• Ivoch

    Přesně před rokem jsem si koupil silničku Merida s koly FSA RD-400. Po najetí 6000 km se mi pokazil ořech. Byl zaslán k dovozci – Vokolek a tam mi řekli, že se má ořech mazat a že je úplně ojetý. Tak ho dali nějak dohromady na dojetí sezony, ale prý si budu muset koupit nový. Že tyto FSA kola jsou dělaný na hmotnost a ořech je hliníkový, ne ocelový jako u Shimana a tak vydrží jen to, co vydržel. Ptám se proto někoho, kdo s tím má větší zkušenost – je normální, aby ořech na silničce vydržel přesně rok a 6000 km? To jako budu každý rok měnit ořech za 1300,–? Dá se nahradit jiným ořechem na Campagnolo?

    0 0
    • kubad  

      Normální to není – ale z toho co píšeš mě není úplně jasné kde je problém co se přesně posr…

      Na Alu ořech to chce bohužel lepší kazety které mají unašeč a nejsou skládané ze samostatných pastorků. Ale nevím přesně jak to má Campa u kazet moc ji nemusím. No a ořech se musí mazat – takže lepší udržba. Al ořech mám teď na všech třech kolech a není s tím problém ale používám kazety XTR a DuraAce :-(

      0 0
    • Stendy  

      Tak to jsi mě docela vyděsil, protože ty kola mám taky. A já na nich najel zatím jen 700km, jenže ten kluk přede mnou celou sezónu a to byl silničář. Když jsem byl na centrování, ptal jsem se mechanika, zda si mám nechat promazat náboje – prý to není potřeba. Prý je to dobře promazaný z výroby a do takových věcí je u silničky zbytečné se pouštět dříve jak za 3–4roky. Svojí Campu rozebírá nejdříve tak za 5–8 let. Je to zkušený silničář a „starý“ pardál, takže jsem mu věřil. A ještě jedna věc – podařilo se ti sehnat centrklíč na tyhle kola? Mě teda ne.

      0 0
      • St1c  

        no neviem, ja som rozoberal svoje aksia teraz po pol roku, znutra boli skoro uplne suche, ale to bolo pocut uz podla zvuku – cvrcek bol hlucnejsi ako ked boli nove…ale jazdim aj v dazdi a servis teda moc casto neriesim:D kazdopadne po premazani je vsetko ako uplne nove. moje aksia maju za sebou cez 7k km, je pravda ze maju ocelovy orech ale podla toho co som to videl zvnutra tak vydrzia urcite aj dalsich 30k km. a okrem toho neviem ci orech je to spravne miesto na setrenie hmotnosti… a cele kolesa su na priemysloch

        0 0
      • Jarda  

        Ty se myslim centruji z vrchu, musis sundat plast a pasku.

        0 0
        • Stendy  

          To sice musíš, ale ty niple jsou vlastně obráceně a ještě k tomu zapuštěné. Takže normálním centrkl. se tam nedostaneš.

          0 0
    • jecnak  

      Jestli je hlinikovy nebo ocelovy nema dle meho nazoru na zivotnost vliv – maximalne na to, ze se muzou od kazety otlacit drazky na orechu, ale to nema vliv na funkcnost. To co popisujes bude zrejme problem v zapadkach samotneho orechu a bude to zpusobeno tim, ze se dovnitr dostal nejaky bordel.

      Co s tim delat? No jednak nepouzivat na myti wapku a nestrikat hadici primo do mist, kde by se mohla dostat do orechu voda (totez plati i o ostatnich loziscich). Dalsi vec je spravna montaz a spravne namazani orechu pri udzbe = na rohatku a zapadky nepatri vazelina. Osobne jsem videl dost orechu casto i v uplne hruznem stavu a vzdy se je podarilo zachranit a jezdi casto dodnes. Treba moje LXko z roku 2000 ma nalitano urcite hodne pres 30000km a porad funguje naprosto bez problemu. Tvrdit, ze orech vydrzi jen 6000 je kravina a neschopnost bud mechanika, nebo proste blba konstrukce FSA zpusobuje takovyhle brikule.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.