Silnicni kolo dodane bez omotavky?

15 nepřečtených
  • Egesi

    Čau,

    objednal jsem na Kupkole kamarádce silniční kolo Focus Cayo (super cena, krásné kolo), dostalo mě ale, že ho vybalila bez omotávky, která byla v krabici přiložená.

    S tím jsem se nikdy nesetkal u řady jiných značek a obchodů, omotávka byla např. omotaná strečkou proti odření a všechny části obalené pěnou / bublinou atd… je možné, že jsem ještě netrefil druhou skupinu dodavatelů, jako je Focus, nicméně mi to přijde zákaznicky dost problémové (což si asi dovedete představit, když to vybalí kdejaký amatér…).

    Setkali jste se s tím někdy? Kupkolo mi na to řekli, že je to standard, aby se nepoškodila omotávka a bowdeny v krabici a zjednali nápravu tak, že kamarádka (naštěstí z Prahy) musí navštívit jejich partnery někde v Praze a ti jí omotávku udělají – komplikace ale aspoň to Kupkolo ospravedlňuje že se to snaží napravit…

    0 0
    • TheJD  

      Zase nemas problem s nastavenim pozice pak, protoze pokud s nimi chces pohnout vice nez o malinky kousicek, tak stejne musis omotavku minimalne z velke casti odmotat.

      0 0
    • mikub  

      Asi tak, pro nastavení posedu je to praktické. Navíc u silničky bych předpokládal, že si to nekupuje nějaký nazdárek, ale někdo, kdo na kole už opravdu jezdí. Za mě tedy spíš palec nahoru pro kupkolo, že použili hlavu. Navíc možnost nápravy u partnera je na druhý palec nahoru ;)

      0 0
    • mr.antik  

      Nesetkal… Ani u Focusu… Ale je to fajn, že jednak si můžeš hned přehodit řidítka, když chceš jiné a jednak nastavit páky dle sebe.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Určitě to šetří čas a o(d)motávku při nastavování pák. Reakce Kupkola je spíš pozitivním jevem.

      0 0
    • Petulda  

      Zákaznicky je to naopak velmi vstřícné. I já dávám Kupkolu plus.

      0 0
    • Rubi  

      kez by to delali vsichni :-)

      0 0
    • novas752  

      Nastavení pák, volba hustoty omotnání resp. tloušťky, volba kam až omotat, případně gelový podložky ano/ne, to všechno je u každýho individuální…

      Takže za mě lepší neomotaný, než omotávku sundavat a přemotávat nebo jezdit na kole omotanym tak jak mi to nevyhovuje…

      0 0
    • Singlespeed  

      Snadné nastavení polohy pák bez nutnosti odmotávat omotávku a následně kupovat novou, ode mě Kupkolu taky palec nahoru.

      0 0
    • Ondrej1.1  

      Přišlo mně to z Kupkola taky tak (taky Focus, před třemi lety) a neměl jsem s tím problém i jako naprostý amatér. Kouknul jsem na Youtube, namotal a jezdím.

      0 0
    • Egesi  

      Pro amatérský mechaniky, závodníky atd. jako jste vy a já – ano, ale je potřeba se zamyslet taky z jiného pohledu.

      Pro většinu lidí, kteří si kupujou silničku okolo 15 tisíc = jejich první silnička = ještě s tím nemají zkušenosti a je jim jedno jestli mají páky o 1° jinak skloněný, chcou to rozbalit z krabice, nahodit kolo, řidítka a šlapátka a jezdit. Až na to přijdou, tak si budou pak upravovat, koupí jinou omotávku, sedlo, představec jiné délky apod.

      Trošku to v těch příspěvcích smrdí propagací Kupkola :), nicméně já tam taky nakupuju nejradši.

      0 0
      • novas752  

        To si ale má koupit kolo v kameňáku nebo od direct-sale značky kde to omotaný je. Některý eshopy (tim nemyslim kupkolo) to kolo ani neotevřou a jen přepošlou tak jak přišlo od výrobce/distru­butora.

        0 0
        • TheJD  

          Rozhodne v kamenaku. Druha moznost je koupit s pomoci kamarada, ktery se vyzna. To je potom jedno odkud, ale kamarad musi pomoci prave treba s nastavenim posedu, doladenim razeni, omotanim omotavky…

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nastavit páky správně je na silničce celkem složitá pocitová alchymie, protože se řeší jak pohodlný úchop shora, tak i brzdění při úchopu v obloucích. A protože má každý jinak dlouhé prsty a jinou sílu, tak se pozice liší klidně i o několik centimetrů – nebavíme se o milimetrech. A to na stejně skloněných řídítkách.

        Oproti tomu u MTB se páky prostě pootočí nebo posunou na I-spec, to je jednoduché (a stejně to spousta prodejců/servis­manů/jezdců neřeší a nedělá).

        Viděl bych jako přínosné, aby byla na webu zmínka, proč a jak je kolo bez omotávky dodáváno, popř. nabídka omotání před dodáním. Nic na tom není, kdokoliv to dá uspokojivě max. na druhý pokus, což normální omotávka bez poškození snese. Výměna omotávky je jako výměna řetězu, seřízení brzd nebo čištění kola – naprosto běžný servisní úkon nevyžadující zvláštní znalosti ani nářadí. Nůžky má snad doma každý.

        0 0
        • atty  

          +1

          Navíc díky youtube (kde je těch videí s omotávkama opravdu hafo a detailně) to asi musí zvládnout úplně (nebo skoro úplně) každý, i když se to na poprvé třeba nepovede úplně dokonale. Chápu i lidi, kteří jsou mechanicky „méně zruční“ (mají zase třeba jiné nadání a výhody) a kteří mají problém řešit i poměrně jednoduché úkony, jako výměny lanka/bowdenu, nastavení a seřízení pohonu atd. Ale omotat si funkčně řídítka zvládne asi opravdu každý.

          Možná poprosit manželku/přítel­kyni – mohla by to být jedna z činností, kde by se jinak technikou nepolíbené dámy (čest výjimkám) mohly vcelku pěkně realizovat a dokážu si představit, že z rukou či za asistence některých manželek by ta omotávka byla jak když střelí – perfektně přesná, dokonale dotažená a jak „ze stroje“ :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.