Kazeta Shimano 11sp na 12sp ořech?

60 nepřečtených
  • JBC

    Lze to?

    • Doom ]I[  

      A jaký ořech konkrétně?

      • JBC  

        Konkrétně u těchto kol:

        https://www.bike-discount.de/…wheel-630827

        • novas752  

          Na Shimano 12spd ořech jde jen Shimano 12spd kazeta. Na XD ořech jsou patřičné XD kazety 12 a 11spd. Na klasický Shimano ořech jde vše začínající 11z nejmenším pastorkem, tedy 8–12 rychlostí.

        • kubad  

          nevím o co ti jde, ale stačí si vybrat variantu co potřebuješ, mají jak na 11sp tak na 12so

          • JBC  

            Takže varianta bez popisku je 100% Shimano 11sp kompatibilní? Nebo je třeba ještě dokoupit ořech? V tom nemám úplně jasno…

            • Vilém  

              Ty co maji osano shimano 12sp jsou proste na 12sp shimano, ostatni maji klasicky sh orech.

              • JBC  

                Díky.

                Bude to jezdit na e-biku se 120Nm, převodník 40t.

                Potřeboval bych od toho nějakou rozumnou životnost a rozumnou cenu nové řetězové sady. Nutně nepotřebuji 12 převodů, 11–50t by mělo být ok. Představa je 11sp Shimano XT.

                Teď jsem jezdil 2 sezony 12sp Sram GX a to u mě důvěru na vyšší zátěž úplně nevzbuzuje.

                • Mr.Duck  

                  Zas nemůžeš srovnávat gx a Shimano :)

                • mirorek2  

                  až na to, že shimano kazetu 11sp 11–50 nedělá

                  • JBC  

                    Shimano ne, ale toto by snad mohlo fungovat?

                    https://www.kupkolo.cz/…rna_z102254/?…

                    • oddie  

                      Od toho bych teda na ebiku moc životnost nečekal.

                    • mirorek2  

                      Kdo chce kam…

                    • Carpathia  

                      Dva největší pastorky jsou duralové a půjdou relativně brzy do …

                      Pokud chceš zachovat klasický ořech Shimano tak to už bych raději zvolil 12sp řazení i přehazovačku SLX7100 a k tomu kazetu NX Eagle, která je komplet ocelová a sedí na Shimano ořech.

                      • mirorek2  

                        NX kazeta je ideální na prořezání alu ořechu

                        • Carpathia  

                          OK, ani by mě nenapadlo, že na ebika chce dát alu ořech, ta kola z odkazu jsem zas tak detailně nestudoval.

                          • xtonda  

                            Tak ono je vůbec demence, že aftermarket výrobci dělají HG ořechy z hliníku. Originál Shimano to má všude z oceli kromě XTR kde jsou z Titanu.

                        • JBC  

                          Dá se k těm swissům koupit ocelový ořech?

                      • JBC  

                        Je to ve fázi nákupu, zatím není žádný ořech. Potřebuji najít kompromis životnost/cena/fun­kčnost. Trochu mám dojem, že 12sp je na e-biku zbytečné, ale vzhledem k převodníku 40t by vzadu 50t určitě bodlo, bude to enduro 160+160mm a občas budou jistě i trialovější pasáže.

                        • Carpathia  

                          Těch 40 zubů vpředu je tam z výroby, nebo je to taky zatím jen tvá úvaha?

                        • kubad  

                          40z na 160/160mm? – demence jinak ve finále stejně na 25km /h ti motor odstaví, tak nechápu k čemu 40z stejně to bez motoru neušlapeš

                          • mirorek2  

                            to se snad ani nedá komentovat, borec to přece bude mít čipnuté p**o! povalí to 80 po rovince :D

                          • JBC  

                            Přípomoc motoru je továrně nastavena do 45km/h

                          • novas752  

                            Na ebiku s tim takto nelze kalkulovat, otáčky převodníku jsou jiné než otáčky klik. Některé motory mají převodníky velké a malé otáčky na nich, jiné motory (starý Bosh třeba) mají převodníčky titěrné okolo 14–18z a otáčky mnohem větší.

                            • kubad  

                              netuším jak j který motor řešený, ale třeba u Shimano steps je převodník na klice

                              každopádně 40z převodník na kole 160/160 bude dost zavazet

                            • xtonda  

                              Ten starej Bosch je snad jedinej, kde ten mini převodník není spojen s klikami.

                        • Vilém  

                          Zvlastni, vyrobce uvadi zadni zdvih 143mm.

                          • JBC  

                            Zadní osa má zdvih cca 200mm a tlumič rozteč 135–215mm

                            • Vilém  

                              Tak to jsem asi koukal na jinej ram. U tveho pisou na zadni stavbe 140mm zdvihu, ja koukal na ram, ktery ma napsano na zadni stavbe 150mm, ale vyrobce uvadi skutecny zdvih 143mm a tlumic 190mm delky.

                              • JBC  

                                Ano, je to přesně ten rám. Od nejnižší polohy do momentu, kdy se opře zadní stavba do sedlovky, je zdvih osy 200mm + chod tlumiče jak jsem psal. To jsem reálně naměřil. Chápu, že ten chod tlumiče musí mít nějakou efektivitu, ale snad těch 15mm nebude až takový problém.

                                Na místo tlumiče 190/51 jsem objednal 200/57.

                                Ale teď bych potřeboval vyřešit ten náboj a kazetu…

                                • Vilém  

                                  Tak to hodne stesti, kdyz se takto nedrzis specifikace vyrobce. Takze ten zdvih vyleze na tech 160mm cos uvedl. Tak snad ti nepujde plast do sedlove trubky, nebude zbytecne vysoko stred a hlavovy a sedlovy uhel se moc nepostavi.

                                  • JBC  

                                    Zdvih se navýší zvednutím kola, zadní stavba nebude chodit hlouběji, případně se tomu dá malinko pomoct SAGem. U předchozího kola jsem měl problém, že jsem často škrtal klikama. Pokud bude kolo o 10mm vyšší, tak s tím asi problém mít nebudu.

                                    Jsem si vědom, že to nebude bez rizika, v nejhorším případě tam půjde tlumič 190/51.

                                • novas752  

                                  Jen pro info, docela si tim dojebeš kinematiku zadní stavby, poloha čepů se s delšim tlumičem dostane blízko úvratě = citlivost půjde úplbě do háje. Každý strůjcem svého štěstí.

                                  • JBC  

                                    Uvidíme, v nejhorším tam půjde 190/51 tlumič.

                    • xtonda  

                      Tady máš spešl kazetu na e-bike

                      https://www.bike-discount.de/…-bike-545566

                    • novas752  

                      A myslíš že na ebike potřebuješ tak velký rozsah kazety? I na superdrahé ebajky za 300 000 se obvykle osazují 11 rychlostní sady s 10–42z kazetou a stačí to.

                    • Andy5  

                      Kazeta MTB Sunrace MX80EA5, 11s – 11–50T by měla fungovat. Mně vydržela, tedy pastorky se neohnuly-mám silný motor Bafang Ultra. Nejlepší by ale byla kazeta se všemi ocelovými pastorky a s důkladně pronýtovanými alespoń 3 či 4 největšími-jako je u Shimano XG-1150 (vše pronýtované, na XD ořech) a PG-1130 (pronýtované jen největší, na Shimano ořech)-bohužel obě jen do 42 zubů, takže jsem je ani nezkoušel.

                      Výšeuvedená kazeta Sunrace sice nemá takové pronýtování, ale má pod 2. největším pastorkem červenou podložku, takže je to proto asi stabilnější. Dnes jsem nasadil stejnou novou Sunrace kazetu, tak snad vydrží .

                      S volbou kazety bych byl ale opatrný, při nepřesném řazení , kdy řetěz není ještě naběhlý na všech zubech a použije se v kopci silnější pomoc motoru, může snadno dojít k ohnutí většího pastorku kazety a to i ocelového. Zkoušel jsem dříve ocelovou kazetu Sunrace CSMS8 11–46 , ale ohnul se mi 2. největší pastorek. To pronýtování je zde prostě nedostatečné a podložky pod pastorky nejsou.

                      Co se týká velikosti převodníku (mám také kola 27,5+), tak jsem přešel z továrního 44T na 38T, ale bylo to pro mne stále málo. Po výměně pavouka jsem dal převodník 34T a nyní mám 36T-pro mne optimum, dost rychlé na přejezdy po silnici do terénu a pomalý převod 36/50 ještě stačí na pomalé technické terénní výjezdy s motorem.

                  • scortis  

                    Už se dá koupit 11s Shimano Deore kazeta 11–51z https://www.cycology.cz/…1z-p1324597/

                • zdenek  

                  120 Nm? To je moment jak u menšího auta…

    • JBC  

      Tak po včerejší konzultaci se servisákem nastal drobný posun. Rozmlouval mi ty swisse H1700 z důvodu rovných drátů, po čase je prý problém s centrováním (dráty se protáčí v náboji). Takže nakonec asi výplety s klasickými 350, resp verze hybrid, která má skutečně ocelový ořech.

      Shimano 11sp prý s 50t kazetou nechodí úplně dobře, to mi také nedoporučoval, takže bude 12sp Shimano, dá se jít na 51t. Říkal mi, že by se nebál ani GX kazety na XD, ale ten ořech má výrazně menší styčnou plochu a obě ty kazety jsem včera porovnával a to Shimano mi prostě přijde bytelnější, má větší styčnou plochu a celkově to je lépe provedené.

      • novas752  

        A fakt potřebuješ na ebiku tak velkou kazetu? Nestačila by náhodou 11–42z 11spd?

        • JBC  

          Přiznám se, že mi nedocvaklo že tam může rozdíl kliky/převodník, nezkoumal jsem to, díky za postřeh.

        • Marskatin  

          To podle mě záleží na tom jestli se pořítá nebo nepočítá s tím, že se ti vybije baterka a pojedeš za své. S asistencí takový převod není problém, ale bez asistence…

      • vysmátej bajker  

        rovný drát pro uživatele je myslím lepší- dá se víc napnout (tužší kola) a nepraskají u hlavičky. Pro servisáka je to trochu horší,když to zoxiduje tak se to hůře centruje.

        na E jsou u DT i jiné náboje (těžší pravděpodobně víc materiálu) a ocelové ořechy. ale záleží na jezdci jakou tomu dává čočku. jsou i jezdci kteří protočí pastorek i bez motoru a centrují po každém výletu.

        • Mr.Duck  

          Zas ja jeste nikdy nepotreboval napinat drat vic nez ti dovoli J-bend, a naopak J-bend v tom ohybu aspon trochu pruzi a diky tomu dyl vydrzi nez praskne. Uprimne jsem za 10 let jezdeni a servisu snad nevidel drat prasknout u hlavicky. Nerikam ze se to nestava, ale asi to nebude tak horky :)

    • JBC  

      Tak kliky s převodníkem chodí 1:1, bude tam asi jen nějaká volnoběžka.

      Převodníky jsou klasické 104, takže převody půjdou rozumně doladit.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.