• Seadat

    Jezdite nekdo silnicni saltr na klasickem MTB?? Ma to pro vas nejaky hlubsi vyznam? Slysel jsem, ze silnicni saltry maji tuzsi pruzinu a jsou tudis lepsi do blata atp. Mate nekdo vlastni zkusennosti????

    Anketa: ma vyznam vozit silnicni saltr na klasickem MTB?

    0 0
    • black.horse  

      jojo, krátký ramínko je na FR fajn, neurveš ho o pařez:-)

      0 0
    • Radek Broz  

      Pruzina je lepsi a diky kratkymu raminku je to min nachylny na zniceni… Coz dneska neplatilo a odpadla letos 3. Tiagra:o(

      0 0
      • Seadat  

        jasne pro freeride to pochopim!! tady kratsi raminko jelikoz nejezdite 3 prevodniky, me se jedna např. jezdit prevodniky 22–32–44 a kazetu 11–32!! tady myslim ze bude nutny pouzit saltr na 3-prevodnik SG!! A ta huhost pruziny nemyslim napnuti klatek ale tu pruzinu, co zajistuje zpetny chod lanka!!!

        0 0
        • Radek Broz  

          Neprehanej to s tema vykricnikama!!;-) na 22–44/11–32 by to uz mohl byt trochu problem.

          0 0
    • raceman  

      Jecnak jezdi se silnicnim saltrem na mtb.

      0 0
    • Veeteck  

      Jezdil jsem chvilku na biku Duru, ale radilo ta fakt blbe i na 28 zubu.

      0 0
      • Seadat  

        A to bylo kratky raminko? A kolikatku si mel kazetu – kolik rychlosti??

        0 0
        • Veeteck  

          Kratky, kazeta Sram 850 – 8 speed 11/28.

          0 0
          • Seadat  

            jo no ja teda nevim ale myslis, ze by to pro pouziti na 9speed vyresilo dlouhy raminko?? a co ti to delalo za problemy??

            0 0
            • Veeteck  

              Slo blbe radit na posledni pastorek a pak to na nem preskakovalo. To dlouhy raminko nevim, bral jsem to i kvuli vzhledu a to se mi az tak nelibi.

              0 0
    • ushi  

      Taky jezdím SGS na 22/32/44 kazeta 11×32 a nemám s tím žádný problém.Ještě k tomu inverzní pružinu a šlape jak hodinky.

      0 0
      • Seadat  

        a co mas za saltr??

        0 0
        • ushi  

          Inverzní LX05,je v poho.

          0 0
          • maxtor  

            Tak vzhledem k tomu, že SGS je nejdelší ramínko, jaké se dělá, a LX je horská přehazovačka, věřím, že ti to řaqdí dobře…

            0 0
            • Seadat  

              no jasne ja sem si rikal, ze usi se nak minul tematem :-D :-D :-D

              0 0
              • maxtor  

                Stane se. Mě zarazilo už to, že má někdo inverz na silničním šaltru. U Shimana jsem to ještě neviděl.

                0 0
              • ushi  

                O pardon,žeby překlep???LX je sice horská,nicméně krátký ramínko tam je.

                0 0
                • maxtor  

                  Není – ty máš GS, což je střední ramínko. Mluví se tedy o SS přehazovačkách – ty jsou pouze v silničních sadách.

                  0 0
                  • ushi  

                    Jak píšeš,jsem zas o něco chytřejši.

                    0 0
                    • maxtor  

                      Když člověk nejezdí prasácké převody typu 44/32 zubů, tak by GS mělo asi v pohodě stačit. Já osobně jezdím pouze SGS a jsem spokojený.

                      0 0
        • zirecek  

          Jezdím XT M760 (2004) GS-střední ramínko. Jezdím to na 32/44 × 11/34, kamarád jezdí to samé na 22/32/44. Oba dva bez problémů. Plusy teoretické i praktické jsou známé, mínusem je nemožnost řadit největší/největší, kvůli možnému utržení šaltru. Další šaltr bude opět GS. Designově se mi zdá bike s kratším ramínkem kompaktnější, pěknější.

          0 0
          • Seadat  

            tady snad vseci ctete jenom tak posledni 2 prispevky :-D

            0 0
          • maxtor  

            SGS má kapacitu 45 a GS 33 zubů. 33 a tedy i GS by mělo stačit. Nicméně připadá mi, že pružina v ramínku GS při klasickém horském převodování 44/32/22 a 12–34 musí dostávat pěkné kapky. Proto mám SGS.

            0 0
            • zirecek  

              Záleží co jezdíš za převody. Jestli neřadíš moc vědomě a občas tě překvapí, co že jsi tam vlastně nalouskal, SGS určitě ne. Jinak jak už výše bylo řečeno – ramínko krátké=SS (pouze silniční šaltry), ramínko střední=GS, ramínko dlouhé=SGS. Tedy u bikerů někdy „krátké znamená“ GS, i když je ještě kratší silniční šaltr.

              0 0
              • kubad  

                Mám na kole 3*9 44–32–22 a vzadu 11–32 mám inverzní XTR s GS (tj.pro MTB krátké ramínko) 108 článků řetězu a není problém zařadit 44–32( ne že bych to dělal,ale jde to) Trochu problém je dole s 22 max 16(tj-4 pastorek od spodu) pak už šoupe kladka přehazky o kazetu.Ale to se stejně neřadí.

                0 0
                • zirecek  

                  Ano, jak jsem říkal, je to o délce řetězu. Buď dáš kratší a lépe to bere „spodní“ pastorky nebo delší a zařadíš i „horní“ pastorky. Čekal jsem, že se někdo ozve s tím, že vrh zařadí a dole má prověsené, škrtající ramínko, :-). Svůj počet článku nevím přesně, měním jej občas.

                  0 0
                  • maxtor  

                    Tak já se tedy přiznám – na silnici (Dura Ace SS) jsem to vyřešil tak, že jsem dal o jeden článek víc, než by tam podle všech pouček mělo být a výsledek je takový, že při řazení větších pastorků se ramínko tak nevyvrací a prostě si pouze pamatuji, že řazení 39–11 řadit nemám. I když to přímo neškrká, na nerovnosti to sem tam škrtnout může.

                    0 0
            • zirecek  

              U GS nezařadíš 44 + 30,32,34, šaltr tě tam nepustí při optimální délce řetězu. Teoreticky by to šlo zlepšit delším řetězem. To je nevhodné vzhledem k převodům s menšími obvody, kdy střední ramínko nenatáhne optimálně řetěz.

              0 0
    • jecnak  

      Jezdim, ted budu menit po 3 sezonach prehazku a pujde tam zas.

      Vyznam – tuzsi pruziny na paralelogramu, na kladce atd – radi lip v bahne, vic napina retez. Prehazka je taky lehci a levnejsi a odolnejsi.

      Problemy – na 28z se horni kladka vali po zubech pastorku – to ovsem zalezi na delce patky konkretniho ramu. Jezdim to tak ale uz 3 roky a neni problem. Vzadu muze byt az 34z. Nejdou radit neprasactejsi prevody 44/30(2,4).

      Silnicnim saltrem s dlouhym raminkem nic nevyresis – problem neni v delce raminka, ale v delce tela paralelogramu a ta je stejna.

      0 0
    • kolda  

      silnicni saltr vozi i Tutite (ma i silnicni kazetu). dost si to pochvaloval – kvuli vlastnostem, ktere uz rekl Jecnak.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.