• zdenek007

    Dobrý den, letos jsem si jako doplněk k horskému kolu koupil na silnici CX a docela mě to chytlo. Proto zvažuji investici do koupi silničky. Podmínkou jsou kotoučové brzdy (přece jen se mi zdají bezpečnější). Nechci do toho dát víc než 100k(hlavní je pro mě MTB). Případně je problém dát kotoučové brzdy na jakékoliv silniční kolo? Děkuji

    0 0
    • Martin  

      silnička musí mít na kotouče přípravu :) takže na jakoukoliv silničku kotouče nedáš

      0 0
    • Delkim  

      jedině kotoučovky, poslednich 100 let byli všichni silničáři čistí hazardéři a po tisících umírali ve sjezdech :)

      každopádně volbu máš snadnou, 100k je slušné rozpětí a stačí prolistovat pár katalogů a máš vybráno, problém nikde nevidím (počítám v ceně i případnou slevu)

      http://www.giant-bicycles.com/…22844/85454/

      http://www.specialized.com/…rt-disc-race

      atd.

      0 0
      • zdenek007  

        :-). Už nejsem nejmladší, sem tlustej a jezdím i za deště a kotouče mi prostě přijdou pocitově bezpečnější…

        0 0
        • Delkim  

          jestli nejsi už nejmladší tak se na jízdu za deště vyprdni a jezdi jen za hezkýho počasí, ne? :)))

          btw pokud nejezdíš v dešti sjezdy v Alpách tak se to fakt dá v místních podmínkách zvládnout i bez kotoučovek… ale zase jestli na to ty peníze chceš dát tak jsou to tvoje peníze :)

          0 0
          • zdenek007  

            Je mi 36. Vím, že se to bez kotoučů dá zvládnout, ale je to o něco složitější… Radši oželím pár gramů. O peníze mi tolik nejde.

            0 0
            • zdenek  

              Jestli mají silniční kotoučovky stejné problémy jako MTB, tak bych zohlednil i tento faktor. Mám 2 silniční kola a jediná údržba za poslední roky byla výměna špalků na jednom z nich. Naopak ze dvou MTB na kotoučích už má jedno komplet měněné celé brzdy a u druhého je nový třmen.

              0 0
              • wladeq  

                A jsi si jistý, že to bylo tím, že to jsou kotouče? Nebylo to třeba tím, že to byly nejaké hnoje za litr?

                0 0
                • Martin  

                  +1

                  na MTB mám kotoučovky XT M770 od roku 2009 a měl jsem následující problémy:

                  před dvěma lety odvzdušnění zadní

                  3× výměna desek

                  letos výměna předního kotouče, protože mi při brždění pocukávalo přední kolo a servisák mi říkal, že kotouč už odchází

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Za 6 let provozu docela vpoho,,co by si po nich chtěl? Uvědom si, že na rozdíl od silnice pracují brzdy na MTB v daleko horších podmínkàch a s vétší váhou kola jsko celku, takže porovnáváš neporovnatelné. Když jsem měl na starém MTB klasické brzdy, tak jsem měnil špalky a ladil pořád, po přechodu na kotouč ve předu mi práce výrazně ubylo a řešil jsem takřka jenom klasiku vzadu a to se přední používá častěji.

                    0 0
                    • Martin  

                      asi jsem to blbě zformuloval, ale to bylo potvrzení příspěvku nade mnou…

                      0 0
            • jirkous3  

              Je otázka, zda ty kotouče ovšem budou přínosem. U silničky to není o brzdách, ale o tom co přenese plášť na silnici. Styčná plocha je tak malá, že při vyšším účinku prostě sklouzne plášť po vozovce a dostane se do smyku. No a jak se říká, silničáři nebrzdí, ale přibržďují :-)

              0 0
              • blaf  

                faktem je, ze kotouce jsou daleko vic citelne, na mokru rafek nebrzdi a potom se kousne, kotouce brzdi od zacatku stejne, ale jinak mam taky nazor, ze na silnicku nejsou treba, mam s nima ale jen esteticky problem, coz vetsina lidi nema

                0 0
                • tromboonen  

                  To o tom mokru je ale spis jen u carbonu, hlina tak velky problem nedela, ale zase ve srackach odchazi rafek.. je to jedno, tazatel je proste biker, co bez kotoucu nechce zit, ja bych si to na cistou silnicku taky nedal, taky hlavne kvuli estetice, na CX/hybrida uz ano, ale protoze chci mit 100pro kompatibilitu zapletu, obejdu se bez toho, mini-Vcka co mam na CX brzdi az moc, jediny rozdil je ze u hydra kotoucu to bude o malinko lip davkovatelne, ale to me fakt netrapi, zato kdyz prijedu v zime ze snehu a bahna, tak je v tech spalcich a na rafcich pekna kase, to bych si dokazal odpustit (ale moc casto to nedelam, takze OK)..

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ja bych tu vsem mudrlantum doporucil si zkusit par dni s kotoucema jezdit. Mozna zmeni nazor. Pokud clovek rad jezdi v kopcich a nebo tam bydli a nebo jezdi hodne za mokra a v zime, tak pro hobby jezdce neni o cem diskutovat. V tehle cenove relaci to uz ani neni prilis o kompromisni vybave ci ramu.

                    0 0
                    • Martin  

                      pro mě jakožto sračku, která se bojí jet dolekopcom, byly kotouče (byť mechanické) na CX dost vysvobození.

                      sjezdy v Nízkém Jeseníku, které jsem na silničce jezdil se staženou prdelkou, si teď na CX dávám s větší jistotou. sice jsem mírně anomální případ, ale za mě mají kotouče na silnici rozhodně přínos (a ano, vím, že nezanedbatelný efekt mají širší pláště)

                      0 0
                    • tromboonen  

                      Tak ja vpodstate napsal to samy, ne? Na mega kopce a sracky kotouce dobry, na CX uz jsem se dopracoval k tomu, ze bych je i bral, na silnici zatim radeji ne (hlavne estetika a kompatibilita), ve srackach nejezdim.. :)

                      0 0
                      • jecnak  

                        Mluvil jsem spis tak nejak obecne a narazel na stale panujici nazor, ze na silnicku kotouce nepatri a ze jsou vlastne zbytecne. Ja taky na biku dlouho vozil Vcka a nijak zvlast me to neomezovalo, ale jaksi to neni ono a s kotoucema dokazu jet z kopce ve vetsi pohode a mam mnohem vetsi odstup do bezpecneho limitu.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          No ve finale je to uz dneska jen o estetice a kompatibilite ramu, kdybych kupoval funglovku a nemel X dalsich kol kde chci tocit zaplety, asi bych o tom uvazoval i na silnici (na CX/tourera uz urcite), ale pokud vim jeste se uplne neustalil standard pevna osa/RU a rozmer, to by me trochu odrazovalo, plus jak rikam, estetika a to, ze pri mem pojeti silnicky mi rafkove brzdy plus top spalky a hlina opravdu staci, resp neomezuji me, snad jen v tech srackach, ale tam se dostanu jen nahodou a pak neni problem prizpusobit jizdu, nezavodim..

                          0 0
                    • ememem1  

                      presne tak. zatial co za sucha som musim priznat nijaky zasadny rozdiel nevidel vsetko ostatne je o rad inde uplne rovnako ako pri mtb.

                      0 0
                      • Tina  

                        Ja som si všimla, že aj za sucha dokážem na kotúčoch brzdiť podstatne neskôr a bezpečnejšie ako s ráfkovými brzdami. Nikdy by som si nemyslela, že to tak bude, ale mám to vyskúšané a overené na jednom zjazdíku u Brna. Kedysi som vedela, že musím začať brzdiť tesne pred jedným zalepeným výtlkom na silnici a pohodlne som aj z veľkej rýchlosti dobrzdila do 90° zátačky. Teraz viem, že ten výtlk môžem ešte v rýchlosti prejsť a brzdiť až z ním a stále bezpečne spomalím natoľko by som pohodlne vybrala zákrutu. Je to možné hlavne vďaka lepšej dávkovateľnosti hydraulických kotúčových bŕzd s malým rotorom.

                        0 0
                        • ememem1  

                          ono je to mozno tym ze ja mam take ne moc typicky cyklisticke ruky :-)

                          0 0
              • Martin  

                jednoduchý recept – galusky

                0 0
                • blaf  

                  recept na co? to maji galusky vetsi stycnou plochu?

                  0 0
                  • Kubajsu  

                    Ne. Ale můžeš si líp hrát s tlakem. Kromě toho mají, vzhledem ke způsobu nasazení na ráfek a absenci pohybu duše/plášť lepší kontakt s povrchem při stejném tlaku… Bezduše by na tom v tomhle ohledu mohly být podobně.

                    0 0
    • zdenek007  

      Díval jsem na tyto 2 kola. Superior se mi moc líbí a je za lepší cenu, ale po pročtení několika diskusí tu na tuto značku nejsou moc dobré recenze…

      http://www.kola-online.cz/…-2015/d11918

      http://www.kola-online.cz/…-2015/d17168

      0 0
      • Delkim  

        tak nemůžeš srovnávat Cannondale a Superior ne? :)

        v podstatě jsi si už vybral, teď už jen vhodnou velikost a ukecat nějakou slevu :)

        0 0
        • zdenek007  

          Ano, v podstatě jsem si vybral, ale chtěl jsem potvrdit výběr…Ten superior jsem měl možnost vyzkoušet a byl vynikající (z pohledu totálního amatéra podotýkám). Asi bych si měl vyzkoušet i ten cannondale, že?

          0 0
      • Dejv94  

        Supa rozhodně ne, rám něják neoplívá kvalitou a výrobce se staví k reklamacím dost špatně. Nemluvě o tom že je to Sup a snad všechny co mi prošli pod rukama, tak majitel si u každého stěžoval na lupání (všeobecně u ruzných rámu od Supu).

        Cannon s Di2 na kotoučích bude dost dobrá volba, ač nejsem moc přiznivcem BB30, tak snad na silnicích to není takovej problém s bordelem. Mě osobně dost sedí geo Cannonu.

        0 0
        • Martin  

          trochu OT, ale mám Supa Team 29 ročník 2008 a jediné zvuky, co mě štvaly, bylo vrzání kalíšků na kolech, ty stačilo prokapat olejem

          0 0
        • jecnak  

          Ja mam naopak s BB30 mnohem lepsi zkusenosti jak s HTII.

          0 0
      • tromboonen  

        Skoro 90k za SUPa bych teda nedal.. nic proti nim, kolo vypada pekne, ale za ty prachy (i o dost mene prachu) chci aby ram mel spickove vlastnosti, Synapse to urcite splnuje, Sup bych si troufal pochybovat, navic obcas se tady vyskytne nejaka prasklinka na karbon SUPu, je pravda, ze to jsou MTB..

        Zkusil bych se podivat po sleve na Cannona, nebo ekvivalentni endurance silnici od top znacky (Felt, Bianchi, Trek, Giant, Spesl, BMC), vsechny maji dobre recenze a jsou to pekna kola, zalezi jen na preferenci co se Ti vic libi a co sedne geometrii… disky nemusim, ale kdyz na nich trvas OK, elektricke razeni nevim nevim, neberes to jen jako proc ne dalsi hracku? Myslim, ze pro hobika to neni nutne, radsi bych se zameril na ram aby byl top (byvaji ruzne urovne) nez na Di2, ale jestli po tom touzis, proc ne..

        Mimochodem, geometrii uz jsi resil? Procti si par vlaken v silnicni sekci, tam mas vsechny informace…

        0 0
    • gemini  

      Koukni na Bianchi Infinito disc – velice příjemná geometrie, pohodlný a přitom solidně tuhý – vozím ho 2 rokem ve verzi bez disců a veliká spokojenost. Navíc jsem kolo na stejném rámu potkal za ty 2 roky jen jednou:-)

      0 0
    • zdenek007  

      Moc všem děkuji za rady. Nakonec půjdu na GT Grade Carbon Ultegra

      0 0
      • Delkim  

        parádní kolo

        tak pak napiš první dojmy a kde jsi ho a nakonec za kolik pořídil, dík

        0 0
      • krabica  

        Vítej do GT Grade klubu :-). Napiš tam pak zkušenosti.

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        K CX GT grade? To neni moc daleko od sebe, ne?

        0 0
        • Delkim  

          zvažuji výměnu :)

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Pro tebe? Grade s hrazdou? ;-)

            Jen tu zas trochu vidim klasicky BF- Dotaz-chci silnicku, Re: porid si kockopsa.

            0 0
            • Delkim  

              hrazdu na zimáka neplánuji, to se přece jenom jezdí ne tak často a kratší doby

              zvažuji to místo CX jako zimáka, líbí se mi ty kotoučovky

              0 0
            • Smazaný účet  

              Jj, dost vláken na koupi silničky v posl. době skončilo Gradem i díky největšímu silničářskýmu poradci tady :)

              0 0
              • tromboonen  

                Tady jsem v tom nevinne, kdyz se podivas na vlakno, tak tomuhle jsem Grade neradil.. prekvapuje me, ze do nej sel, protoze puvodne se dival po silnicnejsich kolech, ale tak je to biker, ty to ke Grade tahne :)

                0 0
                • zdenek007  

                  Vyzkoušel jsem si CN synapse a trek domane, oboje carbon na ultegře, ale u Grade se mě líbí, že s ním v pohodě zvládnu i lehčí terén.. Jak píšeš, jsem spíš biker:-).

                  0 0
                  • tromboonen  

                    No me se Grade libi taky, doporucuju jej obcas nekomu, kdo trva na kotoucich a nemuze se rozhoupat do silnicky… Tobe jsem jej netlacil, protoze jsi vypadal ze na silnici chces… Ale je to dobra volba, na silnici to nebude myslim s dobrymi silnicnimi plasti o moc linejsi nez Synapse/Domane a kdyz budes mit druhy kola, prehodis a muzes do terenu..

                    Dneska bych asi taky misto CX stroje kdybych kupoval nove poridil Grade..

                    0 0
                    • blaf  

                      v cem je grade lepsi nez cx?

                      0 0
                      • Dejv94  

                        Spíš v čem je Grade jiný než CX?

                        0 0
                        • satch  

                          No hlavně grade se blíží ještě víc bikove geometrii než ta cyklokroska… polozenejsi hlava a delší zadni stavba.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            No u GT se ty úhly dost mění dle velikostí, což třeba když jsem se díval na Ridley, tak hlavový je shodný pro všechny vel., naopak třeba u S je ještě větší rozptyl..

                            0 0
                          • Pán z Dubu  

                            Geometrií se to blíží Favoritu F8, kdo na něm vyrostl, tomu může ta geo sedět. Aspoň to má očka na blatníky – když už je tak dlouhatáánská zadní stavba.

                            0 0
                      • tromboonen  

                        Tak ja nerek ze je lepsi, mam CX jako univerzal/zima­ka/tourera… treba na tu zimu do terenu-snehu by Grade byla malinko lepsi, jeste lepsi pokud by ram udelali tak, aby se tam daly dat i sirsi plaste.. ale to jen tak teoretizuju… proste jako univerzal kolo od malinko pomalejsi silnicky, pres gravel, po lehky teren mi to pride dobry..

                        0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Ono to neni tak uplne silnici I lehky teren, ono je to spis jestli naladis na silnici NEBO lehci teren.

                    Teren zvladnes takovy, jaky ti dovoli kola, resp. plaste. Takze jestli chces jezdit teren i silnici, bude to chtit dvoje kola s ruznymi plasti. Nebo to bude kompromis.

                    0 0
              • karliner  

                Potopena jednou salvou :-D

                0 0
            • karliner  

              +1

              0 0
            • blaf  

              protoze vsevedouci BF vzdy vi lip nez tazatel, co potrebuje

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.