• pwemall

    Dobrý den,

    prosím o pomoc s výběrem silničního kola max za 30 000 Kč.

    jsem všestranný sportovec amatér (tenis, fotbal, hokej, inline, běhání) – který by přidal i kolo mezi své koníčky.

    Silničku jsem ještě neměl.

    Kolo bych chtěl zařadit jako aktivitu 1 týdně.

    Výška 186 cm, váha 80 kg, 27 let

    Kolo bych chtěl využívat – jednoduše řečeno tak – abych si dal pořádně do těla.

    Jaké kolo by jste mi doporučili ?

    Koupit kolo nové nebo kolo z druhé ruky?

    Děkuji za pomoc a tipy

    0 0
    • roupik  

      Canyon Endurace AL, fajn kolo do 30 tis.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      https://www.planetx.co.uk/…s-under-1000?…

      Pošta je kolem litru, do týdne jezdíš.

      0 0
      • pwemall  

        no name značka, to nechci

        0 0
        • vt  

          Je to noname, to mas pravdu, ale mozna by na to cos psal nahore, bylo vhodnejsi nez top znacky (za predpokladu stejny cenovy hladiny).

          0 0
        • nomecz  

          Pobavils :)

          0 0
          • pwemall  

            vidím to poprvé, nejsem žádný ostřílený znalec všech cyklistických značek.

            Opravdu by stálo za to jít do toho? Rád si vyslechnu všechny názory.

            0 0
    • adam1  

      https://www.mojekolo.cz/…ilver-green/

      Teď je hodně slev

      0 0
    • vt  

      Poradne do tela si muzes dat na jakymkoli kole :-)

      Sel bych do nejakyho overenyho hliniku, novy kolo, bazarem si nijak nepomuzes.

      Nahodne treba:

      "CANNONDALE CAAD Optimo Tiagra – (GRN) 2019 ":https://www.hupnakolo.cz/…gra-grn-2019

      nebo endurance geo:

      "CANNONDALE Synapse Disc Tiagra – ARD 2018 ":https://www.hupnakolo.cz/…gra-ard-2018

      Slevy jsou vsude, idealni doba.

      0 0
      • pwemall  

        A co nové kola 2020 ?

        2020 Synapse Alloy Disc Tiagra

        0 0
        • vt  

          Tezko rict? To se musis rozhodnout sam ne? ;-) Vetsina materialu je stejna, akorat muzes zkontrolovat zda se nezmenila geo … sel bych do slevy a usetreny penize dal treba do zapletu nebo propil.

          0 0
    • blue.sun  

      V srpnu jsem koupil Meridu Scultura 400, model 2019. Osazení kompletní Shimano 105 (včetně brzd, na kterých jiní rádi šetří). Nemám jí co vytknout, i když se na silničce teprve učím, více jak dvacet let jsem na tom neseděl.

      0 0
      • pwemall  

        Přesně tu teď mám v oku.To je hezké číst. Mezi čím jste se rozhodoval?

        Momentálně ji mám také na prvním místě virtuálního žebříčku.

        0 0
        • blue.sun  

          Koukal jsem právě na Meridu, Authora (Aura 55), CTM (nejvyšší silniční model, název teď nevím), a karbonový MMR. Ostatní modely od známějších výrobců (Trek, Cannondale, Specialized atd.) za stejnou cenu byly na Tiagře, případně dokonce na Soře, což fakt nemá smysl. Author se mi nelíbil barvou a zpracováním, CTM je hodně těžké, MMR na karbonu bylo podle údajů stejně těžké jako ta Merida a potenciál odlehčení spíš malý. Pak jsem ještě koukl na Kellys, ale Arc 50 je jen s kotoučovkami a ještě jen mechanickými. Pro mých 65–67 kilo trošku kanón na vrabce.

          U Meridy vím, že jsou těžší kola, ale časem přijdou Aksia nebo něco podobného. Sedlo je i na mou rozmazlenou zadnici OK, karbonová sedlovka super, celkově jsem s tím spokojený. Až to víc ovládnu a pustí mě počáteční nadšení, uvidí se, zda sáhnu po něčem lepším…

          Jinak Merida má ještě stejně naceněné modely Reacto, to jsou spíš výkonnostní kola, Scultura je cestovnější.

          0 0
    • pwemall  

      A jakou velikost volit např. Meridy Scultura 400?

      dle merida-bikes vychází spíše XL (59 cm) – když beru >183.

      dle českých prodejců v tabulkách je velikost pro 185 cm spíše L (56 cm)

      0 0
      • blue.sun  

        Zajímavá otázka… Já měřím 178 a jsem přesně uprostřed intervalu pro M/L, kolo je tak akorát, ani dlouhé, ani příliš živé. Na L jsem se cítil už trošku natažený a sedlovku jsem měl dost zaraženou v trubce. Nevím, na co jsi zvyklý, ale i L by ti mohlo sedět, ale tohle chce asi opravdu vyzkoušet.

        0 0
        • pwemall  

          Nejsem zvyklý na nic, silničku jsem nikdy neměl.

          0 0
          • blue.sun  

            Tak z biku, co ti víc vyhovuje? Obratnější a krátký posed, nebo natažený a dlouhý? Z toho se dá trochu vycházet.

            Třeba u biku jsem mohl mít M i L, vybral jsem si kratší. Jen čistě pocitově, pohodlím. Rozdíl je pár centimetrů, pocit byl dost odlišný.

            0 0
      • jardalee  

        L a vzal bych to na kotoucich zvlast kdyz uz je to hydraulika

        0 0
        • blue.sun  

          Taky není špatná, i když je to už model 2018. Ale mně nějak nesedly do rukou ty řadicí/brzdové pá­ky.

          0 0
      • pwemall  

        Vím o něm od vystavení.. sleduju ty stránky.

        Mám dilema jestli jít do něho NEBO Merida tahle

        Jsem víc nalomenej oželet carbon rám a vzít kotouče.

        Co vy na to?

        0 0
        • zarkow  

          Já bych bral Kanóna, Aksia jsou držáky, 105 5800 je v pohodě, pokud nejezdíš do často do mokrá, kotouče bych milerád oželel. A celkově se mi líbí víc. Jen geometrie bude hodně sportovní a nevím co ten jejich pressfit.

          0 0
        • adam1  

          Kotouče oceníš v dešti,ale jak často pojedeš v dešti?Jinak na silnici spíš šlapeš /makáš než brzdíš:)

          Mi Včka vyhovují hlavně že jednoduchý servis a o malinko lehčí kolo a brzdí to taky .

          Za mě raději Carbon na V .

          0 0
          • mr.nikdo  

            To mas CX s Veckama?

            0 0
          • milan.v  

            Jako nadsázka dobré… Znám už pár konzervativních žiletkářů, kteří byli proti kotoučům a po vyzkoušení začali couvat a nakonec jsou z nich naopak zastánci kotoučů a někteří i tvrdí, že byli hloupí ve svých názorech, toť vše, co bych k tomu dodal…

            0 0
            • adam1  

              V poho ,nikomu nic nenutím je to můj názor:),mi příjde že stejně dupnout na brzdy u silnice tak to jde snadno do smyku ?Snažím se spíše nebrzdit:)

              0 0
            • marttoni  

              Kotouče snad nikdo nemusí zkoušet, všichni víme jak brzdí na horském kole. Já mám s nimi třeba na silničce problém z estetického hlediska. V jednoduchosti je krása.

              0 0
              • milan.v  

                Jsou lidé, kteří nejezdí jako ty… Navíc srovnávat způsob jízdy a brzdění na MTB a silnici nejde… ;o)

                0 0
                • marttoni  

                  Srovnávat to opravdu nejde, kotouče na silničce jsou jako jít s kanónem na vrabce. Bohužel pokrok nezastavíš a klasické brzdy ze silniček časem plynule vymizí. Bude to sice trvat déle než tomu bylo u horských kol, ale je to nevyhnutelné.

                  0 0
                  • vt  

                    Vzhledem k tomu kolik nam jen, tak IMHO v pohode dojezdime s klasikou :-) Navic to zatim nevypada, ze by hlavni vyrobci nejak rafkovy brzdy ukoncovali.

                    0 0
                    • marttoni  

                      Tohle si říkám také, ale vidím čím dál více katalogů výrobců kol, kde se to kotouči na silničkách jen hemží. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se dokonce i rozčilovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat :)

                      0 0
                      • vt  

                        Proc se rozcilovat, vzdyt o nic nejde. Vzdycky bude nejaka alternativa. To je stejny jako s elektrikou a 1×.

                        Jinak urcite je dost lidi co maji ok silnici a starejma brzdama a novou koupi jen kvuli diskum. To se pocita. Stejne tak jako vyrobce nemuzes zustat mimo, je to logicky vyvoj. Ted je skvela doba, kidi maji prachy a potrebujes je nejak namotivovat k vydeji :-)

                        Mne naopak letos v amaterkem pelotonu prekvapilo, ze je disku tak malo. Bych tipoval, ze podlehne vic lidi :-)

                        0 0
                        • marttoni  

                          Schválně jsem si proletěl fotky z letošního Krušnotonu a kotouče aby jeden pohledal. Hned je mi lépe:))

                          0 0
                  • mr.nikdo  

                    Si uplne nemyslim…

                    0 0
        • roupik  

          bych asi neváhal, supersix bude slušný kolo a osazení taky není špatný, na kotoučích bych netrval a raděj vzal karbon rám, podle mě za tu cenu super nabídka

          0 0
        • vt  

          Asi musis sam rozhodnou jestli chces disky. Ja proti nim nic nemam, ale nikdy jsem je na silnici nepotreboval a tak bych byl jasne pro CND. Ram je super, 105 taky, Aksia na trenink paradni drzaky a fajnsmekr koupi po vyplate Zondy a je z toho hotovy zavodni kolo :-) Pochopitelne seriovka, kterou na BF neoslnis, ale jede paradne. Jediny minus u CND vidim v tech jejich nestandardnich stredech, kterych je uz x druhu … ale to je spis servisni problem a ja osobne jsem to jeste resit nemusel.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Hlavy uz dela standars 1 1/8–1 1/2?

            0 0
            • vt  

              Nejsem na to odbornik, ale nikdy sem si nevsim, ze by u silnice delal CND nestandardni rozmery? Nepletes si to s Canyonem?

              0 0
              • mr.nikdo  

                Kecam. Mam to blbe. Promin.

                Bylo to 1 1/8 – 1 1/4.

                To co jsem psal dela Giant. Cnd ma/mel jiny rozmer spodniho sloupku u Tapered.

                Proklikni si z bazaru primo na Svoradu – tohle kolo ma dole 1 1/4 ;) hlavko, misto standardu 1 1/2.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  A proč tě ten „nestandard“ trápí. Jde tam dát jiný ložisko a dáš tam standard vidlici. Ale tahle možnost je od doby, co to Giant používá. Navíc na silnici asi běžně vidlici měnit nebudeš

                  0 0
                • vt  

                  Hmm, dik za info. Tohle ani moc nepovazuju za problem/vadu, horsi mi prijdou nestandardni rozmery na predstavci.

                  0 0
    • MichalMazan  

      Jednoznačne Cannodale

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.