• -Alan-

    Funguje silniční devítková kazeta např. Shimano CS-6500 na MTB s XT přehazovačkou? 12–27 rozsah je to, co mě zajímá. Sedne to na ořech, co je na MTB?

    • alinceb  

      Jestli se nepletu,tak podobnou sestavu jezdi Grinch,akorat ze to ma na sramu,takze by to fungovat melo. Kazeta ti na orech sedet bude. Ja to mam na silnicce provizorne obracene, tj. na silnicnim naboji mtb kazetu sram ( jen 8mi kvalt ), nez sezenu silnicni 8mi kvalt…to ale bydlis asi nekde na placce,ze?:)

      • -Alan-  

        Bydlím v Hradci Králové. Při dojíždění do práce využívám svůj starý HT, půl cesty je po silnici a je tam strašlivé převýšení asi 40, 100 nebo kolik metrů na 25km.

    • jecnak  

      Bez problemu.

    • kubad  

      jj v pohodě vozím silniční 9sp. Duru 12–27

    • MlokCZ  

      Je to bez problémů, tedy až na ty převody :-)

    • TC  

      Mám 12–27, XT krátký ramínko a o jeden článek kratší řetěz.

      • Vilém  

        „a o jeden článek kratší řetěz“ ? nez co?

        • Lister  

          Než by dal na kazetu 11–32…

          IMHO by bylo ale lepší ubrat dva „články“ (tedy zkrácení řetězu o 4 „díry“)

          • MlokCZ  

            Proč? Platí, že dva zuby rozdílu na pastorku/převodníku odpovídá jeden článek na řetězu (řetěz obepíná pouze polovinu pastorku/kazety).

            • Lister  

              Má rozdíl 6 zubů, ale samozřejmě záleží, jaké převody jezdí a jak moc kříží. Často dávám malé převodníky s malými pastorky a pak by řetěz „plandal“. Pokud je zvyklý hodně křížit, tak mu možná ten jeden článek stačí.

              • Vilém  

                Nejak moc nechapu jak vis oproti jake kazete to ma atd. To o krizeni retezu ap, mi taky neprijde moc k veci. Jak dlouhy retez ma byt je jasne dane, tak toto kouzleni a odhadovani proste moc nechapu.

                • MlokCZ  

                  Tak jasně je to dané, pokud použiješ dost dlouhé ramínko pro použité převodníky/kazetu.

                  V jeho případě pro 12–27 by střední ramínko (Shimano pro bikové přehazky krátké ramínko nedělá, pouze pro silniční, pro bikové má jen Sram, takže určitě nemá krátké ale střední) mělo stačit pro celý rozsah, zvlášť když je to na HT, takže tam je pravidlo jasné.

                  Když ale vozím 11/34 kazetu + full + střední ramínko, tak tam to už moc jasné není a dělám kompromis a vozím o 2 články kratší řetěz než by dle toho pravidle měl být (a taky na velká/velká to už mám na hraně a při propružení přes 50% zdvihu bych už něco urval).

                  • TC  

                    Ech jo…mám GS ramínko. A ten řetěz – XT 113č. Křížím velmi málo.

    • pekl024  

      Asi blbě se zeptám ale :

      uvažuji o silničním kole , ale bojím se abych nemusel tlačit každý větší kopec.

      Jde použít kazeta např. Deore 11–34 místo tiagra 11–25 s osazení přehazovčky tiagry. Co řetěz ?

      Bude to fungovat a pomůže mi to alespoň trochu, nebo je to kravina.

      Nebo krosové kolo ?

      Děkuji Petr

      • vyvyen  

        Dej silniční 11–32, ne? I když to je asi zbytečný, pokud nemáš metrák nadváhu, nebo každý větší kopec je fakt větší kopec.

        • pekl024  

          Kolem baráku mám dva takové kopce cca 4km a 3km dlouhé, co jsem to zkoušel na MTB obutý do Racing Ralph a převod vpředu 32 /prostření/, vzadu 34/poslední/.

          Jelo se mi celkem v poho. Foto kola pro představu.

          Letos jsem na MTB najel cca 2500km, převážně les, šotolina a něco spojovačky po silnici /tak 15%/

          Petr

          • vyvyen  

            Dej kompakty a 11–28 a nemusíš se ničeho bát.

            • pekl024  

              ???? promiň

              • vyvyen  

                Předek: 50/34. Zadek: 11–28. S převodem 34/28 musíš vyjet každej kopec. Pokud ne, ber ho jako motivační;-)

                • pekl024  

                  Děkuji, předpokládám že řazení deore atd. silničníma komponentami fungyje. Chci rovná řidítka /sešroubovaná zá­da/.

                  Petr

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Pořiď si krátký rám s vysokou hlavou, abys mohl mít silniční řídítka. Jsou pohodlnější, úchopy variabilnější, řazení ovladatelnější. Stejně by sis na rovná asi dal rohy, ne?

                    • pekl024  

                      Rohy by jsem asi dal, děkuji za info.

                      Musím si najít a koupit rám, chtěl bych přes zimu poskládat kolo.

                      Nebo kouknu po inzerci, jako první silnici na vyzkoušení.Pak se uvidí.

                      Petr

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Hledej rámy/kola z kategorie Ride nebo Touring, popř. některé dámské (oproti unisex třeba o 5 mm kratší, ale hlava + 20 mm). O kompatibilitě jsou celá vlákna, ale spíš se řešil opak, tedy přehazovačka Deore a silniční páky.

                  • vyvyen  

                    Tohle bych nedělal. Záleží, jak moc tě ty záda omezujou, to musíš vědět sám, a proč musej bejt rovný rodla. Jels na tom někdy, na žíle myslím?

                    • pekl024  

                      Mám na MTB širší řidítka a v pohodě. Ale měl jsem např. půjčenou 29" s uzkými řidítky a záda bolely. Na sinici jsem jel cca 30km a pocit stejný.

                      Nevadí mi ani tolik se ohnout, jako dát ruce k sobě.

                      Ale je možné že si tělo zvykne, nic tak strašného se mi nestalo.

                      • vyvyen  

                        To bude spíš geo než rodlama. Silniční můžeš dát taky širší, rám typově jak píše Krab.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Kompakty = převodníky 50/34, oproti klasice 53/39 vychází na malý tác znatelně lehčí převod. Ve spojení s kazetou 11–28 vyjede téměř kdokoliv většinu našich „normálních“ silničních kopců. Včetně žen a odrostlejších dětí. Jinak jak píše look_as níže.

      • look_as1  

        Ja se taky bal.

        A zjistil jsem ze na 34/28 vyjedu vsechno, vcetne dlouhych prudkych kopcu na Krusnotonu.

        Kratke 10% stojky jdou dat i na 50/28.

        Samozrejme nekde kolem 12% jde kadence dolu a nejede se mi optimalne.

        Navic si myslim, ze na nova 11s Tiagra/Ultegra/105 se strednim voditkem pobere kazetu 11–32.

        Idealne by to pak bylo 52/36 vpredu a 11–32 vzadu. Rozsah i na Vuletu nebo Giro :-)

        Taky spousta ramu (patek) umoznuje vozit 11–30 i s kratkym raminkem – pokud moc nekrizis retez – profici to delaji na DuraAce.

        By me zajimalo, co tam vezel v pondeli Froom, ta kadence v tom 12–18% krpalu byla obludna…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.