• stařík

    Pro ty, co se rozhodují. Dlouho jsem hledal silniční elektrokolo pro mé potřeby – eliminovat +20 let a + 20 kilo. Možnosti pohonů jsou ebike motion v zadním náboji, fazua a bosch. Fazua je dobrá, ale 250wh baterie je reálně na 75 km výletu a to pouze na eko a při šetření (jetí za svoje), kde to jen jde. To je na výlet s rezervou nepoužitelné. Tak mám cannona synapse neo 1. Plná spokojenost. Reálný dojezd 175 km, tj. bohatě i na delší výlet a s rezervou a to při využití i větší pomoci . Nastavení motoru pro silničáře, tj. výrazná pomoc od kadence 70 a pocitově pak s kadencí stoupá. Při kadenci 40 – 60 je přípomoc vlažná, což je dobře. Nástup motoru zcela plynulý, pocítím jen zátah a to podle nastavené pomocí. Vypnutí na rovině vůbec nevnímám. Nemám odčipováno, přesto na rovinách v klidu těch 33–35 km/h uvisím . Takže teď to mám já naopak, po rovině makám a těším se na pořádnej kopec, kde si já, když chci odpočinu. Platí totiž nikdy nezávoď do kopce s elektrokolem, pokud to je do těch 26 km/h. Mám ještě MTB v elektrice s bafagem500 a baterií 630wh. Takže můžu srovnávat a jsou to úplně odlišně nastavené motory. Kdo zkusil MTB a myslí, že motor u silnice, gravelu, bude stejný, ta není. Píšu to proto, protože jsem hledal info od někoho, kdo to silniční elektrokolo má a těch je hrozně málo. Zase jezdím s partou, co má –20 let a – 20 až 30 kilo a jsem v pohodě a už na mě na kopci nečekají, teď je to obráceně.

    0 0
    • adam1  

      Neeee:((( svět se řítí do řiti – bohužel :(

      0 0
      • Karel72  

        Naprosto souhlasím :-(

        0 0
      • Roxteedy  

        co je na tom špatného, že chce v 60ti jezdit s mlaďochama? A elektrika vyrovná jejich síly?

        Kéž bych byl v 60ti alespoň jako on!

        0 0
        • UHU  

          na uvisení na rovině při 35km stačí v 60 letech trochu potrénovat

          0 0
          • zdenal8  

            No tak vždyť píše, že to má spíš aby jim stačil v kopcích, že na rovině jede za svý, protože to nemá čipnutý.

            0 0
          • stařík  

            Tak si vem kámoše, co vážej 70 kilo i s tím 8kilovým kolem, dej si na záda 20 kilo, na kolo si přivaž dalších 10 a zkus to. Kanystr 20 litrů do batohu dáš a na rám si těch 10 liko taky můzeš přivázat. A mùžeš i tahat, až přijdou 2 – 3% nahoru. A budeš borec. Já borec nejsem.

            0 0
            • UHU  

              já taky nejsem borec – mám 70+ a dám na kopci 15m UP/min, půl hodiny určitě, delší jsem už teď tady nejel. Každej je jinej, ale občas se to chce zmáčknout – pokud to zdraví dovolí. Také o sil. elektro uvažují pokud budu moc po 80. Jinak váží kolem 14kg.

              0 0
          • stařík  

            Dneska jsem zkusil u bafanga funkci boost.To je legální ožulení limitu 25 km/h. Nad 25 km nastavíš na displeji připomoc boost ( je nad nejvyšší úrovní) zmáčkneš na ovladači tlačítko boost (je u palce) a to kolo jede bez šlapání, co motor dá, jako moped. A dá 39 km/h po rovině. Pak to nezvládaj kolečka v převodovce. Motor by jel dál. Jede to do tý doby, než to tlačítko pustíš. Prostě si uděláš z kola elektromotorku.

            0 0
            • psbiker  

              Že to jde udělat, neznamená, že je to legální. Asi chybí i..

              0 0
              • stařík  

                Nevím. Je to od výrobce, český kolo a kolo splňuje, co v EU má.

                0 0
                • psbiker  

                  EU – max. 25 km/h s motorem 250W nominálních. Kolik prodaných kol tohle splňuje? Snad nějaké městské pojíždědla.

                  Asi to výrobce umožnil pro použití mimo veřejné komunikace.

                  0 0
                  • stařík  

                    Moje silnice to splňuje, protože průšvih je tady hned a nechci to kvůli nějakýmu machrování s rychlostí podělat. Na to nejsem takovej střelec. Stačí banální autonehoda a nechci to platit. Třeba taky životní pojištění by bylo v háji.

                    0 0
                  • stařík  

                    Je to možný. V návodu to není. Starší modely umožňovaly přimo v menu nastavit si tuhle maximální rychlost uživstelem. Teď už to nejde a tak asi přidali tohle.

                    0 0
                    • ronda  

                      Návod není nad zákon, ani ho nenahrazuje. A auto taky umí dvoukilo i bez nějakého čipnutí, přitom legální to je jen u sousedů na některých dálnicích.

                      0 0
        • adam1  

          Tady jde o to že za cca 20let budou lidi tak zhýčkáni tak zblblí že budou brát vše na pohodu :( není to dobrý – můj názor .Ani jim nepříjde že na ebiku budou on-line např. :((

          Vraťme se spíše ke svobodě !!!

          Palec nahoru ,kteří jezdí za své ,ikdyž jdou pěšky ,atd.

          Ten pocit ikdyž třeba trpí stojí za to !!!

          0 0
          • stařík  

            Až budeš mít 4 vnoučata a budeš se chtít vrátit po letech „na sedla“ do Alp, který já mám za svý proježděný skoro všechny křížem krážem, tak pokud to bude za svý s kamarády o 30 let mladšíma, tak budeš borec. A i takový jsou. Já to nejsem. A nestidím se za to.

            0 0
            • ronda  

              njn, tak bylo vcelku normální, že s věkem trochu klesala výkonnost a tomu se holt přizpůsobovaly cíle. Jenže dneska máme všude tu inkluzi…

              (Mám k šedesátce už jen malý kousek a přiměřeně za svoje. Netlačím se s touhle elektrickou viagrou tam, kam nepatřím)

              0 0
              • hawrda  

                Pravda.

                0 0
              • stařík  

                Tak já zase u kol cíle nechal a přizpůsobil techniku. Taky řešení. Horší je to na lyžích. Tam sice pokořím kdekoho a v terénu obzvlášť, ale už jen pár set metrů a už ne od rána do večera. A tam zatím žádnou berličku nevymysleli. A u běžek, tak u nich je to ještě horší. Tam už jsem ty cíle taky přizpůsobil. A běhat.To už nemůžu vůbec. Tam cíle zmizely úplně. 

                0 0
            • mais  

              souhlas a nejen v tom, když prostě je člověk na kole v přírodě rád a nemá čas na to najíždět si fyzičku, to se má toho vzdát? Nevidím důvod. Jediný problém v ekolech vidím v aroganci jejich jezdců, kdy kolikrát namakaní jedinci s nimi krosí v národních parcích, protože to mají místo terénních motorek a „mají na to přece právo“.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                A vo tom to je. Na přírodu mají přece všichni stejný nárok. I na to, dostat se do těžko přístupných míst daleko od civilizace. Děj se co děj.

                Kdyby dělali elektrický skálolez, byly by pískovcové věže plné a na Broumovské stěny by byl pořadník deset let dopředu. Nebo na ně už se nárok nevztahuje?

                0 0
                • Janes  

                  Nevím, proč to hrotíš.....

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Máš pocit, že něco hrotím? Ani náznakem. Jde o krystalicky čistou (a navíc autentickou) ukázku rozdílných přístupů.

                    Když je člověk na kole v přírodě rád a nemá čas na to najíždět si fyzičku, to se má toho vzdát?

                    Nemá. Jsou tři řešení.

                    1. Omezí pohyb v přírodě na to, na co právě má. Tím se časem třeba dostane do stavu, že bude mít na víc.
                    2. Přehodnotí priority a bude dělat všechno pro to, aby fyzičku najel (nebo jinak nadřel).
                    3. Zvolí variantu brod a koupí elektrokolo.

                    Mně osobně to letos, z důvodu celkem nízkého nájezdu, na kole naprosto nejede, nanejvýš tak v mihotavých náznacích. Zhruba po 100 km/3,5 hod mně to přestává bavit, to se dřív nestávalo. Koupím si proto elektrokolo, abych zvládal objet to, co před pěti roky, abych dojel tam, kam zrovna chci? Zastavím tím běh času? Opravdu musím jezdit tak daleko? Nemusím přece hned zase drtit 150+km štrapáce koldokol Doupovek, Klínovec atp., sešrotovat se přece uspokojivě dovedu i na 50 km vyhlídkovém okruhu kolem komína – a že tady máme sakra pěkně.

                    Obtížně dosažitelné obzory jsou pro mě i nadále lákadlem, výzvou, zároveň ale i vztyčeným ukazovákem (ne prostředníkem), abych se sebou něco dělal, že to není zadarmo, ale za odměnu. Ono to půjde, do zimy daleko.

                    0 0
                    • cioran-m  

                      Jezdím teď na silničním kole všude většinou zhruba o deset kilometrů pomaleji, než před deseti-patnácti lety.

                      No a?

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        A nic. Alespoň máš víc času se kochat, všímat si okolí.

                        0 0
                        • cioran-m  

                          No. Taky si to vždycky, když se občas mrknu na kompl, takto říkám… :)

                          0 0
                      • TK75  

                        Na to je dobrý jezdit na horským kole (je těžké a tolik nejede) a časem jak člověk stárne přestupovat na lehčí a lépe jedoucí kola.Ideálni stav je mít lehoučkou silničku co jede skoro sama tak v těch šedesáti

                        :-D

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Kruciš, jsem se o pár desetiletí unáhlil.

                          0 0
                        • cioran-m  

                          Nojo. Když já měl vždycky spíš ty pěkný silničky… :)

                          0 0
                        • ratel  

                          Díky, tak to jsem potřeboval slyšet jako potvrzení ze jdu / jedu správnou cestou :-). Na Ht už jsem 2 roky neseděl…

                          0 0
                • UHU  

                  dnešní doba je zvrácená, ať na to máš nebo ne, musíš mít stejnou šanci

                  0 0
                  • cioran-m  

                    Ano.

                    A těžko se pak jakási distance od této (ostatně jen reklamní a jednoznačně na zisk zaměřené) ideologie těm lidem vysvětluje.

                    0 0
                  • ronda  

                    Dorovnává se to „dotacema“. V tomhle případě elektrickýma. :-)

                    Počkej, až to konečně pochopí a zavedou i na Tour, přípomoc dávkovaná podle výkonnosti. To budou finiše, balíky na pásce, bez ohledu na barvu, gender nebo stupeň obezity… :-)

                    0 0
              • Barak  

                No, v poslední době tady byla videa lidí, kteří jezdí na místech, na kterých by neměli a jezdci na elektrokolech to zcela určitě nebyli.:-)

                0 0
          • Smazaný účet  

            Ta druha fotka je jeden z mnoha pripadu ztraty soudnosti.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Přechodné ztráty soudnosti, že se takhle vyžral. Ale třeba také začátek nové cesty.

              0 0
            • Kouba_2005  

              Ty seš mamlas. Aspoň se hýbe. A že nemá šanci na dobré umístění? No a?

              0 0
              • Smazaný účet  

                To, ze se hybe je perfektni a důležitý, jenom si pro sebe vybral zatim naprosto nevhodny druh pohybu ;). Takhle se akorat oddela a klouby, slachy a upony budou volat vsechny svaty, krom toho akorat dostane jeste vetsi hlad a zizen.

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Běhat s touhle zátěží dost dobře nemůže, třeba chodí plavat, doma cvičí a kolo přece nenechá doma ležet, když už ho má. Ale zřejmě máš doma i křišťálovou kouli, takže to všechno víš líp než on (nebo ona), těžko říct :-)

                  0 0
                  • ronda  

                    Když jsem nabral (ne takhle brutálně, asi patnáct navíc, ale stálo to za prd), tak jsem napřed jezdil fůru hodin a kiláků svižně ale na pohodu, až jsem ty kila „vyjezdil“. A pak teprv přišlápnul a snažil se o nějaké výkony. Sednout s touhle bagáží na kolo a rvát to „závodně“ je podle mne blbost a kontraproduktivní pro zdraví i možnost nějaké to kilo shodit.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Vidim tu unikatni nadvahu a startovni ceduli na to nepotrebuji kristalovou kouli. Kdyz uz kolo, tak rovinku v nenasilnem tempu a ne, ze se bude lamat na závodech.

                    0 0
                • JanITCZ  

                  Treba to vahove nebude presne to same,ale – opravdu stoji to za to(un kuk)

                  https://www.ilikemountains.cc/post/welcome

                  a dnes(tedy dva dni zpet)

                  https://www.strava.com/…s/4012885871

                  0 0
            • adam1  

              Ale no tak .Je to holka ,bohužel nedojela ,hodně lidí vzdalo šla si to zřejmě zkusit – u mě klobouček .

              Jinak to trochu popiš proč “ztráta soudnosti”?

              Dík

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Takhle se jednou normálně vypadající dvojice dam v obchodě ptala prodavače:„Máme tam takový závod na kolech, asi 30 km. Jak nejlépe ho jet?“

                Prodavač, bývalý elitní závodník, jim řekl:„Natrenovat už nestihnete. Nenechte se vyzávodit.“

                Každý soudný člověk snad jede závod, na co má. Je evidentní, že ta paní na obrázku to zkusila ujet, tedy na dojetí, nikoliv na výsledek. Příště třeba dojede o 10 km dál, za dva roky bude sice poslední, ale dá celou trasu. Může to pro ni být obrovská motivace.

                Čenda má na svých běžeckých závodech kategorii „želvy“ startující půl hodiny před chrty. Lidé všeho věku to poklusem a klidně střídavě i chůzí dávají na pohodu. Začátečníci, rekonvalescenti, závodníci z hecu, z leknutí, rekreační klusalové a klusalky na zhubnutí… startovní pole se mezi kategoriemi přelévá podle potřeby zúčastněných. Bývalí dobří závodníci minulých dekád říkají, že dokud budou startovat želvy, tak na závody budou jezdit dál. Jinak, že by se na to vykašlali.

                A všichni pak fandí na doběhu čilým sedmdesátníkům mezi chrty, kteří mě dosaženými časy zle drtí.

                0 0
        • Smazaný účet  

          zásadní mentální problém neuvědomění si svého věku ;-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Uvědomuje si, ale nerespektuje.

            Mládí vpřed, stáří na svá místa!

            0 0
          • Janes  

            Seržo, já Ti nějak nevím. Zrovna tenhle týden jsem měl na chatě setkání s kamarády z pinecovýho fóra (39–60 let (já)). Jeli jsme se i projet na kolech. Když jsem si bral e-kolo, jako jediný, byly sice nějaký komentáře, ale protože jsem po borelióze, byla to jediná možnost, jak se s tou bandou povozit a nesedět na chatě a nestěžovat si, že už jsem na tohle starej a nemocnej. Během projížďky to bylo naprosto v pohodě a kdyby nás někdo pozoroval, vůbec by si mého e-kola nevšiml. To e-kolo jsem si vzal právě při vědomí si svého věku a stavu. Tož asi tak.

            0 0
            • cioran-m  

              Je to trošku nepříjemné říct, ale pokud jsi měl boreliozu ve vyšším stádiu, tak po ní nemáš a asi nikdy mít nebudeš. Záleží tak trochu na ní, jak bude či nebude na tebe dál hodná.

              Vím dobře, o čem mluvím.

              A neříkám to ani v nejmenšim ze zlomyslnosti, naopak.

              0 0
              • Janes  

                Bohužel tohle vím, třeba moje šéfka se z toho svinstva babrala rok a půl. A jeden z těch kámošů, co teď u mně byli na chatě, žral kvůli tomu dva roky antibiotika. Měl nějakou vzácnou formu a dost dlouho trvalo, než vůbec přišli na to, že je to ta borelka. A není to žádnej srab, byl to vrcholový kanoista. No, uvidíme, co přinesou dnové příští…

                0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jo, to bych udělal totéž.

              Ale, čéče, jsou čím dál častější místa, kde byla ta borelióza nějaká endemicky epidemická.

              0 0
              • cioran-m  

                Není to nezbytně nutné. :)

                0 0
                • Janes  

                  To nevím, chodím na chatě na Mácháči do lesa každý rok hodně, nemálo klíšťat už jsem ze sebe vytahal. Tohle se mi bohužel schovalo pod koleno a když jsem ho objevil, bylo už pozdě. Za měsíc flek a už jsem letěl k doktorce.

                  0 0
                  • cioran-m  

                    Hele, to by ještě mohlo být dobrý – teda doopravdy jakože vyléčitelný. ******* je až takový to terciální stadium, když už jsou ty svině všude možně a udělají si i spory.

                    Jak mi řekl kolega z infekčního (jenž sám tu chorobu prodělal, resp. má): „Se spirochetama je to tak, že lues vyléčit umíme. Neuroboreliózu ne.“

                    0 0
                    • Janes  

                      Díky :-) taky doufám, že to překousnu. Vrací se pinecová sezóna, tak začnu pravidelně trenovat, pozvolna si přidávat a uvidím. Navíc na Mácháči začaly růst houby, tak doufám, že hodně pochodím po lese a tu fyzičku nějak doženu.

                      0 0
                      • cioran-m  

                        Brals však ta antibiotika aspoň tři týdny, že? (Lepší čtyři). A hlavně choď na ty kontroly. Kdyby bylo potřeba, je nutný ihned znovu léčit – první týden třeba i v infusní podobě.

                        A kdyby ti začalo bylt nějak blbě (slabostt jako u virozy, velká únavnost, ev. bolesti kloubů a tak) okamžitě klid a na odběry.

                        0 0
                        • Janes  

                          Bral jsem je tři týdny. Zatím se pořád lepším, pomalu, ale lepším. Kdyby se to nějak zvrtlo, okamžitě pomažu k doktorce.

                          Neblbnu, dost odpočivám a do ničeho se moc nehrnu.

                          0 0
                        • xtonda  

                          Jak se berou ATB tři týdny, když doktor napíše dva? Já to měl před dvěma nebo třema rokama, naštěstí taky zachyceno v prvním stadiu – erytém kolem vpichu, dostal sem dva týdny Amoxicilin 3× denně 1000 mg, jen díky tomu, že v lékárně neměli potřebné balení sem nakonec měl 16 dní. Ale zdá se, že to je bez následků, ani během léčby mi celkem nic nebylo, žádný kontroly se nekonaly, jen díky tomu, že chodím na alergologii mi pak byl udělán test na protilátky, vyšel negativní

                          0 0
                          • cioran-m  

                            Tři týdny je minimum – krz reprodukční cyklus těch spirochet. Doktor udělal chybu. A ani zmíněné antibiotikum není na tohle úplně lékem první volby.

                            0 0
                            • xtonda  

                              Tady je doporučený postup léčby borelie podle SIL ČLS JEP https://www.infekce.cz/DPLB18.htm

                              Amoxicilin je tam jako druhý přičemž u prvního Doxycyklinu se nemá chodit na slunce, což by v Červnu byl docela problém. Uvedená doba léčby v obou případech 10–14 dní, dávka taky sedí. Takže to zas až tak špatně nebylo.

                              0 0
                              • cioran-m  

                                Blbost. To, že u nás jsme stran boreliozy sto let za opicema, je známá věc. V diagnostice i léčbě. I na Slovensku jsou na tom podstatně líp. O Německu nemluvě. 10– 14 dni absolutně nestačí a Amoksicilin není na boreliozu účinný lék první volby.

                                To, že konzervativní část českých infektologů zastává dál tyto nesmysly, je jeden z největších průserů oboru.

                                Borelioza je u nás často léčena špatně, insuficientně a je to ostuda naší mediciny. Včetně výše citovaných doporučených postupů.

                                A jaksi – měl jsem (bohužel) možnost se s touto problematikou podrobně seznámit.

                                0 0
              • Janes  

                Osobně si myslím, že pokud začne jezdit na e-kole bývalý trošku slušný cyklista a bude se v tý bandě chovat rozumně, nemusí k žádnému konfliktu vůbec dojít. Nesmí mít v hlavě nas..

                0 0
                • TK75  

                  Ale tak dobře no, až pojedu lesem okolo Mácháče tak ti zamávam (budu zdravit všechny usmívající se „dědky“ na elektrokole a to by v tom byl čert abych se netrefil:-)

                  0 0
                  • Janes  

                    Zjednoduším Ti to, nezdrav holobrádky, pouze vousáče XXL :-) A jedině na černém Apachi…

                    0 0
                    • hawrda  

                      Ty brďo,bidon dokonale ladí se zbytkem.Dobrý:).

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        To je základ. Barva jede!

                        0 0
                        • cioran-m  

                          Inu – já bych se snažil tuto věc, když už existuje, dát spíše do designu buď Lennonova Rollsu, nebo růžového prasátka Porsche 917 tenkrát z Le Mans.

                          To je snad to jediné, co mne napadlo, aby ji mohlo učinit na pohled trochu přijatelnou. :))

                          0 0
                          • Janes  

                            Ale kdeže, tohle je peklostroj

                            0 0
                          • TK75  

                            :-D:-D

                            To je jak když gurmán přes jídlo, dostane v nóbl restauraci na stůl buřta s chlebem a protože má fakt hlad tak tu věc, když už teda existuje, sežere

                            0 0
                      • Janes  

                        Díky :-), jsem takový „estét“ protože vím, že barva jede :-). Sladěný jsou i ty brašničky a držák bidonu..aktuálně nevozím tu na rámu u řidítek, neosvědčila se, tak jsem se vrátil k podsedlovce. Samozřejmě ze stejné sady Zéfal…:-)

                        Bidony ladím do kol už léta, včetně držáků, pořádek musí být.

                        0 0
    • Dvojan1  

      Kolik to váží?

      0 0
      • stařík  

        17,6 kg na krámě bez pedálů. Váhu se jinde nedočtete. A je to gravel. Máto 32 gumy a pořádný ráfky a dráty. Silička s Fazuou je 13,5 kg, ale má poloviční baterii. A je víc slyšet za jízdy. Silničky se dostanou i níž, ale baterii nemaj vyjímací, takže to může problém. Nelze ji vzít třeba na pokoj nebo dom. Pak je nutný mít buben s prodlužkou.

        0 0
        • adam1  

          U nás ti starší jezdí sami podle výkonnosti prostě A a B někteří i C není to ostuda :)prostě to tak je :)

          Vůbec proti ečkařům nic nemám a i je zdravím :)

          Dle mě to není ok :):(

          0 0
          • stařík  

            Jasně, já jezdím i s o 10 let starším. Do kopce na kole bez elektriky už mu teď, kdy je mu 68, stačím. Ještě předloni mi vždycky ujel. Apropo silniční kola bez elektriky mám 3. A rád si na ně sednu. Ale nechci ostatním kazit výlety a nechci, aby se mi museli přizpůsobovat­. Proto.

            0 0
            • adam1  

              https://www.canyon.com/…endurace-on/

              Když se dívám na přípomoc tak ta je stejně do 25km/h to mi po rovině nedává u silničky žádný smysl ?

              To se jako morduješ na rovině na 15kg+ kole 32–37 km/h?a výšší rychlosti jim stejně zas nestíháš ? Brrrr:))

              0 0
              • stařík  

                No proto to mám teď obráceně. Po rovině je zle, teda když chceš jet rychle s ostatníma, do kopce si oddáchneš, když chceš jet s ostatníma. Když jedu sám, tak si dávám, jak chci a po rovině, kde bych jel třeba 32 bez éčka, jedu jen 28. A zas třeba kopec si dám na eko (eliminuje váhu kola a trochu přidá) a kde bych jel 15, jedu 18. Limit 25 je v RVHP, pardon, teď EU. V USA je vyšší a třeba ve Švýcarsku, co není v EU, taky vyšší. Psal jsem to proto, protože jsem měl z jízdy ve skupině po rovině strach, že mi ujedou. Netřeba ho mít, i s tím kolem o 10 kilo těžším uvisím, ale na to tahat vpředu, to není. Taky z toho důvodu, že už mi síly ubyly.

                0 0
        • Dvojan1  

          Tak to jsem tipoval, že má míň. Proto jsem se ptal. Mám taky gravel a má 16,9 bez pedálů a 40mm pneu. Přiznanou baterku 500.

          0 0
    • CzechJoker  

      Doufám, že se nedožiju dne, kdy bych si taky koupil elektrický moped a dělal, jako že šlapu. Na silnicích potkávám řadu reálných staříků, kteří se klepou jako značkový pes, ale jedou 100% za svoje.

      0 0
      • DjOriech  

        ja taky, to bych se radsi zastrelilm, nez sednout na moped… jeste se to jsou chlapci jako ty co maj vsech pet pohromade a nikdy by nejeli autem ani vlakem nebo podzemkou, ale vzdycky za svy, at se deje co se deje… i kdyz uz se trepes z posledniho, ale vzdycky vis ze za svy… a o tom to je, o tom je zivot, ta radost, ze za svy… a ja doufam, ze kdyz se to vyzaduje, ze mi vseci, udelame, tak jak ma byt, protoze tak je to spravne, tak to ma byt…

        0 0
        • dedek55  

          Ahoj…no jsem zvědavý jak takovéto moudrosti budeš ze sebe sypat až ti bude 65.....

          Lidé jsou různí , někdo vydrží do devadesáti a někdo jen do šedesáti .

          A tys zřejmě vševědoucí že víš jak to bude.

          Držím ti palce at' tě nenapadne se zastřelit až nebudeš moci.

          0 0
    • zdenek  

      Copak u starších, tam tu elektriku chápu. Lepší nějaký pohyb, než sedět u piva. Nebo u lidí, kteří používají éčko v rámci rehabilitace, než zase mohou jezdit klasiku. Ale tuhle jsem potkal rodinku (rodiče cca lehce přes 30, děti 1. st. ZŠ) a všichni na éčkách. Přitom v terénu bez většího převýšení. Obávám se, že takové děti už z éčka na klasiku nikdy nepřejdou… :-(

      0 0
      • Kouba_2005  

        Třeba byli někde na výletě a éčka si tam zapůjčili, to nevíš. Půjčoven je všude po ***** a když je ta možnost …

        Takový máme i známý. Byli kdesi na Šumavě, půjčili si éčka a pak na fejsbůku machrovali, kolik najeli kiláků. Po návratu se s námi projeli po místních kopečcích, paní hned v prvním kopci tlačila, nasraná na všechny, a že už s námi na kolo nikdy nepojede, maximálně tak po cyklostezce kolem Ohře. Jóóóó, za svoje to je holt někdy dřina :-)

        0 0
        • babkanakole  

          Druhá věc je, že poslední dobou je snad snažší si půjčit si elektrokolo než něco rozumného bez motoru. Pokrok nezastavíš.

          0 0
      • mr.antik  

        Naštěsti je cenovka ebiků taková, že vyjde líp zaplatit si pár týdnů na Malorce (nebo jinde) shodit tam deset kilo a získat rozumnou fyzičku zpět. V dnešní dobrmě je spiš problém ten čas, udělat něco pro zdraví, to vidim na sobě.

        Ale pokud se rád někdo honí s mladejma, je ečko jediná možnost.

        0 0
        • ratel  

          Jo, ale k tomu ještě plastickou operaci, nastrelit vlasy, viagru do podsedlovky…

          0 0
      • jirkous3  

        Jinak to nejde. Napřed se koupí kolo mámě, pak jí choť do kopců nestačí a koupí ho i sobě. No a když chtějí jet s dětmi na výlet tak nemohou jet rodiče na elektrice a děti klasiku. To by je v kopcích utrápili. Ono je to dost obtížné jezdit na ekole kopečky 5 km/hod.

        Nebo – a to je pravděpodobnější – mají ekola z půjčovny. Ono totiž převážet čtyři ekola autem či vlakem není nic jednoduchého.

        0 0
      • exxonvaldez  

        To budou asi ti, který jsem viděl ve fitku s polystyrenovejma činkama:-)))))

        0 0
    • jeniiiik  

      Nechce se mi to tady číst celé. Ale tady máš Fazuu. Kopce na střední a vysokou výpomoc. Eko jen občas v dlouhých stoupáních…

      0 0
      • stařík  

        Bosch-ebike.com sekce Range assistent je podle mě vynikající simulátor dojezdu za všech možných podmínek, co se vyskytují (i hrubost povrchu, vliv pneumatik a posezu jezdce, ty hlavní samo taky (váha soupravy, průmerná kadence…). Vzhledem k tomu, že motory mají víceměně ztráty stejný a zanedbatelný, tak je obecně platný. Lepší jsem nenašel. Tam vyjde, proč já 74 km a někdo jiný a jinde 100 km.

        0 0
        • jeniiiik  

          Tak psal si, ze pořád na eko a co nejvíc šetření baterky. Není pravda. Přítelkyně, stejné kolo, cca 130km, jen eko, okolo Opavy, kopečků je tady celkem dost. Takže te 250 baterky bych se na silničce nebál. Naopak co je kravina, tak ebikemotion bez torzního senzoru. Jen motas nohama na prázdno a jede to samo. Blbost. A nemůžeš Fazuu porovnávat podle nějaké stránky s motory bosch…

          0 0
          • stařík  

            Porovnávám jen dojezdy za různých podmínek. Třeba jak se mění dojezd s váhou nebo s protivětrem. Co ho ovlivňuje víc a co míň. A stejně si myslím, že tohle číslo je nezávislé na motoru, pokud má přibližně stejnou účinnost, což všechny mají. Prostě waty za hodinu dají wathodiny u všech elektrospotřebičů. Jediné, co se může lišit jsou vstupy (senzory) a křivky, podle kterých se motor chová. A protože jsou lidi víceméně stejní, tak nastavení křivek pro zvolenou oblast použití bude taky víceméně stejné. A ty křivky moc oblbnout nejdou. Dáš jiný kola (místo 29 27,5 a někdy stačí i jiný gumy) a ten pohon nefunguje, prostě tý jednotce nesedí vstupy z čidel a neví, co má dělat, tak dělá, co umí a lezou z toho kraviny.

            Jinak u mě fazua boduje jednoduchostí a tím, že má 1 typ a ty výrobče kol ber, nebo nech ležet. A většinou ji berou. Protože je dobrá.

            0 0
      • marttoni  

        Co se dá na Stravě s éčkem získat pod achievements? To jsi v žebříčcích na segmentech s cyklisty?

        0 0
        • jeniiiik  

          Pardon, přepínám si to na ebike, je možné, že u nějaké jízdy jsem to zapomněl. Napraveno.

          0 0
          • marttoni  

            musel jsem si rejpnout:-)

            0 0
            • jeniiiik  

              Však v pohodě. Mě to taky sere, když mi těch pár KOMů zajetých ve skoro komatu sebere nějaký elektrikář.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.