• lvicek42

    Ahoj silničáři, jeli jste Mamuta, Beskyd tour a podobné závody na 28 kazetě nebo si ji mám nechat předělat na 32? Kopečky na Vysočině i nějaké ty kratší 14 % v pohodě dávám, ale při závodě a kumulaci většího převýšení (nad 2000 m) jsem to nezkoušela. Díky za postřehy.

    • Cavendish  

      A vpředu máš co?

      • lvicek42  

        To se mě moc ptáš, ženská :-D Mám toto kolo … https://www.kola-online.cz/…-2016/d20241

        • Cavendish  

          Takže compact 50/34. Kde se na Vysočině pohybuješ? Náročností je Mamutu nejblíže okolí Jimramova. Osobně bych ji předělal na 32. U nás plno kluků vozí 28z a i tak toho mají občas plný kecky.

          • lvicek42  

            Kolem Křižanova, Velmezu, Dukovan … :-) Dlouhé táhlé stoupáky (cca 8%) mi nedělají problémy, ale ve Španělsku závěrečná 18% kilometrová stojka už byla fakt hustá.

            • Žíža  

              Tak počítej s tím, že třeba Grapy na Mamutu mají max 19%(potkáš ho na střední i dlouhé trati) , posledních pár let nově v Beskydu zařazené Kelčovské sedlo má max taky okolo 20%. Sice to nejsou dlouhé úseky, ale těch 32 zubů se nakonec může hodit :-) . Jinak oblast máme stejnou, já jen s drobnou změnou – kolem ValMezu (jedno písmenko a skoro 200 km :-) )

            • Cavendish  

              Tak ono nejde ani tak o sklon. Ten človek dycky nějak zláme. Problém je ten, že těch stoupání je hodně za sebou a síly budou ubývat.

              • lvicek42  

                No právě. Takže je to jasný, nechám si kazetu předělat. Nic takového jsem v životě nejela, tak abych hned po prvním ,,závodě,, si tyto akce nezprotivila.

                • Rorejs74  

                  No nejsem si jistej jestli Ti to ale pobere šaltr tady píšou :

                  rozsah zubů: 28z (SS) a 32z (GS)

                  Rozhodně v servisu by to vědět mohli :)

                  • Cavendish  

                    Starší 5700 taky vzala 32z i přes max. udávaných 28. Na těch pár závodů by to mohlo klapnout

                  • raw 4  

                    Řešil jsem podobně a shimano 105 (5800) SS mi vzala 30 zubů..víc ne

                    • atty  

                      Nutno vyzkoušet – stačí trošku delší patka a může to být jinak (já mám 105 5800, SS ramínko, větší kolečka kladek, 11–32 kazetu a řadí to bezchybně a bleskově i na 32 zubů).

                    • Cavendish  

                      Nevyřešil by to ten mezikus mezi patku a šaltr? Často je to vidět u bikových šaltů, ale pojali velký kazety.

                      • atty  

                        Ten RoadLink to po stránce funkce vyřeší určitě, nicméně musí se dobře seřídít napínací šroub, správná délka řetězu a z logiky fungovaní to řazení může bejt trošku jalovější hlavně na malých pastorcích. Mám ho doma, ale nepoužil jsem ho, přesně proto, že jsem počítal s tím, že mi SS ramínko tu 32z kazetu nepobere a budu nucen ho použít, nicméně vyzkoušel jsem a chodí mi to i bez něj, tak jsem ho nakonec zase uložil k ostatním náhradním dílům.

    • Alojs01  

      Pokud se citis na to, jet a zavodit na nejakem silnicnim zavodu/maratonu, tak by ti melo stacit 34/28. :-)

      • Vrci  

        Taky myslím, dokud jsem víc jezdil tak 53/39 s 12/25 stačilo na všechno v ČR.

      • miche  

        za mě pokud je možnost takové kazety, tak 30z

        50/34 + 28z kazeta i v mém amatérském provedení na Vysočinu stačí, ale jak se jednou za čas objevím na Lysé nebo Pradědu … tak už to nedávám …

        Ale záleží taky na váze jezdce, když budu mít 60kg a nalítaný tisíce kilometrů, tak to budu brát jinak …

        • mykovec  

          Praděd se jezdí na 39/23 popř. 39/25 :-)

          • miche  

            tyhle „frajerské“ poznámky jsou super konstruktivní …

            tazatelka píše … Dlouhé táhlé stoupáky (cca 8%) mi nedělají problémy, ale ve Španělsku závěrečná 18% kilometrová stojka už byla fakt hustá .....

            prostě pokud pojedu nějakou silniční dětskou 100km trať, tak to na laktáty urve kdekdo i na ty profi převody … ale když pojedu 200km a víc (nebo velký převýšení) … tak myslím každej „amatér“ ocení 28–32z

            Ale zase uznávám, že vidět některé borce s 39/23–25 jak se klátí na Lysou a podobné kopce je někdy i ftipné :-)

            • Cavendish  

              Nemůžou přece poníženě namontovat 28z, už by to nebyl profík ne?

              • jJonatan  

                Myslím, že tahle doba už je pryč ;) Už i ti profíci vozej 28z,30z, někdy i více. Jen vpředu většinou nechávají tu klasiku ;)

            • lvicek42  

              Přesně tak. Drobek úplně nejsem, najeto moc nemám, prudká stoupání nějakým stylem urvu, ale pokud pojedu 150 km s převýšením 2500m, tak si to chci,, užít,, a ne se smrtelným výrazem dojed do cíle. Kazeta 28 je v těchto stoupacích asi frajerina, ale to nechám klidně někomu jinému 

              • miche  

                Kdybych já jezdil závody, tak bych šel do semi-compact klik 53/36 plus kazetu 28–34z podle terénu.

                Na to moje šmrdlání po Vysočině na rozbitejch okreskách to neřeším a 50/34 mi stačí, z kopce musím na těch okreskách spíš brzdit :-)

                • jonti  

                  Na zavody je prave ten velky skok 50/34 problematicky, musis hodne podrazovat vzadu, 53/36 je jeste vetsi rozdil a funguje jeste hur.

                  • miche  

                    O.K.

                    já to myslel spíš tak, že 50/11–12 nemusí stačit po větru v balíku nebo z kopce :-)

                    Mám 50/12 a nad 55km/hod už nic moc, tak jsem to myslel

                    • Singlespeed  

                      11 a 12 vzadu je dost rozdíl. Pokud jedeš 50×12 rychlostí 55 km/h, pojdedeš stejnou kadencí 50×11 rychlostí 60 km/h. Převod 50×12 odpovídá přibližně převodu 46×11.

                      • miche  

                        díky za osvětu, já to moc neřeším :-) radši jezdím do kopce

                        pak teda 52×11 (mylně jsem uvedl jako semi-conpact 53×36) na pohodu 70 a víc km/hod a to se v závodě hodí.

                  • jardalee  

                    trojplacku 52/42/32 :D

        • Alojs01  

          Proto jsem psal, kdyz chce zavodit. Chapu, ze na vylet na pohodu je dobre mit lehky prevod, ale kdyz uz se rozhodnu jet zabod a zavodit, musim mit dostatecnou fyzicku. Pak opravdu s prevodem 34/28 v nasi kotline musis vyjet vse :-)

          • jJonatan  

            Je to tak jak píšeš. Jde o to, jestli to pak chceš vyjet na 34/28 a nebo tam třeba závodit na 34/30 ;)

            • ms82  

              +1

              Mam 36/28 a vyjedu s tim kde co. Optimalni to vsak neni. Nad 14% musim jet VO2Max nebo kadenci pod 90. Ani jedno neni pro dlouhy kopcovity zavod vyhoda. Ani nemluvim o rampach okolo 20% v unave.

    • roud  

      Určitě bych dal 32 pokud ji nebudeš potřebovat nic se neděje ale v případě že ji tam mít nebudeš a dojdou ti převody tak budeš víš kde…

      • Cavendish  

        +1

      • Carpathia  

        Tak, na kopcovitý závod, který neznám, bych dal největší rozsah, který přehazovačka snese. To jaký nejlehčí převod ješte v závodě ušlapu, bych řešil jen v případě, ze bych nějak citlivý na skoky mezi převody a vyžadoval co nejjemnější odstupňování.

    • jecnak  

      Vzhledem k tvému popisu je vcelku jasné, že nejedeš závodit na bednu, ale spíš na výlet, takže bych klidně dal 32z. Sama bys měla nejlépe vědět své výkonnostní parametry (W/kg/ v pásmech), ze kterých se dá odhadnout, jak si poradíš s tím kterým kopcem, nebo dokonce za jaký čas ujedeš takový závod.

      • Honzis  

        přesně tak, u 11sp sad je odstupňování přijatelné i pro 11–32 a když ti sekne, tak lehký převod jako když najdeš. Paradoxně tím, že nebudeš lámat Grapy apod ze sedla pod 60ot/min, můžeš spíš získat.

        • Singlespeed  

          Grapy bude lámat tak i tak. Více než 8 km/h v prudkých pasážích většina holek nejezdí a to právě odpovídá lámání na 34×32 při 60 ot/min :-).

          • Honzis  

            jasně, ale furt lepší lámat krizových 200metrů než většinu kopce, vím že i mně, Mamut nikdy příliš nechutnal.

            • Singlespeed  

              Pokud pojede dlouhou, kde budou nejen Grapy, ale i Lázy z obou stran, tak by se mohla 32 opravdu hodit. Ale to je pro ženy i s 32z docela masakr. Na střední vezla většina báb 28z, 32z jsem viděl snad jen na jednom dámském kole kdesi úplně vzadu.

          • Rowdy  

            Jsem těžkej, takže strmý pasáže taky jezdím rychlostma pod 10km/h. A na to mi přijde ideální převod 1:1. Když už jedu takhle pomalu, přijde mi furt lepší točit nohama, než to rvát. Takže jsem přešel na převodníky 48/32 a mám tak asi komický převod 32×32. Co jsem jel třeba Ještěd, byl jsem v tý části od sedla k tomu parkovišti pod vrcholem asi o minutu rychlejší než s 36×32. Nakonec jsem s pomalejším převodem rychlejší a míň zničenej než s rychlejším převodem. Sice se s tím asi nedá nic vyhrát, ale já stejnak jezdím jen pro sebe, tak mi to až tak nevadí. Takže taky doporučuju klidně mít nějaký ten kvalt v záloze.

            • roud  

              Loni jsem jel ješted s 28 vzadu a celej ten vršek jsem musel lámat ve stoje :/ ale uznávám že postavou nejsem žádnej vrchař :)

    • lvicek42  

      Pánové, díky za reakce. Mám sice závodního ducha, ale na druhé straně žádné zkušenosti a představy, do čeho jdu. Vím, že to bude bolet, taky jsem zvolila tu střední variantu, ale chci to zkusit. Běhala jsem maratony, tak proto mě lákají zkusit ty delší tratě.

    • lvicek42  

      Tak pokud by někdo o této úpravě silničky uvažoval, nebyl to vůbec žádný problém. Stačil koupit pouze nový delší řetěz a kolo bez dalších potřebných zásahu krásně jede ☺️

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.