Silnička versus bike - su divnej?

95 nepřečtených
  • Sugar67

    Po letech ježdění na biku jsem si pořídil taky silničku. Říkal jsem si, že na ježdění do práce po asfaltu to bude lepčí než full, ale… Zjistil jsem, že zatím co po 70ti km na silničce po rovině jsem absolutně mrtvej, 70km na biku v terénu mě sice taky vyšťaví, ale rozhodně ne do mrtva. Tak co?! Su divnej, nebo dělám něco špatně?! Nebo je to normální? ;-)

    0 0
    • Smazaný účet  

      pokud tim „neco delat“ mylsis „ujet 70km a byt vpohode“, tak delas neco spatne:)

      0 0
    • Delkim  

      a nejsi v práci ale dvakrát rychleji? :)

      zkus zařadit menší převodník a vzadu dej kolečko co má více zubů, někdy to pomáhá, ale zase tam nebudeš asi tak rychle :)

      0 0
    • mastihuba  

      Silnice není na zevlovani na té se musí jezdit rychle. :-)

      0 0
    • yoolaus  

      po rokoch jazdenia na silnicke som si kupil MTB, a po 70km na MTB som hotovy, kdezto po 100 na silnicke som v pohode…divny urcite som, ale nic zle nerobim.. :) myslim ze je to normalne..

      0 0
    • pee.tr  

      To bude důvod, proč je potřeba na kvalitní výkon na MTB trénovat občas i na silničce. Na MTB, ač si to člověk třeba neuvědomí, je více prostoru na odpočinek, kdežto na silnici tě to nutí dupat téměř furt. Aspoň tak to vidím já. :-)

      0 0
      • Lada,s  

        +1

        Na bajku si umím užít kochačku, ale na silnici se často přistihnu že chci jet volně, ale stejně do toho za chvilku zase dupu a zrychluju :-D takže něco na tom bude

        0 0
      • mr.nikdo  

        +1

        Navic mas i tezsi prevody (v drtive vetsine).

        Prvni cestu na silnicce jsem jel Brno-Vyskov. Tu jsem jel na biku uz vicekrat. Muzu rict, ze jsem mel velke problemy z Breziny do Bukovinky vyjet – uz nejely nohy a nevedel jsem, co tam zaradit.

        A to jsem v te dobe lital na kole dost.

        0 0
        • Sugar67  
          • ano, jsem v práci rychleji, ale rozdíl v rychlosti je cca 10–15%
          • pravda je, že se zatím ještě pořád někdy hádám s převody,zvláště když potřebuju při nájezdu do kopečka zařadit lehčí –většinou se netrefím a než zařadím správný, ztratím rychlost
          • cestou do práce nemám čas na kofačku ;-)
          • na druhou stranu mi fakt přijde, že silnička tě nutí jet rychleji
          • faktem je, když nad tím přemýšlím, že na silničce míň piju
          • ne, nemám papír na to, že jsem normální ;-)
          • jo a všim jsem si, že na silničce se jede furt proti větru
          0 0
          • Breakpain  

            To s tim vetrem potvrzuju :-/, jeste lepsi variantou je narazovy z boku, z toho mam nejvetsi radost :-D

            0 0
          • mr.nikdo  

            Vitr fouka vzdy proti anebo lehce z uhlu, takze za chvili jedes proti :-D.

            S tim papirem – sice to bylo na nekoho jineho, ale Ok. Asi budes normalni :-D.

            Teda mi prijde, ze od urcite chvile kazde zrychleni 0,2 km/h je tezsi a tezsi – stoji te vice.

            0 0
          • mr.nikdo  

            Vitr fouka vzdy proti anebo lehce z uhlu, takze za chvili jedes proti :-D.

            S tim papirem – sice to bylo na nekoho jineho, ale Ok. Asi budes normalni :-D.

            Teda mi prijde, ze od urcite chvile kazde zrychleni 0,2 km/h je tezsi a tezsi – stoji te vice.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              K tomu zrychlení, samozřejmě, že to stojí více a více sil. Odpor vzduchu roste tuším exponenciálně (?). Tedy na 60 km/h nepotřebuješ dvojnásobný výkon, kterým bys jel 30 km/h, ale mocninu toho výkonu. Opravte mě, pokud se mýlím.

              Možná Mlok by v tomhle měl jasno. :)

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Ta biomechanika by se měla učit důsledněji :)

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Tohle mi nic neřekne, pořádnou matiku jsem měl naposled na základce, jinak jsem matikou těžce nedotčen.

                  Je fakt, že to, co jsem popsal mám ještě od Bakaláře, takže je možné, že tam opravdu jsou chyby. :D

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Aha :-D.

                    Rypnul bych si, rypnul :-D.

                    Ale nerypnu, protoze sam se nechci do techto vecicek poustet :-D.

                    0 0
                  • JSt  

                    a: poradíš mi? prosím

                    b: zjednodušíš

                    a: jak?

                    b: první rozšíříš podle vzorce a tím to převedeš na společný jmenovatel

                    b: (a+b)*(a-b)

                    a: nechápu ty smajlíky…

                    0 0
              • MlokCZ  

                Tak stačí, že jsi správně trefil, že s narůstající rychlostí roste potřebný výkon jezdce „tak nějak rychleji“, detaily už nejsou podstatné :-)

                A jestli nestačily odkazy od JSt, tak co polopatě:

                Odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti

                Kdyby odpor vzduchu rostl exponenciálně, tak to bychom se z toho asi pos…i :-)

                0 0
            • jecnak  

              Jestli si to chces predstavit lip, tak na 30km/h budes na silnicce potrebovat cca 150W a na 40km/h to bude skoro 350W.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Jo, tak ja to tak beru. Stejne to mas u aut.

                Asi jsem to napsal blbe, ale chtel jsem to napsat jako vysvetleni, proc jen o par km/h vyssi AVS ho stoji kasi po dojezdu (ze je K.O.) :-)

                0 0
              • McBlacky  

                já to tady dokonce někde psal s reálnýma číslama co mi vylezla z tacx asi 4 intervaly po deseti minutách a k tomu waty a rychlost, ale už nevím kam :/

                0 0
          • SharkPool2  

            Na silničce sice teprve začínám, ale můžu potvrdit, že jsem snad ještě nejel s větrem v zádech. :D

            Navíc co se pití týče, na biku jsem chlastal furt…na silničce přijedu domů a flaška skoro nedotčená.. :-(

            S únavou jsem zatím spíš tak, že na biku po 60km mám dost, ale silnice je pohoda, i když člověk nemá čas na odpočinek

            0 0
      • Breakpain  

        Jak to děláte … na MTB jezdím kochačku a na silnici také :-) … nic mě nenutí šlapat na to víc ;) … Prostě si jedu tempo, které mi vyhovuje – bike 18 a silnice 22 průměr. Příjemně se projedu, nejsem odšťavenýani po 50 km a tempo velmi podobné na obou kolech.

        Je mi jasné, že to schytám za nedodržení průměru 30 na silnici atd … :)

        0 0
    • iron.hide  

      na ziletke nemas ziadne rozptylenie, len slapes a slapes bez prestavky. tak asi preto

      0 0
    • JakeF  

      Mně v poslední době přijde, že na silničce se flákám… Prostě si jedu svoje 3–4 hodiny, hlídám si tempo, kadenci, tepy a víceméně pohoda… Když jedu na bajku, abych moh dát pořádný sjezdy, tak musím dát i ty kopce nahoru a když si nevezmu tepák, tak mě nemá co brzdit :).

      I když co si vzpomenu, jak jsem si před pár lety poprvé půjčil silnici, tak jsem po nějakejch 60km v kopci málem umřel a to mi ani nepřišlo, že bych si tak dával. Takže asi si to chce i trochu zvyknout, jinak to člověk z nezvyku přepaluje.

      0 0
    • pOne  

      Ja to mam presne naopak. Kdyz treba jedu 5× po sobe na bajka a pak v ramci zmeny sednu na silnicku, tak to jede jak raketa :) Aspon teda subjektivne mi to tak pride. Odsejpa to. Zatimco uvadenych 70 km na bajku (a v terenu) je slusna porce, na silnicce je 70 km takova odpoledni vyjizdka po praci…

      Bajk mivam prumer mezi cca 19 kmh a 22 kmh. Na silnici se motam tak nejak porad kolem 27 kmh (kdyz jedu sam). Zalezi samozrejme na profilu a u bajka taky na terenu.

      Ale oboji ma samozrejme svoje kouzlo… Jsem rad ze to muzu takhle kombinovat. Podle provozu, podle toho, jak je v terenu mokro, podle nalady…

      0 0
      • Sugar67  

        Jako na silničce mám taky pocit, že to odsýpá, jede se mi fajn aji mě to baví, ale pak najednou to jde strašně dolů a ke konci už nemám sílu šlapat ani po rovině. A pak strašně blbě regeneruju.

        Na biku mám většinou takové zpomalené starty, táhnu to jak z medu, postupně se rozjedu a nakonec dojedu hapy ;-) A regenerace je v pohodě. Říkal jsem si, že možná jde o zkušenost, kdy na biku už vím, co mě čeká a jaké mám volit tempo. To je sice pravda, ale pořád si říkám, že rozdíl v průměrné rychlosti je dost malý, takže problém by měl být jinde.

        Na druhou stranu – co jsem začal jezdit aji silničku, tak se mi zvedl průměr na biku. Takže silnička má něco do sebe aji pro bikera. Určitě se na ní šlape jinak a třeba jsem měl na biku už svůj líný stereotip, který silnička změnila ;-D

        0 0
        • pOne  

          Mozna jde jenom o zvyk (jina geometrie, jinej posez atd.). Cim vic budes jezdit, tim vic se do toho dostanes, rekl bych. Najezdit zjara naky kilometry a pak nebudes chtit slezt z kola ani po 100 km.

          Ono je taky dobry nejak rozvrhnout tempo. Kdyz vim, ze pojedu 100 km a ze tam budou 2 kopce, tak musim zacit pomalu a pak se uvidi podle situace. A ne se na prvnim kopci oddelat a pak dojizdet na setrvacnik :)

          Regenerace – ledova voda, ice gel, hodne pit. A druhej den je lip.

          0 0
          • Sugar67  

            Možná – doufám!

            Asi se fakt budu muset víc hlídat a zkusit lehce zvolnit tempo. Jenomže – na biku v lese to jde hlídat, na silnici je to vždy jiný. Holt kopce jsou pořád stejný, ale vítr je pokaždé jiný.

            0 0
            • JSt  

              a ono to je presne naopak. ;-)

              0 0
            • pOne  

              Mne pride ta regulace tempa snadnejsi spis na silnici. V lese, kdyz je krpal, tak proste musis dupat, teren ti casto nedovoli nejaky pomysleni na regulaci tempa. Naopak na silnici, kdyz pominu myslenky na diry na silnici, se muzes vic soustredit na to tempo. Ubrat, pridat, podle potreby a nalady. Aspon tak to vidim ja.

              0 0
              • Sugar67  

                Silnice taky není furt jenom po rovině. A jsou taky úseky, kdy se sklony často mění, jako v lese. Jenom tam víc fouká ;-) Ale jinak je to spíš o zvyku.

                0 0
      • vsn  

        první tady co nekecá o průměru na silnici :D … 20km/h na biku je nějak rychle ne? :P ..to mívám tak 12–15 :D

        0 0
      • vsn  

        první tady co nekecá o průměru na silnici :D … 20km/h na biku je nějak rychle ne? :P ..to mívám tak 12–15 :D

        0 0
      • fousek  

        Prodej MTB a kup trekingovy kolo

        0 0
    • pOne  

      Jeste dodam, ze co mam silnicku, tak mi echt nebavi jezdit s bajkem po silnici. Jak mam nekde jet par km po asfaltu, tak hledam, kerym pangejtem bych to strihnul, aby to nebylo takovy fadni. :)

      0 0
      • Ice-goofy  

        Nejhorší je jen, že stav silnic je čím dál horší kolem Sokolova. Já mám rád silničku, ale kolikrát dojetu tak vytřesenej, že pak sáhnu po MTB i na silnici a v podzim zima už spíše jen MTB to i k vůli všudy přítomnejch kamínků co nám tu posypou silnice a defekty v zimě opravovat se mi moc nechce.

        0 0
        • Lister  

          Pohodlná silnička + bezduše.

          0 0
          • Ice-goofy  

            V tom si myslím až takovej problém nebude, ale opravdu některé cesty (pokud chce člověk, kde nejezdí moc aut) fakt stojí za to. Àíkám si snad, že postupem to bude na cyklokrosku ;).

            0 0
          • MlokCZ  

            To sice trochu pomůže (jenže jen trochu a jen někde), ale pořád rozdíl pohodlná silnička + bezduše x nepohodlná silnička je hrozně malý oproti tomu co přinese celopevňák s objemnými slicky.

            K tomu navíc u biku si můžu napohodu jezdit cyklostezky/cy­klotrasy typu kdy je třeba převážně asfalt, ale ne tak úplně málo úseků (které nejde vynechat když už se daná trasa jede) už asfalt není nebo je extra mizerný. To sice do určité míry někdo jezdí na silničce taky, ale tohle je už za mně opravdu opruz (a teď nemyslím kvůli pohodlí).

            Přijde mi, že ty více rozbité úseky (to myslím pořád asfaltové) mi pohodlná silnička + bezduše nevyřešila ani trochu.

            U mně to tedy dopadlo tak, že na pohodlné silničce jsem jezdil v podstatě téměř to samé co dříve na nepohodlné, tedy opravdu výrazně omezený okruh pár silnic pořád dokola. Hlavní silnice opravdu nemusím a mimo ně už toho slušného povrchu moc nezbývá.

            Bude se to ale hodně lišit oblast od oblasti a hlavně jezdec od jezdce v tom co snese.

            Já na hodně mizerných asfaltových úsecích měl problémy s brněním rukou a to až takové, že jsem musel občas i zastavit uprostřed takového úseku.

            Ani Spešl Roubaix + bezduše tohle nijak nevyřešil. Stejné úseky na celopevňáku + objemné slicky na rozumném tlaku (nefoukám je tak úplně málo, jen pro pohodlí bych mohl foukat daleké méně než foukám; vozím takový kompromis pohodlí a aby to jelo na pěkném afaltu).

            0 0
            • Sugar67  

              Tohle možná bude taky část problému. Rozdíl v rychlosti a spotřebě energie mezi silničkou a bikem se prudce zmenšuje s klesající kvalitou povrchu.

              0 0
              • MlokCZ  

                A s klesající rychlostí. Tedy pro nižší rychlosti se tolik neprojeví lepší aerodynamika silničky.

                Já mám třeba rozdíl celopevňák (rychlé pláště) x silnička do 10% dle typu trasy (ve větších kopcích rozdíl klesá). To je pro ± stejný výkon.

                A kdybych měl dávat na silničce +15% oproti celopevňáku, tak chcípnu.

                0 0
          • karliner  

            Já tedy na žiletce nikdy na bezdušákách nejel, ae opravdu zvýší pohodlí?

            0 0
        • Sugar67  

          Co jsem začal jezdit silničku, tak už mi vypadaly všechny plomby ;-O

          0 0
        • vsn  

          loni celá zima + celej letošek na silničce bez defektu :)

          0 0
          • Ice-goofy  

            To já říci nemůžu právě ;). Já zasekáné i nějaké odřesky železa v pláštích MTB, které jsem chytl na frekventované silnici, kde jsem to nečekal natož viděl ;). Sice jak to už tu někdo podotkl defekt je chyba cyklisty a já jich dělám tedy neskutečně ;)

            0 0
            • Sugar67  

              No, měl jsem z toho větší strach, ale teď jsem překvapen, kolik toho silnička snese. Jsem teď jezdil několik dnů kolem Pádu a když tam jedeš po cyklostezce a najednou končí asfalt a jedeš po šutrech, abys po 300m najel znovu na asfalt, tak se tomu nevyhneš. Silnička snese fakt hodně, ale bike je bike. Jsem se nejdříve divil, že tam po tý placce jezdí lidi na bikách

              0 0
              • Ice-goofy  

                Jo silnička snese hodně o tom žádná i kus polnačkou to není problém. ;) nneí nad to jak píše Pone a vyjedeš kousek za hranice a silničky paráda a jede se a silnice se užije jak má a ne hrát tu kličkovanou ;).

                0 0
                • pOne  

                  Hlavne clovek vi, ze z kopce to muze pustit a nevlitne do nejaky fatalni diry, jak u nas. U nas covek musi mit oci sakra na stopkach. Zvlast pri hre svetla a stinu je to zajimavej ocni test…

                  0 0
        • pOne  

          No ja radsi jezdim po proverenych cestach, protoze u nas nikdy clovek nevi. Kdyz si chci trochu spravit chut, vyrazim do Nemecka. Za Klingenthalem krasna priroda, super povrch, nema to tam chybu.

          Ale obcas dostanu nejakej zachvat (jako ze si treba dam usek Kynsperk – Studanka – Lazy), ve tretine kopce si sproste nadavam a chci silnicku zahodit do prikopu, ale musim dupat nahoru, protoze dolu uz by to sjet vzhledem k 3D povrchu VUBEC NESLO. :)

          Kaminky jsou fakt super forma „opravy silnice“. Loni jsem si jich fakt uzil zacerstva mezi Cistou a Pramenama. Mel jsem pak co delat s hadrem a odmastovacem, abych je dostal z ramu.

          Predevcirem jsem koukal, ze polozili novej povrch na vetsi casti silnice mezi Kacerovem a Hartousovem. Ale jinak polovina silnic je spis na bajka nez na silnici. A to si zacinam na deravy silnice docela zvykat (nevadi mi to tak jako driv).

          0 0
          • Ice-goofy  

            JJ položili, ale taky už to mohli dopinknout celé ;) je fakt, že předtím to už bylo fakt hrozný. Já taky už silničku vytahuji na ty cesty co znám, ale též se nechám kolikrát strhnout jako minule a Nejdek směr Šindelka taky paráda ;). na horní lazy to dříve šlo v pohodě silničkou, ale teď to je tankodrom ze všech stran snad ;)

            0 0
            • pOne  

              No tam nad Sindelkou je to parada. Tam jsem se se silnickou nikdy ani neodvazil jet. Jetelnejsi je to pres Lesik, Poust a Hradeckou.

              Sranda je, co je u nas casto oznaceny jako silnice nejaky jako solidni tridy. Treba zrovna ta 212ka na Lazy. Tam mistama ani neni asfalt a je to oznaceny „212“ :) :) Tam kdyz jede nemec podle mapy, tak si musi myslet svy…

              0 0
              • Ice-goofy  

                Přesně tu mám na mysli. Já tam jel na MTB a musím říci dolů jako i bika pěkný :D

                0 0
          • Sugar67  

            Ono silnička má ještě jedno mínus proti biku – musíš jezdit po silnicích a hledat silnice, kde není takový provoz! Někdy je to fakt těžký najít spojovačku, která je jetelná a není na ní takový provoz. Třeba teď, když bych chtěl jet do práce, tak se díky výluce na dálnici nedostanu přes starou silnici VY-Brno ;-(

            0 0
            • pOne  

              Na to mam taktiku jezdit silnici spis o vikendech (kdy je i vic casu a mensi provoz) a bajk v tejdnu, jako takovy spis jednohubky. Cimz nerikam, ze neudelam vyjimku. Je to fakt podle nalady a ta moznost alternativy mi fakt bavi.

              0 0
              • Sugar67  

                Souhlas. Ale já si koupil silničku právě kvůlivá ježdění do práce

                0 0
    • bagr  

      Mel jsem stejny pocity.Je to myslim tim blbe receno ciste o jezdeni o rychlosti, sile atd.Bajk je takovej zmoulavej,pomalej.

      Jeste si zkus silnicni zavod a uvidis ten cvrkot.Silnice je proste kralovska disciplina jak se rika.

      0 0
      • Sugar67  

        To bych nemoh – nezvládl bych jízdu v balíku ;-(

        0 0
        • Delkim  

          já zase to chcaní za jízdy ne a ne natrénovat :)))))

          0 0
          • Sugar67  

            Jooo proto mají baby ty sedla s dírou ;-)

            0 0
          • karliner  

            Párkrát vyjeď s východní klikou…

            Nebudeš jinak stíhat a víš jak se říká, že nouze naučila Dalibora housti :-)))

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              My nahodou vzdycky stavime. Na 50°9'30.507"N, 14°53'54.714"E. A kdyz bude nejhur, tak staci rict a radi pomuzeme. :-)

              0 0
              • karliner  

                A já si doteď myslel, že Cadel je něco jako Old Shatterhand a nikdy nečůrá…

                0 0
              • Delkim  

                to bude to místo, jak když jezdím kolem tak tam mám vždycky pocit, že tam chcíplo nějaký zvíře, jak to tam smrdí :)))))))

                i když možná tam i nějaký zvíře omylem zabloudilo a následně obratem chcíplo :)

                no jooo, to se to Cadelovi ustříkává, když kolem něj nefrčí dodávky a kamiony :)

                0 0
              • Delkim  

                btw v pondělí jsem byl v CASRI na testech, výsledky mi udělaly velkou radost! takové malé zadostiučinění po roční dřině

                jakmile to časově půjde tak se k vám rád přidám, ale spíše ta nedělní káva, soboty jsem v drtivé většině v práci :(

                0 0
    • winter78  

      70km na biku za 6 hodín a si OK. 70km na cesťáku za 2 hodiny a si KO ?? Nič zvláštne na tom nevidím ;-).

      0 0
      • bochov  

        Ja letos koupil silničku a nejezdít Drtič a občas na Lysou horu tak bych MTB prodal,ale možna mne to ještě chytne.

        0 0
        • winter78  

          No bol som na tom podobne, dlhé roky len cesta,cesta a cesta. Na MTB na slickách ,na crosse a posledné 2 roky na cesťáku. Ale tento rok na cesťák akosi nevyšiel čas, urobil som cca 300 km a nič viac. Ale o to viac som sa vrátil k MTB a som rád že som ho pred rokmi nepredal, ako som uvažoval. Na cesťáku toho treba nabehať viac, aby som si „zamakal“, urobiť pár km nemá význam, jazdieval som 4 a viac hodín,ale tento rok nebol čas. Preto som si dal cca 1 hodinové „výjazdy“ po okolí na MTB a zasa sa mi to moc zapáčilo. Takže do budúceho roka predpokladám že bude mať MTB prednosť, ale aspoň raz za 14 dní sa budem snažiť zobrať cesťák a zbehnúť môj cca 120km okruh.

          0 0
          • Deus  

            Zajímavé sledovat, jak si každý na stejné věci najde to, co mu vyhovuje. Já mám tento rok také něco přes 300 km, ale naopak zase na fullu. Od té doby, co jsem koupil silničku, jezdím jen na ní a maximálně mi vyhovuje. Můžu si po práci za řádově poloviční čas najet to, co potřebuju, a nemusím si vyčlenit další čas na čištění kola a oblečení. Konečně jsem si dopřál to, po čem jsem toužil, a myslím, že není cesty zpět.

            0 0
            • Sugar67  

              Jak říkáš – každý si vybere, co mu vyhovuje. Ale i to se mění, takže nikdy neříkej nikdy. Taky jsem říkal, že silnička pro mě není ;-) Teď jsem zjistil, že je to fajn zpestření a že mi má co nabídnout. Ale silničář ze mě nikdy nebude xixixixi – nebo aspoň letos určitě ne ;-)

              0 0
              • prodi  

                mě silnička vždy chytne po sledování gira, tour či vuelty:) pak ta potřeba samovolně vyprchá:)

                0 0
                • Steephen  

                  Hah, tak to máme stejně. Já když se jede Tour tak šlapu jako o závod. :D

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.