Silnicni hydraulicke brzdy - kompatibilita ST-R7020 vs BR-RS505

11 nepřečtených
  • Salind

    Ahoj, doufam, ze jsem neprehlednul nejake vlakno, kde se tohle resilo…

    Lze zkombinovat silnicni paky (ST-R7020 – tj 105 paky pro hydraulicke brzdy posledni generace (7000 rada)) se trmenem BR-RS505 (105 hydraulicky trmen predposledni generace (5800 rada)) ? A pokud ano, tak s jakymi hadicemi ?

    Premyslim nad vymenou pak. Tak trochu z donuceni a zjistuju, co by to vsechno znamenalo.

    Mam ST-RS505, tj ony silnicni hydraulicke bambule + hadice SM-BH59 + trmeny BR-RS505.

    A otazka stoji, zda bych musel menit i trmeny a hadice? Nebo jen hadice? A nebo to bude ok jen s vymenou pak? Tj. se zachovanim hadic i trmenu z predchozi generace. Tedy presne se zkracenim hadice u paky, resp spojky a novym trnem a olivou (dohledany odkazy na Shimano manualy, kde pro trny a olivy je „do not re-use“)

    Koukam na Shimano compatibility chart a uvedene to tam neni… ale vidim tam nejake nesrovnalosti (resp mozna je tam videt chci…)

    Viz prilozeny printscreen.

    • kombinace stare (ST-RS505) paky vs nove trmeny (BR-R7070) mozna je. Na tom diagramu s uvedenim „novejsich“ SM-BH-90 hadic (to me ale nezajima)
    • kombinace nove (ST-R7070) paky vs stare trmeny se krome trmenu BR-RS785 nevyskytuje… opet uvedeno s SM-BH-90 hadicemi. Proc je tam uveden jen ten jeden trmen ze starsi generace ? (Protoze se jediny dale vyrabi ?) A znamena to tedy, ze i ty ostatni starsi trmeny jsou kompatibilini ?

    V dalsim prehledu „Compatibility between hydraulic disc brake hose“ (o par stranek dale v tom pdf v odkazu) uz se ty mezigeneracni kombinace paky vs trmeny nevyskytuji (ani ta co je v diagramu). Takze tam ani pro ne neni uvedeny typ hadice.

    A pro „nove“ paky jsou jen „nove“ trmeny a „nove“ hadice (SM-BH-90)

    Podle dalsiho hledani to vypada, ze zmena v hadicich u silnicnich hydraulickych brzd (SM-BH-59 vs SM-BH-90) u Shimana souvisi i se zmenou „tvrdosti“ brzdeni (hadice maji jine vnitrni prumery, jine tlaky). Ale nenasel jsem dostastecne duveryhodny zdroj, ktery by mi potvrdil, ze tedy lze libovolne zamenovat (ze jde jen o zmenu projevu brzd).

    Takze ma s tim nekdo prakticke zkusenosti ? Poradite ?

    Diky J.

    0 0
    • jecnak  

      Novy ram? Kdyztak mi napis do zprav, muzem u me zkusit ty 105kove trmeny.

      0 0
    • milan.v  

      Myslím, že s tím problém nebude, na zimáku mám páky R8020 + třmeny RS785 kvůli rámu s post mount uchycením a šlape krásně…

      0 0
      • Salind  

        Tohle je kombinace, co v tom diagramu kompatibilit je… beru, ze ten BR-RS785 je post mount trmen. Ale mel by byt konstrukci stejne jako ty ostatni, vcetne meho BR-RS505. Jen bych potreboval realne potvrzeni… takhle si to jen myslim.

        Mimochodem, co tam mas za hadice ? SM-BH90 ?

        0 0
    • Zdenek45  

      Ahoj, pokud bys páky měnil a chtěl se zbavit pravé páky, pokud je dobrá, tak bych měl zájem. Zvažuju výměnu RS405 za 505. Mám jedno kolo s 505 a druhé s 405 a chtěl bych to do budoucna srovnat na 11s.

      0 0
    • Salind  

      Tak si odpovim na puvodni otazku (treba to nekomu v budoucnu pomuze):

      Nove paky (R7020) maji jiny zavit toho sroubu/matky, co je na brzdove hadici (hrubejsi zavit vs jemnejsi u starych pak)

      ⇒ takze objednavam hadice (SM-BH90-JK-SSR – viz compatibility chart) se spravnymi koncovkami (a budu se modlit, aby to na strane u trmene bylo ok. Protoze to uz by mi z toho j…)

      0 0
      • merio7  

        Ahoj. Můžeš mi dát vědět,jestli ta kombinace ( R7020 + nova hadice SM-BH90-JK-SSR ) sedne k tomu 505 třmenu. Musím na kole řešit to samé,jelikož jsem mel nehodu s autem a leva paka je ko. Sice mi to bude plnit pojišťovna viníka,ale už teď se teším,jak jim budu vysvetlovat,ze rs505 paka se jiz neprodává a ze musím měnit obě páky a trubky a to v tom lepším případě.

        0 0
        • Salind  

          Ahoj, kratka verze: myslim, ze funguje (viz nize).

          Delsi verze: na jedne fotce vyse zminovany rozdil mezi temi prevlecnymi maticemi/srouby na strane paky. Ten hrubejsi je pro nove paky. Na strane trmenu je stejny jako u starych pak.

          Ty zminovane hadice (SM-BH90-JK-SSR) neobsahuji ten propojovaci dil (pro moznost rozpojeni riditek s pakami od ramu – viz druha fotka. Moje stara instalace). Coz nevadi pro funkci. Jen to nejde rozpojit (resp jde, ale odmontovanim paky od riditek). Upozornuju na to vyslovne, protože jsem si nebyl jisty, co je soucasti tech hadic. Ten stary dil se mi nepodarilo prepouzit. Z jedne strany je to stejny mechanismus jako všude (oliva, trn a ta prevlecna matice/sroub). Z druhé strany je to nejak jinak a nerozpojil jsem to…

          Delal jsem to poprvé, vcetne odvzdusnovani. Kolo brzdi, jen i po několika pokusech vytrepat bublinky mi porad prijde, ze ta paka zabira později nez ta puvodni. Paka se nepropada, jen to nezabira tak na zacatku, jak jsem byl zvykly u puvodni paky. Resp ten chod brzdy není tak ostry, jak byl před tim. Cimz chci rict, ze nevim, jestli je chyba v me praci nebo je to tou kombinaci (nove paky, nove hadice, stary trmen). Nevim.

          Ale o vikendu jsem byl v Jesenikach a z Pradedu jsem sjel :-). A kolo brzdilo, jen trochu jinak nez jsem byl zvykly.

          PS: Murphy v akci: koupil jsem nove paky a pak jsem tu na BF druhy den videl novy inzerat na pouzite Ultegra hydro paky predesle generace (user: Pistachio) . A vypadaly na fotce ok ⇒ tj slo by menit jen paky (bez hadic).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.