Silnička Specialized vs Superior

182 nepřečtených
  • CityFly

    Ahoj, vybírám silničku a do užšího výběru mi vyšel Specialized Allez osazen Tiagrou či Sorou, nebo za podobné peníze Superior na 105tce. Geometrií mě více láká Specialized, ale po zkoušce Superiora jsem na vážkách. Měřím 190, což je přesně na spešla 58 a superiora 56, který je o kousek kratší, ale také nižší a mám výše sedlovku než na spešlu – v porovnání s řidítky, tudíž sportovnější posez. Na prodejně za pár minut člověk moc nepozná, proto bych se chtěl zeptat zkušenějších, zdali jít volbou osvědčené geometrie za cenu nižší výbavy u spešlu, nebo zkusit superiora?

    http://www.specialized.com/…/allez-sport

    http://superiorbikes.eu/…d-issue.html

    0 0
    • Oakey  

      Nejdůležitější je rám, všechno ostatní se dá časem vyměnit.

      A odpověz si sám, chceš jezdit v BMW, nebo v Renaultu?…

      0 0
      • Singlespeed  

        Ram se da taky v pohode kdykoliv vymenit :~)

        0 0
        • Oakey  

          Dá, ale je to oser. Navíc s rámem měníš i sedlovku, leckdy smyk, dáváš novej střed apod.

          Rám ti dělá kolo a srovnánim tabulkový výbavy nezjistíš, co je lepší ;)

          0 0
          • Kubiczech  

            Rám dělá kolo, nebo nápis dělá kolo?

            0 0
            • Oakey  

              Můžeš mít komplet XX1 na Blackbox odpružení, ale když to budeš mít osazený na shitovym rámu, stejně to bude jezdit na ho.no, asi tak…

              0 0
              • Kubiczech  

                Počkej, ale my se bavíme základních hliníkových rámech na silničkách okolo dvaceti tisíc. Neříkám, že v nich není rozdíl, ale rozhodně ne takový, aby to běžný smrtelník poznal. Zase bych Specialized nepřeceňoval.

                0 0
                • Oakey  

                  Je pravda, že v plasťácích bude rozdíl větší, ale tady bude hlavní geometrie, kterou si troufnu tvrdit má Spešl lepší, bo Allez je Tarmac na hlíně.

                  0 0
      • Miramar  

        A ten Spešl má být jako BMW jo?? :-D

        0 0
        • JakeF  

          Ti někdo se Spešlem přebral holku? To je v každým vlákně…

          0 0
          • Miramar  

            Nepřeháněj,ale srovnávat Spešl k BMW a Sup k Renaultu už mi přijde trošku moc. To bych čekal možná tak od nějakých rádoby cyklistů při debatě v hospodě,ale ne tady…

            0 0
            • JakeF  

              Ale jo, taky si myslím, že Renault je pro Sup hodně odvážný… Bych řek třeba Dacia.

              0 0
            • Zdenda CUBE  

              „To bych čekal možná tak od nějakých rádoby cyklistů při debatě v hospodě,ale ne tady…“

              A jakej je v tom tady od hospody rozdíl ;-), to tím, že je někdo zaregistrovanej na BF je z každého profík na vysoké odborné úrovni?

              0 0
              • Miramar  

                To ne,ale aspoň nějakou úroveň bych čekal.

                0 0
                • JakeF  

                  A k čemu bys teda přirovnal Spešl ty? To BMW celkem sedí – jedna z vedoucích značek v oboru s aktivním vývojem a o trochu vyšší cenou, přitom ale vidět víceméně na každým kroku…

                  Zato ten Sup těžko – to je značka lokálního významu s historií, kdy některý rámy praskaly jak na běžícím páse. Proti tomu je Renault o mraky výš.

                  0 0
                  • Amoondre  

                    +1

                    0 0
                  • Lada,s  

                    Jo to sedí, a navíc někteří majitelé BMW a Spešlů se chovají podobně – myslí si že mají doma bůhvíjaký zázrak :-D

                    0 0
                  • karliner  

                    Já ti nevim, kdybych to měl porovnávat s autama, tak bych spešl šoupl do levelu Volkswagenu – solidní masovka. K BMW bych přirovnával třeba Cervélo nebo BMC. Nezkusíme rozjet nějaký flame?

                    0 0
                • ememem1  

                  tak zacni, fakt by ma to docela zaujimalo.

                  0 0
              • BLACK1E  

                Většina lidí má pocit že na internetu může říct věci za který by v hospodě dostal přes držku.. jo a celou dobu jsem si myslel že renault má být ten Spešl :D

                0 0
          • nitraq  

            +1.

            0 0
        • Vendys76  

          Specialized prostě patří ke špičce ať se Ti to líbí nebo ne (a ano, nechává si za to zaplati). Vystrč hlavu z ulity a podívej se na historii týhle značky, jak si stojí v současnoti a proč je hojně zastoupená v týmech ProTour…

          Neříkám, že jsou nejlepší na světě, ale mezi top 5 v silničních kolech určitě patří.

          Tvé příspěvky ohledně Specialized jsou stále stejné. Navíc zakladatel vlákna se rozhoduje mezi dvěma konkrétními koly (sup x spešl) a asi nestojí o tvůj tradiční výkřik, že Spešl stojí za ho…

          0 0
          • Singlespeed  

            Ať patří Spešl ke špičce nebo ne, konkrétní model v odkazu zakladatele vlákna nemá se špičkou nic moc společného. V této cenové kategorii se buď kupuje značka nebo poměr kvalita/cena. A ten je u Spešlu slabší. Sora je sice velmi spolehlivá řada (máme ji doma), ale design, materiály a zpracování působí na kole za 24000 nepatřičně.

            0 0
          • Chlebovnik  

            Ale zrovna v tomto případě Spešl stojí za ho… :D

            Proč bych měl dobrovolně dávat stejně peněz za horší kolo? Mně je nějaká historie značky nebo prachy, které dávají do vývoje top modelů úplně putna! Když se podívám třeba na Canyon, kam se za pár let vyšvihnul a kolik stojí jeho kola v porovnání se Spešlem, tak nevidím jediný důvod přemýšlet nad koupí Spešlu.

            0 0
            • Vendys76  

              Proč konkrétně si myslíš, že je Canyon lepší?

              0 0
              • Chlebovnik  

                Podle mě přichází v poslední době s revolučními technickými řešeními, jako je např. Shapeshifter. Jeho silničky Aeroad mají nejnižší koeficient odporu vzduchu. A když pak porovnáš ceny konkurenčních modelů, vychází z nich Canyon jako jasný vítěz.

                0 0
            • Vendys76  

              Miramar nemluví o Allezu, ale o Spešlu, tedy vztahuje to na celou značku, ne pouze na konkrétní model. Proto jsem reagoval, že Spešl, jako značka, patří ke špičce.

              0 0
              • Chlebovnik  

                Tohle není pravda. Mluví o Allezu.

                Oakley ve druhém příspěvku přirovnává TA DVĚ KONKRÉTNÍ KOLA k BMW a Renaultu, na což reaguje Miramar slovy: „A ten Spešl má být jako BMW?“ (Míněno tento konkrétní Specialized Allez).

                To pouze ty sis do jeho příspěvku dosadil kontext, který se ti zrovna hodil do krámu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Těžko může porovnávat ty dvě kola, když porovnává dvě značky :D

                  0 0
                  • Chlebovnik  

                    To však nemění nic na tom, že ta dvě konkrétní kola, o kterých se tu bavíme jsou zástupci těch značek. =)

                    A navíc, ne každej se v autech vyzná tak, jako ty, aby mohl hned vychrlit jednotlivé modely těch značek. Oakley reaguje na srovnání DVOU KOL, ne DVOU ZNAČEK. Ve svém postu taky nepíše nic o tom, že Spešl (jako celek) = BMW, ani že SUP (jako celek) = Renault.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ani nepíše o tom že srovnává dvě konkrétní kola. Prostě srovnává značka(BMW, Renault) kontra značka (Specialized, SUP), je to tak i logitější než srovnávat značka kontra model.

                      0 0
                      • Chlebovnik  

                        Takovéto srovnání je stejně zcela zcestné. Možná u nějakých top modelů by to jakž tak smysl mohlo dávat, ale určitě ne u kol za 20k.

                        0 0
                • Vendys76  

                  Možná jsem to špatně pochopil a Miramar to myslel skutečně na model Allez. Pokud jde o značku jako takovou, tak si za tím stojím.

                  Je zajímavý, že víš, co se mi hodí do krámu… :o))))

                  Pokus se udržet diskusi u tématu a neuchyluj se k osobním výpadům.

                  0 0
          • karliner  

            Tak argumentovat zastoupením v Pro tour je hodně srandovní :-)))

            Kdyby třeba Author vytopil 22× 10 mega euro, tak bude komplet Pro tour jezdit na Authoru.

            Nebo si snad myslíš, že si ty týmy rámy kupujou??

            0 0
            • Vendys76  

              O tvých příspěvcích jsem si už lecos přečet, tak se nezlob, ale do diskuse se s Tebou na toto téma pouštět nebudu.

              0 0
              • McBlacky  

                nicméně to nemění nic na faktu, že co vozí pro tour je věc sponzoringu

                0 0
                • Vendys76  

                  Nejde mi o to se hádat jak někde na pískovišti kdo má lepší kolo. Nechci se účastnit pseudoodborný diskuse na téma hodnocení kvality výrobků (kol) značek jezdících ProTour, do které Specialized již dlouhá léta patří. Jsem laik (ne profi jezdec ani konstruktér/vývojář kol), používám selský rozum a myslím si, že v cyklistice se uplatňuje stejný princip jako například u automobilových nebo motocyklových závodů. Proč by to zrovna v cyklistice mělo být jinak? I v jiných odvětvích se těch top závodů účastní jen určité značky. Jsou to značky, které mají vlastní vývoj, jsou ekonomicky silné a patří mezi leadery v oboru.

                  Pokud je zde konkrétně řeč o f. Specialized, tak ta má vlastní vývojové a testovací centrum v Kalifornii (někdo zde jí přirovnával k Authoru, tj. f. Universe Agency) . Její kola používají top jezdci, kteří jí předávají zpětnou vazbu. Firma rovněž umožňuje široké veřejnosti testovat její top modely (S-Works)- opět zpětná vazba do vývoje a výroby od široké veřejnosti.

                  Pokud někdo zde tvrdí, že je to shit a pouze marketing, tak si myslím, že je naprosto na místě poznámka, že „mu jen někdo se Spešlem přebral holku“.

                  0 0
                  • karliner  

                    Prostě se smiř s tím, že v Pro tour jezdí ty rámy těch značek, které si to zaplatí. Myslím, že bys to mohl pochopit, když jsi se pochlubil, že používáš selský rozum, ne?

                    0 0
                  • McBlacky  

                    stačilo napsat ´tohle si myslím já´ (laik se selským rozumem) a nepsat tady román. Hezký názor, ale lehce mimo.

                    zkus si pohledat za jakých podmínek a proč odešlo Cervelo – jedna z top značek s top vývojem a nebo proč jezdí MTB WC taková sračka jako Superior, atd…

                    0 0
              • karliner  

                Protože nemáš argument.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Ty si strašně lstivej, ti teda řeknu :-)

                  0 0
                  • Vendys76  

                    +1

                    Máš pravdu, ten chlapec se vyzná.

                    :o))

                    0 0
                    • jecnak  

                      Flame roboty pouzivane enginem bike-fora pro generovani prispevku v diskusich si muzes deaktivovat kliknutim na ikonku blokovat uzivatele u jmena uzivatele u kazdeho jeho prispevku.

                      0 0
          • Smazaný účet  

            Specialized je akorát komerční značka s velkou masírkou… To, že jejich kola sedlají 3 týmy je spíš součástí masivní reklamy, dokonce i Alberto Contador má svou soukromou sponzorskou smlouvu se Spešlem. Dost věcí mají silně předražených.

            Do silničních top5 výrobců bych zařadil Cannondale, Trek, Bianchi, BMC, Cervélo nebo Colnago. Specialized podle mě až taková bomba není. Ale mám od nich tretry a jsem spokojený :)

            0 0
            • McBlacky  

              top 5 podle čeho? Nemáš to podle počtu, inovací ani ceny :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Myslel jsem to jako tradiční výrobce rámů pro silniční cyklistiku, kteří mají nějakou historii, vývoj a u kterých si nemusím dělat starosti o kvalitu a zpracování a jejich jméno má zvuk :-) určitě by se našly i mnohé další kvalitní značky, každý si dosadí vlastní oblíbenou. Jen jsem chtěl naznačit, že dle mého Specialized na úplný vrcholek nepatří :-) Ale naopak netvrdím, že mají špatné věci. Třeba takový tarmac je celkem střela :-)

                0 0
                • Rubi  

                  meles nesmysly

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    dle reakce tě tipuju na velmi spokojeného uživatele krosky od S ;-)

                    Pouze jsem se přiklonil k názoru, že Spešl není cyklistické BMW. Specialized není rozhodně špatný, akorát je hodně navoněný masivní reklamou a komercí ;)

                    0 0
                    • Rubi  

                      ne podle reakce, ale podle profilu, ktery neni ani aktualni, ani kompletni…

                      podle me si nikdy nejel na s-worksu, mozna ho ani nevidel a jen vymyslis teorie…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Modelů Tarmac a Roubaix včetně verzí S-works jsem viděl plno, jak v obchodě, tak přímo u svých uživatelů na švihu. Jinak pravdu máš tím, že jsem na nich nejel. Ale pořád se mijíme, vůbec jsem nepsal, že spešly stojí za hovno ;-)

                        V partě ( cca 40 lidí ), se kterou občas švihám, se vyskytují buď „všední“ značky typu sup, author atd. nebo ty „lepší“ a tam pak vidím nejčastěji Bianchi, Trek a BMC.

                        Teorie nevymýšlím, jen píšu svůj názor a postřeh. Ale souhlasím, řeším(e) hovadinu. V reálu bude pro i zapáleného hobíka fuk, jestli sedlá BMC, S, nebo canyon, hlavně aby sedla geo ;-)

                        0 0
                    • pedro89  

                      Mám proježděných dost značek a mužů ti říct, že Specialized je jedna z nejlepších. Zpětná vazba od spoustu lidí co si je vyzkoušeli je taková, že to kolo ti zkrátka většinou perfektně sedne – jak geometrie, tak jízdní projev.

                      Ano, investují hodně do marketingu a dalších věcí včetně progresivního vývoje, který se samozřejmě promítne i na ceně kola. Má to dost lidí Není tam nejlepší poměr cena/osazení, ale o tom to vždy úplně není.

                      Tady všichni čumí na výbavu, to je dost krátkozraký. Raději kvalitním rám na tiagře, než ***** na 105ce. V tomto vlákně o těchto konkrétních kolech ví přispívající v 95% případů stejně úplný hovno. Je tam 105ka, tak na to kliknu.

                      0 0
                      • plevka  

                        na tom SUPu jsi někdy jel, že ho nazýváš mrdkou?

                        0 0
                        • pedro89  

                          Ano, jel. Má ho kamarád. To kolo je hrozně dlouhý na délce sedlo řidítka, ani nevím čím to tak mohli nahnat, podíl na tom mají debilní řidítka a pákama danýma hrozně daleko. Je to vrátký jak koza, nedrží to rovný směr, rychle to uzavírá zatáčku, až se na tom bojíš zatočit a najít by se dali určitě další věci. Páky řazení i brzd jdou hrozně ztěžka.

                          Ale má to 105ku, takže je to jasná volba. Trek, Cannondale, Specialized jsou předražený kola a stejně ty hliníkový rámy jsou všechny stejný včetně vysoce kvalitního Superioru.

                          Radil bych se na tom svést a pokud člověk nepozná rozdíl, tak je stejně jedno co si nakonec koupí…

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Dlouhá a úzká řídítka Supu potvrzuji. Nic pro turisty, v této kategorii by asi byly vhodnější kratší a širší. Tvar spodku oblouků mi však moc nesedí ani u Spešlu.

                            0 0
                      • TeryPV  

                        Ano velké S je nejlepší a proto potřebuje masivní reklamní kampaň a používá masivní vymývání mozků… Dobrá a kvalitní věc, nepotřebuje tak obrovskou reklamu. Kdyby bylo velké S tak skvělé, lidi by si jej našli sami a nebylo by třeba vnucovat ***** kola za brutální prachy nezasvěceným hobíkům. S je jen jedna velká bublina, která jednou splaskne, resp. již začíná splaskávat :)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          mi ukaž dobrou a kvalitní věc bez masivní reklamy, která je na trhu masově úspěšná :) :) :)

                          0 0
                          • Topol  

                            To už máš moc podmiňovacích podmínek,které se ve své podstatě vylučují – pokud bereš zisk jako dnes jediné měřítko úspěchu.

                            Tam platí základní pravidlo – co nejlevněji vyrobit a co nejdráže prodat. To lze dnes v tomto oboru docílit pouze vymýváním mozků dobře vedenou a cílenou reklamou bez objektivního srovnávání výrobků,kterému se vyhýbají. Při srovnávání užitné hodnoty a ceny nemůžou nikdy obstát. Zato při vatváření iluzí jsou velmi úspěšní.

                            0 0
                          • karliner  

                            Ferrari.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              budování značky a image má zrovna Ferrari hodně zmáknutý – tolik let v F1 není myslím nikdo ;)

                              Bez zázemí značky supersporty prodávat nemůžeš. Se podívej kolik jich už zkrachovalo, nebo se nechalo koupit

                              0 0
                            • ememem1  

                              nemyslis vazne ci?

                              0 0
                          • kesu  

                            Apple

                            Ta firma je ukázkové zvládnutí marketingu…

                            0 0
                            • ememem1  

                              jako ze nic do toho neivestuju a predava sa to samo lebo je najsamsuper kvalita bomba premakane a kazdy to vie ?

                              0 0
                              • kesu  

                                Tak ve výsledku, někdo musel vymyslet postup „inovování“ iphonu, který prostě neměl v prvních generacích běžný funkce. Nebo ospravedlnit rozdíl mezi 8–64gb verzí čítající tísíce Kč.

                                A to nemluvím o představování novinek a divadlu s tím spojeným.

                                Nechci se pouštět do diskuze, jestli to je nebo není dobrý produkt, ale je to rozhodně dobře prodaný prodkut.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  tak o poslednej vete niet pochyb. otazka ale bola ina :-)

                                  0 0
                                  • kesu  

                                    já bych trochu přisolil a ve výprodeji zkusil sehnat celokarbon na 105. Myslím, že sada není tak důležitá jako pohodlnej rám..

                                    0 0
                          • Hroch obojzhivelnyj  

                            Tráva. Strava.

                            0 0
                        • JakeF  

                          :D tvl, dneska nějak málo utáhli svěrací kazajku, ne? :D

                          0 0
                          • Vendys76  

                            jo, vypadá to, že se intelektuálně už vyčerpal a snad dá pokoj…

                            0 0
                        • ememem1  

                          ty budes nejkay pr poradca alebo reklamny mag.

                          0 0
                • karliner  

                  Řekl bych, že třeba Trek byl před nástupem Lance Armstronga naprosto marginální značkou.

                  0 0
            • Vendys76  

              Co si mám představit pod pojmem „komerční značka“?

              0 0
              • Vilém  

                No treba neco jako Trek.

                No spis jako jakakoli jina.

                0 0
                • Vendys76  

                  Nic proti, ptal jsem se autora.

                  0 0
                  • Vilém  

                    No a?

                    0 0
                    • Vendys76  

                      Že bych rád, aby mi to autor objasnil. Je to totiž pěkná blbost! :O))

                      Všichni výrobci kol jsou komerční, protože jsou zaměřený na zisk nebo snad ne? Neznám žádnou značku, která vyrábí kola a byla by neziskovou organizací.

                      Už vůbec nekomentuju, že nejdříve Spec. shazuje a v závěru říká, že sám má od nich tretry a je s nima spokojenej… trochu nekonzistentní (?)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nevím čí příspěvky čteš, ale já jsem v těch mých nepsal, že S jsou mrdky, ale že dle mého názoru není absolutní špice. A ano, jsem s tretrama spokojen.

                        Pro lepší pochopení přirovnání. Hyuindai taky nepatří k absolutní špičce v automobilovém průmyslu. To ale neznamená, že s naším ix20 nejsme spokojení ;)

                        0 0
              • Singlespeed  

                Já si pod tím představuju firmu, která vůbec nic nevyrábí ani nemontuje, jen si nechává výrobky posílat od dodavatelů se svým logem. Tak jak to dělá Specialized. Třeba naše cyklistické firmy alespoň bicykly montují, lakují, zaplétají kola atd, některé si i dělají vlastní rámy. Spešl nedělá nic. Objednáš si S-Works Tarmac a přijde ti v taiwanské krabici s klikyháky přímo z Meridy :-).

                0 0
                • Lada,s  

                  Obávám se že teď jsi bodnul do vosího hnízda :D

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  A tak velký marketingový a menší vývojový a minimálně ještě designový oddělení mít budou :)

                  0 0
                  • Vendys76  

                    Můžeš uvést konkrétní čísla a zdroj? Nebo je to jen obecné a nepodložené konstatování. Mám dojem, že většina diskutujících nemá věrohodný ifno a jen spekuluje co kde slyšeli. Pokud se mýlým, budu rád za konkrétní čísla a informace…

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Ale ty nám taky nedodáváš žádná čísla a zdroje…

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Někdo sem kdysi dával odkaz, že Mrda vlastní tuším 51% Spešlu.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Teď už je to méně. Ale vyrábí pro ně veškeré bicykly (kromě dětstkých), zdroj např.Velo 12/2014 str. 8.

                        0 0
                    • Vilém  

                      A co chces za cisla?

                      Podivej se kdo a jak tu firmu vlastni, to jsou normalne verejne pristupny informace. Pak se taky nekde podivej jak vypadaji bedny, v kterych ty kola chodi na prodejnu a jak jsou zabaleny a porovnej si to s meridou.

                      0 0
                • ememem1  

                  tym „Spešl nedělá nic“ si si uplne isty? sa pytam celkom vazne bez podtextu.

                  0 0
                • tromboonen  

                  Ale no tak, uz jsme to tu probirali, ramy na 90% komercnich znacek se delaji v jedne fabrice na Tchajwanu, ale lepsi znacky (vcetne Spesla) maji (krome marketingu) vlastni vyvoj, ty ramy jsou tedy jejich, oni navrhuji lay-up karbonu a technologii… a u Spesla neni vyvoj zrovna zanedbatelny, vetsinu napadu sice prevezmou (treba dira v sedle) a marketingove proflaknou tak, ze se to pak prisuzuje jim, ale treba v ramech toho delaji dost a rozhodne jejich top az stred ramy nejsou nejake katalogove no name sracky s nalepkou…

                  Ja jej kupoval proto, ze je jich relativne hodne, takze se rok starej top ram dal koupit za super cenu, klidne bych sel do ekvivalentu u Treka, Bianchi, Canondale, ale Speslu ke proste vic – ale v dane kategorii je na tom hodne dobre, v testech – a ted nemyslim svezeni se, ale propracovane testy s merenim – vetsinou prvni nebo druhe misto..

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    To ctes asi jiny testy nez ja. V tech na internetu- Roadbike.de, Tour Magazine- nevyhravaj S-works, ale vzdycky nejaky SS-Werke jako Canyon a spesly nijak neexcelujou.

                    Ale to je nemistny zobecnovani, zalezi model od modelu. Co tak ctu, Tarmac je celkem OK, Venge je slusne aero ale kostitras, a na Endurance jsou aktualne asi lepsi volby nez Roubaix- Domaine, Synapse.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak ono vseobecne v nemeckych casacich a na nemeckych strankach vetsinou vyhravaji nemecke znacky, at uz u silnicek, bajku, komponentu. Jestli je to podilem reklamy, nebo jsou jen patrioti, to tezko rict:)

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        JJ to jo, nicmene delaji exaktni mereni- vahy, tuhosti etc.

                        0 0
                        • karliner  

                          Opravdu exaktně měří váhu?

                          0 0
                          • Hroch obojzhivelnyj  

                            Veličina stejného charakteru se nyní nazývá hmotnost, označení váha přežívá v hovorové mluvě. Vzhledem k poznatkům teorie relativity však má přesnější vymezení a nelze jejím prostřednictvím obecně charakterizovat množství látky (vzhledem k její relativnosti). Takové zjednodušení je možné pouze ve zjednodušených, nerelativistických případech.

                            No fakt je ze S-worksy jsou skoro jako svetlo, tak pro dobre naladěného flamebota spravnější znění: … exaktní měření fyzikální veličiny úměrné hmotnosti, tuhosti, etc.

                            0 0
                    • tromboonen  

                      No ja vzhledem k tomu, ze kupoval/hledal endurance, tak procital recenze a testy endurance kol, a tam ty Spesly vychazely dobre, stejne tak jako Domane, Synapse a jine podobne, rozdily spis v nalazeni a v tom, kde se to pohodli realizuje, jestli pruhybem sedlovky, nebo v zadni stavbe/celem ramu..

                      Neco mam nekde ulozeno, uz jsem to tu odkazoval, merili bocni tuhost a pak vibrace na sedle a riditkach pri jizde na valcich, na ktere byly navarene „hrboly“.. ne ze by jen tohle samotny bylo smerodatne, Spesl Roubaix Skunk Works (a potazmo i pribuzne vyssi rady) vychazel dobre i na bocni tuhost (psali ze srovnatelna s cistokrevnymi silnicemi/zavo­daky)…

                      Ale obecne mam pocit ze podobne zamerene modely od Giantu, Treku, Speslu, Canondale atd. maji podobne vlastnosti, nekde je neco jinak, treba rozdil mezi predkem a zadkem, nekde pruzi sedlovka jako blazen… taky se to lisi podle generace a urovne, ale u Speslu to u tech vyssich modelu zustava dost konstantni co jsem vycet.. Fajnovejsi znacky jsem neresil, sel jsem po masovkach abych mohl rozumne poridit novy starsi ram..

                      0 0
                    • tromboonen  

                      A ctu spis veci v anglictine, nemcinu tak moc nemusim… a je jasne, ze v nemeckych mediich boudou malinko fandit nemecke znacce, i kdyz Canyon ma dobre odezvy i v anglickych oblastech… A Synapse tusim 2014 a 2015 byla hodnocena taky velice dobre, od 2014 to dost zmenili a prej se povedlo..

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Prave ze v nemcine jsou dostupny zajimavy srovnavaci testy. Taky s ni bojuju.

                        0 0
                      • Vendys76  

                        Sice to není v němčině, ale je to k tématu, pokud je zde řeč o kvalitě téhle značky:

                        http://www.bikeradar.com/…sc-15–48977/

                        http://www.bikeradar.com/…l4–14–48171/

                        http://www.bikeradar.com/…mp-14–48593/

                        … ale možná se zde na BF v řadách odpůrců této značky najdou „větší“ odborníci než experti, kteří hodnotí pro bikeradar.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Jací experti? V článcích v odkazech nic expertního není. Tedy, abych to upřesnil, není tam vůbec nic zajímavého jen univerzální pindy jaké umí sesmolit levou zadní i kluci z Vela :-)).

                          0 0
                          • king-bike  

                            kluci z vela jsou frajeri znam je osobne

                            0 0
                          • Vendys76  

                            Expert = odborník… nebo si myslíš, že jsou to úplní laici?

                            0 0
                            • Vilém  

                              Myslis, ze je nezivi reklama? Ostatne stejne jako jakykoli jiny „casopis“.

                              0 0
                              • Vendys76  

                                Hele, já nevim, ale Ty máš určitě zaručený informace.

                                0 0
                                • Singlespeed  

                                  A jaké informace máš ty? Sem s nimi! ;-)

                                  0 0
                                  • Vendys76  

                                    Já nikoho neshazuju, tak nevím, proč bych měl něco dokládat. Někdo tady řek, že jejich testy jsou ovlivněný a neobjektivní… Ale byl to zase jen výkřik, asi se mu tím ulevilo.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Proc by se mi melo ulevovat? U jakych vykricich je rec? Jen me bavi fanaticti obdivovaci konkretnich znacek, neco jako ty.

                                      0 0
                                      • Vendys76  

                                        Tak jo.

                                        Padlo tady spoustu rádoby odborných názorů, až na výjimku nikdo neargumentoval konkrétními testy. Bavili jsme se o konkrétní značce, tudíž jsem dal odkaz na testy na tuto konkrétní značku.

                                        Hele a znáš to o tý postřelený huse? :o)

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Znam o potrefeny a to je prave to, o cem jsem psal vyse.

                                          0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Kdysi jsem četl test silničního kola nejmenované značky (nebyl to Spešl, neboj) v ceně cca 2300 Eur. Vše v pořádku, super mašina. Pak ho přítelkyně vyfasovala. To bylo nových nikde neuvedených poznatků! K čemu nám ten test byl? K hov… Kdyby kolo redaktoři skutečně objektivně otestovali, tak by aspoň člověk věděl, co ho čeká :-).

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Shodou okolností, v poslední 53×11 testují kolo stejné značky na stejném rámu, ale s jiným osazením než máme doma. Co jsem se dověděl? Opět nic :-). Většina nedostatků zůstala čtenářům dokonale skryta.

                                        0 0
                                        • Hroch obojzhivelnyj  

                                          Nahodou, tak osklivej test, jako na ten Kellys v poslednim 53×11 jsem hodne dlouho necet. Samozrejme mezi radkama.

                                          0 0
                                      • Vendys76  

                                        Nejsem tak naivní abych si mysel, že jsou všechny odborný periodika naprosto nezávislý a objektivní, ALE generálně tvrdit, že všichni píšou jen podle toho kdo jim zaplatí, je hloupost.

                                        Padaly daty názory (včetně těch, že S je jen masírka, komerce, shit), já jsem předložil testy. Asi každý značce (i těm top) se něco povedlo a něco zase ne. Někomu se daří víc, testuje, vyvíjí a někomu míň…

                                        0 0
                                      • tromboonen  

                                        Bych si troufal tvrit, ze mezi redaktory casopisu o marginalnim sportu (jakym silnicka v CR je) na malem trhu a mezi solidni online publikaci s celosvetovym dosahem (bIKERADAR) trochu rozdil bude = ono u nas v Cesku obecne moc kriticke odborne recenze neumime.. ale je poytreba hledat dal, da se najit spousta prinosnych a odbornych recenzi = az se k tomu dostanu dam to sem..

                                        0 0
    • Vendys76  

      K tý velikosti…

      já mam 186 cm a mam rám velikosti 61 (Spec.). Bejt tebou, tak si ještě jednou ověřím velikost rámu. Pokud si vezmeš kolo u Specialized, tak Ti určitě nabídnou možnost BG zdarma.

      0 0
      • jonti  

        Opravdu mas 61? Ja merim stejne a mam 56.

        0 0
        • jecnak  

          Taky me to celkem zarazi, kdyz mam 189 a sedla mi idealne 58.

          0 0
        • McBlacky  

          podle mě haluz, taky bych to viděl max na 58 i v případě, že bude mega disproporční.

          0 0
          • jonti  

            Ja byl mezi, ale 56 mi sedla vic, jsem min natazeny, muzu mit 11cm predstavec a nemam az tak vysokou hlavovku. Btw ho mam doma uz skoro tyden a jeste jsem na nem nejel :)

            0 0
            • McBlacky  

              mě by nevyšla sedlovka u 56, jinak bych ji vzal radši taky. Já budu mít kolo v dubnu, doufám. Treky jim moc nejdou v Rado.

              0 0
        • Vendys76  

          Jo, opravdu mam 61. Byl jsem na BG a vyšla mi velikost rámu 61. Od Rb jezdím ještě silničku velikosti 62. Je to tím, že mám delší ruce a nohy. Neříkám, že 58 musí být špatně, protože já mám 61, ALE, že bych využil možnosti a nechal bych si překontrolovat velikost přes BG (v případě nákupu kola je zdarma).

          0 0
          • McBlacky  

            kolik pro info máš výšku ´inseam´ a jak dlouhý představec?

            0 0
            • Vendys76  

              výšku „inseam“ nevím. Představec mám 100mm, úhel 6°, drop 45mm.

              0 0
              • McBlacky  

                schválně to změř, by mě to zajímalo. Mám taky extra dlouhý nohy, měřím teda jen 183, ale 61ku si neumím představit pro sebe (jel jsem Tarmac 58 a Roubaix 56, sice ne aktuální ročníky, ale zas takový rozdíly tam nejsou)

                0 0
          • Breakpain  

            Teda … mam 187cm a 91cm nohy jako ty. Byl jsem take na BG fit a Trek mam 60 – nicmene on je cislovanim jinde, odpovida to 58 standardni … Ruce mam taky delsi, ale neumim si predstavit byt na delsim ramu. Potreboval bych neco jako „stafle“ … vyssi, kratsi.

            Na sve Madone mam predstavec 100mm, vzdalenost spicka sedla stred riditek 560mm a vrsek sedla mereno od stredu osy klik (metr veden po sedlove trubce) je 810mm.

            Jak jsi na tom ty pro zajimavost? Jeste dodam, ze mam kratkou stehenni a dlouhou lytkovou kost.

            0 0
            • Ice-goofy  

              Tak ještě, že tyhle detaily jdou u mě stranou ;) Beru nej velikost 14 představec a delší kliky a pohraji si s posedem ;)

              0 0
              • jecnak  

                Na druhou stranu, jak si jednou najdes spravny posed, putuje s tebou na dalsi kola.

                0 0
                • Ice-goofy  

                  Šak ano, ale, že díky mé výšce vezmu XXl ;) Doladím sobě za léta pohodlný posed a jedu ;)

                  0 0
            • Vendys76  

              Ahoj,

              vzdálenost špička sedla – střed řídítek = 570mm (ty 560mm)

              výška sedla = 815 mm (ty 810)

              tedy na svém 61 Roubaix mám z hlediska těchto rozměrů hodně podobný posed jako ty na svém 60 Madone.

              Každej je trošku jinej, tak trochu originál, navíc jsme každý trochu jinak zkrácený, jiný rozsah kloubů, někdo preferuje ryze sportovní posed, někdo trochu víc pohodlí…

              Neříkám, že bych se na rám velikosti 58 nevešel, ale byl bych na něm trochu natěsnaný (cítil bych se tak). Raději kvůli pohodlí volím 61, kde budu trochu natažený. Vzhledem k tomu, jak se na kole cítím, tak se ukazuje, že jsem volil dobře. Faktem je, že stejnou velikost rámu mi jiný stavitel kola zvolil u Rb, zde mám taky 61 (výše jsem špatně uvedl, že mám Rb 62, ale v BG formuláři, kde jsem si nechal Rb taky přeměřit, je uvedená velikost 61). Když to shrnu, mám zimáka velikosti 61 a letňáka též. Dva prodejci mi doporučili velikost 61.

              Vůbec netvrdím, že já mám velkost správnou a vy ne. Lišíme se o číslo a to je dle mého názoru individuální odlišností každého z nás a třeba i preferencema.

              Dle mého není od věci si kolo ozkoušet, nechat se prodejcem přeměřit a pak se rozhodnout sám za sebe. Něco vyjde v tabulkách, ale furt je to jenom doporučení. Směrodatný je jak se na kole cítím. To se mnou určitě budete souhlasit.

              0 0
              • Breakpain  

                Diky za reakci – uzitecne cteni pro me :).

                Nechtel jsem se dohadovat, kdo ma/nema pravdu, dulezite je pohodli.

                Jak dlouhy predstavec tam je pro zajimavost?

                Jinak perlicka, dle BG fitu jsem mel mit sedlo na 827mm … dalo se to, ale nakonec jsem snizoval a snizoval … stale s tim laboruju a mozna zase spetku pridam, ale jejich hodnota byla dle uhlomeru (uhel v koleni), nicmene potom nemela sanci pata dosahnout na pedal v dolni poloze. Chvili jsem tak jezdil, pak si nasel mene natazeny posed – neumim rict, jestli jsem diky tomu mene efektivni, ale rozhodne me pak neboli za krkem jako predtim a lopatky jsou na tom taky lip.

                Tak at to jezdi.

                0 0
                • Vendys76  

                  Musel jsem na Roubaixe dát na doporučení prodejce (BG) kratší představec než se s 61 originál dodává, takže tam mam 100mm dlouhý představec.

                  Ať ti to jezdí!

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Jo ty mas rubecko :-) … tak proto se ty miry zdaly tak podobne (endurance model vs race model). Se schvalne vecer juknu na geo :).

                    0 0
    • tromboonen  

      Tady na foru je velke S sproste slovo… ale obecne levnejsi hlinikove ramy od solidnich vyrobcu jsou ± to same. nejel jsem ani jedno z tehle kol, ale sel bych po tom, co Ti lip sedne, vic se libi.. Spesl nebo jina velka znacka ma plusy az u top karbon ramu, mam Spesl Roubaix a nyslim ze dobry, ale kupoval jsem ram a skladal, za novou cenovku by mi to prislo moc..

      Hodne/dost vytazena sedlovka je spis plus, pokud teda dosahnes na rodla bez zlomeni patere..

      Spesl je obecne relativne drahy, toho SUPa bych se nebal, nedavno tady nekdo resil karbon SUPa za 50+ tis. tam uz bych tak nadsenej nebyl, karbon ramy vetsich znacek budou mit promakanejsi vlastnosti, ale tu v te hline klidne SUPa a 105tka je rozhodne prijemnejsi nez Tiagra..

      0 0
      • CityFly  

        Já to bral spíš tak, že Allez má téměř shodnou geometrii jak karbon Tarmac a u silnice jsem považoval za důležitější posez/geometrii a sada je až vedlejší.

        0 0
        • tromboonen  

          A kdo rika, ze tarmac ma jedinou spravnou geo? Byva to dost podobne, krome nekterych znacek ktere delaji vylozene hajtry dlouhe zavodni (ja na delku zrovna dost hledim, protoze musim mit max 54, jinak podle noh bych mohl jezdit 56 i 58)..

          O kolik se teda lisi delka horni ramovky u tech dvou (sorry, jsem v low tech modu)? Pri podobne velikosti bych rek maximnalne o 1–2 cm? To se lehce dozene predstavcem, jina vec je ten rozdil mezi sedlem a riditky, tedy vyska hlavovky, to je nejlepsi si nakreslit na papir a srovnat kam Ti to hodi rodla..

          Ptal ses jestli to nebo ono, za me ten ram bude miut podobne vlastnosti, geometrii si prover jestli se poskladas a na ktery lip (ale tak velky rozdil bych tam netipoval) a lepsi sada se vzdycky hodi, samo ze bastl ram co Ti nesedi sada nevytrhne, ale pokud nemaj u SUPa uz jen jednu velikost tak to zvladnes i s nim, urcite.. ve finale je to o tom co se Ti v reale zalibio vic, pripadne jestli budes schopen detekovat rozdil v jizdnich vlastnostech, ale to bych se divil..

          0 0
          • CityFly  

            Spešl má v 58 délku 583mm vs superior 570mm v 56tce. Jenže hlavovou trubku má Spešl 205mm, zatímco SUP jen 170mm a 3cm je už dost velký rozdíl.

            Neříkám, že má tarmac jedinou správnou geo, ale má včetně alleze doporučenou 58čku pro 185–192, kde jsem přesně uprostřed, zatímco u SUPa jsem přesně na hraně L a XL. Nicméně na spešlu jsem nejel.

            0 0
            • tromboonen  

              Nejde jen o delku hlavovky, ale o to, jaky je sloping, respektive poloha horniho konce hlavovky vzhledem k sedlu… spocitej si Competitive Cyclist Bike Fit a pak si nakresli vhodnou velikost obou ramu na papir nebo do poce a porovnej, jsem si temer jist, ze posed pujde nastavit u obou..

              0 0
              • Datel Stepní  

                Můžete mi prosím někdo vysvětlit tu polohu horního konce hlavovky k sedlu? Myslel jsem, že to právě určuje výška hlavovky. Myslel jsem si (asi mylně), že sloping na to nemá vliv, že je při slpopingu jen delší sedlovka.

                Jinými slovy – když mám stejně dlouhé rámy (měřeno horizontálně) a jeden má o 3cm nižší hlavovku, tak budu mít (při stejném představci a případně stejném množství podložek a stejně vysunuté sedlovce) řidítka o 3cm níž než sedlo. To neplatí?

                0 0
                • tromboonen  

                  Myslim, ze ne vzdy, si to vem, pevne body jsou stred dole, konec pod sedlovkou, vrch hlavovky, pricemz vsechny ty trouby mohou mit ruzne uhly (tim se meni vlastnosti kola pri jizde), nikde neni zadny zlatu standard ze vrch hlavovky je dany a od toho uz je to o slopingu… staci si vzit vsechny rozmery a nakreslit si to a budes mit jasno..

                  0 0
                  • Datel Stepní  

                    Já nevím, asi bych to zjednodušil na 3 body.

                    Střed, vrch sedla a vrch hlavové trubky.

                    Jak vysoko se napojuje horní rámová trubka (sloping) je celkem jedno. (Pro tuto úvahu.)

                    To by ty úhly musely být opravdu divoký, aby ti kolo s vyšší hlavovkou bylo níž s řídítky, než kolo s nižší hlavovkou. To se myslím nestane.

                    Rád se ale nechám přesvědčit,že je to blbost, zajímá mě jak to opravdu je.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      kor u silnice. Dneska se dělají krátký hlavy jen u super závodáků, protože s rozvojem silniček masám se tak nějak přišlo na to, že ty zalomený posedy profíků co trénují denně hodinu flexi páteře jsou jaksi nepoužitelný.

                      Takže při výběru vyhovující efektivní délky horní rámovky je pro 95% jedinců vybráno vhodný kolo. Disproporční kusy co tvoří těch 5% si musí ohlídat aby jim vyšla sedlovka (dlouhý nohy) pokud má rám velký sloping, nebo má nestandartní sedlovky (aero, integr / polointegr)

                      0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Delka hlavovky ti da predstavu, ale plete se tam vyska vidlice a BB drop, kde muzou litat centimetr dva.

                      Da se to srovnat presne podle „stack“- vysky vrchu hlavovky od stredu. Kdyz mas stack, reach a efektivni delku ramu, a znas svou vzdalenost stred sedlo, tak uz dopocitas vsecko.

                      0 0
            • tromboonen  

              Jen podle obrazku ma ten SUP sloping slusnej, vrvh hlavy dopst vysoko, sedlovku ma vytazenou asi tak jako ja na Roubaixovi a vzdalenost sedlo-rodla od pohledu podobnou jako mam, ale ja mam podlozky pod predstavcem a predstavec nahoru… a Roubaix ma vyssi hlavovku/vetsi sloping nez Tarmac, takze bych se nebal, ze se na SUPa neposkladas, chce to jen spocitat, nakreslit a pomerit..

              0 0
              • jecnak  

                Presne tak. Pri tom kouzleni se slopingem je dobre si vzdycky prekreslit a nebo aspon prepocitat na klasicky neslopingovy ram, kdyz uz neresim jen efektivni delku, ale i drop.

                0 0
                • CityFly  

                  Top Tube Length 57.9 – 58.3 Cm

                  Seat Tube Range CC 59.5 – 60 Cm

                  Seat Tube Range CT 61.3 – 61.8 Cm

                  Stem Length 10.1 – 10.7 Cm

                  BB Saddle Position 94.1 – 96.1 Cm

                  Saddle Handlebar 54.6 – 55.2 Cm

                  Saddle Setback 4.1 – 4.5 Cm

                  Takhle mi vyšel kalkulátor, ale měřil jsem to sám, takže to je zkreslený. Nicméně na superioru jsem jel na 56 a přišla mi dost dlouhá žrejmě hlavně díky dost nízko položeným řidítkům.

                  Na spešlu jsem bohužel neměl možnost jet, nicméně spešl v 58 má právě 583mm, což mi vyšlo i v kalkulatoru.

                  Canyon ve vel. 60 XL mi doporučil web canyonu.

                  0 0
    • šlapatko  

      Rad, ale hlavně hovadin zde padlo dost. Je možné že na Supa se poskládáš, ale na Spešlu uděláš pohodlnější ůchop.

      Jezdím Author A55, vel 56 respektive 60. Author neměří po vrch rámu. Hlavovka 175, efektivka 588mm. U Authoru jsem na rozhraní 56–58, na pohodlí by byla lepší 58.

      Na Allezu vel 58 jsem jel a je hodně pohodlný (řídítka vysoko) proti mému Arturu.

      0 0
    • Muraj238  

      Asi OT, ale možná bys zájem měl. Kamarád před asi půl rokem chtěl prodat silničku. Hliníkový rám od Authoru + karbonová vidlice, osazení nevím, ale vím, že jen ty zapletené kola ho stály něco kolem 20 000,–. Celé kolo byl ochotný prodat za cca 15 000. Kdybys měl zájem napiš mi na e-mail a zeptám se, jestli ho ještě má.

      0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1 !!!!

      0 0
    • CityFly  

      tak jsem ještě narazil na značku wilier

      ocelák strada: http://www.wilier.cz/strada/d-71268/

      nebo o něco modernější „montegrappa“ http://www.wilier.cz/…ppa/d-71267/

      máte někdo zkušenosti? Ten ocelák s pákama SH105 se mi za 23líbí. Parádní retro vzhled.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Auuu… To první bude extra pohodlné :)

        0 0
        • CityFly  

          Ironie? :D

          0 0
          • McBlacky  

            ne to myslí vážně. normální člověk na tom chcípne. Leda někdo s krátkýma nohama a dlouhým tělem by to mohl dát

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              No ono to nebude tak zhavy s tou kratkou hlavovkou, kdyz pripoctes externi misky hlavka tak budes cca v normalu 150mm HT na 55 delky. I kdyz williery jsou spis nizsi a delsi.

              0 0
              • McBlacky  

                podle přiložený geo to má 15cm v XLku. To je dneska dost málo. Težko říct čemu to odpovídá to jejich XL, ale třeba Tarmac má 61 – 210, Emonda SL 60 – 210

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Delka v XL je 57, to neni extra moc. To je tak do 58cc klasika.

                  Muj cervenej klasickej merckx ma HT 143 pri TT56 a ST56cc, coz je podobny.

                  0 0
    • pedro89  

      Já bych volil toho Alleze, jezdí se na něm opravdu pěkně, rám je kvalitní a nová Sora řadí celkem slušně. Jen ty kola to nemá nejlehčí.

      Nebo bych trošku přišetřil a koupil tohle: http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Osazením to je trošku jinde, nová 11sp 105 je velmi povedená a je v čisté sadě. Kola taky lepší. A určitě plus je i vyšší hlavová trubka. Toto kolo bude tak o 1 Kg lehčí, než Allez.

      0 0
      • CityFly  

        Canyon je fajn. Akorát ale není moc hezkej a hlavně opět problém s velikostí. U Allez mám přesně 58, canyon je těžký odhadovat, ale třeba ho přivezou na for bikes do Prahy. Kde by se dala velikost odzkoušet.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.