• FrantaPMJ

    Sehnal jsem si na pohodový „popojížďky“ starou silničku Bareš,rám CrMo, dávam to dokupy, je to 2 × 5, ráfko Beyer, přesmykač i páčky Sachs,ale přehazovačka Miche-je seřízená,ale při přeřazení na největší pastorek je spodní část strašně blízko u výpletu a škrtá,musim to doladit za jízdy,ať se oddálí. Kazeta je prý moc blízko u výpletu,jak to rešit? Jiná kazeta? Je to tušim Shimano. Nebo výměna přehazovačky? Seženu někde ješte přehazku na pětikolečko? Můžu koupit šestikolečko a přehazku na šestikolečko ;o) Neznáte někoho z okolí Nymburka nebo Prahy,kdo by mi to dal dokupy? Jinak mam už nový brzdový špalky,duše a pláště,řetěz je jak novej-měřeno měrkou,kolo má víc nastáno v garáži,než najeto. Kolo tak nějak jezdí,ale chtělo by doladit. Díky

    0 0
    • 123J  

      Prodávají se podložky pod pastorek ( šroubovací kolečko). Pasuje tam i podložka ze středového složení.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Da se predpokladat ze staveci srouby na hazce mas dobre nastavene?

      0 0
      • FrantaPMJ  

        Kolo mam dneska po servisu z cykloservisu,mělo by bejt seřízený. To nemluvim o tom,ze při řazení na velkej tác mi dvakrát spadnul řetěz,ale to může bejt mejma rukama,ze nejsem zvyklej na řazení na rámu

        0 0
        • Krutas  

          Zarad nejvetsi pastorek a posli fotku ze zadu u pastorku at se muzeme podivat jestli prehazovacka nema prilis moc povoleny horni doraz a proto ti leze do vypletu i kdyz by nemusela.

          0 0
          • FrantaPMJ  

            Jasan,kluci,letim dolů to blejsknout

            0 0
          • FrantaPMJ  

            Tak ted jsem za total ******,operuju s informacema od prodávajícího,až teď jsem zjistil,že je vzadu šestikolečko :o( Nafotil jsem kolo a dam ho sem. Bylo mi řečeno,že je to kolo špatně postavený,tak nevim :o( Beru to tak,že kolo stálo 1500 Kč,bylo mi ho líto,takže už mam nový pláště,duše,brzdový špalky a omotávky a chtěl bych ho zprovoznit,přijde mi zajímavý

            0 0
        • mr.ricardo  

          ten servisak bude nejakej fachman :)

          0 0
        • 123J  

          Seřiď doraz na přesmykači ať to nepadá. V servisu nemají čas na takové dolaďování.

          0 0
          • Krutas  

            Ale on za to zda se platil, takze ten cas by si mel najit a nebo aspon upozornit ze to z duvodu x nejde poradne seridit.

            0 0
    • 123J  

      Budeš tam muset dát tu podložku, kolečko je blízko výpletu. Potom ještě musíš seřídit dorazy, popřípadě i povolit lanko.

      0 0
      • FrantaPMJ  

        Díky moc, necham si to udělat :o) Už jsem dodal fotky kola :o)

        0 0
        • 123J  

          Tomu původnímu servisu se vyhni obloukem.

          0 0
    • tromboonen  

      Tak kupovat si takove kolo v takovem stavu a pak jej davat do servisu, navic kdyz to ani v nem neumej, to je teda na palici, aby Te to nakonec nestalo vic nez velmi slusna nova silnice :)

      Vy.er se na servis, koukni na netu na navody a nauc se to sam, nejaka ta sborka rozborka a promaz asi taky neuskodi, v servisu by ses nedoplatil..

      0 0
      • FrantaPMJ  

        Každej umíme něco, já na ty návody už koukal,ale vím, že to určitě sám nezmáknu a pak to stejně budu muset někam odvézt. Už jen to sundání kazety kvůli nandání té podložky,je na to nějakej spešl klíč a nářadí,který nemám. Třeba tady bude někdo z okolí, kdo by mi to samozřejmě za peníze udělal,nebo dostanu kontakt na spolehlivého kolaře. Já tak počítám,ze bych do toho třeba dvojku dal a když mě to bude bavit,tak lepší a dražší silničku si můžu koupit vždycky. Mně bylo toho kola tak nějak líto,tak jsem vzal 1500 a jel si pro něj.

        0 0
      • standoslav  

        Mezi asi 13kou a koncovkou je místa dost, tak tam ta podložka hravě vleze, nebo 2, ta kontramatka ze středu je někdy už moc; má asi 4mm. Největší problém je vlastně sundat to 6ti kolo.

        0 0
        • FrantaPMJ  

          Přesně to jsem myslel, ale prostě si netroufnu sám na seřízení přehazovačky a přesmyku ;o)

          0 0
          • standoslav  

            To byl problém před 40ti lety, teď už to jde snadno a mělo by to po lehké instrukci zvládnout 10ti leté dítě.

            0 0
          • tromboonen  

            Hele to fakt nema cenu vlastnit takove kolo a neumet si jej opravit/seridit, mimo jine tim jak je to postarsi se to bude trochu rozstelovavat… a je to fakt lehounky, tech pastorku je tam malo, retez sirokej, neni to zadna alchymie jako nekdy s modernimi 10/11 rychlostmi… a ty dva nebo tri kousky specialniho naradi stojej dohormady tak 2 stovky co si pamatuju, a spousta se da zvladnout i bez nej, ty kazety jsme povolovali dulcikem..

            Nechci Ti do toho mluvit, ale hrabat se v tom je proste cast vlastnictvi, zvlast u takovyho kousku, v servisu Ti to ani za ty dva klacky nedaj uplne dohromady, jen to tak jakoby opravej a seridej a za par mesicu jsi na tom stejne.. navody jsou vsude a neni to nic co by nezvlad prumerne inteligentni soudruh..

            0 0
            • FrantaPMJ  

              Tak já to holt zkusím a uvidím,jak to dopadne ;o)

              0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Taky jsem stahoval orvany petikolo vrtacim kladivem, a slo to prekvapive snadno.

              Lepe ale zajit treba do Bajkazylu na naplavku k zeleznicaku, kde budou mit patricnej stahovak, neb se takovyma strojema vintaznima zabyvaj.

              0 0
    • Prazak0  

      Vzadu je šroubovací šestikolečko, mělo by jít bez problemů i sedmikolečko, vlastně se prodávají i osmi, ale ta jsou dražší. Jen je potíž, jestli razení je indexové na šestikolečko, pokud ne, pak bych hned dal sedmikolečko. Sundání vícekolačka – koupit stahovák (dle typu vícekolečka, jestli je Sachs nebo co, musí odpovídat), pak podržet rukou kolo a stahovákem točit proti směru hodinových ručiček.

      Jinak bych si nechal vyplést zadní kolo nové, na kazetu, stačila by sora, hlavně bych dal dvojstěnný ráfek, třeba Remerx Rapid, který se dá sehnat za 350kč a vyplést s nerezovými dráty (ne jen poniklované, ale z nerezové oceli). Dozadu bych dal osmičkovou kazetu, víc bych do tohoto kola neinvestoval.

      Jinak škrtání o dráty není chyba rámu asi ani ne chyba výpletu, ale špatně seřízená přehazovačka, je posunutá moc směrem do drátů. Pro horní pozici je stavěcí šroub, který neumožní posunout přehazovačku dál než na nastavenou pozici, pak se do drátů dostat nemůže. Jestli jsou posekané dráty, tak bych pořídil nový výplet, tj. náboj plus kazetu, dráty, ráfek a nechal vyplést – v dobrém servisu.

      Jinak konkrétní rada, blízko Nymburka je Křinec, tam je pan Michl. Staví i kola a má být slušný, víc referencí jsem slyšel dobrých. I ceny budou lepší než v Praze nebo u Bareše v Brandýse. Tam bych to necha doseřídit. Staré kolo, když by nebyly posekané dráty, náboj dobrý a nebylo sjeté vícekolečko, tak bych nechal jen docentrovat a nechal třeba na zimu. Taky ráfek nemá mít praskliny. Ty ráfky Bayer asi nic moc, nevím, už se snad ani nevyrábí, asi není dvojstěnný a kvalitní. V servisu u Michla bych nechal prohlédnout, nemuselo by to stát zas tolik celkové seřízení, když to neumíš dělat. Za tu cenu mi to kolo přijde slušné

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Tyhle Bayery jsou zrovna super, mam na takovych nejakych 30tis. km a ani se nehly. Prepletat na remerx je nesmysl, jestli jsou v poradku. Draty prelestit zmuchlanym alobalem a budou jak novy.

        0 0
        • Prazak0  

          Ráfky Bayer jsem viděl asi jen v nějaké jednostěnné verzi, tak nevím. Ale hlavně jsem chtěl navrhnou místo 6tikolečka šroubovací si pořídit kazetu s osmi pastorky. Stav náboje, drátů (jestli nejsou posekané od řetězu) ani ráfku neznáme. Rám od Bareše vypadá dobrý, tak bych asi tohle zainvestoval. Sice jsem člověk, co nemá nadšení pro desítkové kazety, ale zas šestikolečko mi přijde málo. Nový výplet by i vyloučitl, že skrtání o dráty je kvůli špatnému zadnímu kolu (neumím si moc představit jak, ale něčím byto být mohlo) Potom šroubovací vícekolečka jsou spíš dražší než kazety v téže kvalitě. Já bych to musel osobně vidět, pak bych mohl říct víc. Blbé je, když si neumí sám seřídit. Pokud by dělal investici celkového servisu kola, tak bych se nebál si pořídit nový zadní výplet. Nakonec ten stávající by taky mohl nějak dojezdit, třeba v zimě ap.

          0 0
      • kyl  

        Chce zachovat co nejvíc původních komponentů…

        0 0
        • FrantaPMJ  

          To zachování co nejvíc původních komponentů byl jen nápad, ale nebudu se toho striktně držet a dám na rady lidí,co tomu rozumí. To kolo je vpodstatě bezcenný, ani není ničím jedinečný, takže se nějaký rozumný přestavbě nebudu bránit. Chci,aby to fungovalo a abych mohl jezdit a pak se uvidí, co dál ;o)

          0 0
          • standoslav  

            To není problém, chce to jen injekci , pár stovek a bude to lítat. Já bych měl taky veterána z 80tých let, tentokrát to byla ale tady špička, jenže jsem nedávno dobře koupil žiletku už z dualama, tak jsem jinde.

            0 0
          • Prazak0  

            Myslím, že ten rám v pořádku, co se týče ostatních věcí, tak asi taky budou funkční. Do tohoto kola bych trošku investovat se nebál, není to sériový Favorit, kde se opravdu investice nevyplatí.

            Nápad s novým zadním výpletem byl spíš můj postup, jak bych se zachoval asi já. Možná jsou komponenty zadního kola zcela v pořádku, náboj, ráfek i dráty nepoškozené. Pak by bylo možné zkusit sedmikolečko, vypadá to na šroubovácí, teď podražily, ale mohlo by stát nějakých 250Kč, třeba Sunrace, to bych dával asi 13–28. Nový zadní výplet by znamenal vylepšení kola. Nutný možná není. Nakonec s panem Michlem by bylo možné si o tom promluvit vč i případné ceny.

            0 0
      • FrantaPMJ  

        Díky! Cyklomont Michl,zajedu tam a domluvim se,co by mi navrhnul ;o)

        0 0
    • FrantaPMJ  

      Kolo odvezeno dneska k panu Michlovi do Křince, bude hotový až tak začátkem srpna,mají toho moc :o( Pán to omrkne a dá vědět, co a jak by šlo vymyslet

      0 0
      • standoslav  

        Už je to sice nevratné ale celkově špatně ! Když na to nemá čas, nemá to ani brát; teď se má na kolech jezdit, popřípadě opravovat v servisech jen maličkosti, na počkání, do 2 dnů atd.

        0 0
        • FrantaPMJ  

          Já naivně čekal, že když má druhej tejden v červenci dovču, tak že to do tý doby bude-a nakonec začátek října :o( Tak když už jsem tam byl, tak jsem to tam nechal,ale nemám to kam jinam dát, tak zatím budu jezdit na mtb. Fakt jsem se těšil na pohodový vyjížďky kolem Sadské, ale holt si počkám. Tak si zatím seženu nějaký pěkný kovový páčky brzd, ty plastový jsou hnusný. Na druhou stranu jsem rád, že mě s tím kolem nevyhodil. Ta přehazka je údajně šestipolohová,takže se sedmikolo asi konat nebude,tak nevadí. Stejně už se na to kolo těším, nějak ho začínám mít rád. Už tak nějak pokoukávam po nějaké novější, ať mám představu o nabídce a cenách.

          http://www.sbazar.cz/…alo-najeto-a

          Nevím,podle čeho vybírat jetou silničku na né profi a né úplně rekreační ježdění. Cena kolem 10.000–12.000 Kč. Kdybyste někdo věděli, ocenim každou radu,postřeh,ná­pad. ;o)

          0 0
          • tromboonen  

            Za 12k něco podobného jako odkazuješ, akorát bych vybíral na cyklobazar.cz, nějakou značkovou hlínu s karbon vidlí a 10sp sadou (105 s tykadlama, tuším 5600), záplety pokud možno něco jako Aksia, i Ksyria můžeš dostat..

            Hlavní je vybrat správně velikost, délku rámu, nevěřit tabulkám výrobců jen podle výšky, nevěřit kecům majitelů typu vhodné pro 170–195 cm.. změřit se na http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp a pak vybírat stritktně podle délky horní rámovky, viz témata velikost v sekci silniční, tam najdeš všechny návody..

            A jinak když si počkáš (asi hlavně na podzim a přes zimu, ale i teď se můžou vyskytnout), tak na cyklobazaru občas bejvaj i novější kola, typu Focus a podobný, hlína a sada 105 5700, viděl jsem za 12–14k, rychle se prodaly… někdo to prodává že nestíhá jezdit.. to už je pak hodně slušný i do budoucna, ve srovnání se starší za 12k bych bral radši tohle..

            0 0
            • FrantaPMJ  

              Jojo, právě bych si chtěl teď nějak do podzimu „osahat“ to ježdění na Barešovi jako na první silničce a od podzimu do jara pak budu mít dost času sehnat něco lepšího. Samozřejmě je mi jasný , že se to nedá srovnávat . Nemám žádný závodní ambice, ale chtěl bych něco slušnějšího, jelikož mi to vydrží – viz moje osm let stará Univega, která ale byla kupovaná úplně nová a je furt pěkná. Díky za super rady,tohle přesně jsem potřeboval. ;o)

              0 0
            • FrantaPMJ  

              Jinak jsem koukal na to instruktážní měřící video a je to úplná alchymie, jak příprava na Tour de France. :o) Třeba se tady do tý doby s někým skamarádím, že to nějak poměříme podle jeho kola a já budu vědět, že potřebuju rám „L“ délkou hlavní rámový trubky třeba 56 cm a já budu podle toho vybírat. Stejně pak bude muset jet někdo se mnou,nemam tolik zkušeností, abych nekoupil nějakou vylítanou vránu. A co je 105 s tykadlama , tuším 5600? ;o)

              0 0
              • tromboonen  

                105 je název silniční sady od rybářů (Shimano)

                105 5600 (číslo generace) má řadící bowdeny venku, říká se tomu tykadla, vypadá to podobně jako na té Meridě co jsi odkazoval, ale tam to byla nějaká nižší řada.. 5600 má 10 pastorků..

                105 5700 má taky 10, ale řadící bowdeny pod omotávkou, vypadá to o dost líp, jinak funkčně stejný

                105 5800 má 11 rychlostí, fajn věc, ale není to nutný..

                Vyšší řady (Ultegra, Dura Ace) jsou v rámci stejný generace srovnatelný, jen o pár gramů lehčí a o dost dražší, vůbec nejsou nutné, 105 bohatě stačí.. Nižší řady Tiagra 10 rychlostí starší s tykadly OK, 9 sp bych se radši vyhnul, nová Tiagra 4700 je super, Sora a nižší nebrat..

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Porovnání 5600/5700: 5700 má robustnější vnitřní mechanismus páky, není to jen o tykadlech. 5700 řadí trochu hlučněji a razantněji (možná silnější pružiny), za mě zatím optimum cena/výkon. Ultegra 6600 řadí velmi hladce a bez zádrhelů, malou silou (chvála tykadlům), 6700 podobně, páky lehčí, ale občas se třepí lanka uvnitř. Tiagra 4600 (10sp) řadí o fousek lépe než 4500 (9sp), ale ani té 4500 není třeba se vyhýbat, třeba pro (pod)zimní provoz výborná. Výše uveené sady lze kombinovat celkem libovolně (manželka páky 6600, smyk 6700, hazka 5700; já mám na RB páky 6700 a zbytek 6600, fungují třeba páky 5600 + hazka LX …)

                  Tiagra 4700 (10sp) má převodový poměr lanka jako 11sp sady a komponenty jsou proto s ostatními SH 9/10sp sadami nekompatibilní. (A nekompatibilní je údajně i D-A 7900, ale z té jsem potkal jen řetězy, jinou zkušenost nemám.)

                  Starší sady mimo 4700 jsou bezproblémově kompatibilní se SH 9sp bikovými přehazovačkami, dají se tedy v případě potřeby levně dobastlit na kolo i kazety s obřími pastorky (zrovna předevčírem jsem manželce na silničku implantoval Dolomiti-specific kazetu 11–34 s přehazovačkou LX k pákám 6600, implantát přijat bez nutnosti podání imunosupresiv).

                  0 0
                  • tromboonen  

                    7900 Dura je komatibilni s cimkoli 10 sp (krome 4700 samozrejme)..

                    0 0
            • standoslav  

              Ty jsi asi v jiném levlu, ale já jsem nikdy podle hor. trubky nekupoval; prostě za nás se měřila jen výška rámu, 56/8, 60 atd atd. Nikdo přece nestaví jezevčíky a délka se dá poladit představcem. Kdo jezdí nebo jezdil, jen se podívá na adepta a hned ví, co je pro měj, co malé/velké.

              Tato celá kauza je na hovno, stačilo mu koupit asi lepší Z kolo, se závitem na 6ti., za pár stovek, pláště a mohl letos nalítat 3tisíce i víc. Takhle se těší na podzim, poohlíží po lepším kole a Bareš bude na co ? Na parádu určitě ne, jako plečka na zimu ? Někdo třeba v zimě ani nejezdí.

              0 0
              • FrantaPMJ  

                Pokud mě to bude bavit, tak Bareše na zimu zablatníkuju a budu to mít na zimní kochání. Snad se s Hrochem Obojživelným nějak osobně potkáme a pokecáme, asi bych taky řešil jen vejšku rámu a pokud to nebude nějakej extrémně zaúhlenej nebo extrémně Dlouhej rám, tak by to mělo bejt ok. Nemám nijak extrémně dlouhý nebo krátký ruce ani nohy,tak bych v tom nějakou vědu nehledal ;o) Budu doufat, že bude Bareš hotovej trošku dřív,než říkali.

                0 0
              • Prazak0  

                Já před lety, cca 20, si u Bareše kupoval hotový rám. Výška 58 cm, bez slopingu, tehdy se to nějak ještě nevedlo, nebo to nebylo tak rozšířené.

                Potíž je, že si to neumí sám seřídit. Jinak i já jsem navrhoval pořídit si zadní výplet nový, ráfek Remerx Rapid a na osmičkovou kazetu. Jinak pochopitelně i na závit jde dát sedmikolečko, vlastně dělají i osmikolečka a určitě by se to vešlo (známý má 7kol na Favoritu). Když jsou páčky na rámu pro šestkové řazení, tak bych buď koupil osmičkové a nebo tam vyřadil to indexové řazení, tak jak bývalo dřív na Favoritu. Pokud by přehazovačka nestačila na vícekolečko nebo kazetu s větším rozsahem, čímž myslím spíš rozsah v počtu zubů na pastorcích, ne počtu pastorků, tak bez problémů bych koupil nějakou levnou a chodila by taky dobře.

                0 0
              • tromboonen  

                Jo, na tom univerzálním favoritovi jedna velikost pro všechny jsem jezdil taky, pak si koupil silničku podle rady mám 183 cm, potřebuju Lko a pořád mě bolely záda, poladění představcem nepomohlo, měl jsem tam nejkratší co šel.. pak jsem se změřil na CCC a zjistil, že mám extra dlouhý nohy (podle nohou bych moh mít 58mičku rám-na výšku), ale extra krátký ruce, takže potřebuju délku horní rámovky 54 a je to… u slopingových rámů je výška (skoro) irelevantní, jde jen o to, jak moc velký bude drop.. a jezevčíky některé značky staví… stejně vysoký rámu můžou bejt i o 5cm delší… takže ta trocha měření se určitě vyplatí, za mě nejdůležitější krok při nákupu silnice..

                0 0
                • Prazak0  

                  Favorit snad měl taky víc velikostí. Měřím 178 cm, nohy krátké nemám, rám 58 mi velikostně sedl na Favoritu i Barešovi. U kola se slopingem mám rám 52 cm co je snad dvacítka. Když ale to srovnám s tím rámem bez sklonu rámu, tak ono to vychází zhruba stejně jak ta 58. Naopak u toho Bareše si ještě chci koupit delší sedlovku, co mi tehdy prodal u Bareše v prodejně, tak je trošičku krátká. Víc by vysunou šla, ale za tu bezpečnostní rysku.

                  0 0
          • Prazak0  

            Přehazovačka nebude šestipolohová, to spíš řadicí páčky, jestli jsou s indexy, tak myjí 6 poloh. Jinak levnější přehazovačka by nebyl problém, dobře by fungovala i nějaká za 150kč. Jinak na rovinu kolem Sadské, Nymburka atd., tam člověk stejně nevyužije 2×6 převodů.

            S novým kolem bych počkal, tohle po seřízení může jezdit dobře. Znám víc lidí, co jezdí na Favoritech. Rámy Bareš jsou něco jiného, pevný tuhý rám, tento se silniční geometrií, rezavý nevypadá.

            0 0
            • FrantaPMJ  

              Já bych někdy na Barešovi rád dal i cestu do práce na Olšanskou, jedinej kopeček je v Dřevčicích a pak z Vysočan vyšlápnout Krejcárek ;o) Pan Michl mi bude volat co vymyslel a co by to stálo, tak uvidím. Na tom sedmikolečku netrvam, ale bylo by ta asi fajn a je to vpodstatě investice 300 Kč, to samé pokud by musel měnit i přehazku s páčkama, tak to není nějaká extra investice. Tu původní přehazku Miche i páčky Sachs si nechám, to samé se může vyměnit ten přesmyk Sachs, to je taky tak třeba 250 Kč, plus samozřejmě práce. Za výměnu kazety chce 50 Kč a podobný ceny má na ostatní práce, tak to ani za práci nebude ranec. Každopádně bych na Barešovi něco najet chtěl.

              0 0
              • Prazak0  

                Na Krejcárek jako k té administrativní budově, která je poblíž tram. zastávky? Ta je v půli kopce. Jinak ono by šlo dát i šestikolečko, hlavně aby nebylo silniční, ale spíš horské. Tj. největší pastorek nějakých 28 zubů, na převod 42/28 jde už vyjet opravdu slušný kopec, kdo je netrénovaný, tak třeba chvíli ze sedla. Jinak myslím, že to kolo snad bude dané rychleji do provozu než začátkem října. Případně by ho šlo zprovoznit s minimem výměn, jen aby to jezdilo s tím, co tam je. Tj. asi jiné obutí a spíš seřízení. A nějaké větší úpravy nechat na zimu.

                0 0
                • FrantaPMJ  

                  Nene,od Vysočan buďto přes ten park,jak kličkuješ nahoru parkem a vyjedeš zhruba v půlce Krejcárku,nebo celej Krejcárek úplně odspoda. Nebo jezdim az k Olympiku a odtud od ul. U Sluncové si vyběhnout s kolem na rameni schody až na Ohradu ;o) Každopádně na Krejcárku nekončim,jezdim až jak je ředitelství a prezídko Ciziny na Olšanské ;o)

                  Obutí-já vim,pro profíky jsou asi moje nový pláště nepřijatelný,ale já sháněl nějaký pláště s tím světlým bokem,aby vypadaly dobově a sehnal jsem jen tyhle. Každopádně se výměně nebránim,pokud budu mít na kole novější komponenty,tak upustim i od dobového vzhledu. Más tip na nějaký konkrétní dušový pláště, s dobrým poměrem výkon-cena? Klidně SZ

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Pláště jezdím Kenda v levnějších verzích, o šířce 28 mm. Což na silničku není závodní obutí, ale ty okresky, co jezdím, tak tam užší pláště moc nejsou. Samá díra, výmol, hrbol, vyjeté koleje, střepy atd. Plášťě bych zas tak neřešil, při větších rychlosti tu malý rozdíl bude, ale tam stejně podstatný rozdíl dělá odpor vzduchu. Jinak vycházím z toho, že užší pláště mají menší odpor, zvl. když jsou nafouknuté na větší tlak. Ono to na sto procent neplatí, ale zhruba to tak je. Pokud ti jde o dobový vzhled, tak nevím. Jestli mají být jednobarevné nebo naopak dvoubarevné. Já to neřeším, plášťě beru jako spotřební materiál, po určitých kilometrech se sjedou a musí se vyhodit. Dřív jsem jezdil Vittoria, dokonce i 19 mm, šly docela natlakovat, vlastně se musely pořádně nafouknout, aby člověk necvakal o ráfek. Měl jsem problém s defekty. Kdybys často píchával, pak to chce asi nalít do duše tmel, který sám zalepuje defekty, třeba Slime.

                    0 0
                    • FrantaPMJ  

                      Jojo, na ty Kendy jsem koukal, dá se sehnat do 300 Kč/ks. Takže píšeš určitě ale 28 a ne 23. Já ten dobovej vzhled rád opustím na úkor funkčnosti ;o) Tyhle co mám jsou úplně nové, tak je chviličku pojezdim, stejně asi moc nevydrží, těžko říct.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Asi by byly dobré tyhle http://www.koloasport.cz/…R-60TPI-DRAT. Je to teda 26 mm.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Na plastich bych nesetril, kvalitni sice stoji kolem 1000 a nekdy i vic, ale je to sakra poznat, duse latex, plaste neco jako Conti GP 3000, Michelin Pro a pod. … souhlas ze sirka spise vetsi, idealni 27–28 mm, to pak zvladne i sotolinu bez probelmu..

                          Ty kendy budou mit tvrdou smes, maj male TPI, budou docela brzdit, na plecku mozna, ale proc se pripravovat o nejlepsi vlastnosti silnicky tim, ze tam dam brzda plaste?

                          0 0
                          • Prazak0  

                            TPI mají 60, což není extra moc, ale zas taky ne vyloženě málo. Jinak cenově jsem to navrhoval ke kolu jako celku. Nemyslím, že to je vyloženě plečka, rám svoji kvalitu má, komponenty taky asi nebyly nejhorší. Ale byly kvalitní v určité době, kdy třeba se běžně jezdilo šestikolečko a osmikolečko bylo možné maximum.

                            Nevím, jestli brzdí výše TPI. Nízké TPI asi znamená vyšší váhu, prostě místo vláken to pak drží guma. Nejnižší TPI u pneu je snad 22, 60 je proti tomu dvojnásobek, jaký je nárůst kvality nedokážu říct. Ale stejně, valivý odpor není tím největším, daleko víc brzdí odpor vzduchu, pak tu jsou další věci jako ztráta energie v rámu, převodech. Kolik Wattů si vezmou méně a více kvalitní pláště, to je možné někde dohledat. I když tam šlo spíš o laboratorní měření. Reálné zatížení je zas trošku jiné, určitě se liší u předního a zadního kola, záleží na hmotnosti jezdce, tlaku v pneu a asi i povrchu vozovky.

                            0 0
                        • Honzis  

                          tu Kendu umím za 180Kč, je OK, jako žádnej závodní plášť, ale na okresky gut, na mokru bude trochu klouzat, ale to tak neva, nájezd slušnej, gumy dost, navážil jsem 325g myslím.

                          0 0
            • FrantaPMJ  

              Hm, tak teď koukam na přehazovačky a kromě ovládání maximálního počtu pastorků na kazetě se liší i maximálním počtem zubů na největším pastorku, takže to bude muset seskládat fakt někdo, kdo tomu rozumí, aby to makalo :o( To samé k tomu ty ovládací páčky, mně se líbí, že jsou kovové – hliníkové, plastům moc nevěřím, navíc ty původní vypadají hezky. Nerad bych měl ve finále stoletej CrMo rám, a na něm duály ráfky a komplet Soru nebo Tiagru ;o) Touhle cestou jít nechci, právě bych chtěl, aby to kolo vypadalo co nejvíc dobově.

              Jinak trošku mimo téma: když jsem měnil na těch Bayer ráfkach duše a pláště, tak jsem se tak vyvztekal a zanadával si, že to až pěkný není-a to jsem na to měl klid. Při představě, že tohle dělám před partou lidí na společný vyjížďce, kdy na mě všichni čekají…

              0 0
              • Prazak0  

                Ano, silniční přehazovačka zvládne jen určitý počet zubů případně rozdíl zubů mezi převodníky. Ale šroubovací šestikolečko, co má největší pastorek 28 z. by mohla zvládat, i když třeba to nemá napsané. Jinak obyčejná přehazovačka Shimano, horská, s indexovým řazením, by mohla být tak za 150kč, uplně nejlevnější typ, Sunrace ještě o něco levnější. Ty zvládnou i 32 zubů. Přehazovačk vzadu má malý rozsah, je jemněji odstupňovaná. Vyhovující pro závodníky, ne pro méně trénované lidi, zvl. s klikami, které mají taky převodníky dost velké, takže tu vychází těžké převody.

                Jinak výměna pláště a duše je snadná, jen to chce správný postup. Když to člověk dělá špatně, tak se s tím může hodně mordovat a nejde to. Na kole je nejlepší co nejvíc toho umět sám, já do servisu chodím jen výjimečně.

                0 0
                • FrantaPMJ  

                  Do toho se tak nějak časem dostanu,jinak je těch novejch informací tak strašně moc,že zatim nevim,která mlátí ;o) Vpodstatě jsem až teď tak nějak zjistil,že jsem na kole nejezdil,jen jsem seděl na nějakým sedle a nějak jsem šlapal ;o) Doufam,že tohle všechno, cos psal o počtu zubů a rozdílu silniční x mtb přehazka, ví taky pan Michl a poskládá to pro potřeby neprofíka tak,aby to makalo. Nechci mu psát,co mi tam má dát,atd.,ať to nevypadá,že mu radim. Můžu si vybrat cyclocomputer,o­motávky,atd.,a­le s mechanickejma věcma si necham poradit. Zatím můžu shánět použitý beranový kovový páčky brzd ;o)

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Tak tady nevím. Dost lidí jezdí, co jsou netrénovaní, tak jezdí dost těžké převody. Šlapou velmi pomalu, ale jim to přijde lepší. Asi jsou dvě možnosti, buď kazeta je silniční a nebo horská. U obojího ty nejmenší pastorky mají dost málo zubů, člověk si moc nevybere. U šroubovacích koleček to je paradoxne lepší. Tam to začíná na 14 nebo 13 zubech, typicky a končí často na 28z, jeně někdy na 25 nebo 24z. Ono to je tak, že člověk si nejdřív musí ozkoušet to ježdění, pak zjistí, které převody mu budou vyhovovat. Pak si může koupit tu kazetu nebo vícekolečko dle toho, co mu nejvíc sedne. Optimální frekvence šlapání u závodníků je kolem 100 otáček za minutu, u rekreační jízdy se udává 70. Takže pro sebe najít asi něco mezi. Šlapat pomaleji a silově by určitě nebylo vhodné.

                    Co se týče cyklocomputeru, tak je to skoro jedno. Měří obvykle všechny stejně. Nepatrný rozdíl spíš může být tím, že některé když se přestane točit kolo, tak ještě nějaký čas nechají, než vypnou. Jiné to snad odečtou, přesně nevím. Já jsem prorovnával víc měřidel, lišilo se to třeba v tom, že stará Sigma měla třeba 20 s navíc než novější verze. Ale ten rozdíl je nepodstatný, trošku to naskáče u různých zastavení, např. před křižovatkou ap.

                    0 0
                • Vilém  

                  Kdyz koukam na jeho packy, tak jsou zrejme 8sp. Sachs chodi s Shimananem bez problemu, takze pokud by to nepobrala ta Miche, tak jde dat nejake silnicni nebo horske shimano. Bezne silnicni shimano byva do 28z.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Myslím, že u silniční přehazovačky by spíš byl problém s trojpřevodníkem. Je zkrátka dělaná na běžné silniční převody. U starší verze, kde se tolik neliší velikosti převodníků, nevím jestli tam má 52–42, tak by nemusela zvládat kompakt 50–34. Tehdy se asi nevedly.

                    0 0
            • FrantaPMJ  

              Sedmikolečko třeba Shimano? 11–28? Nebo radši Sunrace 12–24?

              0 0
              • Prazak0  

                Záleží jestli tam bude šroubovací (to je asi nyní) a nebo na kazetu. To se liší. Šroubovací dělají třeba 14–28, což by bylo optimální, rychlejší převody nemají smysl, leda pro závodníky, ne pro rekreační ježdění. U kazet bývá ořech obvykle na osmičkové/devítkové kazety. S podloužkou jde dát sedmičková kazeta, nejlepší aby začínala třinácti zuby. Třeba 13–26 nebo 13–30. Nebo i osmičkovou kazetu 13–30. Tyhle kazety se shání hůř, silniční mají menší rozsah, horské začínají zas typicky na 11 nebo 12 zubech. Pro většinu lidí jsou spíš kazety dělané pro juniory, co začínají na 13 nebo i 14 zubech.

                0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Proboha seber to z toho Krince, zasroubuj ten horni sroubek z tech dvou vzadu na hazce trochu dovnitr (ten vic vysroubovanej co je u nej napsano L) aby to porad slo na nejvetsi pastorek ale nelezlo do dratu, namaz a jezdi! A hlavne nic neres!

        Nebo to dej nekam kde ti to za dva dni namazou vcetne lozisek.

        0 0
        • FrantaPMJ  

          Jak vidíš,tak jsem si na kolo navymejšlel pár kokotin a věcí na výměnu a bohužel nevim,kam jinam to dát-ten borec v Lysé je jednak drahej,jednak by se s takovou „plečkou“ nemazal,jelikož potřebuje prodávat svý nový kola a jednak tam má už měsíc nebo dva ceduli,že je příjem kol do oprav zastavenej. A Bareš v Brandejse by si vzal taky asi ranec. Mam druhý kolo,jezdit mam na čem,tak jen zkusim poprosit pana Michla,jestli by to bylo dřív. Každopádne kdybych spočítal,že udělá na servis jen pět kol za den,tak mi to do začátku října vychází na mraky kol, i když tam má teda tejden dovču ;o)

          0 0
          • Prazak0  

            Zřejmě je dost vytížený, přitom Křinec je spíš vesnice, oficiálně asi městys a ne město. Bareš mi přijde dost drahý, i v Praze jde sehnat levněji. Na p. Michla jsem slyšel pozitivní reference, osobní zkušenost nemám, jelikož kolo do servisu nedávám, vše si dělám sám.

            0 0
            • FrantaPMJ  

              Vytíženej,nevy­tíženej, pět tejdnů je prostě dost… Každopádně snad to bude alespoň udělaný dobře ;o) Budu hledat nějakej servis s dobrejma referencema, kde by to udělali dřív, třeba něco najdu a kolo si odvezu. Třeba odchytnu nějakého místního cyklistu, které si kolo servisuje sám a dá mi to dokupy. Třeba to bude i nějakej stavitel ;o)

              0 0
              • Prazak0  

                Přes měsíc čekat a v létě je skutečně dost. Ono záleží na množství oprav, nějaké malé seřízení by mohlo být snad rychleji. Nevím, nakolik se tam jde domluvit. Zas chápu, má-li toho plno, tak dřív asi nestíhá. Nevím, nakoli budou jinde volnější. Možná někde, kde jsou předražení nebo kde kvalita práce mizerná. U Bareše se třeba taky docela čeká, já si tam před hodně lety nechal vyplést kolo. Výroba rámu to je teprv čekání, po sezoně se pak čeká, někdo tu psal více měsíců.

                0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Muzes zkusit pana Dvoraka v Celakovicich, sam si delam taky vse sam, ale celkem dobre reference z okoli a pokud vim nestiti se starych kol (i kdyz, bazarovou 6–7sp hazku ti shanet zadny servis nebude.)

                A taky pokud vim, delal kdysi u Barese asi v dobe kdy tam pocali ten tvuj klenot.

                0 0
                • FrantaPMJ  

                  Jojo, to je mi jasný, pokud to bude dělat servis, tak počítám s novejma dílama :o) Zkusim mu cinknout, jak je na tom s časem.

                  0 0
                  • FrantaPMJ  

                    Super domluva s pánem, kolo si vezme hned příští tejden ve čtvrtek a udělá to :o) Takže musim zas nějak vyzvednout kolo v Křinci a ve čtvrtek mu ho dovezu. Díky za kontakt!!! :o)

                    0 0
                    • Honzis  

                      Michl je OK, ale asi toho má fakt moc a do „plečky“ se mu nechce, kor jestli jsi u něj nikdy předtím nebyl.

                      Za mě – tragický řídítka nebo min blbě nandaný brzd páky

                      promazat hlávko, omrknout bowdeny, lanka, brzd špalky

                      vyměnit pláště + duše, 6kolo stačí na tu naší placku, moc do toho neinvestovat, fakt to nemá cenu, pokud nechceš retro.

                      0 0
                      • FrantaPMJ  

                        Nene,retro ne,pojezdim to do podzimu a během zimy bych koupil nějakou jetou silničku,ale stejně do ní nechci dát víc jak 10–12 tisic. Vpodstatě to bude taky na kochací jízdy do 100 km,jen bude novější a modernější ;o)

                        0 0
    • alinceb  

      Všichni už tu napsali, co bylo třeba. Za mě tenhle rám není žádný klenot (ani ten můj není). Asi z toho půjde postavit celkem funkční „kochací“ silnička, ale moc bych si od toho nesliboval.

      Pokud bys to plánoval na něco přestavovat a měnit díly, tak bude stěžejní šířka zadní stavby. Jinak mám asi někde doma kompletní sadu Shimano 105 7s s řazením na rámu – vč. kol. Ta by tomu asi slušela…

      0 0
      • Prazak0  

        Tak ani nové rámy Bareš v základní verzi, které nyní dosti podražily, tak nejsou klenot. Nezeslabovaná CrMo ocel české výroby, asi Chomutov. Výroba rámu není asi špička, ale svou kvalitu má. Prostě jsou to ručně dělané rámy, žádná sériovka z Asie, v levnějším cenovém pásmu. Zas to dělané z Hi-Ten oceli, kde to někdo ručně dělá a vaří to občas esteticky daleko hůř. Ovšem rám je zas ještě levnější. Tohle je starší rám a kolo vybavené tím, co tehdy zhruba odpovídalo tomu rámu.

        Když tu tolik lidí renovuje staré favoritové rámy, kupuje k tomu různé drahé komponenty, přelakuje to atd., tak já tady nadšení nesdílím. Říkám si, ten lak je cennějš než tem rám, ten nestál ani za opískování. Tady je slušný rám se staršími komponentami, když se to seřídí, tak to může slušně jezdit. Špičkové kolo to nebude ani náhodou, ale k tomu účelu, co to koupil, tak to skvěle může odpovídat. Jinak Bareš zadní stavbu jistě udělal standardní, tj. 130 mm. U Favorita to bylo jinak…

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          .

          0 0
          • tromboonen  

            V chemičce na noční směně :)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Rozšířil jsem si obzory, v Chomutově stále je funkční válcovna, spletl jsem si se železárnami. Chemičku myslíš Litvínovskou?

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce