• madik

    Hojte,

    Velmi zvažuji nákup silničního kola, protože se na silnici pohybuju v 90% případů s mojím MTB kolem a mám velmi rád rychlou kondiční jízdu.

    Jeden z hlavních kritérií jsou hydraulické kotoučovky, neboť jsem si jednou půjčil silničku s ráfkovými brzdami a při každém větším brždění jsem trpěl (možné mělo kolo mizerné brzdy či co, nevim) a brzdy i velmi rychle vadly. Navíc, protože budu často přecházet mezi MTB a ROAD kolem, tak mít na obojem kotoučovky mi příjde jako lepší volba hlavně z bezpečnosti.

    Mám pár favoritů s cenou povětšinou kolem 80k, neboť se jedná o kola s karbonovým rámem. Raději bych za kolo dal spíše méně kolem 50k pokud by to šlo, ale mnoho modelů s kvalitním hliníkovým rámem a hydraulickými kotoučkovami jsem nenašel (teď z hlavy si na žádné nevzpomínám).

    Měl by někdo tip na kvalitní kolo s hliníkem a hydraulickými kotoučkovami v sadě 105 či Ultegra do cca 50k? SRAMu se nevyhýbám.

    Co se mojich favoritů týče v kategorii cca 80k tak to jsou cca:

    Synapse Carbon Ultegra Disc

    BMC GF01 Disc 105

    Focus CAYO3.0DISC

    SCOTT SOLACE 15 DISC

    ROSE XEON CDX 3000

    ?

    Další menší požadavky co bych od kola chtěl:

    • náboje s průmyslovými ložisky
    • pevné osy
    • asi spíše endurance geometrie
    • zaplatená kola co uvezou spolehlivě 105 kg
    • kolo nebude mít problém projet šotolinovou cestou, nebo sjíždět obrubníky atd..
    • preferoval bych asi 140 mm kotouče

    JInak kolo bych kupoval pravděpodobně až na příští sezonu, pokud se nevyskytně nějaká zajímavá sleva na dobrý model během srpna. Co jsem tak koukal na novinky, tak si myslím, že kvalitní hliníkovým rám už příští rok v hydraulice asi za těch 50k půjde koupit (CAAD12 třeba, případně Canyon určitě připraví mnohem více modelů s kotoučovkami pro rok 2016).

    Díky za všechny postřehy a tipy.

    p.s. Vyplatí se na silničku koupit nové boty se silničními nášlapy (SPD-SL pokud se nepletu). Na MTB používám klasické SPD. Představa, že budu mít na každé kolo jiné boty se mi moc nelíbí :-) .

    0 0
    • orm  

      Podivej se na superior, maji silnicky s hydraulikou nebo RB ma nove silnicku na kotoucich. Ja osobne bych na pevnych osach netrval, na silnicce je to zbytecne, pevny ram, pevna vidlice, silnice. Zadna silnicka nemam problem projet sotolinovou cestu, jen je to nepohodlne, ale material to vydrzi. Obrubniky nejsou problem. Ano, vyplati se poridit si silnicni boty a pedaly (nejlepe s carbonovou podrazkou).

      Osobne kotouce chci na pristi silnicce take, ale ne z duvodu lepsiho brzdeni, ale z duvodu nuloveho opotrebeni rafku v dusledku brzdeni.

      0 0
      • ZbynekN  

        U toho RB je hliníková vidlice, to asi nebude úplně pohodlné

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Miracle má CX disc frame na pevných osách http://www.miraclebikes.com/…loc25052933/

      0 0
      • madik  

        Ale to je snad jen rám ne? To radši komplet kolo od prověřeného výrobce, kupovat komponenty po všech čertech a osazovat rám se mi moc nechce.

        0 0
    • tromboonen  

      Koukas na to trochu logikou MTBikera a pozadavky podle toho vypadaj… ne ze by kotouce byly spatne, ale na silnicce maji podle me opodstatneni hlavne pokud jezdis ve srackach, tedy napr. kazdy den do prace i v zime, pak setri rafky, nadelaji mene bordelu… maj malinko lepsi modulaci, ale brzdny vykon jako takovy dulezity neni, na tenkych plastich jej nevyuzijes, na silnici za 40–50, natoz 80k budou i rafkove brzdy fungovat naprosto dostatecne, limity jsou u karbonovych rafku za mokra a v mega sjezdech nekde v Alpach, ale pokud jezdis vice mene za slusneho pocasi, rafkove brzdy staci (jen alternativni pohled, nenutim Ti to, ale mam pocit, ze soudis jen podle nefunkcnich brzd na nejake sunce..).

      Ja bych si teda radsi priplatil za ram, karbon a nejaky provereny s urcitymi vlastnostmi – tlumeni vibraci napriklad, nez jen za hydra brzdy… Takze endurance model od jedne z velkych znacek, Synapse, Roubaix, Grand Fondo atd.. dlouhodobe to myslim ocenis vice, nez super duper brzdy na tvrdem Alu ramu co Te na delsich vyjizdkach vytrese… hobik se IMHO malokdy dostane do situace, kdy mu nestaci brzdy a kdyz uz, tak muze vzdycky prizpusobit styl jizdy..

      Je to samozrejme Tvuj boj, ale zacinal bych ramem a jeho vlastnostmi (a samozrejme geometrii a velikosti) a az v druhem planu resil brzdy, jestli das tech 80k za Synapsi s hydra diskama a je to neco co chces tak super, jestli mas mene, mozna si vyzkousej silnici s poradnymi a dobre nastavenymi brzdami a kvalitnimi spalky a zjistis, ze to tak hrozne neni (pokud neplanujes jezdit v mokru, snehu a na ledu a zustanes u hlinikovych rafku/brzdne plochy) .. jen pro info, naloz s tim jak uznas za vhodne

      0 0
      • madik  

        Rozumím ti, díky. Snažím se právě nakoupit kolo, tak aby mělo hlavně kvalitní rám s vhodnou geometrií pro mě, na kterém se budu (snad) dobře cítit a bude mít dobré mechanické vlastnosti, tuhý rám tam kde je třeba a zárovně poddajný s dobrým tlumením, kde je opět potřeba.

        Ale holt ty diskové brzdy beru jako něco kvalitativně lepšího, než ráfkové. Myslím, že se to v dnešní době dá zkloubit dohromady, tedy kvalitní rám spolu s diskama. Asi bych si na ráfkové brzdy určitě zvyknul, ale jsem dost na techniku a nechtěl bych toho zpetně litovat, že jsem nešel do kvalitativně lepšího řešení, když jsem mohl.

        Každopádně díky za Tvůj pohled na věc!

        0 0
        • Yura  

          Ceho by jsi chtěl jako litovat? Lituje toho snad 99,9% silnicaru? Si delas prdel ne? Karbonove rafky na mokru, ok nic moc, ale jinak na co kotoucovky? Podle me se to nikdy neuchyti. Na MTB je to nutnost, ale silnice je o jednoduchosti, nizke vaze apod.. Uvazovat nad tim jestli me budou stacit klasicke brzdy, když vidim ze je mají všichni profici a to jezdi jiné kopce kde se musí jinak brzdit apod.. Na silnici bych resil brzdy az jako poslední věc. Zaklad jsou kvalitni kola a ram. Brzdy defakto ani nepotrebujes hehe.

          0 0
          • madik  

            S tou hmotností bych to nevyděl tak dramaticky.

            1. Ráfky pro kola s kotoučema můžou mít jednoduší a také lehčí konstrukci, než ráfky pro třmenové brzdy.
            2. U otáčejících se kol není na prvním místě čistě jakou mají hmotnost, ale o tom jaký mají moment setrvačnosti. A moment setvračnosti roste druhou mocninou se zvětšující se radiální součadnicí, takže je výhodnější mít zejména lehké ráfky. Kotouče, které jsou u středu kola nemají takový vliv na velikost namomentu setrvačnosti.

            Takže těch cca 150g od kotoučů se projeví jen minimálně oproti tomu, kdybys měl o 150 g těžší ráfky.

            0 0
            • zdenal8  

              Co se týká brzd, tak je to celkem jedno, jestli máš ráfkový nebo kotoučovky. Pokud nejezdíš v nějakym humusu jak již bylo zmíněno. Brzdit líp ti to nebude vzhledem k šířce pláště. Mám normální ráfkový 105 brzdy a když za to vezmu, tak se to s klidem kousne a jde to do smyku velice snadno. Když se ti to pak klouže po asfaltu, tak je jedno, jestli to blokne ráfková brzda nebo kotouč. Je třeba si na to prostě zvyknout. Na silnici ten pocit při brždění nebude nikdy jako na MTB, Právě kuli šířce pláště a velikosti kontaktní plochy s vozovkou.

              0 0
              • Yura  

                Tohle si myslim zakladatek vlakna vůbec nebere do úvahy. Proste kotoucovky uplna hovadina…

                0 0
              • Tina  

                Ja mám práve z kotúčoviek lepší pocit dávkovateľnosti ako na ráfkových brzdách. Vďaka menšiemu rotoru ako je ráfik nie sú brzdy náchylné na kúsanie. Odporúčam vyskúšať.

                0 0
                • rasto  

                  kdo vi, proc to nechce uci povolit?

                  a na Tve dalsi kolo – sla bys opet do kotoucu, nebo by ses vratila na rafkove?

                  0 0
                  • Tina  

                    UCI na povolení pracuje, ale problém je s kompatibilitou. Dokonca sa hovorilo, že tento rok by na nejakých závodoch mali byť povolené.

                    Späť k ráfkovým brzdám sa už nikdy nevrátim.

                    0 0
                    • rasto  

                      good, D za info. byl jsem doposavad 100% presvedceny na rafkove, zvyklala jsi me ;-)

                      0 0
              • jecnak  

                Tak bylo by fajn si to nejdriv vyzkouset, nez pronaset nicim nepodlozena moudra. Za me je to velmi prijemne, z kopce i na suchu se da brzdit pozdeji a na mokru ani nemluve. Vahove na celem kole do 200g rozdil viz Boone – pouzivam ji jako silnicku i cx.

                0 0
              • McBlacky  

                kotoučovka se ti kousne jen když jsi úplný dřevo, jak za sucha tak za mokra. To je právě její výhoda ;)

                0 0
            • McBlacky  

              ráfky už neodlehčíš. dneska 20mm ráfek váží kolem 230–250gr (silniční galuska), kolem 300gr má 38mm. Na to, že to pořád je ráfek, musí unést alespon 100kg a je v něm 18–24 děr mi to přijde už na limitu materiálu.

              0 0
          • Barak  

            Silničku na kotoučích jsem neměl příležitost zkusit. Ale takový jeden praktický příklad. Když mi při sjezdu z Ještědu nedalo přednost protijedoucí vozidlo při odbočování vlevo a já ho napálil, myslím si, že bych s kotoučovkama za těch pár vteřin stihl přibrzdit víc než s véčkama.

            Při výběru silničky bych to teda nebral jako prioritu, ale kdybych neřešil prachy, asi bych do toho šel.

            0 0
            • Bruca  

              já silničku na kotoučích mám, ale stejně to brzdí pořád hůř než bráchovo horské na véčkách. ta šířka pneu prostě dělá svoje :)

              0 0
            • McBlacky  

              na silnici ne, tam když vezmeš za brzdy tak zablokuješ obe kola hned vždy. Teda pokud nemáš ty brzdy ve špatným stavu.

              0 0
              • Barak  

                ok, jak píšu, nemám zkušenost na porovnání.

                Ale řekni mi teda jediný důvod, proč je snaha o zavedení kotoučovek do profi pelotonu. Nebo dokonce už je to od příští nebo přespříští sezony schválené. Že by byl tlak výrobců natolik silný, že by změnu prosadili i přes odpor týmů? Odpor by logicky musel nastat, je-li brzdný účinek takový, jaký píšeš, protože přeci jen zdraví závodníků je pro tými priorita. Zraněný závodník = nespokojený sponzor, důsledky netřeba rozepisovat.

                Domníval jsem se, že kotoučovky na silnici mají výhodu v lepším dávkování. A pokud můžeš brzdný účinek lépe dávkovat a kotoučovky mají větší brzdný účinek, jsi schopen zkrátit brzdnou dráhu.

                0 0
                • McBlacky  

                  větší účinek nepotřebuješ, dávkování ano. Za sucha to dáš slušně i na ráfkových, za mokra -zvlášt pokud je nerovný asfalt se záplatami kde má asfalt různou míru ´gripu´ – je kotoučovka znát, mokro v kombinaci s carbon ráfkem ale i hliníkem kde náběh účinku je zpožděn o sekundy zvyšuje míru rizika. Kotoučovka má taky daleko rychlejší reakci na změnu brzdné síly, tzn lépe to koriguješ v průběhu brždění, na mokru opět je tento rozdíl rychlejší i o sekundy

                  V krizovce je to fuk, tam ti dávkování nepomůže protože bereš za brzdu plnou silou, je to rexlex.

                  0 0
                • rasto  

                  jak rika McBlacky, duvod jsou karbonove rafky. ty brzdi spatne i za sucha. a pak jsou duvod i galusky, na kterych se tim padem muze usetrit (na rafku) obvodovy material.

                  0 0
              • Kubajsu  

                Nesmysl. Přední se mi ještě nikdy na suchém asfaltu zablokovat nepodařilo. A že už jsem dostkrát brzdil i očima – vždycky by to mohlo brzdit ještě o něco líp.

                0 0
                • kubad  

                  Tak skus jiné brzdy :)

                  0 0
                  • Kubajsu  

                    Jo, hydraulický Ultegry už brzdily slušně ;-)

                    Obyč Ultegře i Sramu Red pořád dost chybělo (při testovací jízdě). Teď s Chorusem a Eurus kolama jsem celkem spokojenej, ale přední nezablokuju ani ve snu. Možná s pneu nafouklou na kámen, ale to zkoušet nehodlám…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Pac se bojis, ale silu na to brzdy maj. Akorat to casto ustreli a zamkne rodla takze si nevybirave vystoupis

                      0 0
                      • kubad  

                        Přesně tak

                        0 0
                      • jecnak  

                        Nevim ale naposled jsem to dokazal na mokru s nejakm shitovym plastem. Jinak taky bez sance. Ale ja nejsem tak dobrej v brzdeni, pripadne Dura brzdy a nebo hydraulicky kotouce proste nebrzdi.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          předvádět ti to nebudu, protože se nechci vyndat, ale ten limit je v hlavě a ne v brzdě

                          0 0
                          • kokoska.rokoska  

                            Jo. Na Poděbradském triatlonu jsem ještě před výjezdem na silnici „probrzdil“ zatáčku na časovkové koze, která proti „normální“ silničce fakt vůbec nebrzdí. Chudák pořadatel, kterého jsem málem sundal o tom zajisté rád poreferuje :-)

                            0 0
                          • jecnak  

                            Nekd je s tebou fakt zabava :-D

                            0 0
                            • McBlacky  

                              uznávám, že argumentovat googlem a nejít ti to ukázat na živo je hodně slabý.

                              Nicméně…<br />

                              kdo to nechce číst celý: If you try hard enough and have enough strength in your hands, you can lock any front brake, and braking as quickly as possible without locking the wheels is the goal of any emergency stop. The trick is to know when you you are squeezing as hard as you can short of initiating a pitchover. On a bike with typical geometry, this point will be reached when the cyclist attempts to decelerate at more than 0.67 gees, or to slow by more than 23.6 kph in one second.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Tak na internetu najdes vsechno mozny , to fakt neberu. Pro me je tedy na suchem asfalte s kvalitnim plastem limit teziste. Dohaduju se proto, ze jsme neco na ten zpusob merili pri testovani vidlic.

                                0 0
                                • kesu  

                                  Já to snad vyzkouším, když to tu čtu:D

                                  0 0
                                • McBlacky  

                                  ale to jste měřili u bajku ne – bavíme se celou dobu o silnici.

                                  Naopak u bajku se dočteš, že na asfaltu to zablokovat do smyku nejde.

                                  Obecně reálná data asi nikdo moc nemá, protože to jsou situace kdy to fakt smrdí pádem ,pokud to neumíš tak jistým.

                                  argument tím článkem :) no nevím

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Meli jsme tam silnicku a srovnavali s bikem, takze dokud to neuvidim na videu nebo v realu, tak neuverim. Podminkou je suchy kvalitni asfalt a normalni plast na normalnim tlaku. Argument s tim clankem tvym nebo mym? ;-) Ne vazne, za chvilku tu nekdo bude odkazovat na Yuru z Olomoca.

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Jel jsem si pres obed na kolo, tak jsem to zkousel na CX s 160mm kotoucem a hladkyma CX plastema. I kdyz se posoupnu hodne dozadu, tak kolo neblokuju a spis se stavim na predni. Stacilo by ale malicko zatocit a kolo bych bloknul, jen bych si predtim vystoupil, protoze bych se neudrzel rukama. Presunout se uplne maximalne na zadni a maximalne odlehcit predni by mozna slo a nebo postavit to na zadni a floknout predni taky neni problem, ale to asi neni ten pripad, ze.

                                      0 0
                                      • kesu  

                                        Tak jsem to včera zkoušel:

                                        • přední guma NobbyNic 2,25
                                        • kolo Scott Genius
                                        • brzdy Magura MT5

                                        A na suchým asfaltu jde zablokovat přední kolo jak v sedě tak i při přesunu težiště dozadu. Ale ty brzdy jsou neuvěřitelná kotva, se Saintem/XT/SLX/ Magurou MT6/ HOPE V2 to nešlo..

                                        0 0
                                        • jecnak  

                                          Mas to ted nejakou sakra divnou silnicku.

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Nesmí to ale být stylem, že vezmeš najednou hodně za brzdu. V tu chvíli se dá přední zablokovat poměrně snadno na asi čemkoliv, protože stihne dříve jít do smyku než se přenese zatížení na přední kolo (které tomu smyku brání).

                                          Při testu je potřeba brzdnou sílu postupně navyšovat, aby se stihlo hezky zatížit přední kolo. Pak ke smyku jen tak nedojde. V sedě v menší rychlosti v žádném případě nedojde ke smyku a dříve to postavíš na přední.

                                          Já při decentních testech (nechtěl jsem nikdy letět z kola, takže jsem se nedostal do limitní situace) na biku vždy dříve než zablokuju přední se dostanu do situace:

                                          • jsem blízko toho, že bych se sám neudržel na kole (tedy buď bych letěl sám nebo neudržel řídítka v rovném směru)
                                          • nejedu dost rychle, takže i přes přesun těžiště dozadu a dolu to dříve postavím na přední než do smyku

                                          Na testy v dostatečné rychlosti (kdy bych to na přední už jen tak nepostavil při přesunu těžiště dozadu a dolu) nejsem dost sebevrah to rvát za brzdu na maximum.

                                          0 0
                                          • kesu  

                                            „Nesmí to ale být stylem, že vezmeš najednou hodně za brzdu“

                                            Tohle mi nedá, ale to je fakt nesmysl. Vzpomněl jsem si na Milanovo měření odtrhu, to je asi podobná laboratorní „blbost“…

                                            Proč bych proboha zvyšoval postupně brzdnou sílu?! V reálný situaci takhle brzdím, když se dostanu do nějaký nepředvídatelný situace, kdy je poslední řešení za to takhle vzít. V terénu se to stát nemůže, protože adheze je daleko nižší. Krom toho brzdíš i zadní a je docela težký udržet požadovaný směr jízdy při brždění. Snahou bylo říci, že v extrémní situaci může být adheze předního pláště nižší, než je potřeba pro maximální účinek brzdy. Krom toho, pokud se zablokuje přední kolo před tím, než se maximálně zatíží, tak o to těžší je následně udržet směr. Kolo si pak sedne do zdvihu a o to víc znejistí. A navíc zatížení předního kola se mění jednak v závislosti na dynamice brždění, ale hlavně na poloze těžiště jezdce, kterou v takovýhle situaci rozhodně nelze považovat z konstantní, protože sem rád, že se na tom držím. A o to víc jak se to noří do zdvihu a zase z něj dostává, o to hůř se to drží ve směru.

                                            Ale celý je to vlastně nesmyslná zkouška, v reálu do toho mluví strašně vnějších faktorů a není to auto, kde stačí stoupnout na brzdu a o zbytek se postarají brzdné asistenty…

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              že v extrémní situaci může být adheze předního pláště nižší, než je potřeba pro maximální účinek brzdy

                                              Tak v tom se neshodneme. Já to nazývám chybou jezdce, že blbě brzdil a situaci prostě nezvládnul.

                                              Já tedy stylem vezmu v krizovce na maximum za brzdu nedělám nikdy. V krizovce se vždy snažím o popsané. Tedy první stisk brzdy takový, abych vždy zabránil smyku předního kola a následně co nejrychleji navyšovat brzdnou sílu co situace dovolí (povrch, jestli stihneš se přesunout dozadu nebo ne pokud jsi tam už předem nebyl, atd.).

                                              Brzdit stylem vezmu najednou maximálně za brzdu, tak to akorát rovnou poletím místo abych měl šanci to ustát.

                                              Za mě zkouška přesně odpovídá tomu, jak se k tomu snažím chovat v reálu. Samozřejmě v krizovce se to ne vždy povede ideálně (a když za brzdu vezmu hned příliš moc, tak to může být to poslední před pádem), ale vždy se o to snažím (tedy nevzít za brzdu na max ale jen co nejrychleji navyšovat brzdou sílu, aby nedošlo ke smyku předního kola).

                                              Je to přeci cesta, jak máš šanci zabrzdit na nejkratší brzdné dráze, tak proč by se to v reálu mělo dělat jinak?

                                              A co se týká zadní, tak ta pomůže zrychlit zatížení předního kola. Pokud brzdíš na tvrdém povrchu typu asfalt co to jde, tak zadní brzdíš jen úplně na začátku než se přenese zatížení na přední a zadní je na hranici kontaktu s povrchem (tzn. už nebrzdí vůbec).

                                              Krom toho, pokud se zablokuje přední kolo před tím, než se maximálně zatíží, tak o to těžší je následně udržet směr.

                                              Jistě, s tím souhlasím. Proto je nesmysl brzdit stylem, který to způsobí.

                                              0 0
                                              • kesu  

                                                Aha,

                                                tedy teoreticky kdybych byl schopen zatížit přední kolo ideálně, tedy co nejvyšší hmotností a tím dosáhnout co největší přilnavosti, pak je adheze dostatečná. To je asi pravda, ale v reálu je to strašně blbě dosažitelná situace, protože povrch není rovný, zatížení předního kola není ideální a hlavně člověk není na takovou situaci připraven. A pak si řekněme narovinu, že udržet se za řídítkama je dost silově náročný.

                                                Já tedy brzdím povětšinou nadoraz (v extrému), ale problém je se v takové situaci udržet v pozici, která umožňuje fektivně zatížit přední kolo, tedy netancovat do stran, nepřepadávat dopředu, nejet po předním atd. Takže spíš brzdím tak, abych to aspoň trochu ovládal. Nicméně v terénu (brždění mezi klopenkama) mi bežně přední kolo při náhlým brždění přejde do smyku. Tam je ale zase situace jiná, protože jsou tam rolety, který dávají maximální přilnavosti dost na pr*el..

                                                Jinak pochopitelně, že nejvyššího účinku se dosáhne těsně před tím, než dojde ke smyku, jenže odhadnout tu situaci je opět laboratoř, protože každý povrch je trochu jiný..

                                                Učinnost zadní vs přední brzdy je jasná, jenže zase z druhýho pohledu při brždění zadní brzdou zbývá v terénu daleko lepší ovladatelnost v zatáčkách, při razantním brždění přední brzdou kolo poměrně dost přestane zatáčet. Respektive je to výrazně náročnější vzhledem k udržení polohy težiště ideální k trati.

                                                0 0
                                              • JSt  

                                                Já tedy stylem vezmu v krizovce na maximum za brzdu nedělám nikdy. V krizovce se vždy snažím o popsané. Tedy první stisk brzdy takový, abych vždy zabránil smyku předního kola a následně co nejrychleji navyšovat brzdnou sílu co situace dovolí (povrch, jestli stihneš se přesunout dozadu nebo ne pokud jsi tam už předem nebyl, atd.).

                                                pokavad mas cas na takovy komedie, nebyla to zadna krizova situace. nerikam, ze je spatne, kdyz se ti krizovky vyhybaji. ;-)

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  přesně to jsem mu chtěl napsat. Valíš 60 z kopce a vletí ti tam z lesa srna. Poslední co řešíš je jak moc brát brzdu

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ani v extrému, kdy mi kdysi před lety odvezla sanitka jsem nevzal za brzdu na max hned jak krize přišla.

                                                    Ono to tedy bylo už stejně jedno, protože jsem prostě jel jak debil moc rychle a už se to zachránit nedalo. Kdybych vzal za brzdu na max hned na začátku, tak bych jen letěl ještě dříve.

                                                    To nebylo myšleno, že bys v krizovce dlouho rozmýšlel jak budeš brzdit, to už prostě tak musí být naučené reflexivně adekvátně kolu a brzdám co jezdíš.

                                                    Pro trochu silnější brzdy (třeba co jsem jezdil The One), tak okamžitě vzít za brzdu na max (jedním prstem) by u mě byl okamžitý pád:

                                                    • buď bych bloknul přední právě kvůli tomu, že by se nestihlo zatížit
                                                    • nebo kdyby k tomu náhodou nedošlo (dle aktuální pozice těla), tak bych okamžitě letěl z kola, protože bych nebyl ještě v pozici, kdy bych ustál tak velké zpomalení
                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    Co si tak vybavuji, tak i v mych nekolika krizovkach o nejakem skoku na brzdy nemohlo byt ani rec. Spis slo o to, to poslat nekam mimo nebezpeci, zustat na kole a trochu snizit rychlost nevyhnutelneho padu pripadne hledat misto, kam to relativne bezpecne poslat.

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    Mne keď vbehlo do cesty auto tak som nestihla ani prechytiť z vrchného úchopu na páky :)

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    a proč to sem píšeš? na silnici se nespí ;)

                                                    0 0
                                                  • Peslezedirou  

                                                    Přestaňte řešit, zablokování přeního kola a smyk a raději si zkuste za jízy pevně chytit řídítka s překříženýma rukama a pochlubte se, kam jste dojeli :-)

                                                    0 0
                                                  • Peslezedirou  

                                                    Dobře ty :-)

                                                    0 0
                                        • Bumerangista  

                                          no to jo

                                          0 0
                                          • MysoK  

                                            :) :) :) +1000

                                            0 0
                                          • Breakpain  

                                            Tak to první je slabota … ale jak se člověk překlikne na druhý obrázek, tak jsem se skoro pochcal smíchy :D, to dej do vtipů ;o) …

                                            0 0
                                  • kesu  

                                    Ale je to přeci o těžišti, když dáš váhu úplně dozadu a dolů a natáhneš ruce, zablokuješ předek i s 2,5 Minio­nem ST…

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      a kdyz to kopnes na zadni, floknes ho uplne nejvic nejjednodusej. ;-)

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To je právě jen o tom, že vezmeš rychle za brzdu na max. Dozadu a dolu jít můžeš klidně předem. Ale brzdnou sílu navyšuješ postupně, aby se stihlo dost zatížit přední kolo a do smyku to pak vůbec nejde (na biku, na silničce netuším).

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        ono to brždění co uvádí článek nahoře je dost extrémní, nějaký postupní lechtání páček je úplně jinde

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Nevím proč si pod tím představuješ lehtání páček. Naopak postupné navýšení síly na páce (které ale je velmi rychlé) je metoda dosažení největší možné síly kterou můžeš ustát.

                                          Asi pod tím mojím popisem si představujete úplně něco jiného než já.

                                          Takže to zkusím upřesnit:

                                          • vzít okamžitě na maximu za brzdu = maximální brzdá síla např. za 0,1s (neřeším teď zpoždění za reakční dobu a nejde mi o přesný čas, jen ilustrace, takže to třeba nebude 0,1s, ale 0,15s, prostě jen dle rychlosti prstu)
                                          • postupné navýšení na maximáln sílu = maximální sílu tam nebudeš mít za těch 0,1s, ale třeba až za 0,2s-0,8s dle situace, ale je to přesně ten rozdíl kdy už okamžitě neblokneš přední, což bys tou první metodou dal i na asfaltu

                                          Vždyť jsi i sám napsal:

                                          Naopak u bajku se dočteš, že na asfaltu to zablokovat do smyku nejde.

                                          To ale automaticky vyžaduje tu mojí druhou metodu. A první metodou to jde právě bloknout i u biku i na asfaltu (ověřeno).

                                          Případně při té první metodě, když se přední neblokne, tak hned poletíš u silnějších brzd, protože ani nestačíš zpevnit tělo a ruce, případně přesouvat těžiště.

                                          Přesouvat těžiště ale při krizovce čas většinou není. A přeci nevezmeš za brzdu na max, aby tě to poslalo rovnou z kola dolu.

                                          Já myslím, že všichni tak automaticky brzdíte tou metodou co popisuju v bodu 2.

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            ty jsi prostě hroznej teoretik a hledáš tisíc důvodů proč tvoje úvaha je správná.

                                            Já brzdím jak potřebuju a občas to znamená že postavím na předek jak bajka tak silnici – nechtěně. Někdy to i strouhne, co se dá dělat. Je to hlavně tím, že zvlášť na bajku letím co vidím a předpokládám, že tam kam nevidím to bude dobrý, no a někdy není, případně tam kde to znám je změna (polom, překop…

                                            Uznávám, že to není zrovna safe přístup, ale na závodech jezdit jistotu je konečná, kdo to zná to hned dá ranec a mimo závody mě baví jezdit blízko limitu. Tělo mám zpevněný pořád, těžiště jak kdy na fulu s teleskopem je vzad a dole dost na to, aby se dalo brzdit hodně.

                                            0 0
                                            • jecnak  

                                              Kdyz mas telo porad zpevneny, to musis bejt hrozna namakanej. Ja vim: „Skacu dobre, skacu rad.“ Sorry :-D

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Celá tahle větev začala tím, že kesu napsal

                                              A na suchým asfaltu jde zablokovat přední kolo jak v sedě tak i při přesunu težiště dozadu.

                                              A já jen reagoval, že se to stane jen když se blbě zabrdí příliš rychle na max. Žádná teorie, ale praxe. Také to dokážu když chci zablokovat přední na asfaltu, ale v reálné situaci se tomu snažím vyhnout.

                                              Ty jsi teď z praxe popsal úplně přesně to samé co píšu celou dobu. Tedy snažíš se tomu vyhnout úplně stejně a přední blokneš jen sem tam a to předpokládám bude na klouzavějším povrchu než je asfalt.

                                              Kdybys brzdil stylem zablokování kola na asfaltu (jak psal kesu), tak bys to blokoval v terénu úplně pokaždé.

                                              Debata ale začala o blokování na asfaltu a o to mi celou dobu šlo.

                                              A příkladem postavením na přední opět přesně demonstruješ co píšu celou dobu. Tedy že při vhodném extrémnějším brždění přední do smyku nepůjde (pořád řeším povrch co podrží typu asfalt), ale postavíš to dříve na přední.

                                              0 0
                      • JSt  

                        musis tomu pomoct soupnutim teziste dozadu. kdyz to nechas zatizeny, kousne se to a des. ;-) opacnym zpusobem dokazes zahrabat zadkem i na suchu, ale je to jen na sou. prakticky k tomu nedojde. ;-)

                        0 0
                      • Kubajsu  

                        Určitě ne. Když mi auto nedá přednost, určitě se víc bojím blížících se dveří/nárazníku, než že bych třeba mohl zablokovat přední kolo. Ale musím se přiznat k váze ne zcela odpovídající silničářkému ideálu, takže potíž může být v tomto ;-)

                        0 0
    • madik  

      Na pevné ose uplně nelpím pokud zbytek kola bude stát za to. Ale pokud bych si měl vybrat tak ji chci mít jako ve předu, tak v zadu. Uz jsem i nekde cetl, ze bez pevné osy muze hrozit skrtání o kotouče při zatáčení. Asi se to neda ocekavat na vsech kolech a taky asi zalezi na agresivite pri zatáčení. Asi by me to ale sralo, kdyby se mi neco takového stávalo. Na mém horákovi bez pevné zadní osy se mi to občas taky stává..

      Výrobců RB se trochu obávám. Na to RB jsem uz pred casem koukal, ale moc se mi nelibil ten ram, kolo vypada dost ohyzdne oproti zahranicnim. Mozna to jsou zbytecne predsudky. Rámy vypadají opravdu jednoduse, proste svarili par kruhovych hlinikovych trubek a Voila, rám je na světe…

      Na superior se jeste podivam, koukam ze delaji i do karbonu, to snad svedci ze do rámů uz taky trochu videj pokud to teda nenakupujou nekde z číny :)

      0 0
      • scota  

        Superior je holandská firma, která montuje kola v Kopřivnici. Sidílí v areálu Tatry.

        Tak schválně, kde a z čeho se ty rámy vyrábějí ;-)

        0 0
    • ZbynekN  

      Nemá sice hydraulické brzdy, ale aspoň to má kotouče: Giant Defy advanced2 Canyon má zatím kotouče jen na cyklokroskách Inflite ,ale na příští rok bych asi nečekal, vlivem kurzu jsou už známé ceny pro 2016 výrazně dražší u všech značek.

      0 0
      • madik  

        Mechanických brzd se docela bojím, že to nebude uplne ono. To bych uz mohl rovnou jit do tremnovych brzd :)

        Jinak kolo by bylo asi fajn. Skoda ze jejich nejlevnejsi Endurance model s hydralikou je zase za tech 80k http://www.giant-bicycles.com/…/19418/77851

        0 0
        • ZbynekN  

          Být tebou, tak prostě jdu do normálních ráfkových brzd. Budou-li seřízené se správnými špalky, tak se nemáš čeho bát. Případně si najdi recenze těch mechanických brzd.

          0 0
        • JakeF  

          TRP by podle referencí měly být z mechanických top. Jasně, nevýhody proti hydraulice tam budou, ale zase za ty prachy je to kolo paráda… Reference snad budu moct dodat později, už by mělo čekat na prodejně :).

          0 0
          • Bruca  

            a já měl za to, že z mechanických jsou top avid BB7 :)

            0 0
            • Darius  

              na bajku urcite… puvodne jsem chtel BB7 i na CX, ale shodou okolnosti a aktualni nedostupnosti mam uz pres pul roku TRP Spyre a musim rict, ze velmi prijemne prekvapily…

              0 0
            • jecnak  

              Tyhle dvoje brzdy brzdi prakticky stejne (mechanicke TRP a BB7), tj zcela v pohode. Brzdnym ucinkem zcela dostatecne i na CX, jen proti hydraulice chybi ta jemna davkovatelnost. Na nekterych kolech muze byt problem i s castym zanasenim bowdenu u zadni brzdy – zalezi na umisteni trmenu.

              0 0
          • satch  

            jakou šířku plášťů dostaneš do toho rámu? (projde 28 nebo 30?) díky

            0 0
            • JakeF  

              Netuším. Dle info výrobce by měly jít 28mm, z výroby by tam snad měly být 25mm, tak pak můžu vyfotit mezery.

              0 0
              • satch  

                můžeš sem teda potom vložit ty fotky a pokud by to šlo, tak kolo zvážit? díky. Ještě pokud by byly nějaký postřehy z jízdy, ale to už bych chtěl asi moc… :-)

                0 0
                • JakeF  

                  Fotky na houby, s bleskem si to nějak nerozumí… Přijde mi, že 30mm by se tam vejít měly, ale mezery už moc velký nezbudou…

                  Váha na karbon silničku dost poctivá, 9,3kg s košíkem a Ultegra pedály :D. To jsem čekal trochu míň…

                  Postřehy z jízdy ti klidně napíšu taky. Proti 160mm Enduru na sjezdovejch gumách to na asfaltu letí jak hovado :D. Jestli chceš detailnější, tak to asi moc sloužit nemůžu :).

                  0 0
          • Zetema  

            Viete niekto o mechanikách na bike, ktoré majú pohyblivé obidve dosky? Našiel som Gusset a zmienené TRP, ale tie sú na cestné páky.

            0 0
            • Tina  

              Keď chceš lepšie brzdy tak prejdi na hydrauliku. Dnes sú Shimano brzdy aj v tej najnižšej cenovej kategórii neporovnateľne lepšie ako mechanika.

              0 0
              • Zetema  

                Ja nechcem lepšie brzdy, s mojimi som maximálne spokojný, len sa pýtam, či niekto vie o mechanických kotúčových brzdách na bike s oboma pohyblivými doskami, keďže som našiel len na cestu/CX.

                0 0
            • Darius  

              TRP na bike se jmenuji Spyke

              nezkousel jsem je, ale na biku nemuzu rict ani pul kriveho slova na BB7… nevyhodu TRP je, ze nelze nastavist predpeti vratne pruziny

              0 0
    • hannawald  

      GT Carbon Grade 105, cca 65tis, za 60tis urcite nekde sezenes..ma velmi dobre recenze, sam jsem spokojeny, ale je to moje prvni silnice..kotoucovky jsem chtel taky. Myslim, ze tudy povede cesta:) Koneckomcu dobre si pamatuju, jak jsem z kopce brzdil jednim prstem a kolega na karbonovych kolech s veckama (bylo trochu mokro) nebyl uplne komfortni..chapu, ze profici to nepotrebujou, ale ja z kopce nejezdim kilo..

      0 0
      • madik  

        Tohle kolo jsem trochu prehledl. Zrovna vcera jsem koukal na video Road Bike of the Year 2015 – The Top 3 a to GT tam bylo treti, coz je super. Zameril jsem se, al spise na to BMC a Cannondale :)

        O tom Gradu si jeste neco zkusim precit, ale vypada velmi dobre. Skoda jen ze nema 140 mm kotouce, u tech 160 mm uz bych se trochu bal probrzdovani. Jak jses s brzdami spokojen? A zadni naboj je taky vpohode? Formula vyrobce neznam.

        0 0
        • hannawald  

          Ja jsem spokojeny, takze bych mensi kotouc nechtel..mam 80kg a ubrzdi me to, i kdyz proti mtb na 2,2 plastich se to srovnat neda, mame tu jeden sjezdik po kocicich hlavach a tam jezdim hodne pomalu a ma to co delat:)

          Formula vyrabi spoustu naboju, hodne pro jine vyrobce. Ale ty naby tam jsou dost tezke, zato rafky paradni. Na tu cenovou kategorii nadstandard, vetsinou kola vyrobci moc neresi a kazdy upgraduje. Jestli Te trapi naboje, vem vyssi model na Ultegre, tam jsou dt240. Ono se zatim blbe upgraduje, protoze se tezko shani naboje na disky a silnicni 11 rychlostni kazetu. Je jich par a jsou drahe. Tak stoji za uvahu si priplatit..

          Recenze ma kolo skvely..je tam pouzity high modulus carbon, ne nic druhe a treti kategorie jak u velkych znacek, co si top vlakno schovavaji na kola za 150tis a vys..pisou, ze se vyrovna pohodlim Synapse a na silnici ma taky odpich, tzn. pravy univerzal, ne mix vseho a dohromady v nicem dobry.. viz tusim bikeradar.

          0 0
          • madik  

            S Ultegrou je uz za 83k a jsem tam kde jsem byl :) Ten Formula asi bude ok, hlavne ze to ma zapouzdrena loziska a ne konusy s kulickama, kterym se snazim obloukem vyhybat.

            Jeste je trochu skoda, ze Grade nema kabely vedene ramem.

            0 0
            • hannawald  

              To nema schvalne – je to brano jako silnicka do terenu a tohle se proste lip servisuje..mne naopak prijde, ze nad tim kolem nekdo premyslel:) pomer cena/vykon parada..

              Ma top ram a vidli – celokarbon, pevnou osu vepredu, vzadu qr – tak by se to doufam mohlo prosadit jako standard. Lanka venkem, ale jinak vse moderni – tapered hlava, pf30 stred..tam ale treba gt nesetrilo a dalo tam kvuli Shimano klikam ne redukci, ale primo stred od Praxis works, ktery je znamy, ze funguje a nedela pazvuky – stoji asi 80 euro..pritom je to misto, kde ty prachy nejsou na prvni pohled videt..to same kola, kdyz uz tam nejde dat kvuli cene neco lepsiho, tak aspon to nejdulezitejsi-rafky-tam se nesetri..

              0 0
        • Tina  

          Jazdím 140mm kotúče a Shimano hydrauliku. Podľa mňa majú dostatočnú silu aj na ubrzdenie oveľa ťažších jazdcov. S menšími kotúčmi sa aj lepšie dávkuje brzdná sila.

          Keď kotúče tak už určite hydrauliku. Ten pocit na pákach a dávkovateľnosť je oproti lankovým brzdám neporovnateľný.

          Kotúče majú najväčšiu výhodu hlavne v kopcoch a rýchlych a technických zjazdoch. Pokiaľ však niekto jazdí prevažne rovinky tak sú mu IMHO kotúče zbytočné.

          0 0
        • tromboonen  

          Jsem to ani nechtel navrhovat, protoze si tady o me lidi mysli, ze Grade nejak protlacuju:) Ale vlastne pro bajkera, co od silnicky ceka, ze to bude rychlejsi bajk, je to idealni reseni..

          Hele ve finale jde hlavne o ten ram, u Endurance se Ti tam vetsinou vlezou 28 mm plaste (s kotoucema 35 mm a nekde vice), i s 28 mm je to schopne jezdit pohodlne po sotoline a velmi rozbitych cestach, polnackach, i po lese.. pokud mas ambice i do terenu a ne jen za sucha, tak pak uz neco jako Grade, tam das CX plaste.. ale myslel jsem, ze to chces hlavne na asfalt a obcas sotku, tam staci bohate do 28 mm a rafkovy brzdy, teda pokud nejezdis kazdy den za deste a i v zime – to je jediny pripad, kdy jsou disky skutecne potreba, protoze rafkove brzdy ve srackach rychleji nici rafky..

          0 0
    • Smazaný účet  

      Mě přijde, že sice kupuješ silničku, ale v podstatě po ní chceš, aby vypadala a uměla,to co MTB. Pevné osy, kotouče, rajtovat na obrubnících, šotoliny… To si kup radši cx.

      Jinak to co tromboonen – roubaix, synapse, domane – na tom 105, dobrá kola a 25mm pláště a měl bys být spokojený :-) Jinak kdesi jsem četl, že díky lepšímu přepákování mají nové shimano 11s sady lepší brzdný účinek. Ale sám jsem nezkoušel, třeba doplní někdo jiný :)

      0 0
    • rasto  

      ke kotoucum se vyjadrovat nebudu, jde o Tve rozhodnuti.

      co se tyce naslapu, na zacatku si urcite vystacis s spd. jestli Te ale silnice chytne, investuj do silnicnich pedalu. velice oblibene jsou i looky (model keo). ’uchop’ na silnicnim pedalu je oproti spd uplne jiny – jde o jinou kategorii. velika stycna plocha pedal – platforma je znat, drzi perfekne. nikdy bych tomu neveril.

      0 0
      • madik  

        Staci i ty nejjednoduzsi pedaly od Looku? Look Keo Classic 2 cca 1600 Kc. Nebo od nich jsou spise dobre ty s tou karbonovou Blade pruzinou? Nejlevnejsi model je za cca 2500.

        Ze zacatku asi vezmu spd pedaly s tretrama co mam. A pak si nekde v klidu vyberu silnicni tretry a k tomu nejaky ty pedaly.

        0 0
        • Yura  

          Keo Classic jsou zlatej stred. Na nich se nemá co ******. Ta karbonova pruzina často praska co jsem slysel od borcu ze Specialized..

          0 0
          • McBlacky  

            to byl ten starý model s tenkou na straně, nebo máš info i o praskání u nové konstrukce?

            0 0
        • nooski  

          KEO blade bych zavrhl. Jsou nevyvazene a často zůstanou v pozici vzhůru nohama místo zámkem dolů a naslapovani je pak dost obtížné. To samé u Timu. Shimana jsou hodně povedené a s mnohem lepšími ložisky než francouzi.

          0 0
          • rasto  

            nevim, odkud vychazis s keo blade o nevyvazenosti. ja proti nim nemuzu rict ani popel. nacvakavam velice rychle, snad se mi jeste nestalo, ze bych prehmatl. co se tyce odolnosti, blady se vyrabely tak 4 roky? kdyby se lamaly, stahli by je z nabidky po pul roku. a navic, my amateri nemame sanci pri nasem rocnim najezdu nasimulovat zatez profi jezdcu.

            pro madika: jde o to, kolik jsi ochoten investovat. a) jde o trvalou investici – pedaly se Ti jen tak ne.oserou. dobre tedy zvaz, zda rovnou nekoupit drazsi verzi pedalu b) jestli Te silnice nechytne, pak jde o rizikovejsi investici drazsiho komponentu.

            → doporuceni: nechces ze zacatku zkusit jezdit s mtb a silnicni pedaly i s botama si koupit napr. jako vanocni darek? do te doby zmapujes nabidku.

            0 0
            • madik  

              Toho doporučení se chytnu. Jetli tedy vubec jeste letos kolo koupim :) Na MTB si chci stejně kupovat nove pedaly s oboustrannym naslapem, tak stare jednostranne SPD dam na silnicku a boty budu mit jedny. Pak po nejake dobe nakoupim SPD-SL set :)

              0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      mám Scotta Solace 15, vybral jsem ho kvůli geometrii. Já tomu kolu říkám spíš krosáč, než silnice. Ale nebolí mě z toho záda a dobře se mi na něm jezdí. Na silnici obecně ale najeto moc nemám. Nicméně co můžu srovnat tak nejpohodlnější mi přišel Trek Domane co se zadní části týká, naopak předek mi přijde lepší u Scottu. Co můžu srovnat s cca 4 roky starou Madonou, tak to je ten Solace někde úplně jinde, po stránce pohodlí teda. Odezvou na šlapání to pochopitelně odpovídá kategorii, takovej Tarmac a jemu podobní jsou zase jinde.

      Abych odpověděl:

      • náboje bych moc neřešil, pokud tě to bude bavit pořídíš jiná kola
      • pevné osy nejsou špatná vychytávka, ale jako nutnost to nevidím. Nicméně, o disky mi to neškrtá a vážím skoro 100kg.
      • kola co jsou na Solace jsou dost těžký, ale narval jsem je několikrát a ani jsem je necentroval
      • šotolina je na silničce vždycky opruz, nicméně jde to
      • z obrubníku sjede cokoliv a slušný bunny to taky dá..
      • hliníkový rám bych vzal tak maximálně na DH kolo s 200mm zdvihem, na silničku je to přežitek
      • no a kotoučovky jsou spíš designová záležitost podle mého než nutnost, brzdí to líp, jde to míň z tuha, ale že bych se bez toho neobešel..
      0 0
    • McBlacky  

      mrkni na Giant Defy advanced pro. Giant obecně má asi nejlepší custom kola v daných cenových kategoriích, takže na kole se dá jezdit jak je z krabice bez nutnosti tuningu – narozdíl od spešlu, treku a dalších. Tady možná jen dát carbon řidítka a máš to top

      0 0
      • madik  

        Tim nutnym tuningem myslíš co? Vymenu predstavce atp?

        S dostupností GT Grade to nevypadá moc dobře v tento moment, takže ted už se jen musím rozhodnout jestli za každou cenu letos neco ještě kupovat, nebo si to nechat na příští sezonu, kdy bude větší výběr kol dle mích požadavků.

        0 0
        • McBlacky  

          výměnu celých kol, případně kazety pokud má haluz rozsah, klik díky délce nebo převodníkům atd. Někdo dává i mimosadový brzdy co brzdí hůř než nový dual pivoty. V kategorii 60–80 tisíc dává pár značek hliníkovou sedlovku, nebo absolutně nepoužitelný pláště.

          Představec a sedlo to je automatický na každým kole. U giantu si můžeš vybrat jakou délku představce ti na kole dodají, což taky není automatické.

          0 0
    • madik  

      Tak zatím to vypadá nadějně s GT Grade Carbon 105, mám domluvenou jízdu na testovacím kole a když to bude OK, tak z evropského skladu se ještě dá dodat.

      0 0
      • hannawald  

        Bez do toho, pro pristi rok je to prakticky to same,jen jine barevne prouzky, a cena bude vyssi, co jsem videl.

        0 0
        • krabica  

          A bude mít nové brzdové páky ST-RS505 a brzdy BR-R785 místo R685.

          0 0
          • hannawald  

            S tema brzdama nevim, jak to je..GT uvadi ve specifikaci R685, ale ja mam na kole (grade carbon 105) trmeny R785.

            0 0
            • madik  

              To je zajimave. Ve specifikacich a vsude v recenzich pisou R685. Kdy jsi kolo kupoval? Mozna byly R785 pozdeji v letosnim roce dostupnejsi tak je pouzili..

              0 0
            • madik  

              Mam doma ted testovaci Grade Carbon 105 a ma taky R785 brzdy. Kolo se mi zatim docela zamlouva, pak poreferuju po delsi vyjizdce co planuju behem vikendu.

              0 0
              • hannawald  

                Ja menil sedlo a riditka, ale to bych delal asi i na jinem kole. Jinak spokojenost.

                0 0
    • ales112  

      Ahoj

      nevite kde se da sehnat silnicni karbonova vidlice s hilinkovym (ne karbon) sloupkem na diskove brzdy?

      hledal jsem na netu, ale vse, co jsem nasel tak je full karbon

      dekuju za rekace

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.