • Cavendish  

          No ale pozor. Maxbike 50cm má horní rámovou 540mm. Můj Cube 56cm má horní rámovou 545mm. 560mm je totiž od středu klik po vršek sedlové trubky :)

          0 0
        • maajkee  

          Ta kola mají ale přeci uplně jinou geometrii. Jak píše Cav, Max je dlouhej 540mm, což by na jeho výšku mělo být naprosto OK, akorát to má nízkou sedlovou trubku, což není na škodu.

          0 0
          • Singlespeed  

            Pak se nabízí otázka, proč se vůbec Cav ptá, když vše ví :-).

            0 0
            • maajkee  

              No to taky netuším :)

              0 0
              • Cavendish  

                Protože jsem měl plno různých informací. Když jsem vybíral silnici tak jeden říkal max. 535mm a druhej zase aspoň 550mm. Měření říkalo 545mm. Tak jsem ho vzal a sedí. Ale Maxbike je vetší slopping a z fabriky mě radili velikost 53cm, čili 550mm. A jelikož bývají CX kratší než silnice, tak jsem pojal podezření, jestli mám vůbec správný přehled o vhodných velikostech :)

                0 0
                • maajkee  

                  Jestli je 53 jen o 10mm delší, tak bych vzal klidně tu 53ku. Taky záleží jak ti sedne hlavovka, abys na 50 neměl děsnej komín, Cube má určo vyšší hlavu. Těžko radit.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    A tohle je přesně ten důvod, proč se ptám :) Cube má hlavu kolem 150–155mm

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Tak jsem vám zalhal. Cube má hlavovku 145mm. Horní rámová má 545mm a sedlová trubka střed klik-vršek trubky 520mm. Zatím co Maxbike má hlavovku, ve verzi 53cm, dlouhou 135mm, horní rámová 550mm a sedlová trubka střed klik- vršek sedlovky 530mm.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Pokud se Ti na Cubu jezdílo dobře, tak bych bral tu 53ku.

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Jezdí se mě dobře. Po 4–5h mě nic nebolí a sedí se mě dobře. Mám tam 100mm představec a comp. řidítka.

                          Tady mám taky comp. řidítka ale asi dám 90mm představec, ať to líp točí.

                          0 0
                • Singlespeed  

                  Závodní CX sice bývají kratší než silnice, ale to je zřejmě požadavek špičových závodníků. Pro běžné nezávodní jezdění mimo CX tratě je do terénu lepší spíše delší kolo s kratším představcem (na to už přišli i výrobci mtb).

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.