Silnička - jak vybírat rám podle výstupu FITu na Competitive Cyklist?

60 nepřečtených
  • Honz8t

    Ahoj,

    rozhodl jsem se že se začnu mučit na silničce. A protože jsem na ní nikdy, kromě pár půjčení od podobně velkých známých, neseděl delší dobu, potřeboval bych nějaký startovní bod pro výběr vhodného rámu a jeho velikosti.

    Po pročtení různých témat tady jsem získal dojem že Competitive Cyklist fit calculator mně spasí ;-).

    Dal jsem se do měření, dostal zpět výsledek a teď došlo na řeholi. Mám tak trochu problém najít u výrobců v geometriích rámů stejné údaje, jako jsou z FIT calculatoru. A když už je najdu, vychází mi pocitově hodně velké rámy.

    Nechci nikde závodit, hledám kolo pro sportovní jízdu po silnici a relativně pohodlné najíždění km. Takže předpokládám že by to mohl být „The Eddy Fit“.

    Jako příklad vezmu RB rám:

    Můj výsledek z CC Fit calculatoru (competitive/Ed­dy/French):

    Použitelná je vlastně jen „Top tube length“ = 597mm/597mm/609mm a pak ještě délka představce (Stem length) = 129mm/118mm/120mm

    To by mělo odpovídat rozměru B:1 na geometrii rámu RB :

    52cm : 527mm

    54cm : 545mm

    56cm : 565mm

    58cm : 575mm

    60cm : 585mm

    62cm : 595mm

    64cm : 610mm

    To by znamenalo že bych měl volit mezi 62cm a 64cm rámem. Ale to jsou ty dva největší v nabídce a já mám jenom 185cm. Trochu mě to překvapuje.

    Ještě by snad mohl u RB rozměr A:1 odpovídat „Seat tube range c-t“ z C-C. Podle toho bych se měl pohybovat na rámu 60 nebo 62cm.

    Jedno z kol, na kterém jsem chvíli jezdil, byla Merida Road 603, XL rám (60–62cm) se 135mm představcem (obráceným do negativu). Připadal jsem si jak na skřipci.

    A tak by mne zajímalo jaké máte zkušenosti s aplikací výsledků z Competitive cyklist na rámy v nabídce, a speciálně třeba zrovna s RB. Já v tom totiž mám momentálně guláš.

    Jen pro info – moje míry do fit calculatoru:

    Measurements

    Inseam: 88.7

    Trunk: 72

    Forearm: 38

    Arm: 72.5

    Thigh: 64.5

    Lower Leg: 60.5

    Sternal Notch: 155.5

    Total Body Height: 185

    Díky moc za jakoukoliv zkušenost a nebo radu.

    0 0
    • vysmátej bajker  

      vycházej z stávajícího kola a jeho délky horní rámovky kterou budeš potřebovat kratší než u horáka cca 5cm,teda pokud délka stávajícího vyhovuje.Až ti něco vyjde tak sežeň testbike vyhlídnutého stroje a dej stovku no a budeš ve větším obrazu než po výpočtech na webu.

      0 0
    • jecnak  

      Mas dost dlouhe nohy. Ja jsem o fous vyssi (189) a i mam pomerove dlouhe nohy jako ty a jezdim 58 a 60 ramy. Viz moje kola v profilu. Oboji ma klasickou neslopingovou geometrii a 95, respektive 105mm predstavec. Mensi ram mam na zimaku, ktery je zaroven na dojizdeni do prace, trenovani. Vetsi ram s kratsim rozvorem a kolmejsimi uhly mam na zavody. Na te 58ce je to mnohem horsi do kopce – prave kvuli kratkemu ramu.

      RB jsou podle toho co pises spis kratsi ramy. Bezne se vyrobci drzi spis ze horni ramovka = vyska ramu. Tobe bych doporucil zkusit 58 ale i 60 s kratkym predstavcem. Pokud chces spis klidnejsi kolo volil bych vetsi ram s kratkym predstavcem.

      Kazda rada dobra, ale jeste lepsi je si kolo zkusit, coz by v pripade RB nemel byt az takovy problem. Zkusil bych taky napsat zdejsim majitelum RB.

      0 0
      • Honz8t  

        Díky moc za zkušenosti a tipy.

        Bude to moje první silnička, takže budu nejspíš k sobě potřebovat ještě někoho kdo má správný posed v oku a řekne mi jestli to jakž takž vypadá a nebo ne.

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Podle toho co tady čtu, bych to od oka typoval na 56–58 velikost rámu, podle toho jaká bude konkrétní geometrie a délka představce 100–110, zase v závislosti na tom, jak budeš mít dlouhé oblouky na řidítkách. Ta čísla jako 60–62 jsou na 185cm u silničky holý nesmysl …

          0 0
          • jecnak  

            Obecne urcite ano, ale kdyz se mrknes na delku horni ramove trubky u RB, tak to neni uplne mimo. Delkou prestavce je ale zas omezeny, aby si v prudkych kopcich na kratkem ramu nekopal kolenama do riditek.

            0 0
            • Nainen  

              Třeba Genesis Corsa má ve velikosti 61 efektivní délku horní rámové trubky jen asi 57 cm…

              0 0
              • tomekusti  

                Mohu potvrdit. Jezdím přesně na tomhle, ve stejné velikosti. Jen mám kapku víc … 193 cm a občas si říkám, že bych snesl menší rám. Ale je fakt, že v kopcích na stojáka si občas brnknu o řídítka (vyjímečně).

                0 0
        • jecnak  

          Presne to me pak napadlo. To je obvykle nejlepsi reseni, protoze pokud jsi na poradne silnici nesedel ani vlastne nevis, co mas cekat. Jinac RB nabizi k projeti testovaci kola, ale to asi vis.

          0 0
          • Honz8t  

            O testovacích kolech v RB vím – poptám se jak by to bylo s těmi velikostmi.

            Díky moc.

            0 0
        • fousac  

          merim 184cm a silnicku mam vel. 58cm a jezdi se mi dobre…

          myslim ze mam takovej ten „turistictejsi“ podes jak bys rad…

          tak zkus tuhle velikost pro zacatek, pak si dystak ten konkretni model premer, abys vedel jak je to s tema dylkama trubek pro srovnani s jinejma…

          imho 60cm a vetsi uz na tebe bude moc…

          0 0
          • kubad  

            označení velikost 58cm je údaj k prdu, už to tu padlo mockrát, u každého výrobce to znamená něco jiného.

            0 0
            • fousac  

              vsak taky pisu, at si to bud premeri nebo najde v tabulce konkretni rozmery toho co si zkusil a aspon bude mit uz nejaky hodnoty pro srovnani…

              0 0
            • jecnak  

              Proto tazatel postnul k velikosti aspon delku ramu.

              0 0
          • Honz8t  

            Ten „turističtější“ posez je přesně to co hledám – nestojím o to, abych se plazil břichem po rámu kvůli setinkám. Chci si v pohodě v rychlejším tempu zajezdit po silnici.

            Takže mi to zatím vychází tak, že bych se asi měl držet toho abych byl lehce pod čísly z CC, která udávají délku rámu.

            A tak by to ta 58 mohla třeba i být. Zkusím se na ní někde svézt.

            0 0
            • fousac  

              tak sem este nameril u moji plecky delku horni trubky 575mm + 100mm predstavec odhadem 10° sklon

              treba ti to pomuze…

              0 0
    • The_Trooper  

      Já jsem pořidil v létě Authora CA6600 vel. 54 ale ve skutečnosti je to 58, délka horní rámové trubky je 57.5 cm a představec mam 110.

      Měřím 185cm a délka nohy po rozkrok bez treter 84cm. Dřiv jsem jezdil pouze na bajku délka horní rámové trubky 600 a 120 představec. Když jsem přesedl na silničku Authora (vel. 54) a chytl se za řadící páky tak citím docela natažene a přitom jsem byl podle tabulek u authoru mezi velikostmi 54, 56.

      Zkusím to doladit představcem ale nevím jestli 90 ci 100, 90 se mi už zdá docela dost nevhodná..

      0 0
    • obda  

      Ciste pro zajimavost – nekdy na CC kalkulatoru vyjdou takove miry, ze ram nekoupius vubec. Inseam mam 88, vysku ale jen 180 a dlouha stehna v pomeru k lytkum a kratky ruce. Takze pri stejnem inseamu jako ty mi vychazi delka 543/543/556. Kdyz koupim spravne dlouhy ram, bude na mne moc nizky. O saddle setback 8cm si pak muzu jenom nechat zdat. A zadavat si vyrobu ramu kdyz nevim, jestli mi to bude sedet (protoze si to nemuzu zkusit) je naprd :( Uz jsem z toho docela nestastny, asi budu muset investovat do toho BG fitu a doufat :( (a zrejme si nechat vyrobit ram na zakazku) Lepsi reseni jsem zatim nenasel.

      Jinak byt tebou zkusim u RB 58 a 60.

      0 0
      • Honz8t  

        Tak to máš tedy řádně dlouhý nohy!

        Taky to tak vidím – zkusím nejdřív 58 a pak se uvidí. Díky.

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Hale jakykoliv fit je tak dobry jak dobra jsou vstupni data. Zkus se jeste jednou premerit, nejlepe s nekym druhym (muze byt prijemny program na vecer).

      Proti me mas treba hrozne dlouhy ruce a predlokti (bez urazky :-)- ja jsem teda vubec mensi, ale v pomeru), a tim muze vychazet ten predlouhej ram. Jinak mi ten spoctenej fit sedi velmi dobre na miry kola.

      0 0
      • Marskatin  

        Já bych slepě nedůvěřoval CC kalkulátoru. Občas z něj vypadnou zjevné nesmysly. Viz obrázek. Naprosto nesmyslná výška sedla. Podle jedněněc měření dokonce vyšší bb-sadle position než inseam.

        Tohle to vyhodilo pro silniční kolo, pro MTB to bylo tuším bb-sadle kolem 78–79cm, což už je ok.

        0 0
      • Honz8t  

        To s těmi vstupními daty je pravda a souhlasím s tím. Proto jsme to taky měřili víckrát a měli to jako večerní program, jak píšeš. Samozřejmě nemůžu vyloučit chybu způsobenou špatným pochopení toho co se má měřit – ale na to bych musel sehnat nějakou jinou babu, aby to nastudovala sama a pak mně přeměřila ;-).

        Díky moc na upozornění na délku předloktí, ještě na to znovu mrknu a uvidím jestli jsem se nesekli a nebo třeba špatně nepochopili metodu.

        0 0
    • Ma7ous  

      No já myslím, že těmahle měřeníma si akorát slušně zabil čas, v každé druhé prodejně tě pujčí velikost kola od oka, a pokud si na silničce nejezdil tak bez projetí na 50 – 100km bych si kolo ani nekupoval. Spiš zainvestuj čas do výběru značky kola, který chceš.

      0 0
      • roc.ker  

        Tak zrovna velikost rámu a posed je IMHO důležitější než značka! Zaměř se i na řidítka jak už tady někdo psal. Mohou tam být rozdíly i 2cm v prodloužení posedu. Já jezdím turistiku a tomu mám i upravený posed. Dával jsem 90mm představec aby se mi jelo dobře. Uvažuji ještě o kompaktních řidítkách tzn. zkrácení posedu ještě o 1cm.

        0 0
        • Ma7ous  

          nejsem si vědom že bych řekl že posed a velikost rámu je méně duležitá než značka, řekl jsem jenom že od klavesnice to nevymyslí a bez testování to nejde, a u klávesnice může vybírat akorat tak tu značku

          0 0
      • obda  

        Pokud nema na silnicce dost najeto, tak mu 50–100 km moc nerekne, teda krome orezani tech uplnych extremu. A mereni se hodi, at vi, jestli ma hledat napr. radeji kratsi nebo naopak delsi ramy.

        0 0
        • Honz8t  

          To si taky myslím a je to přesně můj případ. Na silničce se prostě (zatím – snad) cítím nepřirozeně a očekávám že po první stovce mně bude bolet tělo jako ďas i u ideálního kola. Proto se snažím vybrat dopředu nějaké „kandidáty“ (značka + velikost) a pak s sebou vezmu někoho, kdo má ten správný posez v oku trochu víc než já a řekne mi co si o tom myslí…

          0 0
      • Honz8t  

        Díky za názor. Já si zase myslím že to až taková ztráta času nebyla a bylo to docela příjemné (viz výše) ;-).

        Rozhodně nechci kupovat kolo podle číslíček někde na webu bez posazení se na něj a alespoň krátkého projetí. Tyhle výpočty beru jako první aproximaxi k tomu, abych si vybral vhodné kandidáty na rám – značku a velikost.

        0 0
    • Peopo  

      Přemýšlím nad nouvou silnicí, z vypočtů CC kalkulátoru jsem ale lehce zmatený. Může mi prosím někdo vysvětlit proč větší resp. delší horní rámová trubka znamená pohodnější kolo – nyní mám silničku kde je vrchní rámová trubka velikost 545mm a v kombinaci s představcem 90mm jsem byl až nepřirozeně natáhlý. Musel jsem proto pořídit dh představec 40mm abych onu top-tub lenght kompenzoval a nebyl jak na sřipci. Přijde mě že pohodlnější posed znamená menší kolo – kratší horní rámová trubka. Teda z tohodle např. vycházejí i kola CUBE kde mají kratší a jak tvrdí pohodlnější pode.

      Nové silnici chci co nejvíce pohodlnou tzn. spíše na delší vzdálenosti než na krátké závodění, nejspíše mám vybrané kolo Specilized Secteur vel. 54 (vychází ze modelu Roubaix). Ale zajímá mě obecně ta geometrie rámu podle CC čím víc natažený znamená pohodlnější kolo což mě osobně nepřijde..?

      Measurements

      Inseam: 81

      Trunk: 64

      Forearm: 35

      Arm: 65

      Thigh: 61.5

      Lower Leg: 52

      Sternal Notch: 141.5

      Total Body Height: 174.5

      The Competitive Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 52.4 – 52.9

      Seat tube range c-t: 54.1 – 54.6

      Top tube length: 53.8 – 54.2

      Stem Length: 11.2 – 11.8

      BB-Saddle Position: 69.3 – 71.3

      Saddle-Handlebar: 52.9 – 53.5

      Saddle Setback: 6.2 – 6.6

      The Eddy Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 53.6 – 54.1

      Seat tube range c-t: 55.3 – 55.8

      Top tube length: 53.8 – 54.2

      Stem Length: 10.1 – 10.7

      BB-Saddle Position: 68.5 – 70.5

      Saddle-Handlebar: 53.7 – 54.3

      Saddle Setback: 7.4 – 7.8

      The French Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 55.3 – 55.8

      Seat tube range c-t: 57.0 – 57.5

      Top tube length: 55.0 – 55.4

      Stem Length: 10.3 – 10.9

      BB-Saddle Position: 66.8 – 68.8

      Saddle-Handlebar: 55.4 – 56.0

      Saddle Setback: 6.9 – 7.3

      0 0
      • Vrci  

        Zkus si to namalovat, horní rámová trubka je stejně dlouhá, ale je rozdílná výška rámu. Tzn. u sportovního kola budeš mít při sedle ve stejné výšce dál a níž hlavu.

        0 0
      • Zdenda CUBE  

        Pokud jsem to dobře pochopil, tak měříš 174,5cm. Já mám 178, sice kratší nohy, ale konkrétně u geometrie Specialized bych šel do velikosti rámu 51. Proto jsem dost nedůvěřivý k těmto jejich „body geometry“ tabulkám. Chce to projet si konkrétní velikosti rámů a pak podle té co ti bude opravdu sedět vybírat. Dle mého názoru, je 54 na tvou výšku moc dlouhá.

        0 0
    • jama  

      Pro porovnání – já mám o 5 cm víc na výšku, nohy o 1 cm víc. Dobře mi pasuje Author CAxxxx 580ka se 110mm představcem. Ty bys mohl mít o velikost menší (560), nebo rozměrově adekvátní rám.

      0 0
    • satch  

      Čau. Poprosil bych někoho vyježděnějšího. Jestli se mám těch výstupních dat nějak držet… jde mi hlavně o tu top tube, která má být 58. Jestli to podle těch vstupních hodnot má smysl vůbec zkoušet. Normálně bych čekal TT tak 56–57..

      A potom – bude problém s úhlem sedlové trubky 73,5 stupňů nebo hledat radši úhel 73 max? Dík

      Measurements

      Inseam: 88

      Trunk: 65

      Forearm: 36

      Arm: 69

      Thigh: 56

      Lower Leg: 57

      Sternal Notch: 150

      Total Body Height: 184

      The Competitive Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 57.0 – 57.5

      Seat tube range c-t: 58.8 – 59.3

      Top tube length: 58.0 – 58.4

      Stem Length: 11.7 – 12.3

      BB-Saddle Position: 87.9 – 89.9

      Saddle-Handlebar: 55.4 – 56.0

      Saddle Setback: 3.6 – 4.0

      The Eddy Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 58.2 – 58.7

      Seat tube range c-t: 60.0 – 60.5

      Top tube length: 58.0 – 58.4

      Stem Length: 10.6 – 11.2

      BB-Saddle Position: 87.1 – 89.1

      Saddle-Handlebar: 56.2 – 56.8

      Saddle Setback: 4.8 – 5.2

      The French Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 59.9 – 60.4

      Seat tube range c-t: 61.7 – 62.2

      Top tube length: 59.2 – 59.6

      Stem Length: 10.8 – 11.4

      BB-Saddle Position: 85.4 – 87.4

      Saddle-Handlebar: 57.9 – 58.5

      Saddle Setback: 4.3 – 4.7

      0 0
      • Jakobo  

        Bral bych to hodne s rezervou. Nejezdim zavodne, ale par silnicek jsem uz mel/mam a z techto fitu mi na moji vysku (195 cm) vzdycky vychazi uplne hovadiny a nesehnatelne velikosti.

        Mne to spis pripada jak cislovani ramu nekdy v 80. letech, kdy sedlovka byla vysunuta maximalne 5 cm a ram byl az po prsa. Jestli na tvych 184 cm a delku nohou vychazi delka ramu 60 cm a vyska az 62cm, tak pak ja bych musel mit ten ram fakt dobre 70 cisel.

        Ten Competitive fit bych snad jeste bral pro dnesni ramy (s velmi mirnym slopingem), ale ten French je uplne mimo.

        0 0
    • jIrI___  

      Přidám se s dotazem. Poprvé jsem přeměřil a vyšly mi údaje zobrazené na přiloženém obrázku. Vybírám mezi dvěma „endurance“ silničkami s tím, že u jedné si nemůžu vybrat ze dvou velikostí rámů a u druhé je velikost jasná. Dokážete podle těch zobrazených údajů odhadnout, která z vyznačených geometrií je pro mě nevhodnější? Silničku jsem nikdy nevlastnil, takže se nemám ani od čeho odpíchnout.

      0 0
      • jIrI___  

        Se v tom fakt nikdo nevyzná? :)

        0 0
        • tromboonen  

          Ale to vis ze jo, jen to asi zapadlo..

          U prvni silnkicky jsi na hrane dvou velikosti, rozhodnuti bude zalezet na tom, jak velky budes mit drop sedlo/rodla, nemam ted cas to podrobne zkoumat a porovnavat s mymi hodnotami z BFitu, ale pomuze, kdyz si ty dve velikosti nakreslis v meritku v nejakem kreslicim programu nebo na papire, pridas tam sedlo a predstavec v dane delce (pro kratsi delsi, pro delsi kratsi) v min vysce (negativ a bez podlozek) a max vysce (pozitiv a s podlozkama).. a zmeris ten drop..

          U druhe je to jasne, ta oznacena velikost je optimum, tech par mm co chybi nehraje roli.. BTW podle obrazku to vypada skoro jako Grade? To uz je trochu dal nez Endurance a bude to mit i trochu jine jizdni vlastnosti..

          Zkus udelat ten postup vyse (i pro druhy ram) a uvidis

          0 0
        • jecnak  

          Tak predne. Kupujes silnicku a nebo nejakou endurance silnicku, CX, ci gravel? Mozna by stalo za to prozradit rovnou mezi cim se rozhodujes.

          Pokud jdes do silnicky nebo neceho sportonejsiho na rychlou jizdu, tak je klasicka moznost vybirat mezi vetsim ramem a kratsim predstavcem a naopak. Oboji ma sve pro a proti. Delsi ram a kratsi predstavec je kolo stabilnejsi v nizkych rychlostech a mene stabilni ve vysokych, obvykle mas vetsi rozdil mezi riditky a sedlem.

          0 0
          • jIrI___  

            První geometrie patří Norcu Search, druhá je pak GT Grade. S tím označením „endurance“ jsem možná ustřelil – použití bude 60% silnice/cyklos­tezky, 40% šotoliny/polňač­ky/rozbité cesty. Přecházím na takové kolo z fullu a jak jsem psal, nikdy jsem na silničním kole pořádně neseděl. Takže předpokládám, že nějaká silničářská sportovní pozice asi nebude to pravé ořechové. Z toho tvého popisu mi víc vhodnější připadá ta varianta delší rám + kratší představec.

            0 0
            • jecnak  

              Na to co popisujes mi prijde take lepsi varianta delsi ram + kratsi predstavec. Kazdopadne bych na to kolo stejne doporucil si aspon sednout.

              0 0
            • tromboonen  

              Jediny co by sis mel ohlidat je aby nebyl drop sedlo/rodla moc velkej (rekneme vic nez 15 cm? v nejvyssi poloze rodel), a pripadne ani moc malej (kdyby teoreticky nesel ani bez podlozek a v negativu mene nez 5 cm, mohlo by Ti to casem vadit, nemuselo, ale mohlo).. u obou ramu to zjistis tim nakreslenim jak jsem psal.

              Jinak mezi temi koly malej rozdil bude, to Norco mi od pohledu pripada „silnickovatejsi“ respektive bliz k CX, bude zivejsi, Grade je vylozene univerzal… zvaz co chces a jestli se eventuelne nekoukat i po necem jinem..

              Ja treba ty povrchy co popisujes (a nekdy i horsi) jezdim za sucha v pohode na Speslu Roubaix, coz je zas na asfaltu skoro normalni silnicka, dokud teda clovek neni vylozene chrt v rovinatym zavode, ale to nejsem… jediny omezeni, ktery mam, je ze tam nedam 35 CX plaste, protoze jsem na rafkovych brzdach, u kotoucovek by tam myslim vysly, to by pak bylo i na horsi teren a mokro..

              0 0
              • jIrI___  

                Po něčem jiném jsem se snažil koukat, ale nenarazil jsem na nic jiného, co by splňovalo moje požadavky – aspoň Tiagra, kotouče a především cena do 30000 Kč (to je problém i na bazaru :) ).

                0 0
        • Hanyz1  

          Jsou tady na rady zkušenější, nicméně přidám své postřehy:

          • na competetive cycling si ve výsledcích můžeš přepínat mezi 3 různými typy doporučení: Eddy Fit, French fit a Competetive fit. Výsleky se trochu liší a mě u Eddy fit vycházela z těch 3 nejkratší horní trubka
          • Na Eddy fit ti to doporučuje představec 11–12cm a horní trubku okolo 57cm. Když si vybereš rám s 56cm a necháš 10cm představec, budeš mít zkrácený posed
          0 0
    • Martin  

      Měřím 190 cm, delší nohy z kratší tělo. vozil jsem RB RR 1100 velikost 62 a bylo mi to tak akorát. Nicméně zdejší experti se mi snažili namluvit, že je mi to malé. Kolo mám ještě v profilu.

      Aktuálně mám RB RX velikost 61 a taky spokojenost, ale RX má jinou geometrii než silnička.

      Ideální je napsat maila do RB, vypsat mu tam tvoje míry a poradit se s nimi. Já jsem tak učinil, řešil jsem to pak po telefonu přímo s p. Bartoszem.

      0 0
    • quoll  

      Tiez prihodim svoj dotaz. Chcel by som si kupit prvu silnicku, do oka mi padol tento Canyon Endurance . Zmeral som sa na CompetitiveCyclist, podla ktoreho mi vychadza velkost XL alebo 2XL. Problem mam vsak s dropom. Pri BB-sadle 832mm (takto to vozim na bajku podla vysledkov z BGfitu) to vychadza, ze sedlo bude 798mm nad stredom. Stack je 610 (L) pripadne 628 (XL) mm, predstavec 110mm v negative prida 20mm, v pozitive 40.

      O kolko sa da este znizit drop pomocou podloziek? Problem je, ze nie som prilis ohybny, takze by som preferoval drop maximalne 10cm.

      0 0
      • tromboonen  

        Ty asi nebudes nejlmensi..

        Jestli jsem dobre pochopil Tvoje cisla tak 798 je svisla vzdalenost sedlo-BB? To mas drop 170 mm, pak uberes tech 20–40 predstavcem, (130–150mm), podlozky daj jeste zhruba 30mm, nekdy i 40, takze cajk, akorat fotku na BF si vyfot predtim, nez ten predstavec otocis a naskladas tam ty podlozky :)

        Ja mam podobny problem, kratke ruce dlouhe nohy, tak potrebuju kratke ramy a drop je velkej, mam podlozky a predstavec nahoru, drop asi 15 cm.. jde to a to nejsem moc ohebny, hlavni je, aby Ti to kolo nebylo dlouhy, to pak kurvi zada vic, nez relativne velkej drop..

        0 0
      • jecnak  

        Reseni pro vzprimenejsi posed je H2 geometrie od Treku na jeho silnickach a nebo pro jeste vzprimenejsi Spesl Roubaix.

        0 0
        • quoll  

          Vdaka za tip, pozriem sa aj na ne, aj ked ta cena bude asi niekde inde ako u Canyonu :)

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Konec dohadům, CAD promluvil:

        • pro XL a představec 130 mm +7°, osou 35 mm nad hlavovou trubkou: S_H=568mm, drop 85 mm
        • pro 2XL a představec 130 mm+7°, osou 35 mm nad hlavovou trubkou: S_H=572mm, drop 67 mm

        Požadovaná vzdálenost S_H je 585–591m, oba posedy jsou tedy na Eddy Fit trochu krátké, dropy mírné, v mezích tolerance. (Saddle Setback počítám 80 mm.)

        0 0
        • quoll  

          Zrejme nerozumiem reci tvojho CADu, pretoze netusim, ako sa k takym dropom dopracoval :)

          Ak pouzijem prilozeny obrazok, kde:

          alfa = Seat Tube Angle

          beta = Head Tube Angle

          gama = Stem Angle

          tak vertikalna vyska sedla Saddle_V = sin(alfa) * BB_Saddle. A prirastok vysky, ktory mi poskytne predstavec, je Stem_V = sin(180 – 90 – beta + gama) * Stem_length. Vysledny drop by teda mal byt Saddle_V – (Stack + Stem_V + podlozky). Alebo na nieco zabudam?

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nevím, je možné, že tam mám chybu já, ale zatím mi to vždycky sedělo. Šedou je cc vzdálenost S_H, na druhém obrázku je okótovaný detail kokpitu. Podle tabulky výrobce mi sedí všechny úhly i vzdálenosti. Pokud najdeš chybu, dej mi prosím vědět. Díky.

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Možná to bude lépe čitelné na těchto obrázcích. (Oproti prvnímu postu ze 17.2. jsem opravil měření vzdálenosti S_H a průměr řídítek na 31mm, takže čísla jsou o pár mm jiná.

            0 0
            • quoll  

              Ok, vdaka. Pozriem na to a dam vediet.

              0 0
              • quoll  

                Konecne som sa k tomu cez vikend dostal. Mas to spravne, ja som tam zabudol zaratat priemer riaditok, preto som dostaval ine cisla.

                Vsimol som si, ze na CC maju nakreslenu vzdialenost S_H ako horizontalnu (vid obrazok), ale to predpokladam, ze je blbost a ma sa merat skutocna vzdialenost, ktora je ovplyvnena aj dropom. Z toho ich popisu to nie je uplne jednoznacne.

                Otazka na zaver. Ktory rozmer najviac zohladnit pri vybere? Zvolit velkost podla ETT aj za cenu toho, ze S_H bude o nieco kratsie alebo naopak zobrat ram, ktory ma sice vacsiu ETT, ale bude sediet S_H?

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  S_H se samozřejmě měří jako šikmá vzdálenost od špičky sedla k nejbližšímu bodu řídítek.

                  Na velikost samotného rámu moc neber ohled, když už máš tu možnost si na něj nakreslit virtuálně svůj posed. Jsem jen o 2 cm menší, mám stejně dlouhé paže a zbytek proporcí podobný, jezdím na rámu velikosti S/M (52cm), protože jsem ohebný a nevadí mi větší drop.

                  Obě varianty Ti i s představcem 130 mm (v pozitivu) vycházejí o kousek kratší, dropy pohodové. Reach rámů se liší 5 mm, ale to bys v podstatě poznal, jen pokud bys hodně jezdil ze sedla. Ve skutečnosti je na kole od výrobce představec 120 mm 6°, takže posedy vycházejí cca XL: 570mm S_H a 92 mm drop a 2XL: 572/74mm, CC Ti vypočítal 585–591mm. Takže krátké jsou obě varianty. Jediná nepřesná hodnota je výška osy představce nad hlavovou trubkou, ale ani tam nebudu daleko od reality, přeměřil jsem si fotku na stránkách výrobce a mohlo by to být těch cca 35mm.

                  Kupuješ si endurance kolo, které má být klidné a nenáročné na pilotáž, ničemu moc nevadí, že je rám delší, klidnější a o něco hůř se klopí do zatáček, závodit na něm nebudeš. Také mám pocit, že CC nepočítá se slopingovými rámy a endurance geometrie nebere v úvahu už vůbec. Ale posedy jim sedí, to je hlavní.

                  Kolo nikdy nic nebolí, tebe ze špatného posedu ano.

                  0 0
    • Lord_de_Wolf  

      Oživím tohle téma – prosím o radu odborníky přes GEO.

      Letos jsem pořídil entry-lvl silnici Felt F95 – velikost 58… Docela mě to chytlo. Nicméně ten rám byl na mě maličko větší, musel jsem dát 90mm forbec a sedlo jsem měl skoro na úrovni rodel.

      Z toho důvodu jsem poslal FELT do světa a řeším nástupce. Ovšem podle competitive cycling nemůžu za Boha najít nějaký rozumný rám co by mi seděl (podle těch čísel jsem totální hybrid :D). V hledáčku mám pár ALU a pár low-end karbonů.

      Na HT mám docela agresivní posed (ale alá Jarda to není :D), takže bych se chtěl řídit Competitive fitem… spíš budu na silnici jezdit podvečerní švihy (do 60min) a jednou za časnějaký delší švih s bandou (100–150km). Takže možná i Eddy je ve hře :D

      K mému výběru – nejvíce se mi zamlouvá Eastway Emitter ve velikosti 56 (a to primárně kvůli poměru cena/výkon). Top tube je maličko kratší – což by šlo vyladit forbecem, ale Seat Tube je úplně mimo. Plus mám strach z té mega krátké hlavové trubky 140mm.

      Pak možná Radon R1 v 58… Tady si říkám že je to ALU a za ty prachy bych mohl mít Eastway Carbon (sice jen s Tiagrou, ale…).

      Který by jste mi z mého výběru doporučili – s ohledem na moje „míry“ ? Případně díky za návrhy kol v cenové relaci 1.000€

      P.S.: Ten Canyon je tam pro porovnání. I když v té červené nevypadá zle…

      Díky.

      Wolf

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.