• Pajdas

    Ahoj, potřeboval bych radu. Mám mtb a nejsou peníze na silničku, ale už mockrát jsem viděl horské kolo s koly silničky (ráfek, plášť atd. ze silnice). Nevím jestli se tato alternativa dá někde koupit, nebo jestli si musím koupit všechny komponenty sám a pak zapléct. Nemá s tímto nahrazením silničky někdo nějaké zkušenosti? :)) Jezdím objemy potřebné potom do terénu a tohle by se hodilo. Budu rád, za každou radu a hodnocení. Díky moc!!! :) A ať Vám to dobře šlape! :)

    0 0
    • BLACK1E  

      Můžeš zkusit jen přehodit pláště za nějaký jeden a půlky bez vzorku, popř. vyměnit kazetu.

      0 0
    • jecnak  

      Staci prehodit plaste. Silnicku z toho ale stejne neudelas.

      0 0
      • Pajdas  

        A jaký bys navrhoval?:)

        0 0
        • jecnak  

          Pocitam, ze mas 29ku. Tam das jakykoli silnicni plaste. Zalezi na penezence. Jestli jezdis nekam na Cesky Kras, tak asi neco odolneho, kvuli kaminkum na silnici.

          0 0
          • Pajdas  

            Bohužel 26 :/ Ale stejně díky :)

            0 0
            • jecnak  

              Tak je spousta silnicnich plastu i na 26ky. Pokud trvas na vetsich kolech, tak si kup nejaky levny zapleteny 29ky na bazaru a hod tam klasicky silncni plaste.

              0 0
            • LRRTM1  

              Tohle by tam nepasovalo? http://www.koloshop.cz/…-559%29.html

              0 0
              • MlokCZ  

                Pasovalo, ale otázka je jestli tohle je ta správná cesta.

                Už začneš mít stejný problém s výškou středu (může ale ještě být ok) a pak zmenšením obvodu kol můžeš mít moc lehké převody.

                Pointa použití silničních plášťů a druhých kol na 26" biku je v tom, že jejich průměr/obvod je ± na úrovni hodně obejmných 26" plášťů.

                Buď bych šel cestou silničních plášťů a druhých levných kol, co už psal jecnak nebo v případě ponechání kol bych dal výrazně objemnější slicky. A ušetřené peníze bych vrazil do pevné vidlice.

                Objemnými slicky trochu ztratíš na akceleraci (ta ale nebude jako na silničce ani když dáš silniční pláště) a malinko na aerodynamice (ale stejně nemáš silniční posed a berany, což udělá mnohem více).

                A nekomplikuješ si to s převody + získáš nějaké to pohodlí.

                0 0
                • jecnak  

                  Uzke 26ky mi umoznovali na 44 na 11 jet bez potizi se silnickami pres 40, nekde pres 50 v mirnych klesanich jsem je ztracel. Na najizdeni bych to fakt neresil.

                  0 0
                  • MlokCZ  
                    • umíš točit vyšší kadence (on třeba taky, ale to netuším)
                    • měl jsi 44/11 (možná má také, ale třeba má daleko lehčínejtěžší převod, třeba s dvojplackou, také netuším)

                    Kdyby to více upřesnil nebo měl v profilu kolo, tak by se hned ukázalo, že některé rady jsou opravdu užitečné nebo naopak mimo mísu.

                    Já když to vezmu třeba dle svojeho celopevňáka, tak bych vše co jsem psal sakra řešil (on to ale může mít úplně jinak, nejsou informace):

                    • střed mi vychází rozumně pro jízdu po silnici tak maximálně na35–40mm široké pláště, už s 2" Supreme je dost nízko (střed mámcíleně už poměrně nízko pro objemné pláště)
                    • nejtěžší převod 42/12 ještě nedávno a dávám 40/12, s uzoučkýmslickem by to bylo i pro mě lemru na silniční nájezdy užnepříjemné

                    Já taky ale nikdy neplánoval jezdit na tom úzké pláště a užší než 2" jsem nevozil a teď jezdím na asfaltu Super moto 2,35".

                    0 0
                    • pepek  

                      Čemu vadí nižší střed na silnici? Já jsem tak pár zim vozil 1,25 a 1,5 pláště a ničeho jsem si nevšiml.

                      0 0
                      • vasek80  

                        Já s 1,3 contíkama škrtal v zatáčkách pedálem. Bál jsem se ostře točit s klikou dole.

                        Jak ale píšu níže, Contíky s black chilli směsí upalují ani ne na polovičním tlaku stejně jak nabušené 1,3 a 1,5 sliky.

                        Za mě ideální a nejrychlejší plášť na silnici je RK 2,0 supersonic (v ideálním vesmíru bez duše).

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Není nižší střed jak nižší střed. Dokud to není moc, tak ničemu, pak začneš mít problém v zatáčkách.

                        1,5" při středu na počátku nijak moc nízko je pořád vysoko až až, to vyjde pravděpodobně (nevím na čem jsi to měl) pořád ještě výše na silničkách, tedy nemůže vadit vůbec.

                        1,25" se nejspíš jen přiblížíš.

                        Zkusím konkrétní čísla:

                        • taková poměrně běžná výška středu u silniček je 265mm
                        • na 29" celopevňáku mám s 2,25" RaR nebo 2,35" Super moto (mají téměřstejný průměr/obvod, v nastavení tacháče jen 1cm rozdíl) mámstřed 290mm
                        • poslat ho o 3–4cm níže silničním užším pláštěm (typu 20mm) ajsem na 250–260mm. O těch 1,5cm níže než na silničce už je sakranepříjemné
                        • bikové pedály bývají mírně vyšší než silniční, dalšímm fuč

                        Pokud má někdo střed na biku vysoko, tak může mít klidně o 2–3cm výše než já (něco málo pošle dolu sag odpružené) a do extrému pod výšku běžných silničních středů se nemusí nutně dostat.

                        0 0
                • Peslezedirou  

                  Taky jsem si tímhle prošel, dal jsem na pevňáka 26×1,5 a výsledek byl nic moc, lépe jsem se cítil když jsem na ráfky vrátil semi slicky 26×2.00…

                  0 0
          • MlokCZ  

            Zase u 29" bych to s tou šířkou (a tedy potažmo i výškou) plášťů až tak nepřeháněl.

            Ono přeci jen dát o cca 3–4cm nižší plášť může být ohledně výšky středu už nepříjemné i pro jízdu na silnici a zatáčky. To už pošle střed znatelně níže než bývá na silničkách. I když samozřejmě záleží jak má vysoko střed na jeho rámu.

            0 0
    • šlapatko  

      Lepší jsou celé záplety. Tak nějak zůstane spřevodování.

      0 0
    • Delkim  

      soused od vedle jezdí na biku 30:70 terén:silnice Schwalbe Hurricane a nemůže si to vynachválit

      http://www.chainreactioncycles.com/…rp-prod36216

      0 0
    • standoslav  

      Už jsem takto odjezdil dvě sezony, Autor s pevnou, slicky, silniční 8mikolo a zužil jsem řidítka. Jezdím s tím i po docela špatné cyklostezce, ale borcům na MTB uvisím, ovšem na silnici se to s pláštěma/ galdama nedá srovnávat.

      0 0
    • javormartin  

      Ahoj, silniční mtb kola na 26" horské kolo mám na prodej. Jedná se o ráfky 28" na nábojích deore s CL, pokud by jsi měl zájem napiš mi na email. je v profilu…

      0 0
    • vasek80  

      Vozil jsem nejprve slicky 1,3 a nyní 1,5 a přez zimu jsem nahodil nevyužité RK 2,2 racesport a světe div se, mám stejné průměry. A RaR s tmelem 2,25 pocitově upaluje ještě více.

      PS: sliky foukány na 5 bar a ty RK a RaR kolem 2 a stejně nejsou pomalejší.

      0 0
      • MlokCZ  

        Některé levné slicky zvlášť na duších nejedou nijak extra a mohou být i reálně pomalejší než RaR bez duší.

        Na trhu je poměrně málo opravdu rychlých bikových slicků.

        Úzké slicky potřebují opravdu nabušit aby to jelo, objemné jedou velmi slušně i na malém tlaku (při rovnoměrné jízdě v sedle, ztrácet budou při ostrých nástupech, což při najíždění nebývá obvyklé).

        PS: Schwalbe Super moto (když je trochu přifoukám) + latexové duše je nejrychlejší plášť co jsem kdy jel a to bych řekl i proti silničním plášťům nabušeným na vyšší tlak (u silničky je ale samozřejmě více jiných vlivů proč jede rychleji).

        Samozřejmě hmotnost je vysoká, takže akcelerace není žádný zázrak. Aerodynamický rozdíl při mojem posedu moc nepozoruju (tedy tím chci říct, že limitem aerodynamiky je můj posed a tedy jezdec a širší pláště oproti užším už moc rozdíl neudělají, při extra chrtím posedu by se šířka plášťů projevila určitě více).

        Oproti RaR bez duší jsem na Super moto dlouhodbě měřitelně rychlejší, ale ten rozdíl je dost malý a právě někde na hranici měřitelnosti (pro mě a moje metody u průměru na hranici měřitelnosti, ve sjezdu jednoznačně).

        Nejprokazatelněji ve sjezdu ve srovnání s referenčním druhým jezdcem (stejný jezdec na stejném kole a na stejných pláštěch, já střídavě jedny a druhé pláště).

        0 0
        • vasek80  

          U mě to byl 1,3 nějakej Continental a aktuálně mám 1,5 Maxxis Detonator.

          Přez zimu jsem ale hodil ty Black Chilli Contíky co mi zbyly po přechodu na no tubes kvůli všude naspanénu štěrku (ono nakonec moc silničáři nesypali), no a ono to jezdí stejně. Mám na určitých trasách body kde jsem po hodině a skoro bych řekl, že je to rychlejší.

          0 0
          • MlokCZ  

            Slicky Super moto co teď jezdím jsou znatelně rychlejší než RK, takže dobrý slick ještě o něco pomůže. A to Super moto s duší (ale latexové) a RK byly bez duší.

            Je pravda, že ty Super moto vozím na mírně vyšším tlaku a to při ± stejném pohodlí (jinak bych tlak přehnaně nezvyšoval, mám na trasách dost rozbitého asfaltu).

            Samozřejmě nepůjde průměr nahoru třeba o 10%, na to jsou ty rozdíly valivého odporu moc malé a pořád je tam velký vliv aerodynamiky a gravitace.

            Z defektů jsem měl na Super moto trochu strach, ale zatím v pohodě (letos tedy zatím jen jedna vyjížďka, ale ve stejném období loni jsem na nich dal cca 1000km), možná trochu pomohou ty latex duše.

            U RK mi na asfaltovém ježdění ještě hodně vadilo, že na pěkném asfaltu dost vibrují. Zajímavé, že i přes hustější vzorek znatelně více i než RaR (u těch už to akorát překročilo hranici kdy už mi to nevadí, i když tam náznak vibrací pořád také je).

            0 0
    • fousek  

      Za me naplest silnicni rafek 622×15 na MTB naboje. Remerx ti to zaplete, pokud si to nechces delat sam a vyjde to cca na 3t.

      Ale jako silnicka to MTB nikdy nepojede, ale pojede to ve vetsine pripadu lip nez crossovy kolo, teda podle toho jak dobrej mas ram.

      0 0
      • bradek  

        Kdo by mi tohle v Praze zamotal ? Stačí mi zadní kolo na trenažér, nějakou ekonomickou variantu, hrubou představu mám.

        0 0
    • jecnak  

      Mimochodem, doma se mi vali zakladni 29kove zaplety od Remerxe, myslim, ze rafky Masterdisc a nejake sestiderove naby. (1500,–) K tomu pevna vidle Force (750,–). Pripadne bych nasel i silnicni plaste. Kdyztak mail mam v profilu.

      0 0
    • xshreck  

      sehant starší mtb kola na 29" … a nasadit silniční pláště. Nejlépe se silniční kazetou .-)

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.