Lze to?
Lze to?
A jaký ořech konkrétně?
Konkrétně u těchto kol:
Na Shimano 12spd ořech jde jen Shimano 12spd kazeta. Na XD ořech jsou patřičné XD kazety 12 a 11spd. Na klasický Shimano ořech jde vše začínající 11z nejmenším pastorkem, tedy 8–12 rychlostí.
Není co dodat.
nevím o co ti jde, ale stačí si vybrat variantu co potřebuješ, mají jak na 11sp tak na 12so
Takže varianta bez popisku je 100% Shimano 11sp kompatibilní? Nebo je třeba ještě dokoupit ořech? V tom nemám úplně jasno…
Ty co maji osano shimano 12sp jsou proste na 12sp shimano, ostatni maji klasicky sh orech.
Díky.
Bude to jezdit na e-biku se 120Nm, převodník 40t.
Potřeboval bych od toho nějakou rozumnou životnost a rozumnou cenu nové řetězové sady. Nutně nepotřebuji 12 převodů, 11–50t by mělo být ok. Představa je 11sp Shimano XT.
Teď jsem jezdil 2 sezony 12sp Sram GX a to u mě důvěru na vyšší zátěž úplně nevzbuzuje.
Zas nemůžeš srovnávat gx a Shimano :)
až na to, že shimano kazetu 11sp 11–50 nedělá
Shimano ne, ale toto by snad mohlo fungovat?
Od toho bych teda na ebiku moc životnost nečekal.
Kdo chce kam…
Dva největší pastorky jsou duralové a půjdou relativně brzy do …
Pokud chceš zachovat klasický ořech Shimano tak to už bych raději zvolil 12sp řazení i přehazovačku SLX7100 a k tomu kazetu NX Eagle, která je komplet ocelová a sedí na Shimano ořech.
NX kazeta je ideální na prořezání alu ořechu
OK, ani by mě nenapadlo, že na ebika chce dát alu ořech, ta kola z odkazu jsem zas tak detailně nestudoval.
Tak ono je vůbec demence, že aftermarket výrobci dělají HG ořechy z hliníku. Originál Shimano to má všude z oceli kromě XTR kde jsou z Titanu.
No tak já jsem teda za tuhle demenci rád :D
Dá se k těm swissům koupit ocelový ořech?
K DT 350 Ocel ořech je mam ho a cena je kolo 1800Kč
Je to ve fázi nákupu, zatím není žádný ořech. Potřebuji najít kompromis životnost/cena/funkčnost. Trochu mám dojem, že 12sp je na e-biku zbytečné, ale vzhledem k převodníku 40t by vzadu 50t určitě bodlo, bude to enduro 160+160mm a občas budou jistě i trialovější pasáže.
Těch 40 zubů vpředu je tam z výroby, nebo je to taky zatím jen tvá úvaha?
40t je originál převodník k motoru.
40z na 160/160mm? – demence jinak ve finále stejně na 25km /h ti motor odstaví, tak nechápu k čemu 40z stejně to bez motoru neušlapeš
to se snad ani nedá komentovat, borec to přece bude mít čipnuté p**o! povalí to 80 po rovince :D
Přípomoc motoru je továrně nastavena do 45km/h
o jakou motorku se jedná? odkaz by nebyl?
Dal jsem nějaké fotky do profilu.
Na ebiku s tim takto nelze kalkulovat, otáčky převodníku jsou jiné než otáčky klik. Některé motory mají převodníky velké a malé otáčky na nich, jiné motory (starý Bosh třeba) mají převodníčky titěrné okolo 14–18z a otáčky mnohem větší.
netuším jak j který motor řešený, ale třeba u Shimano steps je převodník na klice
každopádně 40z převodník na kole 160/160 bude dost zavazet
Na cyklostezce? Asi ne.
Tady to není na klice, je k tomu plynová páčka a umí to jet i bez šlapání.
Nebylo by jednodušší a zábavnější pořídit si mx?
pro mě ne
MX nevypadá jako kolo, to je ta podstatná fíčura.
Ten starej Bosch je snad jedinej, kde ten mini převodník není spojen s klikami.
Zvlastni, vyrobce uvadi zadni zdvih 143mm.
Zadní osa má zdvih cca 200mm a tlumič rozteč 135–215mm
Tak to jsem asi koukal na jinej ram. U tveho pisou na zadni stavbe 140mm zdvihu, ja koukal na ram, ktery ma napsano na zadni stavbe 150mm, ale vyrobce uvadi skutecny zdvih 143mm a tlumic 190mm delky.
Ano, je to přesně ten rám. Od nejnižší polohy do momentu, kdy se opře zadní stavba do sedlovky, je zdvih osy 200mm + chod tlumiče jak jsem psal. To jsem reálně naměřil. Chápu, že ten chod tlumiče musí mít nějakou efektivitu, ale snad těch 15mm nebude až takový problém.
Na místo tlumiče 190/51 jsem objednal 200/57.
Ale teď bych potřeboval vyřešit ten náboj a kazetu…
Tak to hodne stesti, kdyz se takto nedrzis specifikace vyrobce. Takze ten zdvih vyleze na tech 160mm cos uvedl. Tak snad ti nepujde plast do sedlove trubky, nebude zbytecne vysoko stred a hlavovy a sedlovy uhel se moc nepostavi.
Zdvih se navýší zvednutím kola, zadní stavba nebude chodit hlouběji, případně se tomu dá malinko pomoct SAGem. U předchozího kola jsem měl problém, že jsem často škrtal klikama. Pokud bude kolo o 10mm vyšší, tak s tím asi problém mít nebudu.
Jsem si vědom, že to nebude bez rizika, v nejhorším případě tam půjde tlumič 190/51.
Jen pro info, docela si tim dojebeš kinematiku zadní stavby, poloha čepů se s delšim tlumičem dostane blízko úvratě = citlivost půjde úplbě do háje. Každý strůjcem svého štěstí.
Uvidíme, v nejhorším tam půjde 190/51 tlumič.
Tady máš spešl kazetu na e-bike
Koukal jsem na ní také, cena úlet a navíc zase nevím jaký ořech, pouze „Non XD™ driver body compatible“
Orech normalni 8–11sp shimano.
zase ocel :-))) past vedle pasti
A myslíš že na ebike potřebuješ tak velký rozsah kazety? I na superdrahé ebajky za 300 000 se obvykle osazují 11 rychlostní sady s 10–42z kazetou a stačí to.
Kazeta MTB Sunrace MX80EA5, 11s – 11–50T by měla fungovat. Mně vydržela, tedy pastorky se neohnuly-mám silný motor Bafang Ultra. Nejlepší by ale byla kazeta se všemi ocelovými pastorky a s důkladně pronýtovanými alespoń 3 či 4 největšími-jako je u Shimano XG-1150 (vše pronýtované, na XD ořech) a PG-1130 (pronýtované jen největší, na Shimano ořech)-bohužel obě jen do 42 zubů, takže jsem je ani nezkoušel.
Výšeuvedená kazeta Sunrace sice nemá takové pronýtování, ale má pod 2. největším pastorkem červenou podložku, takže je to proto asi stabilnější. Dnes jsem nasadil stejnou novou Sunrace kazetu, tak snad vydrží .
S volbou kazety bych byl ale opatrný, při nepřesném řazení , kdy řetěz není ještě naběhlý na všech zubech a použije se v kopci silnější pomoc motoru, může snadno dojít k ohnutí většího pastorku kazety a to i ocelového. Zkoušel jsem dříve ocelovou kazetu Sunrace CSMS8 11–46 , ale ohnul se mi 2. největší pastorek. To pronýtování je zde prostě nedostatečné a podložky pod pastorky nejsou.
Co se týká velikosti převodníku (mám také kola 27,5+), tak jsem přešel z továrního 44T na 38T, ale bylo to pro mne stále málo. Po výměně pavouka jsem dal převodník 34T a nyní mám 36T-pro mne optimum, dost rychlé na přejezdy po silnici do terénu a pomalý převod 36/50 ještě stačí na pomalé technické terénní výjezdy s motorem.
Už se dá koupit 11s Shimano Deore kazeta 11–51z a ta je celoocelová https://www.cycology.cz/…1z-p1324597/
Už se dá koupit 11s Shimano Deore kazeta 11–51z https://www.cycology.cz/…1z-p1324597/
120 Nm? To je moment jak u menšího auta…
Tak po včerejší konzultaci se servisákem nastal drobný posun. Rozmlouval mi ty swisse H1700 z důvodu rovných drátů, po čase je prý problém s centrováním (dráty se protáčí v náboji). Takže nakonec asi výplety s klasickými 350, resp verze hybrid, která má skutečně ocelový ořech.
Shimano 11sp prý s 50t kazetou nechodí úplně dobře, to mi také nedoporučoval, takže bude 12sp Shimano, dá se jít na 51t. Říkal mi, že by se nebál ani GX kazety na XD, ale ten ořech má výrazně menší styčnou plochu a obě ty kazety jsem včera porovnával a to Shimano mi prostě přijde bytelnější, má větší styčnou plochu a celkově to je lépe provedené.
A fakt potřebuješ na ebiku tak velkou kazetu? Nestačila by náhodou 11–42z 11spd?
Přiznám se, že mi nedocvaklo že tam může rozdíl kliky/převodník, nezkoumal jsem to, díky za postřeh.
To podle mě záleží na tom jestli se pořítá nebo nepočítá s tím, že se ti vybije baterka a pojedeš za své. S asistencí takový převod není problém, ale bez asistence…
rovný drát pro uživatele je myslím lepší- dá se víc napnout (tužší kola) a nepraskají u hlavičky. Pro servisáka je to trochu horší,když to zoxiduje tak se to hůře centruje.
na E jsou u DT i jiné náboje (těžší pravděpodobně víc materiálu) a ocelové ořechy. ale záleží na jezdci jakou tomu dává čočku. jsou i jezdci kteří protočí pastorek i bez motoru a centrují po každém výletu.
Zas ja jeste nikdy nepotreboval napinat drat vic nez ti dovoli J-bend, a naopak J-bend v tom ohybu aspon trochu pruzi a diky tomu dyl vydrzi nez praskne. Uprimne jsem za 10 let jezdeni a servisu snad nevidel drat prasknout u hlavicky. Nerikam ze se to nestava, ale asi to nebude tak horky :)
Tak kliky s převodníkem chodí 1:1, bude tam asi jen nějaká volnoběžka.
Převodníky jsou klasické 104, takže převody půjdou rozumně doladit.