• JaMull

    Zdarec,

    nikde jsem tady nenašel téma silniček postavených na 29" kolech. Nevyrábí to už konečně někdo? Jaké by to mělo výhody/nevýhody. Podle mě jedna výhoda bude v lepším brždění, pač obvodová rychlost 29" kola je menší, lepší účinnost – větší páka (od středu k brzdné ploše). Nebude ve předu nutno tolika zůbů na převodníku.

    Na obrázku je MTB 29" s řídítkama na silnici, nějaký šus, docela paskvil. :D

    Toš pláště by na to byly: http://www.cyklo69.cz/…-29/d-83405/

    Z obchodního hlediska se divím, že už s tím někdo dávno nepřišel.

    Co vy na to?

    0 0
    • šlapatko  

      Tak proč ne. Za velkou louží najdeš takových paskvilů více. My jsme jako národ více konzervativní. Pár let jsem jezdil na různých paskvilech. Momentálně mám silničku a tak nějak mi začíná chybět univerzálnost co byla dříve. Dále má smysl CX, nebo crossový rám s pevnou vidlicí + mini V. Zbytek vše silniční :-)

      0 0
    • Dejv94  

      Nevím kam tím míříš, silnička a 29er mají stejný průměr ráfku. Navíc silnička má uplně jinou geometrii než bike. Nevím jak ty ale já bych bikové převody na silnici nechtěl. To si radši koupím cyklokrosku než takovou slátaninu.

      0 0
      • Martin  

        +1

        a to si čas od času vyrazím na cyklostezkovou párty na 29" bajku obutém do Schwalbe Big Apple :)

        0 0
      • Martin  

        +1

        a to si čas od času vyrazím na cyklostezkovou párty na 29" bajku obutém do Schwalbe Big Apple :)

        0 0
      • JakeF  

        Označení 29er ale přeci není od průměru ráfku, stejně jako není 26" a 28" u crossů, je to od průměru včetně pláště. Silnička je někde 26,5", pokud si dobře pamatuju.

        Jinak význam v tom taky nevidím.

        0 0
    • pedro89  

      To je zase **********.

      0 0
    • nooski  

      Taky moc nechápu, o čem tady přemýšlíš, protože 29 není nic nového, ale jen upravený rám na klasické 28 ráfky s většíma gumama. Na takové ráfky můžeš klidně hodit obyčejnou silniční gumu, ale na druhou stranu silnička z toho nikdy nebude už kvůli úplně jiné geometrii.

      0 0
    • JaMull  

      Jo tak to jsem ted za ******.. :D netušil jsem že ráfky to má stejný všechno – 622× cosi.. je to tak?

      0 0
      • šlapatko  

        Ráfky to stejné má. Do silničky nenarveš širší pláště.Jakýsi prasopes může nabídnout univerzalitu.

        0 0
      • kubad  

        je to tak :D

        0 0
    • šlapatko  

      Jeden se zástupců

      0 0
    • JaMull  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • JaMull  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Na Favoritu jsem měl kdysi ráfky ne 622, ale 630. Tam ty milimetry naženeš, ale je to k ničemu.

      Nedávno se tady mihla fotka kola 36", pak už jen vysoká kola a jiné kostitřasy. Rač si posloužit, vynález kola je evidentně opět na pořadu dne.

      0 0
      • KOLOMECH  

        Vynálezy nezmiňovat, abychom tady neměli spršku botokol, hajzlkol a dalších užitečných paskvilů. :)

        0 0
    • W.Muchov  

      třeba značka „Niner“: http://www.ninerbikes.com/RLT9 něco takovýho vyrábí, není to určeny primárně jako silnička, ale asi by se z toho dal udělat takovej pohodovej univerzál silnice/cx

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.