• Krejca

    Jelikož jsem se díky cca 3 lidem tady z BF stal majitelem jednoho s posledních Graedů co byli v republice k mání tak si dovolím založit tohle vlákno,úpravy,zku­šenosti,fotky atd.Tak je vyndejte :-D

    Za mě veliká spokojenost,jen minimální úpravy ,nášlapy,zkrátil jsem představec na 90 mm,dva košíky na bidon,nutné zkrácení bovdenů,pláště výborně odvalují a v zatáčkách brzdí,smekám před výdrží na polních a šotolinových cestách a vzhledem k mý váze jsem tedy musel vyčistit a nacpat vazelínou hlavovku,velmi rychle v ní rupalo.Ted tedy kolečko seštelovaný odvádí přesně to proč jsem ho kupoval,já jsem tedy spokojeným majitelem.

    • p@X  

      O Gradech už tady je vláken dost. Já ty řadící bowdeny ještě dal tak, aby se nekřížily, byly dlouhý fakt ukrutně :) Představec 125 mm (mám L) mi taky přišel dlouhý, vzhledem k určení kola a značné šíři „rozšláplých“ beranů. (S tím představcem bych se asi při 183 cm poskládal i na M, vzhledem k tomu, že mi vychází velký ofset sedlovky). Mrzí mě, že jsem nemohl vzít dražší model, vzhledem k parkovacím podmínkám v práci. Mám Soru, z projevu mech. kotoučovek Bengal jsem trochu rozpačitý, ale čekal jsem to (dávkovatelnost, trochu se „zakusují“). Dal jsem lehčí pláště 28 mm Conti Ultra Sport co jsem měl. Přemýšlím o širších 35 mm (Conti Speed nebo Race), ale zas se nechci zbytečně „trápit“ na asfaltu. Na hlavko mrknu, až budu zařezávat vidlu.

    • DEEcz  

      Mám Soru, zatím bez úprav (mimo pedály). Primárně na jěždění do/z práce po cestách necestách. Zatím spokojenost, i když bych asi taky bral kratší představec. Jsem na tom nataženej jak guma.

    • DEEcz  

      Můžu se zeptat jaký si použil představec? (Značka, úhel). Díky.

      • Krejca  

        Dal jsem Bontrager 90 mm 6st sklon,je to při mých 182 ted tak akorát.

    • krabica  

      Jsem taky celkem spokojený, ale s velikostí XL bych byl asi šťastnější, takhle budu muset delší hlavovku nahradit představcem s větším sklonem a to bude vypadat blbě. :-)

      Jinak vidím slabinu v brzdách. Dle mého nebrzdí dostatečně, zvláště u nás v kopcích se to bojím pustit, protože v případě nečekaného brzdění není nástup nic moc…

      Sedlo mi sedlo, ale po deších vyjížďkách mám problém s určitými partiemi, takže nahodím nějaké s mezerou uprostřed. Pohodlné je jinak dostatečně.

      Ze začátku jsem měl problém se seřízením přehazky, vůbec to nešlo. Nakonec jsem zjistil, že je křivě svařená zadní stavba rámu. Na reklamaci mi dali nový rám a vše maká parádně.

      • Krejca  

        Z brzdama souhlas jen při prvních jízdách,ted už brzdí fakt dobře ,a to jsem těžký dost a myslím že co se kopců týče je okolí Jablonce taky dost náročný,mě tedy už ted brzdí dostatečně,a Tiagra má už pláště lepší v základu a i ty zátím za 1,přilnavost na asfaltu i výdrž v lese,snad to nezakřiknu,mokro jsem ještě nezkoušel.

        • krabica  

          Tak jsem bádal nad těma brzdama, při reklamaci je namontovali blbě a se seřízením si také moc hlavu nelámali. Teď jsem to poladil, tak uvidím…

          • Krejca  

            Co si reklamoval?

            • Mysee  

              Křivě svařenou zadní stavbu, píše to výše.

              • krabica  

                Přesně tak, trvalo to 3 týdny, což mě štvalo, zrovna uprostřed sezóny…

                • Krejca  

                  To věřím,já jsem naštěstí v situaci že jsem ho kupoval jako doplněk k Biku,tudíš víc času travím v lese,ale u novýho kola to prostě naštve,tak hlavně že ji vyřídili a jede se dál :-)

                  • krabica  

                    Mám to taky jako doplněk k biku, ale měl jsem teď problémy se zády, na terén to moc nebylo, tak jsem chtěl jezdit po okolí na Gradu…

        • Mysee  

          Já mám na Soře mechanický Tektra. Na začátku nic moc projev, po zajetí brzdí suprově, až takový účinek jsem od silničky neočekával. Takže za mě jsem spokojenej a o hydraulikách nebudu uvažovat, líbí se mi, že to je vše mechanický a tak jednodušší údržba i vzhledem k podzimnímu plánovanému ježdění. Servisu si užívám dost na horáku. :)

          • p@X  

            Tos už dostal s těma Tektrama?

            Co ty Ralphy na silnici, hodně to zlenivělo?

            • Krejca  

              Taky tam mám tektra z výroby

              • p@X  

                I na webu jsou u Sory Bengaly a Mysee dle vložené fotky je tam též má, Tektra mají sříbrné „ramínko“…

            • Mysee  

              Omlouvám se, moje chyba, mám Bengaly samozřejmě, vše o výkonu ale platí.

    • Mysee  

      Tak když už jí mám, tak se taky přidám s poznatky.

      Vyměnil jsem kazetu za MTB 11–32, nejlehčí převod využívám a to mám na horáku 1×10 a 11–42 a vyjedu vše, takže o nohách to nebude. :) Dál jsem měnil sedlovku za carbon čínu, na pohodlí to něco přidalo. Mám najeto asi 850 km. Celkem to beru i do terénu a musím říct, že to předčilo má očekávání. Ve čtvrtek jsem s ní jel Labskou cyklostezku, tedy místy dost rozbité a celkem se to dalo (vyjížďka 153 km PCE-Praha).

      Původní pláště Kenda Kwest žádný zázrak, přišly mi docela líný.

      Teď jsem vyměnil za Conti Ultra Sporty v kevlaru (370/ks) a úplně jiný projev na asfaltu, krásně tichý a v terénu to taky dostačuje.

      Ještě mám i Schwalbe RaR v 33 mm, viz foto. Pokud chce člověk víc blbnout v terénu nebo na podzimní ježdění asi ideál.

      Do širších ani užších pláštů na silnici bych nešel, těch 28 mi přijde jako optimum mezi rychlostí a pohodlím.

      • krabica  

        Plánuju přejít na bezduše, ráfek by měl být pro to vhodný. Jen pláště jsem ještě nevybral. Líbí se mi Schwalbe S-One, mají jemný vzorek, 30 mm šířku, ale zatím nejsou v prodeji.

    • madik  

      Stal jsem se taky hrdym clenem GT Grade klubu :). Carbon 105 jsem si dneska privezl domu.

      Mel bych dotaz ohled prislusenstvi co jsem dostal ke kolu. Jedno z nich jsou jakési kovové destičky, jedna rovná a druhá zakřivená o velikosti cca 1×1 cm viz foto. Nevíte k čemu je tohle dobré?

      Pak jsem tam mel i nejake spunty, pouzivate je nekdo a kde?

      • jecnak  

        Ty kovove plisky patri pod nastavovaci sroub presmyku, ktery nataci na navarce presmyk a castecne ho i zpevnuje. To plastove bych tipl na zaslepky pro pripad pouziti elektrosady.

        • tromboonen  

          Sotva na chvili zamhouri oko po 1200 km a jeste nekde na ceste a uz pomaha ostatnim s pliskama pod presmykac… tak nejak si predstavuju cyklo forum, narozdil od jinych prispevku co se tu v posledni dobe vyrojily (hodilo by se spis jine sloveso)..

        • Seky  

          To je gumová záslepka pro úchyt na košík s bidonem. U GT tam nedávají z fabriky šroubky, ale tyto záslepky, šetří váhu. :-)

      • Krejca  

        Blahopřeji, vítej v clubu :-)

      • hannawald  

        tak to dopadlo?:)

        • madik  

          Jo nakonec bylo kolo k sehnani asi v poslední kuse :) Musím se trochu na tom kole rozjezdit, zatím mi nohy nějak extra na tom kole nejedou. Asi to bude chvilku trvat, než si zvyknu z MTB.

          Ted mám hlavně plnou hlavu toho co mám ještě na kolo koupit, pumpičku nebo co2, jaký jaké košíky na láhev, chtěl bych nějaký pěkný GPS cyklocomputer s navigací, jaké silniční tretry s pedálama a kde ozkoušet tretry. Taky nějakou brašnu pod sedlo potrebuju :)

          • hannawald  

            Ja menil riditka a sedlo, to mi nesedlo. Pedaly mam spd, na silnicni jsem nepresel, preci jen obcas polnacka, nez vyjedu z mesta sama krizovatka a neco v tom potrebuju i ujit.

            Hlavne se divam po jinych zapletech, ty na kole budou mit hodne pres 2kg, ale zatim je mala nabidka (v rozumnych cenach) – uvidime, co po eurobike, myslim, ze na pristi sezonu se i diskova silnicni kola rozjedou..

            • madik  

              Do jakych riditek jsi sel? Me sice vyhovuji, ale trochu mi vadi extremni vybrace na kostkach, pri brzdeni. Pri zpomalovani se riditka neskutecne vybudi a je to dost neprijemne. Mozna by to karbonove berany zlepsily.. Asi taky na prednim kole snizim tlak, mam ted 7 baru a dam tam spis tak 4–5 bar, treba to trochu pomuze pri tlumeni. Na zadnim necham 7 bar, to funguje dobre, protoze tlumi sedlovka a ram.

              • p@X  

                Rodla vibrují (vybudí)? Máš správně dotažené hlávko?

                • p@X  

                  Ostatně i při správném dotažení hlávka bych vibrace přisuzoval spíš vidlici nebo brzdě…

                  • madik  

                    Tezko rict, je to nove kolo, ale kdyz jsem mel pujcene testovaci kolo, tak vibrovalo snad jeste o trochu vice. Hlavove slozeni ozkousim, jestli to nepomuze, kdyz ho trochu pritahnu.

                    • p@X  

                      Nesmí se to zas přetáhnout, taky není na škodu docpat ložiska vazelínou…

              • Seky  

                S těma tlakama opatrně. 7 bar je přes povolený limit. Chce to číst návody.

                • p@X  

                  Ráfku?

                • madik  

                  Pro 28mm maji na rafku napsano max 100 psi, coz je cca 6.8 bar. Plaste maji max 8 bar, 115 psi. Mam tam napumpovano cca tech 6.8, tedy maximum. Vice zkouset nebudu. Na zadnim dam tech 6.8 bar a na predni jsem ted upustil na 4.8 bar, uvidim jak to pojede. Je blbe ze i pri tomto tlaku se s moji vahou 100kg zadni kola viditelne rozplacnou. Nj clovek nemuze chtit vsechno, 23 mm plaste tam ale asi urcite davat nebudu :)

              • hannawald  

                Kupoval jsem na bazaru zanovni Enve a je to poradny rozdil.

      • madik  

        Delal jsem jeste trochu inspekci kola a zarazilo me trochu sestaveni BB30 or Praxise. Koukal jsem na video jak se sestavuje primo od Praxise a ten O-krouzek podle videa ma byt na non-drive strane. A drive strana ma byt plne dotazena. Na mojem kole je o-krouzek naopak a na drive strane je skvirka, takze matice asi neni dotazena. Asi to reknu na garancce, aby se na to podivali..

        • Seky  

          Tak pokud je tohle fotka z tvýho kola, tak nevím kde je problém? Možná si to chce zopakovat anglická slovíčka a zjistit správný význam „non-drive side“.

          • madik  

            Asi je to blbe videt. O-krouzek je u taliru, tedy drive strane. Na non-drive je nejaka distancni podlozka, asi gumova.

            Tadz na tom videu to maji obracene

            (sorry v puvodnim prispevku jsem prohoil drive za non-drive).

    • Karma  

      Chlapi, jaký pedály na ty Grady dáváte? Nebo už je dodávaj s pedálama?

      • p@X  

        Dodávají to s těmito

        Mám tam klasiku PD-M520, ale asi se vrátím k PD-A600 co mám ze silničky…

      • hannawald  

        Look S-Track

      • madik  

        Ja teda ke kolu zadne pedaly nedostal. Ted vybiram co tam dam a zatim se klonim k Look Keo 2 Max, druhou variantu mam Shimano 105 pedaly.

      • Biermann  

        Já tam hodil PD-M520, neb jsem na SPD měl tretry, tak jsem zatím nelaboroval s ničím lepším. A na to moje ježdění to asi stačí :)

      • Krejca  

        Nasadil jsem 520 ky.jednak hodlam zustat u jednech treter a taky jsem na Mtb pedaly zvykly .tak s tim nemam problem.

        • Mysee  

          Já zas sehnal za 199 silniční boty za dvojku, tak koupím nějaké Force/Look pedály do litra a zkusím to. :) Jinak prodám. Turistický MTB tretry mi nepřijdou úplně ok. Ale zase se lehce bojím, že nikam nedojdu, což je občas potřeba.

          • Krejca  

            Moje Gira jsou krásně tuhý a přitom není problém k okýnku pro pivko dojít :-P

            • Mysee  

              oka. No já si na dovče vyjel na Boubín a poslední kilometr jsem nesl Grade v ruce a i na MTB tretry nic moc povrch, schody, kořeny, šutry. Ale co Grade má přece neomezené možnosti a s 33 mm RaRem jsme to zvládli. Takových dobrodružných cest mám ale kolem Brna nula a když tak beru bike. Vyzkouším a uvidím. :)

      • darko  

        SPD Shimano XTR

    • Karma  

      Já totiž o Gradu vážně uvažuju, už mě fakt nebaví tahat se s horákem, když se chci jet po práci na hodinu projet kolem baráku na stezku, a přesně na tohle si myslim, že by byl Grade ideální. No a tak řešim ty pedály, mám starý shimano spd tretry, tak by to asi šlo. Myslíte, že jsou lepší ty silniční A600 nebo v pohodě stačej 520 za pětistovku? Se silničkama nemám vůbec zkušenost, tak netušim jakej je rozdíl v jízdě na mtb pedálech a silničních pedálech.

      Myslíte že pro rok 2016 vyleze GT s nějakou upgradeovanou verzí Gradu?

      • madik  

        Bych se bal, ze se budou hodne pretacet po vykliknuti, a pak to bude s nimi oser pri rozjezdu.

        • Karma  

          tak já moc nevyklikávám, jenom když vidim, že se blíží pád na držku :) a semafor mám po cestě jeden :))

          jestli je teda problém jenom v tom přetáčení což mi nevadí, tak je asi lepší koupit ty silniční a přetáčení neřešit.

      • madik  

        Pozivam PD-A530 a kdyz jsem mel moznost porovnat s M520, tak mi prisli A530 mnohem lepsi co se stability nohy na pedalu tyce. S M520 jsem mel mnohem vetsi uhel natacen paty a moc mi to nevyhovovalo.

        Problemem tech A530 je ale pouze jednostrannost, obcas se protici taky. Ale zase oproti A600 maji mnohem vetsi hmotu na te opacne strane, tak se protaci mene. S tema A600 to bude tipuju fakt opruz.

        • p@X  

          S A600 to zas takový opruz není, tan pedál standardně visí kolmo, chce si to jen zafixovat ten správný grif, ten pocit větší opory a nižší hmotnosti:) za to stojí, pokud na něm dobře sedí tretra…

      • wheel  

        Rozhodně GT vyleze s nějakou „upgradeovanou“ cenou pro Grade :) Sám prodejce mi to v pondělí, při nákupu snad posledního Gradu Sora M v čr, stvrdil. Ceny jsou zvednuty cc.o 15–20%.

      • madik  

        Grady na pristi rok asi fakt budou vicemene stejne. Jen se asi inovuje sada komponent na aktualni a zvysi se cena.

        • mitch  

          Tady je Grade na příští rok http://www.gtbicycles.com/cze_en/gorogue/

          • tromboonen  

            Ta Ultegra je moc peknej ram/barvicky.. docela hloupy je, ze kazda uroven ma svuj design, komu se libi urcite barvy, musi koupit tu sadu/uroven.. trochu skoda..

            A zda se mi to, nebo udelali vice mista vzadu pro sirsi gumy? Pisou „beyond 35 mm“, ale na fotce to vypada jako regulerni MTB guma?

          • Singlespeed  

            Zajímal by mě důvod, proč mají malé rámy úhel hlavové trubky 69 st. a velké rámy 72 st. Podobně jsou markarkantní rozdíly i v úhlu sedlové trubky, který se mění od 75 st. do 72 st. Trošku chaotická geometrie, řekl bych. Každá velikost Gradu se bude při jízdě chovat úplně jinak.

      • Čuli  

        Tohle bude pecka pro 2016.

        • tromboonen  

          Ale fuj, 1× z toho dela one trick horse a ty hrozne vysoke Sram hydra paky tomu taky neprospeji… to je krok zpet IMHO..

    • s4r  

      Ahoj vsem,

      asi nejsem mozna uplne ten pravy partak do bikove diskuze, protoze kolem az tak neziju(vedou u me dve kola s motorem), nicmene jsem byl asi jednim z prvnich, kdo osedlal v CR sveho vlastniho Grada – Tiagru…

      Prekvapila me zde informace, ze kola uz pro letosek prakticky nejsou. Ja sveho Grada objednaval minuly rok pocatkem srpna a po cca 5ti slibenych terminech jsem se dockal zacatkem brezna. Od brezna neubehne ani pul roku, a kdo chce aktualne Grada objednat, dopadne zrejme jako ja, jen letopocet se zmeni – brezen 2016…:-)

      Mam z toho kola, uprimne, rozporuplne pocity, berte to ale jako nazor hobika…;-) Designove je to pro me skvost, mohu na nem oci nechat, i kdyz nektere svary jsou site takovou „teplejsi“ jehlou… 4× jsem ho mel na reklamaci kvuli silenemu razeni…nekdy se te prehazovacce proste nechtelo, vymeneno v ramci reklamace kde co, nakonec to byla polamana lanka v bowdenech, coz je pro me trochu zarazejici u noveho kola, ale budiz…;-) Vyreseno…

      Brzdy – prvnich 300 km katastrofa, mel jsem pocit, ze se drive nebo pozdeji zabiju – take reklamovano, nejsem citlivka, ale kdo nezkusil – asi nepochopi…odmas­teno – serizeno a po dvou vyjizdkach obrat k lepsimu…;-)

      Celkove jsem i pres tyto peripetie s Gradem spokojeny, jen jak jsem zvykly na MTB, tezko nesu permanentni zabyvani se tlakem v pneumatikach…nic jineho mi nezbyva, mam cca 110 kg pri 195 cm vysky a kazda ztrata tlaku je pri jizde opruz…a ma zkusenost je, ze po cca tydnu klesne tlak o cca 1,5 baru a to uz je pak pri me vaze opravdu znat…

      Reknete mi uprimne… Vzal jste nekdo Grada na seriovych pneu skutecne na nejakou lesni cestu, pripadne na zpevnenou cyklostezku? Tu cyklostezku si asi jeste predstavit dokazi, ale pri sve vaze si neumim predstavit nic jineho, prijde mi, ze musim nutne mimo silnici prorazit…;-)

      Je tu nekdo, kdo ma zkusenost s klasickou silnici a mohl by mi referovat, jak vnima Grade? Cekal jsem, ze oproti memu MTB bude Grade na silnici strela, ale az tak mi to neprijde…

      Kolik mate na svych Gradech letos najeto, at mam trosku predstavu, jake jsem maslo, i kdyz, letos mam objektivni duvody, proc se do sedla moc casto nedostanu…;-)

      • Mysee  

        Ahoj, já kupoval Grade Sora v M, skoro poslední kus v ČR někdy v květnu. Kromě toho mám ještě fulla, na Grade jsem najel zatím 1250 km. A to hodně různorodejch. Na silnici s 28 mm pláštěma jsem o 2–3 km/h rychlejší než na fullu, ale jede se mi mnohem lehčeji a zvládnu delší vzdálenosti a cítím se na silnici bezpečněji (v provozu).

        Všechny chyby co popisuješ je spíš jen otázka schopnýho servisu a není to otázka samotného kola (rámu). Taky jsem musel po pár km promazat hlávko, hazka si sedala prvních 100 km, brzdy též.

        Grade jsem vzal na vyjížďku Pardubice-Praha (152 km) po labské „cyklostezce“, kdo zná ví jak vypadá místy povrch. Úzká pěšinka plná šutrů nebo šotolina větších kamínků. Kolem Brna jsem dal i nějaké okruhy v lehčím terénu a z kopce, co si užívám i na fullu, na Grade to byla úplně jiná koncentrace zábavy, supr.

        Koupil jsem taky Racing Ralphy 33 mm, krom toho, že teda rychle odcházejí se toho s nima dá projet hodně a jsou pohodlný.

        • Karma  

          jak dlouho si jel tu trasu Pardubice – Praha?

          • Mysee  

            7:40 čistý čas. 9 hodin celkem s pauzami. Povrch různorodý od silničky po fulla. :D

      • hannawald  

        Za ty problemy, co pises, nemuze Grade, ale chapu Te. Taky bych si predstavoval, ze u noveho kola nebudu muset nic stelovat..ja mam trable s razenim a sedlovkou-tu jsem ale menil za jinou. Taky nemuzu trefit konecne spravne sedlo.

        A jinak jsem na tom po polnacce i v lese jel. I pres kameny. Taky jsem se bal pres ty sutry bal, co plaste, ale vyslo to:)

      • hannawald  

        Rychlejsi nez MTB to je, hlavne do kopce..po rovine je to v urovni par km/h. Strelu z toho udelam, ty kola na tom maj hodne pres 2kg..cekam, ze se pro 2016 nabidka silnicnich diskovych zapletu rozsiri, ted je to tezke..Z hliniku Novatec CXD, mozna Mason Hunt Wheels..karbon cina asi jen galusky..Spinollo bude mit nova diskova silnicni kola od rijna..

        • Vilém  

          Jakou maji takova kola vubec roztec zadni naby? 130, nebo 135mm?

          • jecnak  

            135, coz je uz dnes pomalu standard. Vyhoda je moznost pouzit jakakoli bikova kola.

            • Vilém  

              Tak to je dobre. Potom nechapu v cem je problem nechat si zaplest neco podle chuti.

              • jecnak  

                Mozna chce vysoke rafky, coz pri rozumnem poctu dratu 24 znamena shanet jedine Novatec naby a nebo ted snad nejaka DTcka uz taky delaji.

                • hannawald  

                  Je tam 11rychlostni silnicni kazeta, tim se ten vyber docela snizuje. A pak nejake pekne lehke vyssi rafky..kdyz to koupim v Cine, tak se clem a vsim uz muzu koupit to Spinollo, bude to podobne. A ty rafky jsou delane na vecka, pro disky zbytecne tezke..daji se sehnat lepsi z taiwanu, ale to je par 600 usd.

                  • jecnak  

                    Novatec i DT delaji naby na 24 der a 11sp kazetu.

                    • hannawald  

                      DT vim, ale to mi nevychazi uplne cenove..

                      Hezke by byly american classic, ale to jsem nikde nevidel prodat, no tubes by taky mel mit, ale to je to samy..novatec by byl ok, ale v kombinaci 24 dratu,135mm,11s­peed jsem to videl u nejakyho taiwance a levny to nebylo. Delaji je dokonce i v centerlocku, ale zadny eshop to tu snad nevede..

    • DEEcz  

      Jen dotaz. Nemáte někdo u hliníkovýho Grade (mám Soru) problém s neidentifiko­vatelným lupáním v rámu při záběru? Už dva týdny zkoumám co to způsobuje a nedokážu na to přijít. Su z toho už na prášky a je to snad jediná věc co mi znepříjemňuje jinak super jízdu.

      • Breakpain  

        Tento problém se objeví dříve nebo později u většiny kol.

        • buď to postupně budeš rozebírat a jednou to trefíš
        • nebo si pustíš mp3 a máš pokoj, bo to většinou je třeba zrnko prachu na špatném místě

        Stejně dříve nebo později příčinu odhalíš … Jak to zesílí, dá se to lépe identifikovat

        • hannawald  

          Nejcasteji z me statistiky lupe povolujici se sedlovka – v ramu nebo v zamku. V servisu vzdycky reknou, ze je to stred, ale ten to u me nikdy nebyl. Taky povolene draty v kolech.

          • DEEcz  

            Ty povolene draty na ty bych to taky tipoval (pro jistotu sem sundal i odrazky), ale kdyz se neslape (jede se z kopce) tak je to uplne tichy a po pazvuku ani stopa.

        • YuraOlomouc  

          Na kole s mp3. Ty vole ty ses dobrej sebevrah heh.

          • Miramar  

            Poslouchám hudbu s jedním sluchátkem v uchu na cestě do/z práce už asi 6 let a ještě žiju :-)

            • madik  

              Ja bych taky hudbu rad poslouchal, ale fakt se bojim s tim jezdit po Praze. Kdybych jezdil nekde mezi dedinama, tak by to asi slo.

              Hlavne kdyz jsou v Praze u krajnic vzdycky ty dementni poklice kanálů se sirokymi drážkami ve směru jízdy. Pak když je objíždím tak je třeba vnímat jestli zrovna něco ke mě zezadu nepřijíždí.

              • Breakpain  

                Širší pláště, přeskakovat anebo permanentně jet dostatečně od krajnice. Já to přejíždím a zatím OK (samozřejmě nejezdím na silničce, mám 38mm pláště)

          • Breakpain  

            Vím … ale je to o zvyku … jsou výjimky – mp3 mě uvolní a jedu mnohem lépe a bezpečněji … Mám to samé na motorce na okruhu … bez hudby jsem takový „vynervovaný“ dělám chyby. S hudbou jsem uvolněný … neříkám, je to risk tak trošku, ale s určitou mírou obezřetnosti to lze ;).

            Jezdím tak už asi 10 let … nezpůsobil jsem zatím žádnou nehodu, ani sobě krizovku ;-) …

      • Krejca  

        Me to delalo v podstate od zacatku.identi­fikace hlavko.rozebral jsem ho .vycistil.narval plastikou a je klid.

    • madik  

      Mam ted dve veci na mysli co bych chtel resit na mem karbonovem Gradu.

      1. Poridil jsem si Look Keo 2 Max a dela mi problem naslapavani do pedalu. Asi hodne to je o zvyku, ktery zatim nemam, nicmene vetsinu na kole travim jezdenim po praze do prace, takze furt nekde stavim na svetlech atd. Trefit hned a zaklapnout do pedalu pri rozdezdu na svetlech se mi zatim dari tak pri 1 z 5 rozdezdu. Ve zbitku lovim poslepu naslap a vetsinou mi to trva celou krizovatku, a nekdy i dele nez zaslapnu. Docela je to neprijemne, hlavne kdyz za mnou je kolona aut. Taky jsem uz 2× na pedalu uklouznul a pekne nalitnul na sedaci partie..

      Tak premyslim jestli to mam zkouset dal a dostat se do toho, nebo prejit na neco jineho.

      • SPD-SL asi bude to same jako Look ze?
      • Mam silnicni tretry s rovnou podrazkou, ktere poberou i kufry pro 4 diry, ale SPD bych asi nesly protoze jsou mrnave a blbe by se na nich chodilo tipuju.
      • Pak tu lidi doporucovali Look S-track. Koukal jsem na jednu recenzi a meli problem s trefenim naslapnuti, takze bych asi sel z blata do louze. Nebo se Vam s nimi naslapuje a trefuje dobre????
      • Jine varianty jsem zatim neuvazoval a nevyhledaval, bylo by pro me nejaka jina zajima varianta?

      2. Asi blize k tomtuto klubu. Nakup karbonovych beranu

      Mam zatim vyhlednute FSA SL-K compact , ktere se mi libi hlavne kvuli tomu, ze budou do sady se sedlovkou FSA co mam na kole.

      • Rad bych aby riditka mela splostelou vrchni cast pro pohodlnejsi drzeni a „compact“ tvar pro pohodlnejsi drzeni v dropu. Drop by take klidne mohl byt trochu mene hluboky, nez co maji riditka na Gradu.
      • Premyslim jestli mi bude chybet to rozkroceni dropu co ma Grade pod uhlem myslim 14 stupnu. Celkova sirka tech riditek je 52 cm, cokoliv co tedy koupim tak siroke nebude.
      • Drobeczech  

        Look S track mám a nic moc, trošku pomohlo je povolit ale stejně to není ono. Shimano 530 mi funguje o dost lépe. Silniční Shimano jsem nezkoušel. Hlavně u těch S tracků mi ten kufr přijde že moc nevydrží.

        • Breakpain  

          Mechanismus Look S tracků mi vyhovuje mnohem více než SPD. Výdrž kufrů má Shimano samozřejmě nejlepší ;) … beru to tak, že po sezóně měním kufry … spotřebák.

          Ale SPD jsou prostě pedály na které nemusíš „myslet“ … jsou sice těžší, ale zase to vynahradí celkovou odolností :).

      • Breakpain  

        Jestli je to kolo do práce tak mi silniční pedály „nesedí“. Obyč oboustranné SPD … případně Speedplay (silniční oboustranné).

        Silniční pedály jsou obtížnější na nacvaktnuí, ale samozřejmě se to dost zlepší – každopádně v oblibě to moc nemám (když beru silničku do práce). Na klasickém dojížděcím kole mám oboustranné mtb pedály Look S track ;-) … o tom, že bych se netrefil oproti PD M520 není řeč – nacvakává se mi to „stejně“.

        • snazší na nacvaknutí jsou MTB (na dojíždění v provozu IMHO lepší …)
        • pokud chceš jezdit po asfaltkách – oceníš silniční pedály
        • madik  

          Zatim mi přišlo, že se mi se silnicnimi pedaly lepe jezdi JEN ze stoje. Ale asi to bude díky pevnější podrážce u treter (silnični SIDI s pevnou plastovou podražkou). Jinak jsem tam zásadní rozdíl nezaznamenal při běžném šlapání. Porovnávám to s PD-A530, což jsou také papírově silniční pedály, ale s SPD.

          • YuraOlomouc  

            Jestli mas fakt tuhou karbonovou podrazku a vazis malo, třeba do tech 70kg. Tak si myslim, ze nemuzes poznat rozdil s road naslapama oproti SPD. Ale kdo ma pružnou, plastovou podrazku, vazi 100kg, tak tam uz rozdil mezi SPD a třeba look keo docela je, hlavne ze sedla při spurtu…

            • madik  

              Jsem právě ten případ 100 kg s plastovou podrážkou. Boty jsou ale nové a ještě nevyměkly. Při normálním šlapání jsem rozdíl téměr nezaznamenal (oproti A530). Měl jsem, ale i půjčené M520 pedály a ty opravdu už rozdíl jsou, noha v nich hodně lítala a na to kolo se nehodí.

              • YuraOlomouc  

                Nekdy si puc tretry s podrážkou, která se fakt nehne. Je to rozdil ten prenos energie, když se 100kilama do toho zacnes naplno dupat. Ale zase jak nemas kvalitni vytvarovane vlozky, tak chodidla dostavaji čočku.

      • JSt  

        nebude lepsi jezdit uplne bez naslapu? ;-)

        • madik  

          To bych se styděl jakožto propagátor nášlapů v mém okolí :)

          • JSt  

            jakoze propagujes neco, co ti nesedi? :-)

            • madik  

              Nášlapy mám rád, je to nebe a dudy oproti platformám. Ale se silničníma pedálama se mi blbě jezdí po praze, protože musím furt někde zastavovat. S spd nášlapama jsem naklikával celkem bezproblémů a rychle.

              • jecnak  

                Tak se vrat MTB naslapum. Jezdit po Praze se silnicnima mi prijde nesmysl.

    • p@X  

      Už to máte někdo oblatníkovaný?

      Stačí 35 mm SKS blatníky na 35 mm gumy?

      • DEEcz  

        O blatnících taky přemýšlím. I když naposledy, když sem jel v dešti, tak to chtělo spíš stěrače na brejle.

        Co sem pokukoval, tak nevím jaké konkrétní blatníky použít aby nepřekážely kotouče, resp. třmeny :/

      • Breakpain  

        Blatníky jsou dimenzovaný tak, že guma musí být o 5mm menší … Takže ne, musíš mít 40mm blatníky…

        • p@X  

          Dnešní test: SKS Bluemels 45 mm, spokojenost, ale do blata to asi nebude :)

          Akorát jsem měl v balení šroubky s malou hlavou a pouze 3 podložky.

          • Mysee  

            Ten přední si nějak ohýbal, aby si to dostal pod brzdu? Něco taky budu řešit, ideálně aby se to dalo jednoduše sundat.

            • p@X  

              Je to vihlé dovnitř, dá se to ohnout ještě více spodem pod třmenem, vně by to taky šlo, ale už by to asi moc trčelo do šířky, nebo ucvaknout úplně, ta druhá vzpěra na kratším předním blatníku není imho nezbytně nutná…

          • kamaro  

            U tebe to asi nehrozí, ale pozor na ty vzpěry blatníku, stéká po nich voda a sračky z cesty, tak ať si to někdo nepřivede rovnou ke třmenu. To jdou destičky potom hodně rychle pryč…

          • ˘Ö˘ Krab  

            Jenom bych rovnou doporučil navštívit spojovací materiál a šroubky vyměnit za imbusové nerez, vč. nereze podložek. Až dráty v zimě olezou po kontaktu se solí, tak zakoupit ve svařovací technice TIG nerezové svařovací dráty a poohýbat je dle potřeby.

          • Breakpain  

            Mimochodem víš o tom, že máš ty vzpěry obráceně? Ty s plastem patří dopředu – když spadneš nebo si kopneš do blatníku, tak to „vylítne“ z toho plastu a nezlomíš si blatník, taková pojistka.

            • p@X  

              Vím, ty přední s tím plastovým bazmekem bych právě kolem třmenu nenapasoval. Dík za vysvětlení, furt jsem dumal, proč se ty přední vzpěry liší :)

          • p@X  

            Ještě přidám foto přední vidle s 45 mm blatníkem a gumou 35 mm Conti Cyclocross Speed, je tam max. 2 mm mezera, takže kdo by chtěl dát drsnější dezén a blatníky, bude to mít hodně natěsno i po zbroušení boků blatníku…

      • j.v.1  

        SKS Longboardy 45 mm. Otočil jsem ten plech, za který drží přední blatník, abych ho dostal výš, ale stejně je dost nízko.

        • madik  

          Hmm uvazoval jsem taky o blatnikach, ale kdyz to vidim, tak radeji zustanu u mokreho zadku :)

    • madik  

      Tubeless nekdo jezdite? Me se jeste nastesti za tech cca 300km co mam najezdeno pichnout nepodarilo. Ale lakalo by me to, protoze jsem tubeless jeste nikdy nezkusil. Trochu me ale odrazuje ten sajrajt okolo pokud bych musel vkladat dusi :).

      • krabica  

        Zatím ne, ale chystám se, až Schwalbe vyleze s novou řadou bezdušáků.

        • madik  

          Ty co jsou ted na kole nejsou tubeless ready?

          • hannawald  

            Rafky jo, ale bude potreba bezdusova paska do rafku a jiny plaste..

            • madik  

              A ja zil v domneni, ze uz vsechno je ted vicemene tubeless ready. Co jsem ted v rychlosti koukal, tak to neni moc snadny koupit plaste pro tubeless :)

              Na kupkolo.cz jsem dokonce ani zadne plaste 700×28 nenasel.

            • krabica  

              A ještě ventilky… :-)

              Pláště chci asi Schwalbe S-One , popřípadě 35C G-One

              • madik  

                No nic, tubeless zatim skrtam z wishlistu, dokavad ty soucasne Grandsport Race nesjezdim.

    • maajkee  

      Neberte to prosím jako prudění nebo tak něco. GT Grade musím říct mi příjde tak divně hnusný kolo až se mi líbí a docela bych do svojí stáje bral :) Ale řeším jednu věc, proč vlastně kupovat takovýhle kolo, když vlastně to samý mi nabídne kdejaká cyklokroska? Nebo v čem je tenhle typ kola jinej?

      • jeffino  

        přesně, když už nějakýho prasopsa, tak tohle :

        https://vimeo.com/115239508

        • Mysee  

          Pochybuju že Awol bude za 20 jako už slušná Grade :D

          • jeffino  

            není, ale tohle kolo toho vydrží trošku víc:-), pro mě má značka gt bohužel hodně nespolehlivou reputaci, takže mám strach, že by vydržela např. takovej závod:-):https://www.youtube.com/watch?…

            • tromboonen  

              Nevim jak GT MTB, jezdil jsem jedno uz kdysi davno, zadny problem, ale to jeste nebyla vsechna ty dnesi kurvitka, ale na silnicce se nema co posrat, GT hlinu silnici jsem koupil z druhe ruky, jezdil 6 let a pak prodal, furt byla jako nova (po vymene spotrebaku samozrejme)..

              Ten zavod jezdi lidi na normalnich endurance silnickach, (a delaj dobre, vzhledem k tomu, ze 90% je po asfaltu), zadne maso to neni, pokud si tam nekdo dobrovolne dava horsi teren krome te jedne polnacky kterou musi projet, je to spis jeho chyba, unavi se.. rek bych, ze Grade tohle urcite zvladne a od Speslu je to jen primerene opepreny marketing (co se zrovna transcontinentalu tyce)… ten AWOL je uz jina kategorie, nesrovnaval bych, Grade odpovida tak Diverge, pricemz cena seriovky mluvi jasne pro Grade..

        • tromboonen  

          Tohle nebude nic moc na silnici…

      • Vilém  

        Ma to jinou geo nez klasicka cyklokroska. Delsi zadni stavbu, delsi hlavovou trubku, polozenejsi hlavu. Diky tomu to nebude tak tocivy a obratny, bude to lip vest stopu.

        • tromboonen  

          Souhlas, jako univerzal lepsi, ve srovnani s turistickou cyklokroskou, blizici se gravel grinderu vypada Grade „vic jako MTB“, takze bajkeri se ji neboji – to nemyslim spatne.. Me to pripada jako dobre kolo, univerzal pro nekoho, kdo nechce jen zavodit na silnici, zaroven chce do terenu a neni zvykly na vyssi ram s nizsi hlavou u CX, coz muze v nejakem prudsim sjezdu vystrasit… abych pravdu rek, co do univerzalnosti mi to pripada skoro lepsi nez turisticke CX – ma to navarky na blatniky a nosice? Jestli jo, tak neni skoro co resit, rozhodnout se podle vkusu a ceny (ktera byla u Grade minimalne letos dost plusovy faktor)..

      • JSt  

        to je spravna otazka. ja tam vidim prinos jen v dirkach na kosik pro flasku. :-)

    • YuraOlomouc  

      Hadam, ze zakladatel vlakna jezdit bez drzeni tech beranu moc nemůže s timhle sklonem sedla. :))

      • Krejca  

        To hádáš špatně :-) a ještě aspoň nemám nadrcenou prostatu :-)

        • YuraOlomouc  

          No proste nemuzes s timhle sklonem pohodlne narovnane sedet a třeba si rozbalovat tyčinku nebo smrkat. Celou vahu musíš met furt na nohách, bo sjizdis dopředu mi nevykladej.. :)

    • Karma  

      jakou velikost Grade byste mi doporučili? Měřim 183cm. A rád bych slyšel od někoho kdo měří podobně, že mu jeho velikost kola sedí. Na competetive cyklist jsem se měřil (pro šťouraly). Díky.

      • tromboonen  

        No tak budu stoural: když ses na compcyclist zmeril, tak nemas moc co resit, maximalne overit s nekym, kdo ma podobne propoce ruce/nohy, ale tys tady nenapsal a stejne jsou tam i jine faktory..

        Vezmi eddie fit a efektivni delku horni ramovky + predstavce, co Ti vylezlo z bike fit calc… srovnej s geometrii Grade na strankach vyrobce a vyber dve velikosti (priklad treba 54 + predstavec 110 a 56 + představec 90–100)… nakresli si to v meritku, dokresli tam vysku sedla, over, ze nebude sedlovka vysunuta nad maximum, plus jaky bude drop mezi sedlem a rodlama pri forbecu nahoru/dolu, s podlozkama/bez.. podle toho rozhodni… jen z vysky Ti nikdo presne neporadi, a neni to stourani..

        Dalsi informace jak postupovat najdes v sekci silnicni: X temat velikost silnicniho ramu atd..

        • Karma  

          :) jojo, díky, beru to sportovně a rady k srdci. Podívám se na to.

      • Mysee  

        Měřím 183 cm. Mám M(55). Tečka.

      • MLangr  

        Mám 184 cm a mám L.

    • krabica  

      Taky vám vibrují brzdy? Mám Tekra Spyre a při dobržďování dělají docela bordel. Podezřívám kotouče s velkýma dírama. Když jsem srazil hrany na destičkách, tak se to dost zlepšilo, ale pak se ojely zlobí to znova.

      • madik  

        Me to vibruje take, ale pouze pri dobrzdovani na rychlosti kolem 10–15km/h a kdyz jsem na hrubsim povrchu. Rozvibruji se mi brutalne berany. Stalo se mi to na dvou ruznych karbnovych gradech. Svadim to zatim na vysokou dynamickou poddajnost vidlice, hlavoveho slozeni a beranu pri urcitych frekvencich buzeni. Proste konstrukcni vlasnost kola s kterou se toho asi moc delat neda v mojem pripade. Snad jen karbonova riditka by to mohla lepe zatlumit a posunout frekvenci, pri ktere to kmita na vyssi, kde to nebude tak neprijemne.

    • madik  

      Jake kombinace prevodu vám kolo dovoli bez skrtani o presmykac? Mam 105 a s mensim talirem vepredu nemohu pouzivat cca 4 nejmensi kolecka pastorku. A s velkym talirem zase nemohu pouzivat 3–4 nejvetsi na kazete. Hadam, ze je to asi pro vsechny cca stejne. Trochu me to zaskocilo, protoze na mojem mtb muzu radit vpodsate vsehny kombinace 3×10 co mam. Vzhledem k tomu, ze 105 ma jen dva talire, tak jsem cekal ze to bude jeste o neco jednodussi :)

      Asi holt kratsi chain-stay a nejspis taky uzsi pruchod presmykacem oproti tomu co mam na 29" mtb.

      • tromboonen  

        Spatne serizeno.. Mala mala to da vzdycky, Velka velka uz je trochu prasarna a vetsinou je to uz slyset, ale da se to, prakticke maximum je velka a druhy nejvetsi pastorek.. projdi si navody od Shimana nebo odkaz nize a udelej vsechny kroky a bude to.. bacha aby klec smyku byla v rovine s retezem a nekdy pomuze posunout smyk malinko nahoru:

        https://vimeo.com/5780736

        • madik  

          Na navod se podivam. Kolo bylo nedavno na garancce a takhle jsem to dostal serizene. Zatim bych nerad servisakovi uplne krivdit :)

          • tromboonen  

            Nevim, do servisu kola nedavam, stejne bys to mel umet sam.. servisaci to nekdy odflaknou, vem to od zacatku podle toho videa a bude to OK, neni to nic sloziteho..

            • madik  

              Na kole si rad delam veci sam, ale z noveho kola mam vzdycky trochu respekt a hrabat do toho zacinam postupne. Bohuzel presmykac zrovna moc ladit neumim, mel jsem s tim dost problemu na jinem kole tak jsem to radeji nechal, jak to je. Odkaz na to video bohuzel nefunguje.

              • tromboonen  

                Sorry, mel jsem to v zalozkach, ani jsem se nedival jestli to funguje, Vimeo to mezitim ztratilo… tady to je taky: https://www.youtube.com/watch?…

                Ta mezipoloha co zminuje Mysee funguje na mala-mala, maj to vsechny Shimana, ale zaklad je aby to bylo tip top serizene, jinak to nepomuze..

                • madik  

                  S tema mezipolohama jste mi otevreli oci, vubec jsem nevedel ze tam neco takoveho je. Myslel jsem si ze mi jen packy obcas nereaguji a macal jsem je tedy vicekrat. Mel jsem ted pri cisteni kolo vzuru nohama a uplne jsem nepochopil jak ze ty mezipolohy funguji, ale urcite se na to v tydnu zamerim a prijdu na to :)

                  • tromboonen  

                    V tom videu je to vysvetleny.. vpodstate se to pouziva jen kdyz jedes na malou a retez mas nekde na spodnim konci pastorku (coz neni moc efektivni, ale v nejakem prechodu OK), das levou jeden cvak a smyk se posune o kousek doprava a retez se jej nedotyka.. kdyz chces prehodit, proste za to vezmes poradne az do konce a tu mezipolohu projedes, rozhodne neradis nadvakrat.. chce to si s tom pohrat, nekdy to chvilku trva, ale stoji to za to, kdyz to pak slape dokonale..

      • Mysee  

        Nevím jak to má 105, ale já mám na Soře mezipolohy, když zmáčknu páku jen o kousek hne se smyk o kousek, ale nepřeřadí ještě. Jinak velká-velká a malá-malá neřadím, jinak vše ok i bez mezipoloh, s nima vše ok až na křížení řetězu.

      • Darius  

        mam 105ku 5700 razeni i smyk

        velka placka ma 2 polohy – uplne nejdal od ramu to dava vsechno az po 2. nejvetsi pastorek, pak mezipoloha – muzu radit spanela a cca 4 nejvetsi pastorkyt na kazete

        mala placka – taky ma 2 polohy, ale staci mi jen 1, radim cca horni pulku kazety

        vse funguje, nic nedrhne, akorat hodne krizene prevody na velke pile jsou trochu hlucnejsi

      • platypus  

        Mám tiagra 10sp, řešil jsem ten samý problém, mně se osvědčilo dát smyk co nejblíže klikám, takže dávám nejmenší pastorek s velkou i malou plackou bez škrtání. Na velkou s největším pastorkem škrtání je, jak jsou vlny ve správný okamžik zhodit na malou a zároveň vzadu o dva pastorky. Co jsem zjistil jedinou nevýhodu, že semtam spadne řetěz na kliky, smykem dám zpátky.

        • tromboonen  

          To ještě polaď, pokud Ti padá řetěz, je něco špatně.. viz to video co jsem tu dával..

          • platypus  

            Jsou to moje první duály, chvilku trvalo než jsme se skamarádili… Jo,ten řetěz zkusím ještě, trošku pootočím šroubem u páky.

            • tromboonen  

              Jestli Ti to hazi retez ven, tak jen dolad vnejsi doraz na smyku.. ale vyplati se udelat ten cely postup od zacatku vcetne dotazeni lanka podle videa nebo Shimano navodu (ve videu je to nazornejsi a jedno po druhem), kdyz zacnes tocit cudlikem u paky (nebo na ramu) tak to nekdy rozhasis zase jinde, zaklad je spravne nastavit vysky klece, rovnobeznost s retezem, dorazy, pak dotahnout lanko (radsi na smyku nez stavecim sroubem) a pak pripadne dostelovat tim sroubem, ale fakt uz jen jemne..

              • platypus  

                Dík, semtam jsem myslel třeba 2× do měsíce, jinak vše jak píšeš, jednou mě chytla průtrž tak nešly mezipolohy, tak vyčistit, mně to přijde citlivé než páčky na rámu 7sp na favu, tam někdy břečka a furt to fachá, éto balšaja těchnika :-)

                • tromboonen  

                  Tak ve srovnani s Favem je vsechno high-tech, jak by jiste potvrdil Vladex :)

                  Je dobry to obcas prolejt nejakym mazanim, ja pouzivam Finish wet Lube, hlavne ne WD40, to rozpusti vazelinu co tam je a vysusi to, pak zarezne.. kdyz je dobre serizeno, retez nema duvod padat, at se deje co se deje.. mozna u novyho chvilku trva nez si to sedne, ale tak 2 vyjizdky max..

                  • platypus  

                    Řekl bych, že Vladex kolům rozumí, já údržbu flákám to je fakt, měním kazety až jsou zuby do špičky, jsem nenapravitelnej, hlavně že madik už to má vyřešený.

    • MrtweyUbrus  

      Ahoj, zaplatil jsem zálohu na GT Grade 105 Carbon 2016, na kolo se těším ale chtěl bych se zeptat na pár věcí, převody na carbonové verzi mi přijdou hrozně do těžka, kliky mají převodníky 52/36, proč tam není klasický kompakt 50/34? Řešil jste to někdo výměnou? Další věc z které jsem v rozpacích jsou řídítka, ty rozcapené berany se mi moc nelíbí, při držení za páky musí mít člověk nepřirozeně vytočené zápěstí ne? Je na rám Grade nějaké váhové omezení? Mám 105kg a občas musím vozit i docela těžkej bágl, ty zadní vzběry jsou tenký jako tužka, moc důvěry to ve mě nebudí, ale snad to bude ok :)

      • madik  
        • Převody mi taky dělají starosti a přemýšlím o výměně za 34–50. Jedna věc je získat ten nejlehčí převod 34–32, který určitě pomůže v kopcích kolem 10–15 procent. Druhá věc je rozsah řazení s velkým kotoučem pro neprofíky, jako jsme my. Já pokud zrovna nejedu z kopce, tak nejsem vpodstatě schopen ušlapat nejmenší 4 pastorky s velkou pilou. Pokud dám malou pilu, tak pak pro nejmenší 4 pastorky mi to už zase začne škrtat o přesmykač – tady pomůže posunout přesmyk (viz diskuze víše) do mezipolohy, ale nějak jsem si to neoblíbil. Takže když dám velkou pilu mám strašně úzký rozsah, který mohu použít. Nejmenší 4 pastorky neušlapu, pak jsou tam cca 3 pastorky, které jsou pohodlné na šlapání mezi cca 28–35 kmh no a pak zbytek větších pastorků už dělá nepříjemné zvuky a řetěz je dost nakroucený. Výměnou za kompakt 34–50 bych tedy mohl používat o jeden menší pastorek navíc a zvýšit si rozsah pro šlapání na velké pile v ideální kadenci kolem 80–90.
        • To rozcapení řídítek není problém imho, jen při pohledu ze předu vypadají debilně :) Vykroucení zapěstí se neboj. Já se tedy chystám řidítka vyměnit kvůli snaze snížit vibrace za karbonová. To je imho ta nejlepší investice do kola v rámci cca 5k, pohodlí to asi celkem dost přidá.
        • Váhu máš myslím zhruba na hraně. GT někde píše max 110kg. Určtě by bylo dobré lehce pohubnout. Taky jsem si dával předsevzetí, že si nové kolo pořídim až se dostanu na 100kg a povedlo se a kolo jsem si pořídil. V zimě jsem měl 110 a tedy jsem padnul už na 98 :) Těch cca 3500 km co mám letos naježděno se vyplatilo :)
        • MrtweyUbrus  

          Díky, mě ty převody přijdou jako nesmysl, když ještě uvážím že bych tam chtěl mít širší gumy než sériové Contíky, výhledově Schwalbe S-One 30C tak bych se na takových převodech udřel k smrti.Kde si četl že je limit 110KG? Já třeba doteď jezdil Specialized Roubaix a nikdy jsem to neřešil a kolo bez problémů včetně výpletů.Ještě k těm vibracím vidlice při brždění, četl jsem o tom na zahraničních forech, je to hodně zlý?Ty karbonový řídítka by mohli dost pomoct, líbí se mi hodně tyhle:

          https://www.3tcycling.com/…eam-stealth/

          • TJK  

            kdybys mel zajem zbavuju se svych 200g Eastonu EC90 SLX.. a jsou opravdu pohodlne

            • MrtweyUbrus  

              Díky za nabídku, ale já ještě nemám kolo :( První kousky mají dorazit koncem října.Musím nejdřív vyzkoušet jak se mi na tom bude jezdit s těma rozcapeninama, ale stejně dám asi karbon.

              • TJK  

                do terenu je to fakt pohodlne.. ono i na silnicic to pekne tlumi

              • p@X  

                Za mě úchop za páky je pohodlnější než na klasice, lépe se řadí, spodní úchop už je zbytečně široký…

          • TJK  

            btw… ja stavim CX na 42mm plastich.. prave kvuli pohodli a univerzalnosti.. prevody poresene a otestovane na Giantu TCX… 50/34 kliky a 11–36 kazeta… k tomu Sram X9 Type2 hazka! (jeste premyslim ze nasadim 42 nebo 40z pastorek)

            • MrtweyUbrus  

              JJ, viděl jsem tu fotku, ocelák že? Je to stylový, ale těžký a rezne, všechny oceláky co jsem zkusil se podemnou kroutily jak žížala, ale to bude mojí vahou a velikostí rámu XL, já bych už asi jakékoliv pevné kolo nechtěl z ničeho jiného než z carbonu, asi jsem zmlsanej :) Leč to sem hoď až to bude, ty tenký trubky mají svoje kouzlo.

              • TJK  

                tak ja bych se mu taky nebranil :-) ale beru to jako budget univerzal na obcasny jezdeni s pritelkyni, lehky vejlety a tak… moje hlavni kolo a zabava je moje 601… tady u ty CX jde spis jen o pohodli a univerzalnost jak na lehky teren a cyklostezky + jizerky tak na asflat

        • kalimero  

          Ještě bych zvážil převodník 46/36 s tím, že 36 nahradíš 34. Tím ještě posuneš využití pastorků.

          • madik  

            Díky za info. Zvažuju tedy kliky 105 50–34 a nebo Ultegra 46–36. Mám jen už trochu obavu, aby zase 46 na velké pile už zase nebylo až moc málo. Udělám si v excelu porovnání převodů a uvidim jak to bude vycházet.

            http://www.bike-discount.de/…47/wg_id-417

            http://www.bike-discount.de/…99/wg_id-417

            • Vilém  

              Zkus si to natukat sem a nemusis nic smolit v excelu.

            • kalimero  

              Je to vlastně jeden těžký převod. 50/12 = 46/11

            • madik  

              Mno tak jsem si to porovnal a přechod z 52–36 na 50–34 bude asi celkem nezajímavý. Např při 16 zubech na pastorku a rychlosti 35 kmh je rozdíl v kadenci při šlapání s velkou pilou jen 3 otáčky za minutu. Kadence z 85 jde na 88. Pokud bych vyměnil kliky za 46–36, tak mám kadenci 96, respektive bych mohl přehodit na pastorek s 14 zuby a při kadenci 85 bych zasel jel 35 kmh.

              Jen je škoda, že Shimano nedělá 46–36 kliky v sadě 105, našel jsem jen Ultegry. A jiné značky to taky myslím moc nevyrábějí, tak abych nemusel za to dávat zbytečně pálku.

      • hannawald  

        Zalezi, kde budes jezdit, silnice je ok. Kdyz to vemes na neco klouzavyho, tak prudke stoupani muze byt problem. Pri silovem slapani to muze podjet a nevyslapnes..zalezi na vykonnosti samozrejme, beru to za nas vikendove jezdce:)

      • krabica  

        Taky přemýšlím nad kompakty. V Beskydech se lehčí převody docela hodí. :-)

      • Seky  

        Ano vepředu je sice 52/36, ale vzadu je bajková kazeta 11–32. Na to, že to je silnička, to má lehkejch převodů až hanba. Jen velmi málokdy se mi stává že ten nejlehčí převod potřebuju, na silnici jsem ho prakticky snad ještě nepoužil, v terénu to už jo. Ale že bych potřeboval lehčí tak to mi nikdy nepřišlo.

        Váhovej limit je 250 liber (113,4 kg) a je danej těma papírovejma ráfkama. Rám je ve zkušebně testovanej až do hmotnosti 500 kg. Na školení od Aspire nám řekli, že testovat ho na víc jaksi postrádalo smysl, nepočítají s tím, že si na to sedne někdo těžší :-)

        Rozcapený řidítka, na to má každý jiný pohled. Pro mě super jiný už nechci.

        • MrtweyUbrus  

          Fajn info, díky, jen jsem myslel že ty ráfky by měly něco vydržet když jsou i na offroad použití, taky bych čekal že budou mít 32 drátů a ono ne.

        • krabica  

          Pro mně je převod 34/28 na hranici použitelnosti, tady v Beskydech jsou ty kopce docela prudké a 50/11 prakticky nevyužívám, takže bych chtěl určitě kompakty 50–34 i s 32 kazetou, než 52/36.

    • Mysee  

      Tak já jsem nakonec upgradoval ještě před zimou kola a pár drobností. Na stará hodím RaRy, koupím asi kotouče a dojedu v marastu přes zimu.

      Měnil jsem bowdeny a omotávku (poprvé v životě motáno, už to aspoň umím).

      Vybral jsem nakonec ze Superstaru. Navíc měli ještě 20% slevu.

      Náby Switch Ultra Lite, ráfky Sentinel Trail, Sapim race a hliníkové niply.

      Asi 350 g dolů včetně upínáků.

      • p@X  

        Kliky by taky neškodily upgradovat na HT II, dále páky bez trčících řadících bowdenů a hydry :)

        • Mysee  

          Kola jsou základ. Mezi 105 a Sorou nevidím žádnej zásadní rozdíl, mimo bowdeny, který mi ale nevaděj takto. Měl jsem půjčené to na 105 a co se týče pohonu mi to přijde stejné. Dokonce se tyhle kliky i míň kroutěj a drhnou než ty s HTII. S brzdama jsem spokojen, nevidím důvod měnit zatím. Teď bude na řadě zas bike. :D

          • p@X  

            Drhnou kliky?

            Ono se zdá, že sady s „tykadlama“ řadí i líp :)

            • Mysee  

              *Převodníky. Ale já to moc neřešil, ale při dupání při nejtěžším převodu se převodník kroutil a občas škrtnul o přesmyk u té na 105, snažil jsem se to poladit, ale nešlo. Teď mi to na tom mém nedělá.

              Ničemu mi tam tykadla nevaděj, tak jsem to neřešil, jemnější odstupňování na kazetě mi taky nechybí. Tak zbytečný řešit zatím 11sp za ranec.

              • p@X  

                Tak jasně, Sora stačí, ale kdybych ho neměl jako commutera, ohlížel bych se min, po Carbon 105 :)))

                • Mysee  

                  Tak určitě, na to nejsou peníze, vzhledem k fullu. :D Já jsem s tím spokojen, ani jsem nečekal, že mě to tak chytne a bude pohodlný celkem.

                • satch  

                  jenže carbon 105 má na příští rok páky takový, že buď to mysleli jako vtip nebo nevim. Po stránce designu děs. To už teda buď ultegru (což stojí balík) nebo se spokojit s mechanikou.

                  • tromboonen  

                    Ale zas je to prvni „silnicka“ ktera ma oficialni reklamu s holkou jak si dava z placatice (2×) a s (americkou) basou piv..

                    http://www.gtbicycles.com/cze_en/gorogue/

                    Jasne zamereni na bikery :)

                    • satch  

                      jo, ale holka to má aspoň na sramu. Podle mě ty 105 páky udělali tak, aby sis chtěl koupit ultegru :-) ať se dívám jak chci, tak ty páky prostě nedám…

                      • tromboonen  

                        To je dan za hydry, nevim o silnicnich hydro pakach, ktere by vypadaly dobre.. ani ty Ultegry nejsou v poho, i kdyz o malinko lepsi nez ty 105..

      • krabica  

        Kolik váží původní kola?

        • Mysee  

          Původní kola mají podle váhy 950/1130 a 126 g upínáky. Nové 830/955 a 66.

          S tou dvacítkou to vyšlo na 7 litrů. Já jsem spokojen, zítra projedu pořádně. Konečně i ořech, co je trochu slyšet.

          • krabica  

            Dík, pěkné těžítka to máme. :-D

          • jIrI___  

            Co je na těch původních kolech tak těžkého? Ráfek má 460 g, obyč dráty nevím kolik gramů udělají, takže hlavně náby jsou těžítka?

            • Mysee  

              Nejspíš to budou náby no, rozhodně těžítka to jsou, mně nadále ale slouží s RaR do většího bordelu.

    • MrtweyUbrus  

      Ty kola k tomu parádně pasují, vypadá moc dobře.Ten škopek co máš je Giro Savant?

      • Mysee  

        Nebyl jsem si jistej tou barvou, aby toho nebylo už moc, ale ty ráfky vypadaj luxusně a jsou naštěstí do tmava.

        Jojo škopek je Giro Savant bez MIPSu, jedna z mála co mi sedla.

    • Doktor-Prase  

      Ahoj,

      Co byste doporucili za velikost a kde zkusit v Praze? L nebo XL?

      Výška: 188

      Inseam: 86

      • krabica  

        Při 188 cm a 90 cm mám L a někdy dumám nad tím, zda by nebylo XL lepší. L mi vyhovuje na délku, XL má vyšší hlavovku, což by se mi líbilo.

        • Breakpain  

          187 / 91 – XL … jak píšeš, raději pohodlnější geo.

          u nohou 86 je níž sedlo, takže bych se klonil k L

          • krabica  

            Podle propočtů bych u vel. XL asi musel měnit sedlovku za nějakou s přímým zámkem, na L mám sedlovku přesně po značku max vysunutí.

    • gargamel  

      Už jste někdo zkoušeli předělat ty ráfky (co jsou na modelu sora) na bezduše? Nahoře jsem četl, že by měly být tubles ready, je to opravdu tak? Stačí tedy nasadit ventily, pásku a TR pláště a můžu jet?

    • jiri.dusa  

      Pokud by měl někdo zájem měl bych na prodej poslední dva kusy kol Grade. Jedná se o GT Grade Alloy Sora ve velikosti 56cm za 21.999,– a GT Grade Alloy X ve velikosti 55cm za 39.499,– . Kola jsou nová se zárukou, na rám je doživotní záruka.

    • kalimero  

      Dotaz na všechny majitele Grade. Jaký max. rozměr pláště lze použít s blatníkem?

      • p@X  

        35 mm, ale s nějakýma offroad výletama za vlhka nepočítej.

        http://www.bike-forum.cz/…lub-gt-grade#…

      • gargamel  

        Mám pláště 35mm smart sam. Včera jsem nasadil blatníky, ale moc do bahna to asi nebude (ještě jsem to neprojel). Ve předu trochu škrtaji ty chlupy, co jsou na nových pláštích, jinak ok.

        V bahně se to asi bude ucpávat.

        • p@X  

          Průchodnost vidle hrubě podcenili, s jinou by se ten předek asi dost zvedl :(

          • gargamel  

            Ale s origo pláštem 28 mm to bude asi ok. Zase to neni vyloženě kroska, ale viceméně gravel silnice.

            • p@X  

              Prostě jsem naletěl reklamní masírce, kde se honosí prostorem u zadních vzpěr.

              • Darius  

                jen pro zajimavost: kolik je mista v zadni vidlici na strane prevodniku?

                • p@X  

                  Tam problém není, narozdíl od přední vidle je tam blatník skoro 2 cm od 35 mm gumy…

                  • jecnak  

                    Spis by bylo zajimave videt kolik je mista do boku – ne kvuli blatniku, ale kvuli sirokemu plasti.

                    • p@X  

                      Cca 5 mm od té 35 mm gumy, spíš by mě zajímalo, co by udělala s geo pořádná CX vidle…

                      • Darius  

                        Jo, ptam se na to co pise Jecnak…

                        Nejspis bude u vsech ramu, ktere positaji s dvouplackou podobne. Na Crockettovi mam pri pouziti pneu sirky 37mm do boku take par mm, tak3–4, nemeril jsem to. Pristi guma bude nejspis o neco uzsi…

                        Vyska vidle osa-korunka je cca 395–400mm, okem tak 397, lip to v praci nezmerim.

                    • p@X  

                      Můžeš mi prosím ze srandy změřit vzdálenost osy kola a spodku hlavy?

                • gargamel  

                  Když se mi totalně nabalilo zadni kolo bahnem, tak jsem vydřel lak na spodni vidlici :)

      • kalimero  

        Kdyby mel nekdo zajem.

        http://www.wiggle.co.uk/…claris-2015/

    • schrapnel  

      Ahoj, práve mi prišlo info od Šterby, ze Grade AL 105 2016 bude až v Květnu … Zdá sa mi termín dodania mega dlhý alebo je to normálne?

      • p@X  

        To nekupuj, je to těžká hajtra s předlouhou zadní stavbou a mizernou průchodností vidle :)

        • schrapnel  

          A co by si navrhoval?

          Ten strop je okolo 35k, rad by som aspon 105…

          • p@X  

            Záleží, jestli chceš „hybrida“ moderní gravel, nebo opravdový CX, celkem dobře cenově vychází např. Felt, Focus, Cube, Haibike, Stevens, Mongoose, Dema, RB…

            • schrapnel  

              Moderny Gravel. Akurat pokukujem po Cube Cross Race na105ke.

              Akurat riesim, ci mi ho vedia dodat s 50×34 prevodnikom miesto 46×36..

      • krabica  

        Karbonová 105 měla být v listopadu a možná bude v lednu. :-(

      • jIrI___  

        Zhruba před měsícem mi tvrdili, že Al 105 bude v březnu až dubnu :)

      • Seky  

        Bohužel je to tak. Informovali nás, že v GT mají zpoždění ve výrobě. Bližší informace bohužel nevím. My všichni obchodníci z toho máme samozřejmě stejně velkou radost jako vy zákazníci.

        • p@X  

          Přitom je na trhu tolik krásných cyklokrosek ;)

      • Seky  

        Pokud by si chtěl a seděla ti velikost 55, tak bych měl k dispozici grade Alloy X http://www.gtbicycles.com/…rade-alloy-x tady v čechách se neprodávala, je to ta 105 verze vylepšená o shimano hydraulický brzdy, bez toho dementního adaptéru. Je úplně nová nejetá se zárukou a pustil bych jí za 36. A samozřejmě k dispozici je hned.

        • schrapnel  

          Uff, 55 bude asi malo. Mam 183cm

          • Seky  

            no bude to asi na hraně, ale koukám, že jsi z Prahy, tak pokud chceš můžeš zajet do Benešova a půjčím ti karbonovou 55 na vyzkoušení

          • hannawald  

            Mam 184 a mel jsem 55. Nakonec mi to bylo maly, ale spis proto, ze mam kratky ruce, tzn. pri bike fitu mi hodili predstavec do pozitivu a to jsem nechtel. Pokud by Ti ale sedel drop – vyskovy rozdil mezi sedlem a riditkama, pak na delku je rozdil proti 56 jen 1cm – to se da doladit predstavcem.

          • gargamel  

            Mam 182 cm a 55 rám. Zkrátil jsem představec na 10cm a je to super. Když jsem zkoušel 56 rám, tak se mi to po přesednutí z 55 zdálo strašně velký, vysoký…

            • TJK  

              paradni paradni.. ja naseadil 90mm.. tak uvidime

              • p@X  

                Dávals sem vůbec pořádný fotky svýho monstercrossa?

                • TJK  

                  jeste ne.. myslim že jen polorozpad asi ani ne v laku.. jeste cekam na brzdovy lanka bych to dodelal… pak jsem uz pojizdnej… doted na to nebyl moc cas

                • TJK  

                  tak kecam.. uz jsem ho sem v barve daval co ocelovyho vlakna

                  • gargamel  

                    Ten tvuj ocelák je moc pěknej. Zvažuju, že přes zimu pojezdim toho Grejda (kterej mi sedí) a pak bych možná taky něco nechal povařit.

                    • TJK  

                      uz se na nej tesim.. zitra dojde balik s lankama, tak potom omotam riditka a mezi svatkama projedu…

        • schrapnel  

          Tak toho CUBE vcera predali. Po vianociach by som sa Ti ozval a pridem sa pozriet na bike…

    • schrapnel  

      Tak pojdem zajtra mrknut jeden Cube Cross 56 na 105ke a rozhodnem sa… Pac lepsi Cube v hrsti v prosinci ako GT na streche v kvetnu :)

      • Seky  

        No jak jsem psal mám k dispozici karbon na 105 (v.55) a nebo hlínu na 105 (Alloy X, v.55) modely 2015 ty by byli k prodeji hned, ostatní modely 2016 jsou zatím trochu v nedohlednu.

        • schrapnel  

          Jasne, a kde by sa bolo mozne poprip. na kolo pozriet?

          • Seky  

            V Benešově jak jsem psal o kousek výše. Konkrétně na prodejně 3Bike jestli budeš chtít kolo půjčit třeba na víkend, tak mi napiš do zpráv, nebo na telefon 777 88 42 94 a můžeme se domluvit na kdykoliv.

            • black.horse  

              hele, zeptám se narovinu, když jsi přímo od zdroje… jde od toho Grade sehnat jen rámovka?

              • tromboonen  

                Vzhledem k tomu, ze nezvladaj dodat cely kolo bych to moc ruzove nevidel…

                Ale na druhau stranu ta vaha by se mozna dala docilit v oceli, pri trose sikovnosti.

                • black.horse  

                  Mi se právě ocel moc nechce, chci zimáka + občasný CX/gravel prostě projet s tím pěšinky, ale především pracanta do bordelu, co bude fungovat s minimem péče, včetně minima čištění…

                • TJK  

                  unoceli jsem na 11.3 kg a je to na karbonovym force… ale celkem budget zbytek… dostat to dolu by chtelo dost zainvestovat do kol, plastu a karbonovych komponentu… to uz na pracanta leze do penez

              • Seky  

                Bohužel nejde. Někdo mi to kdysi vysvětloval, tak se předem omlouvám jestli budu kecat, ale výrobci samotný rámy neprodávají, protože nemůžou kvůli nějakým dańovým zákonům nebo clu nebo tak něco. Když by totiž prodávali samotný rámy tak jim napálej nějaký daně nebo cla navíc (na celý kola) a díky tomu by museli o dost zdražit, tak to prostě nikdo nedělá. Ale znova opakuju, už je to let co mi to někdo vysvětloval, nevím jestli si to pamatuju dobře.

                • black.horse  

                  Díky, v pohodě, důvod znát nepotřebuji, prostě budu koukat po jiné značce:-)

                • tromboonen  

                  Ze by duvod, proc je Spesl tak predrazenej? Samotny ramy prodava a ceny ramu i kol jsou nesmyslne..

                  Nevim, ale myslim, ze je to hlavne problem Ceska – proste dovozci radsi rejzujou na celych kolech.. kdyz jsem shanel ram, ptal jsem se treba na Felta a nejaky prodejce mi rek, ze by to stalo stejne jako cele kolo, pritom v US of A se daj koupit za umerne penize.. U nas kdyz se prodava samotny ram, kdyz pominu Authora, tak je to pekna palka… u Speslu alespon za rok az dva jde na pulku a pak uz se to da..

    • Seky  

      Koukal jsem, že tady pár lidí z Grade sundavalo ty rozcapený řidítka a nahrazovala to klasikou. Rád bych ty rozcapený koupil, pokud by náhodou se jich chtěl někdo zbavit, nebo věděl o někom kdo je prodává velice rád koupím.

    • madik  

      Jaké volíte CX pláste? Mám tri favority. Prvni dva jsou univerzaly do vsech podmínek, s kterymi asi chybu neudelam. CX Speed je na pevnejsi povrchy.

      Rozum me tahne spis k tem CX Speed, protoze bahno neplanuju jezdit a na lesni cesty, nebo podzimni kluzke vozovky by to mohlo byt dostatecne. Asi i singletrack by to melo dat. Jen se bojim, ze se vzorek rychle ojezdi.

      Racing Ralph http://www.kupkolo.cz/…vlar_z98067/

      Conty CX speed http://www.koloshop.cz/…-35-622.html

      Conty CycloXKing http://www.koloshop.cz/…-35-622.html

      • Seky  

        Mám ozkoušeno RoR dopředu a RaR dozadu, jako na bajku. Tahle kombinace frčela naprosto parádně. Ale na silnici to nebylo nic moc, teda spíš nic než moc, ale na šotolině to bylo nepřekonatelný.

      • Breakpain  

        Jezdím něco jako SPEED od Specialized (z hlavy nevím název …). Dokud nenajedu na vlhkou hlínu/bláto/písek, tak je to OK. Pokud na něco takového natrefím – z kopce/do kopce to je o hubu a generovalo to řádově více pádů. Hodil jsem tam RaR (měl jsem je ke kolu) a je to nebe a dudy. Ale jezdím teď převážně jen jednu trasu za slečnou a tak 70% když chci vede po hlíně, písku s pěknými výjezdy. Jelikož mě to baví, „SPEEDY“ jsem shodil a nechám je na hlavní sezónu na dojíždění do práce, kdy jezdím ze 70% asflat. Na tvrdém podkladu v lese nemají problém a valí to hezky ;-).

        Co se vzorku týče, tak při 97kg to vidím cca na 4tis vzadu a 6tis vpředu – převážně silnice.

        Z Tvého pohledu by to mělo být OK, mě prostě chytlo to „bahnění“ a tam je takový vzorek naprosto k ničemu.

      • gargamel  

        Aktuálně vozím schwalbe smart sam 35mm. Slušne jede po asfaltu a v lese a na polňačkách je dobrej. Na jaře, až bude sucho, plánuju přezout na něco hladšiho, jako je ten speed od comti.

      • madik  

        Hmm to jste me moc neuklidnili. V lese je casto blaticko a prokluzovat se mi v nem moc nechce. Plaste si chci koupit abych se trochu naucil jezdit se silnickou v terenu. Mozna asi vezmu spis ty terenejsi..

        • Breakpain  

          Já si říkal, že na semi slicku to bude zábava … to je, ale rozhodně je nato potřeba mít vybroušenou techniku, která mi chybí … do kopce občas prošlápnu a z kopce občas ustřelí předek a to se hned válím.

      • tromboonen  

        Tohle je luxus, na asfaltu jede,. v terenu drzi (dokud nezmizi vzorek).. a bezove boky vypadaj super (dokud se mnezasvini, ale s kotoucema to nehrozi).. bacha existuje i levnejsi verze 60 TPI, ta asi tak nepojede..

        http://www.kupkolo.cz/…x-33_z97200/?…

        • jecnak  

          Ty jsi je jezdil?

          • tromboonen  

            Jezdim, i kdyz pravda to moje placani nelze nazyvat cyklokrosem.. ale i kdyz jedu po asfaltu tak to docela sviha, na suchu samozrejme Ok, snih a bahno podle me taky, ale zavody nejezdim

            Na Grade a gravel/sotku by mozna byly lepsi Chicane..

            • Thapsus  

              Od Challenge mám http://www.kupkolo.cz/…plus_z97863/ ,mají měkčí směs, takže v lese paráda, ale na asfaltu mám pocit, že mi někdo drží za pr.el i když je nafoukám na maximum. Teď ale do lesa na crossce nejezdím, protože je to na ní o hubu, když člověk neví co čeká pod listím. Tak jsem na cesty po asfaltu do rachoty a zimní silniční vyjíždky obul Contíky 4000S a to je jiná písnička.

              • tromboonen  

                Osobni zkusenost nemam, ale tuto je prave jeden z tech 60 tpi… jasne ze jsou to cisla, ten Grifo nejede uplne jak silnicni Strada, ale na ozubenej plast mi to pripadne hodne slusny, i kdyz srovnani mam jenom s Nobby Nic nebo Race Kingama na 26"..

      • jecnak  

        Vyborny plaste do sucha. Jen je potreba pocitat s tim, ze na zavody te s nimi nepusti – 30mm podle Michelinu na 19mm rafku znamena sirku 35mm v realu. Daji se predelat i na bezdus. Jedou vyborne, drzi na slick velmi dobre, akorat vzadu pri agresivni jizde zmizi uprostred vzorek do 1000km. Dalsi tisicovka se ale na nem da najet. Na bike-discount.de jsou podstatne levnejsi. Na letosni leto/podzim byly super.

    • madik  

      Vážil jsem kola nedávno, tak se pochlubim hodnotami :)

      Kola BEZ pláštů, kotoučů, kazety, QR atd.:

      zadni 1096 g

      predni 816g

      dohromady 1912g

      Plášťě Continental Grand Sport Race 700×28c

      hohoho 420 a 413g

      Pláště jsem už objednal Grand Prix 4000 SII, mají mít po 240 gramech, to slusne odlhehcim :))

      • krabica  

        Ty kola jsou fakt těžítka, pořád zvažuju jejich výměnu, nebo přepletení na DT350/X ray. To by bylo tak 300g dolů za 10 000 Kč, dalších 300g dolů na pláštích a hned to bude raketa. :-)

        • madik  

          To už pak stojí za zvážení jestli nevzít rovnou hotová kola. Třeba https://www.bike24.de/1.php?…

          Měl bys pak pár kol navíc pro CX pláště.

          Já plánuju stavět karbnové čínany na DT350, ty notubes záplety co mám budu mít do terénu pro CX pláště :)

          • krabica  

            Na ty jsem koukal, ale nepotřebuju druhá kola. Myslím, že kombinace DT350/ZTR Grail/X Ray bude bytelnější a tužší kombinace při stejné váze.

            • Jirra  

              Tohle jsem si pořídil na mé výletní trekinkové kolo a jsem z nich nadšený. Jen jsem tam dal v ramci pohodlí trochu širší 700×42 pláště :-)

              Na to, že mám skoro 100kg a je tam 28 dratů, tak jsou super tuhé. Váha samotných kol, včetně těsnící pásky, 810g a 945g, tedy jestli mi dobře váží váha.

              • Breakpain  

                Na kolik foukáš?

                Ty Graily mají nálepku, že nad 35mm foukáš myslím do 45 psi …což je tedy krutě málo :-(

                • Jirra  

                  Já s tím taky jezdím po silnici a žádný terén, tak myslím, že vydrží. Foukám tak cca přes 50, prostě aby byly tvrdé tak akorát. Přesně Ti to řeknu na jaře, protože v zimě moc nejezdim, popřípadě na jiných kolech:-)

        • Singlespeed  

          Není od věci původní záplety rozplést a zjistit, kolik váží ráfky, náboje a špice zvlášť a podle toho volit nové komponenty případně které staré nechat.

          • Seky  

            Já myslím, že netřeba rozplétat. To, že ten ráfek není zrovna z nejlehčích se dost dobře ví, má 460g. A přeplétat to na lehčí náby, je blbost, protože nejdůležitější je stejně obvodová hmostnost a ta se nezmění, i kdyby se to přepletlo na Tune. Změna výpletu pomůže hlavně na tuhosti, ale těch pár gramů co se tím ušetří je absolutně nepodstatných. Když už přeplétat tak na jiný ráfky, a to se rovnou můžou zaplést spíš nový záplety a tyhle si nechat jako dvojky na prasení. Nejvíc se stejně ušetří na pláštích a duších, protože to na co je to obutý, jsou váhově bajkový gumy a duše.

            • Singlespeed  

              460 gr je docela dobrá hmotnost. Tolik váží třeba ten Grail na fotce výše.

              • hannawald  

                Moc lehkych hlinikovych rafku na silnicku clovek nesezene, 460g je standard, podobne ma dt 460. Mavic Pro Allroad ma tusim 420g, Am Classic Argent Road Tubeless 390g pri 30mm vysokym rafku, ale ty rafky clovek bohuzel samostatne nesezene..montujou se dt, pacenti, velocity..to ma vsechno stejne.

                Uplne novy a lehky rafek ma ted Ryde – dostupnost leden, zatim jen 28 a 32 dratu, 24 by mel byt az nekdy duben. Maji peknou vnitrni sirku!

                https://r2-bike.com/…Comp-OS-Disc

                Na tech 24 dratu jsem se jich ptal, pry je nej poptavka po 28 a 32 verzi, tak 24 az pozdeji, podle nich je to spis urcity konzervatismus stavitelu kol na diskove brzdy, pro kolo to udajne neni problem.

                Nebo light bicycle, ale cena uz narusta.

    • milos63  

      Zdravím všetkych majiteľov GT grade. V mojom prípade bol rozhodujúci faktor každodenné dochádzanie do práce ( 20 km ) v každom počasí, takže kombinácia posedu ako na cestovnom biku a možnosť jazdy aj na zasneženej ceste. Kedže v lete jazdím hlavne na cestnom Focus Culebro, tak som

      zobral ako nenáročný druhý Grade vo výbave Claris ( na počudovanie veľký skok od starej 2300-ky ). Osadil som ho blatníkami a zatial ho trocha prevetral.

      Prvé dojmy sú v podstate pozitívne. Za cenu 557€ človek musí technike čo to odpustiť

      • Vilém  

        To je normalni cena v SR? Kdyz kouknu na tserbu, tak za to chce 23tKc a to je sakra rozdil oproti 557E,

    • krabica  

      S novým Gradem v karbonu spokojenost. Pokrok v komfortu značný, brzdy úžasné, velký skok oproti mechanikám. Řazení přesnější, ale odřazuje se až povolením páčky, na což se mi těžko zvyká.

      Přezul jsem na bezduše Schwalbe S-One Tubeles Ready 30 mm. (31,6 mm real)

      Nahozeny blatníky SKS Bluemels 42 mm a pasují přesně, jen jsem hliníkovou trubičkou poladil uchycení u středu. Pláště do nich vlezou, ale je to těsně.

      Kliky vyměněny za compacty 50/34.

      Sedlo vyměněno za Specialized Phenom.

    • jannk  

      No ja si poridil hlinikoveho se 105 do lesu a na sotolinu, vsechno dobry – akorat kliky (nebo stred, ale spise kliky) v zaberu lupou a praskaji jak Loreta :(

      • madik  

        To muze bych klidne pedalama. Zkus vycistit zavity, nanest vazelinu na zavit a poradne dotahnout.

        • jannk  

          Muze byt, nemam strach z toho, ze by s kolem bylo neco zasadne spatne.

          Pedaly jsou prehozene z jineho kola, kde byly potichu – ale fakt, ze jsem nemel vazelinu, tak jsem je tam provizorne narval rovnou.

      • milos63  

        mal som problem s praskanim

        vymenil som stred, dotahoval, skladal

        nakoniec to bolo v upevneni pedalu do kluky

        jeden zavit teflonovej pasky, dotiahnut

        a odvtedy klud

      • Chlebovnik  

        Může to dělat i uvolněný šroub v převodníku.

    • schrapnel  

      Ahoj, tak mám prvú vyjíždku na mojom Grade Alloy X za sebou. Po cca 30 km ma šialene žačal bolieť krk a celkovo krčná chrbtica. Moc sa do toho nevyznám a na BG Fit nejsou prachy, ale myslím si, že to bude tým 120mm dlhým predstavcom… Mám 183cm, veľkosť kola 55. Aký predstavec by ste odporučili? Predpokladám 90–100mm. Uvítal by som konkrétny tip na konkrétny predstavec. Díky moc!

      • jannk  

        No nejdrive bych si asi ujasnil, ze kratsi predstavec je to, co fakt potrebujes :)

        Ja mam taky 55 ram a to mam jen 177cm. Potvrzuji, ze geometrie GT je trochu jina, ja si oproti silnicce zvedl o 1 krouzek predstavec, tj mam mensi drop mezi sedlem a riditky. Vypada, ze to pomohlo – predtim jsem se citil na tom kole nejak divne, s tim krouzkem uz 150km ok. Ale mozna jsem si jenom zvykl…

        • schrapnel  

          Ono, pri jazdeni som chcel ulavit bolavemu krku, tak som sa posunul do 'komfortnejsej" polohy a to tak, ze som rajdy chytil ako keby 3cm pred dualmi (nebol som tak natiahnuty) a to sa mi celkom pozdavalo. Z toho som vydedukoval, ze teda som asi fakt moc natiahnuty…

          • jannk  

            Muze byt, kazdy sedime jinak. Dalsi tip je posadit se na kolo pred zdi, nechat se vyfotit a na fotce zmerit uhly – v cem se lisi proti kolu, ktere ti vyhovuje. Asi to neni uplny fit, ale je to rychle a zadarmo.

      • gargamel  

        Mám 182cm, Grade vel 55 a představec jsem vyměnil za 10cm. Zkoušel jsem i vel 56. Nebylo to úplně špatný, ale ta 55cm mi sedí líp.

      • krabica  

        Zkoušel si otočit představec?

      • milos63  

        Podla tvojich parametrov a velkosti baiku

        je asi najspravnejsia uvaha o znizeni dropu.

        Skus bud najvyssiu polohu predstavca, alebo

        tak ako radi krabica, pozitivne postavenie predstavca.

        Ja mam zase iny problem mam 56 -ku a 181

        a drop sa pokusam zvacsit negativnym predstavcom

        skusal som aj 90 aj 110 mm.

      • hannawald  

        120 bude asi dlouhý, ale samozřejmě to je individuální. Ja mám 184 a měl jsem 55 Grade. Neseděl mi drop, musel jsem mít představec v horní pozici a do pozitivu. 11cm představec byl ok. Ale mám krátké ruce, někdo s delšími může mít drop ok. Pokud Tě ale bolí záda, je ten drop a zkrácení posedu kratším představcem pravděpodobná varianta. Pokud nechceš absolvovat bike fit, otoč představec a možná i zkus nějaký kratší, co seženeš zalevno na bazaru..pokud sedne, kup nějaký pořádný.

        • schrapnel  

          No zaujimave je, ze som si prave doma nastavil kolo presne podla navodu. Vyska sedla, predozadna pozicia, snurka na koleno a pod. A ked chytim riaditka za dropy, tak vidm predny naboj pekne zarovnany s riaditkami, ako v navode… Holt asi mi je ten 120mm predstavec predsa len dobry? Nastavoval som podla https://www.youtube.com/watch?…

          • šlapatko  

            Nastavit silniční posed může trvat i pár set km. Někdy je třeba vyměnit řídítka. Každé řídítka mají jinou hloubku a předsazení. Chvíli jsem nastavoval než to klaplo a možná budu ladit dále. Při delší jízdě 10hodin a dále mě bolí záda. Chce to řídítka s menším dropem. Jinak vydržím ve spodním úchopu i hodiny. Chce to ladit a jezdit :-).

    • jIrI___  

      Máte někdo převážené „tovární“ záplety, kterými bývá osazené Grade Tiagra?

    • jannk  

      Mate nekdo na GT (konkretne Alloy 105) zadni nosic? Permanentne ho tam pochopitelne nechci, ale kdyz jedu s detmi, tak by se mi hodil. Moznost je jen na sedlovku, ale k tem nemam velkou duveru.

    • krabica  

      Můj Grade na prodej.

    • krabica  

      Docela dobrá nabídka na kola od Superstaru: http://www.superstarcomponents.com/…wheelset.htm

    • p@X  

      Bazar je jinde, ale budu mít na prodej Grade Sora 2015 vel. 56 bez kokpitu a třmenů brzd…

      • jIrI___  

        Jak minulý rok všichni Grade hromadně nakupovali, tak teď je naopak hromadně prodávají :))

    • jIrI___  

      Máte prosím někdo vyzkoušeno, jaký největší pastorek pobere hazka Tiagra? Placky uvažujme 50/34 z.

      • jecnak  

        Jake generace – oznaceni, delka raminka? Oficialni web mlci?

        • jIrI___  

          Je to ta, která je na Grade 2015 (fotky v zakládajícím příspěvku), RD-4600? Délka raménka se mi nepodařila dohledat, z fotky to tipuju spíš na střední.

          Shimano na webu sice něco píše, ale nevím jak to z toho vyčíst.

          Maximum Sprocket 14T

          Minimum Sprocket 11T

          Maximum Front Difference 22T

          Total Capacity 39T