• gemini

    Ahojte. Začínám si hrát s myšlenkou, že bych si k MTBčku pořídil i silniční kolo na dojíždění do práce ( kolem cca 20 000,– ), ale když se tak koukám na ty uzoučký trubky, uzoučký pláště, v častých případech zapletený kola s ne více než 24 špicema, říkám si – unese mě takovejto stroj vůbec? Pokud ano, chci se zeptat, co by jste mi ke koupi doporučili a naopak čemu bych se měl obloukem vyhnout. Jelikož jsem, co se silniček týče, absolutní, ale absolutní laik, budu rád za každou radu. A proč vlastně silničku? 1) do práce jezdím pouze po silnici 2) ve firmě, ve které pracuju, je stání na kola venku mimo budovu a není nikterak zabezpečený proti nekalým živlům ( a epika bych nerad nechával na pospas nějakým takovým …), takže levnější silnička mě v případě čorky nebude tak moc mrzet 3) od silničky očekávám, že pojedu o něco rychleji a dojedu o něco dál než na MTB 4) konečně mě pozdraví „žiletky“ který, který mi, když jsem na MTBčku nikdy neodpoví na pozdrav:-) 5) silničky se mi vždycky líbily 6) nikdy se mi nelíbili crossy, fitnesy, trekingy a podobný parodie na  téma kolo. Co od silničky nečekám? – to že bych na ni někdy závodil…

    0 0
    • gemini  

      …Nebránil bych se ani nějaké solidní bazarovce, ale díky mým proporcím ( 196 cm / 115 kg ) se v bazaru těžko něco sežene…

      0 0
    • nooski  

      Stačí vybrat cokoliv s nezeslabovaným rámem a ideálně vysoké ráfky s 36 dráty v každém kole. Možná by se hodily 25 pláště kvůli pohodlí místo karboných komponentů. Velikost nějaká velká :-) Silničáři zdraví všichni, aspoň co znám to spíše bikeři sedí důležitě jak vosa na bombónu a hypnotizují cestu, aby jim někam neutekla. Sadu buď Mirage nebo Tiagra popř. 105 podle toho co víc sedne do ruky. Pak už jen ti můžu popřát mnoho šťastných kilometrů na silnicích bez nehody :-)

      0 0
      • hribik A1  

        ziletkari ze zdravia vsetkych? ani nahodou…biker mi odzdravi skoro vzdy (90 %), ziletkar tak na 50 %, skupinky a baliky 0%

        0 0
        • nooski  

          Čím to je, čím to je? :-) To by mě fakt zajímalo.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            zalezi na cem sedis, bych rek.

            0 0
          • kámen úrazu1  

            Mě žiletkáří taky zdraví míň než nepochybně-nejezdící-jen-pro-parádu bikeři, a to i když jedu na silničce. Respektivě – není rozdíl, jestli jedu na biku nebo na silničce, prostě často (ale většina rozhodně ne) se na mě jen divně podívají a nejen, že nepozdraví, ale ani neodpoví na pozdrav. Pochybuju, že by všichni stačili postřehnout můj trojtác, bikovou přilbu a tretry, případně kejml. :-)

            0 0
            • nooski  

              Tak to už tím tuplem nechápu. Když potkám babu tak div že nevystřihnu poklonku. Nevím jak jinde ale nežné pohlaví na kole je v našich končinách ohro­žený druh.

              0 0
              • hribik A1  

                asi nebudes moct podla seba posudzovat druhych, mozno si svetla vynimka :-)

                0 0
            • Martin  

              jak se pozná biková přilba od silniční bez bližšího ohledání? :-)

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Takle to lidi většinou rozdělují podle toho, jestli mají kšilt, nebo ne :-)

                0 0
      • Martin  

        tak nějak. pořádnej rám, kola s 32 nebo 36 dráty a nemáš problém. mrkni ke mě do profilu, na čem jezdím já (190/105)

        0 0
    • stan222  

      Vážím ještě trošičku víc a měřím o 5 cm méně a šel jsem do tohoto Šírera. Mluvil jsem s majitelem firmy a poradil mě že si mám koupit zapl. kola Venta jinak že nevidí problém. Bez karbonu a bez vícenásobného zeslabování, sada Mirage. Nemám ho dlouho, ale zatím se to jeví jako dobrá koupě. Rozhodně je to velmi tuhé kolo.

      0 0
      • Lister  

        mám stejnou silničku asi va měsíce. Sada Veloce a zapletená kole khamsin. O rámu ani nemá cenu moc psát, to je prostě těžký nezeslabovaná hlíník a ten drží. měl jsem strach z kol, ale i přesto, že jsem v době kdy jsem to začal jezdit měl cca 92 kg, tak se do boku ani nehnou. Kdo ví jaká bude životnost, ale zatím se drží slušně – jen bylo potřeba po prvních jízdách docentorvat a lehce přitáhnout výplet a teď už pohoda. Jediné co by mohl být trošku problém je velikost kola, přece jen je to slopingový rám co odpovídá klasické 60 – délka asi bude v pohodě, ale kdo ví jestli vyjde sedlovka – kamarád co asi ani tolik neměří má největšího Pellse bez slopingu a sedlovka (400mm) jen tak tak.

        0 0
    • Janes  

      Sice jsem tady četl pár věcí o nedochvilnosti téhle firmy, ale mám už léta tu silničku v profilu, jak vždycky říkám stavěné na míru a váhu (185/ 110–120). Takže pokud chceš železo, víš kam jít.

      0 0
    • gemini  

      Ještě nějaké tipy by nebyly?:-)

      0 0
      • dancing dog  

        Taky přes cent, pořídil sem si z 2.ruky silničku- rám Fort Gara, ocel, na ráfkách Mavic Cosmic, ale starších- necarbonové…

        Držák jak prase, ani sem necentroval, ale nějakou dobu už odpočívá v garáži…kvalita asfaltu + 2 x sražení autem mě zatim trochu od silnic odrazuje a když, tak na crossu, přeci se na něm dá někdy cesta zkrátit přes pole…

         

        určitě bych šel na Tvym místě do oceli- nový rám nebo bazar, ráfky Cosmic byly tady v bazaru v nabídce…

        0 0
        • kámen úrazu1  

          Přes pole, les, louku se dá zkracovat cesta i na silničce. A vůbec to není hrozné, moc kodrcavé, hrozící pádem nebo efektem. Trochu se podceňuje, co je na silničce pro běžné jedince a bez rizika jetelné.

          http://www.bike-forum.cz/…big/p1020291

          0 0
          • jecnak  

            Myslim, ze tohle je vymluvnejsi. Otazka ovsem jestli jeste normalni ;-)

            0 0
          • dancing dog  

            To máš jistě pravdu, ale přeci jen na tom crossu to zkracování jde lépe + vybírám fakt opuštěný silnice a tam je často asfalt tak otřesnej, že na silničce by to bylo kličkovací utrpení s velkou spotřebou špalků…ale je fakt, že se mi po tý silnici stýská, tudíž nejspíš projde prohlídkou, promazáním a uvidí se..ale až v létě…

            • musíš taky brát v úvahu, že to co vy lehké váhy projedete v pohodě, pod náma těžkýma může dojít k defektu..včet­ně ráfků…
            0 0
            • kámen úrazu1  

              Silnice děravá nějak takhle? :-)

              0 0
              • jecnak  

                Hlavne, ze jsou ty diry pekne zaramovany ;-)

                0 0
                • Pebe  

                  ahlavně je děravá vždycky v našem směru :-)

                  0 0
                  • Lister  

                    tohle je v pohodě…vždyť je tam souvislý pás rovné silnice :-)

                    0 0
              • dancing dog  

                Todleto je v pohodě, pár velkejch děr, to se dá umanažerovat…myslím souvislý pás milionů různě hlubokých a širokých děr a dírek, puklin a puklinek…

                0 0
        • dancing dog  

          ted někdo podobný kolo se stejným nebo téměř stejným rámem někdo nabízí za pětku na cyklobazaru…do práce bohatě stačí…

          0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        http://www.cyklobazar.cz/kontakt.php?…

        tohle vypada docela jako zirafa

        http://www.cyklobazar.cz/kontakt.php?…

        tohle kdyby melo dualy a vic nez 7sp, aby se nemusel resit naboj…

        0 0
    • gemini  

      Tak dneska jdu prubnout toho Šírera, tak uvidíme, jak to bude s tou jejich velikostí…Kaž­dopádně díky všem zúčastněným za názory.

      0 0
      • dancing dog  

        šírerem nic nezkazíš…krom rámu nezapomeň hlavně na pevnost ráfků + výplet…ale to už tady asi bylo..

         

        good luck…

        0 0
    • gemini  

      Takže jen pro info – volba padla na Šírera ultimate 102 na sadě Veloce. Oproti MTBčku je to jakýsi vratký, ale snad si zvyknu:-)

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        To je asi dobrá volba,dost muziky za přijatelně nepříliš peněz.Nevím,jak jsou pevná ta kola,ale vypadají bytelně.Vzal jsi klasiku nebo compact?Tak ať se ti to zalíbí,užívej si a hlavně opatrně na asfaltu,jezdí tam občas auta.

        Za ty peníze se mi to líbí!

        0 0
        • gemini  

          Vzal jsem compact, ale ne že bych ho nějak chtěl, ale prostě tam byl:-) Přemýšlel jsem i o 3převodníku, ale to jsem zavrhl. Do žádných hor s tím  jezdit nebudu a na to moje silniční šolíchání si vystačím s compactem. Kola jsou celkem pevný ( nemám ale s čím srovnávat, jsou to jediný silniční kola, co jsem kdy držel v ruce ), a vypadá že i něco vydrží ( prodavač tvrdil, že mají nostnost 120 kg ). O autech na silnici vím, budu dávat pozor a doufat, že nenarazím na nějakýho idiota…každopádně se těším na první dnešní vyjížďku.

           
          0 0
      • burnout/syndrome1  

        Jenom se mi moc nelíbí to 10ti kolečko,Campa i Shimano to cpou všude,dělají podle mě z držáků prostý spotřebák

        0 0
        • Vrci  

          Nesouhlasím s tebou, řetěz vydrží přes 6 tis. Desítku jezdím od roku 2002, kdy jsem koupil první kola (proton + chorus kazeta), později (2004) přikoupil závodní kola (eurus + chorus) a letos zimní (ručně pletená mirage nába + veloce kazeta). Všechna kola jsou bez problémů zaměnitelná na obou rámech – nestřílí. Možná jsou tvé zkušenosti jako uživatele jiné značky odlišné, ale nebude to spíš špatnou volbou dodavatele.

          0 0
      • Lister  

        teda fakt bych nevěřil že se na to vlezeš :-)

        Podle mě dobrá volba – volil jsem před dvěma měsíci úplně stejně – akorát jsem nechal vyměnit sedlo a dal jiné pláště. Ale jinak máme prostě úplně stejný kolo. Vratký mi nepřijde – teda na poměry silničky. A kola celkem drží, akorát je potřeba je po pár km docentroval a doladit napětí výpletu, ale to už jsem psal výše.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.